Strona 7 z 20

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 04 paź 2017, 09:27
autor: projekt8
Czy Tobie jakieś ciężkie euro nastąpiło na odcisk ostatnio? Najpierw Panamax, teraz Anachrony. Która kolejna? KTÓRA KOLEJNA PYTAM!? Chciałbym napisać, że mój portfel odetchnął z ulgą, ale to nie prawda - po prostu zmieniły się priorytety ;).

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 04 paź 2017, 10:16
autor: Veridiana
Uwierz, przy takim pudle i takiej cenie robię wszystko, aby mi się spodobało... Ale dawno tak się nie męczyłam podczas gry :(

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 04 paź 2017, 12:01
autor: orzeh
Veridiana pisze:Uwierz, przy takim pudle i takiej cenie robię wszystko, aby mi się spodobało... Ale dawno tak się nie męczyłam podczas gry :(
Moje emocje były od pierwszego zagrania mieszane -KUPUJE (kupiłem)- gram raz, drugi, potem chronobot - SPRZEDAJE (mówią - poczekaj zagramy z modułami) - czekam, gramy z modułami (jak wyżej pisałem) NIE SPRZEDAJE :D - super :D

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 04 paź 2017, 14:47
autor: Veridiana
Chodzi o moduły z instrukcji? Grałam 3 razy, z czego 2x z draftowanymi zasobami początkowymi, w trybie doomsday i z bonusami na płytkach czasu. Nic to nie pomogło. Cały tryb doomsday zresztą jest losowy i moim zdaniem przyszyty na siłę. Tam naprawdę mamy wpływ na to, czy uderzenie nastąpi? Ja tego nie odczułam.

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 04 paź 2017, 14:53
autor: AkitaInu
Veridiana pisze:Chodzi o moduły z instrukcji? Grałam 3 razy, z czego 2x z draftowanymi zasobami początkowymi, w trybie doomsday i z bonusami na płytkach czasu. Nic to nie pomogło. Cały tryb doomsday zresztą jest losowy i moim zdaniem przyszyty na siłę. Tam naprawdę mamy wpływ na to, czy uderzenie nastąpi? Ja tego nie odczułam.
Skoro nie czujesz ze masz wpkyw na to czy asteroida uderzy czy nie to srwierdzam ze albo zle gracie albo grasz w inna gre :)

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 05 paź 2017, 12:08
autor: the_ka
Veridiana pisze:Tam naprawdę mamy wpływ na to, czy uderzenie nastąpi? Ja tego nie odczułam.
Przez moduł doomsday podczas ostatniej naszej gry nie było wybuchu więc gracze mają wpływ.

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 05 paź 2017, 12:25
autor: buhaj
Gra jest świetna. Veridiana grała po prostu w cos innego i jej się pokiełbasiło :wink:

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 05 paź 2017, 13:32
autor: rattkin
buhaj pisze:Gra jest świetna. Veridiana grała po prostu w cos innego i jej się pokiełbasiło :wink:
Gra jest przeciętna. Veridiana grała w tę samą grę co ja i doszła do podobnych wniosków :wink:

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 05 paź 2017, 13:43
autor: AkitaInu
rattkin pisze:
buhaj pisze:Gra jest świetna. Veridiana grała po prostu w cos innego i jej się pokiełbasiło :wink:
Gra jest przeciętna. Veridiana grała w tę samą grę co ja i doszła do podobnych wniosków :wink:
Gra jest bardzo dobrym euro, nie odkrywczym ale czym z czego mozna czerpac duza przyjemnosc ;)

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 05 paź 2017, 14:34
autor: Wincenty Jan
Też stanę w obronie gry. Grałem dopiero cztery razy, ale już podczas pierwszej rozgrywki kiedy grałem w totalnie podstawowa werjsę gry (wręcz w wersję demonstracyjną :) ) miałem szalenie pozytywne odczucia, o czym zresztą wspominałem w tym wątku. Dla mnie to bardzo dobra gra. Czy odkrywcza? Raczej bardzo dobrze zlepiająca znane mechaniki. Oceniłem na BGG na 9. I jest to zdecydowanie gra, o której za pol roku/rok będę mogl powiedzieć, że mocno ją ograłem.

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 05 paź 2017, 15:47
autor: Brazol
rattkin pisze:
buhaj pisze:Gra jest świetna. Veridiana grała po prostu w cos innego i jej się pokiełbasiło :wink:
Gra jest przeciętna. Veridiana grała w tę samą grę co ja i doszła do podobnych wniosków :wink:
Gra jest genialna! Graliscie z Veridiana w ta sama gre i nie byla to Anachrony ;)

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 05 paź 2017, 22:29
autor: Ryu
Ja z kolei rozumiem Veridianę i rattkina. Anachrony nie ma nic szczególnego w stosunku do innych gier. Linia czasu to dla mnie "pożyczka" którą mogę ale nie muszę spłacić bo kary są śmiesznie małe. Oprócz tego nie ma nic co może przyciągną uwagę (nie liczę figurek) ale... No właśnie. Anachrony jak i np. Great Western Trial to idealny przykład gier które nie mają w sobie nic nowego a jednak gra się w nie bardzo przyjemnie. To taki zlepek mechanik podany inaczej. W innej oprawie. I tyle. Tym razem ja to kupuję ale bywa że mnie odrzuca. Loteria. Anachrony czy GWT wyszły obronną ręką u mnie :) U innych się nie udało ;)

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 06 paź 2017, 08:58
autor: Veridiana
E tam, Great Western Trail to przepych strategiczny w porównaniu z Anachrony, którego mechanikę można by narysować w postaci jednego kółka z napisem "zbieramy surowce", od którego odchodzą trzy kreski do "małe żetony", "duże żetony" i "karty".

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 06 paź 2017, 09:06
autor: Ryu
Taaaa.... A GWT to odkrycie roku ;) Same nowości... Dołożyli więcej różnych rzeczy żeby gawiedź się cieszyła i się cieszy ;)
Nie każda gra Veridiana musi być bardzo skomplikowana żeby się podobać :)

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 06 paź 2017, 09:24
autor: Brazol
Ryu pisze:Ja z kolei rozumiem Veridianę i rattkina. Anachrony nie ma nic szczególnego w stosunku do innych gier. Linia czasu to dla mnie "pożyczka" którą mogę ale nie muszę spłacić bo kary są śmiesznie małe. Oprócz tego nie ma nic co może przyciągną uwagę (nie liczę figurek) ale... No właśnie. Anachrony jak i np. Great Western Trial to idealny przykład gier które nie mają w sobie nic nowego a jednak gra się w nie bardzo przyjemnie. To taki zlepek mechanik podany inaczej. W innej oprawie. I tyle. Tym razem ja to kupuję ale bywa że mnie odrzuca. Loteria. Anachrony czy GWT wyszły obronną ręką u mnie :) U innych się nie udało ;)
Zgadzam sie. Jak dla mnie gra nie musi miec innowacyjnej mechaniki zeby byc dobra gra w ktora sie przyjemnie gra. Dla mnie jest to jedna z lepwszych gier worker placement (zreszta w czolowce razem z Trickerionem). Nie chodzi o to zeby mechanika byla niespotykana tylko zeby byla tak spojna i dopracowana zeby sie fajnie gralo.
Btw moim zdaniem kary za pozyczki nie sa takie male. Wieksza szansa na anomalie (potencjalne -3pkt) i -2pkt za kazda nie splacona. U nas koncowe wyniki roznily sie 1 lub 2 punktami wiec to moze robic roznice :)

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 06 paź 2017, 09:29
autor: Veridiana
Ryu pisze:Taaaa.... A GWT to odkrycie roku ;) Same nowości... Dołożyli więcej różnych rzeczy żeby gawiedź się cieszyła i się cieszy ;)
Nie każda gra Veridiana musi być bardzo skomplikowana żeby się podobać :)
Ja naprawdę nie mam nic przeciwko prostocie. Np. gry Rosenberga są w swej naturze bardzo proste, za to przebogate strategicznie. W przypadku Anachrony stworzono po prostu iluzję, że ta gra polega na czymś więcej niż w rzeczywistości jest: mamy milion żetonów i kart do zdobycia, ale wszystko za te same surowce. Nie mam poczucia obierania żadnej strategii, bo jedynym celem jest zbieranie kosteczek. Pudło do gry opartej na mechanice kółka i trzech kresek powinno być 5x mniejsze i lżejsze :D

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 06 paź 2017, 10:53
autor: buhaj
Verdiana może spróbuj najpierw poprawnie zagrać w tę grę. Rozumiem, że gra (jakakolwiek) może się nie podobać (z tym nie da się polemizować) ale kategoryzując ją jako złą nie powinno się podawać argumentów wziętych z ... kosmosu

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 06 paź 2017, 16:29
autor: krecilapka
No mi się w to źle nie grało. Takie dłubanie swojego silniczka z tego co los położy na planszy. Jak dla mnie gra taka typu "może być". Ciekawe że tak się napałowali żeby do suchego jak pieprz zbierania kostek i żetonów dołożyć klimat i historię :). To jest piękne. Mnie się lepiej gra gdy ktoś usiłuje opisać grą jakieś realia. Anachrony mechanicznie to nic nowego. Wszystko to już było. Ale bez figurek egzoszkieletów ;).
Dla entuzjastów po kilku rozgrywkach: obyście nie mieli jak ja, że każda kolejna partia przynosi coraz mniejsza ekscytację. Pozwólmy każdemu mieć i wygłosić swoją opinię, bez prób wmawiania że coś z nim nie tak skoro nie modli się do kapliczki z napisem anachrony ;). Takie głosy są też ważne bo mogą kogoś ocalić przed rozczarowaniem. A przecież wszyscy chcielibyśmy wstawać pud stołu po partii zadowoleni a nie rozczarowani :)

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 06 paź 2017, 19:09
autor: Leviathan
Jakiś czas temu prezentowałem unboxing tego tytułu na naszym kanale, a teraz czas na recenzję.

Wojennik TV # 43: Anachrony - recenzja

Zapraszam!

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 07 paź 2017, 12:21
autor: Veridiana
buhaj pisze:Verdiana może spróbuj najpierw poprawnie zagrać w tę grę. Rozumiem, że gra (jakakolwiek) może się nie podobać (z tym nie da się polemizować) ale kategoryzując ją jako złą nie powinno się podawać argumentów wziętych z ... kosmosu
Poprawnie, czyli jak?

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 07 paź 2017, 12:34
autor: buhaj
Napisałaś, że nie masz wpływu na to czy asteroida uderzy w planetę. No to chyba cos źle grałaś :wink: Oczywiście moje stwierdzenie było podszyte lekką ironią ale uważam, że Twoja ironia w zaprezentowanym dialogu (w opisie gry, bo recenzją raczej trudno jest to nazwać) była słaba i krzywdząca twórców gry. Rozumiem, że jakakolwiek gra może się nie podobać, rozumiem konstruktywną krytykę gry ale tego typu insynuacje (jakie zaprezentowałaś) są zupełnie niepotrzebne.

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 07 paź 2017, 18:17
autor: Veridiana
Dodawanie plusow i minusów z toru do plusów i minusów z kostki nie oznacza dla mnie kontroli nad uderzeniem. Jeśli ono zależałoby tylko od położenia znaczników na torach, to co innego.
Dialog należy brać z przymrużeniem oka, to chyba jasne. Czyli tak, jak autorzy swoją grę. Osobiście czuję się zrobiona w bambuko, że w tak dużym pudle jest tak mało strategii. I swoją irytację przedstawiłam naprawdę lajtowo. Na wesoło.
A Cotygodnik nie jest miejscem na recenzję, tylko blogowe opisy wrażeń i myśli luźnych.

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 24 paź 2017, 10:41
autor: Veridiana

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 24 paź 2017, 11:04
autor: AkitaInu
Veridiana pisze:Dodawanie plusow i minusów z toru do plusów i minusów z kostki nie oznacza dla mnie kontroli nad uderzeniem. Jeśli ono zależałoby tylko od położenia znaczników na torach, to co innego.
Dialog należy brać z przymrużeniem oka, to chyba jasne. Czyli tak, jak autorzy swoją grę. Osobiście czuję się zrobiona w bambuko, że w tak dużym pudle jest tak mało strategii. I swoją irytację przedstawiłam naprawdę lajtowo. Na wesoło.
A Cotygodnik nie jest miejscem na recenzję, tylko blogowe opisy wrażeń i myśli luźnych.
Dokładnie właśnie to znaczy :) Jeżeli nie będziesz na tym torze się udzielać to stracisz kontrolę (nie całkowitą co prawda) nad tym askeptem gry, nie dostaniesz punktów na które się nastawiałaś itp itd.

A co do recenzji, skoro znów poruszasz temat że anachrony jest średnie (bo wrzucając linka do recenzji w której tak napisałaś jest własnie tym)
hmmm ... sama napisałaś że współgraczom się podoba ;)

ale ale ...


- jak uderzenie nie nastąpi i nie dostaniesz punktów za ewakuację to jak rozumiem tutaj nie ma emocji? Że ktoś Ci zgadnął te np. 15 punktów za ewakuację?

- cele są znane od początku, tak jak w innych grach. Czemu akurat tutaj trudno się nastawić na te cele? Bo według mnie to jest akurat dodatkowa decyzja, moge grać tak żeby miec więcej punktów z celów albo pójść w coś innego. Jakoś nie widz trudności w zbieraniu tego na co są cele :)

- dlaczego element pożyczek z przyszłości jest oderwany od reszty? Bo nie napisałaś tego w recce :) Dla akurat pasuje to do klimatu i jest kolejną decyzją, czy ide heavy w ten tor czy nie

- przełomowe odkrycia. Dają masę punktów, mają bardzo mocne akcje. Kurcze naprawde nie wiem czemu tak o tym pomyślałas. Jedyne z czym się mogę zgodzić to te rzuty kostką ale tuteż jest kontrola nad tym aspektem, z resztą jak sama o tym napisałaś. Z inne strony to ciekawe, jak da się kontrolować rzuty to jest ok, tutaj jednak nie jest :) A kontrola zawsze coś kosztuje.

- zawyżone koszty super projektów. Zauważ że to nie tylko akcje, to też punkty i jakieś tam mniejsze benefity. Owszem fajnie jakby były tańsze ale wtedy nie ma funu :)

- No i ten brak stratgii ... przykro że to napiszę ale najwyraźniej po prostu nie potrafisz w tą grę grać :) To tak jakby w kanbanie napisać że nie ma strategii, w końcu zawsze będziesz brać projekty, zawsze będziesz robić autka, zawsze będziesz robić cele itp itd ;) W coś możesz iść bardziej, w coś mniej (podobnie jak w anachrony), ale będziesz to robić. Chyba że nie zależy Ci na wyniku ale nie biore takiej sytuacji pod uwagę.

Jakie mieliście wyniki?

btw - graliście na stronach A czy B plansz graczy?

Nie odbieraj tego jako atak przypadkiem :) Ja chciałem zapytać o pare rzeczy i podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat twojej recki ;)

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

: 24 paź 2017, 11:06
autor: Wincenty Jan
Przeczytałem od deski do deski i.... i mam wrażenie , że graliśmy w dwie różne gry...
Pewnie jestem mniej ogranym graczem ale mam wrażenie, że gra wybija się zdecydowanie ponad przeciętny poziom gier.
Ciekaw jestem opinii innych czytelników!