Księga przygody strona 11 "zasada specjalna :za każdym razem gdy pokonacie diablika,nie odkładajcie jego karty na stos kart odrzuconych Herszta - zamiast tego umieśćcie go w odrębnym stosie -kart znajdujących się poza grą.
Wtedy losując żółta kropkę umieszczasz diabliki z tego stosu na planszy
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 08 sie 2021, 22:09
autor: Wrotek
To są karty które można mieć ale nie trzeba. Chyba jedna karta z frakcji zielonych jest dość dobra i tania niczym iskra. A tak to nie wydaje mi się, że trzeba na nie polować.
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 18 sie 2021, 06:52
autor: Mayh
dareiosh pisze: ↑18 lip 2021, 21:45
Księga przygody strona 11 "zasada specjalna :za każdym razem gdy pokonacie diablika,nie odkładajcie jego karty na stos kart odrzuconych Herszta - zamiast tego umieśćcie go w odrębnym stosie -kart znajdujących się poza grą.
Wtedy losując żółta kropkę umieszczasz diabliki z tego stosu na planszy
Czy jeśli umieszczam diabliki (spoza talii) w grze to znowu rozpatruję kolor znaczka diablika? Jeśli herszt jest na 2 poziomie to mogą pojawić się 2 diabliki, jeśli będą mieć kolor żółty to znowu mam umieścić nowe diabliki w grze?
odrzuć karte zamienia sie w podejrzyj i zdecyduj czy zostaje czy odrzuca
Gdy masz kartę "przeciwnik odrzuca kartę" vs Herszt, bierzesz z jego stosu pierwszą kartę, oglądasz i decydujesz czy zostawiasz ja (wraca z powrotem na wierzch) czy herszt ją discarduje.
Nie rozumiem na jakiej podstawie mam decydować czy te karte zostawiam hersztowi czy nie, jeśli ją zostawię to utrudniam sobie gre ponieważ mam prawdopodobnie nowego sługusa do ubicia.
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 18 sie 2021, 07:48
autor: Wrotek
Co do diablików, to zawsze jak masz czerwoną kartę to diabliki od herszta spadają. Jak herszt jest na drugim poziomie to dodajesz 2 diabliki na żółtej zdolności.
Decyzja jest dość ważna, czasami warto odrzucić kartę (np ucieczkę w drugim scenariuszu) a czasami warto zostawić kartę na stosie (np gdyby nie była to ucieczka w drugim scenariuszu ). Wszystko zależy od sytuacji.
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 18 sie 2021, 08:18
autor: Mayh
Wrotek pisze: ↑18 sie 2021, 07:48
Co do diablików, to zawsze jak masz czerwoną kartę to diabliki od herszta spadają. Jak herszt jest na drugim poziomie to dodajesz 2 diabliki na żółtej zdolności.
Decyzja jest dość ważna, czasami warto odrzucić kartę (np ucieczkę w drugim scenariuszu) a czasami warto zostawić kartę na stosie (np gdyby nie była to ucieczka w drugim scenariuszu ). Wszystko zależy od sytuacji.
Chyba nie rozumiem, jeszcze raz: herszt (2 poziom) odkrył kartę z żółtym znaczkiem więc umieszczam dodatkowo 2 diabliki przed graczem, czy przy tych diablikach znowu patrzę jaki kolory mają i wykonuję akcje wedlug karty herszta (jeśli mają żółty kolor to przecież znowu bym musiał dodać 2 dodatkowe diabliki)?
Wrotek pisze: ↑18 sie 2021, 07:48
Co do diablików, to zawsze jak masz czerwoną kartę to diabliki od herszta spadają. Jak herszt jest na drugim poziomie to dodajesz 2 diabliki na żółtej zdolności.
Decyzja jest dość ważna, czasami warto odrzucić kartę (np ucieczkę w drugim scenariuszu) a czasami warto zostawić kartę na stosie (np gdyby nie była to ucieczka w drugim scenariuszu ). Wszystko zależy od sytuacji.
Chyba nie rozumiem, jeszcze raz: herszt (2 poziom) odkrył kartę z żółtym znaczkiem więc umieszczam dodatkowo 2 diabliki przed graczem, czy przy tych diablikach znowu patrzę jaki kolory mają i wykonuję akcje wedlug karty herszta (jeśli mają żółty kolor to przecież znowu bym musiał dodać 2 dodatkowe diabliki)?
Chwilę mi zajęło, żeby znaleźć odpowiedź na to pytanie, bo wiedziałem, że ktoś już na to odpowiedział, ale nie pamiętałem gdzie.
Odpowiedź znalazłem na forum na bgg. Impy które wchodzą z oddzielnej talii nie odpalają umiejętności herszta.
Precyzując swoje poprzednie odpowiedzi: jeżeli masz opcję, żeby herszt odrzucił lub zostawił kartę, to tzrba się nad tym zastanowić. Jeżeli jest to scenariusz z ucieczką to czasami warto zostawić kartę, żeby ta druga ucieczka za szybko nie weszła. A jeżeli po podejrzeniu karty będzie to właśnie ucieczka to trzeba odrzucić. Tak naprawdę to tylko w tym scenariuszu ma to sens, w innych się raczej odrzuca.
No a jeżeli masz Impy przed sobą i zagrasz kartę z czerwonej frakcji to wszystkie stworki spadają.
Mam nadzieję, że rozwiałem wszelkie wątpliwości.
Tak na marginesie: udało się komuś przejść wszystkie misje bez powtarzania scenariusza?
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 20 sie 2021, 19:44
autor: dareiosh
Kiedyś zadawałem pytanie co do ilości impow które odchodzi przy czerwonej karcie i na forum mi odpowiedzieli że 1:1 , teraz piszą, że jedna karta czyści wszystkie... Ktoś mógłby to sprecyzować?
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 20 sie 2021, 21:26
autor: Wrotek
dareiosh pisze: ↑20 sie 2021, 19:44
Kiedyś zadawałem pytanie co do ilości impow które odchodzi przy czerwonej karcie i na forum mi odpowiedzieli że 1:1 , teraz piszą, że jedna karta czyści wszystkie... Ktoś mógłby to sprecyzować?
dareiosh pisze: ↑20 sie 2021, 19:44
Kiedyś zadawałem pytanie co do ilości impow które odchodzi przy czerwonej karcie i na forum mi odpowiedzieli że 1:1 , teraz piszą, że jedna karta czyści wszystkie... Ktoś mógłby to sprecyzować?
Troszkę irytują mnie te Ruiny, fajnie mi się gra ale mam wrażenie, że żałowano papieru na kilka dodatkowych stron instrukcji i zamiast skupiać się na taktyce to kombinuję o co w instrukcji chodzi.
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 23 sie 2021, 20:58
autor: Benson
Kilka pytań do podstawki:
1. Np karta "Zwołanie wojsk" - czy główną akcją jest atak za 5 plus 5 pkt życia dla mnie? Pytam, bo niektóre karty mają "lub" między akcjami.
2. "Lys, Nieuchwytny" - mogę poświęcić kartę i mam za to atak +2. Czy jeśli poświęcę np. klejnot, to do tych 2 dodatkowo mam +3 z poświęcenia klejnotu?
3. Jak dokładnie zagrywać akcje? Trzeba zagrać najpierw wszystkie akcje główne, a dopiero potem sojuszu, czy można je łączyć? Np. w głównych mam 6 złota, a w sojuszu 1 złota. Czy muszę najpierw wydać 6, a potem ewentualnie 1 (jeśli jest na co), czy też mogę wydać od razu 7 albo ewentualnie 4 z głównych i potem 3 (2 reszty z głównych plus 1 z sojuszu)?
4. Dobieram kartę i dostaję kartę z np. z czerwonym sojuszem. Na ręce mam już takie dwie. Odpalam sojusz tylko do tej nowej karty, czy też do tych dwóch kolejny raz?
5. "Dar Elfów" - czy mogę odrzucić kartę, które już zagrałem, np. złotą monetę, która już wydałem?
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 23 sie 2021, 21:24
autor: gregoff
Jak byś wrzucił zdjęcia tych kart było by szybciej pewnie.
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 23 sie 2021, 21:40
autor: Wrotek
Benson pisze: ↑23 sie 2021, 20:58
Kilka pytań do podstawki:
1. Np karta "Zwołanie wojsk" - czy główną akcją jest atak za 5 plus 5 pkt życia dla mnie? Pytam, bo niektóre karty mają "lub" między akcjami.
2. "Lys, Nieuchwytny" - mogę poświęcić kartę i mam za to atak +2. Czy jeśli poświęcę np. klejnot, to do tych 2 dodatkowo mam +3 z poświęcenia klejnotu?
3. Jak dokładnie zagrywać akcje? Trzeba zagrać najpierw wszystkie akcje główne, a dopiero potem sojuszu, czy można je łączyć? Np. w głównych mam 6 złota, a w sojuszu 1 złota. Czy muszę najpierw wydać 6, a potem ewentualnie 1 (jeśli jest na co), czy też mogę wydać od razu 7 albo ewentualnie 4 z głównych i potem 3 (2 reszty z głównych plus 1 z sojuszu)?
4. Dobieram kartę i dostaję kartę z np. z czerwonym sojuszem. Na ręce mam już takie dwie. Odpalam sojusz tylko do tej nowej karty, czy też do tych dwóch kolejny raz?
5. "Dar Elfów" - czy mogę odrzucić kartę, które już zagrałem, np. złotą monetę, która już wydałem?
1. Jeżeli masz symbol ataku i symbol leczenia to owszem. Wtedy masz to i to.
2. Poświęcasz kartę z ręki, nie zagraną.
3. Zagrywając kartę zbierasz sobie do poszczególnych worków punkty: ataku, życia i monet. Później możesz dysponować jak chcesz. Również zdolności sojuszu wrzucasz do tych worków.
4. Odpalasz zdolności sojuszu wszystkich kart.
5. Nie, odrzucasz karty z ręki, jeszcze nie zagrane.
Polecam zagrać w bliźniacze Star Realms na androida - wiele wątpliwości podczas gdy się wyjaśnia.
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 24 sie 2021, 19:40
autor: Benson
Dzięki
Ad. 2
Mogę poświęcić też ze stosu odrzuconych. I czy wtedy mam +2 z Lysa i +3 z klejnotu?
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 24 sie 2021, 19:47
autor: Wrotek
Benson pisze: ↑24 sie 2021, 19:40
Dzięki
Ad. 2
Mogę poświęcić też ze stosu odrzuconych. I czy wtedy mam +2 z Lysa i +3 z klejnotu?
Benson pisze: ↑24 sie 2021, 19:40
Dzięki
Ad. 2
Mogę poświęcić też ze stosu odrzuconych. I czy wtedy mam +2 z Lysa i +3 z klejnotu?
Tak
No właśnie nie, używając klejnot dostajesz złoto. + 3 ataku za to ,że usuniesz kartę (jeżeli ja tylko odrzucisz wciąż masz możliwość jej dociągu, ale nie dostajesz ataku- trzeba ją dać na cmentarzysko po atak, Lys wykorzystuje kartę z reki lub ze stosu odrzuconych ( nie tych z cmentarza)
Benson pisze: ↑24 sie 2021, 19:40
Dzięki
Ad. 2
Mogę poświęcić też ze stosu odrzuconych. I czy wtedy mam +2 z Lysa i +3 z klejnotu?
Tak
No właśnie nie, używając klejnot dostajesz złoto. + 3 ataku za to ,że usuniesz kartę (jeżeli ja tylko odrzucisz wciąż masz możliwość jej dociągu, ale nie dostajesz ataku- trzeba ją dać na cmentarzysko po atak, Lys wykorzystuje kartę z reki lub ze stosu odrzuconych ( nie tych z cmentarza)
Chodziło mi o klejnot w grze. Jeżeli użyjemy złota i potem odrzucimy na stos klejnotów to wtedy mamy +3 ataku. Jeżeli odrzucimy klejnot że stosu kart odrzuconych to mamy tylko +2 z Lysa, a klejnot ląduje na stos klejnotów.
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 01 wrz 2021, 14:30
autor: anitroche
Hej, rozgrywam kampanię w Ruiny Thandaru i w drugiej potyczce ze Złośliwym Diablikiem trafiła mi się poniższa sytuacja i nie wiem, czy gram dobrze:
Spoiler:
Wyszła u herszta karta diablika, który każe mi odrzucić kartę wartą co najmniej 1 monetę (chyba 1 monetę, ale to ile monet akurat tutaj nie gra roli, więc załóżmy, że jedną). Na ręku nie mam żadnej karty wcześniej kupionej na rynku, więc teoretycznie nie mam co odrzucić. Mam za to jeszcze z poprzedniej tury już wyłożoną przed siebie kartę czempiona, która by spełniała wymóg diablika i teraz pytanie, czy akcja diablika polegająca na odrzucaniu kart działa tylko na moją rękę, czy może w tej sytuacji powinnam odrzucić już wyłożonego czempiona?
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 01 wrz 2021, 14:40
autor: Wrotek
anitroche pisze: ↑01 wrz 2021, 14:30
Hej, rozgrywam kampanię w Ruiny Thandaru i w drugiej potyczce ze Złośliwym Diablikiem trafiła mi się poniższa sytuacja i nie wiem, czy gram dobrze:
Spoiler:
Wyszła u herszta karta diablika, który każe mi odrzucić kartę wartą co najmniej 1 monetę (chyba 1 monetę, ale to ile monet akurat tutaj nie gra roli, więc załóżmy, że jedną). Na ręku nie mam żadnej karty wcześniej kupionej na rynku, więc teoretycznie nie mam co odrzucić. Mam za to jeszcze z poprzedniej tury już wyłożoną przed siebie kartę czempiona, która by spełniała wymóg diablika i teraz pytanie, czy akcja diablika polegająca na odrzucaniu kart działa tylko na moją rękę, czy może w tej sytuacji powinnam odrzucić już wyłożonego czempiona?
Działa tylko na karty z ręki
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 03 paź 2021, 12:23
autor: Haisenberg83
Hej.
Dobrze rozumiem że aktywowany/użyty, czyli obrócony o 90 stopni champion strażnik, traci swoją moc strażnika i wtedy można atakować bezpośrednio pkt. gracza a strażnik działa tylko wtedy gdy jest w pozycji pionowej?
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 03 paź 2021, 12:54
autor: Wrotek
Strażnik na koniec Twojej tury jest obracany do pionu. Czyli zawsze Cię chroni.
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 01 lis 2021, 14:39
autor: kkowalik123
Hej, pytanie o umiejętność jednorazową Maga: Kula Ognia. Zadaje ona po 4 obrażenia championom i bohaterowi. Czy jeśli champion przeciwnika ma np. 5 punktów wytrzymałości, aby go pokonać muszę przeznaczyć z puli obrażeń jeden punkt czy 5 po rzuceniu czaru Kula Ognia?
Wielkie dzięki za odpowiedź
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 01 lis 2021, 15:46
autor: dareiosh
Ja gram tak, że ten jeden brakujący muszę dołożyć inna karta, żeby się"przebić"
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 21 gru 2021, 07:00
autor: MaciekK5454
Hej,
Pytanie dotyczące 3 potyczki Ruin Thandaru, konkretnie niebieskiej umiejętności Ingarasha Nienasyconego:
Spoiler:
Umiejętność niebieska: pożryj swojego czempiona.
Czy Ingarash pożera tylko spośród czempionów wyłożonych na naszym obszarze gry (zagranych), czy może także pożreć nam czempiona z ręki, albo nawet z kart odrzuconych?
Pytanie dotyczące 3 potyczki Ruin Thandaru, konkretnie niebieskiej umiejętności Ingarasha Nienasyconego:
Spoiler:
Umiejętność niebieska: pożryj swojego czempiona.
Czy Ingarash pożera tylko spośród czempionów wyłożonych na naszym obszarze gry (zagranych), czy może także pożreć nam czempiona z ręki, albo nawet z kart odrzuconych?
Spoiler:
Pożera z naszego obszaru gry.
Re: Hero Realms - pytania i wątpliwości
: 27 gru 2021, 23:40
autor: MaciekK5454
Dzięki za powyższą odpowiedź, tak naprawdę mam jednak jeszcze jedno pytanie dotyczące ruin, rozdział 11 pkt 4 dotyczący przetasowania kart herszta.
Spoiler:
Pokonujemy Kapłankę lub doprowadzamy do rytuału i pojawia się nowy herszt.
Instrukcja:
[...] wtasujcie stos kart odrzucowych Hersza - łącznie z kartami Mistrzostwa, które były dołączone do Arcykapłanki Pustoszycieli - do talii Herszta [...]
I teraz mam kilka opcji, która z nich jest prawidłowa?
a) przetasowuje zwyczajnie wszystkie karty z talii Herszta ze sobą, zarówno te odrzucone, wykorzystane Mistrzostwa jak te jeszcze nie wykorzystane ze sobą - ale w ten sposób, układ kart mistrzostwa przestaje być równomierny, a staje się całkowicie losowy. Teoretycznie Herszt może awansować w każdym momencie.
b) przetasowuje karty odrzucone i wykorzystane mistrzostwa i wtasowuje je jednorazowo w karty nie wykorzystane jeszcze - czyli te niewykorzystane mają rozłożenie tak jak były na początku, ale są poprzekładane losowo kartami już użytymi, w tym mistrzostwa, czyli patrz pkt 1.
c) tasuje całą talię zgodnie z początkowymi zaleceniami (czyli rozkładam na 5 stosów i w każdy z nich wtasowuje kartę mistrzostwa) - ale ma to też dwie wady 1) zajmuje dużo czasu i zaburza rytm gry 2) żeby wyłuskać karty nieużyte karty mistrzostwa muszę przejrzeć karty w talii, których przecież z założenia nie powinienem znać - szczególnie kart Ustawień, które na początku przecież są losowane.
d) wariant, który najbardziej mi odpowiada, ale jest sprzeczny z instrukcją - nic nie przetasowuje, lecę z talią herszta do końca, i dopiero jak się wyczerpie to przetasowuje już wszystkie karty z tej talli razem.
PS: Czy tylko ja się zastanawiam, jaki związek ma tytuł tego dodatku z jego fabułą? Bo ja nie widzę tu żadnego powiązania