Strona 7 z 15
Re: Brass
: 19 paź 2012, 12:34
autor: Palmer
Wystarczy połączenie z jednym "zabudowanym" regionem, miasto z drugiego końca kanału może być puste.
Re: Brass
: 19 paź 2012, 13:13
autor: asiok
keet pisze:W momencie podliczania PZ na koniec okresów połączenia muszą być "zamknięte" - muszą łączyć dwa wybudowane przedsiębiorstwa - aby zapunktować czy wystarczy połączenie z jednym regionem ?
Wystarczy jedno - przy czym punktują tylko "odwrócone" przedsiębiorstwa.
Re: Brass
: 09 lut 2013, 22:01
autor: grabol
Witam,
jestem nowy w temacie Brassa. Na razie dwukrotna lektura instrukcji, pierwsza partia sam ze sobą, starałem się zapoznać z zasadami...
Nie wiem czy ta instrukcja jest niepełna, czy ja mam jakieś ograniczenia ale nie mogę ogarnąć tematu pożyczek? Co oznacza ta "grupa pól", o którą muszę się cofnąć? Można zaciągnąć 10, 20 lub 30 jednorazowo, co kosztuje cofnięcie się o 10, 20 lub 30 na torze dochód/punktacja...??? Chyba trochę za wysokie te odsetki? A może pożyczając 30 cofam się tyko o 10? Czy "grupa pól" nie oznacza przypadkiem pól tego samego koloru na torze dochodu..., odpowiednio jasno i ciemno niebieskie zgrupowane po 2, 3 lub 4??? Rozumiem, że jeżeli mój dochód jest mniej niż 0 kredytu nie dostanę?
Po próbnej rozgrywce, to co wydaje się największym problemem to właśnie początkowy brak funduszy na budowę i pożyczanie wydaje się wręcz koniecznością...
Dzięki z góry za odpowiedź!
Re: Brass
: 09 lut 2013, 22:31
autor: zephyr
Bierzesz 30 pożyczki (mniej nie ma sensu), cofasz się na najwyższe pole które daje dochód o 3 niższy niż ten co miałeś.
Re: Brass
: 09 lut 2013, 23:09
autor: lacki2000
grabol pisze:Witam,
jestem nowy w temacie Brassa. Na razie dwukrotna lektura instrukcji, pierwsza partia sam ze sobą, starałem się zapoznać z zasadami...
Nie wiem czy ta instrukcja jest niepełna, czy ja mam jakieś ograniczenia ale nie mogę ogarnąć tematu pożyczek? Co oznacza ta "grupa pól", o którą muszę się cofnąć? Można zaciągnąć 10, 20 lub 30 jednorazowo, co kosztuje cofnięcie się o 10, 20 lub 30 na torze dochód/punktacja...??? Chyba trochę za wysokie te odsetki? A może pożyczając 30 cofam się tyko o 10? Czy "grupa pól" nie oznacza przypadkiem pól tego samego koloru na torze dochodu..., odpowiednio jasno i ciemno niebieskie zgrupowane po 2, 3 lub 4??? Rozumiem, że jeżeli mój dochód jest mniej niż 0 kredytu nie dostanę?
Po próbnej rozgrywce, to co wydaje się największym problemem to właśnie początkowy brak funduszy na budowę i pożyczanie wydaje się wręcz koniecznością...
Dzięki z góry za odpowiedź!
Zielony i szary zaciągnęli pożyczkę 30 a fioletowy aż 60! (w dwóch akcjach)
Re: Brass
: 09 lut 2013, 23:29
autor: gafik
Pola są zgrupowane kolorami.
Lacki2000 to pięknie graficznie zaprezentował

Re: Brass
: 09 lut 2013, 23:47
autor: grabol
No proszę, wszystko jasne! Dzięki!
No to może jeszcze jedno pytanie...

Na koniec fazy kanałów należy usunąć z planszy wszystkie przedsiębiorstwa o poziomie techniki 1, wraz z kostkami surowców. Czy usuwa się także surowca z kopalń i hut o poziomie techniki 2 i więcej?

Przeglądałem wcześniejsze posty ale chyba to jakoś nie wybrzmiało...? Jedna przędzalnia, jeden port!! Jeżeli wszystkie porty są już odwrócone, to sprzedaż tylko przez rynki zamorskie???
W pierwszej turze możemy zagrać tylko jedną kartę. Rejon w którym zbuduję pierwsze przedsiębiorstwo i jego rodzaj jest zdeterminowany tylko przez to co mam na ręku i kasę? Czy są jakieś inne ograniczenia skąd mogę zacząć? W dalszych etapach budujemy tylko tam gdzie jest połączenie.
Co sądzicie o wariancie dwuosobowym? Warto...? Czy jest to wypaczenie gry?
Re: Brass
: 09 lut 2013, 23:55
autor: gafik
Nie usuwa się surowców z przedsiębiorstw o poziomie 2 i wyżej, na koniec kanałów.
Tak, jeżeli wszystkie porty są odwrócone to tylko na rynki zamorskie, do wyczerpania popytu.
W dwie osoby na zmodyfikowanej planszy jest dobrze.
Re: Brass
: 09 lut 2013, 23:56
autor: lacki2000
grabol pisze:No to może jeszcze jedno pytanie...

Na koniec fazy kanałów należy usunąć z planszy wszystkie przedsiębiorstwa o poziomie techniki 1, wraz z kostkami surowców. Czy usuwa się także surowca z kopalń i hut o poziomie techniki 2 i więcej?
Nie chce mi się teraz rysować, chyba łatwiej napisać

Otóż usuwa się tylko wszystkie budynki z poziomu 1 wraz z tym co tylko na nich leży i resetuje się rynki zamorskie.
grabol pisze:Jeszcze jedna sprawa...

Przeglądałem wcześniejsze posty ale chyba to jakoś nie wybrzmiało...? Jedna przędzalnia, jeden port!! Jeżeli wszystkie porty są już odwrócone, to sprzedaż tylko przez rynki zamorskie???
Tak ale na ogół gra się odwrotnie - starając się sprzedać najpierw za morzem a dopiero potem w portach (większe/dodatkowe zyski zza morza są)
grabol pisze:Co sądzicie o wariancie dwuosobowym? Warto...? Czy jest to wypaczenie gry?
Nie grałem w tym trybie ale ludziska powiadajo, że ponoć całkiem grywalny.
edit: gafik szybki jest, ma czapkę superbohatera +20 do prędkości
Re: Brass
: 10 lut 2013, 00:03
autor: grabol
No mega temat!!! Tak szybkiej odpowiedzi się nie spodziewałem! Dzięki !!!
Brakuje tylko schematu graficznego lacki ale chyba dam radę bez ogarnąć...
Bardzo fajna gra się zapowiada!
Jeżeli jeszcze mogę, to jak to jest z tą pierwszą turą, o którą pytałem w poprzednim poście...?!?
Re: Brass
: 10 lut 2013, 00:37
autor: FortArt
lacki2000 pisze:Tak ale na ogół gra się odwrotnie - starając się sprzedać najpierw za morzem a dopiero potem w portach (większe/dodatkowe zyski zza morza są)
Większe? Sprzedaż za morzem daje maksymalnie 3 dochodu tyle co sprzedaż do najgorszego portu na poziomie 1.
Jedyny plus jaki widzę to oszczędność akcji i kasy na budowę portu.
grabol pisze:
W pierwszej turze możemy zagrać tylko jedną kartę. Rejon w którym zbuduję pierwsze przedsiębiorstwo i jego rodzaj jest zdeterminowany tylko przez to co mam na ręku i kasę? Czy są jakieś inne ograniczenia skąd mogę zacząć? W dalszych etapach budujemy tylko tam gdzie jest połączenie.
W pierwszej rundzie możesz budować cokolwiek i gdziekolwiek zgodnie z posiadanymi kartami. Gotówka nie jest ograniczeniem. W pierwszej rundzie karta przedsiębiorstwa nie wymaga posiadania połączenia. Dokładniej to ta zasada obowiązuje wtedy gdy nie posiadasz żadnych przedsiębiorstw ani połączeń na planszy.
Re: Brass
: 10 lut 2013, 00:54
autor: lacki2000
FortArt pisze:lacki2000 pisze:Tak ale na ogół gra się odwrotnie - starając się sprzedać najpierw za morzem a dopiero potem w portach (większe/dodatkowe zyski zza morza są)
Większe? Sprzedaż za morzem daje maksymalnie 3 dochodu tyle co sprzedaż do najgorszego portu na poziomie 1.
Jedyny plus jaki widzę to oszczędność akcji i kasy na budowę portu.
Trochę się nieprecyzyjnie wyraziłem - nie chodziło mi o zysk w sensie kasy tylko w sensie korzyści, które tu właśnie wymieniłeś. Nawet jak się ma własne porty to raczej najpierw się sprzedaje za morzem by utrudnić grę tym co portów nie mają. Chyba, bo ja z najniższej dywizji jestem

Re: Brass
: 10 lut 2013, 10:08
autor: grabol
Hej, jeszcze jeden temat mi się nasunął...
Czy zlicza się punkty zwycięstwa z kafelków przedsiębiorstw, które zdejmuje się z planszy po modernizacji na wyższy poziom? Czy punktuje tylko to, co leży na planszy na koniec danego etapu gry, kanały/kolej...?
Pozdrawiam!
Re: Brass
: 10 lut 2013, 11:21
autor: asiok
grabol pisze:Hej, jeszcze jeden temat mi się nasunął...
Czy zlicza się punkty zwycięstwa z kafelków przedsiębiorstw, które zdejmuje się z planszy po modernizacji na wyższy poziom? Czy punktuje tylko to, co leży na planszy na koniec danego etapu gry, kanały/kolej...?
Pozdrawiam!
Tylko to co zostało na planszy.
Re: Brass
: 12 lut 2013, 11:57
autor: grabol
Mam jeszcze dwie sprawy, w których chciałbym się upewnić!
1. Po wybudowaniu kopalni węgla, jeżeli jest połączona z portem, w pierwszej kolejności należy uzupełnić węgiel na torze popytu! Zawsze jak trochę brakuje, czy tylko jeżeli z toru znikną WSZYSTKIE kostki, czyli kiedy każda kolejna kosztuje piątaka? Jeżeli tor popytu nie zostanie uzupełniony, ponieważ nowo wybudowana kopalnia, nie ma połączenia z portem, a kolejny gracz wybuduje takie połączenie, to kostki NIE są automatycznie przenoszone na tor popytu tylko pozostają na kopalni? Żelazo automatycznie zaspokaja popyt, bez względu na połączenia? Czy za każdą dołożoną do toru popytu kostkę z naszej kopalni/huty dostajemy tyle funciaków, ile wynosi popyt na danym polu...?
2. Zabudować można obcą kopalnie lub hutę i to tylko wtedy gdy surowca brak na planszy oraz na torze popytu, a lokacja w której znajduje się przedsiębiorstwo jest w naszej sieci połączeń? Port, przędzalnia, stocznia nie mogą być przejęte?
...i jeszcze trzecia rzecz się urodziła!
3. Sprzedaż bawełny. Jeżeli posiadam powiedzmy 3 przędzalnie i chcę sprzedać bawełnę, to w ramach jednej akcji (zagrywając jedną kartę) mogę to zrobić ze wszystkich nieodwróconych przędzalni do nieodwróconych portów i/lub na rynek zamorski? Nie jest tak, że jedna karta = sprzedaż z jednej przędzalni?
Dzięki i pozdrawiam!
Re: Brass
: 12 lut 2013, 12:13
autor: Palmer
1. Zawsze uzupełniamy, nawet jak brakuje tylko 1 kostki. Jeśli połączenie jest postawione po kopalni to nie sprzedajemy węgla. Żelazo sprzedajemy bez względu na połączenia.
2. Obce tylko hutę i węgiel, własne wszystko ( pamiętając że nadbudowa tylko przedsiębiorstwem o wyższym poziomie). Węgiel/huta rywala nie musi być w naszej sieci połączeń, bo można zawsze użyć karty miasta
3. W jednej akcji tyle przędzalni ile chcesz/możesz.
Re: Brass
: 12 lut 2013, 12:16
autor: grabol
Palmer pisze:2. Obce tylko hutę i węgiel, własne wszystko ( pamiętając że nadbudowa tylko przedsiębiorstwem o wyższym poziomie). Węgiel/huta rywala nie musi być w naszej sieci połączeń, bo można zawsze użyć karty miasta
A nie jest tak, że bez połączenia tylko przy podwójnej akcji, tzn zagraniu dwóch kart?
Za każdą kostkę, którą położę na torze popytu zgarniam odpowiednią ilość kasy?
Re: Brass
: 12 lut 2013, 12:26
autor: surmik
Podwójna akcja to budujemy gdzie chcemy nawet jak nie mamy karty lokalizacji/przemysłu, który chcemy wybudować. Jak mamy kartę np. Liverpool to możemy wybudować tam np. Stocznie nawet jeżeli nie mamy tam połączenia. Oczywiście trzeba pamiętac, że musimy jakoś przetransportowac węgiel potrzebny do budowy budynków, które go wymagają.
Re: Brass
: 12 lut 2013, 12:30
autor: Palmer
grabol pisze:
Za każdą kostkę, którą położę na torze popytu zgarniam odpowiednią ilość kasy?
Tak
Re: Brass
: 12 lut 2013, 14:24
autor: grabol
Dzięki bardzo za szybką odpowiedź!
Ale czy nie jest tak, że jeżeli dana lokalizacja jest w mojej sieci, to mogę przejąć znajdującą się w niej kopalnie/hutę przeciwnika przy pomocy jednej akcji, na to samo w mieście, z którym nie jestem połączony moim kanałem lub torem potrzebuję dwóch akcji, nawet jeżeli łączy mnie z nim kanał lub tor przeciwnika.
Karta rejonu uprawnia do budowy w danym rejonie jeżeli mogę dostarczyć do niego węgiel, czy jeżeli mogę dostarczyć do niego węgiel i widzie do niego MOJE połączenia?
Re: Brass
: 12 lut 2013, 14:31
autor: Palmer
Synek nie mieszaj
Kartą miasta, możesz zbudować w danym mieście jakie chcesz przedsiębiorstwo ( oczywiście tylko to co jest narysowane na planszy, np. na porcie port, na węglu węgiel itp). Pamiętając o konieczności dostarczenia węgla jeśli dane przedsiębiorstwo go wymaga.
Czyli interpretacja nr 1 jest właściwa.
Interpretacja nr 2 jest prawie właściwa do karty Przedsiębiorstwa

Re: Brass
: 12 lut 2013, 14:32
autor: lacki2000
grabol pisze:Dzięki bardzo za szybką odpowiedź!
Ale czy nie jest tak, że jeżeli dana lokalizacja jest w mojej sieci, to mogę przejąć znajdującą się w niej kopalnie/hutę przeciwnika przy pomocy jednej akcji, na to samo w mieście, z którym nie jestem połączony moim kanałem lub torem potrzebuję dwóch akcji, nawet jeżeli łączy mnie z nim kanał lub tor przeciwnika.
Karta rejonu uprawnia do budowy w danym rejonie jeżeli mogę dostarczyć do niego węgiel, czy jeżeli mogę dostarczyć do niego węgiel i widzie do niego MOJE połączenia?
Twoje pytania są bardziej zagmatwane niż odpowiedzi. Jeśli nie ma węgla (żelaza) na torze popytu to możesz zabudować przeciwnika jeśli 1. Masz budynek (który chcesz postawić) o wyższym poziomie, 2. Masz kartę lokacji lub (kartę budynku i swoje połączenie lub budynek w tej lokacji) lub dwie dowolne karty 3. Możesz (w sensie musisz) tam dostarczyć wymagane towary na budowę (połączeniem swoim bądź obcym, wiodącym z/do budynku lub portu).
Re: Brass
: 12 lut 2013, 14:40
autor: grabol
Ok, mam już jasność! Sorry ze dzielenie włosa na czworo...!
Dzięki!
Re: Brass
: 26 lut 2013, 09:47
autor: sebur
Witam
Mam pytanie dotyczące wariantu 2-osobowego Brassa.
Czy w tym wariancie jest połączenie kanałem pomiędzy Liverpoolem a Warrington&Runcorn?
W wersji "normalnej" jest połączenie kanałowe pomiędzy Warrington&Runcorn - Ellesmere Port- Liverpool, ale oglądając edytowaną mapę do wersji 2-osobowej tych połączeń już nie ma. Czy ta "zatoka" na południe od Liverpoolu może służyć jako połączenie kanałowe?
Re: Brass
: 26 lut 2013, 09:50
autor: Palmer
Na 2 nie ma kanału Liverpool - W&R