Błąd. Zaklęcie możesz przygotować na zamkniętej bramie tylko w turze, w które tę bramę wzmocniłeś, a w następnej musisz to zaklęcie użyć. Nie możesz przygotować zaklęcia na bramie zamkniętej, która nie była w tej turze wzmocniona.piotrlenda pisze: ↑07 maja 2020, 19:19Zaraz, zaraz nie wiem czy grasz zgodnie z instrukcją. Zaklęć możesz używać na wszystkich bramach, zarówno otwartych jak i zamkniętych. Różnica polega na tym, że zaklęć na otwartych MOŻESZ użyć kiedy chcesz, a zaklęć na zamkniętych MUSISZ użyć w najbliższej turze, nie ma to nic wspólnego ze wzmacnianiem bram.
Aeon's End - pytania i wątpliwości
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:16
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 4 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Chyba, że ja czegoś nie doczytałemFreshus pisze: ↑07 maja 2020, 19:25Błąd. Zaklęcie możesz przygotować na zamkniętej bramie tylko w turze, w które tę bramę wzmocniłeś, a w następnej musisz to zaklęcie użyć. Nie możesz przygotować zaklęcia na bramie zamkniętej, która nie była w tej turze wzmocniona.piotrlenda pisze: ↑07 maja 2020, 19:19Zaraz, zaraz nie wiem czy grasz zgodnie z instrukcją. Zaklęć możesz używać na wszystkich bramach, zarówno otwartych jak i zamkniętych. Różnica polega na tym, że zaklęć na otwartych MOŻESZ użyć kiedy chcesz, a zaklęć na zamkniętych MUSISZ użyć w najbliższej turze, nie ma to nic wspólnego ze wzmacnianiem bram.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)
"Aby przygotować Zaklęcie, zagraj kartę Zaklęcia na otwartą Bramę lub na zamkniętą, ale wzmocnioną w tej turze, Bramę. Na każdej Bramie może znajdować się tylko jedno przygotowane Zaklęcie. Nie możesz przygotować Zaklęcia na Bramie, na której już znajduje się przygotowane Zaklęcie."
Punkt 6, strona 15 - Tura gracza: Faza główna
"Aktywacja przygotowanych Zaklęć:
• Możesz aktywować dowolne Zaklęcia przygotowane na otwartych Bramach.
• Musisz aktywować wszystkie Zaklęcia przygotowane na zamkniętych bramach, wzmocnionych podczas poprzedniej tury.
Punkt Aktywacja zaklęć strona 13 - Tura gracza: Faza aktywacji
Punkt 6, strona 15 - Tura gracza: Faza główna
"Aktywacja przygotowanych Zaklęć:
• Możesz aktywować dowolne Zaklęcia przygotowane na otwartych Bramach.
• Musisz aktywować wszystkie Zaklęcia przygotowane na zamkniętych bramach, wzmocnionych podczas poprzedniej tury.
Punkt Aktywacja zaklęć strona 13 - Tura gracza: Faza aktywacji
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Co do losowania setupu, czerpiąc z systemu ekspedycji, ostatnio zacząłem sobie grać takie "pseudo ekspedycję", gdzie na początku losuje jeden klejnot, który będzie znajdować się na rynku przez cały szereg gier. Następnie tak jak to ma miejsce w ekspedycjach, losuje kolejno 4 magów i dla każdego wylosowuje zestaw "Kryształ + artefakt + 2 czary", czyli w barakach teoretycznie mam 4 magów z 4 kryształami, 4 artefaktami i 8 czarami. Myk jest taki, że grając grę 2 magami wybieram ich z tej czwórki razem z zestawem kart, które ten mag posiada. Dodaje to trochę imersji do gry jakoby dany mag posiadał konkretny zestaw umiejętności, ogranicza totalną losowość w przypadku, gdy mamy wszystko wszystko i zaczyna się robić tego za dużo (chociaż mi to nie przeszkadza) i wprowadza głębię strategiczną pod kątem tego czy wolimy wybrać konkretnego maga, czy np. maga innego, ale posiadającego interesujący nas czar. Jeżeli w trakcie ekspedycji przegram, to magowie "giną" i pozostaję mi próba z kolejną 2. W trakcie pozwalam sobie na dolosowanie kolejnego maga, który zasila nasze szeregi z nowym zestawem kart
. Osobiście drużynę wybieram przed wylosowaniem nemesis, ale nic nie stoi na przeszkodzie dokonać wyboru po jego wybraniu. Może kogoś kto nie przepada za pełną losowością zainspiruje taki format gry.

-
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 36 times
Re: Aeon's End
Mam pytanie odnośnie Maski Kłamstw. Na karcie Nemezis jest napisane, że przed aktywacją zaklęć należy rozpatrzyć wszystkie karty zepsucia. To jest zrozumiałe. Ale w następnym punkcie stoi, że po fazie głównej gracza też należy rozpatrzeć karty zepsucia, które gracz dobrał w tej turze.
Można w trakcie swojej tury dobrać karty zepsucia? Przeglądałem wszystkie karty i raczej one dotyczyły odrzucania a nie dobierania kolejnych kart.
Można w trakcie swojej tury dobrać karty zepsucia? Przeglądałem wszystkie karty i raczej one dotyczyły odrzucania a nie dobierania kolejnych kart.
Re: Aeon's End
Niektóre z kart pozwalają na dobranie karty w trakcie tury. Któryś z magów ma klejnot, który to umożliwia. Któryś z artefaktów też pozwala na dociąganie kart. Nie pamiętam, możliwe, że w samej podstawce tego nie ma, ale dodatki na pewno taką opcję wprowadzają, więc jest (było) to swego rodzaju zabezpieczenie dla autorów na przyszłość
.

Re: Aeon's End
Ile razy musi dojść do "wyzwolenia", żeby otworzyła się brama Rycerza Kajdan? 3 czy 4?

EDIT
Już znalazłem odpowiedź: 4 razy.

EDIT
Już znalazłem odpowiedź: 4 razy.
Instrukcja PL dla
Welcome To...: Collector's Edition
Welcome To...: Collector's Edition
-
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 36 times
Re: Aeon's End
Mam pytanie do składowiska klejnotów (czy coś podobnego).
Jest to karta za 4 eteru. Po zagraniu daje nam 2 eteru, ale jeżeli jest zagrana jako druga to daje nam dodatkowe 2 eteru.
Czy jeżeli zagram 3 takie karty to będę miał:
A) 2 eteru + 4 eteru + 4 eteru = 10
B) 2 eteru + 4 eteru + 2 eteru = 8
?
Jest to karta za 4 eteru. Po zagraniu daje nam 2 eteru, ale jeżeli jest zagrana jako druga to daje nam dodatkowe 2 eteru.
Czy jeżeli zagram 3 takie karty to będę miał:
A) 2 eteru + 4 eteru + 4 eteru = 10
B) 2 eteru + 4 eteru + 2 eteru = 8
?
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Aeon's End
Jeśli chodzi o Skupisko Diamentów, to tylko drugie daje dodatkowe 2 eteru. Jeśli zagrasz 3 Skupiska, dostaniesz 8 eteru.Wrotek pisze: ↑17 maja 2020, 01:05 Mam pytanie do składowiska klejnotów (czy coś podobnego).
Jest to karta za 4 eteru. Po zagraniu daje nam 2 eteru, ale jeżeli jest zagrana jako druga to daje nam dodatkowe 2 eteru.
Czy jeżeli zagram 3 takie karty to będę miał:
A) 2 eteru + 4 eteru + 4 eteru = 10
B) 2 eteru + 4 eteru + 2 eteru = 8
?
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 84 times
Re: Aeon's End
W oryginale stoi (https://www.youtube.com/watch?v=YCMG6QcZM10&t=421s)
(5) Scorch (Spell):
Cast: Deal 4 damage. If this damage causes a minion from the nemesis deck to be discarded, any ally gains 2 charges.
Wygląda na nadgorliwość tłumacza. Po prostu jeśli tymi obrażeniami ściągniesz jakiegokolwiek poplecznika, to sojusznik dostaje 2 ładunki.
Re: Aeon's End
A mi się teraz wydaje, że chodzi o poplecznika z karty, która jest kartą z talii danego nemesis. Czyli za zabicie poplecznika z karty podstawowej, która może być włączona do talii każdego nemesis nie dostaje się bonusu.
Instrukcja PL dla
Welcome To...: Collector's Edition
Welcome To...: Collector's Edition
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Aeon's End
Unikalny to nadgorliwość, jak napisał kolega mnw.
Kluczowy zapis to "Poplecznik z talii Nemezis" - czyli nie tak, jak piszesz, bonus otrzymuje się, kiedy to zaklęcie zabije dowolnego poplecznika z karty podstawowej Nemezis lub pochodzącej od konkretnego Nemezis, ale nie dostaniesz bonusu, jeśli to zaklęcie zabije innego poplecznika - np. Karaczana Królowej Roju, Trogga Wiedźmy Hordy czy Akolitę Pani Pustej Korony - we wszystkich tych przypadkach masz do czynienia z Poplecznikami (działają na nich umiejętności działajace na Popleczników, np. zdolność Reeve), ale nie pochodzą z talii Nemezis.
Re: Aeon's End
Teraz to by miało sens. Nie pomyślałem o innych wrogach, pochodzących spoza talii nemesis. Dzięki za drobiazgowe wytłumaczenie.
Instrukcja PL dla
Welcome To...: Collector's Edition
Welcome To...: Collector's Edition
-
- Posty: 747
- Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Aeon's End
Kurczę wczoraj koszulkowałem karty z dodatków i właśnie zwróciłem uwagę na tę kartę. Po przeczytaniu treści zaklęcia uznałem, że właśnie chodzi o kartę Poplecznika z tali nemesis związanego z danym Nemesis a nie poplecznikiem z tali podstawowej. I tak bym grał. Jedno słowo "unikalny" spowodowało, że resztę sobie dopowiedziałem, bez dociekania. Wiem, że tłumaczenie to ciężka praca, ale tutaj widzę, że przetłumaczenie nie stanowi problemu. Skąd słowo unikalny?
Dzięki wielkie za wyjaśnienie.
Dzięki wielkie za wyjaśnienie.
Re: Aeon's End
Takie pytanie odnośnie karty Amulet Maga - Otrzymujesz 1 Ładunek. Dowolny sojusznik otrzymuje 1 Ładunek. Gram Solo jednym Magiem i czy dzięki tej karcie dostaje łącznie 2 ładunki, czy tylko 1 po użyciu tego artefaktu (grałem, że dostaje 1) ?
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 84 times
Re: Aeon's End
Co do zasad solo w AE, to na ostatniej stronie masz napisane wprost: wszystkie efekty, które odnoszą się do sojusznika, w trybie solo odnoszą się do ciebie i jeśli tak akurat wychodzi, to należy je rozpatrzyć dwa razy. Nawet jest dosłownie przykład o dawaniu ładunków sobie, gdy karta mówi, żeby dać je sojusznikowi. 

Re: Aeon's End
Rzeczywiście, jakoś to umknęło przy czytaniumnw pisze: ↑29 maja 2020, 10:28 Co do zasad solo w AE, to na ostatniej stronie masz napisane wprost: wszystkie efekty, które odnoszą się do sojusznika, w trybie solo odnoszą się do ciebie i jeśli tak akurat wychodzi, to należy je rozpatrzyć dwa razy. Nawet jest dosłownie przykład o dawaniu ładunków sobie, gdy karta mówi, żeby dać je sojusznikowi.![]()

Re: Aeon's End
Jeszcze takie pytanie, a może raczej potwierdzenie.
Nemezis Maska Kłamstw - Wyzwolenie - Dowolny gracz otrzymuje kartę zepsucia i umieszcza ją na wierzchu swojej talii. Następnie ten gracz wtasowuje do swojej talii karty ze swojego stosu kart odrzuconych.
Czyli jeżeli mam karty odrzucone to dodaje je do tali gracza i tasuje całą talię wraz z kartą zepsucia, którą położyłem na wierzchu? Jeżeli nie mam kart odrzuconych to karta zepsucia po prostu zostaje jako wierzchnia karta tali gracza i nie tasuje wtedy talii?
Nemezis Maska Kłamstw - Wyzwolenie - Dowolny gracz otrzymuje kartę zepsucia i umieszcza ją na wierzchu swojej talii. Następnie ten gracz wtasowuje do swojej talii karty ze swojego stosu kart odrzuconych.
Czyli jeżeli mam karty odrzucone to dodaje je do tali gracza i tasuje całą talię wraz z kartą zepsucia, którą położyłem na wierzchu? Jeżeli nie mam kart odrzuconych to karta zepsucia po prostu zostaje jako wierzchnia karta tali gracza i nie tasuje wtedy talii?
- Erni
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 78 times
Re: Aeon's End
Niestety, nie ma lekko - tasujesz swoją talię zawsze, nawet jeśli stos kart odrzuconych jest pusty.
Re: Aeon's End
To zastanawia mnie zapis "... umieszcza ją na wierzchu swojej talii", nie powinno być, że po otrzymaniu karty Zapsucia gracz wtasowuje ją w swoją talie? Jaki jest sens umieszczania karty na wierzchu talii jeżeli i tak wszystkie karty talii gracza będą przetasowane?
Re: Aeon's End
Żeby się człowiek nie zastanawiał co miałoby znaczyć "umieść w swojej talii". Czy na spodzie, na wierzchu, czy w środku. Efekt mówi jasno: bierzesz kartę zepsucia, kładziesz na wierzchu talii, przekladasz karty odrzucone, tasujesz... Jeżeli nie spełniasz, któregoś wymogu (patrz nie masz stosu kart odrzuconych) to wykonujesz pozostałe efekty (tasowanie też).
A co do umieść na wierzchu talii to chodzi tutaj np o karty maski. Np. minion, który po otrzymaniu obrażeń daje kartę zepsucia -> idzie ona na wierzch bez tasowania i przekładania stosu kart odrzuconych!
Tasujemy ze stosem odrzuconych tylko przy wyzwoleniu!
A co do umieść na wierzchu talii to chodzi tutaj np o karty maski. Np. minion, który po otrzymaniu obrażeń daje kartę zepsucia -> idzie ona na wierzch bez tasowania i przekładania stosu kart odrzuconych!
Tasujemy ze stosem odrzuconych tylko przy wyzwoleniu!
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 cze 2020, 16:42
- Has thanked: 1 time
Re: Aeon's End
Mam pytanie co do Maga, który zwie się Remnant i jego bramy numer 2. On na swojej karcie magapod bramą numer 2 ma napisane "+1 eter przy aktywacji". Na swojej bramie również ma napisane, że "+1 eter przy aktywacji". Co to oznacza?
A) Przed otwarciem bramy nie mam z niej eteru i dopiero po otwarciu bramy mam dostępny "+1 eter przy aktywacji".
B) Przed otwarciem bramy mam "+1 eteru przy aktywacji zaklęć" i po otwarciu mam jeszcze jeden eter, który jest na otwartej bramie (w sumie 2 eteru).
C) Przed otwraciem bramy ma jeden eter i po otwarciu bramy mam jeden eter.
A) Przed otwarciem bramy nie mam z niej eteru i dopiero po otwarciu bramy mam dostępny "+1 eter przy aktywacji".
B) Przed otwarciem bramy mam "+1 eteru przy aktywacji zaklęć" i po otwarciu mam jeszcze jeden eter, który jest na otwartej bramie (w sumie 2 eteru).
C) Przed otwraciem bramy ma jeden eter i po otwarciu bramy mam jeden eter.
Re: Aeon's End
Mogę się mylić bo to chyba postać z któregoś dodatku, ale wydaje mi się, że mowa jest tutaj tylko o aktywacji, więc jak aktywujesz zaklęcie na tej bramie dostajesz +2 eteru (nie ważne czy jest otwarta czy zamknięta).bartek2241 pisze: ↑08 cze 2020, 16:42 Mam pytanie co do Maga, który zwie się Remnant i jego bramy numer 2. On na swojej karcie magapod bramą numer 2 ma napisane "+1 eter przy aktywacji". Na swojej bramie również ma napisane, że "+1 eter przy aktywacji". Co to oznacza?
A) Przed otwarciem bramy nie mam z niej eteru i dopiero po otwarciu bramy mam dostępny "+1 eter przy aktywacji".
B) Przed otwarciem bramy mam "+1 eteru przy aktywacji zaklęć" i po otwarciu mam jeszcze jeden eter, który jest na otwartej bramie (w sumie 2 eteru).
C) Przed otwraciem bramy ma jeden eter i po otwarciu bramy mam jeden eter.