Podwodne Miasta / Underwater Cities (Vladimir Suchy)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Czy te nowe trójwarstwowe plansze gracza nie robią się bananowe?
Są OK?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
buhaj
Posty: 1048
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 869 times
Been thanked: 516 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: buhaj »

Dr. Nikczemniuk pisze: 17 paź 2020, 12:24 Czy te nowe trójwarstwowe plansze gracza nie robią się bananowe?
Są OK?
Minimalnie się robią ale po grze dałem je strona leciutko wygiętą do góry i przycisnąłem pozostałymi. Wyprostowały się
Awatar użytkownika
NestorZolo
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 507 times
Been thanked: 123 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: NestorZolo »

Wczoraj pierwsza dwuosobowa rozgrywka z dodatkiem. Ustaliliśmy z kumplem, że warianty dzielimy na trzy, nie łączymy muzeum z wyścigiem o metropolie. Wyścig tylko na "starych" planszetkach, muzeum na dedykowanych, a wybieranie na mocno asymetrycznych. Szybszy start z asystentami zawsze. Wczoraj kumpel wybrał wariant muzeum. Asystenci sporo zmieniają, co było do przewidzenia. Przy dwóch graczach ten wyścig o lepsze pola w muzeum taki sobie. Myślę, że będzie ciekawszy im więcej graczy. Jeśli chodzi o usunięcie pierwszej rundy, to nawet nieźle to wyszło, bo na tą pierwszą produkcję zbyt długo sie czekało :) Nowe karty zwiększają różnorodność. Już sama zwiększona ich liczba. Ogólnie dodatek nie wywraca na szczęście gry do góry nogami. Ogólnie jest spoko, ciekawe jak pozostałe warianty. Jeśli chodzi o cenę... wydaje mi się, że tutaj zażarła sprzedaż tych planszetek w takiej cenie tylko dlatego, że jest to świetna gra. W przypadku gry tylko dobrej raczej ten numer nie przejdzie. Aczkolwiek pewności mieć nie można.
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
Awatar użytkownika
rand
Posty: 495
Rejestracja: 03 lis 2008, 22:07
Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
Has thanked: 118 times
Been thanked: 88 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: rand »

Czy można grać z nowymi asystentami ale bez przyspieszonego startu czy te moduły są nierozłączne?
Awatar użytkownika
NestorZolo
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 507 times
Been thanked: 123 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: NestorZolo »

rand pisze: 19 paź 2020, 12:28 Czy można grać z nowymi asystentami ale bez przyspieszonego startu czy te moduły są nierozłączne?
Nowi asystenci są potężniejsi od podstawowych. Jako home rule mógłbyś grać, jednak ze świadomością, że balans jest ciut przesunięty. Jeśli startowalibyście ze standardowymi zasobami, zamiast brać te nowe płytki startowe, to jedynie różnicę robią ci asystenci. Sprawa dotyczy wszystkich graczy, więc kwestia dogadania się. Ale to home rule.
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Ej te karty z dodatku się tak mocno nie odróżniają, naprawdę trzeba się wysilać żeby zobaczyć różnice, a jak już się wtasuje to już nie o czym pamiętać.
Plansze się deko bananują ale to już bardziej standard niż minus.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
buhaj
Posty: 1048
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 869 times
Been thanked: 516 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: buhaj »

NestorZolo pisze: 19 paź 2020, 13:07
rand pisze: 19 paź 2020, 12:28 Czy można grać z nowymi asystentami ale bez przyspieszonego startu czy te moduły są nierozłączne?
Nowi asystenci są potężniejsi od podstawowych. Jako home rule mógłbyś grać, jednak ze świadomością, że balans jest ciut przesunięty. Jeśli startowalibyście ze standardowymi zasobami, zamiast brać te nowe płytki startowe, to jedynie różnicę robią ci asystenci. Sprawa dotyczy wszystkich graczy, więc kwestia dogadania się. Ale to home rule.
Grałem tak. Po prostu każdy ma jedną mocniejszą akcję. Grałem też z szybkim startem. I partia faktycznie trwa krócej.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Mój insert własnej roboty za grosze :D


Obrazek
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Akwamarynowy
Posty: 106
Rejestracja: 18 lut 2020, 17:32
Has thanked: 18 times
Been thanked: 23 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Akwamarynowy »

Chyba nie tylko insert :) Plastostale i biomasy zastąpione wygodniejszymi kostkami. No i meple zamiast kartoników też ciekawie wyglądają :)
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 358
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 275 times
Been thanked: 114 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: dispe »

Czy te meple są w pudełeczkach po sosach do pizzy? :lol:
Swoją drogą też będę robił insert do Miast ale normalnie z pianki modelarskiej, czekam tylko na dodatek żeby to wszystko razem upchnąć do jednego pudła (tak wiem, planszetki grube się nie zmieszczą).
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2452
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 539 times
Been thanked: 463 times
Kontakt:

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Jiloo »

dispe pisze: 18 lis 2020, 21:48 Czy te meple są w pudełeczkach po sosach do pizzy? :lol:
Swoją drogą też będę robił insert do Miast ale normalnie z pianki modelarskiej, czekam tylko na dodatek żeby to wszystko razem upchnąć do jednego pudła (tak wiem, planszetki grube się nie zmieszczą).
Bez insertu wszystko się mieści w pudle od podstawki. Z insertem powinno być tylko lepiej.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

dispe pisze: 18 lis 2020, 21:48 Czy te meple są w pudełeczkach po sosach do pizzy? :lol:
Dokładnie, mam 3 rozmiary.
Idealnie pasują do np. Nowy wspaniały świat.
Tu też miałem wszystko w sosie, ale jednak taka forma tekturowa jest jeszcze lepsza.
No mi jednak w takiej formie nie wlezie podstawa i dodatek do jednego pudła.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4675
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1988 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: warlock »

Po co robić insert, w którym przesunięcie pudła do pozycji pionowej oznacza wysypanie się wszystkiego?
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

warlock pisze: 19 lis 2020, 10:40 Po co robić insert, w którym przesunięcie pudła do pozycji pionowej oznacza wysypanie się wszystkiego?
Zgadza się , ale dlaczego miał bym to robić? U mnie wszystkie pudła leżą na pleckach i mają zakaz turlania się. :D
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 358
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 275 times
Been thanked: 114 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: dispe »

warlock pisze: 19 lis 2020, 10:40 Po co robić insert, w którym przesunięcie pudła do pozycji pionowej oznacza wysypanie się wszystkiego?
Po pierwsze, trzymam gry w poziomie, po drugie, inserty znacznie ułatwiają setup oraz złożenie gry, przynajmniej ja tak je sobie projektuję. Na przykład wszystkie surowce są w osobnym, wyjmowanym elemencie insertu i można go od razu wyciągnąć, postawić na stole i korzystać zamiast bawić się w przesypywanie z torebeczki na stół/do pojemniczka i z powrotem. Wygląda to o wiele estetyczniej na stole i pomaga zachować porządek podczas gry.
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1602
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 637 times
Been thanked: 550 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: eveni »

Dr. Nikczemniuk pisze: 18 lis 2020, 15:28 Mój insert własnej roboty za grosze :D


Obrazek
Też mnie te żetony graczy denerwują i zamiaruję je czymś zastąpić ;-)

Edit: ile ml mają te pojemniczki?
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

eveni pisze: 19 lis 2020, 22:16
Też mnie te żetony graczy denerwują i zamiaruję je czymś zastąpić ;-)

Edit: ile ml mają te pojemniczki?
50ml
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Breżniew »

eveni pisze: 19 lis 2020, 22:16
Dr. Nikczemniuk pisze: 18 lis 2020, 15:28 Mój insert własnej roboty za grosze :D


Obrazek
Też mnie te żetony graczy denerwują i zamiaruję je czymś zastąpić ;-)

Edit: ile ml mają te pojemniczki?
Cholera jasna - dopiero co uzbierałem pojemniczki na Nowy Wspaniały Świat i Euphorię a teraz jeszcze przydałyby się na Podwodne Miasta... Znowu wpadnę w pizzoholizm xD
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1602
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 637 times
Been thanked: 550 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: eveni »

Na Allegro są po kilkanaście złotych za 100 szt. - rozmiar 50/80/100 ml >;-P
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Breżniew »

eveni pisze: 20 lis 2020, 10:20 Na Allegro są po kilkanaście złotych za 100 szt. - rozmiar 50/80/100 ml >;-P
Śmieję się - jestem z Krakowa i pod Niepołomicami jest firma która produkuje takie kubeczki. Nie chcę kupować 100 sztuk, bo użyję z 10, a reszta będzie leżała bez sensu. A pizzę zawsze chętnie zjem :P
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: rastula »

gra jadąca czosnkowym :D - wow!
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4121
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2670 times
Been thanked: 2585 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Gizmoo »

Breżniew pisze: 20 lis 2020, 10:36 Nie chcę kupować 100 sztuk, bo użyję z 10
Miałem tak samo. Poszedłem do pobliskiej Pizzerii. Poprosiłem, żeby sprzedali mi 15 sztuk takich pojemniczków. Nie było żadnego problemu. Zapłaciłem po 30 gr za sztukę. Pracownik był trochę zdziwiony i dopytywał po kiego grzyba mi tyle pojemniczków na sosy. Odpowiedziałem, że do mieszania farb, bo pewnie jakbym powiedział, że "na kamienie, drewno i zboże", to zapytałby gdzie się leczę psychiatrycznie. :lol:
rastula pisze: 20 lis 2020, 10:56 gra jadąca czosnkowym :D - wow!
Akurat kupiłem nówki sztuki, nie śmigane, ale... W jednej grze Laukata mam pudełeczko po mydle lawendowym. Jak się otwiera pudło z grą, to roznosi się tak piękny zapach, że marzy się o lawendowej kąpieli z dużą ilością piany. :lol:

Wracając do przechowywania Podwodnych Miast z dodatkiem - mi pomimo szczerych chęci nie udało mi się zmieścić elegancko wszystkiego do jednego pudełka. To znaczy zmieściłem, ale nieelegancko - bo wieczko wystaje na trochę ponad pół centymetra. Nawet pomimo zastosowania sprytnego organizerka na komponenty - karty w koszulkach premium zajmują sporo miejsca, a nowe, trójwarstwowe planszetki są wyjątkowo grube.
Majkel89
Posty: 108
Rejestracja: 30 cze 2016, 18:59
Been thanked: 3 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Majkel89 »

Dziś pierwsza rozgrywka w podwodne miasta z planszetkami z dodatku. W skrócie gra mega mega fajna, po prostu Wow!
Ile w tej grze możliwości, wydaje się że dużo dróg do zwycięstwa. Wyżywienie tych wszystkich miast jest fajne i niestety na końcowym punktowaniu boli jak ma się metropolie punkty za algi.

Jakie u Was punktację? Oczywiście pierwsza gra bez projektów. Czas gry spory 5h z tłumaczeniem, początkowe rundy wolno ale po pierwszej produkcji już szło sprawnie, jestem pewny że kolejne rozgrywki na 4 osoby spokojnie około 3h
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 358
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 275 times
Been thanked: 114 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: dispe »

Majkel89 pisze: 29 lis 2020, 20:59 Jakie u Was punktację? Oczywiście pierwsza gra bez projektów. Czas gry spory 5h z tłumaczeniem...
Zagraliśmy z 10 razy w podstawkę, punkty zwykle w przedziale 95 - 120. Ok 2-3h gry ale szybko zlatuje :)
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2452
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 539 times
Been thanked: 463 times
Kontakt:

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Jiloo »

Majkel89 pisze: 29 lis 2020, 20:59 Jakie u Was punktację? Oczywiście pierwsza gra bez projektów. Czas gry spory 5h
5h?! Strasznie długo. Nasza pierwsza 4 osobowa rozgrywka trwała 2:40. Appka BGG pokazuje średnią 2:15 dla wszystkich moich rozgrywek, a jak gramy na dwie osoby to mieścimy się spokojnie poniżej 2h.
Najniższy wynik 60, najwyższy 131, a średnia 98.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
ODPOWIEDZ