Twilight Imperium 4 ed - zasady
-
- Posty: 581
- Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
- Lokalizacja: Żyrardów
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 43 times
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Cześć.
Czy można w walce nie strzelać? Tzn. Nie rzucać kostkami? I zrobić odwrót?
Czy można w walce nie strzelać? Tzn. Nie rzucać kostkami? I zrobić odwrót?
Hala Madrid
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 438 times
- Kontakt:
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Nie,Casiliasplp pisze: ↑29 paź 2020, 17:00 Cześć.
Czy można w walce nie strzelać? Tzn. Nie rzucać kostkami? I zrobić odwrót?
Działo Kosmiczne z PDS jest opcjonalne ale Rzuty Bitwy opcjonalne nie są.
-
- Posty: 581
- Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
- Lokalizacja: Żyrardów
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 43 times
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Kurczę to ostatnio źle graliśmy ale poszliśmy za logiką
że jak nie chce to nie strzelam
bo wrogi statek wybuchał jak się go trafiło i cała flota boom.
Dzięki za info.


bo wrogi statek wybuchał jak się go trafiło i cała flota boom.
Dzięki za info.
grzeslaw90 pisze: ↑29 paź 2020, 18:24Nie,Casiliasplp pisze: ↑29 paź 2020, 17:00 Cześć.
Czy można w walce nie strzelać? Tzn. Nie rzucać kostkami? I zrobić odwrót?
Działo Kosmiczne z PDS jest opcjonalne ale Rzuty Bitwy opcjonalne nie są.
Hala Madrid
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Mam pytanie co do zasad. Gra kończy się jeżeli ktoś zdobędzie 10 pkt lub jeżeli nie będzie dało się odkryć kolejnego celu. Czy to znaczy że jeżeli nikt nie zdobędzie punktów niezbędnych do zakończenia to gra będzie trwała 10 rund? Bo jeżeli dobrze rozumiem to co rundę odkrywamy kolejną kartę celu, a że jest ich 10 to wychodzi mi że po 10 rundach koniec. Bardzo proszę o wyjaśnienie. Dziękuję.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 438 times
- Kontakt:
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
10 rund i wygrywa ten z największą liczbą punktów i o wcześniejszej inicjatywie. 10 rund to i tak nadto na rozgrywkę.PerezSaj pisze: ↑28 lis 2020, 22:08 Mam pytanie co do zasad. Gra kończy się jeżeli ktoś zdobędzie 10 pkt lub jeżeli nie będzie dało się odkryć kolejnego celu. Czy to znaczy że jeżeli nikt nie zdobędzie punktów niezbędnych do zakończenia to gra będzie trwała 10 rund? Bo jeżeli dobrze rozumiem to co rundę odkrywamy kolejną kartę celu, a że jest ich 10 to wychodzi mi że po 10 rundach koniec. Bardzo proszę o wyjaśnienie. Dziękuję.
52.15 eng
56.8 pl
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 646 times
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Gra trwa maksymalnie 9 rund. Na początku gry mamy odsłonięte dwa cele, na koniec ósmej odsłonimy ostatni cel, na koniec 9 zbraknie celu do odsłonięcia odpala się Imperium Rex i wygrywa gracz z największą ilością punktów.
Zazyczaj gra trwa jednak około 5-6 rund, czasem 7, bardzo rzadko 4 albo 8. Zależy od tego jakie cele się odsłonią, kto, kto kim oraz jak gra, ale generalnie kiedy odsłonięte są 2 cele publiczne za 2 punkty, to już zwycięstwo ktoś powinien mieć w zasięgu ręki.
Zazyczaj gra trwa jednak około 5-6 rund, czasem 7, bardzo rzadko 4 albo 8. Zależy od tego jakie cele się odsłonią, kto, kto kim oraz jak gra, ale generalnie kiedy odsłonięte są 2 cele publiczne za 2 punkty, to już zwycięstwo ktoś powinien mieć w zasięgu ręki.
- sin
- Posty: 676
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
PerezSaj: Kompedium wiedzy akapity 68 i 69 w polskojęzycznej edycji dobrze to wyjaśniają:
68 TOWARY
Towary przedstawiają produkty, w które obfituje imperium danego gracza, a które są pożądane przez inne rasy. Towary nie posiadają żadnych przypisanych efektów gry, ale stają się dobrami, kiedy zostaną przekazane innemu graczowi lub od takiego gracza przyjęte.
68.1 Towary i dobra są jednym dwustronnym żetonem.
68.2 Znajdująca się na arkuszu rasy gracza wartość towarów wskazuje maksymalną liczbę towarów, którą dany gracz może posiadać.
68.3 Kiedy jakiś efekt nakazuje graczowi uzupełnić towary, bierze on tyle żetonów towarów, aby posiadana przez niego liczba towarów była równa wartości towarów z jego arkusza rasy. Następnie umieszcza te żetony na obszarze towarów swojego arkusza rasy, stroną z towarami ku górze.
68.4 Kiedy gracz uzupełnia towary, pobiera żetony z puli zaopatrzenia.
68.5 Gracze mogą handlować towarami zgodnie z poniższymi zasadami dotyczącymi transakcji. Kiedy gracz otrzymuje żeton towarów od innego gracza, umieszcza go na obszarze dóbr swojego arkusza dowodzenia i odwraca go na drugą stronę, zamieniając go w żeton dobra.
• Ten żeton przestaje być żetonem towarów, a staje się żetonem dobra.
• Gracz może przehandlować żetony towarów, zanim rozpatrzy efekt gry, który pozwala mu uzupełnić towary.
68.6 Efekt gry, który nakazuje graczowi przekazać żeton towarów innemu graczowi, automatycznie zamienia go w żeton dobra.
68.7 Gracz nie może wydawać towarów. Może nimi jedynie handlować, zawierając transakcje z innymi graczami.
68.8 Żetony towarów mogą mieć wartość „1” lub „3”. Jeśli zajdzie taka potrzeba, gracz może rozmieniać i wymieniać żetony.
69 TRANSAKCJE
Transakcja jest sposobem wymiany towarów, dóbr i weksli.
69.1 Podczas swojej tury aktywny gracz może zawrzeć maksymalnie po jednej transakcji z każdym ze swoich sąsiadów.
• Gracz może zawrzeć transakcję w dowolnym momencie swojej tury, nawet podczas bitwy.
69.2 Aby rozpatrzyć transakcję, gracz przekazuje sąsiadowi dowolną liczbę żetonów dóbr i towarów oraz maksymalnie jeden weksel w zamian za dowolną liczbę żetonów dóbr
i towarów oraz maksymalnie jeden weksel.
69.3 Gracze mogą wymieniać się towarami, dobrami i wekslami, ale nie mogą wymieniać innych rodzajów kart i żetonów.
• Emiraty Hakanów mogą w ramach transakcji wymieniać się również kartami akcji.
69.4 Transakcja nie musi być sprawiedliwa. Gracz może wymienić elementy o nierównych wartościach albo przekazać elementy, nie otrzymując nic w zamian.
• Gracze ustalają warunki transakcji przed wymianą elementów. Kiedy elementy zostaną wymienione, transakcji nie można już cofnąć.
69.5 Gracze mogą przeprowadzić transakcję w ramach umowy.
69.6 Podczas kroku „głosowania” fazy polityki każdy gracz może przeprowadzić po jednej transakcji z każdym innym graczem, nawet z graczami, którzy nie są ich sąsiadami.
W przypadku dalszych wątpliwości czy bardziej konkretnych pytań chętnie odpowiem.
68 TOWARY
Towary przedstawiają produkty, w które obfituje imperium danego gracza, a które są pożądane przez inne rasy. Towary nie posiadają żadnych przypisanych efektów gry, ale stają się dobrami, kiedy zostaną przekazane innemu graczowi lub od takiego gracza przyjęte.
68.1 Towary i dobra są jednym dwustronnym żetonem.
68.2 Znajdująca się na arkuszu rasy gracza wartość towarów wskazuje maksymalną liczbę towarów, którą dany gracz może posiadać.
68.3 Kiedy jakiś efekt nakazuje graczowi uzupełnić towary, bierze on tyle żetonów towarów, aby posiadana przez niego liczba towarów była równa wartości towarów z jego arkusza rasy. Następnie umieszcza te żetony na obszarze towarów swojego arkusza rasy, stroną z towarami ku górze.
68.4 Kiedy gracz uzupełnia towary, pobiera żetony z puli zaopatrzenia.
68.5 Gracze mogą handlować towarami zgodnie z poniższymi zasadami dotyczącymi transakcji. Kiedy gracz otrzymuje żeton towarów od innego gracza, umieszcza go na obszarze dóbr swojego arkusza dowodzenia i odwraca go na drugą stronę, zamieniając go w żeton dobra.
• Ten żeton przestaje być żetonem towarów, a staje się żetonem dobra.
• Gracz może przehandlować żetony towarów, zanim rozpatrzy efekt gry, który pozwala mu uzupełnić towary.
68.6 Efekt gry, który nakazuje graczowi przekazać żeton towarów innemu graczowi, automatycznie zamienia go w żeton dobra.
68.7 Gracz nie może wydawać towarów. Może nimi jedynie handlować, zawierając transakcje z innymi graczami.
68.8 Żetony towarów mogą mieć wartość „1” lub „3”. Jeśli zajdzie taka potrzeba, gracz może rozmieniać i wymieniać żetony.
69 TRANSAKCJE
Transakcja jest sposobem wymiany towarów, dóbr i weksli.
69.1 Podczas swojej tury aktywny gracz może zawrzeć maksymalnie po jednej transakcji z każdym ze swoich sąsiadów.
• Gracz może zawrzeć transakcję w dowolnym momencie swojej tury, nawet podczas bitwy.
69.2 Aby rozpatrzyć transakcję, gracz przekazuje sąsiadowi dowolną liczbę żetonów dóbr i towarów oraz maksymalnie jeden weksel w zamian za dowolną liczbę żetonów dóbr
i towarów oraz maksymalnie jeden weksel.
69.3 Gracze mogą wymieniać się towarami, dobrami i wekslami, ale nie mogą wymieniać innych rodzajów kart i żetonów.
• Emiraty Hakanów mogą w ramach transakcji wymieniać się również kartami akcji.
69.4 Transakcja nie musi być sprawiedliwa. Gracz może wymienić elementy o nierównych wartościach albo przekazać elementy, nie otrzymując nic w zamian.
• Gracze ustalają warunki transakcji przed wymianą elementów. Kiedy elementy zostaną wymienione, transakcji nie można już cofnąć.
69.5 Gracze mogą przeprowadzić transakcję w ramach umowy.
69.6 Podczas kroku „głosowania” fazy polityki każdy gracz może przeprowadzić po jednej transakcji z każdym innym graczem, nawet z graczami, którzy nie są ich sąsiadami.
W przypadku dalszych wątpliwości czy bardziej konkretnych pytań chętnie odpowiem.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Czyli na początku gry mam tylko towary, które nic mi nie dają. Nic nie da się z nimi zrobić, jedynie wymienić z innym graczem. Jak Mu przekażę towary to do Niego trafiają jako dobra. W tym samym czasie On może dać mi swoje towary i wtedy ja je dostaje jako dobra? Dobrze to rozumiem?
- sin
- Posty: 676
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Dokładnie tak, jak dostajesz towar od kogoś to zamieniasz go na dobro, jak oddajesz komuś towar to on odwraca go na dobro. Wymiana nie musi być 1:1, możesz nawet przyjąć wszystkie czyjeś towary nie oddając nic w zamian poza deklaracją zrobienia czegoś, np. braku zaatakowania w danej rundzie. ;-)PerezSaj pisze: ↑04 gru 2020, 11:43 Czyli na początku gry mam tylko towary, które nic mi nie dają. Nic nie da się z nimi zrobić, jedynie wymienić z innym graczem. Jak Mu przekażę towary to do Niego trafiają jako dobra. W tym samym czasie On może dać mi swoje towary i wtedy ja je dostaje jako dobra? Dobrze to rozumiem?
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
- sin
- Posty: 676
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Jest to jedna z metod, inna to umiejętność pierwszorzędna karty strategii Handel, ewentualnie Hakani mają frakcyjną technologię pozwalającą na wyprodukowanie dóbr, Mentakowie mogą je podkrać, pewnie są jeszcze jakieś inne sposoby w ramach wyjątku/specjalnej zdolności.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2020, 12:21 przez sin, łącznie zmieniany 1 raz.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 646 times
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Na początku gry nie masz towarów. Trzeba je uzupełnić za pomocą karty strategii Trade (Handel?) lub z jakichś innych efektów.
To już zależy od graczy, panuje wolny rynek. Niektórzy oddają za darmo, inni za obietnice, kolejni za towary czy karty. Ale dobra możesz też otrzymywać z karty Strategii, zdolności ras i kart akcji. Nie trzeba polegać na wymianie.
- sin
- Posty: 676
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Rzeczywiście, uciekła mi ta część o początku gry i oczywiście masz rację. :-)donmakaron pisze: ↑04 gru 2020, 12:10Na początku gry nie masz towarów. Trzeba je uzupełnić za pomocą karty strategii Trade (Handel?) lub z jakichś innych efektów.
Tutaj tylko drobna gwiazdka - karty akcji mogą oddawać w ramach takich tranzakcji wyłącznie Hakanowie.donmakaron pisze: ↑04 gru 2020, 12:10To już zależy od graczy, panuje wolny rynek. Niektórzy oddają za darmo, inni za obietnice, kolejni za towary czy karty. Ale dobra możesz też otrzymywać z karty Strategii, zdolności ras i kart akcji. Nie trzeba polegać na wymianie.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 646 times
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Akurat chodziło mi o promissory notes, ale masz rację - warto zaznaczyć, że nie wszystkim i nie zawsze da się handlować.
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Pytanko na temat zdolności Działo kosmiczne. Czytam w instrukcji i nie bardzo rozumiem.
1. Czy PSD umieszczone na planecie może oddać strzał do jednostek latających, czy tylko do piechoty?
2. Czy jeżeli może do latających w fazie ruchu aktywnego gracza, to później może też drugi raz podczas inwazji?
1. Czy PSD umieszczone na planecie może oddać strzał do jednostek latających, czy tylko do piechoty?
2. Czy jeżeli może do latających w fazie ruchu aktywnego gracza, to później może też drugi raz podczas inwazji?
- sin
- Posty: 676
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Działo kosmiczne możesz aktywować w dwóch momentach: po ruchu statków oraz podczas inwazji. Strzelanie podczas inwazji jest dość prostolinijne - broniący rzuca na zniszczenie wojsk naziemnych biorących udział w inwazji (w tym wariancie nie można strzelać do statków z wyjątkiem myśliwców Naalu, jeśli one też przeprowadzają inwazję). Scenariusz pierwszy jest nieco bardziej skomplikowany. Kiedy aktywowany jest system w akcji taktycznej następuje w pierwszej kolejności krok ruchu (ale żadne statki nie muszą zostać przemieszczone by skorzystac z działa), gdy ta część się zakończy wszystkie jednostki z umiejętnością działo taktyczne z zasięgiem do aktywowanego układu mogą strzelać. Może to się odbywać na przykład gdy dany gracz chce rozpocząc bitwę z innym graczem, który na jednej z planej układu na PSD - przed rozpoczęciem bitwy kosmicznej wszysktie jednostki z działem kosmicznym mogą strzelać. Ulepszone PSD czy flagowiec Żółwi mają zasięg do sąsiędnich układów, zatem może zdarzyć się, że do aktywowanego układu może strzelać z działa więcej niż jeden gracz - każdy, który posiada zasięg może zadeklarować ostrzał.PerezSaj pisze: ↑11 gru 2020, 05:36 Pytanko na temat zdolności Działo kosmiczne. Czytam w instrukcji i nie bardzo rozumiem.
1. Czy PSD umieszczone na planecie może oddać strzał do jednostek latających, czy tylko do piechoty?
2. Czy jeżeli może do latających w fazie ruchu aktywnego gracza, to później może też drugi raz podczas inwazji?
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 646 times
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Tak. Działa strzelają za każdym razem jak się aktywują. Nie wyczerpują się, nie kończy im się amunicja ani nic.
A dokładniej: podczas wykonywania akcji taktycznej w pierwszym roku aktywujesz system, w drugim wykonujesz ruch

Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Kolejne pytanka:
1. Emiraty Hakanow mają taką zdolność: "Kiedy zawierasz transakcje, możesz w jej ramach wymieniać karty akcji." O co w tym chodzi?
2. Okręt flagowy Widm Creusa... "Podczas ruchu ten statek może przesunąć się przed lub po innych twoich statkach." Nie bardzo wiem o co chodzi w tej zdolności.
3. Okręt flagowy Bractwa Yin... "Kiedy ten statek zostaje zniszczony, zniszcz wszystkie statki w tym układzie". Czy tu chodzi o wszystkie w danym układzie, czy tylko wrogie?
4. W jaki sposób moje weksle trafiają do innych graczy?
5. Czy jeżeli przy jednostce piechoty jest napisane "Produkcja 2" to znaczy że może ona produkować jak stocznia po aktywacji układu w którym mam jednostki piechoty na planecie?
6. Na jednej z kart znalazłem taką zdolność że po wygraniu bitwy naziemnej otrzymuje jakieś korzyści. A co jeżeli zajmuję pustą planetę? Czy to też jest traktowane jako wygrana bitwa? Planetę zdobywa się w fazie inwazji, z tym wyjątkiem że nie była broniona. Jak więc to traktować?
1. Emiraty Hakanow mają taką zdolność: "Kiedy zawierasz transakcje, możesz w jej ramach wymieniać karty akcji." O co w tym chodzi?
2. Okręt flagowy Widm Creusa... "Podczas ruchu ten statek może przesunąć się przed lub po innych twoich statkach." Nie bardzo wiem o co chodzi w tej zdolności.
3. Okręt flagowy Bractwa Yin... "Kiedy ten statek zostaje zniszczony, zniszcz wszystkie statki w tym układzie". Czy tu chodzi o wszystkie w danym układzie, czy tylko wrogie?
4. W jaki sposób moje weksle trafiają do innych graczy?
5. Czy jeżeli przy jednostce piechoty jest napisane "Produkcja 2" to znaczy że może ona produkować jak stocznia po aktywacji układu w którym mam jednostki piechoty na planecie?
6. Na jednej z kart znalazłem taką zdolność że po wygraniu bitwy naziemnej otrzymuje jakieś korzyści. A co jeżeli zajmuję pustą planetę? Czy to też jest traktowane jako wygrana bitwa? Planetę zdobywa się w fazie inwazji, z tym wyjątkiem że nie była broniona. Jak więc to traktować?
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 646 times
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
W ramach transakcji gracze mogą wymieniać się Trade Goodami, Commodities oraz Promissory Notes (Dobrami, Towarami i Wekslami). Emiraty mogą dodatkowo oddawać i brać karty akcji w ramach transakcji.
Ten statek jest jednocześnie wormholem gamma. Dla pozostałych statków Creussa robi różnicę czy ten mobilny wormhole poruszy się przed czy po ich ruchu.
Wszystkie to wszystkie. Obu graczy w systemie. Bardzo często leci sam na bitwę. Gorzej jak to jego atakują, gdy ma obstawę

W ramach transakcji. Z ciekawostek - można handlować wekslami innych graczy, np. gracz A posiada weksel gracza B i oddaje go graczowi C za dobra.
Tak. Dla dokładności nie po aktywacji systemu, a w ostatnim kroku akcji taktycznej, lub kiedy masz możliwość aktywować zdolność produkcji jednostek (np. z karty akcji czy innego efektu).
Jeśli nie było z kim walczyć, nie było bitwy.PerezSaj pisze: ↑12 gru 2020, 23:31 6. Na jednej z kart znalazłem taką zdolność że po wygraniu bitwy naziemnej otrzymuje jakieś korzyści. A co jeżeli zajmuję pustą planetę? Czy to też jest traktowane jako wygrana bitwa? Planetę zdobywa się w fazie inwazji, z tym wyjątkiem że nie była broniona. Jak więc to traktować?
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Jeszcze jedno pytanko.
W trakcie jednej rundy można zrealizować jeden cel publiczny i jeden ukryty. Czy to oznacza że jeżeli w fazie akcji zrealizuje cel ukryty, to w fazie statusu będę mógł zrealizować tylko cel publiczny? Czy może nadal w fazie statusu można zrealizować po jednym celu? Tylko że wtedy wyjdzie że w jednej rundzie będzie się dało zrealizować 3 cele.
W trakcie jednej rundy można zrealizować jeden cel publiczny i jeden ukryty. Czy to oznacza że jeżeli w fazie akcji zrealizuje cel ukryty, to w fazie statusu będę mógł zrealizować tylko cel publiczny? Czy może nadal w fazie statusu można zrealizować po jednym celu? Tylko że wtedy wyjdzie że w jednej rundzie będzie się dało zrealizować 3 cele.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 438 times
- Kontakt:
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Wszystko zależy od sekretnego celu - mówią one w jakiej fazie można je zrealizować. W fazie akcji możesz zrealizować dowolną liczbę sekretnych celów o ile się kwalifikujeszPerezSaj pisze: ↑17 gru 2020, 21:11 Jeszcze jedno pytanko.
W trakcie jednej rundy można zrealizować jeden cel publiczny i jeden ukryty. Czy to oznacza że jeżeli w fazie akcji zrealizuje cel ukryty, to w fazie statusu będę mógł zrealizować tylko cel publiczny? Czy może nadal w fazie statusu można zrealizować po jednym celu? Tylko że wtedy wyjdzie że w jednej rundzie będzie się dało zrealizować 3 cele.
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Piszesz 3 zrealizowane cele + 3 max na ręce. Mi się wydawało czytając instrukcje że łącznie możesz mieć 3 ukryte cele (zrealizowane + niezrealizowane). Prawda to, czy ja coś pomieszałem.grzeslaw90 pisze: ↑17 gru 2020, 22:58Wszystko zależy od sekretnego celu - mówią one w jakiej fazie można je zrealizować. W fazie akcji możesz zrealizować dowolną liczbę sekretnych celów o ile się kwalifikujesz (oczywiście bacząc na ogólny limit 3 zrealizowanych + 3 max na ręce). W fazie statusu możesz zrealizować jeden publiczny i jeden sekretny niezależnie od tych z fazy akcji.PerezSaj pisze: ↑17 gru 2020, 21:11 Jeszcze jedno pytanko.
W trakcie jednej rundy można zrealizować jeden cel publiczny i jeden ukryty. Czy to oznacza że jeżeli w fazie akcji zrealizuje cel ukryty, to w fazie statusu będę mógł zrealizować tylko cel publiczny? Czy może nadal w fazie statusu można zrealizować po jednym celu? Tylko że wtedy wyjdzie że w jednej rundzie będzie się dało zrealizować 3 cele.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 438 times
- Kontakt: