Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
adman
Posty: 253
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: k/Olsztyna
Been thanked: 21 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

Post autor: adman »

Czyli tłumacząc fabularnie:
1. Przeciwnik pokonał bohaterów, po czym pozostawił ich na pastwę losu nieprzytomnych, ale nie dobił, dzięki czemu po pewnym czasie, gdy już kurz bitwy opadnie, budzą się i powoli z pustymi żołądkami kuśtykają do swojej bazy lub miasta.
a) Nadal pozostają na zerowym poziomie życia i nie mają jedzenia, więc mogą wykonywać jedynie akcje niewymagające zużycia czasu (czyli jedzenia) dopóki się nie uleczą, lub nie zrobią zapasów żywności.
b) Jeżeli zdobędą już zapasy żywności, to nawet na zerowym poziomie życia mogą się przemieszczać pomiędzy lokacjami, ale zajmuje im to dwa razy wiecej czasu (jedzenia). Mogą też brać zlecenia czasowe dopóki mają co jeść.
Mam nadzieję, że dobrze kombinuję?
2. Czyli jest to tylko taka informacja mająca mnie zachęcić do wykonania zlecenia/misji?
Widzę tu, że tubylcy to niezłe cwaniaki. Nieraz obiecali mi karabin, a ostatecznie dostałem tylko trochę złomu.

Dzięki Mateusz, że nawet po kilku latach od premiery nadal trzymasz rękę na pulsie w dziale pytań.
Łowców kupiłem na wspieraczce w 2020 roku i dzielnie czekali na swoją kolej w dziale półkowników.
Teraz czekam na nowych łowców, których wsparłem w ciemno, a że zbliża się termin dostawy uznałem, że trzeba w końcu rozfoliować tamte pudła i zobaczyć co i jak.
I muszę przyznać, że to były bardzo dobrze wydane pieniądze.
Gra wciąga jak chodzenie po bagnach. Wybory trudne, wredne i nieoczywiste, a trup zarówno żywy, jak i mechaniczny ściele się gęsto.
sprzedam: Sword and Sorcery
adman
Posty: 253
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: k/Olsztyna
Been thanked: 21 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

Post autor: adman »

Czołem
Mam pytanie do tych, którzy grę już zakończyli.
Dotyczy stacji meteo:

Tu jest streszczenie drogi która doprowadziła mnie do wątpliwości:
Spoiler:
A tu są moje wątpliwości/pytania:
Spoiler:
sprzedam: Sword and Sorcery
matio2007
Posty: 724
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

adman pisze: 08 gru 2024, 21:40 Czołem
Mam pytanie do tych, którzy grę już zakończyli.
Dotyczy stacji meteo:

Tu jest streszczenie drogi która doprowadziła mnie do wątpliwości:
Spoiler:
A tu są moje wątpliwości/pytania:
Spoiler:
Hej,
Faktycznie z Jackiem jest pewien problem, ponieważ pojawia się on przed rozpoczęciem tej wyprawy, ale można trafić do stacji meteo również bez niego. Jest to znajomy, który jest jednocześnie waszym przewodnikiem i ma wam pomóc z naprawą aparatury.
Na potrzeby tego odgałęzienia fabuły przyjmijcie, że przyłączył się do was wcześniej :)

Co do numeru misji, powinna to być misja Q58B.
Awatar użytkownika
hanxor
Posty: 21
Rejestracja: 10 paź 2015, 23:16
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

Post autor: hanxor »

Hej,

Odświeżam sobie Hunters 2114 :)

No i mam parę pytań, odpowiedzi do których nie znalazłem w FAQ i tu w wątku.

1) Reakcja jest jedna na turę - tyle instrukcja. W FAQ jest mowa, że reakcji sie nie wzmacnia. Tyle wiem.
2) Ile może być wzmocnień do jednej karty akcji? Gdzie to jest w instrukcji/FAQ?
3) Jak wzmacniam kartę akcji z powiedzmy 2 atakami wręcz (żołnierz), to który wzmaniam? Pierwszy? Oba? Wybieram?
4) Jak używam amunicji specjalnej do ataku dystansowego - to w przypadku karty akcji zawierającej dwa ataki ile zużywam? 1 użycie, czy 2?
5) jak robię reakcję dystansową, i mam broń strzelającą serią - mogę atakować w reakcji serią 2 lub 4 wrogów?
6) Poker w El Infierno - karta 730 i 731. Czy to event jednorazowy? Bo 730 ma w rogu odrzucenie, ale 731 (zasady pokera) ma już "keep"
7) dobrze rozumiem, że ataki zapalające działają również na opancerzonych wrógów (czyli opancerzony Goryl trafiony zapalającym pociskiem nie rzuca w ogóle na pancerz?)
8 ) Hybrids - mission book. Znalazłem na BGG po angielsku, ale czy jest w obrocie/dostępna polska wersja w PDF? Oczywiście na legalu, nie z chomika :)
9) "Karta Harce/Przebicie - ponownie rzucasz na obronę przeciwnika również przy dodatkowych kościach." - założmy, że wróg ma 5 kości obrony, dostał 1 ranę. Rzut kością, jest 1 trafienie. Ile rzuca obrony? 5 kości? 1?
Scenariusz B: kolo ma 2 obrony i dostał 5 ran, robię 5 rzutów kością ataku, jest 5 trafień. Do każdego trafienia rzuca kością obrony, czy rzuca 2 kościami w sumie , tyle ile ma?
10) dodatki do broni - czy można przenosić między brońmi? Używam common sense - laserowego ostrzenia i hartowanego ostrza nie przenoszę, ale celownik laserowy - już tak. Jaki jest zamysł Autora?
11) czy jak mam podłączoną spec-amunicję pod broń, to muszę jej użyć? Czy mogę zdecydować, że strzelam "normalnymi" pociskami? A tylko, powiedzmy, jeden wybrany atak amunicją zapalającą?
Bo jak rozumiem podłączenie (i zapewne wyjęcie z broni) pocisków to interakcja?
12) w faq pisze, że stymulantów można użyć poza walką. Fajnie - ale tekst na części z nich mówi "w trakcie ataku lub obrony". A sokół w boksie sprawdzałby się idealnie :) Jak rozumiem, zgodnie z FAQ, mogę użyć Sokoła i ustawić sobie kość K3 na 3 :). No bo skoro mogę używać nieustraszonego, żeby podbić siłę... Chyba że podbicie siły jest OK, ale sokół już nie. Wtedy zostaje morale - zdaje się można
używać w boksie. Tyle, że w opisie w instrukcji nie ma o tym mowy.
13) NPCe, np Jack w (spoiler) naprawiający (spoiler) :) - mają 1 ruch na Akcję w ramach ucieczki. Ale, jak rozumiem, NPCe akcje mają dwie na turę, prawda? Stoi to gdzieś explicite w instrukcji lub w FAQ?
14) sloty ekwipunku do broni: postać ma powiedzmy rocket launcher. I ma 3 puste sloty na dodatki do broni. Może tam nieść amunicję do karabinu dla kolegi, czy nie może? Albo - bodaj karabin maszynowy ma na dwóch slotach miejsce na ammo, trzeci slot jest pusty. Mogę nieść w tym pustym slocie trzecie ammo i potem, jak potrzeba, podpiąć pod karabin? Jeśli tak - to czy darmowo, czy interakcją?
15) Czy karty umiejętności pasywnych liczą się do limitu 25 kart? Zakładam, że nie, bo limit dotycz 25 kart akcji, a umiejki są umiejkami.
16) jak na starcie misji pisze, że zaczynają wrogowie, to czy w kolejnej turze też zaczynają wrogowie? Czy tylko w pierwszej (narracyjnie: "zaskoczenie")? Zakładam, że od 2 wzwyż jest normalnie - gracze, a potem wrogowie. I czy w tej pierwsze bohaterowie mogą korzystać z reakcji? Zakładam, że tak.
17) Medyk (uwielbiam te postać, w kombosie z Żołnierzem wręcz :)) - karta Pułapka/Kroplówka. Czy reakcja "zmniejsz o połowę" działa przez całą turę, na wszystkie ataki wszystkich wrogów? Tak zakładam, bo tura w/g instrukcji to suma akcji [bohaterowie+wrogowie] i tych tur jest do max 12 na misję. I w którą stronę idzie zaokrąglenie, ew czy zaokrągla się wszystkie otrzymane obrażenia w sumie?
A, i jeszcze - redukuje się co atak (najlepsze, bo robi z Medyka buffa na 1 turę), czy redukuje sie na koniec? A jak umrze po 8 atakach oprychów z CKMami, to jak się redukuje? :D Właśnie grałem misję NH02 lub 03 i tam się startuje z 8 ckmami na planszy. Poświęciłem medyka i w sumie poszło :)
18) w tej samej misji jest na planszy bandyta z pistoletem. Z narracji wynikałoby, że powinien nie być wrogi. Z opisu misji nie wynika. Jak to jest finalnie?

@matio2007 ? :)
matio2007
Posty: 724
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

hanxor pisze: 27 sty 2025, 12:37 Hej,

Odświeżam sobie Hunters 2114 :)

No i mam parę pytań, odpowiedzi do których nie znalazłem w FAQ i tu w wątku.

1) Reakcja jest jedna na turę - tyle instrukcja. W FAQ jest mowa, że reakcji sie nie wzmacnia. Tyle wiem.
2) Ile może być wzmocnień do jednej karty akcji? Gdzie to jest w instrukcji/FAQ?
3) Jak wzmacniam kartę akcji z powiedzmy 2 atakami wręcz (żołnierz), to który wzmaniam? Pierwszy? Oba? Wybieram?
4) Jak używam amunicji specjalnej do ataku dystansowego - to w przypadku karty akcji zawierającej dwa ataki ile zużywam? 1 użycie, czy 2?
5) jak robię reakcję dystansową, i mam broń strzelającą serią - mogę atakować w reakcji serią 2 lub 4 wrogów?
6) Poker w El Infierno - karta 730 i 731. Czy to event jednorazowy? Bo 730 ma w rogu odrzucenie, ale 731 (zasady pokera) ma już "keep"
7) dobrze rozumiem, że ataki zapalające działają również na opancerzonych wrógów (czyli opancerzony Goryl trafiony zapalającym pociskiem nie rzuca w ogóle na pancerz?)
8 ) Hybrids - mission book. Znalazłem na BGG po angielsku, ale czy jest w obrocie/dostępna polska wersja w PDF? Oczywiście na legalu, nie z chomika :)
9) "Karta Harce/Przebicie - ponownie rzucasz na obronę przeciwnika również przy dodatkowych kościach." - założmy, że wróg ma 5 kości obrony, dostał 1 ranę. Rzut kością, jest 1 trafienie. Ile rzuca obrony? 5 kości? 1?
Scenariusz B: kolo ma 2 obrony i dostał 5 ran, robię 5 rzutów kością ataku, jest 5 trafień. Do każdego trafienia rzuca kością obrony, czy rzuca 2 kościami w sumie , tyle ile ma?
10) dodatki do broni - czy można przenosić między brońmi? Używam common sense - laserowego ostrzenia i hartowanego ostrza nie przenoszę, ale celownik laserowy - już tak. Jaki jest zamysł Autora?
11) czy jak mam podłączoną spec-amunicję pod broń, to muszę jej użyć? Czy mogę zdecydować, że strzelam "normalnymi" pociskami? A tylko, powiedzmy, jeden wybrany atak amunicją zapalającą?
Bo jak rozumiem podłączenie (i zapewne wyjęcie z broni) pocisków to interakcja?
12) w faq pisze, że stymulantów można użyć poza walką. Fajnie - ale tekst na części z nich mówi "w trakcie ataku lub obrony". A sokół w boksie sprawdzałby się idealnie :) Jak rozumiem, zgodnie z FAQ, mogę użyć Sokoła i ustawić sobie kość K3 na 3 :). No bo skoro mogę używać nieustraszonego, żeby podbić siłę... Chyba że podbicie siły jest OK, ale sokół już nie. Wtedy zostaje morale - zdaje się można
używać w boksie. Tyle, że w opisie w instrukcji nie ma o tym mowy.
13) NPCe, np Jack w (spoiler) naprawiający (spoiler) :) - mają 1 ruch na Akcję w ramach ucieczki. Ale, jak rozumiem, NPCe akcje mają dwie na turę, prawda? Stoi to gdzieś explicite w instrukcji lub w FAQ?
14) sloty ekwipunku do broni: postać ma powiedzmy rocket launcher. I ma 3 puste sloty na dodatki do broni. Może tam nieść amunicję do karabinu dla kolegi, czy nie może? Albo - bodaj karabin maszynowy ma na dwóch slotach miejsce na ammo, trzeci slot jest pusty. Mogę nieść w tym pustym slocie trzecie ammo i potem, jak potrzeba, podpiąć pod karabin? Jeśli tak - to czy darmowo, czy interakcją?
15) Czy karty umiejętności pasywnych liczą się do limitu 25 kart? Zakładam, że nie, bo limit dotycz 25 kart akcji, a umiejki są umiejkami.
16) jak na starcie misji pisze, że zaczynają wrogowie, to czy w kolejnej turze też zaczynają wrogowie? Czy tylko w pierwszej (narracyjnie: "zaskoczenie")? Zakładam, że od 2 wzwyż jest normalnie - gracze, a potem wrogowie. I czy w tej pierwsze bohaterowie mogą korzystać z reakcji? Zakładam, że tak.
17) Medyk (uwielbiam te postać, w kombosie z Żołnierzem wręcz :)) - karta Pułapka/Kroplówka. Czy reakcja "zmniejsz o połowę" działa przez całą turę, na wszystkie ataki wszystkich wrogów? Tak zakładam, bo tura w/g instrukcji to suma akcji [bohaterowie+wrogowie] i tych tur jest do max 12 na misję. I w którą stronę idzie zaokrąglenie, ew czy zaokrągla się wszystkie otrzymane obrażenia w sumie?
A, i jeszcze - redukuje się co atak (najlepsze, bo robi z Medyka buffa na 1 turę), czy redukuje sie na koniec? A jak umrze po 8 atakach oprychów z CKMami, to jak się redukuje? :D Właśnie grałem misję NH02 lub 03 i tam się startuje z 8 ckmami na planszy. Poświęciłem medyka i w sumie poszło :)
18) w tej samej misji jest na planszy bandyta z pistoletem. Z narracji wynikałoby, że powinien nie być wrogi. Z opisu misji nie wynika. Jak to jest finalnie?

@matio2007 ? :)
2. Do 1 karty akcji może być 1 wzmocnienie, nie widzę tego w instrukcji.
3. Wzmacniasz 1, możesz wybrać dowolnie.
4. Wybierasz 1 atak i do niego zużywasz.
5. To ciekawe pytanie, nie kojarzę takiego wcześniej ani też nie było to nigdzie wyjaśnione - przyjmijmy ze możesz i będzie to oficjalna wykładnia :)
6. To jest jednorazowa gra, ale z założenia 731 powinno zostać na stole, ponieważ w przyszłych dodatkach zakładałem powrót do tej mechaniki. Póki co możesz odrzucać.
7. Tak, zapalające redukują pancerz każdego wroga.
8. Nie jest chyba nigdzie dostępna, jak potrzebujesz podeślij info na maila albo FB.
9. Najpierw sprawdzane jest, ile obrażeń otrzymał wróg. Jak już to jest ustalone, i otrzymał np. 2 obrażenia, to bierzesz 2 kości ataku i wykonujesz nimi dodatkowy rzut. Przeciwko tym kościom nie ma już żadnej nowej obrony.
10. Można przenosić wszystkie dodatki zgodnie z zasadami, ale jeżeli chcesz grać bardziej narracyjnie, możesz tak robić jak teraz (Czyli np. laserowego ostrzenia nie przenosisz).
11. Nie musisz jej używać. Sam wybierasz moment, kiedy zwykłą amunicję zamienisz na specjalną.
Gdybyś chciał podłączyć nowe pociski to będzie interakcja.
12. Nie jest to faktycznie jasno wytłumaczone nigdzie. Możesz zatem użyć wszystkich stymulantów poza walką również.
13. Jeżeli nie jest nic szczególnego podane w misji, to NPC mają standardowo po 2 akcje.
14. Nie może. Sloty na dodatki mogą być tylko wypełnione, jeżeli obok znajdują się odpowiednie pasujące wypustki. Pozostałych nie można użyć.
15. Nie liczą się.
16. Zawsze można korzystać z reakcji, nawet jak zaczynają wrogowie. Jeżeli wrogowie zaczynają, to potem za każdym razem sa pierwsi - ogólnie zawsze jest naprzemiennośc, niezależnie od tego kto zacznie.
17. Działa przez 1 turę (ale na koniec tej tury, lub w momencie zagrania karty, jeżeli następuje to wcześniej niż na koniec tury), czyli może jednorazowo zmniejszyć obrażenia otrzymane podczas wielu akcji wrogów. Np. otrzymujesz 1 obrażenie od wroga 1, potem 3 obrażenia od wroga 2. Na koniec tej tury używasz kroplówki, i zmniejszasz sobie obrażenia z 4 na 2. Zaokrąglenie w górę. Jak ktoś jest nieprzytomny, to też redukujesz, to jest super pomoc medyczna :)
18. Faktyczni, nie jst w tej wersji misji wrogi, potraktujcie go jako NPC który nie wykonuje żadnych akcji, czeka na rozwój wydarzeń.
Awatar użytkownika
hanxor
Posty: 21
Rejestracja: 10 paź 2015, 23:16
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

Post autor: hanxor »

matio2007 pisze: 29 sty 2025, 22:20 ...
Dzięki! W sumie jedyna niespodzianka to ad 16. Pewnie trzeba by zmienić wszędzie "rozgrywkę rozopczynają wrogowie" na "każdą turę rozpoczynają wrogowie." I pewnie warto napisać w instrukcji zdanie, że normalnie zaczynają wrogowie, ale są misje, w których kolejność jest odwrotna. Pytanie... co wtedy z kartami reakcji? Dalej dobieramy dopiero przed działaniem graczy? Bo wtedy jest trudniej - trzeba odeprzeć dwa ataki wrogów jednym setem kart. Zapewne więc karty należałoby dobierać przy starcie całej nowej tury >> zmiana w instrukcji.

No i stronę wcześniej jest pytanie, czy aby nie jest tak, że 1 runde robią tylko wrogowie, a potem jest normalnie. To wbrew pozorom ważkie pytanie, bo taka interpretacja (pierwsza runda - tylko wrogowie) skraca de facto ilość działań bohaterów o 1 turę, czyli 2 Akcje :)

W sumie jest jeszcze:

19. Nie kumam różnicy między Ruchem a Odskokiem. W sensie mechaniki/znaczenia - gdy jest na karcie akcji. W myśl instrukcji Odskokiem nazywamy Ruch robiony w zwarciu. To tylko i wyłącznie nomenklatura. I służy wrogowi atak karny. Ale czemu na niektórych kartach jest Ruch a na innych Odskok - beats me. Kartą z Odskokiem nie można zrobić normalnego Ruchu?

W sumie w obu przypadkach robi się to samo - rusza się PC z karnym atakiem od Wroga. Dopiero niektóre karty wyższego levelu pozwalają na odskok bez karnego ataku. IMHO mniej mylące byłoby, gdyby Ruch pozwalał zrobić "Odskok" w zwarciu z atakiem karnym, a Odskok - to byłaby akcja ruchu nie powodująca ataków karnych. Bo tak jak jest teraz - to różnica jest stricte nomenklaturowa (Odskok to Ruch w zwarciu), a nie mechaniczna. IMHO nadmiarowe/mylące. Chyba, że źle coś zakumałem.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2025, 09:17 przez hanxor, łącznie zmieniany 1 raz.
gogovsky
Posty: 2528
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 524 times
Been thanked: 596 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

Post autor: gogovsky »

Ale komplikujesz runda = akcje wrogów i wasze, w księdze napisane kto zaczyna jeśli wy to robicie po. 2 akcje potem, oni. Jeśli oni zaczynają to robią swoje rzeczy, a potem wy 2 akcje i potem.znowu oni itd.
Odpierasz jeden atak i łowcy grają.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
matio2007
Posty: 724
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

hanxor pisze: 30 sty 2025, 00:03 No i stronę wcześniej jest pytanie, czy aby nie jest tak, że 1 runde robią tylko wrogowie, a potem jest normalnie. To wbrew pozorom ważkie pytanie, bo taka interpretacja (pierwsza runda - tylko wrogowie) skraca de facto ilość działań bohaterów o 1 turę, czyli 2 Akcje :)

W sumie jest jeszcze:

19. Nie kumam różnicy między Ruchem a Odskokiem. W sensie mechaniki/znaczenia - gdy jest na karcie akcji. W myśl instrukcji Odskokiem nazywamy Ruch robiony w zwarciu. To tylko i wyłącznie nomenklatura. I służy wrogowi atak karny. Ale czemu na niektórych kartach jest Ruch a na innych Odskok - beats me. Kartą z Odskokiem nie można zrobić normalnego Ruchu?

W sumie w obu przypadkach robi się to samo - rusza się PC z karnym atakiem od Wroga. Dopiero niektóre karty wyższego levelu pozwalają na odskok bez karnego ataku. IMHO mniej mylące byłoby, gdyby Ruch pozwalał zrobić "Odskok" w zwarciu z atakiem karnym, a Odskok - to byłaby akcja ruchu nie powodująca ataków karnych. Bo tak jak jest teraz - to różnica jest stricte nomenklaturowa (Odskok to Ruch w zwarciu), a nie mechaniczna. IMHO nadmiarowe/mylące. Chyba, że źle coś zakumałem.
Akcje sa wykonywane po prostu naprzemiennie, niezależnie od tego kto zaczął.

19. Odskok nie pozwala na wykonanie zwykłego ruchu, jest mniej uniwersalny.
Dodatkowo sa sytuacje, w których odskok wiąże się z jakimiś bonusami lub utrudnieniami, teraz już nie przytoczę przykładu, bo grałem kilka alt temu :P, ale w takiej sytuacji jakieś wzmocnienie może działać tylko na odskok a nie na ruch zwykły.
Awatar użytkownika
hanxor
Posty: 21
Rejestracja: 10 paź 2015, 23:16
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

Post autor: hanxor »

gogovsky pisze: 30 sty 2025, 09:01 Ale komplikujesz runda = akcje wrogów i wasze, w księdze napisane kto zaczyna jeśli wy to robicie po. 2 akcje potem, oni. Jeśli oni zaczynają to robią swoje rzeczy, a potem wy 2 akcje i potem.znowu oni itd.
Odpierasz jeden atak i łowcy grają.
Tyle że w instrukcji stoi inaczej. I z opisu w misji "rozgrywkę zaczynają wrogowie" nie wynika powyższe. Tropię dla sportu nieścisłości w instrukcji/tekście, na wypadek edycji v3 :)
Awatar użytkownika
hanxor
Posty: 21
Rejestracja: 10 paź 2015, 23:16
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

Post autor: hanxor »

matio2007 pisze: 30 sty 2025, 22:16
Akcje sa wykonywane po prostu naprzemiennie, niezależnie od tego kto zaczął.

19. Odskok nie pozwala na wykonanie zwykłego ruchu, jest mniej uniwersalny.
Dodatkowo sa sytuacje, w których odskok wiąże się z jakimiś bonusami lub utrudnieniami, teraz już nie przytoczę przykładu, bo grałem kilka alt temu :P, ale w takiej sytuacji jakieś wzmocnienie może działać tylko na odskok a nie na ruch zwykły.
Akcje - OK. IMHO teksty w instrukcji/misjach można by deczko szlifnąć.

Ad 19 - Niektóre potwory mają mogą np. dawać ograniczenia na odskok. W sumie gdyby czytać RAW, karta "Odskok" działa jak piszesz, pozwala zrobić tylko Odskok. Pewnie niepotrzebnie podniosłem alarm.
Awatar użytkownika
hanxor
Posty: 21
Rejestracja: 10 paź 2015, 23:16
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

Post autor: hanxor »

[usunięte]
Ostatnio zmieniony 31 sty 2025, 18:34 przez hanxor, łącznie zmieniany 2 razy.
gogovsky
Posty: 2528
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 524 times
Been thanked: 596 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

Post autor: gogovsky »

hanxor pisze: 30 sty 2025, 23:38
gogovsky pisze: 30 sty 2025, 09:01 Ale komplikujesz runda = akcje wrogów i wasze, w księdze napisane kto zaczyna jeśli wy to robicie po. 2 akcje potem, oni. Jeśli oni zaczynają to robią swoje rzeczy, a potem wy 2 akcje i potem.znowu oni itd.
Odpierasz jeden atak i łowcy grają.
Tyle że w instrukcji stoi inaczej. I z opisu w misji "rozgrywkę zaczynają wrogowie" nie wynika powyższe. Tropię dla sportu nieścisłości w instrukcji/tekście, na wypadek edycji v3 :)
Pierwsze słyszę że ktoś ma z tym problem :p
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
hanxor
Posty: 21
Rejestracja: 10 paź 2015, 23:16
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

Post autor: hanxor »

gogovsky pisze: 31 sty 2025, 08:33 Pierwsze słyszę że ktoś ma z tym problem :p
To nie o to chodzi w tym ćwiczeniu. Ale, szczerze, nie chce mi się tłumaczyć. Proponuję ignorować moje posty :)
gogovsky
Posty: 2528
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 524 times
Been thanked: 596 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

Post autor: gogovsky »

hanxor pisze: 31 sty 2025, 11:33
gogovsky pisze: 31 sty 2025, 08:33 Pierwsze słyszę że ktoś ma z tym problem :p
To nie o to chodzi w tym ćwiczeniu. Ale, szczerze, nie chce mi się tłumaczyć. Proponuję ignorować moje posty :)
Tak jak Ciebie w instrukcji wygląda struktura ruchów łowców i przeciwników?
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
gabens29
Posty: 518
Rejestracja: 21 paź 2017, 22:53
Has thanked: 292 times
Been thanked: 15 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

Post autor: gabens29 »

Ma ktoś może poratować instrukcja do hybrids? Niestety zakupiłem używkę i nie mam ani instrukcji z podstawki( ściągnąłem z BGG)i tego dodatku..

Można je gdzieś kupić albo wydrukować profesjonalnie?
ODPOWIEDZ