Spirit Island - zasady, pytania
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 11 lut 2020, 09:57
- Has thanked: 1 time
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Ok, dzięki. Ostatnio zacząłem włączać przeciwników do gry. Królestwo Anglii na pierwszym poziomie przeprowadza akcję budowy także w tych krainach bez najeźdzców, jeśli graniczą z co najmniej 2 osadami/miastami. Czy ta zasada dotyczy tylko rodzaju krainy, która leży na polu budowa (jeśli nie ma akurat tam żadnych najeźdzców) czy każdego rodzaju krainy na planszy?
- Kilson
- Posty: 768
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Tylko terenów, które pokrywają się z kartą na polu budowy.STUDENT85M pisze: ↑29 mar 2022, 12:22 Ok, dzięki. Ostatnio zacząłem włączać przeciwników do gry. Królestwo Anglii na pierwszym poziomie przeprowadza akcję budowy także w tych krainach bez najeźdzców, jeśli graniczą z co najmniej 2 osadami/miastami. Czy ta zasada dotyczy tylko rodzaju krainy, która leży na polu budowa (jeśli nie ma akurat tam żadnych najeźdzców) czy każdego rodzaju krainy na planszy?
Inaczej, na wyższych poziomach budowaliby praktycznie zawsze na całej mapie naraz

-
- Posty: 35
- Rejestracja: 11 lut 2020, 09:57
- Has thanked: 1 time
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Co w sytuacji kiedy muszę dodać najeźdzców np. osady, a już nie ma ich w zasobach ogólnych?
-
- Posty: 841
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 521 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Wtedy musisz użyć zamienników albo jakoś inaczej oznaczyć najeźdźców. Te zasoby są nielimitowane.STUDENT85M pisze: ↑07 kwie 2022, 20:42 Co w sytuacji kiedy muszę dodać najeźdzców np. osady, a już nie ma ich w zasobach ogólnych?
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 11 lut 2020, 09:57
- Has thanked: 1 time
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Imperium Szewdzkie jest tak trudne do gry w solo, czy tylko mi się wydaje? Albo coś utrudniam. Faza eskalacji mówi, że jeśli po eksploracji w danej krainie jest przynajmniej tyłu najeźdzców co Dahan to jedna wioska zamienia się w osadę. Zakładając, że pociągnięta została dżungla, to obydwa pola rozpatrujemy osobno? Powiedzmy, że na jednym i drugim miałbym po 2 Dahan i 2 najeźdzców to wg zasady, musiałabym po jednej wiosce w każdej dżungli zamienić na osadę.
-
- Posty: 841
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 521 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Nie zauważyłem nic takiego, ale chyba póki co grałem ze Szwecją tylko maks. na 4. poziomie. Pamiętaj, że faza eskalacji dotyczy tylko kart z chorągwią (czyli nie dotyczy kart w 1. i 3. fazie gry oraz karty "krainy nadbrzeżne" z 2. fazy). Tak, dokładnie tak to działa - musisz uważać, żeby nie mieć Dahan w zbyt wielu krainach i unikać takich sytuacji mając przynajmniej 2 Dahan w przewadze. Albo zwracać uwagę na to jakie karty najeźdźców już wyszły.STUDENT85M pisze: ↑13 kwie 2022, 11:13 Imperium Szewdzkie jest tak trudne do gry w solo, czy tylko mi się wydaje? Albo coś utrudniam. Faza eskalacji mówi, że jeśli po eksploracji w danej krainie jest przynajmniej tyłu najeźdzców co Dahan to jedna wioska zamienia się w osadę. Zakładając, że pociągnięta została dżungla, to obydwa pola rozpatrujemy osobno? Powiedzmy, że na jednym i drugim miałbym po 2 Dahan i 2 najeźdzców to wg zasady, musiałabym po jednej wiosce w każdej dżungli zamienić na osadę.
Tutaj kilka wygranych rozgrywek solo przeciwko Szwecji, zobacz czy nic Ci nie umyka:
https://www.youtube.com/watch?v=FaYMKtPgGMs
https://www.youtube.com/watch?v=2cpzXDGm92g
https://www.youtube.com/watch?v=GvuRKBWJEeQ
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 06 gru 2017, 17:21
- Lokalizacja: Łęczna/Lublin
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Mam pytanie odnośnie działania duchów:
1. Cień Migoczący Niczym Płomień: Wrodzone moce:
a) Zgromadź 1 odkrywcę.
b) Zniszcz do 2 odkrywców . 1 strach za każdego Zniszczonego odkrywcę .
c) 3 Obrażenia. 1 strach za każdego Zniszczonego przez te Obrażenia Najeźdźcę.
Czy te zdolności kumulują się? Tzn czy w przypadku gdy posiadam wystarczająco dużo źródeł mocy to wykonuję po kolei a, b, c?
2. Kolosalna Siła Ziemi: Wrodzone Moce: Dar Siły
Czy powtarzając zagranie karty o danym koszcie energii to muszę ponownie opłacić jej koszt?
Z góry dziękuję za pomoc w rozwianiu wątpliwości.
1. Cień Migoczący Niczym Płomień: Wrodzone moce:
a) Zgromadź 1 odkrywcę.
b) Zniszcz do 2 odkrywców . 1 strach za każdego Zniszczonego odkrywcę .
c) 3 Obrażenia. 1 strach za każdego Zniszczonego przez te Obrażenia Najeźdźcę.
Czy te zdolności kumulują się? Tzn czy w przypadku gdy posiadam wystarczająco dużo źródeł mocy to wykonuję po kolei a, b, c?
2. Kolosalna Siła Ziemi: Wrodzone Moce: Dar Siły
Czy powtarzając zagranie karty o danym koszcie energii to muszę ponownie opłacić jej koszt?
Z góry dziękuję za pomoc w rozwianiu wątpliwości.
-
- Posty: 841
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 521 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Tak, kumulują się i wykonujesz je w tej kolejności. Gdyby się nie kumulowały, użyte zostałoby "zamiast", przykład: https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/d ... erca-burzy - wrodzona moc na drugim poziomie "polepsza" pierwszy poziom, pozostałe 2 poziomy się kumulują.Scofied_PL pisze: ↑04 maja 2022, 14:52 Mam pytanie odnośnie działania duchów:
1. Cień Migoczący Niczym Płomień: Wrodzone moce:
a) Zgromadź 1 odkrywcę.
b) Zniszcz do 2 odkrywców . 1 strach za każdego Zniszczonego odkrywcę .
c) 3 Obrażenia. 1 strach za każdego Zniszczonego przez te Obrażenia Najeźdźcę.
Czy te zdolności kumulują się? Tzn czy w przypadku gdy posiadam wystarczająco dużo źródeł mocy to wykonuję po kolei a, b, c?
Nie, dlatego jest tam zawarte ograniczenie co do kosztu (by nie można było zbyt łatwo powtórzyć zbyt mocnej karty). Jeśli musiałbyś ponownie opłacić jej koszt, to byłoby wyraźnie napisane na karcie. Przykład: https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/k ... burza-mocyScofied_PL pisze: ↑04 maja 2022, 14:52 2. Kolosalna Siła Ziemi: Wrodzone Moce: Dar Siły
Czy powtarzając zagranie karty o danym koszcie energii to muszę ponownie opłacić jej koszt?
Spoiler:
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 06 gru 2017, 17:21
- Lokalizacja: Łęczna/Lublin
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
W przypadku gdy tak jak opisałem wyżej duch kumuluje wrodzone moce to czy te moce zagrywa w podanej kolejności w jednej krainie czy może je rozdzielić do różnych krain np. moc a do krainy 1, moc b do krainy 2, a moc c do krainy 3?Tak, kumulują się i wykonujesz je w tej kolejności. Gdyby się nie kumulowały, użyte zostałoby "zamiast", przykład: https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/d ... erca-burzy - wrodzona moc na drugim poziomie "polepsza" pierwszy poziom, pozostałe 2 poziomy się kumulują.
-
- Posty: 841
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 521 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Myślę, że jeśli sformułujesz to inaczej, czyli "moc jest jedna i ma ona 3 zdolności (które się kumulują)" to odpowiedź jest jasna: wybierasz krainę, aktywujesz w niej te zdolności w podanej kolejności.Scofied_PL pisze: ↑10 lip 2022, 20:05W przypadku gdy tak jak opisałem wyżej duch kumuluje wrodzone moce to czy te moce zagrywa w podanej kolejności w jednej krainie czy może je rozdzielić do różnych krain np. moc a do krainy 1, moc b do krainy 2, a moc c do krainy 3?Tak, kumulują się i wykonujesz je w tej kolejności. Gdyby się nie kumulowały, użyte zostałoby "zamiast", przykład: https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/d ... erca-burzy - wrodzona moc na drugim poziomie "polepsza" pierwszy poziom, pozostałe 2 poziomy się kumulują.
Są w grze umiejętności, które działają na kilka krain (raz po razie, albo naraz), ale jest to wyraźnie zaznaczone na karcie (w tekście efektu, albo w ramce celu). W opisie tej mocy tego nie ma, więc podlega ona podstawowym regułom rozpatrywania mocy/akcji.
Po prostu czytasz jej tekst tak jakby moc miała mocniejszy lub słabszy efekt (w zależności od posiadanych żywiołów). Nic innego tutaj ukrytego nie ma.
Re: Spirit Island - zasady, pytania
1. Czy do użycia mocy wrodzonej ducha muszę mieć karty na ręce czy liczą się też te odrzucone?
2. Ile kart mogę odzyskać w fazie rozwoju? Jedną czy nawet wszystkie odrzucone?
2. Ile kart mogę odzyskać w fazie rozwoju? Jedną czy nawet wszystkie odrzucone?
-
- Posty: 841
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 521 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
1) Ani karty na ręce się nie liczą, ani odrzucone. Jeśli chodzi Ci o żywioły z kart, to liczą się tylko karty zagrane w tej turze.
2) Niektóre duchy mają ikonkę odzyskania jednej karty (na torze lub w jednej z opcji rozwoju), a większość ma odzyskanie wszystkich. Porównaj ikonki.
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Czyli w tym przypadku może być tak, że muszę zagrać 5 kart żeby użyć wrodzonej mocy na samym dole?
Spoiler:
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 1375 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
W skrócie to tak, ale nie do końca. Możesz otrzymać te symbole też z innych źródeł. Niektóre karty produkują te elementy, niekiedy masz je z planszetki gracza. Więc możesz mieć np. z 3 kart, planszetki gracza i jeszcze inny gracz zagra kartę dającą Tobie elementy.
-
- Posty: 841
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 521 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Do tego co napisał Fojtu dodam też, że gdy w tym przypadku będziesz mieć zebrane 5(Ogień), 5(Powietrze) i 2(Woda) to ta wrodzona moc będzie brzmieć: "zniszcz 3x osada/miasto", bo tak działa odblokowanie progów, które się kumulują. Więc koszt tego efektu jest uzasadnionyValhalla pisze: ↑08 sie 2022, 10:41Czyli w tym przypadku może być tak, że muszę zagrać 5 kart żeby użyć wrodzonej mocy na samym dole?Spoiler:

Re: Spirit Island - zasady, pytania
Jak to zrozumieć?
Po użyciu dowolnej, innej mocy (lub kilku), która zniszczy osadę / miasto / wioskę Dahan w krainie na mapie mogę dzięki temu zadać 1 obrażenie w wybranej krainie za każdy zniszczony obiekt?
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/k ... a-umarlych
Po użyciu dowolnej, innej mocy (lub kilku), która zniszczy osadę / miasto / wioskę Dahan w krainie na mapie mogę dzięki temu zadać 1 obrażenie w wybranej krainie za każdy zniszczony obiekt?
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/k ... a-umarlych
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5751
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1641 times
- Been thanked: 1827 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Odpalasz tą moc na krainę X.Valhalla pisze: ↑17 sie 2022, 18:23 Jak to zrozumieć?
Po użyciu dowolnej, innej mocy (lub kilku), która zniszczy osadę / miasto / wioskę Dahan w krainie na mapie mogę dzięki temu zadać 1 obrażenie w wybranej krainie za każdy zniszczony obiekt?
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/k ... a-umarlych
Jeśli odpalisz inną moc która zniszczy Osadę / Miasto / Wioskę Dahan w tej krainie X, to za każdy zniszczony obiekt możesz przydzielić najeźdźcom jedno dodatkowe obrażenie w krainie X.
Czyli jeśli odpalisz jedną moc która zniszczy 2 wioski, i jedną która zniszczy jedno miasto, to możesz w sumie zadać jeszcze 3 obrażenia najeźdźcom w krainie X.
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Dodatkowo z opisu mocy wynika, że liczą się tylko moce Niszczące (z tekstem np. Zniszcz Osadę), a więc te zadające obrażenia wprost już nie.Mr_Fisq pisze: ↑17 sie 2022, 18:40 Odpalasz tą moc na krainę X.
Jeśli odpalisz inną moc która zniszczy Osadę / Miasto / Wioskę Dahan w tej krainie X, to za każdy zniszczony obiekt możesz przydzielić najeźdźcom jedno dodatkowe obrażenie w krainie X.
Czyli jeśli odpalisz jedną moc która zniszczy 2 wioski, i jedną która zniszczy jedno miasto, to możesz w sumie zadać jeszcze 3 obrażenia najeźdźcom w krainie X.
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5751
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1641 times
- Been thanked: 1827 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Nie jest to prawda. Tzn. zgodnie z FAQ:
https://querki.net/u/darker/spirit-isla ... #!.7w4gdtj
i dyskusją na BGG, gdzie udzielił się sam autor:
https://boardgamegeek.com/thread/243219 ... -questions
przy dwukrotnym odpaleniu Zemsty Umarłych na tym samym polu, jeśli w wyniku działania jednej Zemsty zostanie zniszczona np, osada, to druga zemsta wygeneruje z tego tytułu dodatkowe obrażenie. A zemsta umarłych nie ma przytoczonego przez Ciebie tekstu. CBDU.
Zemsty Umarłych nie działa natomiast w przypadku kart powodujących usunięcie miast/osad/etc.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 11 lut 2020, 09:57
- Has thanked: 1 time
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Witam,
Mam pytanie co do działania zasady rób tyle ile możesz. Czy mogę zagrać widoczną kartę w krainie w której nie mam wioski Dahan, albo też mam jedną? Pytanie drugie to czy daną moc możemy zagrać w dowolnej krainie zgodnej z celem na na karcie w której niekoniecznie możemy mieć możliwość realizacji wszystkich zdolności z karty, czy tylko możemy wykorzystać w odniesieniu do krainy gdzie jest taka możliwość?

Mam pytanie co do działania zasady rób tyle ile możesz. Czy mogę zagrać widoczną kartę w krainie w której nie mam wioski Dahan, albo też mam jedną? Pytanie drugie to czy daną moc możemy zagrać w dowolnej krainie zgodnej z celem na na karcie w której niekoniecznie możemy mieć możliwość realizacji wszystkich zdolności z karty, czy tylko możemy wykorzystać w odniesieniu do krainy gdzie jest taka możliwość?

-
- Posty: 841
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 521 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Tak, gdyby było inaczej to celem karty byłaby kraina z (Dahan), a nie "dowolna".STUDENT85M pisze: ↑22 sie 2022, 13:39 Czy mogę zagrać widoczną kartę w krainie w której nie mam wioski Dahan, albo też mam jedną?
Tak. Możesz nawet zagrać kartę, która nie pasuje nigdzie tylko po to, by zdobyć jej żywioły. Karta może mieć cel w momencie jej zagrania, ale jeśli ma być rozpatrywana w fazie wolnych kart, to sytuacja na planszy może się zmienić nie do poznania i karta nie będzie mogła być aktywowana wcale (ale żywioły z niej już mogły zostać skonsumowane).STUDENT85M pisze: ↑22 sie 2022, 13:39Pytanie drugie to czy daną moc możemy zagrać w dowolnej krainie zgodnej z celem na na karcie w której niekoniecznie możemy mieć możliwość realizacji wszystkich zdolności z karty, czy tylko możemy wykorzystać w odniesieniu do krainy gdzie jest taka możliwość?
Czyli podsumowując: zagrywasz karty jakie chcesz (i max. tyle ile wynosi twój limit), potem, aktywując karty (szybkie lub wolne) wybierasz krainę wskazaną w ramce celu, a dopiero potem martwisz się o rozpatrzenie efektu w jak największym stopniu.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 11 lut 2020, 09:57
- Has thanked: 1 time
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Rozumiem, dzięki za odpowiedź. Jeszcze mam pytanie co do ducha Nawałnica Zatapiająca Świat. W w fazie rozwoju jedna z opcji nakazuje odrzucenie 2 kart. Czy te karty z ręki odrzucam na stos kart zagranych w związku z czym później mogę je odzyskać także w fazie rozwoju, czy odrzucam na stałe te karty?
- Kilson
- Posty: 768
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Na stos odrzuconych/discard i po odświeżeniu możesz z nich znów korzystać.STUDENT85M pisze: ↑23 sie 2022, 18:19 Rozumiem, dzięki za odpowiedź. Jeszcze mam pytanie co do ducha Nawałnica Zatapiająca Świat. W w fazie rozwoju jedna z opcji nakazuje odrzucenie 2 kart. Czy te karty z ręki odrzucam na stos kart zagranych w związku z czym później mogę je odzyskać także w fazie rozwoju, czy odrzucam na stałe te karty?
Odrzucanie na stałe jest określane jako "zapominanie" mocy.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 11 lut 2020, 09:57
- Has thanked: 1 time
Re: Spirit Island - zasady, pytania
W ten sposób grałem. Wogóle grając duchami z mini dodatków często pojawia się kwestia do wyjaśnienia. W przypadku Odkrywcy Nieznanych Ścieżek z odkrytymi polami obecności (na zdjęciu) zastanawiam się czy w tym układzie w fazie zbierania energii dostaje +2, czy też +3?


- Kilson
- Posty: 768
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
To było chyba opisane dokładnie na tej mini instrukcji do tego dodatku. W tym układzie dostałbyś +3 energii, ale jak rozumiem to jest tylko przykład? Bo nie możesz mieć takiego układu, gdyż zgodnie z opisem powyżej torów musisz odblokowywać pola wzdłuż ścieżek od lewej strony.