Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
- itsthisguyagain
- Posty: 645
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 449 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
A jest na arkuszu lidera strzałka? Nie ma strzałki nie ma wyboru.
- Adrian_P
- Posty: 56
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 28 times
- Kontakt:
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Dwie kwestie mnie nurtują.
# Pierwsza. Na polu Bene Gesserit „Sekrety” otrzymujemy profity: punkt wpływu, kartę intrygi i kolejną kartę intrygi wylosowaną od każdego przeciwnika, mającego cztery lub więcej kart intryg. Rozumiem, że w grze solo trzeci profit nie wystąpi nigdy, bo gracz wirtualny, po zdobyciu trzech kart intryg otrzymuje punkt i karty odkładamy na stos kart odrzuconych. Dobrze myślę?
# Druga. Koniec gry następuje natychmiast po osiągnięciu przez dowolny znacznik pola z numerem 10 czy dogrywamy rundę do końca i dopiero jest koniec gry? Według instrukcji następuje natychmiast.
# Pierwsza. Na polu Bene Gesserit „Sekrety” otrzymujemy profity: punkt wpływu, kartę intrygi i kolejną kartę intrygi wylosowaną od każdego przeciwnika, mającego cztery lub więcej kart intryg. Rozumiem, że w grze solo trzeci profit nie wystąpi nigdy, bo gracz wirtualny, po zdobyciu trzech kart intryg otrzymuje punkt i karty odkładamy na stos kart odrzuconych. Dobrze myślę?
# Druga. Koniec gry następuje natychmiast po osiągnięciu przez dowolny znacznik pola z numerem 10 czy dogrywamy rundę do końca i dopiero jest koniec gry? Według instrukcji następuje natychmiast.
-
- Posty: 2002
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1035 times
- Been thanked: 661 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Żeby dodatkowo doprecyzować:
jeśli jakiś gracz osiągnie 10 punktów w trakcie rundy, ale straci 10. punkt (np. przez stratę sojuszu) - gra nie kończy się w tej rundzie.
Powiązane jest to z faktem sprawdzania warunku dopiero w piątej fazie rundy.
jeśli jakiś gracz osiągnie 10 punktów w trakcie rundy, ale straci 10. punkt (np. przez stratę sojuszu) - gra nie kończy się w tej rundzie.
Powiązane jest to z faktem sprawdzania warunku dopiero w piątej fazie rundy.
- itsthisguyagain
- Posty: 645
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 449 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
#1 Nie gram solo ale chyba dobrze myśliszAdrian_P pisze: ↑06 cze 2023, 17:18 Dwie kwestie mnie nurtują.
# Pierwsza. Na polu Bene Gesserit „Sekrety” otrzymujemy profity: punkt wpływu, kartę intrygi i kolejną kartę intrygi wylosowaną od każdego przeciwnika, mającego cztery lub więcej kart intryg. Rozumiem, że w grze solo trzeci profit nie wystąpi nigdy, bo gracz wirtualny, po zdobyciu trzech kart intryg otrzymuje punkt i karty odkładamy na stos kart odrzuconych. Dobrze myślę?
# Druga. Koniec gry następuje natychmiast po osiągnięciu przez dowolny znacznik pola z numerem 10 czy dogrywamy rundę do końca i dopiero jest koniec gry? Według instrukcji następuje natychmiast.
#2 Dogrywasz do końca rundy. Czytasz nie tę instrukcję. Wg instrukcji na stronie 6 akapit Cel gry
Jeśli na koniec rundy któryś z graczy będzie mieć w sumie 10 lub więcej punktów zwycięstwa (...) gra się kończy.
- Adrian_P
- Posty: 56
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 28 times
- Kontakt:
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie.
Dopytam jeszcze o jedną sprawę. Grając solo, w fazie walki gracze automatyczni dobierają karty Hagala w celu ustalenia bonusowej siły, a ja zagrywam karty intryg. Rozumiem, że robimy to w kolejności rozgrywania, zaczynając od gracza ze znacznikiem pierwszego gracza?
Czy może najpierw dwóch automatycznych graczy dobiera karty Hagala, a następnie ja mogę zagrać karty intryg? Pytam, bo jeśli to drugie to mogę oszczędzić karty intryg jeśli jestem wyżej w konflikcie, a jeśli to pierwsze to muszę kalkulować jak z żywym przeciwnikiem.
Dopytam jeszcze o jedną sprawę. Grając solo, w fazie walki gracze automatyczni dobierają karty Hagala w celu ustalenia bonusowej siły, a ja zagrywam karty intryg. Rozumiem, że robimy to w kolejności rozgrywania, zaczynając od gracza ze znacznikiem pierwszego gracza?
Czy może najpierw dwóch automatycznych graczy dobiera karty Hagala, a następnie ja mogę zagrać karty intryg? Pytam, bo jeśli to drugie to mogę oszczędzić karty intryg jeśli jestem wyżej w konflikcie, a jeśli to pierwsze to muszę kalkulować jak z żywym przeciwnikiem.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Wg mnie w kolejności rozgrywania. Tzn ja tak gram i uważam że to lepsza symulacja żywego przeciwnikaAdrian_P pisze: ↑07 cze 2023, 20:54 Dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie.
Dopytam jeszcze o jedną sprawę. Grając solo, w fazie walki gracze automatyczni dobierają karty Hagala w celu ustalenia bonusowej siły, a ja zagrywam karty intryg. Rozumiem, że robimy to w kolejności rozgrywania, zaczynając od gracza ze znacznikiem pierwszego gracza?

-
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 lip 2023, 01:33
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Mam pytanie / prośbę.
Zasada wysyłania żołnierzy na pole walki mówi, że można wysłać tych których zrekrutowano w bieżącej turze.
"Bieżąca tura" jeśli czytamy instrukcję gry, może odnosić się zarówno do "akcji" czyli konkretnego działania agenta, jak i "tury agentów" czyli wszystkich tych działań, oraz "tury gracza" czyli tur agentów oraz tury odkrywania.
Można zrozumieć tak, że jeśli zrekrutowano żołnierzy do garnizonu w poprzedniej akcji, to można wrzucić ich na pole walki w kolejnej akcji, która nadal jest przecież turą. Jeśli to może wydarzyć się jedynie w konkretnym rozdaniu w którym agent pobrał żołnierzy do garnizonu, warto byłoby to doprecyzować.
W ogóle myślę, że lepiej byłoby zróżnicować "akcje" i tury, to nie powinno nazywać się tak samo
Będę wdzięczna za informację: czy bieżąca tura w rozumieniu instrukcji to akcja agenta czy może jednak nie?
Zasada wysyłania żołnierzy na pole walki mówi, że można wysłać tych których zrekrutowano w bieżącej turze.
"Bieżąca tura" jeśli czytamy instrukcję gry, może odnosić się zarówno do "akcji" czyli konkretnego działania agenta, jak i "tury agentów" czyli wszystkich tych działań, oraz "tury gracza" czyli tur agentów oraz tury odkrywania.
Można zrozumieć tak, że jeśli zrekrutowano żołnierzy do garnizonu w poprzedniej akcji, to można wrzucić ich na pole walki w kolejnej akcji, która nadal jest przecież turą. Jeśli to może wydarzyć się jedynie w konkretnym rozdaniu w którym agent pobrał żołnierzy do garnizonu, warto byłoby to doprecyzować.
W ogóle myślę, że lepiej byłoby zróżnicować "akcje" i tury, to nie powinno nazywać się tak samo
Będę wdzięczna za informację: czy bieżąca tura w rozumieniu instrukcji to akcja agenta czy może jednak nie?
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
W turze agenta nie można otrzymać bonusów z karty bez wysłania agenta na planszę - jest to więc ta sama tura.
Jednostki do konfliktu można wysyłać tylko, gdy agent zajął miejsce ze skrzyżowanymi mieczami (nie pamiętam wszystkich kart na pamięć, więc teoretycznie może być jakiś górny bonus, który na to pozwala, ale wątpię).
Podczas tury odkrywania nie używa się agentów, więc nie można zając żadnego pola ze skrzyżowanymi mieczami. Jeśli więc rekrutujemy wtedy jednostki, musi być wyraźnie zaznaczone, że możemy je dodać do konfliktu.
Ponadto:
W instrukcji, na stronie 7. jest napisane: "W swojej turze możesz wykonać turę agenta albo turę odkrywania."
Wyraźnie wskazuje to, że "tura gracza" jest częścią gry, a część ta precyzuje się do "tury agenta" lub "tury odkrywania". Bycie "agenta" bądź "odkrywania" określa cechę "tury", a nie ją usuwa i tworzy nowy byt. Zatem "bieżąca tura" to zawsze czynność jaką wykonuje gracz w czasie swojej kolejki grania.
Jednostki do konfliktu można wysyłać tylko, gdy agent zajął miejsce ze skrzyżowanymi mieczami (nie pamiętam wszystkich kart na pamięć, więc teoretycznie może być jakiś górny bonus, który na to pozwala, ale wątpię).
Podczas tury odkrywania nie używa się agentów, więc nie można zając żadnego pola ze skrzyżowanymi mieczami. Jeśli więc rekrutujemy wtedy jednostki, musi być wyraźnie zaznaczone, że możemy je dodać do konfliktu.
Ponadto:
W instrukcji, na stronie 7. jest napisane: "W swojej turze możesz wykonać turę agenta albo turę odkrywania."
Wyraźnie wskazuje to, że "tura gracza" jest częścią gry, a część ta precyzuje się do "tury agenta" lub "tury odkrywania". Bycie "agenta" bądź "odkrywania" określa cechę "tury", a nie ją usuwa i tworzy nowy byt. Zatem "bieżąca tura" to zawsze czynność jaką wykonuje gracz w czasie swojej kolejki grania.
-
- Posty: 2002
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1035 times
- Been thanked: 661 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Możesz wskazać konkretny fragment instrukcji który o tym mówi? Bo nic takiego nie widzę.zoria_polunocznaja pisze: ↑21 lip 2023, 01:40 "Bieżąca tura" jeśli czytamy instrukcję gry, może odnosić się zarówno do "akcji" czyli konkretnego działania agenta, jak i "tury agentów" czyli wszystkich tych działań, oraz "tury gracza" czyli tur agentów oraz tury odkrywania.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Co Ty mieszasz...
W swojej turze masz wyłącznie 2 możliwości: TURA AGENTA i TURA ODKRYWANIA.
W instrukcji w TURZE AGENTA (strona 10) masz opisane wysyłanie żołnierzy na pole konfliktu (tam jest użyte słowo "bieżącej"). Zatem w turze agenta zagrywasz kartę. Jeśli pole ma miecze to możesz wysłać swoje jednostki z garnizonu szt: max 2. Jeśli na karcie/polu jest jeszcze symbol rekrutacji, to możesz wysłać max 2 jedn z garnizonu + max wszystkie jednostki zrekrutowane. Tyle, nie kombinuj.
Wystarczy przejrzeć ten wątek + bgg. Szkoda czasu na takie teorie.
ps oczywiście są drenoty itp, ale nie wdaję się w takie szczegóły. Pytanie tego nie dotyczy.
W swojej turze masz wyłącznie 2 możliwości: TURA AGENTA i TURA ODKRYWANIA.
W instrukcji w TURZE AGENTA (strona 10) masz opisane wysyłanie żołnierzy na pole konfliktu (tam jest użyte słowo "bieżącej"). Zatem w turze agenta zagrywasz kartę. Jeśli pole ma miecze to możesz wysłać swoje jednostki z garnizonu szt: max 2. Jeśli na karcie/polu jest jeszcze symbol rekrutacji, to możesz wysłać max 2 jedn z garnizonu + max wszystkie jednostki zrekrutowane. Tyle, nie kombinuj.
Wystarczy przejrzeć ten wątek + bgg. Szkoda czasu na takie teorie.
ps oczywiście są drenoty itp, ale nie wdaję się w takie szczegóły. Pytanie tego nie dotyczy.
- itsthisguyagain
- Posty: 645
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 449 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Ciężko dojść o co pytasz w ogóle ale skupię się na tym:
Nie mieszaj zasad gier. W jakiejś innej grze, w którą grałaś, były akcje i nie próbuj sobie tłumaczyć jednej gry inną bo się zakręcisz i nie dojdziesz jak grać. D:I jest grą raczej prostą z dobrze opisanymi zasadami i klarowną instrukcją.
Czas w D:I dzieli się na tury i rundy. Tura to jest
tura agenta = zagranie karty->wysłanie agenta->opłacenie kosztu pola -> rozpatrzenie (w dowolnej kolejności) wszystkich uruchomionych efektów min efektu pola i efektu karty.
albo
tura odkrywania = odkrycie kart dla perswazji/mieczyków -> zakup kart nowych kart z rynku (opcjonalnie rozpatrzenie innych efektów odkrywania).
Runda to czas między odkryciem karty konfliktu a jego rozpatrzeniem. Runda zawiera w sobie wszystkie tury wszystkich graczy.
Odnośnie sedna o co pytasz (jak mi się wydaje to):
"Bieżąca tura" to obecna tura nieważne czy tura agenta czy tura odkrywania. Nie wiem nawet czy gdzieś w instrukcji jest użyte te sformułowanie.
Żeby wysłać żołnierzy do konfliktu jedynym warunkiem jaki musisz spełnić to wysłanie agenta na pole konfliktu tj z obrazkiem pustyni/dwoma skrzyżowanymi mieczami.
Jeśli agent został wysłany na pole konfliktu możesz wysłać do konfliktu dowolną ilość jednostek zrekrutowanych w bieżącej turze i dodatkowo jeszcze dwie z garnizonu.
Nie ma czegoś takiego jak akcja w D:I. Po prostu robisz tury i w trakcie tych tur uruchamiasz różne efekty np zbierasz jakieś zasoby, zagrywasz intrygi, rekrutujesz jednostki kupujesz technologie i karty.zoria_polunocznaja pisze: ↑21 lip 2023, 01:40 Będę wdzięczna za informację: czy bieżąca tura w rozumieniu instrukcji to akcja agenta czy może jednak nie?
Nie mieszaj zasad gier. W jakiejś innej grze, w którą grałaś, były akcje i nie próbuj sobie tłumaczyć jednej gry inną bo się zakręcisz i nie dojdziesz jak grać. D:I jest grą raczej prostą z dobrze opisanymi zasadami i klarowną instrukcją.
Czas w D:I dzieli się na tury i rundy. Tura to jest
tura agenta = zagranie karty->wysłanie agenta->opłacenie kosztu pola -> rozpatrzenie (w dowolnej kolejności) wszystkich uruchomionych efektów min efektu pola i efektu karty.
albo
tura odkrywania = odkrycie kart dla perswazji/mieczyków -> zakup kart nowych kart z rynku (opcjonalnie rozpatrzenie innych efektów odkrywania).
Runda to czas między odkryciem karty konfliktu a jego rozpatrzeniem. Runda zawiera w sobie wszystkie tury wszystkich graczy.
Odnośnie sedna o co pytasz (jak mi się wydaje to):
"Bieżąca tura" to obecna tura nieważne czy tura agenta czy tura odkrywania. Nie wiem nawet czy gdzieś w instrukcji jest użyte te sformułowanie.
Żeby wysłać żołnierzy do konfliktu jedynym warunkiem jaki musisz spełnić to wysłanie agenta na pole konfliktu tj z obrazkiem pustyni/dwoma skrzyżowanymi mieczami.
Jeśli agent został wysłany na pole konfliktu możesz wysłać do konfliktu dowolną ilość jednostek zrekrutowanych w bieżącej turze i dodatkowo jeszcze dwie z garnizonu.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2023, 15:57 przez itsthisguyagain, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 lip 2023, 01:33
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Może zapytam na przykładzie, bo wydaje mi się że nadal nie do końca się rozumiemy (dlatego użyłam rozróżnienia na turę i akcję bo inaczej to jest tura i tamto jest tura, a co to jest tura bieżąca? Nie przykładam do tego nomenklatury z innej gry, nie porównuję do innej gry, "akcja" nasunęła mi się w związku z wcześniejszymi postami w tym wątku)
- stawiam agenta na przykład na którymś z pól landsraadu, rekrutuję do garnizonu dajmy na to 4 żołnierzy
- inni gracze stawiają swoich agentów na innych polach
- stawiam kolejnego agenta na polu z mieczami
- ilu żołnierzy mogę wysłać na pole konfliktu - wszystkie 4 jednostki czy tylko dwie?
- stawiam agenta na przykład na którymś z pól landsraadu, rekrutuję do garnizonu dajmy na to 4 żołnierzy
- inni gracze stawiają swoich agentów na innych polach
- stawiam kolejnego agenta na polu z mieczami
- ilu żołnierzy mogę wysłać na pole konfliktu - wszystkie 4 jednostki czy tylko dwie?
- itsthisguyagain
- Posty: 645
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 449 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
to była twoja pierwsza turazoria_polunocznaja pisze: ↑21 lip 2023, 17:07 Może zapytam na przykładzie, bo wydaje mi się że nadal nie do końca się rozumiemy (dlatego użyłam rozróżnienia na turę i akcję bo inaczej to jest tura i tamto jest tura, a co to jest tura bieżąca? Nie przykładam do tego nomenklatury z innej gry, nie porównuję do innej gry, "akcja" nasunęła mi się w związku z wcześniejszymi postami w tym wątku)
- stawiam agenta na przykład na którymś z pól landsraadu, rekrutuję do garnizonu dajmy na to 4 żołnierzy
a to jest już inna tura- inni gracze stawiają swoich agentów na innych polach
- stawiam kolejnego agenta na polu z mieczami
2- ilu żołnierzy mogę wysłać na pole konfliktu - wszystkie 4 jednostki czy tylko dwie?
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
1 tura: rekrutujesz do garnizonu 4
koniec tury
reszta graczy gra
2 tura: stawiasz agenta na polu z mieczami - WYSYŁASZ do 2 z garnizonu (to jest BIEŻĄCA TURA, tura nr 1 jest turą zakończoną).
Jeśli w turze 2 miałabyś oprócz mieczy np 6 rekrutacji to możesz wysłać tych 6 z rekrutacji + 2 z garnizonu (np. zrekrutowanych z tury 1).
koniec tury
reszta graczy gra
2 tura: stawiasz agenta na polu z mieczami - WYSYŁASZ do 2 z garnizonu (to jest BIEŻĄCA TURA, tura nr 1 jest turą zakończoną).
Jeśli w turze 2 miałabyś oprócz mieczy np 6 rekrutacji to możesz wysłać tych 6 z rekrutacji + 2 z garnizonu (np. zrekrutowanych z tury 1).
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Informację znajdziesz na samym końcu instrukcji, w "dodatkowych zasadach dla rywali":
Wybory — Zawsze, kiedy rywal ma wybór związany ze zdobywaniem wpływu, wybiera tę frakcję, w której ma go najmniej. W razie remisu (albo kiedy dzieje się wybór niezwiązany z wpływem) decydujesz za rywala.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Kolejna rozgrywka i kolejne wątpliwości. Co się dzieje w takim wypadku?
Zagrywam kartę i wysylam agenta na Wielka Rownine nie posiadajac żadnego znacznika przyprawy.

Wielka Rownina daje mi 3 znaczniki przyprawy. Czy mogę użyć pobraną właśnie przyprawę aby oplacic dodatkowe działanie karty? Czy musze mieć konkretna ilość zasobu w momencie zagrywania karty aby skorzystać z dodatkowego działania?

Zagrywam kartę i wysylam agenta na Wielka Rownine nie posiadajac żadnego znacznika przyprawy.

Wielka Rownina daje mi 3 znaczniki przyprawy. Czy mogę użyć pobraną właśnie przyprawę aby oplacic dodatkowe działanie karty? Czy musze mieć konkretna ilość zasobu w momencie zagrywania karty aby skorzystać z dodatkowego działania?

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Spoiler:
Możesz najpierw pobrać przyprawę, a potem użyć jej do zdobycia żołnierzy z ramki agenta.Kiedy zagrywasz kartę i wysyłasz agenta na pole planszy,
uzyskujesz efekty zarówno z tego pola, jak i ramki agenta
na karcie.
Jeśli pole planszy należy do jednej z frakcji, przesuwasz
także swoją kostkę na odpowiednim torze wpływu.
Wszystkie efekty możesz wprowadzać w życie w dowolnej
kolejności.
Jedyne co jest nielegalne, to wysłanie agenta na pole z kosztem (np. zdobycie Mentata), kiedy nie masz danych zasobów (a dostałbyś je z rozpatrzenia ramki agenta).
-
- Posty: 867
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 632 times
- Been thanked: 207 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Jedyne co jest ważne że podczas wysyłania agenta trzeba spełnić warunki pola (co jest chyba oczywiste ale mimo wszystko warto przypomnieć). Resztę możliwości wykonujemy w dowolnej kolejności.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Witam mam pytanie o kartę technologii gdy zwyciężysz poświęć(cofnij do zasobów)drednota by zdobyć pkt.zwyc.Czy to działa tylko raz czy jak mam dwa drednoty podwójnie?(mogę oba odrzucić).
-
- Posty: 2002
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1035 times
- Been thanked: 661 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Nie, tylko jedno. To jest efekt zastępujący wysłanie drednota do kontroli pola. Możesz wysłać tylko jednego drednota, więc tylko za jednego dostaniesz punkty zwycięstwa. Plus nie możesz wysłać drugiego do kontroli, bo już pierwszy był wybrany do tego, tylko technologia przerobiła go na punkty.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Krótkie pytanie:
Czy karta intrygi może być zagrana w tej samej turze agenta w której była wzięta np. jako profit z pola Karthago?
Czy karta intrygi może być zagrana w tej samej turze agenta w której była wzięta np. jako profit z pola Karthago?