Re: Portal Ogarnij się!!!
: 01 mar 2021, 08:46
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
A to przepraszam bo już myślałem, że piszesz o wykonaniu, które imho jest bardzo dobredoczek pisze:O czas.
Czas oczekiwania nie jest wadą. Osobiście wolę poczekać dłużej na lepszy produkt niż dostać wyprodukowany byle jak, byle szybko.
Od partyzantki o wiele gorsza jest januszerka. Partyzantka przynajmniej kierowała się ideałamiForcemaster pisze: ↑01 mar 2021, 11:02 Czas partyzantki w wydawaniu się raczej skończył i trzeba poważnie podejść do wydawania gier.
Naczytałeś sie badziewnych poradników marketingowych.shuji pisze: ↑01 mar 2021, 14:07 W niektórych firmach, nie mówi się już o help desku, czy infolini, ale customer expierience. Oczywiście to tylko nazewnictwo, ale fajnie pokazuje, że nacisk w rozwiązywaniu problemów jest na doświadczenie klienta, a nie samo rozwiązanie problemów. Przecież nie chodzi o to, żeby dosyłać uszkodzone elementy, bo to czysta strata. Robimy to po to, żeby klient był zadowolony. Również jak serwis nie może mu pomóc, powinien tak rozmawiać z klientem, żeby ostatecznie zostawić dobre wrażenie, nawet jeśli problem nie został rozwiązany.
Tylko dlaczego na siłę trzeba 'portalyzować' ten problem? Też bym się wkurzył na takie zachowanie jak opisałeś, ale jak ktoś już wcześniej zauważył, tego typu błędy zdarzają się w zasadzie wszystkim większym wydawnictwom (ba, sklepom bo to pewnie jeszcze bliższe Twojemu przypadkowi).
Ale to nie jest "na siłę". Shuji bardzo dobrze opisał, o co chodzi. Portal nie "dostaje" tylko za błędy, ale chyba głównie za aroganckie podejście do klienta ze strony szefostwa. Nie jest to też ograniczone do Portalu, bo Czacha Games też miała podobną fazę i też ludzie się zjeżyli.pcyzm pisze: ↑01 mar 2021, 19:17 Tylko dlaczego na siłę trzeba 'portalyzować' ten problem? Też bym się wkurzył na takie zachowanie jak opisałeś, ale jak ktoś już wcześniej zauważył, tego typu błędy zdarzają się w zasadzie wszystkim większym wydawnictwom (ba, sklepom bo to pewnie jeszcze bliższe Twojemu przypadkowi).
Bo to forum dyskusyjne, a w tym wątku dyskutuje się o Portalu i ich problemach. Jeżeli znajdzie się inny oburzony forumowicz, to nic nie stoi na przeszkodzie, by założyć podobny o innym wydawnictwie.pcyzm pisze: ↑01 mar 2021, 19:17Tylko dlaczego na siłę trzeba 'portalyzować' ten problem? Też bym się wkurzył na takie zachowanie jak opisałeś, ale jak ktoś już wcześniej zauważył, tego typu błędy zdarzają się w zasadzie wszystkim większym wydawnictwom (ba, sklepom bo to pewnie jeszcze bliższe Twojemu przypadkowi).
Ja już przyznaje, że się pogubiłem bo już w tym temacie było tyle wątków, że już nie wiem który Was (wzywających Portal do 'ogarnięcia się') najbardziej wkurzył. Troszkę zaczyna to przypominać taką grupkę wsparcia. Grupkę, bo nijak w skali makro tego o czym piszecie nie widać, jakoby tutaj działo się coś ponadnormatywnego. Trzewik tu nawet nie zajrzy (nawet jego pracownik), jedyne co możecie zrobić to przestać od nich cokolwiek kupować bo zdaje się, że są z Waszej perspektywy niereformowalni. Niech 'wygrają' zatem te wydawnictwa, które wiedzą co to obsługa Klienta.Bart Henry pisze: ↑01 mar 2021, 19:44 Portal chce, żeby się o nich dużo mówiło, ale działa to w dwie strony, z których tylko jedną można nazwać pozytywną. Narzekanie w różnego rodzaju social mediach na klientów dopominających się o brakujące elementy to jest jednak ewenement w naszej branży. W kontraście do takiej Merry (...).
I powiedział szczerą prawdę. Ja też uważam, że Nasza Księgarnia bardzo wyśrubuje standardy. Już nawet nie mówiąc o marketingowym celu wysyłania elementów bo aby gra "żyła" na rynku to musi być w użyciu i to nie żadne soloużywanie, ale jak najbardziej zbiorowe. BTW takiego Draftozaura to już chyba połowa znanych mi dzieci ma. Dinomeeple robią furorę wśród dzieciaków. Jeden dzieciak przyniesie do szkoły i z drugim gra to tamten też chce mieć. I cała reszta przyglądających się również. Ale żeby przyniósł to nie może się obawiać, że jak mu jakiś dinuś zaginie to już nie będzie żadnej szansy na jego odzyskanieBart Henry pisze: ↑01 mar 2021, 19:44 W kontraście do takiej Merry stoi na przykład Jarek Basałyga z Naszej Księgarni, który publicznie zachęcał do składania reklamacji na wybrakowane egzemplarze. Ba, nie tylko na wybrakowane, ale i na uszkodzone z winy gracza! Jednocześnie prosił, by nie zasłaniać się psem, czy dzieckiem, którzy rzekomo mieli zjeść elementy, tylko śmiało pisać, że zalało się planszę, czy karty, bo wtedy on ma informację, że ich gry są faktycznie grane. Co więcej, powiedział, że nie dość, że wyślą elementy zastępcze, to jeszcze dorzucą coś od siebie, ZA DARMO!
A wiecie co jest najlepsze?
Najlepsze jest to właśnie Jarka Basałygę Trzewik nazwał najlepszym wydawcą gier planszowych w Polsce w niedawnych Planszówkach TV.
Ale właśnie po to są takie fora dyskusyjne, by sobie o tym porozmawiać. My jesteśmy grupką wsparcia, Ty jesteś adwokatem Portalu. Wymieniamy zdania, poglądy i jakoś leci ten czas.pcyzm pisze: ↑01 mar 2021, 21:04Ja już przyznaje, że się pogubiłem bo już w tym temacie było tyle wątków, że już nie wiem który Was (wzywających Portal do 'ogarnięcia się') najbardziej wkurzył. Troszkę zaczyna to przypominać taką grupkę wsparcia. Grupkę, bo nijak w skali makro tego o czym piszecie nie widać, jakoby tutaj działo się coś ponadnormatywnego. Trzewik tu nawet nie zajrzy (nawet jego pracownik), jedyne co możecie zrobić to przestać od nich cokolwiek kupować bo zdaje się, że są z Waszej perspektywy niereformowalni. Niech 'wygrają' zatem te wydawnictwa, które wiedzą co to obsługa Klienta.Bart Henry pisze: ↑01 mar 2021, 19:44 Portal chce, żeby się o nich dużo mówiło, ale działa to w dwie strony, z których tylko jedną można nazwać pozytywną. Narzekanie w różnego rodzaju social mediach na klientów dopominających się o brakujące elementy to jest jednak ewenement w naszej branży. W kontraście do takiej Merry (...).
No ok, ja już pasuje bo moim zdaniem choćby tu było 100 stron dyskusji to nic się realnie nie zmieni. Nie jestem adwokatem Portalu, natomiast temat sugerował jakąś bombę, tymczasem to co piszecie to ciągle rzeczy, które zdarzają się praktycznie wszystkim większym wydawcom. Równie dobrze jestem adwokatem Galakty czy Rebela.Bart Henry pisze: ↑01 mar 2021, 23:58 Ale właśnie po to są takie fora dyskusyjne, by sobie o tym porozmawiać. My jesteśmy grupką wsparcia, Ty jesteś adwokatem Portalu. Wymieniamy zdania, poglądy i jakoś leci ten czas.![]()
Zgadzam się - tu właśnie chodzi o podejście do klienta...feniks_ciapek pisze: ↑01 mar 2021, 19:38Ale to nie jest "na siłę". Shuji bardzo dobrze opisał, o co chodzi. Portal nie "dostaje" tylko za błędy, ale chyba głównie za aroganckie podejście do klienta ze strony szefostwa. Nie jest to też ograniczone do Portalu, bo Czacha Games też miała podobną fazę i też ludzie się zjeżyli.pcyzm pisze: ↑01 mar 2021, 19:17 Tylko dlaczego na siłę trzeba 'portalyzować' ten problem? Też bym się wkurzył na takie zachowanie jak opisałeś, ale jak ktoś już wcześniej zauważył, tego typu błędy zdarzają się w zasadzie wszystkim większym wydawnictwom (ba, sklepom bo to pewnie jeszcze bliższe Twojemu przypadkowi).
Czekaj czekaj, bo to się wydaje zbyt absurdalne by mogło być prawdziwe (no chyba, że masz jakieś prywatne kontakty na Whatsappie z obsługą Portalu;)). Portal nie podaje takiego komunikatora jako oficjalny sposób komunikacji. O ile przekierowywanie na formularz kontaktowy jest w zasadzie normą (osobna dyskusja dlaczego tak jest praktycznie wszędzie), o tyle z tym drugim komunikatorem to albo rzeczywiście wtopa wydawnictwa albo fake.noelione pisze: ↑02 mar 2021, 10:20 Zgadzam się - tu właśnie chodzi o podejście do klienta...
Gdy na fejsie zwróciłam uwagę, że formularz kontaktu z klientem nie działa, to od razu dostałam odpowiedź czemu nie kontaktowałam się przez whatsupa- bo tam zawsze odpowiadają... tylko skąd ja moglam o tym wiedzieć? Na stronie takiej informacji nie było.
Frustracja przez błędy jest jak najbardziej naturalna, natomiast sama gra nie jest gniotem, trudno tutaj mieć pretensje, że Portal zachwala tytuły że swojego portfolio. Interesowałem się tym tytułem przez jakiś czas i wiem, że było całkiem sporo źródeł, które mówiły co jest w grze fajne a co nie (zresztą na BGG ma teraz 7.4). Trzewik zachwala każdą grę, którą wydaje nawet jeśli 'nie leży' mu gatunkowo, ale on w końcu nie jest recenzentem.
Kiedyś pamiętam miał takiego liva odnośnie róznych gier w tym Portalowych i mówił o nich w taki prześmiewczy sposób żeby ich nie kupować i padały takie zdania typu" Marek kto to wydał? Portal? O kurcze nie kupujcie tego to jest naprawdę słabe itd" Ale zrobił to wszystko w tak prześmiewczy i jednocześnie wesoły sposób że bardzo mi się takie podejście z dystansu podobało. Teraz widać że ma klocka w d.... i nie ma jak z niego ujść powietrze. Trzewik przyjamniej dla mnie jest naprawdę klawym gościem ze specyficznym ale humorem którego mi akurat brakuje. Więcej dystansu do wszyskiego i bedzie dobrze. Ale może Ignacy doznał syndromu hejtu niczym Piotek z GTTV.....tego już nie wiem.pcyzm pisze: ↑02 mar 2021, 12:37Frustracja przez błędy jest jak najbardziej naturalna, natomiast sama gra nie jest gniotem, trudno tutaj mieć pretensje, że Portal zachwala tytuły że swojego portfolio. Interesowałem się tym tytułem przez jakiś czas i wiem, że było całkiem sporo źródeł, które mówiły co jest w grze fajne a co nie (zresztą na BGG ma teraz 7.4). Trzewik zachwala każdą grę, którą wydaje nawet jeśli 'nie leży' mu gatunkowo, ale on w końcu nie jest recenzentem.
Trzewik jest wydawcą, więc zachwala wszystko, co wydaje. To normalne, zdziwiłbym się, gdyby było inaczej. Jest też na tyle miły, że okazjonalnie zachwala innych, a czasem marketingowo kapitalizuje swoje różne opowieści o historii gier i samego wydawnictwa. A że dużo mówi, to od czasu do czasu chlapnie też coś bez sensu i spod maski zręcznego marketingowca wychodzi jednak słowiańska "trzewiczkowatość". Wtedy jest słabo, bo on należy do szkoły marketingu, w której słowo "przepraszam" jest uważane za oznakę słabości.
Może zbiegło się to z recką Mezo od Gambita?
Potwierdzam, nic to nie da i mamy tego świadomość, ale powtórzę, że to tylko dyskusja. Ponarzekamy sobie, może ktoś zobaczy, że ze swoimi przemyśleniami nie jest sam i też zagłosuje portfelem. Nikt tym wątkiem nie ma zamiaru zmieniać świata, a bardziej się wyżalić. Tak przynajmniej zrozumiałem wypowiedź autora.jnowaczy pisze: ↑02 mar 2021, 15:05 Tak się co prawda pobieżne przyglądam tej dyskusji, 7 stron wylewania żalu zupełnie bez sensu, filozofowania, zlotych rad od ludzi którzy w życiu wydawnictwa nie prowadzili ba nawet firmy a te które mieli okazje zarządzać w grze plajty po pierwszej rundzie. Ja wszystko rozumiem, jestem antyportalowcem ale nikt zapewniam was nikt z portalu tu nie zaglądnie dla nich jesteście hejterami. Ta energię lepiej przekuć w coś pozytywnego bo produkowanie się tutaj nic nie zmieni. Każdy popełnia błędy, Portal również ale ty Bollo powinieneś wiedzieć o tym najlepiej jak łatwo je popełnić. Tak przestudiowalem wątek sprzedażowy. Jeśli chcemy by Portal się ogarnął to nie kupujmy ich gier. Mi nie podoba się polityka sprzedażowa portalu i od opóźnień w pierwszym druku mage knighta gdzie mieli pół roczna obsuwę a później i tak kazali czekać, nie kupuje gier portalu. Kupuje wersje angielska a jak potrzebuje to ściągam instrukcje Pl. Tylko jeśli prezesowi na końcu roku nie zgodzi się saldo i zobaczy , ze sprzedaż spada to zacznie szukać przyczyn i może dopiero wtedy się ogarnie ze to może przez błędy, butę, arogancję itd itp .
Wydaje mi się, że jedynym sposobem, żeby ten wątek wpłynął pozytywnie na politykę jakiegokolwiek wydawnictwa w Polsce jest to, że ktoś z niezadowolonych się zatrudni (w Portalu, Galakcie, gdzie im najbardziej (nie)pasujeBart Henry pisze: ↑02 mar 2021, 16:13Potwierdzam, nic to nie da i mamy tego świadomość, ale powtórzę, że to tylko dyskusja. Ponarzekamy sobie, może ktoś zobaczy, że ze swoimi przemyśleniami nie jest sam i też zagłosuje portfelem. Nikt tym wątkiem nie ma zamiaru zmieniać świata, a bardziej się wyżalić. Tak przynajmniej zrozumiałem wypowiedź autora.jnowaczy pisze: ↑02 mar 2021, 15:05 Tak się co prawda pobieżne przyglądam tej dyskusji, 7 stron wylewania żalu zupełnie bez sensu, filozofowania, zlotych rad od ludzi którzy w życiu wydawnictwa nie prowadzili ba nawet firmy a te które mieli okazje zarządzać w grze plajty po pierwszej rundzie. Ja wszystko rozumiem, jestem antyportalowcem ale nikt zapewniam was nikt z portalu tu nie zaglądnie dla nich jesteście hejterami. Ta energię lepiej przekuć w coś pozytywnego bo produkowanie się tutaj nic nie zmieni. Każdy popełnia błędy, Portal również ale ty Bollo powinieneś wiedzieć o tym najlepiej jak łatwo je popełnić. Tak przestudiowalem wątek sprzedażowy. Jeśli chcemy by Portal się ogarnął to nie kupujmy ich gier. Mi nie podoba się polityka sprzedażowa portalu i od opóźnień w pierwszym druku mage knighta gdzie mieli pół roczna obsuwę a później i tak kazali czekać, nie kupuje gier portalu. Kupuje wersje angielska a jak potrzebuje to ściągam instrukcje Pl. Tylko jeśli prezesowi na końcu roku nie zgodzi się saldo i zobaczy , ze sprzedaż spada to zacznie szukać przyczyn i może dopiero wtedy się ogarnie ze to może przez błędy, butę, arogancję itd itp .
Piszę tę odpowiedź głównie po to, by zanegować "hurr durr dają rady, a sami firmy nie prowadzo" (koloryzowane). Otóż nie trzeba prowadzić firmy, by wypowiedzieć się o swoich doświadczeniach z daną firmą i odbiorem jej strategii marketingowej. Niech każdy spożywa swą energię tak, jak uważa za słuszne i wydaje swoje pieniądze według swojego sumienia.![]()
A ja podejrzewam, że może być problem w drugą stronę. Na ten rok przewidziano wiele, mocnych premier (naprawdę chylę czoło przed wszystkimi wydawcami) . Mam jednak obawy, że sporo dobrych gier zwyczajnie się nie sprzeda albo wyląduje na wyprzedażach i po 1 dobrym roku, czekają nas chude lata bo wydawnictwa nie będą już chciały tak szarżować w przyszłości. No chyba, że w tym roku mocno zostanie poszerzona baza Klientów - graczy.sliff pisze: ↑02 mar 2021, 17:29 Chyba prawem internetowych dyskusji jest, że musi być jakiś chwilowy wróg na którego można upuścić frustrację. Ot była czacha, rebel, teraz portal. Zaczną wchodzić na rynek nowości od pozostałych wydanictw to się znowu tryby przesuną i wszyscy skupią swoją uwagę na kolejnej grze, w której coś jest nie tak i nowe wydawnictwo będzie na świeczniku. Jestem gotów się założyć że za rok od teraz tym "gorącym" wydawnictwem które ma się ogarnać będzie go on board.