Strona 7 z 13

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 05 paź 2021, 09:51
autor: japanczyk
SwistakCZC pisze: 05 paź 2021, 08:30 Jeśli by tak miało być, to bardziej opłaca się kupić po wydaniu, a za taką cenę i jeśli są takie zniżki od SCD później w sklepach to za 350 zł można mieć Uśpionych + Falę, gdzie na kampanii w tej cenie są Uśpieni + Podziemia.
Angielska wersja w Planszomanii kosztuje 310 zł, Podziemia za 60 zł, Fala za 170 zł

Nie ma szans za podstawke z dodatkiem za 350 zł, moim zdaniem to mrzonka i pobożne życzenia.

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 06 paź 2021, 13:32
autor: Speedy_new
akahoshi pisze: 30 wrz 2021, 18:15 Do jakiej innej gry porównali byście "Uśpionych bogów"?
Zaciekawiła mnie ta koncepcja i chętnie bym w taką grę już teraz zagrał, a nie "za rok".
Blizej i dalej gra od tego samego autora btw teraz trwa przedsprzedaz na stronie wydawcy na Now or Never.
Waste Knights

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 06 paź 2021, 17:24
autor: Lucky Duck Games
Żeby uciąć wszelkie spekulacje i domysły - gra będzie miała SCD 349 PLN.
Dodatek Podziemia dostępny będzie wyłącznie na naszej stronie za 89 PLN (co oznacza, że nie kupicie go w sklepach hobbystycznych ze zniżką).
Dodatkowe elementy nie będą dostępne w sprzedaży (monety, metalowy statek, mata) - ew. będzie opcja na kupienie w naszym sklepie online "All ina" po cenie ze wspieram.to (w mocno limitowanym nakładzie).

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 08 paź 2021, 16:20
autor: Lucky Duck Games
Co do Arcade mode w dodatku. W ofercie jaką dostaliśmy nie było go uwzględnionego w kosztorysie. Jednak widzimy, że zależy Wam na nim - udało się załatwić, że będziemy go mogli dokupić - tak więc będzie. Oczywiście cena pozostaje bez zmian. Dobrego weekendu.

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 08 paź 2021, 21:40
autor: Super
Mam tylko nadzieję, że nie kosztem zasobów deluxe i na nie nigdy nie było cienia szansy, bo ten tryb Arcade zdaje się być mało potrzebny.

Bo do pełni szczęścia tylko tych zasobów brakuje (i łamię swoją zasadę, żeby nie korzystać z wspieram.to :mrgreen: ).
Wiem, że to mrzonka, ale pogdybać można :)

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 08 paź 2021, 22:12
autor: EsperanzaDMV
Super pisze: 08 paź 2021, 21:40 Mam tylko nadzieję, że nie kosztem zasobów deluxe i na nie nigdy nie było cienia szansy, bo ten tryb Arcade zdaje się być mało potrzebny.

Bo do pełni szczęścia tylko tych zasobów brakuje (i łamię swoją zasadę, żeby nie korzystać z wspieram.to :mrgreen: ).
Wiem, że to mrzonka, ale pogdybać można :)
Mnie do pełni szczęścia bardziej niż tych zasobów to brakuje tego złocenia na okładce :lol:

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 09 paź 2021, 07:28
autor: sin
EsperanzaDMV pisze: 08 paź 2021, 22:12
Super pisze: 08 paź 2021, 21:40 Mam tylko nadzieję, że nie kosztem zasobów deluxe i na nie nigdy nie było cienia szansy, bo ten tryb Arcade zdaje się być mało potrzebny.

Bo do pełni szczęścia tylko tych zasobów brakuje (i łamię swoją zasadę, żeby nie korzystać z wspieram.to :mrgreen: ).
Wiem, że to mrzonka, ale pogdybać można :)
Mnie do pełni szczęścia bardziej niż tych zasobów to brakuje tego złocenia na okładce :lol:
Ej, ale dajcie żyć Kaczkom, przy ich poziomie zaangażowania i reakcji na głosy graczy, jeśli na etapie produkcji się nie uda to wystawią jeszcze człowieka do ręcznego pozłacania pudełek.

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 09 paź 2021, 10:41
autor: tomp
Gdyby kolory na pudełku wpływały na grywalności, oczekiwałbym najbardziej grywalnej kolorystyki okładki.

Jednak o grywalności nie stanowi zestaw kolorów na pudełku.

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 21 lis 2021, 13:18
autor: mat_eyo
Znalazłem trochę czasu, przysiadłem i rozegrałem kampanię. Zajęło mi to około dziewięciu godzin, z przerwą na obiad. Zginąłem tylko raz, więc grałem niemal pełną długość.

Na początek mały disclaimer, żebyście znali mój punkt wyjścia. Nie jestem klimaciarzem, w grach szukam głównie dobrej mechaniki. Jeśli chcę wciągającej fabuły, to sięgam po książkę albo ambitną grę wideo. Nienawidzę gier Ryana Laukata. Uważam je za miałkie mechanicznie i brzydkie. Gdzieś kiedyś napisałem, że nie mogę się zdecydować, czy Laukat jest gorszym projektantem czy rysownikiem i zdanie to podtrzymuję ;)

Dlaczego sięgnąłem po Sleeping Gods, skoro po wcześniejszym akapicie widać, że to nie jest gra dla mnie? Bo lubię być na bieżąco z nowościami, zwłaszcza tymi głośniejszymi i jestem ciekaw, czy pan Laukat projektancko się rozwija. Pojawiła się też możliwość pożyczenia gry, więc grzechem byłoby nie skorzystać.

Nie będę tutaj dokładnie opisywał mechaniki, bo i za bardzo nie ma czego. Zarządzamy dziewięcioma postaciami, możemy używać ich do różnych testów (każda postać ma różne ikonki umiejętności) oraz wykorzystywać ich zdolności, płacąc odpowiednimi, pozyskiwanymi co rundę zasobami. Wydawało mi się, że to będzie główna część gry, bo zdolności jest dużo (niektóre postacie mają aż trzy), dodatkowe pojawiają się na kartach, a jedna użyta zdolność blokuję całą postać do momentu wyczyszczenia. Niestety nie znalazłem tu dużo gry. Zdolności są sytuacyjne, niektóre postacie leżą przez większość czasu nieużywane, wybory są w dużej mierze oczywiste. Na początku bałem się, że zarządzanie całą załogą w pojedynkę będzie uciążliwe, jednak po rozgrywce wiem, że grając w 3-4 osoby chyba pociąłbym się z nudów.

W grze pływamy po wielkim archipelagu i w zasadzie na okrągło czytamy coś w księdze skryptów. Każda eksploracja to inny akapit, często z rozgałęzieniami i decyzjami. Opowiastki są krótkie i niezbyt porywające, choć na pewno lepsze niż choćby w Górą i Dołem. W większości są też logiczne, co jest ogromną przewagą nad Górą i Dołem. Najczęściej jesteśmy w stanie przewidzieć nie tyle konkretne nagrody, bo te nadal czasem bywają od czapy, ale wydźwięk danej opcji i to, jak konkretny wybór może się skończyć. Nadal nie jest to coś, co mnie przykuło do stołu, ale jest zdecydowanie lepiej niż było poprzednio.

Na koniec zostaje największy plus gry, czyli mechanika walki. Dosyć prosta, ale z fajną głębią i losowością na odpowiednim poziomie. Kombinowanie których postaci i broni użyć, szacownie prawdopodobieństwa i ocena, kiedy można sobie pozwolić na ryzyko, a kiedy trzeba walnąć słabo, ale na pewniaka. Główkowanie, w które kawałki przeciwnika uderzać, w jakiej kolejności i których umiejętności z kart używać dawało sporo frajdy. Jest to w zasadzie jedyna część gry, w której mamy ciekawe, "growe" decyzje i która potrafi wciągnąć. W którymś momencie złapałem się nawet na tym, że wybrałem w spotkaniu opcję walki, mimo że logiczny byłby inny wybór. Po prostu chciałem jeszcze trochę się pobić i wypróbować wielki młot, który przed chwilą znalazłem ;)
Gdyby ktoś wyciął tę mechanikę walki, może odrobinę ją rozbudował i zrobił z tego oddzielną grę, to grałbym jak szalony. Widzę tu potencjał na planszową wersję Monster Huntera :D

Finalnie nie ocenię Sleeping Gods zbyt wysoko, choć uczciwie muszę przyznać, że to zdecydowanie najlepsza gra Ryana Laukata, w jaką grałem. Niestety dla mnie za mało jest w niej mięsistej mechaniki, żebym chciał do niej wrócić. Fabuła, choćby nie wiem jak dobra, a tutaj taka przecież nie jest, nie jest w stanie na dłużej utrzymać mnie przy grze, w której nie bardzo mam grę.

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 21 lis 2021, 16:06
autor: Tomzaq
Męczyć się 9 godzin z czymś co jest nudne, słabe i nieatrakcyjne? To zahacza troszkę o masochizm 8)

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 21 lis 2021, 16:21
autor: mat_eyo
Tomzaq pisze: 21 lis 2021, 16:06 Męczyć się 9 godzin z czymś co jest nudne, słabe i nieatrakcyjne? To zahacza troszkę o masochizm 8)
Syndrom domknięcia. Nie chciałem wypowiadać się po zagraniu kawałka kampanii, miałem akurat czas, więc się przemęczyłem ;)

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 21 lis 2021, 17:09
autor: playerator
mat_eyo pisze: 21 lis 2021, 16:21 (...) więc się przemęczyłem ;)
A ja w Twojej minirecenzji wyinwestygowałem ukryty przekaz, że Uśpieni Bogowie to w sumie niezła gra:
laukatowa lajtowa mechanika, dopracowane, dłuższe skrypty, bardzo grywalna walka.
Laukat jaki jest, każdy widzi. Nowego Projektu Gaja nie stworzy. Skoro jest znaczący postęp w stosunku do jego wcześniejszych gier (które przecież crapem nie były), to mi wychodzi, że ze Sleeping Gods nie jest tak źle. Jeśli ktoś zagrywający się w Pulsara dał radę ukończyć dziewięciogodzinną kampanię, dam i ja :wink:

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 21 lis 2021, 18:55
autor: mat_eyo
playerator pisze: 21 lis 2021, 17:09 Jeśli ktoś zagrywający się w Pulsara dał radę ukończyć dziewięciogodzinną kampanię, dam i ja :wink:
To jest przepiękny fikoł logiczny i racjonalizacja zakupu na światowym poziomie, ale nie biorę za te wnioski odpowiedzialność ;)

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 23 gru 2021, 20:05
autor: Mr_Fisq
Planszowe newsy wrzuciły na FB link do polskiej wersji instrukcji:
https://drive.google.com/drive/mobile/f ... 0i_vRNV72b

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 30 sty 2022, 07:54
autor: Mendaks
Zapraszam dzisiaj na moją recenzję gry.

https://youtu.be/y_tC3yN5fWs

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 21 maja 2022, 15:23
autor: pavel
Sleeping Goods..., ale ten tytuł jest dobry. Przypomina, wiadomo 7thC, TaintedG., Robinsona blabla i parę innych, ale ma w sobie mimo infantylnego wyglądu, pazura i nie chodzi tu o walkę, ale wydarzenia i decyzję z nim związane, wybory, nawet napisałbym strategiczne. Byłem pewien, że będzie trzeba pomagać biednym i zagubionym dziadkom znaleźć drogę do domu, co było na wstępie największą obawą kupując grę, ale fabuła ma w sobie mocniejsze akcenty. Nie chcę spojlerować niczego, ale tu wygląda to o niebo lepiej niż w Tainted Grail, gdzie brakowało zróżnicowania ciężkości tematu, wydarzeń, tu jest o wiele bardziej na zmianę, co jest ciekawsze.
Walka ma fajny, przyjazny system, bardzo klimatyczny w moim odczuciu, gdzie każde uderzenie osłabia przeciwnika, my decydujemy, w którą część zaatakujemy. Normalnie Battletech :) Bardzo podoba mi się całe zarządzenie drużyną, statkiem, kupowanie przedmiotów, szacowanie zmęczeniem załogi, zniszczeniem statku, do tego gdzie chcę się płynąć, co zrobić i czy starczy na to wszystkim zasobów, czy zawrócić do portu, wypocząć itp. Mega. Tu głównie levelowanie postaci, odbywa się przez dodawanie ich kart umiejętności i to wszystko, na szczęście, bo nie widzę tego, jakby cały system rozwoju załogi miał się sprowadzać do nie wiadomo jakich skomplikowanych rozwiązań, ponieważ grając w dwóch, mamy do dyspozycji cztery postacie. Więc to co słyszałem o Sleeping Goods niedobrego, jest dla mnie zaletą. Tu rozbudowany system, nie wiem ,jakiś na zasadzie średniego euro, spowodowałby spory dowtime, i oddaliłby rozgrywkę od tego, co jest w niej najlepsze, czyli eksplorację, fabułę, walkę, testy zdolności, a przede wszystkim lekkość z przechodzenia każdej tury. Także dobrze, że nie trzeba tu spędzać nie wiadomo jak dużo czasu, nad jednym z etapów całej tury gracza (W tainted nie raz walka trwała 15 min) Jest flow, to bardzo ważne w moim odczuciu przy tego typu grach z tyloma mechanikami. 7thContinent, był mocno ukierunkowany na cel, czasami błądzenie nie wybaczało, tu decyzję nie są nieodwracalne, a wybory nie brną w ślepy zaułek, ewentualnie nic nie dają.
Z Robinsona podobny jest crafting, a bardziej możliwość korzystania z przedmiotów, usług dodatkowych postaci, po opłaceniu kosztu np. dowodzenia, w trakcie gry, dochodzą inne bardzo ciekawe opcję, nie koniecznie ze stosu Marketu, a np. z wydarzeń. Tu kolejny spory plus, że wydarzenia, misję zawierają inne elementy z gry, co nie daję wrażenia powtarzalności. Kolejną zaletą jest to, że nie przywiązujesz się do jednego, według graczy/a ważnego przedmiotu, a zmieniasz w zależności od potrzebnych zdolności względem testów, wyzwań.
Mam za sobą 10 godzin i już zamówiłem dodatek, gra w wersji ENG jest łatwiejsza do zrozumienia od 7th Continent. Podaję m/w przykłady z gier przez nas znanych, bo o to głównie pytali mnie znajomi, więc podobieństwa są jak najbardziej, ale tylko w niektórych elementach. Brakuję miejsca na stole i niektóre misje leżały sobie przez spory czas i do nich nie wracaliśmy z różnych względów, to małe minusy. Przejmowanie się czy jest to gra na jeden raz, dwa, czy daje odczucie tego samego zaczynając od nowa, i don't care :) Cudo 9,5/10

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 01 cze 2022, 09:56
autor: litk
Czy ten tytuł będzie dostępny w sklepach w najbliższym czasie?

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 01 cze 2022, 10:09
autor: tomp
litk pisze: 01 cze 2022, 09:56 Czy ten tytuł będzie dostępny w sklepach w najbliższym czasie?
Nie. Premiera nie szybciej niż sierpień 2022 (pierwotna data ze wspieraczki).
Na razie jest info, ze strony wspieram.to, że wersja polska ma opóźnienie. Lucky Duck napisali, że jak się tylko dowiedzą co i jak to napiszą aktualizację.
Zakładam, że oprócz pudełek dla wspieraczkowiczów, wydawca ma zamówiony wolumen dla sprzedaży detalicznej.
Ewentualnie pozostaje kupno wersji angielskiej.

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 01 cze 2022, 13:17
autor: Hrosskar
Gra będzie w normalnej sprzedaży, jak dostarczą gry do wspierających. Niektóre dodatki będą dostępne tylko u nich lub jako cały zestaw.

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 01 cze 2022, 14:51
autor: polwac
Spoiler:
W tym momencie termin się przesunął co najmniej na październik...a będzie dobrze jeśli w ogóle w tym roku dotrze.

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 14 wrz 2022, 15:06
autor: RaYell
Na platformie GameFound ruszył Pledge Manager do Sleeping Gods: Distant Skies. Mimo, że zapewne wiele osób zainteresowanych tą grą czeka na wersję polską (w tym ja), to we wspomnianym PMie można kupić kilka dodatków do pierwszej gry, które nie były dostępne w polskiej kampanii czyli
Niestety do powyższych cen trzeba doliczyć jeszcze VAT i niemałe ($14-16+VAT) koszty przesyłki. Na zamówienie grupowe również nie ma szans gdyż jest limit 2 sztuk na każdy z dodatków.

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 23 gru 2022, 10:58
autor: waadimch
Gdzie można sprawdzić zawartość wersji retail oraz grając solo iloma bohaterami muszę kierować/obsługiwać?

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 23 gru 2022, 17:17
autor: Kajdi
W tej grze zawsze gra się pełną załogą statku, więc solo będziesz odpowiedzialny za wszystkich bohaterów (chyba 9 o ile mnie pamięć nie myli). Z tym, że to nie jest dungeon crawler, w którym każdy z nich ma swoją osobną turę, trzeba ich pozycjonować itd. itp. To jest bardziej taka paragrafówka z dodanymi mechanikami, więc obsługa sprowadza się do decydowania, który z bohaterów weźmie udział w jakimś teście, kto teraz zaatakuje przeciwnika itp. Mechanicznie nie jest to upierdliwe, nawet solo.

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 24 sty 2023, 11:48
autor: Tommy
Może to głupia uwaga, ale może choć jednej osobie się przyda to już warto.

Otrzymałem w tym tygodniu przesyłkę z Uśpionymi Bogami.

Monety a przede wszystkim malutki woreczek ze statkiem są osobno wrzucone do pudełka, w moim przypadku wręcz zakopane w papierze, którzy robi za wypełnienie pudełka. Niewiele brakowało, żebym wyrzucił monety i stateczek wraz z pudełkiem...

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

: 24 sty 2023, 12:15
autor: ave.crux
Jak ktoś będzie grał na 2 os to pochwalcie się wrażeniami i poziomem trudności proszę