Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Propi
Administrator
Posty: 1307
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 564 times
Been thanked: 411 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Propi »

CrossSleet pisze: 16 sie 2024, 21:05 Kusicie - czy wiadomo kiedy gra będzie dostępna w retail i jaka w ogóle będzie jej dostępność? Podobno ma też być polska wersja, ale może ktoś wie coś o tym więcej. Będę wdzięczny za szczegóły :)
Retail Q4 2024 - wrzesień/październik najpewniej, w okolicach Essen.
Polska wersja - ni dudu, ni słychu, pewnie najwcześniej z pierwszym dodrukiem, czyli pewnie Q2-Q3 2025, przy absolutnie najlepszych wiatrach :)
CrossSleet
Posty: 382
Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
Has thanked: 65 times
Been thanked: 121 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: CrossSleet »

Propi pisze: 17 sie 2024, 00:27
CrossSleet pisze: 16 sie 2024, 21:05 Kusicie - czy wiadomo kiedy gra będzie dostępna w retail i jaka w ogóle będzie jej dostępność? Podobno ma też być polska wersja, ale może ktoś wie coś o tym więcej. Będę wdzięczny za szczegóły :)
Retail Q4 2024 - wrzesień/październik najpewniej, w okolicach Essen.
Polska wersja - ni dudu, ni słychu, pewnie najwcześniej z pierwszym dodrukiem, czyli pewnie Q2-Q3 2025, przy absolutnie najlepszych wiatrach :)
Dzięki bardzo. A będą gdzieś przedsprzedaże w polskich sklepach jeszcze czy raczej za późno się obudziłem?
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3996
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1360 times
Been thanked: 2856 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Ardel12 »

CrossSleet pisze: 17 sie 2024, 05:48
Propi pisze: 17 sie 2024, 00:27
CrossSleet pisze: 16 sie 2024, 21:05 Kusicie - czy wiadomo kiedy gra będzie dostępna w retail i jaka w ogóle będzie jej dostępność? Podobno ma też być polska wersja, ale może ktoś wie coś o tym więcej. Będę wdzięczny za szczegóły :)
Retail Q4 2024 - wrzesień/październik najpewniej, w okolicach Essen.
Polska wersja - ni dudu, ni słychu, pewnie najwcześniej z pierwszym dodrukiem, czyli pewnie Q2-Q3 2025, przy absolutnie najlepszych wiatrach :)
Dzięki bardzo. A będą gdzieś przedsprzedaże w polskich sklepach jeszcze czy raczej za późno się obudziłem?
Na razie były tylko sprzedawane kopie już dostępne. Przedsprzedaży na retail jeszcze nie widziałem w naszych sklepach, ale na stronie wydawcy możesz zamawiać. Komplet wychodzi trochę taniej niż w planszostrefie po 11% zniżki i jest darmowa wysyłka do nas.
Haniel
Posty: 197
Rejestracja: 30 cze 2017, 17:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 195 times
Been thanked: 106 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Haniel »

Ardel12 pisze: 17 sie 2024, 08:15
CrossSleet pisze: 17 sie 2024, 05:48
Propi pisze: 17 sie 2024, 00:27

Retail Q4 2024 - wrzesień/październik najpewniej, w okolicach Essen.
Polska wersja - ni dudu, ni słychu, pewnie najwcześniej z pierwszym dodrukiem, czyli pewnie Q2-Q3 2025, przy absolutnie najlepszych wiatrach :)
Dzięki bardzo. A będą gdzieś przedsprzedaże w polskich sklepach jeszcze czy raczej za późno się obudziłem?
Na razie były tylko sprzedawane kopie już dostępne. Przedsprzedaży na retail jeszcze nie widziałem w naszych sklepach, ale na stronie wydawcy możesz zamawiać. Komplet wychodzi trochę taniej niż w planszostrefie po 11% zniżki i jest darmowa wysyłka do nas.
Trzeba być zalogowanym? Bo mi pokazuje shipping za 15 usd Że strony ledera, ale może coś nie ogarniam.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3996
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1360 times
Been thanked: 2856 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Ardel12 »

Obrazek

A wybrałeś tyle by przebić darmową wysyłkę?
Awatar użytkownika
Robin Wood
Posty: 92
Rejestracja: 06 lis 2021, 17:10
Has thanked: 21 times
Been thanked: 11 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Robin Wood »

Ardel12 pisze: 17 sie 2024, 12:02 Obrazek

A wybrałeś tyle by przebić darmową wysyłkę?
Czy przy zamówieniu dostałeś w mailu jakąś konkretniejszą informację dotyczącą daty wysyłki, czy jest wyłącznie taka jak na stronie?
Haniel
Posty: 197
Rejestracja: 30 cze 2017, 17:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 195 times
Been thanked: 106 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Haniel »

Ardel12 pisze: 17 sie 2024, 12:02 Obrazek

A wybrałeś tyle by przebić darmową wysyłkę?
O, czyli nie ogarnąłem, że od jakiejś kwoty jest darmowa :D Dzięki
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12701
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3706 times
Been thanked: 3887 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: japanczyk »

Zagralem 2 razy w 2 osoby w Arcs i mam mieszane odczucia (mowie stricte o trybie dwuosobowym)

Ogolnie przez wiekszosc rozgrywki gra mi sie podobala - ciasnota wynikajaca z ograniczenia wyboru akcji, dociagu kart + tego, ze CHESZ byc pierwszy zeby wykonac wiecej akcji danego typu jest naprawde swietna

ALE jeden dobry raid przeciwnika i zostajesz doslownie z niczym (chyba, ze cos zle przeczytalismy) - 9 kluczy na kosciach bylo dla mnie dewastujacym wynikiem.
I oczywiscie wiazalo sie to z ryzykiem atakujacego, ale wybral opcje nuklearna, ktora de facto zakonczyla gre, bo zabrala mi mozliwosc zapunktowania 2 zadeklarowanych ambicji.

Rozumiem skad praise dla gry i dlaczego moze sie podobac, ale umyka mi, ze przy tak duzej ilosci elementow losowych (np. brak okreslonej akcji na kartach) zyskala tak wszeochobecny praise

Dice Tower zrobili recke i mam wrazenie bardzo ostroznie podeszli do oceny, bo pomimo wymieniania wad wystawili wysoką note, co mam wrazenie, ze czuli presje spoleczna ;)

Ciekaw jestem na ile kampania zmienia gre podstawowa.

Dodatkowo rzucilem okiem na instrukcje z czasow kampanii i nie rozumiem jak mozna bylo intuicyjne pojecia "Start of your turn" przekuc na "Prelude" czy "Terrorize" zamienic na "Provoke outrage", ale to taki nitpick (Start of your turn zakladalbym, ze zamieniono, zeby skrocic keyword, ale z drugiej storny wydluzono Terrorize, wiec...)
ckbucu
Posty: 422
Rejestracja: 20 mar 2017, 20:56
Has thanked: 461 times
Been thanked: 724 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: ckbucu »

japanczyk pisze: 26 sie 2024, 09:24
ALE jeden dobry raid przeciwnika i zostajesz doslownie z niczym (chyba, ze cos zle przeczytalismy) - 9 kluczy na kosciach bylo dla mnie dewastujacym wynikiem.
I oczywiscie wiazalo sie to z ryzykiem atakujacego, ale wybral opcje nuklearna, ktora de facto zakonczyla gre, bo zabrala mi mozliwosc zapunktowania 2 zadeklarowanych ambicji.
Miałem dokładnie to samo, w rozgrywce 4-osobowej, jeden mocny rzut zabrał mi kluczowe zasoby i karty. Do bolączek jakie mam dodałbym jeszcze to, że możesz spełniać ambicje, a ich nie wywołasz, bo np przez 2-3 rundy nie dostaniesz karty na ten cel, a innym nie będzie się wcale opłacało je wywoływać (np. ambicja na więźniów, jeśli masz ich po kilku od każdego z graczy a im nie zależy na odzyskaniu tych 2/3 agentów). Trochę to frustruje wtedy, że masz mocne podwaliny pod punkty, a ich nie zobaczysz.
japanczyk pisze: 26 sie 2024, 09:24 (Start of your turn zakladalbym, ze zamieniono, zeby skrocic keyword, ale z drugiej storny wydluzono Terrorize, wiec...)
Tu zmiana ze "start of your turn" wynika pewnie z tego, że Prelude to nie jest start tury, a takie określenie by to sugerowało i myliło. Prelude jest po zagraniu karty.

Ogólnie mi chyba najlepiej podobała się rozgrywka 2-osobowa, bo czas na nią poświęcony był idealny jak na to, co gra oferuje. Przy 4-osobach gra mi się niemiłosiernie dłużyła (obie partie zakończone dopiero w 5 chapterze). Pewnie z liczbą rozgrywek ten czas maleje, ale na ten moment 3-4h na tę grę to dla mnie stanowczo za dużo. Co nie zmienia faktu, że całościowo bardzo mi się podoba.
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2458
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 678 times
Been thanked: 1091 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Galatolol »

Prelude następuje już po tym, jak zagrasz kartę w swojej turze, więc "start of your turn" mogłoby być mylące.

Rajdy mogą być dewastujące (choć widziałem kilka przekreślonych przez słabe rzuty) - do tego stopnia, że czasem najmądrzejszym wyjściem wydaje się nie robić nic poza gromadzeniem floty, by później okraść "frajera", który starał się zbierać surowce czy karty z myślą o punktowaniu.

Największym plusem gry 2-osobowej jest to, że można się bezboleśnie poddać ;) (nawet instrukcja do tego zachęca, gdy już widać, że się nie wygrzebie) Mi ten tryb też się nie spodobał.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12701
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3706 times
Been thanked: 3887 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: japanczyk »

Galatolol pisze: 26 sie 2024, 09:41 Prelude następuje już po tym, jak zagrasz kartę w swojej turze, więc "start of your turn" mogłoby być mylące.
Tylko, że de facto nic to nie zmienia, Chyba że o czymś nie pamiętam.
Kolejnosc czy zagrasz kartę, czy zagrasz najpierw akcje z surowcow jest bez znaczenia. Ba rzekłbym, że nawet powoduje dodatkowe zamieszanie, bo zagrywasz kartę i akcje z karty czekają aż wykonasz Prelude. Chyba że jest jakaś interakcja między lore/Leaders/surowcami gdzie to jaka kartę zagrałeś ma znaczenie.
ckbucu
Posty: 422
Rejestracja: 20 mar 2017, 20:56
Has thanked: 461 times
Been thanked: 724 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: ckbucu »

Ma znaczenie m.in dla surowca kopiującęgo akcję z zagranego leada, jeśli jesteś leaderem. Najpierw tę kartę trzeba zagrać.
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2458
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 678 times
Been thanked: 1091 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Galatolol »

Albo moce kart, np. karta, która pozwala zebrać zagraną kartę - dzięki temu możemy odzyskać także własną z danej tury. Albo fakt, że bez kart na ręce w pełni się omija naszą kolejkę, bo nawet nie mamy szans wejść do fazy Prelude (by np. użyć surowców).

Po pierwszej partii też stwierdziłem, że bardziej elegancko byłoby to wszystko robić przed zagraniem karty, ale od tego czasu w każdej rozgrywce widzę powody, by było jak jest.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3996
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1360 times
Been thanked: 2856 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Ardel12 »

Wjechanie do kogoś na sektor i okradzenie raczej proste nie jest. Wykonać tyle ruchów by doczłapać armadą a potem jeszcze zaatakować. Blokowałeś bramy by katapulta nie dała opcji przeciwnikowi wrzucenia Ci armii pod miasto?

Dla mnie sytuacja w 2os partii możliwa jak nie kontrolujemy wroga. Nie atakowałeś go? Jakim cudem miał armadę 9 statków :O

U mnie 2os partie to zawsze mocna kontrola i wykrwawianie wroga. Jak odpuści się tam walkę to ciężko coś zbierać jak wróg wleci i zrobi jesień średniowiecza. Mi to przypomina Roads & Boats, gdzie możemy olać ochronę przed wrogiem nie stawiając murów, ale potem nie ździwmy się jak wjedzie sobie ciężarówka i zakosi nam surowce.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12701
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3706 times
Been thanked: 3887 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: japanczyk »

Ardel12 pisze: 26 sie 2024, 12:38 Wjechanie do kogoś na sektor i okradzenie raczej proste nie jest. Wykonać tyle ruchów by doczłapać armadą a potem jeszcze zaatakować. Blokowałeś bramy by katapulta nie dała opcji przeciwnikowi wrzucenia Ci armii pod miasto?

Dla mnie sytuacja w 2os partii możliwa jak nie kontrolujemy wroga. Nie atakowałeś go? Jakim cudem miał armadę 9 statków :O
Po pierwsze to ja go zaatakowalem, po drugie - dwoma move dosunal swoje statki z sasiadujacych sektorow do sumy 8. Reszta to rzut koscmi.

Popraw mnie jesli sie myle, ale raid mozesz przeprowadzic i na jednej jednostce wroga rzucajac cala swoja armada, wiec w momencie kiedy atakujesz kogos, mozesz wystawic sie na riposte tego typu.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3996
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1360 times
Been thanked: 2856 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Ardel12 »

japanczyk pisze: 26 sie 2024, 12:44 Po pierwsze to ja go zaatakowalem, po drugie - dwoma move dosunal swoje statki z sasiadujacych sektorow do sumy 8. Reszta to rzut koscmi.

Popraw mnie jesli sie myle, ale raid mozesz przeprowadzic i na jednej jednostce wroga rzucajac cala swoja armada, wiec w momencie kiedy atakujesz kogos, mozesz wystawic sie na riposte tego typu.
Z zasad: Raid Dice Limit: You can only collect raid dice if there
are defending buildings or if the defender has no Loyal
buildings in any systems on the map

więc nie mógł ukraść Ci niczego jeśli miałeś tylko statek, chyba, że nie miałeś żadnych lojalnych budowli na całej mapie.

Tym samym nie wystawiasz się na kradzeż jeśli atakujesz pole wroga(z jego budynkami), co najwyżej w kontrze zmiecie ci to co zostało z floty.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12701
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3706 times
Been thanked: 3887 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: japanczyk »

Ardel12 pisze: 26 sie 2024, 12:54 Z zasad: Raid Dice Limit: You can only collect raid dice if there
are defending buildings or if the defender has no Loyal
buildings in any systems on the map

więc nie mógł ukraść Ci niczego jeśli miałeś tylko statek, chyba, że nie miałeś żadnych lojalnych budowli na całej mapie.

Tym samym nie wystawiasz się na kradzeż jeśli atakujesz pole wroga(z jego budynkami), co najwyżej w kontrze zmiecie ci to co zostało z floty.
Ok, to nasze przeoczenie :)
Awatar użytkownika
Zerthin
Posty: 87
Rejestracja: 06 sty 2019, 12:19
Has thanked: 119 times
Been thanked: 74 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Zerthin »

japanczyk pisze: 26 sie 2024, 13:32
Ardel12 pisze: 26 sie 2024, 12:54 Z zasad: Raid Dice Limit: You can only collect raid dice if there
are defending buildings or if the defender has no Loyal
buildings in any systems on the map

więc nie mógł ukraść Ci niczego jeśli miałeś tylko statek, chyba, że nie miałeś żadnych lojalnych budowli na całej mapie.

Tym samym nie wystawiasz się na kradzeż jeśli atakujesz pole wroga(z jego budynkami), co najwyżej w kontrze zmiecie ci to co zostało z floty.
Ok, to nasze przeoczenie :)
Dodatkowo kostki są limitowanym komponentem - czyli podczas jednego ataku można rzucić maksymalnie 6 kostek raid (przy 6 statkach). I przynajmniej jeden raidujący statek musi przetrwać atak żeby 'zawieźć' surowce do domu
Ja w pradopodobieństwo nie umiem ;) ale ten kalkulator sugeruje, że szansa na 9 kluczy nawet na 6 kostkach to coś rzędu 1%
https://arcs-dice.matthewkelly.ca/

Nie ma też co liczyć na więcej niż jeden taki raid, bo miasto zwyczajnie spłonie przed kolejnym rzutem
MichalCh132
Posty: 245
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 163 times
Been thanked: 102 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: MichalCh132 »

Udało mi się zagrać swoją pierwszą i drugą rozgrywkę w ARCs i mam bardzo mieszane uczucia. Rozumiem skąd biorą się poematy na temat tego tytułu: Arcs jest mega klimatyczny, czuć jest ze walczymy o dominacje w komosie na różnych płaszczyznach, a gra daje nam mnóstwo narzędzi którymi możemy to robić. W fazie prelude można kręcić mega combosy nawet grając jedną kartę jako pivot z jedną akcją. Co chwile wydarza się coś ciekawego i następują zwroty akcji o 180 stopni, pytanie brzmi czy to jest to czego szukamy?

Podrzucę przykłady sytuacji które tworzyły mega dzikie scenariusze w rozgrywkach. Była to rozgrywka 4 osobowa do 27 punktów:

1. W grze pojawiła się karta trzymająca cały zapas materiałów na niej, szybko wszyscy ogarnęli ze kto zgarnie tę kartę to raczej wygra nagrodę za największą ilość materiałów/paliwa więc osoba która aktualnie ją trzyma staje na gigantycznym celowniku wszystkich graczy. Ostatni ruch, osoba przede mną przejmuje tę kartę i cieszy się masą punktów. Ja zaczynam swój prelude, odrzucam kartę gildii dającą 1 paliwo materiał oraz broń i przy pomocy tych wszystkich rzeczy wpadam do sąsiada, kasuje mu statki czerwonymi kośćmi (wygrywając warlorda) a następnie raiduje zabierając kartę z materiałami (wygrywam materiały). Ostatni ruch w rundzie robi swing o połowę wyniku wygrywającego :o

2. Jeden z graczy miał postać pozwalającą na robienie influence przed każdym secure. W praktyce oznaczało to, że miał przeogromny przemiał kart gildii, gracze mający 1-4 partie na koncie mieli spory problem z nadążaniem co ten gracz teraz może zrobić - szczególnie że na kartach brak ikonografi, tylko wszędzie jest tekst. Dodatkowo w ten sposób mógł sobie zgarniać w jednej akcji karty dające nowe karty akcji co skutkowało tym, ze praktycznie każda rundę kończył mając 1-2 karty akcji gdy pozostali gracze już mieli puste ręce.
Kończymy powoli chapter, jeden z graczy ma 4 paliwa i cieszy się wygraną pierwszego punktowania. Nagle na rynek wychodzi karta "Uzupełnij wszystkie puste pola na planszetce paliwem, jeśli nie ma w banku zabierz innym graczom". Zgarnia te kartę z secure (nie musi wcześniej robić influence bo taki lider) i w następnej akcji w prelude kradnie całe paliwo. Wygrywa punktowanie i przy okazji grę bo wyszła akurat ta karta na rynek.

Poziom chaosu i losowości chyba jest dla mnie za wysoki, ciekawie się w to gra i może jeszcze usiądę gdy ktoś zaprosi, ale bardziej jako ciekawe doświadczenie niż grę kompetetywną. Trochę mam skojarzenie ze Stationfall - staramy sie wygrać ale generalnie masz na to czasem niewielki wpływ i liczy się ciekawa historia w danej rozgrywce. Ciekawsza może być kampania, tam mamy z tego co widziałem te karty misji dająca zawsze jakieś szanse na zwycięstwo nawet gdy ktoś zgarnie Ci 15PZ ostatnim ruchem :lol:
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 556
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 269 times
Been thanked: 274 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: wrojka »

MichalCh132 pisze: 27 sie 2024, 14:09 1. W grze pojawiła się karta trzymająca cały zapas materiałów na niej, szybko wszyscy ogarnęli ze kto zgarnie tę kartę to raczej wygra nagrodę za największą ilość materiałów/paliwa
Można też po prostu opróżnić cały Supply Materiałów, tak by na karcie było 0 :D
MichalCh132 pisze: 27 sie 2024, 14:09
2. Jeden z graczy miał postać pozwalającą na robienie influence przed każdym secure. Nagle na rynek wychodzi karta "Uzupełnij wszystkie puste pola na planszetce paliwem, jeśli nie ma w banku zabierz innym graczom". Zgarnia te kartę z secure (nie musi wcześniej robić influence bo taki lider) i w następnej akcji w prelude kradnie całe paliwo. Wygrywa punktowanie i przy okazji grę bo wyszła akurat ta karta na rynek.
Page 20:
You cannot use Prelude actions on cards that you
secured from the Court in the same Prelude
MichalCh132
Posty: 245
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 163 times
Been thanked: 102 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: MichalCh132 »

wrojka pisze: 27 sie 2024, 16:42
MichalCh132 pisze: 27 sie 2024, 14:09 1. W grze pojawiła się karta trzymająca cały zapas materiałów na niej, szybko wszyscy ogarnęli ze kto zgarnie tę kartę to raczej wygra nagrodę za największą ilość materiałów/paliwa
Można też po prostu opróżnić cały Supply Materiałów, tak by na karcie było 0 :D
MichalCh132 pisze: 27 sie 2024, 14:09
2. Jeden z graczy miał postać pozwalającą na robienie influence przed każdym secure. Nagle na rynek wychodzi karta "Uzupełnij wszystkie puste pola na planszetce paliwem, jeśli nie ma w banku zabierz innym graczom". Zgarnia te kartę z secure (nie musi wcześniej robić influence bo taki lider) i w następnej akcji w prelude kradnie całe paliwo. Wygrywa punktowanie i przy okazji grę bo wyszła akurat ta karta na rynek.
Page 20:
You cannot use Prelude actions on cards that you
secured from the Court in the same Prelude
1. Jasne, można było też taxowac miasta z materiałami, pewnie kwestia stołu ze każdy wolał siła przejąć główna nagrodę.

2. To nie błąd w zasadach. Mówiąc "w następnej akcji", miałem na myśli kolejna turę.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 556
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 269 times
Been thanked: 274 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: wrojka »

wrojka pisze: 14 sie 2024, 19:00
Namurenai pisze: 14 sie 2024, 14:10 żadna karta, którą dostało się w przeciągu dwóch chapterów (rund) nie ma możliwości triggerowania punktowania konkretnej ambicji
Robiąc też analizę odwrotną, jeżeli masz na ręce karty z ambicjami których nie chcesz, to te które chcesz mają twoi przeciwnicy - a ty masz te ambicje które chcą oni. Prostota leży w tym, że przy 3 graczach nikt nie wie kto jakie ma karty.
Cofam co powiedziałem, taki pat jest toksyczny
Właśnie trafiła mi się gra w której ostatni chapter zaczęliśmy 'łeb w łeb' z innym graczem (26vs29 /30pkt).
Miałem na start 21 Trophy, a nie dostałem żadnej "4" na deklarację Warlorda. Pod koniec chaptera zostałem z 0 statkami na mapie i 0 w supply. Przeciwnikom zostały po 2 statki. Nikt nie chciał nic deklarować i przeciągnąć grę do następnego chaptera. Jako że i tak bym nie odzyskał swoich statków, to zadeklarowałem Tycoona i oddałem zwycięstwo przeciwnikowi. Dotychczas grając online przeważnie grałem w 3 graczy z których jeden był mało rozgarnięty co kończyło się kingmakingiem. Przy 3 doświadczonych graczach już tego nie ma, bo zawsze się jakieś punkty uciuła i jest nadzieja na wyszarpanie zwycięstwa.

ALEEE!

Pomimo jakichś negatywnych odczuć, każdą grę kończę zadowolony, bo to były emocjonujące 2h pełne zwrotów akcji i brzemiennych decyzji.
Awatar użytkownika
Namurenai
Posty: 581
Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
Has thanked: 394 times
Been thanked: 226 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Namurenai »

wrojka pisze: 01 wrz 2024, 21:09Jako że i tak bym nie odzyskał swoich statków, to zadeklarowałem Tycoona i oddałem zwycięstwo przeciwnikowi.
Nie wiem jak zareagował na to trzeci gracz (bo nie wiem jaki był gamestate i jego możliwości walki o wyszarpanie Wam wygranej), ale ogólnie to nie brzmi specjalnie zachęcająco :P
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 556
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 269 times
Been thanked: 274 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: wrojka »

Namurenai pisze: 02 wrz 2024, 12:32 Nie wiem jak zareagował na to trzeci gracz (bo nie wiem jaki był gamestate i jego możliwości walki o wyszarpanie Wam wygranej), ale ogólnie to nie brzmi specjalnie zachęcająco :P
Była to dosyć specyficzna sytuacja, gdzie 3 gracz został daleko w tyle z punktami (~5-6 pkt), a jednocześnie to on i ja mieliśmy najwięcej w Trophy. Wyszedł z tego taki kingmaking, bo jego najlepszą opcją na poprawę swoich punktów było zadeklarowanie właśnie Warlorda, ale to dałoby punkty również mi, w efekcie czego gra dobiegałaby końca.

On zachował się irracjonalnie nie deklarując tego co dałoby mu najwięcej punktów, a ja nie chciałem przeciągać gry w której cały następny chapter miałbym 0 statków. Mógłbym robić Influence w Court, Secure (z szansą na Captivy), Taxy dla resourców i potem próbować zadeklarować Tycoon/Tyrant/Keeper/Empath, ale miałem pozostałości budynków, więc zanim bym coś uzbierał, to Agenci w Court padliby ofiarą Ransacku a karty i resource byłyby Raidowane.
Awatar użytkownika
Yooreck
Posty: 449
Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 140 times
Been thanked: 197 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Yooreck »

Nie byłem przy grze, więc mogę się mylić, ale z opisu wynika, że zrobił rozsądnie: nie chciał kończyć gry, bo by przegrał (dając zwycięstwo Tobie).
Sprzedam: Expeditions Ironclad + dodatek

Moja kolekcja
ODPOWIEDZ