Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1907
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 926 times
Been thanked: 1501 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: ave.crux »

drzewko pisze: 22 lis 2022, 09:05 Niektórych to naprawde mocno boli, że inni wspierają :)
Czemu zawsze jest ten argument podnoszony jak ktoś się negatywnie wypowie o danym tytule? Zobacz chociażby posty goldsuna. Użytkownik przeanalizował kampanię, oglądał prototyp, przeczytał instrukcje, śledzi co się dzieje i wypisuje swoje spostrzeżenia bardziej lub mniej trafnie. Czuć, chyba każdy w sumie czuje, że coś tu nie gra, bo kurde. W wywiadzie twórcy mówią o przemodelowaniu walki, a w kampanii nawet nie zlinkują do tego. Trzeba na własną rękę szukać informacji, bo na stronie kampanii jest masło maślane. Nie rzutuje to dobrze.
drzewko pisze: 22 lis 2022, 09:05 Jeśliby tak ślepo słuchać Gambita to ludzie by w Eclipsa nie grali - a to jest genialna gierka.
Jeśliby tak słuchać do końca to zawsze jest dodane przez niego żeby nie opierać się wyłącznie na jego opinii, sprawdzić inne źródła, a przede wszystkim samemu przetestować.
drzewko pisze: 22 lis 2022, 09:05 (...) jeśli coś lżejszego wyciągne herosy albo nowego wieśka który wydaje się grą podobnego kalibru (lub nawet prostszy) :)
No i okej, każdy gra w to co lubi. Heroes stoi na podwalinach walki PvE/PvP, a twórca mówi, że walkę trzeba przemodelować. W przypadku wieśka musielibyśmy usłyszeć, że deckbuilding, deck i hand management wymaga przemodelowania, co moim zdaniem stawiałoby wiedźmina w złym świetle, bo dla mnie jak leży rdzeń rozgrywki to co by do niego nie dolepić żeby wyglądało pięknie, to nadal pod koniec dnia ważne jest aby mechanicznie to śmigało.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
menelobej
Posty: 458
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:33
Has thanked: 104 times
Been thanked: 248 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: menelobej »

Ta gra to w mojej opinii po tym co jest dostępne w sieci to takie bardziej odwzorowanie wyglądu Heroes 3 na planszy przeznaczone dla absolutnych pasjonatów wersji elektronicznej. Może i to chodzenie po mapie i nawet rozbudowa miasta są całkiem ok mechanicznie jak na planszową adaptację o średniej ciężkości, ale ten system walki to jakiś dziwoląg. Rozumiem, że musi być uproszczonych względem wersji komputerowej, ale to co zaprezentowano to jak dla mnie pójście po najmniejszej linii oporu. Ja bym się tu bardziej zastanowił nad systemem opartym na wystawianiu samych kart bez planszy, z ewentualnym ich wzmacnianiem jakimś kartami taktyki. Do tego jakaś kostka specjalna z różnymi wartościami trafień i obrażeń do wprowadzenia trochę takiej losowości pola walki. Albo w ogóle system oparty na kościach wynikających z danego typu jednostki, które możemy modyfikować kartami. Przy cenie jaką życzy sobie wydawca, to bez sensownego systemu walki ta gra to taki produkt kolekcjonerski w uniwersum Heroes of M&M.
sasquach
Posty: 2028
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1043 times
Been thanked: 667 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: sasquach »

Luko_b pisze: 22 lis 2022, 07:35
sasquach pisze: 21 lis 2022, 23:17 Ale te zmiany wywróciły by cały balans do góry nogami, a i pewnie zasady by trzeba mocno pozmieniać.
Jak planszetka bohatera albo klaser mialyby zmienic balans? Chyba, ze mowisz o jakichs innych zmianach.
Gra bazuje na tym, że czary i przedmioty dobierasz z decku, więc dostajesz je tylko co którąś turę. Do tego im więcej ich posiadasz, tym rzadziej będą się pojawiać te konkretne.
Jak to odwzorujesz trzymając przedmioty na planszetce, a karty w klaserze?
kurzyszpon
Posty: 159
Rejestracja: 20 mar 2015, 15:06
Lokalizacja: Luboń / czasem Poznań
Has thanked: 39 times
Been thanked: 11 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: kurzyszpon »

sasquach pisze: 22 lis 2022, 12:07 Gra bazuje na tym, że czary i przedmioty dobierasz z decku, więc dostajesz je tylko co którąś turę. Do tego im więcej ich posiadasz, tym rzadziej będą się pojawiać te konkretne.
Jak to odwzorujesz trzymając przedmioty na planszetce, a karty w klaserze?
Luźna, szybka myśl. Gdybyśmy założyli, że przykładowo ten klaser to jest tak naprawdę zestaw X (5?) zaklęć, a 'ekwipunek' bohatera to drugie X kart, tym razem umiejętności i przedmioty. Leżą sobie one na osobnej planszetce jako aktywne karty, resztę masz w rezerwie. Odpalasz karty kiedy chcesz, a po wykorzystaniu oznaczasz żetonem / odwróceniem karty. Ponowne użycie po odwiedzeniu zamku, studni, świątyni itp. W tych samych miejscach możliwość zmiany aktywnych kart na inne.

Nie jestem fanem fefnastu planszetek graczy, ale prawdę mówiąc, zaproponowany mechanizm deckbuildingu w tym momencie sprawia, że wykorzystanie kart jest mocno sytuacyjne, talia tylko rośnie przez co, jak napisałeś, rozmywa się trochę, a kart w czasie walki jakoś więcej nie zejdzie (ze wzgłędu na długość walk).
sasquach
Posty: 2028
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1043 times
Been thanked: 667 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: sasquach »

Nadal to będzie inna gra, wymagająca nowych zasad i balansu. Jak ktoś się chce to bawić to proszę bardzo. Ale to nie będą proste zmiany jak ktoś tu sugeruje.
Np. twoja zamiana powoduje, że wszystko co daje dodatkowe punty ruchu będzie miało ogromną wartość ba da możliwość częstszego korzystania ze swoich przedmiotów i zaklęć.
kurzyszpon
Posty: 159
Rejestracja: 20 mar 2015, 15:06
Lokalizacja: Luboń / czasem Poznań
Has thanked: 39 times
Been thanked: 11 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: kurzyszpon »

Nie no, jasne. Pomysł na szybko, w praniu wyszłoby pewnie więcej mankamentów.

W takiej grze, opcje zwiększania mobilności na planszy zawsze są w cenie moim zdaniem ( wyścig po kopalnie / jakieś skarby; większe możliwości odpowiedzi na poczynania przeciwnika itp. ) , więc nie widziałbym tu wielkiej zmiany balansu.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 5270
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1570 times
Been thanked: 1144 times
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Hardkor »

Dobra udało mi się dostać na otwarte testy i tak:

Gra ogólnie : 7/10 (dla 2 osób)
Gra dla mnie : 2/10 (dla +2 osób)

+ Super klimat Heroes. Widać, że grafiki żywcem wyjęte z gry. Czuć masę klimatu i mechanika jest przemyślana, aby była podobno do oryginału (ale jednocześnie tak by się dało w to grać na planszy)
+ Widać development twórców, było lepiej niż w spodku i poprawili część rzeczy (wciąż jednak jest trochę niedoróbek)
+ Balans wydaje się okej, grając w 3 osoby nie czuliśmy by ktoś miał mega przewagę nad innymi pod względem jednostek
+ Deckbuilding działa bardzo fajnie w formie artefaktów, spelli, umiejętności
+ Podstawka to nie jest ogromny potwór tylko fajnie wydana planszówka, która moim zdaniem powinna w retailu spokojnie do 200 zł kosztować
+ bardzo dobra jakość figurek bohaterów
+ Grafiki i arty mi się podobały (wizualnie jak i klimatycznie)
+ Sama mechanika jest okej

- Instrukcja jest ciągle w developmencie i wciąż są z nią problemy
- Dużo niejasności, których instrukcja nie wyjaśnia
-DOWNTIME DOWNTIME DOWNTIME DOWNTIME DOWNTIME DOWNTIME DOWNTIME - grałem w 3 osoby i SPAŁEM nad grą. Dosłownie kolega zdążył pójść zapalić, skoczyć do toalety, podejść do stolika znajomych porozmawiać i wrócić I JESZCZE NIE BYŁO JEGO TURY. To jest kompletna patola tej gry, która dla mnie ja skreśla. Po prostu to jest gra do solo lub 2 osób. tyle, koniec.
- Losowość kafli planszy zmieniła jednak dość mocno finalną walkę, można by je bardziej zbalansować

Dla mnie downtime jest za duży. Moja dziewczyna (z nią tylko gram duo praktycznie) nie jest fanką heroes, ja jestem bardziej piątkowcem. Tym sposobem gra ostatecznie spadła z radaru. Na 100% znajdzie fanów, bo mechanika w niej jest dobra, jednak kupno do grania na więcej niż 2 osoby... Trzeba być turbo fanem i to jeszcze chyba na zasadzie, że raz na 30 minut coś zrobisz, a tak to rozmawiasz z pozostałymi osobami.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
CrossSleet
Posty: 382
Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
Has thanked: 65 times
Been thanked: 121 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: CrossSleet »

Hardkor pisze: 20 lut 2023, 19:51 Dobra udało mi się dostać na otwarte testy
Dzięki, grę wsparłem, ale zawsze miło poczytać coś, co utwierdza, że to była dobra decyzja. Gram tylko we 2 z żoną, więc na pewno będziemy się super bawić, a instrukcję pewnie poprawią do premiery :)
Ostatnio zmieniony 21 lut 2023, 07:44 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 1332
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 536 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Apos »

Hardkor pisze: 20 lut 2023, 19:51
Spoiler:
Jesteś pewny, że dobrze Wam wytłumaczyli grę? Mamy grę u siebie na testach i nie mamy, aż takiego odczucia downtime'u jaki opisujesz. Reszta - z plusami się zgadzam. Myślę, do wersji finalnej, doszlifują wiele elementów gry. Zasady, moim zdaniem są o wiele bardziej przystępne niż np. te w Mage Knight, co jest dużą zaletą.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2023, 22:18 przez Apos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 5270
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1570 times
Been thanked: 1144 times
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Hardkor »

Apos pisze: 20 lut 2023, 21:36
Jesteś pewny, że dobrze Wam wytłumaczyli grę? Mamy grę u siebie na testach i nie mamy, aż takiego odczucia downtime'u jaki opisujesz. Reszta - z plusami się zgadzam. Myślę, do wersji finalnej, doszlifują wiele elementów gry. Zasady, moim zdaniem są o wiele bardziej przystępne niż np. te w Mage Knight, co jest dużą zaletą.
Wytłumaczyli mi w spodku (autorzy), a dodatkowo tłumaczenie było też na testach, więc 2x się raczej nie pomylono :D

PS: pls szanujcie miejsce na forum i jak cytujecie ścianę tekstu to skróćcie ją do spoileru lub usuńcie, skoro chodzi wam ogółem o moją wypowiedź. Taka dobra rada na przyszłośc.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1465
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 57 times
Been thanked: 183 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Emil_1 »

Czy znajdzie się ktoś chętny by pograć w 2 osoby w Galerii Młociny? Najchętniej fan serii :)
Miłego dnia! :)
Awatar użytkownika
daro69
Posty: 132
Rejestracja: 02 gru 2015, 01:07
Has thanked: 129 times
Been thanked: 13 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: daro69 »

Oj w Młocinach to tam będzie tłum chętnych raczej .. nie wiem czy się dopcham , choć z chęcią wielką bym zagrał jak fan :)
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 6531
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: YT
Has thanked: 1333 times
Been thanked: 2042 times
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: BOLLO »

Nadal kibicuje projektowi ale nadal nic mnie nie przekonało by takową grę posiadać na półce. Zbyt dużo gier wychodzi teraz które mocno są na radarze a kasy niestety w portfelu coraz mniej.....
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 4893
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 564 times
Been thanked: 1310 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: psia.kostka »

BOLLO pisze: 21 lut 2023, 10:10 nadal nic mnie nie przekonało by takową grę posiadać na półce
Takie cwiczenie myslowe/ciekawostka:
- jesli po premierze pojawi sie kilka pozytywnych recenzji, to pewnie dalej nie bedziesz chetny
- jesli gra okaze sie slaba, a w wyniku tego trafi na BlackFriday za 50% ceny, to pewnie kupisz :mrgreen:

To lepiej, zeby gra byla dobra, czy zla :P
Sprzedam (importowane, nowe): Harmony, Courtisans, Sea Salt & Paper, Rivages, Solstis, Tikal, Furnace, Knarr, Eddie z Iron Maiden (zestaw PL pod konkretna gre) +inne
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 6531
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: YT
Has thanked: 1333 times
Been thanked: 2042 times
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: BOLLO »

psia.kostka pisze: 21 lut 2023, 10:22
BOLLO pisze: 21 lut 2023, 10:10 nadal nic mnie nie przekonało by takową grę posiadać na półce
Takie cwiczenie myslowe/ciekawostka:
- jesli po premierze pojawi sie kilka pozytywnych recenzji, to pewnie dalej nie bedziesz chetny
- jesli gra okaze sie slaba, a w wyniku tego trafi na BlackFriday za 50% ceny, to pewnie kupisz :mrgreen:

To lepiej, zeby gra byla dobra, czy zla :P
No właśnie wyleczyłem się z kupowania gier dla samego kupowania by je mieć. Buduję swoją kolekcję swiadomie i teraz wyprzedaję to w o wiem że grac nie będę.

Odpowiadając na pytanie . Zdecydowanie jest lepiej aby gra była dobra. Wówczas bym ją kupił w przedsprzedaży. :mrgreen:
Awatar użytkownika
OlazRed
Posty: 169
Rejestracja: 10 paź 2022, 13:38
Has thanked: 19 times
Been thanked: 28 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: OlazRed »

Mozna by ujac, ze tworcom udalo sie przelozyc downtime z oryginalu na plansze - tam tez, grajac w gorace krzesla, dowtime potrafil byc przepotezny (zwlaszcza, przy graczach z syndromem paralizy-analizy).

Nie mniej, wydaje mi sie, ze jesli ktos nadal sie zastanawia - zakup jest w miare bezpieczny i ewentualne odsprzedanie powinno sie obyc bez strat, bo marka robi, jednak, swoje.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 5270
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1570 times
Been thanked: 1144 times
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Hardkor »

OlazRed pisze: 21 lut 2023, 12:01 Nie mniej, wydaje mi sie, ze jesli ktos nadal sie zastanawia - zakup jest w miare bezpieczny i ewentualne odsprzedanie powinno sie obyc bez strat, bo marka robi, jednak, swoje.
A to na pewno
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1465
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 57 times
Been thanked: 183 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Emil_1 »

Hardkor pisze: 21 lut 2023, 12:28
OlazRed pisze: 21 lut 2023, 12:01 Nie mniej, wydaje mi sie, ze jesli ktos nadal sie zastanawia - zakup jest w miare bezpieczny i ewentualne odsprzedanie powinno sie obyc bez strat, bo marka robi, jednak, swoje.
A to na pewno
Przy ilości zamówień nie jestem taki pewien, zwłaszcza przy większych pledge'ach
Miłego dnia! :)
Awatar użytkownika
OlazRed
Posty: 169
Rejestracja: 10 paź 2022, 13:38
Has thanked: 19 times
Been thanked: 28 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: OlazRed »

Emil_1 pisze: 21 lut 2023, 12:31 Przy ilości zamówień nie jestem taki pewien, zwłaszcza przy większych pledge'ach
To jest bardzo mala ilosc, biorac pod uwage fanbase HoMM3 + biorac pod uwage ciagle wzrastajace zainteresowanie planszowkowym hobby. Mam mala wiedze w tym zakresie, ale smiem twierdzic, ze ilosc ludzi, ktorzy dowiedzieli sie o tej zbierajce jest niczym, przy ilosci ludzi, ktorzy dowiedza sie o istnieniu tej gry juz po oficjalnym wydaniu.
Awatar użytkownika
daro69
Posty: 132
Rejestracja: 02 gru 2015, 01:07
Has thanked: 129 times
Been thanked: 13 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: daro69 »

Dokładnie tak - dodatkowo wersje reatail (podobnie zresztą jak Old World) będą mocno okrojone w SG w kampanii masa kontentu doszła której w sklepie nie uswiadczysz...
- tez myslę że gra jest pod 2 os. zrobiona i dla mnie to rewelacja - dodatkowo zmiany w rozgrywce w czasie kampanii i zaraz po wprowadzone bardzo uatrakcyjniły ten tytuł.
- jeśli ktoś jest fanem Herosów na pc - to grzech nie mieć tej gry w kolekcji
- mnie martwi teraz tylko jak duże obsuwy będą - bo figurki jednak w chinach mają być robione a plege otwarty do jesieni ...
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 5270
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1570 times
Been thanked: 1144 times
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Hardkor »

daro69 pisze: 21 lut 2023, 14:10 Dokładnie tak - dodatkowo wersje reatail (podobnie zresztą jak Old World) będą mocno okrojone w SG w kampanii masa kontentu doszła której w sklepie nie uswiadczysz...
- tez myslę że gra jest pod 2 os. zrobiona i dla mnie to rewelacja - dodatkowo zmiany w rozgrywce w czasie kampanii i zaraz po wprowadzone bardzo uatrakcyjniły ten tytuł.
- jeśli ktoś jest fanem Herosów na pc - to grzech nie mieć tej gry w kolekcji
- mnie martwi teraz tylko jak duże obsuwy będą - bo figurki jednak w chinach mają być robione a plege otwarty do jesieni ...
Figurki bohaterów z tego co wiem są już finalne. nie wiem jak potwory z deluxe.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 798
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 33 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: sowacz »

Hardkor pisze: 20 lut 2023, 19:51 + Deckbuilding działa bardzo fajnie w formie artefaktów, spelli, umiejętności
Również udało mi się zagrać na testach ostatnio i nie mogę się zgodzić co do tego plusa. Wg mnie deckbuilding jest w tej grze dużym minusem przez to, jak mocno jest losowy i jest to takie rzeźbienie w tym co się dostało. Nie da się przewidzieć co do talii trafi, ani też świadomie obrać sobie w jakie karty się pójdzie. Ok, jest rozróżnienie na spelle, artefakty, ale w ramach tych talii te karty są wymieszane poziomami (są np trzy poziomy artefaktów i te trzeciopoziomowe są wyraźnie potężniejsze niż inne), a karty się zdobywa albo biorąc górną kartę z discardu, albo dociągając dwie losowe karty z góry talii... i trafi się dobry artefakt wyższego poziomu, albo się nie trafi. Tak samo magowie i ich poszukiwanie spelli swojego rodzaju, wszystko jest wymieszane w talii spelli, jedyne wejście, żeby trafić na swój rodzaj karty, to losowe dociągnięcie.
Awatar użytkownika
daro69
Posty: 132
Rejestracja: 02 gru 2015, 01:07
Has thanked: 129 times
Been thanked: 13 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: daro69 »

no tal dokładnie - ale taki dociąg losowy jest tez w uwielbianym MG ..dla jednego plus dla drugiego minus.. zawsze można te zasady lekko zmienić jak się bedzie chciało mniej losowości..

- z drugiej strony H3 były losowe mocno - trzeba było polować albo rzeźbić z tymi czarami/skillami które dostałeś .. trochę to ducha gry oddaje
- z trzeciej strony wymusza to adaptacje gracza i szukania alternatywnych taktyk - a nie tylko slow/blind i łucznicy...:P
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 798
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 33 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: sowacz »

daro69 pisze: 21 lut 2023, 14:46 no tal dokładnie - ale taki dociąg losowy jest tez w uwielbianym MG ..dla jednego plus dla drugiego minus..
Jeśli iść tym tropem porównania, to jakby grać w MTG, ale talią, którą się przed turniejem losowo złożyło (dobierz 3 karty, wybierz jedną z nich i tak aż się uzbiera cała talia 60 kart).

Twórcy są świadomi tej losowości i np zasób morale jest próbą naprawienia tego trochę, ale czuć, że jest to zasób doklejony mechanicznie i mało elegancki.
Awatar użytkownika
daro69
Posty: 132
Rejestracja: 02 gru 2015, 01:07
Has thanked: 129 times
Been thanked: 13 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: daro69 »

sowacz pisze: 21 lut 2023, 15:08
daro69 pisze: 21 lut 2023, 14:46 no tal dokładnie - ale taki dociąg losowy jest tez w uwielbianym MG ..dla jednego plus dla drugiego minus..
Jeśli iść tym tropem porównania, to jakby grać w MTG, ale talią, którą się przed turniejem losowo złożyło (dobierz 3 karty, wybierz jedną z nich i tak aż się uzbiera cała talia 60 kart).

Twórcy są świadomi tej losowości i np zasób morale jest próbą naprawienia tego trochę, ale czuć, że jest to zasób doklejony mechanicznie i mało elegancki.
ale Mage Knigt jest własnie najblizszą chyba mechanicznie grą do H3 .- do tego mega cenioną .. akurat w MTG moze swiadomie składasz talię ale potem to czysta losowość ...cale MTG na tym się opiera .
w Herkach tworzenie talli jest drugorzędne - karty nie tworzą duzych komb i skomplikowanych synergii - mają ci pomoc - dodatkowo jak wczesniej pisałem w grze pc H3 tez było mocno losowe jesli chodzi o naukę skilli - i oni w planszówce dokładnie to przenieśli..
Napisałes tego posta jakbys nigdy nie grał na PC w H3 ..:p
ODPOWIEDZ