Strona 7 z 12

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 22 lis 2022, 07:35
autor: Luko_b
sasquach pisze: 21 lis 2022, 23:17 Ale te zmiany wywróciły by cały balans do góry nogami, a i pewnie zasady by trzeba mocno pozmieniać.
Jak planszetka bohatera albo klaser mialyby zmienic balans? Chyba, ze mowisz o jakichs innych zmianach.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 22 lis 2022, 07:59
autor: psia.kostka
kurzyszpon pisze: 22 lis 2022, 07:25 Hmm, a Mleczko wie? ;p
"Mleczko Mleczko, mój koleżko"
Nie wie, bo jak dzwonilem w nocy to juz spal...
Pozdro Andrzej, smacznej kawusi z rana.

"Misiu, misiu! Ukradli tobie paszport, ukradnij komuś ty! Ja ukradnę!"

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 22 lis 2022, 09:05
autor: drzewko
Niektórych to naprawde mocno boli, że inni wspierają :)

Jeśliby tak ślepo słuchać Gambita to ludzie by w Eclipsa nie grali - a to jest genialna gierka.

Jeśli mam ochotę pograć w coś ultra wymagającego wyciągam Eklunda lub Vlaade, jeśli coś lżejszego wyciągne herosy albo nowego wieśka który wydaje się grą podobnego kalibru (lub nawet prostszy) :)

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 22 lis 2022, 10:01
autor: ave.crux
drzewko pisze: 22 lis 2022, 09:05 Niektórych to naprawde mocno boli, że inni wspierają :)
Czemu zawsze jest ten argument podnoszony jak ktoś się negatywnie wypowie o danym tytule? Zobacz chociażby posty goldsuna. Użytkownik przeanalizował kampanię, oglądał prototyp, przeczytał instrukcje, śledzi co się dzieje i wypisuje swoje spostrzeżenia bardziej lub mniej trafnie. Czuć, chyba każdy w sumie czuje, że coś tu nie gra, bo kurde. W wywiadzie twórcy mówią o przemodelowaniu walki, a w kampanii nawet nie zlinkują do tego. Trzeba na własną rękę szukać informacji, bo na stronie kampanii jest masło maślane. Nie rzutuje to dobrze.
drzewko pisze: 22 lis 2022, 09:05 Jeśliby tak ślepo słuchać Gambita to ludzie by w Eclipsa nie grali - a to jest genialna gierka.
Jeśliby tak słuchać do końca to zawsze jest dodane przez niego żeby nie opierać się wyłącznie na jego opinii, sprawdzić inne źródła, a przede wszystkim samemu przetestować.
drzewko pisze: 22 lis 2022, 09:05 (...) jeśli coś lżejszego wyciągne herosy albo nowego wieśka który wydaje się grą podobnego kalibru (lub nawet prostszy) :)
No i okej, każdy gra w to co lubi. Heroes stoi na podwalinach walki PvE/PvP, a twórca mówi, że walkę trzeba przemodelować. W przypadku wieśka musielibyśmy usłyszeć, że deckbuilding, deck i hand management wymaga przemodelowania, co moim zdaniem stawiałoby wiedźmina w złym świetle, bo dla mnie jak leży rdzeń rozgrywki to co by do niego nie dolepić żeby wyglądało pięknie, to nadal pod koniec dnia ważne jest aby mechanicznie to śmigało.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 22 lis 2022, 10:10
autor: menelobej
Ta gra to w mojej opinii po tym co jest dostępne w sieci to takie bardziej odwzorowanie wyglądu Heroes 3 na planszy przeznaczone dla absolutnych pasjonatów wersji elektronicznej. Może i to chodzenie po mapie i nawet rozbudowa miasta są całkiem ok mechanicznie jak na planszową adaptację o średniej ciężkości, ale ten system walki to jakiś dziwoląg. Rozumiem, że musi być uproszczonych względem wersji komputerowej, ale to co zaprezentowano to jak dla mnie pójście po najmniejszej linii oporu. Ja bym się tu bardziej zastanowił nad systemem opartym na wystawianiu samych kart bez planszy, z ewentualnym ich wzmacnianiem jakimś kartami taktyki. Do tego jakaś kostka specjalna z różnymi wartościami trafień i obrażeń do wprowadzenia trochę takiej losowości pola walki. Albo w ogóle system oparty na kościach wynikających z danego typu jednostki, które możemy modyfikować kartami. Przy cenie jaką życzy sobie wydawca, to bez sensownego systemu walki ta gra to taki produkt kolekcjonerski w uniwersum Heroes of M&M.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 22 lis 2022, 12:07
autor: sasquach
Luko_b pisze: 22 lis 2022, 07:35
sasquach pisze: 21 lis 2022, 23:17 Ale te zmiany wywróciły by cały balans do góry nogami, a i pewnie zasady by trzeba mocno pozmieniać.
Jak planszetka bohatera albo klaser mialyby zmienic balans? Chyba, ze mowisz o jakichs innych zmianach.
Gra bazuje na tym, że czary i przedmioty dobierasz z decku, więc dostajesz je tylko co którąś turę. Do tego im więcej ich posiadasz, tym rzadziej będą się pojawiać te konkretne.
Jak to odwzorujesz trzymając przedmioty na planszetce, a karty w klaserze?

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 22 lis 2022, 13:47
autor: kurzyszpon
sasquach pisze: 22 lis 2022, 12:07 Gra bazuje na tym, że czary i przedmioty dobierasz z decku, więc dostajesz je tylko co którąś turę. Do tego im więcej ich posiadasz, tym rzadziej będą się pojawiać te konkretne.
Jak to odwzorujesz trzymając przedmioty na planszetce, a karty w klaserze?
Luźna, szybka myśl. Gdybyśmy założyli, że przykładowo ten klaser to jest tak naprawdę zestaw X (5?) zaklęć, a 'ekwipunek' bohatera to drugie X kart, tym razem umiejętności i przedmioty. Leżą sobie one na osobnej planszetce jako aktywne karty, resztę masz w rezerwie. Odpalasz karty kiedy chcesz, a po wykorzystaniu oznaczasz żetonem / odwróceniem karty. Ponowne użycie po odwiedzeniu zamku, studni, świątyni itp. W tych samych miejscach możliwość zmiany aktywnych kart na inne.

Nie jestem fanem fefnastu planszetek graczy, ale prawdę mówiąc, zaproponowany mechanizm deckbuildingu w tym momencie sprawia, że wykorzystanie kart jest mocno sytuacyjne, talia tylko rośnie przez co, jak napisałeś, rozmywa się trochę, a kart w czasie walki jakoś więcej nie zejdzie (ze wzgłędu na długość walk).

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 22 lis 2022, 16:24
autor: sasquach
Nadal to będzie inna gra, wymagająca nowych zasad i balansu. Jak ktoś się chce to bawić to proszę bardzo. Ale to nie będą proste zmiany jak ktoś tu sugeruje.
Np. twoja zamiana powoduje, że wszystko co daje dodatkowe punty ruchu będzie miało ogromną wartość ba da możliwość częstszego korzystania ze swoich przedmiotów i zaklęć.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 22 lis 2022, 17:38
autor: kurzyszpon
Nie no, jasne. Pomysł na szybko, w praniu wyszłoby pewnie więcej mankamentów.

W takiej grze, opcje zwiększania mobilności na planszy zawsze są w cenie moim zdaniem ( wyścig po kopalnie / jakieś skarby; większe możliwości odpowiedzi na poczynania przeciwnika itp. ) , więc nie widziałbym tu wielkiej zmiany balansu.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 20 lut 2023, 19:51
autor: Hardkor
Dobra udało mi się dostać na otwarte testy i tak:

Gra ogólnie : 7/10 (dla 2 osób)
Gra dla mnie : 2/10 (dla +2 osób)

+ Super klimat Heroes. Widać, że grafiki żywcem wyjęte z gry. Czuć masę klimatu i mechanika jest przemyślana, aby była podobno do oryginału (ale jednocześnie tak by się dało w to grać na planszy)
+ Widać development twórców, było lepiej niż w spodku i poprawili część rzeczy (wciąż jednak jest trochę niedoróbek)
+ Balans wydaje się okej, grając w 3 osoby nie czuliśmy by ktoś miał mega przewagę nad innymi pod względem jednostek
+ Deckbuilding działa bardzo fajnie w formie artefaktów, spelli, umiejętności
+ Podstawka to nie jest ogromny potwór tylko fajnie wydana planszówka, która moim zdaniem powinna w retailu spokojnie do 200 zł kosztować
+ bardzo dobra jakość figurek bohaterów
+ Grafiki i arty mi się podobały (wizualnie jak i klimatycznie)
+ Sama mechanika jest okej

- Instrukcja jest ciągle w developmencie i wciąż są z nią problemy
- Dużo niejasności, których instrukcja nie wyjaśnia
-DOWNTIME DOWNTIME DOWNTIME DOWNTIME DOWNTIME DOWNTIME DOWNTIME - grałem w 3 osoby i SPAŁEM nad grą. Dosłownie kolega zdążył pójść zapalić, skoczyć do toalety, podejść do stolika znajomych porozmawiać i wrócić I JESZCZE NIE BYŁO JEGO TURY. To jest kompletna patola tej gry, która dla mnie ja skreśla. Po prostu to jest gra do solo lub 2 osób. tyle, koniec.
- Losowość kafli planszy zmieniła jednak dość mocno finalną walkę, można by je bardziej zbalansować

Dla mnie downtime jest za duży. Moja dziewczyna (z nią tylko gram duo praktycznie) nie jest fanką heroes, ja jestem bardziej piątkowcem. Tym sposobem gra ostatecznie spadła z radaru. Na 100% znajdzie fanów, bo mechanika w niej jest dobra, jednak kupno do grania na więcej niż 2 osoby... Trzeba być turbo fanem i to jeszcze chyba na zasadzie, że raz na 30 minut coś zrobisz, a tak to rozmawiasz z pozostałymi osobami.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 20 lut 2023, 21:30
autor: CrossSleet
Hardkor pisze: 20 lut 2023, 19:51 Dobra udało mi się dostać na otwarte testy
Dzięki, grę wsparłem, ale zawsze miło poczytać coś, co utwierdza, że to była dobra decyzja. Gram tylko we 2 z żoną, więc na pewno będziemy się super bawić, a instrukcję pewnie poprawią do premiery :)

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 20 lut 2023, 21:36
autor: Apos
Hardkor pisze: 20 lut 2023, 19:51
Spoiler:
Jesteś pewny, że dobrze Wam wytłumaczyli grę? Mamy grę u siebie na testach i nie mamy, aż takiego odczucia downtime'u jaki opisujesz. Reszta - z plusami się zgadzam. Myślę, do wersji finalnej, doszlifują wiele elementów gry. Zasady, moim zdaniem są o wiele bardziej przystępne niż np. te w Mage Knight, co jest dużą zaletą.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 20 lut 2023, 22:06
autor: Hardkor
Apos pisze: 20 lut 2023, 21:36
Jesteś pewny, że dobrze Wam wytłumaczyli grę? Mamy grę u siebie na testach i nie mamy, aż takiego odczucia downtime'u jaki opisujesz. Reszta - z plusami się zgadzam. Myślę, do wersji finalnej, doszlifują wiele elementów gry. Zasady, moim zdaniem są o wiele bardziej przystępne niż np. te w Mage Knight, co jest dużą zaletą.
Wytłumaczyli mi w spodku (autorzy), a dodatkowo tłumaczenie było też na testach, więc 2x się raczej nie pomylono :D

PS: pls szanujcie miejsce na forum i jak cytujecie ścianę tekstu to skróćcie ją do spoileru lub usuńcie, skoro chodzi wam ogółem o moją wypowiedź. Taka dobra rada na przyszłośc.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 20 lut 2023, 23:37
autor: Emil_1
Czy znajdzie się ktoś chętny by pograć w 2 osoby w Galerii Młociny? Najchętniej fan serii :)

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 21 lut 2023, 09:18
autor: daro69
Oj w Młocinach to tam będzie tłum chętnych raczej .. nie wiem czy się dopcham , choć z chęcią wielką bym zagrał jak fan :)

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 21 lut 2023, 10:10
autor: BOLLO
Nadal kibicuje projektowi ale nadal nic mnie nie przekonało by takową grę posiadać na półce. Zbyt dużo gier wychodzi teraz które mocno są na radarze a kasy niestety w portfelu coraz mniej.....

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 21 lut 2023, 10:22
autor: psia.kostka
BOLLO pisze: 21 lut 2023, 10:10 nadal nic mnie nie przekonało by takową grę posiadać na półce
Takie cwiczenie myslowe/ciekawostka:
- jesli po premierze pojawi sie kilka pozytywnych recenzji, to pewnie dalej nie bedziesz chetny
- jesli gra okaze sie slaba, a w wyniku tego trafi na BlackFriday za 50% ceny, to pewnie kupisz :mrgreen:

To lepiej, zeby gra byla dobra, czy zla :P

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 21 lut 2023, 11:11
autor: BOLLO
psia.kostka pisze: 21 lut 2023, 10:22
BOLLO pisze: 21 lut 2023, 10:10 nadal nic mnie nie przekonało by takową grę posiadać na półce
Takie cwiczenie myslowe/ciekawostka:
- jesli po premierze pojawi sie kilka pozytywnych recenzji, to pewnie dalej nie bedziesz chetny
- jesli gra okaze sie slaba, a w wyniku tego trafi na BlackFriday za 50% ceny, to pewnie kupisz :mrgreen:

To lepiej, zeby gra byla dobra, czy zla :P
No właśnie wyleczyłem się z kupowania gier dla samego kupowania by je mieć. Buduję swoją kolekcję swiadomie i teraz wyprzedaję to w o wiem że grac nie będę.

Odpowiadając na pytanie . Zdecydowanie jest lepiej aby gra była dobra. Wówczas bym ją kupił w przedsprzedaży. :mrgreen:

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 21 lut 2023, 12:01
autor: OlazRed
Mozna by ujac, ze tworcom udalo sie przelozyc downtime z oryginalu na plansze - tam tez, grajac w gorace krzesla, dowtime potrafil byc przepotezny (zwlaszcza, przy graczach z syndromem paralizy-analizy).

Nie mniej, wydaje mi sie, ze jesli ktos nadal sie zastanawia - zakup jest w miare bezpieczny i ewentualne odsprzedanie powinno sie obyc bez strat, bo marka robi, jednak, swoje.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 21 lut 2023, 12:28
autor: Hardkor
OlazRed pisze: 21 lut 2023, 12:01 Nie mniej, wydaje mi sie, ze jesli ktos nadal sie zastanawia - zakup jest w miare bezpieczny i ewentualne odsprzedanie powinno sie obyc bez strat, bo marka robi, jednak, swoje.
A to na pewno

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 21 lut 2023, 12:31
autor: Emil_1
Hardkor pisze: 21 lut 2023, 12:28
OlazRed pisze: 21 lut 2023, 12:01 Nie mniej, wydaje mi sie, ze jesli ktos nadal sie zastanawia - zakup jest w miare bezpieczny i ewentualne odsprzedanie powinno sie obyc bez strat, bo marka robi, jednak, swoje.
A to na pewno
Przy ilości zamówień nie jestem taki pewien, zwłaszcza przy większych pledge'ach

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 21 lut 2023, 12:36
autor: OlazRed
Emil_1 pisze: 21 lut 2023, 12:31 Przy ilości zamówień nie jestem taki pewien, zwłaszcza przy większych pledge'ach
To jest bardzo mala ilosc, biorac pod uwage fanbase HoMM3 + biorac pod uwage ciagle wzrastajace zainteresowanie planszowkowym hobby. Mam mala wiedze w tym zakresie, ale smiem twierdzic, ze ilosc ludzi, ktorzy dowiedzieli sie o tej zbierajce jest niczym, przy ilosci ludzi, ktorzy dowiedza sie o istnieniu tej gry juz po oficjalnym wydaniu.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 21 lut 2023, 14:10
autor: daro69
Dokładnie tak - dodatkowo wersje reatail (podobnie zresztą jak Old World) będą mocno okrojone w SG w kampanii masa kontentu doszła której w sklepie nie uswiadczysz...
- tez myslę że gra jest pod 2 os. zrobiona i dla mnie to rewelacja - dodatkowo zmiany w rozgrywce w czasie kampanii i zaraz po wprowadzone bardzo uatrakcyjniły ten tytuł.
- jeśli ktoś jest fanem Herosów na pc - to grzech nie mieć tej gry w kolekcji
- mnie martwi teraz tylko jak duże obsuwy będą - bo figurki jednak w chinach mają być robione a plege otwarty do jesieni ...

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 21 lut 2023, 14:14
autor: Hardkor
daro69 pisze: 21 lut 2023, 14:10 Dokładnie tak - dodatkowo wersje reatail (podobnie zresztą jak Old World) będą mocno okrojone w SG w kampanii masa kontentu doszła której w sklepie nie uswiadczysz...
- tez myslę że gra jest pod 2 os. zrobiona i dla mnie to rewelacja - dodatkowo zmiany w rozgrywce w czasie kampanii i zaraz po wprowadzone bardzo uatrakcyjniły ten tytuł.
- jeśli ktoś jest fanem Herosów na pc - to grzech nie mieć tej gry w kolekcji
- mnie martwi teraz tylko jak duże obsuwy będą - bo figurki jednak w chinach mają być robione a plege otwarty do jesieni ...
Figurki bohaterów z tego co wiem są już finalne. nie wiem jak potwory z deluxe.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 21 lut 2023, 14:35
autor: sowacz
Hardkor pisze: 20 lut 2023, 19:51 + Deckbuilding działa bardzo fajnie w formie artefaktów, spelli, umiejętności
Również udało mi się zagrać na testach ostatnio i nie mogę się zgodzić co do tego plusa. Wg mnie deckbuilding jest w tej grze dużym minusem przez to, jak mocno jest losowy i jest to takie rzeźbienie w tym co się dostało. Nie da się przewidzieć co do talii trafi, ani też świadomie obrać sobie w jakie karty się pójdzie. Ok, jest rozróżnienie na spelle, artefakty, ale w ramach tych talii te karty są wymieszane poziomami (są np trzy poziomy artefaktów i te trzeciopoziomowe są wyraźnie potężniejsze niż inne), a karty się zdobywa albo biorąc górną kartę z discardu, albo dociągając dwie losowe karty z góry talii... i trafi się dobry artefakt wyższego poziomu, albo się nie trafi. Tak samo magowie i ich poszukiwanie spelli swojego rodzaju, wszystko jest wymieszane w talii spelli, jedyne wejście, żeby trafić na swój rodzaj karty, to losowe dociągnięcie.