Strona 61 z 102

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 17 mar 2015, 10:22
autor: DarkSide
Matti_C pisze:Jeszcze jeden problem ze scenariuszem 2. Eksplorowałem tereny tak, by znaleźć łąkę , by móc wynaleźć linę niezbędną do stawiania dzwonów usuwających mgłę. Zanim odnalazłem łąkę trafiłem na 2 totemy. Na odnalezionej łące był kolejny totem wiec wg scenariusza nad tą łąką wisi mgła. (Po grze miałem sprawdzić czy są jakieś kafle łąk bez totemów ale zapomniałem , jak ktoś może to będę wdzięczny) Jak w tej sytuacji wynaleźć linę? Da się jakoś odblokować to pole bez dzwonu?
Bary pisze:Są bodajże dwa kafle łąki bez totemu. Chyba nic lepszego, niż poszukiwanie kolejnej łąki nie pozostaje (chyba że trafisz ozdobny dzwon). Pechowo Ci się ułożył scenariusz.
Bary, mylisz się. Matti_C: nie tylko Ty zauważyłeś ten problem ;)
Jakoś półtora roku temu w tym temacie napisałem:
Dopiero po kilku grach w scenariusz nr 2 uzmysłowiłem sobie jak kłopotliwe (gdyż bardzo rzadko występujące) będzie granie z użycie "Świętego dzwonu". Otóż OBA kafelki ze wzgórzem występujące w grze posiadają totem. Konsekwencją tego stanu rzeczy jest to, że jeśli jednym z pierwszych dwóch odkrytych totemów nie jest kafelek ze wzgórzem, to trzeba sobie już radzić bez świętego dzwonu.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 17 mar 2015, 10:24
autor: orzeh
Matti_C pisze:Jeszcze jeden problem ze scenariuszem 2. Eksplorowałem tereny tak, by znaleźć łąkę , by móc wynaleźć linę niezbędną do stawiania dzwonów usuwających mgłę. Zanim odnalazłem łąkę trafiłem na 2 totemy. Na odnalezionej łące był kolejny totem wiec wg scenariusza nad tą łąką wisi mgła. (Po grze miałem sprawdzić czy są jakieś kafle łąk bez totemów ale zapomniałem , jak ktoś może to będę wdzięczny) Jak w tej sytuacji wynaleźć linę? Da się jakoś odblokować to pole bez dzwonu?
Nie jesteś sam :) wczoraj dokładnie to sami się nam trafiło, dodatkowo gra się zakończyła (nie wiem jakim cudem) z powodu braku kart zagrożeń + loop ponieważ mieliśmy kartę tajemnic z Gremlinem (została ostatnia i nas wykończył :D )

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 17 mar 2015, 10:35
autor: Bary
DarkSide pisze:Bary, mylisz się.
A w którym momencie dokładnie się mylę? Ze swojej strony dalej podtrzymuję, że:
a) są przynajmniej dwa kafelki łąki bez totemu,
b) ozdobny dzwon usuwa mgłę,
c) pechowo ułożył się koledze scenariusz.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 17 mar 2015, 10:58
autor: DarkSide
Odkrycie łąk nic nie daje. Do produkcji dzwonu potrzebne jest odkrycie kafelka ze wzgórzami. Oba kafelki ze wzgórzami mają Totem.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 17 mar 2015, 11:16
autor: Bary
DarkSide pisze:Odkrycie łąk nic nie daje. Do produkcji dzwonu potrzebne jest odkrycie kafelka ze wzgórzami. Oba kafelki ze wzgórzami mają Totem.
Nie doczytałeś niestety dokładnie, o co chodzi. :P Kolega potrzebował liny, dlatego poszukiwał kafelka z łąką.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 17 mar 2015, 12:18
autor: muker
hej jeżeli to gdzieś tu było to sorki

pierwsze pytanie
po przeczytaniu zasad nie jestem pewien, a w ang. faqu z bgg albo zawodzi mnie angielski albo są dwa podobne pytania i dwie sprzeczne odpowiedzi na ten temat

chodzi o karty tajemnic, mamy:
S - Skarb
P - Pułapka
D - Potworek ( Dinozaur :D )

i teraz mam rozpatrzyć 1 P i 2 S
wystarczy rozpatrzyć 1 P lub 1S
NIE trzeba rozpatrzyć co najmniej 1P i 1S

czyli następujące scenriuszę są ok

opcja A, ciągnę w kolejności:
D - olewam, ale nie mogę powiedzieć PASS
S - i mogę powiedzieć pass

opcja B
S - i mogę powiedzieć pass

opcja C
D - olewam
P - rozgrywam
P - olewam, bo miało być 1P
S - rozgrywam
D i P - w różnych kombinacjach, olewam
S - rogrywam i koniec nie mogę dalej



drugie pytanie
w scenariuszu 4 z wulkanem

1. czy mogę odległość i połączenie od obozu liczyć przez kafelek z wulkanem
2. czy mogę odległość i połączenie od obozu liczyć przez kafelek pochłonięty przez lawę
(co do 2 zdaje się była też karta osuwisko, która kafelek też robiła niedostępny, więc jej pytanie się też tyczy)

konkretnie chodzi o przypadek kiedy obozowisko mamy na górnym polu 6 (numeracja wg. mapki do 4 scenariusza) i chcemy eksplorować dolne pole 6, a nie mamy jeszcze pola 7 odktytego, a wcześniej odkryte pola 5 są pochłonięte przez lawę

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 17 mar 2015, 12:59
autor: YuZ
1. wszystkie scenariusze są ok
2. do kafelka, który chcemy eksplorować musi być "dojście". Potraktuj niedostępny kafelek (lawa, wulkan, obozowisko) jak kafelek nieodkryty. Nie możesz więc eksplorować kafelka znajdującego się za nieodkrytym kafelkiem.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 17 mar 2015, 13:32
autor: muker
ok dzięki

już 4 partie za mną a wątpię by jakakolwiek była na dobrych zasadach :)

może dzisiaj się uda

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 18 mar 2015, 09:00
autor: DarkSide
Bary pisze:
DarkSide pisze:Odkrycie łąk nic nie daje. Do produkcji dzwonu potrzebne jest odkrycie kafelka ze wzgórzami. Oba kafelki ze wzgórzami mają Totem.
Nie doczytałeś niestety dokładnie, o co chodzi. :P Kolega potrzebował liny, dlatego poszukiwał kafelka z łąką.
Aaaaa...to o to chodziło. :roll: To faktycznie dociąg kafli pechowy. :)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 25 mar 2015, 16:38
autor: Tomson
Pytania dotyczące dodatku HMS Beagle:

Odpowiednią liczbę kart załogi w zależności od przyjętego poziomu trudności dobieramy losowo czy możemy sobie wybrać te które chcemy?
Czy psa należy traktować jako jedną z wybranych kart załogi czy dobieramy go dodatkowo jeśli jeszcze bardziej chcemy ułatwić sobie grę?
Czy Piętaszek, który zginie przykładowo w 2 scenariuszu zostaje martwy do końca kampanii?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 25 mar 2015, 18:32
autor: YuZ
Tomson pisze:Odpowiednią liczbę kart załogi w zależności od przyjętego poziomu trudności dobieramy losowo czy możemy sobie wybrać te które chcemy?
Nie jest to jasno określone. Ja dobieram losowo.
Tomson pisze:Czy psa należy traktować jako jedną z wybranych kart załogi czy dobieramy go dodatkowo jeśli jeszcze bardziej chcemy ułatwić sobie grę?
Psa nie traktujesz jako karty załogi. Dobierasz go zgodnie z zasadami odpowiednio do mniejszej ilości graczy.
Tomson pisze:Czy Piętaszek, który zginie przykładowo w 2 scenariuszu zostaje martwy do końca kampanii?
Od trzeciego scenariusza wraca jako zombie ;)

Nie, Piętaszka nie wskrzeszasz.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 25 mar 2015, 21:09
autor: Lothrain
Khem, khem... czy to oznacza, że grając we dwójkę poza członkiem załogi i Darwinem mogę wziąć jeszcze Piętaszka? Jakieś mi się to wydawało za łatwe...

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 26 mar 2015, 07:27
autor: YuZ
Lothrain pisze:Khem, khem... czy to oznacza, że grając we dwójkę poza członkiem załogi i Darwinem mogę wziąć jeszcze Piętaszka? Jakieś mi się to wydawało za łatwe...
Dokładnie. Normalny poziom trudności kampanii dla dwóch graczy to Darwin + Piętaszek + 1 członek załogi.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 26 mar 2015, 10:01
autor: Lothrain
YuZ pisze:
Lothrain pisze:Khem, khem... czy to oznacza, że grając we dwójkę poza członkiem załogi i Darwinem mogę wziąć jeszcze Piętaszka? Jakieś mi się to wydawało za łatwe...
Dokładnie. Normalny poziom trudności kampanii dla dwóch graczy to Darwin + Piętaszek + 1 członek załogi.
A poległem na 1 scenariuszu dopiero w IX rundzie i przypisywałem to raczej upierdliwym wydarzeniom. To teraz pójdzie jak z płatka ;)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 26 mar 2015, 22:05
autor: Tomson
Mam jeszcze wątpliwość dotyczącą efektów niektórych kart wydarzeń i przygód. Czy w przypadku kiedy mamy informację odrzućcie <ikona jedzenia> lub <ikona drewna> bez podanej cyfry to musimy odrzucić 1 jedzenie/drewno czy całe jakie mamy?

Przykład: karta przygody "Ciężka praca" - Zgłodniałeś podczas pracy. Jeśli to możliwe odrzuć <ikona jedzenia>.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 26 mar 2015, 22:21
autor: Peter128
Jedno

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 27 mar 2015, 01:53
autor: Tomson
Dzięki za wyjaśnienie, tak właśnie graliśmy, ale wątpliwość pojawiła się po tym jak dobraliśmy kartę mięsożernej rośliny, na której było napisane "odrzućcie 1 jedzenie".

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 27 mar 2015, 10:08
autor: muker
gdzieś w instrukcji pisało, że jak nie ma liczby to jest to 1

ja zgłupiałem przy insektach, gdzie pisze: "termity zjadły całe wasze drewno" lub coś w ten deseń, a znaczek bez cyfry miał oznaczać niby tylko 1 drewno

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 27 mar 2015, 10:39
autor: Bary
Heh, więc można uznać, że skoro słowo "całe" nie jest liczbą, to możesz odrzucić 1 drewno. ;)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 27 mar 2015, 12:43
autor: Tomson
Rozumiem, że grając w dodatek raz wybraną postacią gram całą kampanię. W związku z tym jakieś sugestie co do wyboru postaci? Gram solo i w dwie osoby.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 27 mar 2015, 12:53
autor: DarkSide
muker pisze:gdzieś w instrukcji pisało, że jak nie ma liczby to jest to 1

ja zgłupiałem przy insektach, gdzie pisze: "termity zjadły całe wasze drewno" lub coś w ten deseń, a znaczek bez cyfry miał oznaczać niby tylko 1 drewno
Czyli gdybyś natrafił na opis w stylu: "Podczas wycieczki nagle wyskoczył zza winkla potwór i pożarł całą grupę" to byś się zastanawiał, czy aby życia nie straciła jedna osoba? :wink:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 27 mar 2015, 12:56
autor: YuZ
Tomson pisze:Rozumiem, że grając w dodatek raz wybraną postacią gram całą kampanię. W związku z tym jakieś sugestie co do wyboru postaci? Gram solo i w dwie osoby.
Najlepiej jedną z postaci podstawowej czwórki. Misjonarz lub marynarz nie mają zbyt przydatnych cech do gry solo. Osobiście bardzo przyjemnie grało mi się cieślą.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 27 mar 2015, 13:51
autor: Tomson
Jeszcze jedno pytanie. Czy koń może wspierać każdą akcję tak samo jak chłopiec, np. budowy przedmiotu czy tylko te wykonywane na kafelkach/obszarach wyspy aby zignorować odległość? Z instrukcji wynika, że każdą jednak na karcie postaci jest napisane "może być użyty jedynie jako dodatkowy pionek, aby ignorować reguły odległości na wyspie". W związku z tym, żeby akcja była udana wystarczy, że wyślę 1 pionek + konia czy muszę przydzielić 2 pionki + konia?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 27 mar 2015, 15:56
autor: Peter128
Nie da się tego powiedzieć prościej - ignorujesz zasady Odległości - masz akapit o dokładnie takiej treści w instrukcji. Jeśli chcesz np. zbierać na kafelku oddalonym o 2 od Obozu i chcesz mieć pewność - 2pionki + Koń.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 28 mar 2015, 22:19
autor: muker
DarkSide pisze:
muker pisze:gdzieś w instrukcji pisało, że jak nie ma liczby to jest to 1

ja zgłupiałem przy insektach, gdzie pisze: "termity zjadły całe wasze drewno" lub coś w ten deseń, a znaczek bez cyfry miał oznaczać niby tylko 1 drewno
Czyli gdybyś natrafił na opis w stylu: "Podczas wycieczki nagle wyskoczył zza winkla potwór i pożarł całą grupę" to byś się zastanawiał, czy aby życia nie straciła jedna osoba? :wink:
Bary pisze:Heh, więc można uznać, że skoro słowo "całe" nie jest liczbą, to możesz odrzucić 1 drewno. ;)
Odpowiem obu.
Weźcie sobie kartę insekty i zerknijcie. (zresztą chyba w instrukcji też była ta karta pokazana)

Tekst o całym drewnie jest w kursywie czyli jest to tzw. fluffowe pierdzenie (tudzież klimatyczny opis karty). W części zasadowej tej karty z kolei pisze: odrzuć obrazek drewna; co wg. zasad oznacza tylko jedno drewno.

Co do zdań kursywą będących wykładnia działań, to czy przy kartach typu bójka w obozie, gdzie pisze:
Rozbitkowie pobili się o to kto dzisiaj może użyć młotka
--? na zielonym--
Dwóch graczy nie może położyć swojego żetonu na jednym polu budowy

Najpierw gracze są zobowiązani do bójki przy planszy, a dopiero potem nie mogą razem wystawiać żetonów akcji na wspólnej budowie?