Agricola (Uwe Rosenberg)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
ragozd
Posty: 3429
Rejestracja: 09 lut 2005, 14:27
Lokalizacja: W-wa CK Tar-ho-min
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: ragozd »

Lucyf - jaka przewage ma pwotorzenie w zasadach nad przykladem obrazujacym kilka zasad w szerszym kontekscie kolejnych?
pioro pisze: a co do tkwienia w ciemności.... bez komentarza. wyłączam się z dyskusji. to nie mój poziom.
Zgadza sie, to nie twoj poziom :P
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Agricola

Post autor: konev »

ragozd pisze:Lucyf - jaka przewage ma pwotorzenie w zasadach nad przykladem obrazujacym dana zasade w szerszym kontekscie innych.
Przykład z założenia obejmuje tylko przykładową sytuację z gry i nie musi odnosić się do wszystkich sytuacji w grze jak ma to miejsce w przypadku zasady. :)
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8142
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 97 times
Been thanked: 259 times

Re: Agricola

Post autor: jax »

Reguły Agricoli są klarowne.
Co najwyżej polski tłumacz nieprecyzyjnie przetłumaczył (niefortunne 'potomstwo').
Ale to nie jest powód do wprowadzania żadnych powtórzeń.
Wystarczy raz a dobrze ('możesz powiększyć rodzinę o jednego członka rodziny'). Po co to miałoby być powtarzane w innych miejscach instrukcji?

Ogólnie powtórzenia raczej dezinformują, wprowadzają chaos ('dlaczego to powtórzyli a czegoś innego nie? 'musi być w tym jakiś kruczek') - instrukcje są dłuższe, mniej przejrzyste i czytelne, dłuższe do lektury (bo czlowiek zaczyna kombinować w stylu: 'skoro to powtórzyli, to może jest w tym jakiś ukryty sens...'). Poza tym powtórzenia czasem nie uwzględniają, że przy powtarzanej regule obowiązuje jakiś wyjątek (i jest chaos kompletny: raz w regułach jest pelne brzmienie reguły (z wyjątkami) a raz skrócone i niech tylko czlowiek tego nie pamięta i zajrzy do instrukcji coś szybko sprawdzić...).

Powtórzenia - nie. Klarowna, jasna instrukcja - tak.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: macike »

Ja rozumiem, że jak ktoś ma problem z pisaniem początku zdania wielką literą, to może nie wiedzieć, co oznacza liczba pojedyncza. Ale czy to znaczy, że to instrukcję należy poprawiać? Chyba nie.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2009, 14:01 przez macike, łącznie zmieniany 1 raz.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
ragozd
Posty: 3429
Rejestracja: 09 lut 2005, 14:27
Lokalizacja: W-wa CK Tar-ho-min
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: ragozd »

dobry przyklad dobierany jest wlasnie do sytuacji watpliwych i spornych, najczesciej po uwagach graczy testujacych :)
W tym przypadku mamy tlumaczenie, mozliwe ze w polkim sila rodzaju pojedynczego jest mniejsza, przynajmnij dla niektorych :)
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Agricola

Post autor: Lucf »

chyba źle się wyraziłem
Ale to nie jest powód do wprowadzania żadnych powtórzeń.
Wystarczy raz a dobrze ('możesz powiększyć rodzinę o jednego członka rodziny'). Po co to miałoby być powtarzane w innych miejscach instrukcji?
Miałem na myśli dopowiedzenia :) Czyli najwyżej w nawiasie piszemy: "(o najwyżej jednego potomka)"
Mehow
Posty: 38
Rejestracja: 06 wrz 2009, 19:58
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Agricola

Post autor: Mehow »

Ja grałem na razie raz, i nie zauważyłem większych błędów w instrukcji. Mimo to jestem pewien, że można było napisać ją w prostszy sposób...
Gram w planszówki w Krakowie w każdy wtorek i czwartek, zainteresowanych wspólnym graniem zapraszam do grupy:
https://www.facebook.com/groups/1656141158004800/
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6377
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 203 times
Been thanked: 496 times
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: yosz »

Dla zainteresowanych nowym dodatkiem do Agricoli bardzo wyczerpujący rzut okiem na Torfowisko: http://www.gamesfanatic.pl/2009/09/30/a ... y-dodatek/
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8142
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 97 times
Been thanked: 259 times

Re: Agricola

Post autor: jax »

Świetny tekst - rzadko się nie nudzę czytając tak długie wypowiedzi. Na fenomenalny dodatek się zanosi!
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Agricola

Post autor: Geko »

jax pisze:Świetny tekst - rzadko się nie nudzę czytając tak długie wypowiedzi. Na fenomenalny dodatek się zanosi!
Dokładnie. W pełni zgadzam się z jednym i drugim.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6377
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 203 times
Been thanked: 496 times
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: yosz »

Jak możecie to komentujcie na gamesfanatic :) Grzegorz tutaj raczej nie zagląda, a na pewno byśmy wszyscy chcieli żeby puścił od czasu do czasu jakiś fajny news z zagranicy ;)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Salgi
Posty: 184
Rejestracja: 17 lut 2009, 21:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Agricola

Post autor: Salgi »

jax pisze:jax napisał(a):
Świetny tekst - rzadko się nie nudzę czytając tak długie wypowiedzi. Na fenomenalny dodatek się zanosi!
Przeczytałem, rewelacja, ale czy ktoś wie na kiedy jest planowane wydanie "torfowiska" w Polsce?? Na stronie lacerty nie znalazłem konkretnej, a nawet orientacyjnej daty.
Perpetka
Posty: 1124
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: Perpetka »

Równo z innymi wersjami, na Essen.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8142
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 97 times
Been thanked: 259 times

Re: Agricola

Post autor: jax »

Perpetka pisze:Równo z innymi wersjami, na Essen.
A skąd ta informacja??
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Agricola

Post autor: Geko »

jax pisze:
Perpetka pisze:Równo z innymi wersjami, na Essen.
A skąd ta informacja??
Taka forma tworzenia samospełniającej się prognozy?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Tommy
Posty: 1749
Rejestracja: 25 lut 2008, 15:18
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 120 times
Been thanked: 31 times

Re: Agricola

Post autor: Tommy »

Geko pisze:
jax pisze:
Perpetka pisze:Równo z innymi wersjami, na Essen.
A skąd ta informacja??
Taka forma tworzenia samospełniającej się prognozy?
Nie, nie - też gdzieś mi się obiło to o uszy..... ale nie pomnę gdzie i kiedy i przy jakiej okazji...
"I used to roll the dice
feel the fear in my enemy's eyes"
Awatar użytkownika
mn3006
Posty: 330
Rejestracja: 06 maja 2007, 19:46
Lokalizacja: Krk
Been thanked: 1 time

Re: Agricola

Post autor: mn3006 »

Na furum Lacerty jest wpis o zakończeniu prac na początku września - czyli teraz kwestia zatwierdzenia i produkcji. Chyba są rzeczywiście jakieś szanse na Essen.
Perpetka
Posty: 1124
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: Perpetka »

Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Agricola

Post autor: melee »

http://www.lacerta.pl/content/view/92/1/
Wg informacji na stronie Lacerty dodatek okaże się 17 listopada, cena sugerowana to 119 zł, czyli zapewne trochę ponad 100 w sklepach internetowych.
Awatar użytkownika
FragsReaver
Posty: 31
Rejestracja: 26 wrz 2008, 22:32

Re: Agricola

Post autor: FragsReaver »

Po dłuuuugich poszukiwaniach znalazłem jedną nówkę z wgniecionym pudełkiem od spodu za 140zł.
Pytanie do Was, bo mam rezerwację na Agricolę :).
Czy warto ją kupować w ciemno?[nie miałem przyjemności zagrać w nią wcześniej]
mbork
Posty: 1144
Rejestracja: 20 cze 2009, 01:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: mbork »

Cóż, ja kupiłem po jednej partii i nie narzekam.

Ale na to pytanie otrzymasz skrajne odpowiedzi. ;)

Tyle, że w razie czego nie powinno być problemów ze zbytem (oczywiście pewnie ciut taniej).
Awatar użytkownika
awek
Posty: 67
Rejestracja: 13 cze 2009, 18:25
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Re: Agricola

Post autor: awek »

Skoro jest na pierwszym miejscu na BGG, to masz statystycznie całkiem spore szanse, że przypadnie Ci do gustu;). Ja kupiłem swoją w "ciemno"(w sensie, nigdy wcześniej nie grałem) i jestem bardzo zadowolony :).
"The only way to get smarter is by playing a smarter opponent"
Kolekcja
Awatar użytkownika
FragsReaver
Posty: 31
Rejestracja: 26 wrz 2008, 22:32

Re: Agricola

Post autor: FragsReaver »

Przekonałem się :).
We wtorek kupuję.
Jak już sam sobie sprawie kopię to poinformuje innych, o ile istnieje taka możliwość, jak zdobyć własną kopię Agricoli z wgniecionym pudełeczkiem[to nie żart - podobnież jest takich więcej :D].

Później będzie opis moich wrażeń, na pierwszy ogień: gra z rodzinką.
mbork
Posty: 1144
Rejestracja: 20 cze 2009, 01:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: mbork »

FragsReaver pisze:Później będzie opis moich wrażeń, na pierwszy ogień: gra z rodzinką.
Tylko pamiętaj, żeby pierwsze parę partii rozegrać w wersji "rodzinnej". Nie ma co udawać gieroja, skoro gra ma się spodobać. Wersja pełna to za duży hardkor na początek.
mbork
Posty: 1144
Rejestracja: 20 cze 2009, 01:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Agricola

Post autor: mbork »

MisterC: pełna zgoda. Ale pamiętaj o jednym szczególe: gdy grasz w pełny wariant - szczególnie przy pierwszych rozgrywkach - rośnie nie tylko ilość możliwości (i analysis paralysis - sam go doświadczyłem w pierwszej rozgrywce, w wariancie rodzinnym, a głupi chyba nie jestem), ale (przede wszystkim) czas rozgrywki. A pierwsza gra dobrze, żeby się kończyła szybciej niż po 3h...
ODPOWIEDZ