Strona 61 z 96

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 15 lis 2021, 10:52
autor: Wosho
I wtedy dziala po prostu jak boost +2?

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 15 lis 2021, 11:11
autor: brazylianwisnia
Wosho pisze: 15 lis 2021, 10:52 I wtedy dziala po prostu jak boost +2?
Tak, rob to co jest napisane na karcie. Przemiana w Giant to efekt więc nie jest konieczna. Co innego gdyby to był koszt przed strzałka. Wtedy nie możnaby tego odpalić nie mając możliwości przemiany.

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 23 lis 2021, 13:35
autor: kinioo
c08mk pisze: 18 paź 2021, 10:18
Ayaram pisze: 16 paź 2021, 22:31 ... I zostaje nowy standard, który tak by jednak mówił, że hood to must have... Z drugiej strony nowy standard mnie trochę rozczorał, bo wygląda to tak jakby to był "buff standard setu", czyli karty które były dostają silniejsze odpowiedniki + nerfione są wszystkie nasze skille z statusami. ...
W zasadzie tak to wygląda z tym, że jest jeszcze permament environment, który na normalu daje "steady" villainowi, a na expercie wszystkim przeciwnikom (potrzebują 2 karty statusu żeby dostać stun albo confuse).

Edycja
Co do przeróbek starego experta to na uwagę zasługuje też możliwość wejścia nemesis minion do gry (sam minion bez reszty kart).

Mam za sobą rozgrywkę Hooda i mogę powiedzieć, że jest ciekawie i dość trudno. Wydawałoby się, że villain z tak małą talią będzie kiepsko chodził ale jego siła jest właśnie w modułach, które się co jakiś czas kolejno wtasowuje w encounter. Ilość kombinacji jakie to daje jest bardzo duża, a do tego część modułów potrafi ze sobą współpracować bazując na traitach. Stopień trudności jest wysoki ze względu na to, że Hood podrzuca co turę dodatkowe zakryte karty z enconter decka, także na stole jest trochę minionów, side scheme. Tematycznie też to wypada całkiem dobrze - Hood, który wyrabia znajomości i planuje intrygi, a później wprowadza plan w życie.
Na dzień dzisiejszy jest to chyba najlepszy mały dodatek villaina. Jeżeli ktoś ma podstawkę i chce dokupić coś małego do zwiększenia regrywaności to Hood będzie dobrym wyborem.

A moduły niby małe ale z wszystkich dodatków już się trochę nazbierało :D
Spoiler:
A co to za magiczne oznaczenia masz - M, S, A...5, 2... ?

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 23 lis 2021, 15:03
autor: spongePepp
kinioo pisze: 23 lis 2021, 13:35 A co to za magiczne oznaczenia masz - M, S, A...5, 2... ?
Chyba wspominał o tym wcześniej, z tego co pamiętam to: (M)inion, (S)cheme, (T)reachery, natomiast liczby to pewnie ilość

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 23 lis 2021, 15:40
autor: c08mk
spongePepp pisze: 23 lis 2021, 15:03
kinioo pisze: 23 lis 2021, 13:35 A co to za magiczne oznaczenia masz - M, S, A...5, 2... ?
Chyba wspominał o tym wcześniej, z tego co pamiętam to: (M)inion, (S)cheme, (T)reachery, natomiast liczby to pewnie ilość
Przydaję się jak się robi talie nielosowe. Słabo tak np. wypada pod Thora dokładać moduły ze side scheme bez żadnego miniona.

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 29 lis 2021, 20:33
autor: zielony
c08mk pisze: 18 paź 2021, 10:18
Ayaram pisze: 16 paź 2021, 22:31 ... I zostaje nowy standard, który tak by jednak mówił, że hood to must have... Z drugiej strony nowy standard mnie trochę rozczorał, bo wygląda to tak jakby to był "buff standard setu", czyli karty które były dostają silniejsze odpowiedniki + nerfione są wszystkie nasze skille z statusami. ...
W zasadzie tak to wygląda z tym, że jest jeszcze permament environment, który na normalu daje "steady" villainowi, a na expercie wszystkim przeciwnikom (potrzebują 2 karty statusu żeby dostać stun albo confuse).

Edycja
Co do przeróbek starego experta to na uwagę zasługuje też możliwość wejścia nemesis minion do gry (sam minion bez reszty kart).

Mam za sobą rozgrywkę Hooda i mogę powiedzieć, że jest ciekawie i dość trudno. Wydawałoby się, że villain z tak małą talią będzie kiepsko chodził ale jego siła jest właśnie w modułach, które się co jakiś czas kolejno wtasowuje w encounter. Ilość kombinacji jakie to daje jest bardzo duża, a do tego część modułów potrafi ze sobą współpracować bazując na traitach. Stopień trudności jest wysoki ze względu na to, że Hood podrzuca co turę dodatkowe zakryte karty z enconter decka, także na stole jest trochę minionów, side scheme. Tematycznie też to wypada całkiem dobrze - Hood, który wyrabia znajomości i planuje intrygi, a później wprowadza plan w życie.
Na dzień dzisiejszy jest to chyba najlepszy mały dodatek villaina. Jeżeli ktoś ma podstawkę i chce dokupić coś małego do zwiększenia regrywaności to Hood będzie dobrym wyborem.
Odniosę się do twojego posta, bo włąśnie obejrzałęm recenzje Hooda i mnie mocno rozczarował. Liczyłęm głównie na nowy standard i exp, ale to co wydali to ewidentne pójście na łatwiznę, te same efekty tylko wzmocnione. Minusem też jest, że mają jeszcze gwiazdkę przy booście, bo omija cię frajda z tego, że dociągasz Assauslta albo Advance i nie dość, że się go pozbyłeś z talli to jeszcze ma zero boosta :D A tak na serio spodziewałęm się czegoś co odświeży rozgrywkę na nowy sposób jak choćby wprowadzenie Nemezis ale to tylko pojedyncza karta, która według mnie mogłaby ubarwić rozgrywkę w nowy sposób. A steady zupełnie do mnie nie przemawia, bo confuson i stun stanowi dla mnie już nieodłączny element gry nawet nawet przy deckach stricte na to nienastawionych. Zestunowanie villiana zawsze jest korzystne, ale confuson często jest niezastąpione zwłaszcza solo. A jeśli grasz hero, który nie ma możliwości nałożenia statusu to w zasadzie nie zmienia rozgrywki. A sam scenariusz wygląda na swarm minionów, co jest może i fajne, ale było już choćby w Mutagen Formula. Oczywiście z chęcią bym zagrał, żeby go wypróbować, ale jestem jeszcze daleki od zakupu, bo obawiam się, że jest z tych co się dłuży na 2 osoby, bo na taki mi wygląda. Taki jest dla mnie Kang scenariusz ciekawy, ale nieczęsto po niego sięgam,bo potrafi się naprawdę wlec. Masz może Kanga? Są jakieś podobieństwa jeśli chodzi o dłużenie się czy to tylko moje mylne przypuszczenie? A i grałęś z nowym Stan i Exp w jakieś inne wcześniejsze scenariusze, nie wiem czy to pytanie ma jakieś sens, ale dałbyś radę napisać czy można jakoś porównać jak się odnosi nowy Standard do klasycznego Experta, jest mniej więcej na równi w trudności czy gdzieś pośrodku?

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 29 lis 2021, 22:30
autor: c08mk
zielony pisze: 29 lis 2021, 20:33 ...
Odniosę się do twojego posta, bo włąśnie obejrzałęm recenzje Hooda i mnie mocno rozczarował. Liczyłęm głównie na nowy standard i exp, ale to co wydali to ewidentne pójście na łatwiznę, te same efekty tylko wzmocnione. Minusem też jest, że mają jeszcze gwiazdkę przy booście, bo omija cię frajda z tego, że dociągasz Assauslta albo Advance i nie dość, że się go pozbyłeś z talli to jeszcze ma zero boosta :D A tak na serio spodziewałęm się czegoś co odświeży rozgrywkę na nowy sposób jak choćby wprowadzenie Nemezis ale to tylko pojedyncza karta, która według mnie mogłaby ubarwić rozgrywkę w nowy sposób. A steady zupełnie do mnie nie przemawia, bo confuson i stun stanowi dla mnie już nieodłączny element gry nawet nawet przy deckach stricte na to nienastawionych. Zestunowanie villiana zawsze jest korzystne, ale confuson często jest niezastąpione zwłaszcza solo. A jeśli grasz hero, który nie ma możliwości nałożenia statusu to w zasadzie nie zmienia rozgrywki. A sam scenariusz wygląda na swarm minionów, co jest może i fajne, ale było już choćby w Mutagen Formula. Oczywiście z chęcią bym zagrał, żeby go wypróbować, ale jestem jeszcze daleki od zakupu, bo obawiam się, że jest z tych co się dłuży na 2 osoby, bo na taki mi wygląda. Taki jest dla mnie Kang scenariusz ciekawy, ale nieczęsto po niego sięgam,bo potrafi się naprawdę wlec. Masz może Kanga? Są jakieś podobieństwa jeśli chodzi o dłużenie się czy to tylko moje mylne przypuszczenie? A i grałęś z nowym Stan i Exp w jakieś inne wcześniejsze scenariusze, nie wiem czy to pytanie ma jakieś sens, ale dałbyś radę napisać czy można jakoś porównać jak się odnosi nowy Standard do klasycznego Experta, jest mniej więcej na równi w trudności czy gdzieś pośrodku?
Patrząc z perspektywy to masz rację, nowy standard to taki stary zestaw z modyfikatorem +1. Ale to właśnie nieraz ten jeden punkt robi różnicę w tej grze. Osobiście wolę nowy standard niż mody dobierania dodatkowych enconterów, które zostały dorobione na siłę.
Z mało grałem żeby profesjonalnie porównać zestawy. Scenariusz Kang też mi się dłużył, Hood szedł jakoś płynniej ale to może właśnie zależeć od dodanych modułów (także też gameplay mógłby się rozwlec). Gdybym miał wybrać wyłącznie pomiędzy Kang i Hood to wolałbym Hooda, zarówno ze względu na villaina jak i moduły.

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 30 lis 2021, 00:06
autor: Atamán
Moja opinia o tych nowych pakietach Standard II i Expert II:
1. Permanentne Steady - bardzo mi się to nie podoba. Tzn. ja rozumiem ideę, że im wyszło, że Stun i Confuse na Villaina jest za mocną taktyką / lub że karty dające te efekty są za tanie i teraz jest próba łatania tego, ale nie podoba mi się to, że to jest teraz taki efekt na stałe, od początku gry, zawsze i u każdego villaina. Ja cenię w tej grze różnorodność, cenię też losowość, że w jednej partii udaje się coś zrobić w taki sposób, a w innej trzeba inaczej. I takie permanentne steady mi tu nie pasuje.
1a. A i jeszcze ta karta co daje steady w wariancie expert dodaje też permanentną ikonę akceleracji, która jest niezależna od liczby graczy - co jest zabójcze w solo, a prawie nieodczuwalne w grze 3-4-osobowej. Totalnie nieprzemyślane to jest wg mnie.
2. Wzmocnione efekty starych kart, czyli Assault z Overkillem, Advance z +1 SCH oraz Gang-up z Surge - też mi się nie podobają. Wg mnie Advance, Gang-up i Assault już same w sobie są mocne i często to te karty prowadzą do przegranej gry, nie wiem po co im jeszcze te wzmocnienia dawać - wg mnie akurat te efekty mogli zostawić w spokoju.
3. Nowe karty / nowe efekty - tu jest kilka ciekawych efektów - np. podoba mi się karta, która wyciąga nam Nemesis (gdziekolwiek jest), podoba mi się karta, która zadaje nam 2dmg niezależnie czy jesteśmy w hero, czy alter-ego (trzeba się bardziej pilnować), a nawet to, że nowy Gang-up w alter-ego wyszukuje nam Miniona zamiast mieć nudne surge.
4. Efekty boost (to, że jest więcej ikon boost oraz efektów boost na kartach Stantard/Expert) - to wg mnie mocno na plus. W zwykłym zestawie Standard nie podoba mi się to, że taki np. Advance ma 0 boost - jak spadnie na boost, to nie dość, że ominie nas scheme, to jeszcze do obecnej aktywacji villain nic nie dostaje. A tu - na tych kartach zawsze coś jest, a to atak dostanie overkilla, a to 1boost +jeszcze dodatkowa karta, a to 1dmg +dodatkowa karta, a tu 4boosta - podoba mi się to, jak dla mnie to mogli to wprowadzić jako jedyne zmiany do tych nowych Standard i Expert i byłbym zadowolony.

Zagrałem pakietem Standard II + Expert II na Rihno z Bomb Scare i to chyba nie był dobry pomysł. Wyszło z tego, że siła kart z talii encounter była bardzo (za bardzo) zróżnicowana. Bomb Scare jest mega słaby, karty Rihno też są raczej przeciętne lub słabe, a co jakiś czas wyskakiwała super mocna karta z nowego zestawu. Bardzo niestabilnie i losowo się zrobiło, chyba wolę już ten tryb Heroic, że po prostu zawsze wyciągam więcej kart - też jest trudno (chyba nawet trudniej niż Expert II bez Heroica), ale za to ciekawiej i bardziej stabilnie (bo wiesz, że zawsze będzie dużo złych efektów w fazie Villaina).

Może ten Standard II i Expert II trzeb grać na najmocniejsze scenariusze - tak, żeby siła kart w talii encounter była bardziej zbliżona? Tyle, że jakoś nie mam ochoty ich wzmacniać. Nie wiem, co mam zrobić z tym pakietem, ale raczej nie będę go używał.

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 02 gru 2021, 19:03
autor: zielony
Preview Sinister motives dostępny:
https://hallofheroeslcg.com/sinister-motives/

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 02 gru 2021, 20:52
autor: tomp
hmmm czuje lekkie rozczarowanie, Sinister Six to taki większy Wrecking Crew... Nie wszystko zostało ujawnione zatem jestem dobrej nadzieji, że będzie coś na osłodę.
Sandman, Venom i Mysterio zapowiadają się interesująco, szczególnie Mysterio :)

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 02 gru 2021, 22:13
autor: brazylianwisnia
tomp pisze: 02 gru 2021, 20:52 hmmm czuje lekkie rozczarowanie, Sinister Six to taki większy Wrecking Crew... Nie wszystko zostało ujawnione zatem jestem dobrej nadzieji, że będzie coś na osłodę.
Sandman, Venom i Mysterio zapowiadają się interesująco, szczególnie Mysterio :)
Trochę inaczej bo tu jeśli się nie uporasz z nimi to i wszyscy naraz mogą Cie klepać. Moim zdaniem fajne. Scenariusze o niestandardowej budowie zawsze na propsie. Jaram się strasznie dodatkiem i cyklem pająków.

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 02 gru 2021, 22:22
autor: MgK1989
Ja też chętnie przytulę to pudło^^ podoba mi się to, że do casualowego grania kupujesz co sobie chcesz i nie ma płaczu:)

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 03 gru 2021, 09:40
autor: szczudel
zielony pisze: 02 gru 2021, 19:03 Preview Sinister motives dostępny:
https://hallofheroeslcg.com/sinister-motives/
Po co wklejasz jakąś lipną stronkę zamiast źródła z komentarzami i fajną formą do pcozytania?
https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... r-motives/

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 03 gru 2021, 10:15
autor: zaki850
To nie jest lipna strona tylko najwieksza i najbardziej znana stronka poswiecona MC z mnostwem kontentu. 🙄

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 03 gru 2021, 10:20
autor: mat_eyo
Dokładnie to miałem pisać, żadna lipna strona! Co do samego dodatku, to jak dla mnie wygląda najciekawiej z dotychczasowych. Mam Red Skulla i Galaxie's Most Wanted, oba jeszcze zafoliowane. Po Thanosa mi się też nie chce sięgać, ale Sinister Motives przytuliłbym od razu!

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 03 gru 2021, 12:04
autor: tomp
Co mnie zaciekawiło to nowe słowo kluczowe Web-warriors.
Coś czuje, że będzie wysyp event/upgrade/support z tym słowem. Kolejne paczki bohaterów z tym słowem :idea:
Głowy nie daje sobie uciąć, ale podejrzewam "Web-warriors Assemble" :)

Poprzednie "pająki" nie mają tego słowa:
Spoiler:

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 03 gru 2021, 12:09
autor: mat_eyo
tomp pisze: 03 gru 2021, 12:04 Co mnie zaciekawiło to nowe słowo kluczowe Web-warriors.
(...)
Poprzednie "pająki" nie mają tego słowa:
Ciekawe, czy w instrukcji do dodatku będzie zasada, żeby traktować wszystkie postaci z nazwą "Spider" jakby miały nadrukowane słowo kluczowe web-warrior?

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 03 gru 2021, 12:35
autor: polwac
Może będzie jakiś upgrade dodający ten Trait

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 03 gru 2021, 13:27
autor: promykx
Albo naklejki na karty ^_-

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 03 gru 2021, 14:47
autor: brazylianwisnia
tomp pisze: 03 gru 2021, 12:04 Co mnie zaciekawiło to nowe słowo kluczowe Web-warriors.
Coś czuje, że będzie wysyp event/upgrade/support z tym słowem. Kolejne paczki bohaterów z tym słowem :idea:
Głowy nie daje sobie uciąć, ale podejrzewam "Web-warriors Assemble" :)

Poprzednie "pająki" nie mają tego słowa:
Spoiler:
Przecież o tym że Web warriors będzie kolejnym avengers/guardian wiemy od prawie pół roku :-P (z oficjalnie zapowiedzi). Tak samo że kolejne paczki to też będą Web warriors z małymi niespodziankami.

Myślę że nie będzie nic takiego[odnosnie erraty Petera i Spider woman]Stare pająki są zbalansowane pod traity które mają. Gdyby miały mieć te traity to od początku miałyby web-warrior tak jak Ms Marvel miała Champion. Nie chcą pewnie żeby mogli być Avenger I web warrior jednocześnie bo prowadziłoby do jakiś op kombinacji.

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 03 gru 2021, 15:02
autor: tomp
O ile możesz być tak miły, to podziel się tymi informacjami :)

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 03 gru 2021, 15:45
autor: c08mk
brazylianwisnia pisze: 03 gru 2021, 14:47
tomp pisze: 03 gru 2021, 12:04 Co mnie zaciekawiło to nowe słowo kluczowe Web-warriors.
Coś czuje, że będzie wysyp event/upgrade/support z tym słowem. Kolejne paczki bohaterów z tym słowem :idea:
Głowy nie daje sobie uciąć, ale podejrzewam "Web-warriors Assemble" :)

Poprzednie "pająki" nie mają tego słowa:
Spoiler:
Przecież o tym że Web warriors będzie kolejnym avengers/guardian wiemy od prawie pół roku :-P (z oficjalnie zapowiedzi). Tak samo że kolejne paczki to też będą Web warriors z małymi niespodziankami.

Myślę że nie będzie nic takiego[odnosnie erraty Petera i Spider woman]Stare pająki są zbalansowane pod traity które mają. Gdyby miały mieć te traity to od początku miałyby web-warrior tak jak Ms Marvel miała Champion. Nie chcą pewnie żeby mogli być Avenger I web warrior jednocześnie bo prowadziłoby do jakiś op kombinacji.
Pewnie będzie jakiś szary upgrade "radioactive spider" czy coś innego w rodzaju "honorary avenger" :)

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 03 gru 2021, 16:08
autor: sliff
tomp pisze: 03 gru 2021, 15:02 O ile możesz być tak miły, to podziel się tymi informacjami :)
"The hero packs that follow this expansion will include a couple more web-warriors but also some surprises mixed in. Who else will be joining the forces of good in Marvel Champions? You’ll have to wait to find out!"
https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... ight-2021/

tyle wiadomo.

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 03 gru 2021, 16:40
autor: brazylianwisnia
tomp pisze: 03 gru 2021, 15:02 O ile możesz być tak miły, to podziel się tymi informacjami :)
Wydaje mi się(na 90%) że wrzucałem tu nawet link do streamu z zapowiedzią tego dodatku i tam jest mowa o tym. Jak nie to wygoogluj FFG stream Sinister Motives i będzie mowa o tym.

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

: 03 gru 2021, 19:49
autor: tomp
Dziękuję sliff, moje przypuszczenia mają potwierdzenie w oficjalnym info ffg.
to chyba tak działa, że dają kawałek informacji i hype rośnie :)