Strona 64 z 80

Re: Neuroshima Hex

: 27 sty 2017, 22:51
autor: Deathhammer
Ja mam za sobą 5 gier DB, w tym 4 przeciwko Molochowi i kroi mnie równo. Jedną wygrałem, reszta to sromotna porażka, w tym dzisiaj dwa razy do zera. Armia ma zdecydowanie potencjał i mnogość zagrywek ale trzeba kombinować, największą bolączka jest niska inicjatywa jednostek, większość spada dopóki zdąży cokolwiek zrobić... No, a te 8 bitew daje spore możliwości, z drugiej jednak strony często niepotrzebnie zapycha rękę.

No nic, najwyraźniej jeszcze trzeba trochę ograć zombiaków i się oswoić :) Najważniejsze, że gra się przyjemnie, a i tematycznie jest to bardzo ciekawa armia.

Re: Neuroshima Hex

: 29 sty 2017, 12:38
autor: dicer
Deathhammer pisze:Ja mam za sobą 5 gier DB, w tym 4 przeciwko Molochowi i kroi mnie równo. Jedną wygrałem, reszta to sromotna porażka, w tym dzisiaj dwa razy do zera. Armia ma zdecydowanie potencjał i mnogość zagrywek ale trzeba kombinować, największą bolączka jest niska inicjatywa jednostek, większość spada dopóki zdąży cokolwiek zrobić... No, a te 8 bitew daje spore możliwości, z drugiej jednak strony często niepotrzebnie zapycha rękę.
We wczorajszym finale Mistrzostw Polski w NH3.0 spotkały się Death Breath i Posterunek. Obserwując ten mecz nie miałem wrażenia, że DB stwarzało jakieś szczególne zagrożenie. Przez większość gry Posterunek czyścił planszę z jednostek DB, w miarę możliwości z dystansu i z dala od swojego Sztabu, a w dwóch ostatnich rundach zadał mordercze ciosy za 8 punktów w praktycznie bezbronny Sztab DB.
To był bardzo ciekawy mecz i w zasadzie modelowy przykład, jak walczyć przeciwko DB.

Re: Neuroshima Hex

: 29 sty 2017, 14:08
autor: Robert3511
Wie ktoś jak sobie poradzili zwycięzcy warszawskich eliminacji?

Re: Neuroshima Hex

: 29 sty 2017, 15:18
autor: dicer
No Warszawa w tym roku całkiem nieźle. 8)

W pierwszej dziesiątce znalazło się aż pięciu graczy, na miejscach 1. (wielkie brawa dla Dominika :D), 4., 5. 7.(?) i 9.

Dodam tylko, że spośród tych pięciu osób aż cztery (włączając w to aktualnego Mistrza Polski) to uczestnicy naszych regularnych środowych neuroshimowych spotkań w Paradoksie.
Przypadek? :wink:

Re: Neuroshima Hex

: 02 lut 2017, 22:40
autor: dicer
Pixa pisze:A co do MP, to Wrocław trzeci :D
Gwoli ścisłości - Wrocław wicemistrzem, trzecia była Gdynia.

A tak à propos finału MP - wybrać na najważniejszą rozgrywkę roku armię Death Breath... :?
Podziwiam odwagę i optymizm. :)

Przeciwko DB chyba warto wystawiać Dancera, bo wtedy cecha zombie działa inaczej, co raczej osłabia DB.
W każdym bądź razie w trakcie finałów MP Dancer gładko sobie poradził z DB.
Ktoś ma może doświadczenia ze starć w tej konfiguracji?

Re: Neuroshima Hex

: 19 lut 2017, 09:58
autor: antros
dave8 pisze:Przebrnąłem przez kilkanaście ostatnich stron wątku ale nie znalazłem odpowiedzi.
Które najlepiej dodatki kupić? (mowa o wersji 3.0).
Powiedzmy nie więcej niż 8 szt. - które byście wybrali i dlaczego?
Przecież na 55 stronie wrzucałem ankietę dla Hexomaniaków http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... start=1350,
Czyżby to że 170 osób wypowiadało się m.in. jakie armie najbardziej lubi, jakie wybrało by na turniej czy którymi gra im się najprzyjemniej nie jest dla ciebie odpowiedzią jakie kupić?

Przychylam się do wcześniejszych głosów, że wszystkie są ciekawe, bo wszystkie są inne, mam wszystkie i do każdej wracam z przyjemnością i każda mnie przez pewien okres fascynowała. W ramach eksperymentu wypisuje 8 które mi jako pierwsze przychodzą na myśl: Mefisto, Sharrash, Mississippi, Vegas, Neodżungla, Smart, Dancer, Stalowa Policja.

Re: Neuroshima Hex

: 18 mar 2017, 16:49
autor: Robert3511
Zdaje się, że była zapowiedź eliminacji do mistrzostw już w marcu. Wiadomo coś?

Re: Neuroshima Hex

: 21 kwie 2017, 21:50
autor: Heiken
Jakie armie polecacie do gier domowych dla posiadacza podstawki 3.0? Tak 2 - 3 na razie.

Re: Neuroshima Hex

: 21 kwie 2017, 21:57
autor: Nesmeer
Heiken pisze:Jakie armie polecacie do gier domowych dla posiadacza podstawki 3.0? Tak 2 - 3 na razie.
Jeżeli Ci zależy na urozmaiceniu to Neojungla, Vegas i Dancer. Oferują sporo nowych zasad i wydłużają żywotność gry, wymagają kilku gier by je ograć.
Jeśli natomiast wolisz pomału wprowadzać dodatkowe smaczki i zasady to Stalowa Policja, Nowy Jork powinny być odpowiednie.
Tak czy inaczej, jeśli gra Ci się podoba prędzej czy później kupisz je wszystkie :P

Re: Neuroshima Hex

: 21 kwie 2017, 22:27
autor: Deathhammer
Nowy Jork, Smart, Sharrash, Mississipi.
Tak czy inaczej, jeśli gra Ci się podoba prędzej czy później kupisz je wszystkie :P
Dokładnie :)

Re: Neuroshima Hex

: 22 kwie 2017, 01:04
autor: dizzit
Heiken pisze:Jakie armie polecacie do gier domowych dla posiadacza podstawki 3.0? Tak 2 - 3 na razie.
A ja się zatrzymałem z dodatkami (jakies te nowe armie przekombinowane).
Moje ulubione dodatkowe to: neodżungla, mephisto, vegas i smart

Re: Neuroshima Hex

: 22 kwie 2017, 10:16
autor: Hwi
Neodżungla, Missisipi, Nowy Jork.

+1 do ostatecznego zebrania wszystkich [emoji3]

Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka

Re: Neuroshima Hex

: 26 kwie 2017, 19:10
autor: dicer
Robert3511 pisze:Zdaje się, że była zapowiedź eliminacji do mistrzostw już w marcu. Wiadomo coś?
Dopiero co ogłosili:
http://portalgames.pl/pl/rozpoczynamy-m ... -hex-2017/

Czas odkurzyć żetony. 8)

Re: Neuroshima Hex

: 17 maja 2017, 14:09
autor: pytajnik1
Dość nietypowe pytanie, ale czy żeton sztabu Death Breath jest dwustronny jak sztaby w podstawowych armiach czy jednostronny jak sztaby w pozostałych dodatkach? A jak to wygląda w przypadku obiektów Dancera?

Re: Neuroshima Hex

: 07 cze 2017, 14:04
autor: Fegat
Ostatnio przeprowadziłem wywiad z Michałem Oraczem, który opowiedział mi o dwóch nowych szykowanych armiach. Może kogoś zainteresuje to:
https://www.youtube.com/watch?v=Q_aCQ5WiZko

Re: Neuroshima Hex

: 14 cze 2017, 15:00
autor: pytajnik1
Dzięki za info! Świetna wiadomość, że Michał Oracz nadal ma wenę twórczą w przypadku Neuroshimy!

Mam nadzieję, że i na długo wyczekiwane FAQ znajdzie czas ;)

Re: Neuroshima Hex

: 21 cze 2017, 13:04
autor: koczkodan
kiedy faq?
kiedy nowe armie?

Re: Neuroshima Hex

: 30 cze 2017, 12:17
autor: szorstki
Jeśli ktoś wygrał w mistrzostwach Posterunek z nowymi grafikami i chciałby się podzielić skanem, byłbym wdzięczny :D Ciekawi mnie nowy imydż 8)

Re: Neuroshima Hex

: 10 lip 2017, 13:28
autor: koczkodan
panie Oracz do pracy kiedy bedzie obiecane faq? a moze portal nas oklamal w instrukcji do death breath i nie bedzie zadnego faq?

Re: Neuroshima Hex

: 17 lip 2017, 15:01
autor: warlock
Zostawiam dla potomnych.

NEUROSHIMA HEX! 3.0 - recenzja

Re: Neuroshima Hex

: 17 lip 2017, 15:34
autor: Kal-El83
Fajny tekst :)
Mam dokładnie takie same odczucia co do niuansów NH, tka jak je wyłuszczyłeś :)
Świetna gra, nie skomplikowana a żeby w nią dobrze grać trzeba być zaznajomiony z armią przeciwnika jeszcze bardziej niź ze swoją :)

Re: Neuroshima Hex

: 17 lip 2017, 15:38
autor: DarkSide
warlock, a jak wrażenia z grą z minidodatkami? Grywasz z nimi? Sam mam wszystkie ale jeszcze niektórych nie miałem okazji wypróbować.

Re: Neuroshima Hex

: 17 lip 2017, 15:42
autor: tomb
warlock pisze:Zostawiam dla potomnych.

NEUROSHIMA HEX! 3.0 - recenzja
Jak zwykle świetny tekst.

Osobiście uważam, że Neuroshima Hex to gra, która przetrwa mody i przebije żywotnością wielkie planszówkowe hity. Jako gra dwuosobowa jest tytułem wybitnym, z zadatkami na klasyka. System gry jest unikalny, główne zasady proste, całość jest dość kompaktowa (starczą dwie armie, kilka znaczników i prosta plansza). Moim zdaniem pozostałe sposoby gry, zwyczajowo surowo oceniane na tle wariantu głównego, również są satysfakcjonujące. Oceniam je wyżej, niż większość gier w ich podstawowych trybach.

Największa, być może jedyna prawdziwie ważna skaza Hexa, to oczywiście spiętrzające się wraz z rozwojem gry nieścisłości i niejasności w zasadach. Patrząc na internetowy roboczy FAQ rośnie we mnie obawa, czy ów długo oczekiwany dokument będzie rzeczywistą pomocą dla graczy. Powtórzę się w swojej mantrze - Neuroshima Hex potrzebuje nowej instrukcji, spisanej precyzyjnie i konsekwentnie. Myślę, że gros problemów zniknie przy zastosowaniu jednolitej terminologii i zachowaniu identycznych zwrotów tam, gdzie to potrzebne. Przydatna byłaby też rozpiska z timingiem - tura rozpisana punkt po punkcie.

Re: Neuroshima Hex

: 17 lip 2017, 17:22
autor: DarkSide
tomb pisze: Największa, być może jedyna prawdziwie ważna skaza Hexa, to oczywiście spiętrzające się wraz z rozwojem gry nieścisłości i niejasności w zasadach. Patrząc na internetowy roboczy FAQ rośnie we mnie obawa, czy ów długo oczekiwany dokument będzie rzeczywistą pomocą dla graczy. Powtórzę się w swojej mantrze - Neuroshima Hex potrzebuje nowej instrukcji, spisanej precyzyjnie i konsekwentnie. Myślę, że gros problemów zniknie przy zastosowaniu jednolitej terminologii i zachowaniu identycznych zwrotów tam, gdzie to potrzebne. Przydatna byłaby też rozpiska z timingiem - tura rozpisana punkt po punkcie.
Tak naprawdę jedyne FAQ jakie jest potrzebne, to rozpiska na pary armii "X kontra Y" i wyjaśnienie najbardziej wątpliwych kwestii w w konkretnym zestawieniu par. Jest w tej chwili 16 armii oficjalnych (wliczając Dooms Day Machine)
to daje 120 możliwych par. Oczywiście przy niektórych parach znalazłyby się może ze 2-3 wątpliwości i tyleż linijek tekstu, ale jednak jest z tym trochę roboty. Miałem nawet taki pomysł by coś takiego zacząć opracowywać, ale skoro Portal ogłosił że pracuje nad FAQ to nie będę dublował roboty. :wink:

Re: Neuroshima Hex

: 18 lip 2017, 07:59
autor: warlock
DarkSide pisze:warlock, a jak wrażenia z grą z minidodatkami? Grywasz z nimi? Sam mam wszystkie ale jeszcze niektórych nie miałem okazji wypróbować.
Nigdy nie zagrałem z żadnym z tych minidodatków, niestety :(

@tomb zgadzam się w 100% z tym co napisałeś - żywotność tej gry jest niezwykła. Dobrze, że Portal nie uśmiercił Hexa tak jak Tezeusza, a Michał Oracz nadal pracuje nad nowymi armiami. Niech wypuszczą ten nieszczęsny FAQ i będę szczęśliwym człowiekiem ;).