Strona 66 z 102
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 27 sie 2015, 20:10
autor: donPedro
Rozegraliśmy 2. scenariusz (z mgłą i budowaniem krzyży). Wygraliśmy, ale mam wrażenie, że za łatwo nam poszło:)
Tradycyjnie pojawiło się kilka wątpliwości.
1. Czy grę wygrywa się od razu w momencie wybudowania 5. krzyża?
2. Czy jeśli wysłałem kogoś do budowy Wnyków, a chwilę wcześniej w wyniku działania karty straciliśmy Linę, to mój pion jest bezużyteczny w tej rundzie?
3. Przedmiot startowy Pistolet (tymczasowe +3 do poziomu broni) - czy można go użyć np. dopiero w momencie wyrzucenia na Kości Wygłodniałych Zwierząt bestii o sile 3, albo w momencie polowania, kiedy bestia, z którą mamy walczyć okazała się za silna na walkę z nią samym "poziomem broni" - czy to już za duże ułatwianie sobie gry?
Dzięki.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 27 sie 2015, 20:47
autor: Pynio
donPedro pisze:Rozegraliśmy 2. scenariusz (z mgłą i budowaniem krzyży). Wygraliśmy, ale mam wrażenie, że za łatwo nam poszło:)
Tradycyjnie pojawiło się kilka wątpliwości.
1. Czy grę wygrywa się od razu w momencie wybudowania 5. krzyża?
2. Czy jeśli wysłałem kogoś do budowy Wnyków, a chwilę wcześniej w wyniku działania karty straciliśmy Linę, to mój pion jest bezużyteczny w tej rundzie?
3. Przedmiot startowy Pistolet (tymczasowe +3 do poziomu broni) - czy można go użyć np. dopiero w momencie wyrzucenia na Kości Wygłodniałych Zwierząt bestii o sile 3, albo w momencie polowania, kiedy bestia, z którą mamy walczyć okazała się za silna na walkę z nią samym "poziomem broni" - czy to już za duże ułatwianie sobie gry?
Dzięki.
1. Tak
2. Tracisz linę (obracasz kartę przedniotu na stronę pomysłu, lub odrzucasz kartę z gry) - nie wybudujesz wnyków.
3. Strzelasz kiedy masz na to ochotę.
Generalnie wszystko jest na kartach instrukcji i scenariusza

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 27 sie 2015, 20:51
autor: donPedro
Pynio pisze:
2. Tracisz linę (obracasz kartę przedniotu na stronę pomysłu, lub odrzucasz kartę z gry) - nie wybudujesz wnyków.
Raczej chodziło mi o mojego piona

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 27 sie 2015, 20:59
autor: Kal-El83
Jeśli po przydzieleniu zadań a przed budową wnuków straciłeś linę to pion marnuje swoją akcję.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 27 sie 2015, 22:38
autor: akahoshi
donPedro pisze:Rozegraliśmy 2. scenariusz (z mgłą i budowaniem krzyży). Wygraliśmy, ale mam wrażenie, że za łatwo nam poszło:)
Bo to nie jest trudny scenariusz... pod warunkiem, że szybko odkryjesz równiny i wzgórza.
Ja ten scenariusz wygrałem dopiero za ósmym razem

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 28 sie 2015, 01:23
autor: Neoptolemos
Ja też jakoś tak. Grałem też później i prawie nigdy nie mogłem zrobić dzwonów, bo wzgórza pojawiały się od trzeciego totemu i mgły za cholerę nie dało się zlikwidować

ale jak na Robinsona, to faktycznie wręcz prościzna.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 28 sie 2015, 11:12
autor: donPedro
To my chyba mieliśmy farta, bo wystarczyło odkrycie 5. kafelków wyspy i były wśród nich tylko dwa z totemami, więc nawet Dzwonów nie trzeba było budować.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 28 sie 2015, 11:14
autor: akahoshi
A stawiałeś znaczniki mgły pojawiające się za pomocą znacznika książki na kartach wydarzeń?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 28 sie 2015, 11:30
autor: donPedro
akahoshi pisze:A stawiałeś znaczniki mgły pojawiające się za pomocą znacznika książki na kartach wydarzeń?
Tak, wyszły chyba trzy wydarzenia "z książką", ale trafiliśmy też na żeton odkrycia, który pozwalał usunąć dwa znaczniki mgły.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 28 sie 2015, 11:34
autor: ski-kub
No to całkiem nieźle pofarciło Wam się. Ten scenariusz potrafi mocno kopnąć w tyłek przy pechowej kombinacji (zresztą jak każdy:P).
Robinson Cruzoe - schronienie i obóz
: 28 sie 2015, 20:41
autor: Salvadore21
czołem,
po co jest schronienie?
zaczyna się na kafelku gdzie jest już obóz, a sam obóz jest bardziej wartościowy od schronienia, więc nie rozumiem po co na innych kafelkach jest schronienie.
Ktoś podpowie?
Czy chodzi tylko o karty przygód, że w razie czego jest gdzie się skryć w razie nocy?
Re: Robinson Cruzoe - schronienie i obóz
: 28 sie 2015, 21:08
autor: Peter128
Radzę przeczytać instrukcję jeszcze raz na spokojnie
Obóz - miejsce, gdzie jesteście - nic nie daje. Będąc w Obozie bez Schronienia co noc każdy gracz dostaję 1 Ranę.
Schronienie - trzeba go zbudować lub skorzystać z Naturalnego Schronienia. Chroni przed otrzymywaniem 1 Rany co noc. Daje bazę do rozwinięcia - budowania Dachu (który chroni przed deszczem i śniegiem) oraz Palisady (która chroni przed kością bestii - czerwoną).
Re: Robinson Cruzoe - schronienie i obóz
: 28 sie 2015, 21:09
autor: sqb1978
Schronienie najpierw trzeba zbudować, a pewnie chodzi Ci o schronienie naturalne, ktôre daje tymczasową ochronę na wypadek gdyby gracze jeszcze schronienia nie mieli zbudowanego lub w jakiś sposób je stracili, a także na wypadek nocy poza obozem z kart przeciwności. Oczywiście pod warunkiem, że się taki kafelek trafi w odpowiednim czasie. Obóz to tylko oznaczenie pozycji gdzie gracze nocują na mapie.
Na przyszłość: każda gra ma założony swój temat z zasadami i najlepiej tam pisać pytanie.
Re: Robinson Cruzoe - schronienie i obóz
: 28 sie 2015, 21:43
autor: Salvadore21
słuszna uwaga nr dwa;) i słuszna uwaga numer 1 też, bo uśmiech był na końcu.
no własnie po przeczytanie instrukcji nie mogłem skumać o co chodzi z tymi zagadnieniami, dlatego głowę zawracałem.
dzięki za infa:)
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 30 sie 2015, 19:21
autor: donPedro
Scenariusz Jenny w potrzebie.
1. Czy Tratwa na karcie scenariusza i Tratwa na planszy Pomysłów są traktowane jako dwa osobne przedmioty?
2. Czy Wnyków można używać tylko na kaflu z jedzeniem?
3. Jeśli morale spada poniżej -3. poziomu to nic się już nie dzieje czy dostajemy ranę?
Dziękuję.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 30 sie 2015, 20:23
autor: akahoshi
Ad.1 Tak, dwa osobne przedmioty, dające różne profity.
Ad.2 Nie, na kaflu z obozem, lub schronieniem. Jeśli na kaflu jest symbol jedzenia, w fazie produkcji dostaniesz dwa jedzenia. Jeśli na kaflu jest tylko symbol drewna, dostaniesz jedno drewno i jedno jedzenie.
Ad.3 Nic się nie dzieje. No poza utratą trzech żetonów morali, a jeśli ich nie masz, to odpowiedniej ilości ran.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 30 sie 2015, 20:48
autor: donPedro
A czy jest jakiś powód, dla którego nie można używać Żołnierza w grze dwuosobowej?
Akurat w scenariuszu Jenny w potrzebie by nam się przydał:)
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 04 wrz 2015, 15:33
autor: ixi24
Azazelek pisze:Jeśli po przydzieleniu zadań a przed budową wnuków straciłeś linę to pion marnuje swoją akcję.
Jak to jest możliwe ? Przecież wszystkie akcje wykonywane są jednocześnie.
Druga sprawa. Tak czytam sobie kilka ostatnich stron i rzeczywiście jest tak, że:
1. mam obóz
2. buduje schronienie na sąsiednim(odkrytym kafelku)
3. Eksploruje wyspę i odkrywam nowy kafelek obok tego z nowo wybudowanym schronieniem
4. Mogę się tam w fazie nocy przenieść?! Serio tak to działa?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 04 wrz 2015, 15:58
autor: Pietruch
ixi24 pisze:
Azazelek pisze:Jeśli po przydzieleniu zadań a przed budową wnuków straciłeś linę to pion marnuje swoją akcję.
Jak to jest możliwe ? Przecież wszystkie akcje wykonywane są jednocześnie.
Akcje nie są wykonywane jednocześnie
Zagrożenie -> Polowanie -> Budowa -> Zbieranie -> Surowców -> Eksploracja (i potem Porządkowanie Obozu oraz Odpoczynek)
Kolejność trzech ostatnich mogłem pokręcić, ale w wyniku akcji Budowy mogę wylosować na kostce znak zapytania, dobrać kartę przygody związaną z budową i natknąć się tam na polecenie "Odrzuć/zniszcz przedmiot". Jeśli w wyniku tego odrzucenia zniszczę przedmiot Lina to nie mogę zbudować Wnyków nawet jeśli w tej samej turze planowałem zrobić to drugim pionkiem (lub planował zrobić to inny gracz). Nie wiem czy nie utrudniam sobie zbytnio gry, ale dotychczas grałem tak, że jeśli mam zbudowane Linę oraz Wnyki, a w wyniku działania jakiejś karty jestem zmuszony zniszczyć Linę, to usuwałem też Wnyki bo "przerywało się" drzewko technologiczne
ixi24 pisze:
Druga sprawa. Tak czytam sobie kilka ostatnich stron i rzeczywiście jest tak, że:
1. mam obóz
2. buduje schronienie na sąsiednim(odkrytym kafelku)
3. Eksploruje wyspę i odkrywam nowy kafelek obok tego z nowo wybudowanym schronieniem
4. Mogę się tam w fazie nocy przenieść?! Serio tak to działa?
Schronienia nie można chyba budować na sąsiednim kafelku. Buduje się je na kafelku, na którym znajduje się obóz, a w Fazie Nocy można Obóz+Schronienie przenieść na sąsiedni kafelek.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 04 wrz 2015, 16:16
autor: ixi24
Pierwsza sprawa ok, ale druga była poruszana dwie strony wcześniej
Instrukcja str. 16 (Prawa Kolumna od góry)
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 04 wrz 2015, 16:22
autor: espresso
Uwielbiam tę grę, ale 65 stron wątku z pytaniami o zasady i 19 stron FAQ dobitnie świadczy o tym, że instrukcja jest do bani.
Do rzeczy. Akcje są wykonywane jednocześnie, a możliwość ich realizacji sprawdzamy w fazie planowania. Cytat za FAQ:
W trakcie rozpatrywania pierwszej akcji Budowania karta Przygody nakazuje położyć żeton „-1
pionek” na polu akcji Budowanie. Inny gracz także położył pionek na tej akcji budowania. Jest tam
tylko jeden jego pionek, ale teraz na polu znajduje się dodatkowy żeton „-1 pionek”. Czy jeden pionek
wystarczy do budowania? Czy druga akcja budowania musi zostać anulowana?
Nie. Taki żeton należy sprawdzać tylko przed przypisaniem pionków do poszczególnych akcji, w czasie
planowania, a nie w chwili ich rozpatrywania. Po położeniu żetonu „-1 pionek”, jako efektu na karcie
Przygody, będzie on miał wpływ na akcje planowane w kolejnych rundach.
Wg mnie, analogicznie należy przyjąć, że jeżeli utracimy linę w fazie wykonywania akcji, to nie ma to wpływu na wcześniej zaplanowane budowanie wnyków.
Pietruch pisze: dotychczas grałem tak, że jeśli mam zbudowane Linę oraz Wnyki, a w wyniku działania jakiejś karty jestem zmuszony zniszczyć Linę, to usuwałem też Wnyki bo "przerywało się" drzewko technologiczne

Z tym się zgadzam, ale już nie mam siły przebijać się przez FAQ, żeby znaleźć potwierdzenie.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 04 wrz 2015, 16:37
autor: DarkSide
1. Obóz można budować na kafelku obok
2.
espresso pisze:
Wg mnie, analogicznie należy przyjąć, że jeżeli utracimy linę w fazie wykonywania akcji, to nie ma to wpływu na wcześniej zaplanowane budowanie wnyków.
Otóż to. Jednoczesność wszystkich akcji + wpływ wydarzeń typu utrata liny sprawiają że wnyki mozna otrzymać.
3.
espresso pisze:
Pietruch pisze: dotychczas grałem tak, że jeśli mam zbudowane Linę oraz Wnyki, a w wyniku działania jakiejś karty jestem zmuszony zniszczyć Linę, to usuwałem też Wnyki bo "przerywało się" drzewko technologiczne

Z tym się zgadzam, ale już nie mam siły przebijać się przez FAQ, żeby znaleźć potwierdzenie.
Otóż nie. To samo należałoby robić w sytuacji, gdy trzeba zakrywać dany typ terenu i traktować jako nieodkryty. Jeśli w tym czasie wytorzyliśmy przedmioty które wymagaja tego terenu to tracilibyśmy te przedmioty, co uważam za idiotyczne rozwiązanie mechaniczne. Po drugie albo to było FAQ albo jest gdzieś w instrukcji, że wymagania dotyczą POMYSŁÓW. Wytworzony przedmiot jest już wytworzony i nic tego nie zmieni (chyba że jakaś karta każe nam je odrzucić).
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 04 wrz 2015, 17:29
autor: ixi24
Czyli dobrze myślałem. Wnyki jak najbardziej zostają, ale mi najbardziej chodziło o to drugie pytanie i ten 4 podpunkt:
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 04 wrz 2015, 17:32
autor: espresso
DarkSide pisze:Otóż nie. To samo należałoby robić w sytuacji, gdy trzeba zakrywać dany typ terenu i traktować jako nieodkryty. Jeśli w tym czasie wytorzyliśmy przedmioty które wymagaja tego terenu to tracilibyśmy te przedmioty, co uważam za idiotyczne rozwiązanie mechaniczne. Po drugie albo to było FAQ albo jest gdzieś w instrukcji, że wymagania dotyczą POMYSŁÓW. Wytworzony przedmiot jest już wytworzony i nic tego nie zmieni (chyba że jakaś karta każe nam je odrzucić).
Sugerowałam się zapisem w instrukcji, że jak tracimy przedmiot, to tracimy też to, co on nam dał (np. utrat cegły powoduje konieczność obniżenia palisady, a utrata noża - obniżenie broni) - takiego zapisu nie ma przy typach tereny. Widzę, że ta dyskusja już była (około 40 strony tego wątku), więc jak ktoś ciekawy, to może sobie tam zajrzeć

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 04 wrz 2015, 19:40
autor: DarkSide
Rozumiem sytuację w której wchodziłyby w grę łańcuchy technologiczne. Żeby otrzymać dobro wysokoprzetworzone, trzeba mieć cały łancuch umiejętności/zasbów/rzemiosł etc. To jest jasne jak słoń.
W Robinsonie po prostu jeden przedmiot niejako pomaga w uzyskaniu kolejnego przedmiotu. Np.: Wytworzyłem nóż, który służy mi potem do wyprodukowania pasów. Czy jeśli stracę nóż, to mam "za karę" zniszczyć owe pasy?

Oczywiście posiadanie noża powoduje że mogę lepiej się bronić (pozim broni), więc ja go tracę to zdolności obronne obniżają się, ale przedmioty które zdołałem wytworzyć przecież nadal istnieją.
