Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5800
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 1846 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Mr_Fisq »

pavel pisze: 01 gru 2024, 07:50 Slenderman i tak wysprzedany.
Z ciekawości włożyłem core box’a, do koszyka w opcji US store, to 140$ przesyłka, VAT 70$ i informacja o nieznanych kosztach podatku w twoim kraju.
Teraz tak na spokojnie pomyślałem, że mogę kolejny rok, grać z tym co mam. Fomo BF w tym roku ominęło mnie, chyba ze wszystkim.
Rozważałem Core z US i też mi wyskoczył niezerowy podatek.
_Paulus_ pisze: 01 gru 2024, 02:15 Obecnie na przesyłki poza US sklep nie pobiera podatku.
Na początku myślałem, że na przedmioty z HQ nie ma podatku, potem, że na wszytko oprócz core. Teraz podejrzewam, że dla nowych produktów nie ma podatku :mrgreen:

Flower, Core => pokazuje mi podatek
Frogdog, losowy resin => brak podatku.

Jakbym miał zgadywać, to od pewnego momentu przestali doliczać podatek do produktów, ale dla "starych" pozycji nikt tego nie skorygował.
Sprzedam: Porządki po majówce - nowości, obniżki (m.in.: Nova Aetas - dodatki, Królestwa Północy, SPQR Deluxe, League of Dungeoneers)
Przygarnę: Zone Wars, Dropfleet Commander
Reloxart14
Posty: 54
Rejestracja: 19 sie 2021, 17:48
Has thanked: 8 times
Been thanked: 19 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Reloxart14 »

Napisałem do supportu odnośnie dostępności Core w Europie – odpisali, że w najbliższej przyszłości nie będzie restocka ani do Europy, ani do Stanów – mają w planach w pełni skupić się na drukach nadchodzących dodatków. W związku z tym polecił branie gry z USA, póki jest.

Więc mam nadzieję, że nie dałem się zrobić w bambuko, ale kupiłem przepłacając w cholerę xD

Ewentualnie szykują wersję 2.0 albo uważają że rynek na podstawkę się nasycił.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 877
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 110 times
Been thanked: 134 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: pavel »

Reloxart14 pisze: 01 gru 2024, 17:19 Napisałem do supportu odnośnie dostępności Core w Europie – odpisali, że w najbliższej przyszłości nie będzie restocka ani do Europy, ani do Stanów – mają w planach w pełni skupić się na drukach nadchodzących dodatków. W związku z tym polecił branie gry z USA, póki jest.

Więc mam nadzieję, że nie dałem się zrobić w bambuko, ale kupiłem przepłacając w cholerę xD

Ewentualnie szykują wersję 2.0 albo uważają że rynek na podstawkę się nasycił.
Nie przepłaciłeś sporo. W normalniej cenie plus VAT wychodziło również około 550$ z EU, chyba, że mialeś na myśli BF. Tylko teraz dłużej z przesyłką, no i ryzyko uszkodzenia paczki duże.
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5800
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 1846 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Mr_Fisq »

Pytanie co mieli na myśli pisząc o najbliższym czasie?
Kwartał? Pół roku? rok?

Mnie kusiło sprowadzenie z US, ale to jednak trochę zabawy w zwroty podatku, upoważnienia dla poczty polskiej itd.

Łudzę się, że gdzieś w Polsce/EU uda się coś złowić nie dużo drożej.
Sprzedam: Porządki po majówce - nowości, obniżki (m.in.: Nova Aetas - dodatki, Królestwa Północy, SPQR Deluxe, League of Dungeoneers)
Przygarnę: Zone Wars, Dropfleet Commander
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4651
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 310 times
Been thanked: 1115 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: brazylianwisnia »

Reloxart14 pisze: 01 gru 2024, 17:19 Napisałem do supportu odnośnie dostępności Core w Europie – odpisali, że w najbliższej przyszłości nie będzie restocka ani do Europy, ani do Stanów – mają w planach w pełni skupić się na drukach nadchodzących dodatków. W związku z tym polecił branie gry z USA, póki jest.

Więc mam nadzieję, że nie dałem się zrobić w bambuko, ale kupiłem przepłacając w cholerę xD

Ewentualnie szykują wersję 2.0 albo uważają że rynek na podstawkę się nasycił.
Każdy inaczej wycenia balans czas/koszt ale ja mogę poczekać i kupić na BF za rok a jak nie będzie za rok to A 2 :) na KS czekać 2 lata to wręcz szybko więc mentalnie traktuje to tak samo. Ogra się w międzyczasie ATO, KF I 100 innych gier a KDM będę sobie składał i malował figurki. W polskim internecie w trakcie tego roku przewijała się podstawka 1.5/1.6 za 1100-1400zl. Może coś się znów trafi.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
bosik111
Posty: 441
Rejestracja: 12 gru 2013, 13:53
Has thanked: 13 times
Been thanked: 60 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: bosik111 »

Ja jestem ciekaw jakie ceny podstawki zobaczymy w najbliższym roku na portalach aukcyjnych. Może być niezły kosmos, zwłaszcza jak teraz trochę osób pokupowalo dodatki licząc na to że gdziesś wyrwą podstawkę w przystępnej cenie.

Jeśli nie ogłoszą dodruku to zacznie się niezła spekulacja, parę lat temu zwykle dodatki chodzily po 2x-3x ceny i więcej.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4651
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 310 times
Been thanked: 1115 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: brazylianwisnia »

Nie sądzę by w Polsce po tylu latach jakąś duza liczba osób chciała kupić KDM i chciala zapłacić jeszcze więcej niż i tak juz ogromna cene. może być tak, że ludzie będą chcieli pospekulowac ale nie sądzę by był na to popyt. W obecnej sytuacji tym bardziej lepiej brać Kingdom Forlorn czy ATO I za cenę podstawki KDM mieć 3x więcej zawartości a KDM kupic w następne BF :)
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5800
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 1846 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Mr_Fisq »

KDM nie jest już tak unikatowe jak kiedyś. Jak miałbym płacić spekulacyjne ceny za Core, to wolę sobie dokupić na przeczekanie dostępne od ręki i sporo tańsze:
- Oathsworn
- Primal: The Awakening
pewnie - są prostsze, ale za KDM mogę kupić obie i jeszcze zostanie mi kasy jakby pojawiło się coś nowego.

Nie spodziewałbym się też, żeby całkiem zaniechano dodruków KDM - może będzie jakaś przerwa, ale nie oszukujmy się - Poots to człowiek jednej gry, po co miałby zabijać kurę znoszącą złote jaja? Z drugiej strony biorąc pod uwagę liczbę zamówień na tereny do KDM, to bankructwo raczej Adamowi nie grozi.

Potencjalne cła na import z Chin może są jakimś zagrożeniem, ale bardziej dla rynku w USA. Można przecież pchać gry bezpośrednio do europy i zarabiać na nich więcej.

Także IMHO KDM nie jest na razie zagrożone wyginięciem i nie ma się co spinać z zakupem.
To już prędzej można się obawiać o przyszłość kolejnych dodruków ATO (a niektórzy mają też wątpliwości odnośnie kondycji finansowej ITU).
Sprzedam: Porządki po majówce - nowości, obniżki (m.in.: Nova Aetas - dodatki, Królestwa Północy, SPQR Deluxe, League of Dungeoneers)
Przygarnę: Zone Wars, Dropfleet Commander
ArtIO
Posty: 720
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 52 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: ArtIO »

Jak widać w EU jest nadal bardzo duże zainteresowanie KDM i jak ktoś będzie chciał sprzedać, ale nie będzie chętnych to zawsze można sprzedać poza PL :)

Core dodrukują, chyba że faktycznie przygotowują wersje 2.0 to wtedy wejdzie nowa podstawka :)
Ale dziwne, jako że CoD to ma być właśnie modyfikacją gry do wersji 1.7 czy tam 2.0. Ale jak czytałem update dotyczące KDM to jest wszystko chaotycznie wydawane.
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2460
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 681 times
Been thanked: 1100 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Galatolol »

Nikt nie wrócił żywy z polowania w roku 11, co sprawiło, że osada uległa zagładzie. Co było nieuchronne, bo trzymała się jeszcze tylko dzięki szczęśliwemu rzutowi na początkową liczbę ocalałych oraz dwukrotnemu wylosowaniu bliźniaków przy sprawdzaniu potomstwa.

Najbardziej podobają mi się walki, konkretniej takie, gdzie mam szansę zwyciężyć :lol: Obaj Nemesis spuścili mi bezlitosny łomot i o ile do ubicia Butchera dużo mi nie brakło, to King's Manowi zadałem 2-3 rany. Ogólnie idea Nemesis całkiem spoko, kojarzy się z pytaniami kontrolnymi w trakcie nauki, tylko może są trochę zbyt surowe :P Podobnie są też wydarzenia trzymające w ryzach zasoby oraz populację, rozumiem ich obecność.

Fajne jest uczenie się zachowań potwora podczas kolejnych walk z nim, a także powolne gromadzenie surowców, szczególnie na początku, gdzie każda sztuka ekwipunku dużo zmienia (pod koniec - a byłem w mniej niż połowie - trochę mnie zaczęło to przytłaczać, ale zawsze tak mam). Dlatego kampania 5-letnia, z rozbudowanymi postaciami na start wydaje mi się przesadą w drugą stronę; pode mnie dobra by była pewnie 15-letnia, ze startem od zera, ale szybszym przyrostem doświadczenia i surowców.

Coraz bardziej mi się nie podoba faza polowania (w sensie szukania potwora przed walką). Tematycznie super, ale w praktyce jest upierdliwym festiwalem rzucania kostką i wertowania instrukcji, do tego potrafi nieźle pokiereszować drużynę, a przy moich umiejętnościach nie jest to potrzebne, sama walka wystarczy :lol: Gdzieś widziałem określenie "obnoxioius" i się pod nim podpisuję.

Właśnie, mam poczucie, że jestem bardziej nieudolnym zarządcą niż większość graczy, bo wszyscy opisują swoich ocalałych, którzy na przestrzeni lat dorabiają się kolejnych urazów i umiejętności, a u mnie mało który przetrwał choćby trzy walki :lol: Nie dorobiłem się ani jednego Weapon Specialist, a jedyna osoba, która chwilę pożyła, to typek, który w fazie polowania wylosował, że po walce idzie na emeryturę - poszedł pod miecz, gdy do osady wbił typek, który zrobił demolkę i dodatkowo kazał zabić jednego mieszkańca.

Dziwi mnie, jak dużo w grze (głównie z wydarzeń) jest możliwości rzutu typu: 1-3 śmierć postaci, 4-8 nic, 9-10 coś fajnego. Ktokolwiek ryzykuje w takich sytuacjach? (a czasem taki rzut jeszcze wymaga dodatkowego kosztu!) Może coś modyfikuje rzuty tego typu, tylko nie ogarnąłem?

Mam ochotę odpalić kampanię ponownie (choćbym miał dodatki, to żadnego bym jeszcze nie dodawał). Ale nie mam poczucia, że dużo rzeczy bym zrobił inaczej. Nie wykułbym paru przedmiotów, które się nie sprawdziły, spróbowałbym dać komuś pełen zestaw najsłabszej zbroi i właściwie tyle. Są te słynne dwa wybory (trupy i dzieci), które z tego co wiem dużo zmieniają, ale byłem zadowolony z efektów, które uzyskałem (nie wiem, co robią alternatywy, bo podszedłem klimatycznie i raczej nie czytałem konsekwencji wyborów [2-3 razy pozwoliłem sobie cofnąć decyzję w fazie polowania, gdy podczas rzutu okazywało się np. że tylko wynik 10+ nie rozszarpuje mi postaci xD - ewidentnie coś pod late game]) - na pewno kiedyś zagram na inne, ale możliwe, iż będzie to niejako a siłę.

Podpisuję się pod peanami nt. grafik i klimatu, patrzę na zdjęcia innych gier i żadna nie ma startu do KDM pod tym względem (co nie znaczy że wszystkie wybory wizualne mi się podobają, np. tyły kart broni mają bardzo nieczytelne napisy [ciemnoszare na czarnym tle], tylko po to, by być mhroczniejszymi [a przody i tak są białe xD]).
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4651
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 310 times
Been thanked: 1115 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: brazylianwisnia »

Pytanie co to znaczy bardzo duże. Moim zdaniem 95% zainteresowanych to już kupiło. Sprzedaż używanej kopii KDM gdzies do Europy to nie taka prosta sprawa. Koszta i związane z nimi ryzyko..może jednak desperaci się znajdą. Core dodrukuja raczej szybciej niż później bo sprzedaż dodatków to mega istotna rzecz z punktu biznesowego.
Jakąś forma 2.0 pewnie się też pojawi. Może Silver City przemianuja na nowy punkt wejścia w marke a może będzie to coś nowego. Autor zaakceptował, że są grą lifestylowa i patrząc na inne tego typu gry jak MtG czy Arkham LCG prędzej czy później będą musieli zaadresować problem wejścia w gre. Nie wyobrażam sobie, że w tej formie co jest zrobią Expansions of Death vol 3 I 4 zwiększając liczbę głównych pudełek do 50+ i tony pobocznego towaru. Jak to magazynować, sprzedawać, dodrukowywać i zarządzać?
Mogą zrobić nowa podstawke złożona z całej nowej zawartości która obecni fani kupią jako kolejny dodatek z mega dużą zawartością po świetnej cenie a nowi od tego będą zaczynać albo wzorem Arkham LCG muszą odświeżyć wydanie i popakowac zawartość w mniejsza liczbe pudełek. Jak rozumiem, za 2 lata zakończą prace nad obecnie sprzedanymi dodatkami wiec nowy KS 2025/2026 wydaje się możliwy.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
ArtIO
Posty: 720
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 52 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: ArtIO »

brazylianwisnia pisze: 02 gru 2024, 11:16 Pytanie co to znaczy bardzo duże. Moim zdaniem 95% zainteresowanych to już kupiło. Sprzedaż używanej kopii KDM gdzies do Europy to nie taka prosta sprawa. Koszta i związane z nimi ryzyko..może jednak desperaci się znajdą. Core dodrukuja raczej szybciej niż później bo sprzedaż dodatków to mega istotna rzecz z punktu biznesowego.
Jakąś forma 2.0 pewnie się też pojawi. Może Silver City przemianuja na nowy punkt wejścia w marke a może będzie to coś nowego. Autor zaakceptował, że są grą lifestylowa i patrząc na inne tego typu gry jak MtG czy Arkham LCG prędzej czy później będą musieli zaadresować problem wejścia w gre. Nie wyobrażam sobie, że w tej formie co jest zrobią Expansions of Death vol 3 I 4 zwiększając liczbę głównych pudełek do 50+ i tony pobocznego towaru. Jak to magazynować, sprzedawać, dodrukowywać i zarządzać?
Mogą zrobić nowa podstawke złożona z całej nowej zawartości która obecni fani kupią jako kolejny dodatek z mega dużą zawartością po świetnej cenie a nowi od tego będą zaczynać albo wzorem Arkham LCG muszą odświeżyć wydanie i popakowac zawartość w mniejsza liczbe pudełek. Jak rozumiem, za 2 lata zakończą prace nad obecnie sprzedanymi dodatkami wiec nowy KS 2025/2026 wydaje się możliwy.
I właśnie jak patrzę na grupę KDM Market to jednak nie, jest więcej niż 5% zainteresowanych i z każdym nowym dodatkiem pojawia coraz więcej nowych osób. Z tą sprzedażą to masz odpowiednie platformy, więc teraz to nie jest takie skomplikowane, to działa tak samo sprawnie jak i zakup czegoś spoza Polski.
Silver City to DC w świecie KDM to jednak nie jest to samo co KDM.
Nie wiem czy to raczej nie 2027, po pewnie wtedy skończą te dodatki które już zapowiedziane i nie zaczną kampanii KS na nowe dodatki.
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2460
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 681 times
Been thanked: 1100 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Galatolol »

Co do dostępności i wyborów wydawniczych, uważam że przedostatni post Krecilapki trafił w sedno. Do tego jeszcze dodam, może trochę cynicznie, że powodem niektórych "dziwnych" decyzji typu pojedyncze karty do rzeczy X w dodatku Y może być świadomość, że dzięki temu więcej/łatwiej się sprzeda.

To nie jest gra mająca trafić do masowego odbiorcy, któremu trzeba jak najbardziej ułatwić wejście, tylko do wariatów, którzy czytają relacje, oglądają zdjęcia, widzą że ceny tylko rosną, a dostępność maleje, więc w końcu są gotowi wydać 2 tysiące na podstawkę :lol:

Ponadto KDMowi dobrze wyszło spozycjonowanie się jako "produkt premium", gdzie łatwiej przełknąć wysokie ceny, a to nie do końca prawda:
Spoiler:
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4651
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 310 times
Been thanked: 1115 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: brazylianwisnia »

ArtIO pisze: 02 gru 2024, 12:19
I widzisz na grupach tysiąc czy dwa tysiące nowych osób? Jednak do tej pory KDM znalazl dziesiątki tysięcy nabywców więc te 5% nie tak mało. No i część z tych pierwotnych graczy też regularnie sprzedaje swoje gry przez co popyt zaspokaja się także z tej strony.
Galatolol pisze: 02 gru 2024, 12:26 To nie jest gra mająca trafić do masowego odbiorcy, któremu trzeba jak najbardziej ułatwić wejście, tylko do wariatów, którzy czytają relacje, oglądają zdjęcia, widzą że ceny tylko rosną, a dostępność maleje, więc w końcu są gotowi wydać 2 tysiące na podstawkę :lol:
No ale jednak trafia do masowego odbiorcy jak na realia gier planszowych dla hobbystów. No i taka strategia miała by rację bytu gdyby KDM był jedyną gra na rynku. Osobiście wolę jednak 2000zl w pakowac w kilkaset godzin ATO czy KF, które nie dość, że są dla mnie lepsze(przepraszam, że tu wchodzę do jaskini lwa :P ), łatwiejsze do wejścia jak i są lepsza propozycja z ekonomicznego punktu widzenia. Dopiero po zakupie tych dwóch pozycji postanowiłem wejść w KDM.

Łatwo jest twórcy siedzieć w tym co działa dziś ale w pewnym momencie coraz większy odsetek fanów KDM stwierdzi, że tyle zawartości co mają im wystarczy. Kolejna część to jeszcze gorszy scenariusz - sprzedadzą KDM z dodatkami jednocześnie zaspokajając popyt innego gracza. Bez stałego napływu nowych graczy nie pojadą na KDM kolejne 10 lat. Dla samych twórców to też będzie pielklo dodrukowywać 100 różnych rzeczy stworzyli sytuacje gdzie dodatek X wymaga doatkow Y i Z..

Co do Silver City to nie jestem może biegły w tematach KDM ale skoro jest to dodatek wchodzący do normalnej gry zamiast polowań w mid game i mimo innej formy posiada ta sama funkcje a autor przebąkuje o formie rozszerzenia standalone no to nie brakuje dużo do tego by stało się to nowym punktem wejscia. Jak by zrobili z tego standalone dorzucając wszystkie wymagane elementy z podstawki aby grać pełna kampanie a nie tylko mid game to mamy nowy, inny core. To tylko był taki przykład. Może właśnie takie idee krążą w zespole bo snując wizję na przyszłe 20+ dużych dodatków widzą jakiś będą pojawić się problemy.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
_Paulus_
Posty: 341
Rejestracja: 05 wrz 2006, 16:35
Has thanked: 11 times
Been thanked: 28 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: _Paulus_ »

Galatolol pisze: 02 gru 2024, 11:10 Najbardziej podobają mi się walki, konkretniej takie, gdzie mam szansę zwyciężyć :lol: Obaj Nemesis spuścili mi bezlitosny łomot i o ile do ubicia Butchera dużo mi nie brakło, to King's Manowi zadałem 2-3 rany. Ogólnie idea Nemesis całkiem spoko, kojarzy się z pytaniami kontrolnymi w trakcie nauki, tylko może są trochę zbyt surowe :P Podobnie są też wydarzenia trzymające w ryzach zasoby oraz populację, rozumiem ich obecność.
King's Man - nienawidzę gościa z całego serca. Ale jak już się odkryje sposób to jedyne co przeszkadza, to to, że jest. Dlatego chyba jest najczęściej wymienianą postacią z podstawki po lwie.
Galatolol pisze: 02 gru 2024, 11:10 Fajne jest uczenie się zachowań potwora podczas kolejnych walk z nim, a także powolne gromadzenie surowców, szczególnie na początku, gdzie każda sztuka ekwipunku dużo zmienia (pod koniec - a byłem w mniej niż połowie - trochę mnie zaczęło to przytłaczać, ale zawsze tak mam). Dlatego kampania 5-letnia, z rozbudowanymi postaciami na start wydaje mi się przesadą w drugą stronę; pode mnie dobra by była pewnie 15-letnia, ze startem od zera, ale szybszym przyrostem doświadczenia i surowców.
Za to ten moment "objawienia" kiedy wreszcie odkrywasz jak rozwalić tego złola co robił Ci do tej pory zawsze mega kuku! Ten uczuć gdy wreszcie po iluś tam próbach rozwalasz potwora bez strat własnych.

Nie do zastąpienia :D
Galatolol pisze: 02 gru 2024, 11:10 Coraz bardziej mi się nie podoba faza polowania (w sensie szukania potwora przed walką). Tematycznie super, ale w praktyce jest upierdliwym festiwalem rzucania kostką i wertowania instrukcji, do tego potrafi nieźle pokiereszować drużynę, a przy moich umiejętnościach nie jest to potrzebne, sama walka wystarczy :lol: Gdzieś widziałem określenie "obnoxioius" i się pod nim podpisuję.
Tak, jest to również według mnie najsłabszy element.
Galatolol pisze: 02 gru 2024, 11:10 Właśnie, mam poczucie, że jestem bardziej nieudolnym zarządcą niż większość graczy, bo wszyscy opisują swoich ocalałych, którzy na przestrzeni lat dorabiają się kolejnych urazów i umiejętności, a u mnie mało który przetrwał choćby trzy walki :lol: Nie dorobiłem się ani jednego Weapon Specialist, a jedyna osoba, która chwilę pożyła, to typek, który w fazie polowania wylosował, że po walce idzie na emeryturę - poszedł pod miecz, gdy do osady wbił typek, który zrobił demolkę i dodatkowo kazał zabić jednego mieszkańca.
No więc jedyna rada jaką zawsze udzielam wszystkim narzekającym na trudne walki.

Masz dwa lub nawet trzy składy. Skład A to ten, który chodzi na pewne polowania, farmić potwory i zasoby. Bez zbędnego ryzyka. To ten skład gdzie sobie rozwijasz specjalizację czy dobijasz mastery. Drugi skład - to ten, który przeciera szlak - walczy z Nemesis lub idzie po raz pierwszy na przeciwnika, przeciwko któremu jeszcze nie walczyłeś - lub nawet jeśli walczyłeś, nadal nie masz strategii. Ewentualnie ludziki ze składu B mogą stać się składem A wraz z przechodzeniem na emeryturkę składu A.

Skład trzeci ma dokładnie to samo zadanie co skład 2. Wszystko zależy ilu masz Ocalałych w swojej osadzie.

Największym błędem według mnie - jest posyłanie swoich najlepszych ludzi wszędzie. To oczywiście jest moje podejście i niekoniecznie trzeba się z nim zgadzać :D
Galatolol pisze: 02 gru 2024, 11:10 Dziwi mnie, jak dużo w grze (głównie z wydarzeń) jest możliwości rzutu typu: 1-3 śmierć postaci, 4-8 nic, 9-10 coś fajnego. Ktokolwiek ryzykuje w takich sytuacjach? (a czasem taki rzut jeszcze wymaga dodatkowego kosztu!) Może coś modyfikuje rzuty tego typu, tylko nie ogarnąłem?
To jest takie podejście z cyklu gier lat 80. Duża losowość z minimalną lub zerową mitygacją złego rzutu, gdzie zły rzut to bardzo zły efekt, dobry rzut - potencjalnie dobry efekt lub nawet bardzo dobry efekt.

No i czasami nie masz decyzji czy chcesz rzucać - bo musisz, a zły rzut to np. zaczynanie kampanii od nowa :D
Galatolol pisze: 02 gru 2024, 11:10 Mam ochotę odpalić kampanię ponownie (choćbym miał dodatki, to żadnego bym jeszcze nie dodawał). Ale nie mam poczucia, że dużo rzeczy bym zrobił inaczej. Nie wykułbym paru przedmiotów, które się nie sprawdziły, spróbowałbym dać komuś pełen zestaw najsłabszej zbroi i właściwie tyle. Są te słynne dwa wybory (trupy i dzieci), które z tego co wiem dużo zmieniają, ale byłem zadowolony z efektów, które uzyskałem (nie wiem, co robią alternatywy, bo podszedłem klimatycznie i raczej nie czytałem konsekwencji wyborów [2-3 razy pozwoliłem sobie cofnąć decyzję w fazie polowania, gdy podczas rzutu okazywało się np. że tylko wynik 10+ nie rozszarpuje mi postaci xD - ewidentnie coś pod late game]) - na pewno kiedyś zagram na inne, ale możliwe, iż będzie to niejako a siłę.
Na tym ta gra polega - na wielokrotnym powtarzaniu. Kolejne podejście możesz przeprowadzić z tymi samymi wyborami, ale już z lepszą wiedzą o potworach.

Słynne przejście z Lwa lvl 1 na Lwa lvl 2. Kiedy to zrobić? Czy może lepiej antylopa lvl 1?
Each man faces death by himself. Alone.
Awatar użytkownika
Sever
Posty: 172
Rejestracja: 16 sie 2014, 18:22
Has thanked: 63 times
Been thanked: 33 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Sever »

Zastanawiam się nad wsparciem póki backerkit jest otwarty i myślę nad Campaigns of Death lub Silver City (branie razem to za dużo na mój obecny budżet). Co wy byście polecili?
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
ArtIO
Posty: 720
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 52 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: ArtIO »

Sever pisze: 03 gru 2024, 11:23 Zastanawiam się nad wsparciem póki backerkit jest otwarty i myślę nad Campaigns of Death lub Silver City (branie razem to za dużo na mój obecny budżet). Co wy byście polecili?
Zależy od preferencji, jeżeli chcesz zagrać w DC z lore KDM to Silver City. Jeżeli chcesz więcej kampanii, masz dodatki z pierwszej fali i chciałbyś je mieć w formie poprawionej (zoptymalizowane) to Campaigns of Death.
Nadal uważam że to będzie najlepszy dodatek po GCE do KDM :)
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4651
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 310 times
Been thanked: 1115 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: brazylianwisnia »

@ArtIO
@Sever

Może dopiero wchodzę w KDM(ale za to dużo ostatnio przerobiłem updatow z KS) ale czy nie lepiej kupić Silver City, które później pewnie cenowo będzie wyraźnie droższe a CoD kupić na BF za rok? Pewnie będzie przecenione tak jak Frogdog i BF w tym roku i drożej niż 250usd chyba nie powinno byc? No i można coś dobrać za jednym kosztem wysyłki.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
ArtIO
Posty: 720
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 52 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: ArtIO »

brazylianwisnia pisze: 03 gru 2024, 12:35 @ArtIO
@Sever

Może dopiero wchodzę w KDM(ale za to dużo ostatnio przerobiłem updatow z KS) ale czy nie lepiej kupić Silver City, które później pewnie cenowo będzie wyraźnie droższe a CoD kupić na BF za rok? Pewnie będzie przecenione tak jak Frogdog i BF w tym roku i drożej niż 250usd chyba nie powinno byc? No i można coś dobrać za jednym kosztem wysyłki.
No właśnie nie wiem czy będzie nadal taka cena, 3 lata temu cena CoD wynosiła 175$. W zależności od tego kiedy zostanie wydany CoD w 2025 czy w 2026 cena może się zmienić i nie zdziwię się jak będzie 400 (chociaż jak na razie jest napisane 300) Adam cały czas coś do tego dodatku dodaje. Tak samo może być przeceniony Silver City z 200$ na 100$. Nie wiem dla czego ten dodatek miałby być jeszcze droższy w 2017 cena sugerowana wynosiła 100$ więc wątpię że jakoś mocno cena pójdzie do góry. W 2023 Frogdog kosztował 105 jako pre-order, teraz kosztuje 93,75.
A i patrzyłem bardziej pod kątem tego co każdy z dodatków wnosi do gry, chociaż nie powiem Silver City wygląda ciekawie.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4651
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 310 times
Been thanked: 1115 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: brazylianwisnia »

Z tego co rozumiem to CoD jest na ukończeniu i w pierwszej połowie 2025 będzie dostarczany czyli na BF będzie(zapewne) miał jakąś przecene. Może być tak, że z 300 na 250 go przecenia. Silver City nadal się rozrasta. Skoro ma mieć bossów, mobki, kafelki a jeszcze do tego rozważają zrobienie z tego standalone expansion to może wzrosnąć i do 300 wzorem CoD. Zależy ile jeszcze wpadnie do tego dodatku do 2026/2027 roku. Spekuluje tylko na podstawie tego co działo się z innymi dodatkami. Fakt, że to będzie jeden z dwóch większych ostatnich dodatkow to jest też szansa, że bedzie tam trafiał content, który wpadnie do głowy autora, że przydałby się jeszcze w linii KDM.
Inna sprawa jeśli komuś zależy na tym by mieć CoD jak najszybciej.

Swoja droga to jak wyglądają koszta shippingu rzeczy z backerkit?
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12760
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3724 times
Been thanked: 3920 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: japanczyk »

A dlaczego nikt nie pisze o tych dodatkach Pariah/Red Witches - to nic interesujacego?
bosik111
Posty: 441
Rejestracja: 12 gru 2013, 13:53
Has thanked: 13 times
Been thanked: 60 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: bosik111 »

Podejrzewam że mało ekscytujące w porównaniu do CoD albo silver city. Wygląda na to że te dodatki będą trzymać poziom frogdoga, ale nie wybijają się jakoś błyskotliwością pomysłu, przynajmniej w tej prezentacji.
ArtIO
Posty: 720
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 52 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: ArtIO »

brazylianwisnia pisze: 03 gru 2024, 13:01
Spoiler:
CoD jest na ukończeniu od 2 lat :D Jak będzie w Q4 2025 wysyłany to będzie ok :) Na BF wątpię że będzie zniżka raczej będzie sprzedawany jak GCE bez zniżki za 300-350-400 tu nie wiadomo jaka może być cena. W 2022 GCE na BF był za 400, a CoD za 215. No właśnie przez to zastanawiam się kiedy ten dodatek zostanie wysłany 2027/2028?
Awatar użytkownika
_Paulus_
Posty: 341
Rejestracja: 05 wrz 2006, 16:35
Has thanked: 11 times
Been thanked: 28 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: _Paulus_ »

japanczyk pisze: 03 gru 2024, 13:09 A dlaczego nikt nie pisze o tych dodatkach Pariah/Red Witches - to nic interesujacego?
Interesujące :)

Ale nie aż tak :)

Pariah - wiadomo - nowa mechanika walki pod sufitem :)

A czerwone wiedźmy - no cóż. Okryte tajemnicą - ale pewnie też coś nowego będzie :)

CoD to potencjalnie rozmiar GC. Silver city ma szansę się rozrosnąć... ale to na CoD mrygało ostrzeżenie "scope creep" ;)

Ja dobrałem sobie dodatkowe CoD. Będę miał dodatkowe potwory, a papier zawsze mogę z drugiej kopii odsprzedać.
Each man faces death by himself. Alone.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4050
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1387 times
Been thanked: 2930 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Ardel12 »

O Pariahu ja wspominałem kilka razy. Nawet w ostatnim wpisie o aktualizacji, ale tutaj tylko dyskusja leci co kupić xD

Jak patrzyłem na karty, które udostępnili, to widać, że będą punkty do zaczepienia się, które prawdopodobnie będą znikać. Dodatkowo Pariah bazuje na wypychaniu naszych postaci, więc pewnie pozycjonowanie będzie ultra ważne. Do tego jak spadniemy to mamy instant death, więc lekko nie będzie. Może pojawi się mechanika wbijania uchwytów, typu za naszą główną akcję. No i w sumie co tam więcej wiadomo, że ładne figurki :D

O dużych dodatkach łatwiej się gada, bo nawet z tymi minimalnymi informacjami od Adama, masz tego w cholerę. A tutaj kolejny stworek czy Nemesis to w sumie krótka zajawka z przewagą grafik niż konkretów.
ODPOWIEDZ