Strona 66 z 124

Re: Lords of Hellas

: 28 gru 2017, 15:47
autor: costi
A co to za różnica czy w grach planszowych? Wieloelementowe figurki są używane od dawna i nie jest to fizyka jądrowa.
A jak bardzo chcesz w grach, to Space Hulk i Shadespire były wcześniej ;)

Re: Lords of Hellas

: 28 gru 2017, 15:58
autor: wirusman
sprzedaj i po problemie

Re: Lords of Hellas

: 28 gru 2017, 16:37
autor: AkitaInu
costi pisze:A co to za różnica czy w grach planszowych? Wieloelementowe figurki są używane od dawna i nie jest to fizyka jądrowa.
A jak bardzo chcesz w grach, to Space Hulk i Shadespire były wcześniej ;)
Bardziej mi chodzilo o to ze figurki budujesz w trakcie gry, wedlug mnie nie da sie tego porownac do czegos innego. Jakbym w spacehulku raz zlozyl figurki i chcial rozlozyc to by to raczej nie wyszlo :)

Re: Lords of Hellas

: 28 gru 2017, 17:43
autor: Coen
AkitaInu pisze:Bardziej mi chodzilo o to ze fifurki budujesz w trakcie gry
:D
Jakoś mnie to rozbawiło ;)

Re: Lords of Hellas

: 28 gru 2017, 19:10
autor: Do0ctor
Coen pisze:
AkitaInu pisze:Bardziej mi chodzilo o to ze fifurki budujesz w trakcie gry
:D
Jakoś mnie to rozbawiło ;)
Myślałem, że te fifurki to tak spacjalnie :lol: :D

Re: Lords of Hellas

: 30 gru 2017, 12:21
autor: tencogoniema
Czy ktoś już dostał Polska wersje?
Wysłałem pytanie do wydawnictwa przed świętami ale nikt nie odpowiedział

Re: Lords of Hellas

: 30 gru 2017, 12:23
autor: kwiatech
tencogoniema pisze:Czy ktoś już dostał Polska wersje?
Wysłałem pytanie do wydawnictwa przed świętami ale nikt nie odpowiedział
Wysylka wersji Pl na przelomie lutego/marca :)

Re: Lords of Hellas

: 04 sty 2018, 16:10
autor: dziobanes
tencogoniema pisze:Czy ktoś już dostał Polska wersje?
Wysłałem pytanie do wydawnictwa przed świętami ale nikt nie odpowiedział

Ja wciąż czekam. Mam wersje bez sundropa + teren i nie dostałem jeszcze. W pledge managerze widnieje status : "ready to shipment" czy jakoś tak.

Re: Lords of Hellas

: 06 sty 2018, 03:11
autor: michal2014
Witam, czy ktoś bawił sie solo?
Jak gra działa dla jednego gracza?

Można prosić o jakiś szerszy opis ?

Re: Lords of Hellas

: 07 sty 2018, 20:33
autor: Ryslaw
W trybie solowym wcielamy się w rolę Achillesa, starającego się odeprzeć siły Kserksesa atakujące Helladę od północy.

Rozgrywka przebiega w dwóch aktach, podczas których korzystamy z dwóch różnych skryptów opisujących działanie perskiej armii próbującej podbić Grecję oraz potworów dręczących różne jej krainy.

W akcie I pojawia się jedynie awangarda armii, która próbuje dostać się do Delf, aby zniszczyć Wyrocznię. Jeśli wyrocznia zostanie zniszczona lub siły perskiej inwazji wzrosną do poziomu 10 (startują na 0), rozpoczyna się etap II. Może się rozpocząć także wtedy, gdy przegonimy Persów nim dojdzie do wyżej wspomnianych warunków. Ale jest to chyba dość trudne. W mojej rozgrywce akt II zaczął się po zwiększeniu siły Persów do 10. Byli też bardzo blisko Delf.

Oprócz Persów mamy na mapie potwory oraz zadania do wykonania. Potwory wałęsają się po mapie, a gdy dojdą do jakiegoś monumentu, starają się go zniszczyć. Trzeba tu zauważyć, że w przeciwieństwie do normalnej rozgrywki wieloosobowej monumenty zaczynają grę w pelni zbudowane. A gra kończy się natychmiast naszą przegraną, jeśli jeden z monumentów zostanie zniszczony.

Zarówno zadania jak i potwory ustawiamy losowo na planszy przed rozpoczęciem rozgrywki. Wykonanie zadania daje nam możliwość wzięcia jednego z dwóch dobranych artefaktów oraz poprawienie nastawienia ludności względem nas. Udało mi się wykonać wszystkie 3 dostępne zadania i całe szczęście, bo gdybym tego nie zrobił oberwałbym rykoszetem w akcie II - innymi słowy każde niewykonane zadanie ma negatywne skutki w późniejszym etapie rozgrywki - a to otrzymujemy rany, a to spada nam popularność, a to tracimy wojska, itp.

Pokonanie potwora także poprawia nastawienie miejscowych względem nas oraz pozwala dobrać dwie karty błogosławieństw i zostawić sobie jedną. Karty błogosławieństw w nornalnej rozgrywce zdobywa się w inny sposób - poprzez stawianie świątyń - i można powiedzieć, że nadają one charakteru naszej armii i bohaterowi.

Gra toczy się podobnie jak w wersji wieloosobowej - wykonujemy najpierw akcje podstawowe (użycie artefaktu, ruch bohaterem, ruch hoplitami w liczbie równej naszej cechy przywództwa, wysłanie kapłana na modły), a każdą turą kończymy jedną z akcji specjalnych. W zwykłej grze po użyciu akcji specjalnej zakrywamy ją żetonem "blokady", pokazującym że nie można ponownie użyć tej akcji. W wariancie solo jest podobnie, z tym że po drugiej stronie żetonu znajduje się numerek wskazujący nam jaki akapit skryptu musimy zastosować po wykonaniu naszej akcji.

Jak już wspomniałem, są dwa skrypty - po jednym dla każdego aktu - i każdy składa się z 24 wydarzeń, które mają miejsce po odsłonięciu żetonu blokady z danym numerkiem. Jest tam opis fabularny oraz instrukcja co do działań perskiego najeźdźcy.

O ile pierwszy akt udało mi się przejść w miarę spokojnie, o tyle w drugim był sajgon. Zaczęli działać szpiedzy, którzy potajemnie przejmowali kontrolę nad moimi terenami, i choć dzielnie walczyłem na niwie millitarnej, to Persów była taka masa, że zajęli dwie z pięciu krain wygrywając i niszcząc ducha dzielnych mieszkańców Hellady.

Wariant jednoosobowy ciekawy, ale pojawiła się cała masa pytań co do zasad, które już przesłałem autorom. I mam nadzieję wprowadzić uściślenia w polskiej wersji instrukcji.

No i chyba wolałbym zagrać z innymi graczami - poprzednie rozgrywki w pełnym gronie (4 osoby) były BARDZO ciekawei wywołały masę emocji. :)

Przy okazji - to mój 600 post na forum na 12-lecie bytności na nim :)

Re: Lords of Hellas

: 07 sty 2018, 20:43
autor: grzemek
Ryslaw pisze:W trybie solowym wcielamy się w rolę Achillesa, starającego się odeprzeć siły Kserksesa atakujące Helladę od północy.

Rozgrywka przebiega w dwóch aktach, podczas których korzystamy z dwóch różnych skryptów opisujących działanie perskiej armii próbującej podbić Grecję oraz potworów dręczących różne jej krainy.

W akcie I pojawia się jedynie awangarda armii, która próbuje dostać się do Delf, aby zniszczyć Wyrocznię. Jeśli wyrocznia zostanie zniszczona lub siły perskiej inwazji wzrosną do poziomu 10 (startują na 0), rozpoczyna się etap II. Może się rozpocząć także wtedy, gdy przegonimy Persów nim dojdzie do wyżej wspomnianych warunków. Ale jest to chyba dość trudne. W mojej rozgrywce akt II zaczął się po zwiększeniu siły Persów do 10. Byli też bardzo blisko Delf.

Oprócz Persów mamy na mapie potwory oraz zadania do wykonania. Potwory wałęsają się po mapie, a gdy dojdą do jakiegoś monumentu, starają się go zniszczyć. Trzeba tu zauważyć, że w przeciwieństwie do normalnej rozgrywki wieloosobowej monumenty zaczynają grę w pelni zbudowane. A gra kończy się natychmiast naszą przegraną, jeśli jeden z monumentów zostanie zniszczony.

Zarówno zadania jak i potwory ustawiamy losowo na planszy przed rozpoczęciem rozgrywki. Wykonanie zadania daje nam możliwość wzięcia jednego z dwóch dobranych artefaktów oraz poprawienie nastawienia ludności względem nas. Udało mi się wykonać wszystkie 3 dostępne zadania i całe szczęście, bo gdybym tego nie zrobił oberwałbym rykoszetem w akcie II - innymi słowy każde niewykonane zadanie ma negatywne skutki w późniejszym etapie rozgrywki - a to otrzymujemy rany, a to spada nam popularność, a to tracimy wojska, itp.

Pokonanie potwora pozwala nam dobrać dwie karty błogosławieństw i zostawić sobie jedną. Karty błogosławieństw w nornalnej rozgrywce zdobywa się w inny sposób - poprzez stawianie świątyń - i można powiedzieć, że nadają one charakteru naszej armii i bohaterowi.

Gra toczy się podobnie jak w wersji wieloosobowej - wykonujemy najpierw akcje podstawowe (użycie artefaktu, ruch bohaterem, ruch hoplitami w liczbie równej naszej cechy przywództwa, wysłanie kapłana na modły), a każdą turą kończymy jedną z akcji specjalnych. W zwykłej grze po użyciu akcji specjalnej zakrywamy ją żetonem "blokady", pokazującym że nie można ponownie użyć tej akcji. W wariancie solo jest podobnie, z tym że po drugiej stronie żetonu znajduje się numerek wskazujący nam jaki akapit skryptu musimy zastosować po wykonaniu naszej akcji.

Jak już wspomniałem, są dwa skrypty - po jednym dla każdego aktu - i każdy składa się z 24 wydarzeń, które mają miejsce po odsłonięciu żetonu blokady z danym numerkiem. Jest tam opis fabularny oraz instrukcja co do działań perskiego najeźdźcy.

O ile pierwszy akt udało mi się przejść w miarę spokojnie, o tyle w drugim był sajgon. Zaczęli działać szpiedzy, którzy potajemnie przejmowali kontrolę nad moimi terenami, i choć dzielnie walczyłem na niwie millitarnej, to Persów była taka masa, że zajęli dwie z pięciu krain wygrywając i niszcząc ducha dzielnych mieszkańców Hellady.

Wariant jednoosobowy ciekawy, ale pojawiła się cała masa pytań co do zasad, które już przesłałem autorom. I mam nadzieję wprowadzić uściślenia w polskiej wersji instrukcji.

No i chyba wolałbym zagrać z innymi graczami - poprzednie rozgrywki w pełnym gronie (4 osoby) były BARDZO ciekawei wywołały masę emocji. :)

Przy okazji - to mój 600 post na forum na 12-lecie bytności na nim :)
Fajny opis gry jednoosobowej :) Gratulacje zacne rocznicy ;)

Re: Lords of Hellas

: 07 sty 2018, 20:59
autor: Rafal75
A jest gdzieś instrukcja w polskiej wersji jezykowej?

Re: Lords of Hellas

: 07 sty 2018, 21:14
autor: Ryslaw
Właśnie nad nią pracuję :)

Re: Lords of Hellas

: 07 sty 2018, 21:25
autor: Sroczka
Czy ta gra ma szansę być dla solo gracza tym czym był/jest Mage Knight?

Re: Lords of Hellas

: 07 sty 2018, 21:37
autor: Rafal75
obsrana sroka pisze:Czy ta gra ma szansę być dla solo gracza tym czym był/jest Mage Knight?
Podłączam się do pytania

Re: Lords of Hellas

: 07 sty 2018, 22:05
autor: Ryslaw
Trudno mi odpowiedzieć, bo w MK grałem tylko w grupie. I to dawno temu.

Trzeba jednak zaznaczyć, że LoH i MK to jednak mocno różne gry w samych założeniach. LoH to gra bardziej strategiczna, gdzie musimy kontrolować obszary i walczyć z wojskami przeciwnika.

Re: Lords of Hellas

: 07 sty 2018, 22:14
autor: Rafal75
Ryslaw pisze:Właśnie nad nią pracuję :)
A angielska jest gdzieś do ściągnięcia?

Re: Lords of Hellas

: 08 sty 2018, 00:12
autor: michal2014
Ryslaw pisze:W trybie solowym wcielamy się w rolę Achillesa, starającego się odeprzeć siły Kserksesa atakujące Helladę od północy.

Rozgrywka przebiega w dwóch aktach, podczas których korzystamy z dwóch różnych skryptów opisujących działanie perskiej armii próbującej podbić Grecję oraz potworów dręczących różne jej krainy.

W akcie I pojawia się jedynie awangarda armii, która próbuje dostać się do Delf, aby zniszczyć Wyrocznię. Jeśli wyrocznia zostanie zniszczona lub siły perskiej inwazji wzrosną do poziomu 10 (startują na 0), rozpoczyna się etap II. Może się rozpocząć także wtedy, gdy przegonimy Persów nim dojdzie do wyżej wspomnianych warunków. Ale jest to chyba dość trudne. W mojej rozgrywce akt II zaczął się po zwiększeniu siły Persów do 10. Byli też bardzo blisko Delf.

Oprócz Persów mamy na mapie potwory oraz zadania do wykonania. Potwory wałęsają się po mapie, a gdy dojdą do jakiegoś monumentu, starają się go zniszczyć. Trzeba tu zauważyć, że w przeciwieństwie do normalnej rozgrywki wieloosobowej monumenty zaczynają grę w pelni zbudowane. A gra kończy się natychmiast naszą przegraną, jeśli jeden z monumentów zostanie zniszczony.

Zarówno zadania jak i potwory ustawiamy losowo na planszy przed rozpoczęciem rozgrywki. Wykonanie zadania daje nam możliwość wzięcia jednego z dwóch dobranych artefaktów oraz poprawienie nastawienia ludności względem nas. Udało mi się wykonać wszystkie 3 dostępne zadania i całe szczęście, bo gdybym tego nie zrobił oberwałbym rykoszetem w akcie II - innymi słowy każde niewykonane zadanie ma negatywne skutki w późniejszym etapie rozgrywki - a to otrzymujemy rany, a to spada nam popularność, a to tracimy wojska, itp.

Pokonanie potwora także poprawia nastawienie miejscowych względem nas oraz pozwala dobrać dwie karty błogosławieństw i zostawić sobie jedną. Karty błogosławieństw w nornalnej rozgrywce zdobywa się w inny sposób - poprzez stawianie świątyń - i można powiedzieć, że nadają one charakteru naszej armii i bohaterowi.

Gra toczy się podobnie jak w wersji wieloosobowej - wykonujemy najpierw akcje podstawowe (użycie artefaktu, ruch bohaterem, ruch hoplitami w liczbie równej naszej cechy przywództwa, wysłanie kapłana na modły), a każdą turą kończymy jedną z akcji specjalnych. W zwykłej grze po użyciu akcji specjalnej zakrywamy ją żetonem "blokady", pokazującym że nie można ponownie użyć tej akcji. W wariancie solo jest podobnie, z tym że po drugiej stronie żetonu znajduje się numerek wskazujący nam jaki akapit skryptu musimy zastosować po wykonaniu naszej akcji.

Jak już wspomniałem, są dwa skrypty - po jednym dla każdego aktu - i każdy składa się z 24 wydarzeń, które mają miejsce po odsłonięciu żetonu blokady z danym numerkiem. Jest tam opis fabularny oraz instrukcja co do działań perskiego najeźdźcy.

O ile pierwszy akt udało mi się przejść w miarę spokojnie, o tyle w drugim był sajgon. Zaczęli działać szpiedzy, którzy potajemnie przejmowali kontrolę nad moimi terenami, i choć dzielnie walczyłem na niwie millitarnej, to Persów była taka masa, że zajęli dwie z pięciu krain wygrywając i niszcząc ducha dzielnych mieszkańców Hellady.

Wariant jednoosobowy ciekawy, ale pojawiła się cała masa pytań co do zasad, które już przesłałem autorom. I mam nadzieję wprowadzić uściślenia w polskiej wersji instrukcji.

No i chyba wolałbym zagrać z innymi graczami - poprzednie rozgrywki w pełnym gronie (4 osoby) były BARDZO ciekawei wywołały masę emocji. :)

Przy okazji - to mój 600 post na forum na 12-lecie bytności na nim :)
bardzo dziekuje za fajny opis

Re: Lords of Hellas

: 12 sty 2018, 17:09
autor: janekbossko
gra dotarła :)
Dwa duże pudła, świetnie zabezpieczone. Na goraco mogę powiedzieć, że byłem pełen obaw o figurki. Na filmach szczególnie armie wyglądały, delikatnie mówiąc słabo. W rzeczywistości nawet te maleństwa mają duzo detali. Gra prezentuje się kapitalnie :)

Re: Lords of Hellas

: 12 sty 2018, 17:12
autor: grzemek
janekbossko pisze:gra dotarła :)
Dwa duże pudła, świetnie zabezpieczone. Na goraco mogę powiedzieć, że byłem pełen obaw o figurki. Na filmach szczególnie armie wyglądały, delikatnie mówiąc słabo. W rzeczywistości nawet te maleństwa mają duzo detali. Gra prezentuje się kapitalnie :)
Dawaj fotki panie;)

Re: Lords of Hellas

: 12 sty 2018, 17:18
autor: malekith_86
a skąd dwa pudła?

Re: Lords of Hellas

: 12 sty 2018, 17:20
autor: kwiatech
malekith_86 pisze:a skąd dwa pudła?
Z kampanii. Bylo przy podstawowym pledge.

Re: Lords of Hellas

: 12 sty 2018, 17:24
autor: malekith_86
ale te ekstrasy miały być wysyłane dużo później więc chyba nie o to chodzi?

Re: Lords of Hellas

: 12 sty 2018, 17:25
autor: AkitaInu
Hmm a nie chodzi o budynki? Bo tylko core i budynki mialy byc wysylane

Re: Lords of Hellas

: 12 sty 2018, 17:26
autor: kwiatech
W sumie to powinno byc (bez platnych addonow) ich chyba jeszcze wiecej?:
1. Podstawka
2. 5 gracz
3. Warlord box na SG
4. Pandora`s BOX
5. Kronos Rebellion