Strona 68 z 242

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 13 gru 2014, 21:18
autor: uday
Oficjalnie 30 kartowe talie to tylko przy jednej podstawce. W końcu to takie "demo" trochę jest. 50-kartowe decki są niby obowiązkowe, bo taki zapis ukradkiem wrzucili do instrukcji z Hobbita. Jeśli bardzo komuś zależy, żeby śledzić swoje wyniki i porównywać z innymi no to standardem są te 50-kartowe talie. Ale jak to już zostało powiedziane - you're the boss. Gra ma sprawiać przyjemność.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 13 gru 2014, 22:36
autor: Misio205
Oczywiście, że gra ma sprawiać przyjemność i ja rządze :twisted: Ale mam już dodatek (czeka pod choinką) więc będzie można budować talie oficjalne i rozumiem że są one min. 50 kartowe. Poza tym z 4 talii startowych też można co nieco budować. A teraz już wiem ile powinny mieć kart custom decki
Dzięki za wyjaśnienie

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 13 gru 2014, 23:36
autor: Gabriel
Hej, wy gracie solo? Bardzo się napaliłem na tę grę, ale grałbym w nią tylko sam.
Jak ostatnio pamiętam, Galakta chyba wstrzymywała druki dodatków do tej gry? Ale teraz widzę, że całość ładnie hula. Co się dzieje?
Sporo ostatnio czytałem, to spotkałem się z opiniami, że gra zaczęła być robiona pod grę bardziej solo dopiero po wydaniu Khazad-Dum (co chyba zależy od scenariuszy?). Dodatkowo, potem czytalem, że 90% decyzji w grze jest... przed grą, na etapie składania talii. Jak to jest u was? Rozgrywka to testowanie układu?

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 14 gru 2014, 00:56
autor: Figas
Jeżeli chodzi o mnie to grę polecam, zwłaszcza jeżeli planujesz grać solo. W moim wypadku sprawdza się całkiem nieźle. O wiele lepiej niż pasjansowaty Onirim czy jego druga część - Urbion. Tu jest sporo funu, zarówno na etapie składania talii jak i w samej rozgrywce, kazda jest inna; juz sam początek moze dac w kość lub niespodziewanie, po lekkim otwarciu z talii przeciwności wyskoczy karta, która zburzy misterny plan. To mi się podoba - ma się wrażenie ze gra myśli i kontruje poczynania gracza. Wiadomo tu przeciwnikiem w dużej części jest losowość. Ale da się to strawić.

Ja mam podstawkę i 1sza część Hobbita i nie polecę tego układu, zaraz pewnie zapoznam się z Khazad-Dum. Zadane nr 2 w podstawce jest ciezkawe, 3 natomiast jest nie do przejścia solo na samej podstawce. W Hobbicie Trolle są mocarne także it's the same story. Nie wiem jak pozostałe dwa scenariusze. Oczywiście ja gram na pełnych zasadach, kartami cienia itp.

W kwestii budowania talii, bo o to chodziło w pytaniu. Myślę, ze spora część zabawy polega na budowaniu talii pod konkretne wyzwanie- trolla w 2 przygodzie w podstawce i w 1 przygodzie w Hobbicie. Jednak sama gra też jest ciekawa, z tym, że nie wybacza pomyłek, trzeba maksymalnej optymalizacji przy każdym ruchu, zwłaszcza gdy ma się średnie talie oraz dopiero zaczyna zabawę z ta grą. Kiepskie decyzje są szybko pietnowane. Do tego dochodzi element przewidywania co moze wyjść z talii spotkań- ważne przy decyzjach co zrobić i co moze pojawić się na ręce w następnej turze. Można to rozkminiac na zasadzie co juz zeszło a co jeszcze nie. Liczenie na szczęście często zawodzi.

A teraz, co mi jako fanowi (raczej sympatykowi ale mniejsza) Tolkiena i Władcy podoba się w grze. Klimat! Można wczuć się w lazenie po Srodziemiu i walkę z orkami i innymi maszkarami.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 14 gru 2014, 09:45
autor: uday
Klimat jest, jak najbardziej. Niemniej przypominam, że WP LCG to wcale nie jest jakiś mechaniczny ułomek.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 14 gru 2014, 11:26
autor: farmer
Wydawanie dodatków w wersji polskiej zostało wznowione. Duże, bodaj, w normalnym trybie, małe zaś w ramach Druku na Życzenie (niech mnie ktoś poprawi).

Gra świetnie nadaje się do trybu solo. Absolutnie nie masz odczucia, że gra w pojedynkę jest w jakikolwiek sposób gorsza niż gra w więcej osób.
Jeśli szukasz dobrej, klimatycznej gry stricte dla siebie, to chyba lepiej trafić nie możesz.

Od siebie gorąco polecam.

Ja zaczynałem od podstawki+Khazad Dum i dobrze mi się to sprawdziło.

pozdr,
farm

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 14 gru 2014, 11:39
autor: zioombel
Dodam jeszcze, że jesli nie ma się stałego wspolgracza, ktory sam buduje talie to zdecydowanie lepiej grac samemu ;-)

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 14 gru 2014, 11:45
autor: uday
A ja powiem inaczej: Najlepiej talie tworzy się wspólnie (w końcu powinny współgrać). Jeśli gra ze znajomym/znajomymi ma polegać na tym, że jedna osoba tworzy wszystkie talie, a pozostali gracze nawet nie sprawdzą co u siebie mają i co mają współgracze, to gra potem dużo traci.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 14 gru 2014, 12:14
autor: Kira.Hiroshi
Witam, narzeczona nie zgodzila sie na ANR, ale na WP by poszla. Teraz pytanie jak wyglada gra na 2 przy tylko core secie? Na jak dlugo wystarcza, ile trzeba kupic dodatkow. Czy ta gra jest tak samo wciagajaca i wymagajaca jak ANR?

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 14 gru 2014, 13:21
autor: RUNner
ANR i WP nie da się porównać, bo pierwsza gra polega na rywalizacji a druga na współpracy, a to oznacza zupełnie odmienny charakter rozgrywki.
Wg mnie WP jest idealny właśnie na 2 osoby, bo wtedy wszystkie sfery są wykorzystane. Warunek dobrej zabawy to jednak pełne zaangażowanie obu graczy w budowę talii. Potrafiliśmy z siorą przegadać wiele godzin nad wyborem odpowiedniej talii i strategii na dany scenariusz. Dla nas już to było świetną zabawą samą w sobie.
Rozgrywka dwuosobowa też jest dynamiczniejsza niż solo, można (a wręcz trzeba!) sobie pomagać, a słowa kluczowe dystans i wartownik nie są pustymi sloganami! Sam coreset wystarczył nam na wiele godzin zabawy. I wszystkie scenariusze są do przejścia, a nie tylko pierwsze dwa.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 14 gru 2014, 13:30
autor: Figas
Na dwie osoby jak najbardziej da rade przejść wszystko. Gra solo w 3 scenariusz to lipa.

tego co grałem w Netrunnera przez net. To gra jest bardzo miodna, są emocje, niepewność i grając korpo ma się ochotę zgnieść hakera-szkodnika.:-D W zasadzie to te gry maja sporo podobieństw, jest element push your luck, jest niepewność i sama rozgrywka wciąga. Różnią taka, ze jedno to kooperacja + działający tryb solo, a drugie 1na1 bez trybu solo, oficjalnego przynajmniej bo znając życie to fani coś tam wymyślili

Edit:
Gram dalej, złożyłem taka talię (właściwie to lekko zmodyfikowałem znaleziona w necie):
Spoiler:
Jeżeli bardziej doświadczeni gracze zechcieliby się wypowiedzieć na jej temat to było by super.
Talia złożona z kart podstawki oraz Hobbita Góra i Dołem, pod przygodę Podróż w Dół Anduiny

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 15 gru 2014, 13:18
autor: tommifon
Figas pisze:Talia złożona z kart podstawki oraz Hobbita Góra i Dołem, pod przygodę Podróż w Dół Anduiny
Mam raczej mieszane odczucia jeśli chodzi o ten deck. Potrzeba sporo szczęścia, aby korzystać zarówno z synergii krasnoludów, jak i z zasobów Gloina.
Jeśli stawiasz na skuteczność to więcej krasnali i 3x Nimrodel to chyba must have przy tych kartach.
Tym bardziej, że granie na 3 strefy wymaga dużej uwagi i nie mniej szczęścia przy zbieraniu zasobów, dlatego zazwyczaj preferuję talie dwustrefowe :wink:
Tak to nie jest źle, dość niskie zagrożenie startowe daje szanse na sukces :)

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 15 gru 2014, 14:25
autor: wojo
Zgadzam się z tommifon-em. Raczej uderzyłbym w dwie sfery (chociaż rozumiem, że problem z dobraniem krasnoluda). Ja bym Ci polecił w ramach ćwiczenia próbę złożenia tali na samej podstawce przeciwko temu scenariuszowi (natomiast użyj 30-35 kart zamiast pełnych 50).

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 15 gru 2014, 14:38
autor: Figas
tommifon pisze: Mam raczej mieszane odczucia jeśli chodzi o ten deck. Potrzeba sporo szczęścia, aby korzystać zarówno z synergii krasnoludów, jak i z zasobów Gloina.
Jeśli stawiasz na skuteczność to więcej krasnali i 3x Nimrodel to chyba must have przy tych kartach.
Tym bardziej, że granie na 3 strefy wymaga dużej uwagi i nie mniej szczęścia przy zbieraniu zasobów, dlatego zazwyczaj preferuję talie dwustrefowe :wink:
Tak to nie jest źle, dość niskie zagrożenie startowe daje szanse na sukces :)
na 3 gry 2 wygrane, początkowe niskie zagrożenie to wg mnie klucz do wygrania tej przygody. Jest ona sama w sobie dość ciężka i pechowy dociąg kart (zarówno ze swojego decku jak i decku przeciwności np dwa trole ) praktycznie kończy rozgrywkę.
Jeżeli nie wpadnie Leśna Pułapka, Pozdrowienie Galahdrimów lub Atak z Zaskoczenia + Gandalf na rękę w początkowych turach to może być kiepsko, ale niskie zagrożenie ratuje sprawe. Bo gdy troll wejdzie w zwarcie i zacznie atakować to nawet gdy poświęca się sojusznika do obrony to i tak podwyższa się zagrożenie i to dosyć sporo. W 3 rozgrywkach troll wszedł w zwarcie bo sam chciałem a nie ze względu na poziom zagrożenia.
Synergia krasnoludów dość dobrze sprawdziła się w rozgrywkach, na stole 6 krasnoludów wbrew pozorom nie jest to takie trudne - Kili i Fili mocno pomogli, wchodzą prawie za free (3 zasoby za dwóch to mało), natychmiast obniżając zagrożenie o 2. Generalnie Nori mocno pomaga obniżając zagrożenie.
Kram z Kowalem Ereborskim też dobrze działają.
Jeżeli chodzi o 3 strefy to faktycznie dziwnie to wygląda, niemniej jednak w talii jest 2x Namiestnik Gondoru który dodaje sporo kasy.
I dodanie kolejnych krasnoludów może być problemem, są zbyt kosztowne Brock lub Długobrody są zbyt kosztowni choć można spróbować.

Ogólnie to wprowadziłem zmiany w tym decku
http://www.cardgamedb.com/forums/index. ... -core-set/

Dzięki za opinie. Spróbuje z tymi kartami które poleciłeś
Edit: dotychczas grałem taliami jednostrefowymi oraz dwustrefowymi i też dawało radę. Jednak ten, przynajmniej w moim przypadku zadziałał najlepiej na tę przygodę.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 15 gru 2014, 15:23
autor: RUNner
Figas pisze: Ogólnie to wprowadziłem zmiany w tym decku
http://www.cardgamedb.com/forums/index. ... -core-set/
Widzę że masz Beorna, ale czym za niego zapłacisz? Skoro masz zielonych, to warto by było dołożyć Opiekuna Lorien. Tani dodatek, ale bardzo przydatny, zwłaszcza z Beravorą w składzie.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 15 gru 2014, 15:32
autor: tomb
RUNner pisze:
Figas pisze: Ogólnie to wprowadziłem zmiany w tym decku
http://www.cardgamedb.com/forums/index. ... -core-set/
Widzę że masz Beorna, ale czym za niego zapłacisz? Skoro masz zielonych, to warto by było dołożyć Opiekuna Lorien. Tani dodatek, ale bardzo przydatny, zwłaszcza z Beravorą w składzie.
Wygląda, że Figas ze swojej talii Beorna wyrzucił, ale pamiętam, że też używałem do tego scenariusza Beorna wprowadzanego Atakiem z zaskoczenia i sprawdzało się (grałem bez bohatera taktyki i bez pieśni).

Co do talii Figasa - a nie za mało sprzymierzeńców?

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 15 gru 2014, 15:35
autor: Figas
Deck który gram jest w spoilerze kilka postów wyżej i Beorna tam nie ma ;) odrzuciłem go bo zbyt drogi

Jeszcze szybkie pytanie. Mogę położyć Namiestnika Gondoru (płacąc zasobami od bohatera przywództwa) na bohaterze z innej sfery np wiedzy. Myślę, ze tak ale wole się upewnić czy gram dobrze.
Edit: atak z zaskoczenia ładnie gra z gandalfem lub kowalem dodającym na rękę dodatek. poza tym kowal dwukrotnie obniży zagrożenie, raz z ataku z zaskoczenia a raz gdy wejdzie normalnie

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 15 gru 2014, 17:18
autor: tommifon
Z tego co pamiętam, to Namiestnik Gondoru to unikatowa karta, więc możesz jej użyć tylko raz na dowolnym bohaterze w trakcie gry :wink:
No i dają Ci zasoby tylko o kolorze sfery tego bohatera oczywiście!
Rozumiem, że w ostatnim zdaniu chodziło Ci o Gandalfa? Bo za bardzo nie wiem, o co chodzi z tym kowalem :o

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 15 gru 2014, 17:42
autor: krokodiler
Figas pisze: Edit: atak z zaskoczenia ładnie gra z gandalfem lub kowalem dodającym na rękę dodatek. poza tym kowal dwukrotnie obniży zagrożenie, raz z ataku z zaskoczenia a raz gdy wejdzie normalnie
Sprostowanie: Odpowiedź Ereborskiego Kowala nie działa, jeśli znajdzie się on w grze dzięki Atakowi z zaskoczenia. Na Kowalu jest napisane "Kiedy zagrasz EK..." - czyli tylko, kiedy wejdzie on do gry dzięki standardowej procedurze płacenia zasobami za karty. Na Ataku jest napisane: "Umieść w grze..." - umieszczenie w grze nie jest traktowane jako zagranie karty (pkt. 1.16 FAQ).

Edit: również odpowiedź Noriego nie zadziała z tego samego powodu.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 15 gru 2014, 19:30
autor: Matrin
tommifon pisze:Z tego co pamiętam, to Namiestnik Gondoru to unikatowa karta, więc możesz jej użyć tylko raz na dowolnym bohaterze w trakcie gry :wink:
Nic podobnego. Możesz jej użyć wielokrotnie i to na różnych bohaterach. Nie mogą być dwie takie same karty jednocześnie w grze, a to zupełnie coś innego niż raz w trakcie całej gry.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 15 gru 2014, 19:43
autor: tommifon
Matrin pisze:Nic podobnego. Możesz jej użyć wielokrotnie i to na różnych bohaterach. Nie mogą być dwie takie same karty jednocześnie w grze, a to zupełnie coś innego niż raz w trakcie całej gry.
Zgadza się, dawno nie korzystałem z tej karty i pamięć mnie zawiodła. Ubzdurałem sobie, że działa na tej zasadzie, jak czarna strzała z hobbita :)

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 15 gru 2014, 22:13
autor: Figas
krokodiler pisze:
Figas pisze: Edit: atak z zaskoczenia ładnie gra z gandalfem lub kowalem dodającym na rękę dodatek. poza tym kowal dwukrotnie obniży zagrożenie, raz z ataku z zaskoczenia a raz gdy wejdzie normalnie
Sprostowanie: Odpowiedź Ereborskiego Kowala nie działa, jeśli znajdzie się on w grze dzięki Atakowi z zaskoczenia. Na Kowalu jest napisane "Kiedy zagrasz EK..." - czyli tylko, kiedy wejdzie on do gry dzięki standardowej procedurze płacenia zasobami za karty. Na Ataku jest napisane: "Umieść w grze..." - umieszczenie w grze nie jest traktowane jako zagranie karty (pkt. 1.16 FAQ).

Edit: również odpowiedź Noriego nie zadziała z tego samego powodu.
To nabiles mi ćwieka, faktycznie tak nie można.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 22 gru 2014, 16:17
autor: viagrom
Zacząłem przygodę z WP LCG PL. Scenariusze z podstawki mnie zachwyciły. Takiej gry szukałem :) Najlepiej mi się gra na 3 osoby (ale nie grałem na 4). Zamowiłem sobie dodatek polowanie na golluma i bitwa o miasto nad jeziorem bo były właśnie zbierane zamówienia na dodruk.
Chciałbym kupić większy dodatek. Co polecacie? Co ma najciekawsze scenariusze?
Zastanawiam się nad Droga Mrocznieje.
Pozdrawiam

Edit: Znalazłem genialny poradnik: http://www.blog.xjoy.pl/wladca-pierscie ... upujacego/

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 22 gru 2014, 20:57
autor: godpuppet
Droga Mrocznieje to druga część sagi odtwarzającej treść "Władcy Pierścieni" - pierwszą są Czarni Jeźdźcy. Także jakbyś chciał iść zgodnie z literą powieści, zacznij od CzJ, potem DM.
O poziomie scenariuszy się nie wypowiem, bo jeszcze nie grałem (choć obie części mam), ale recenzje obu części są pozytywne - jednak trudność moze być dość wysoka, ze względu na niewielką pulę kart, którą (na razie :D )posiadasz.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 22 gru 2014, 21:16
autor: Jacek_PL
Czarni Jeźdźcy są grywalni przy pomocy kart z podstawki i naprawdę można spokojnie jako pierwszy duży dodatek sobie go kupić, przynajmniej ja tak zrobiłem i nie jestem zawiedziony. Droga Mrocznieje też już mam ale na razie wykorzystuje tylko karty z "jasnej strony mocy" :wink: bo jeszcze nie miałem okazji zagrać w scenariusze z tego dodatku.