Race for the Galaxy (Thomas Lehmann)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: wojo »

Są conajmniej trzy możliwości.
1. Keldon AI wspiera od którejś wersji grę przez sieć (http://www.keldon.net/rftg/)
2. Flex (http://flexboardgames.com/Rftg.html)
3. jeszcze jedna stronka o której dowiedziałem się dzisiaj a więc nie wiem jak się na niej gra (http://en.boardgamearena.com/#!gamepane ... rthegalaxy)
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Race for the galaxy

Post autor: zephyr »

Pomysł z arcami jest sensowny zarówno tematycznie - różne wersje historii świata, jak i mechanicznie - próba pogodzenia różnorodnych mechanik w 400 kartowej talii nie zaplanowanej jako taka tylko tak wyszło po n dodatkach to katastrofa projektowa... a tak będzie kilka różnych wersji przetestowanego RftG, jak ktoś jest hardkorem to może wszystko zmieszać na własną odpowiedzialność :P

Ale nie wiem czy zainteresuję się Orbem, brzmi ciekawie, ale BoW się nie zachwyciłem, RvI jest fajne, ale od kąd je mam mało gram w RftG :(
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Arkadiusz
Posty: 1289
Rejestracja: 23 lis 2010, 08:54
Lokalizacja: Toruń

Re: Race for the galaxy

Post autor: Arkadiusz »

Tak zgadza się, za dużo kart już by było. Jednak wychodzi na to że w takiej sytuacji, trzeba dokupić sobie 2 podstawkę, bo jak tu sensownie rozdzielać karty z podstawki raz do jednej serii dodatków, raz do drugiej. A co do dodatków ja akurat bardzo lubię RvI ale tylko za nowe karty (zarówno za ich właściwości jak i świetny wygląd), przejmowanie światów mnie nie przekonuje. Natomiast BoW zupełnie zignorowałem. Może dlatego, że nie chciało mi się dociekać o co chodzi z tym Prestiżem, jakoś nie potrzebuję takich udziwnień w RftG. Z tego też względu jestem ciekaw co takiego wprowadzi druga seria, mechanizmy wprowadzane w pierwszej były jak dla mnie niezbyt trafione.
"Those who don't believe in magic, will never find it."

BGG
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: costi »

Prestiz jest tragicznie opisany w instrukcji, a jest to tak naprawde banalnie prosta mechanika, ktora potrafi wniesc sporo do zabawy.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: B »

Nie ma zgody na żadne stwierdzenia, że cokolwiek jest 'tragicznie opisane' w instrukcji.
Instrukcja do RFTG to wzór do naśladowania dla każdego.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: Andy »

Amen. Ani jednej pomyłki. Ani jednej nieścisłości. Ani jednej niejasności.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: costi »

No nie wiem, dla mnie opisy przejec i prestizu byly strasznie niezrozumiale. Dopiero jak mi macike na zywo wytlumaczyl, to zajarzylem.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
bartek_mi
Posty: 655
Rejestracja: 13 sie 2008, 20:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Race for the galaxy

Post autor: bartek_mi »

Andy pisze:
BloodyBaron pisze:jak z przejęciami planet - niby są, ale ilość kart dająca tą możliwość jest zbyt mała, żeby uczynić z przejęć jakąś kluczową mechanikę.
Mam przeczucie, że one staną się kluczowe w trzecim arcu. ;)
Oby. Choc jestem wielkim fanem gry to powstrzymam sie z zakupem drugiej podstawki do wyjscia drugiego dodatku nowej serii (moze pierwszego dodatku - ale ten lehman pokrecil...)
No chyba, ze sie trafi jakas niezajechana uzywka (mam jedna na oku - znajomemu, o zgrozo, gra nie podeszla) :)
Dice Hate Me :(
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 16 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Race for the galaxy

Post autor: Veridiana »

costi pisze:No nie wiem, dla mnie opisy przejec i prestizu byly strasznie niezrozumiale. Dopiero jak mi macike na zywo wytlumaczyl, to zajarzylem.
Zgadzam się. Czytałam ten prestiż i czytałam i nic. I między Bogiem a prawdą, nadal nie wiem jak on działa oprócz tego, żę bierze się z tych różowych kropeczek :wink: na szczęście komputer mi to liczy heh
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: Andy »

Veridiana pisze:Czytałam ten prestiż i czytałam i nic. I między Bogiem a prawdą, nadal nie wiem jak on działa oprócz tego, żę bierze się z tych różowych kropeczek :wink:
I właściwie to niemal wszystko co trzeba wiedzieć na ten temat. Pozostaje kilka drobiazgów, świetnie - jak wszystko - opisanych w instrukcji. :)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: jax »

ktoś wie jak wywołać takeovera na keldonie?
mam kartę do takeovera, spełniam warunki do przejęcia a nie mogę wskazać wrogiej planety jako celu, tylko własne do settlowania. Absolutnie wszędzie już klikałem i nic....
(opcji takeoverów NIE mam wyłączonej w ustawieniach)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 381 times
Been thanked: 94 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: farmer »

Jeśli dobrze pamiętam, to podczas osiedlania musisz spasować osiedlanie (bez wyboru żadnej planety) - będziesz miał wtedy ponowną możliwość wyboru - tu wybierasz wrogą planetę do przejęcia.

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Race for the galaxy

Post autor: yosz »

Dokładnie tak. I czasami sie zapomina ze to musi być tableau rebelowe / imperialne i z dodatnią siłą militarną. W każdym razie potwierdzę że przejęcia na keldonie działają.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: jax »

dzięki
może może polubię keldona, na razie muszę się jeszcze oswoić - i to nie z interfejsem, tylko raczej z brakiem żywego przeciwnika lub robota
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Race for the galaxy

Post autor: yosz »

to musisz się do mnie odezwać na gg albo coś :) Codziennie z kolegą rozgrywamy jeden albo dwa mecze 1vs1. Pierwsza rozgrywka skończyła się na koniec roku wynikiem 50 do 36 (niestety nie dla mnie :/) Teraz jest 11:9 (też nie dla mnie). Dzięki Keldonowi bardzo polubiłem BoW i nawet przeprosiłem się z celami.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Race for the galaxy

Post autor: BloodyBaron »

ja wsiąkłem na całego: gram dziennie minimum 3-4 partie, na razie bez celów, bez BoW, i na dwóch, bo opcja z dwoma funkcjami zamiast jednej bardziej mi się podoba.

Implementacja jest naprawdę świetna, interface intuicyjny, a grafiki na kartach dopełniają całości - bez nich szybko by mi się znudziło, a tak przestałem czytać forum, tylko gram w RftG :)
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: jax »

wreszcie się podbudowałem 2 zwycięstwami pod rząd na keldonie po wkurzającej serii serii porażek :)

przy okazji pytanie: czy spotkaliście się z tym, że komp robi wam take over? (wątpliwość ta powstała w moim umyśle, gdy komp mógł mi zrobić wjazd przy pomocy Interstellar Casus Belli w ostatniej turze a nie zrobił tego tracąc wg moich obliczeń 4VP)
druga sprawa: jak wywołać search? Prestige - umiem, Searcha - nie
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Race for the galaxy

Post autor: yosz »

search odpalasz guzikiem '?' po lewej stronie od explore'a - wybierasz tak jak normlaną akcję. Po zatwierdzeniu zapyta się czego chcesz poszukać. Oczywiście zniknie jeżeli użyjesz prestiżu do 'dopalenia' którejś z akcji
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 381 times
Been thanked: 94 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: farmer »

jax pisze:wreszcie się podbudowałem 2 zwycięstwami pod rząd na keldonie po wkurzającej serii serii porażek :)

przy okazji pytanie: czy spotkaliście się z tym, że komp robi wam take over? (wątpliwość ta powstała w moim umyśle, gdy komp mógł mi zrobić wjazd przy pomocy Interstellar Casus Belli w ostatniej turze a nie zrobił tego tracąc wg moich obliczeń 4VP)
druga sprawa: jak wywołać search? Prestige - umiem, Searcha - nie
Tak.
W moich, około 180 partiach na keldonie, jakieś 3, może 4 razy komp (drań ostatni) przejął mi planetę.
z kronikarskiego jedynie obowiązku nadmienię, że stosunek moich zwycięstw do porażek jest dość miażdżący.
Oczywiście, to komp miażdży mnie :roll: :shock:

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Race for the galaxy

Post autor: BloodyBaron »

ja się z czasem wyrobiłem do grania z AI. Zaryzykuję stwierdzenie, że ostatnio wygrywam 3 na 5 rozegranych partii. Zauważalne jest jednak, że dużo zależy od początkowych kart - jak się zazębiają, wygrywam zazwyczaj ze spokojną przewagą, jak startowe karty są zupełnie od czapy, albo w trakcie nie podejdą devy 6 - choćby jeden - pasujące do układu, to przegrywam, czasem wyraźnie.
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: maciejo »

własnie zainstalowałem keledona,bardzo mi sie podoba :D chetnie bym z kimś z was zagrał.napiszcie na gg lub na forum.
trzymam reke na pulsie.
:wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Arkadiusz
Posty: 1289
Rejestracja: 23 lis 2010, 08:54
Lokalizacja: Toruń

Re: Race for the galaxy

Post autor: Arkadiusz »

BloodyBaron pisze:ja się z czasem wyrobiłem do grania z AI. Zaryzykuję stwierdzenie, że ostatnio wygrywam 3 na 5 rozegranych partii.
Nie będę tego podważał aczkolwiek śmiem w to wątpić. Oczywiście im więcej gram tym częściej wygrywam, zdarzały mi się partie, że komp od początku do końca nie miał nic do powiedzenia. Jednak w większości przypadków jest prawie równo z przewagą komputera. Generalnie z A.I jest tak: jak mi nie podejdzie karta w 1 czy 2 turach albo nie zrobię nic sensownego z tym co mam do dyspozycji to jestem pewny, że przegrałem. To samo się dzieje kiedy dam się wyprzedzić na jakieś 10 punktów, choćbym nie wiem jakie miał później karty to i tak nie nadrobię zaległości. Dlatego przyznam się, że zanim rozpoczynam, dokładnie patrzę czy mam w ręku coś co umożliwi mi sensowny start, np. jakiś tani windfall do szybkiego trade`a. Niemrawe rozpoczęcie z kompem to pewna klęska.
"Those who don't believe in magic, will never find it."

BGG
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: jax »

padały tu ostatnio wyniki 162 i 180 pkt, zatem pochwalę się czymś skromniejszym: 113pkt.

takie wyniki da się robić tylko strategią militarną (choć na szczęście czasem udaje się wygrać z TBoW i na produce/consume - ale wtedy jest znacznie niżej)

prawdopodobnie do do takich wyników niezbędne są Hidden Fortress i Imperium Planet Buster (inne takeovery tylko zapychają nam tableau a z kolei bez takeoverów z naszej strony komp za szybko wypełnia swoje tableau i gra się za szybko kończy)

Osobiście użyłem w swojej partii Imperium Planet Bustera 3 razy (coż za miłe uczucie ;) ) i użyłbym go jeszcze 2 razy dodatkowo, tylko niestety wchodzi tu zaraz warunek, że jak się ma 15 prestiżu to game over. Gdyby nie to ograniczenie, to można by śrubować jeszcze wyższe wyniki....

oto koncówka:
Obrazek
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Race for the galaxy

Post autor: yosz »

Gdybyś trafił ze dwa dobre devy za planety rebeliance i siłę militarną byłoby dużo więcej. I tak: Planet buster i Hidden Fortress są chyba niezbędne do tak wysokiego wyniku (HF za to że przedłuża tableau i daje niezłego kopa militarnego)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Race for the galaxy

Post autor: jax »

yosz pisze:Gdybyś trafił ze dwa dobre devy za planety rebeliance i siłę militarną byłoby dużo więcej. I tak: Planet buster i Hidden Fortress są chyba niezbędne do tak wysokiego wyniku (HF za to że przedłuża tableau i daje niezłego kopa militarnego)
O, właśnie spostrzegłem pewien motyw który dałby 9VP więcej - w ostatniej turze zamiast Rebel Stronghold za 11 mogłem wrzucić Imperium Seat za 8 (potencjalnie 10 gdyby komp wybrał Settle), licząc że to komp (a nie ja) wybierze Setttle (wtedy ja szybciutko RS). Komp wybrał Settle. Gdyby nie wybrał, miałbym 3VP mniej w tym wariancie.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
ODPOWIEDZ