(Warszawa) Agresor - Piątek WIBHiIŚ PW

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
Wilk
Posty: 683
Rejestracja: 19 cze 2007, 15:21
Lokalizacja: Wawa

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: Wilk »

Nikt nic nie pisze, to ja zaczne. Na poczatek Cytadela w oczekiwaniu, az Szymon skonczy grac w Rheinlandera (nie skonczylismy, bo trzeba bylo siadac do Through the Ages).
Samo Through the Ages naprawde mi sie podobalo, bardzo pomyslowa gra i wcale nie az tak skomplikowana mechanicznie, jakby sie zrazu moglo wydawac (co prawda na poczatku i tak mylilem ilosci surowcow czy akcji, co zle jezyki zaraz uznaly za oszukiwanie ;) ). Udalo mi sie nawet wygrac, z poczatku myslalem ze totalnym fuksem, ale jak analizuje teraz to niekoniecznie. Fuks polegal chyba tylko na tym, ze nieswiadomie dobralem wlasciwa taktyke do sredniozaawansowanego wariantu gry. Koncentrowalem sie mianowicie glownie na rzeczach dajacych natychmiastowe korzysci w VP, co pozwolilo mi wysforowac sie naprzod juz na poczatku i nie oddac prowadzenia. Nie budowalem natomiast (z jednym wyjatkiem, o czym za chwile) zadnych silnikow itp. (i tak bym nie umial chyba, bo jeszcze na tyle gry nie znam), ktore bylyby przydatne w wariancie pelnym, a w tym, ktory rozgrywalismy nie zdazylyby zadzialac. Zrobilem na poczatku blad, zylujac sie strasznie na Biblioteke Aleksandryjska, ktora mi w ostatecznym rozrachunku niewiele dala, a za to mialem potem nieliche trudnosci gospodarcze przez jakis czas, poglebiane przez agresywne zapedy przeciwnikow. Agresje te byly tym latwiejsze, ze w poczatkowej fazie wyzylowalem sie tez militarnie na kolonie i przez czas jakis praktycznie nie mialem obrony. Ta inwestycja byla jednak oplacalna, kolonie daly mi sporo w calej grze (bylem zreszta jedynym, ktory mial jakies), a na koniec jeszcze za nie dostalem 9 VP, a to nie jest malo. Militarnie odbudowalem sie dopiero w pozniejszej fazie, dzieki Fryderykowi Barbarossie, ktory pozwolil mi na budowanie wojska bardzo tanim kosztem, wiec role sie odwrocily, bo potem to ja zaczalem lac (fajne bylo sprzatniecie Jana Sebastiana Bacha za 6 VP ;) ), a potem odbudowywac armie kosztem jednej akcji i jakichs tam groszowych sum w surowcach (Barbarossa daje dosc powazny rabat na wojsko - to byl jedyny silnik, ktory mialem ;) ). Oplacalo mi sie tez wczesne wprowadzenie monarchii (to chyba to pozwolilo mi tak naprawde nadrobic zapoznienie cywilizacyjne z poczatku, zawsze prowadzilem w VP, ale ilosci surowcow, VP i punktow nauki, ktore dostawalem co ture byly mniej efektywne niz u przeciwnikow i bez tego ktos by mnie w koncu przegonil). Dzieki wszystkim za gre, a Szymonowi za jej przyniesienie i bardzo fajne wytlumaczenie (przy tak wieloaspektowej grze niekoniecznie jest to latwe). Po tym przeszkoleniu pisze sie kiedys na pelny wariant. :)
Potem jeszcze szybki sromotny lomot w Manoeuvre i do domu (Turcja wlala bez strat mojej Hiszpanii; niespecjalnie potrafie jeszcze grac Hiszpanami, poza tym zrobilem koszmarny blad pochopnie wylazac z jednej reduty, przez co posypala mi sie pozniej cala linia). :)

Dzieki wszystkim za gre i spotkanie.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: jax »

podsumuje zgloszenia do Conquest of the Empire w najblizszy piatek:
- Jans
- Sebastian
- Konrad
- dezerter
- ja

Czyli jak widac jest jeszcze jedno miejsce wolne.

O ktorej bedziecie? Im wczesniej tym lepiej - ostatnio zaczelismy o 18:00 i ledwo zdazylismy do 23:00. Tlumaczenie przepisow zajelo jakies 30 min.
Teraz moze uda sie wczesniej jesli wszyscy zjawia sie w miare wczesnie.
No i tym razem apeluje o szybsze podejmowanie decyzji zeby znow nie konczyc w pospiechu.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
samur
Posty: 770
Rejestracja: 06 maja 2008, 12:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: samur »

Ja bylbym chetny :) Tylko musze poznac zasady, no i postaram sie przeczytac instrukcje ;)
-->
To, co mam: http://tinyurl.com/5pg3nu
Moj blog okolo-growy: http://blog.samur.pl
<--
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: stalker »

Valmont pisze:Jak bede za tydzien to wezme.I nie budzikiem tylko mechanizmem licytacji holenderskiej :P
Eeee a na czym to polega? :)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6360
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: yosz »

stalker pisze:
Valmont pisze:Jak bede za tydzien to wezme.I nie budzikiem tylko mechanizmem licytacji holenderskiej :P
Eeee a na czym to polega? :)
Kręci się wkazówka (jak w budziku tylko trochę szybciej), wydaje przy tym dźwięki jak stare budziki, a gracze uderzają w to coś od góry żeby zatrzymać (czyli jak z budzikiem :) )
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: jax »

yosz pisze:Kręci się wkazówka (jak w budziku tylko trochę szybciej), wydaje przy tym dźwięki jak stare budziki, a gracze uderzają w to coś od góry żeby zatrzymać (czyli jak z budzikiem :) )
No i wszystko jasne :D
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: stalker »

Opis licytacji holenderskiej w wykonaniu troglodytów :D
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9480
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: MichalStajszczak »

jax napisał:
podsumuje zgloszenia do Conquest of the Empire w najblizszy piatek
Ponieważ jak zwykle nie wiem czy bedę i o jakiej porze, to moge ewentualnie zgłosic się na rezerwowego tzn. jakbym przyszedł i by było wolne miejsce, to mogę zagrać (ale nie robię rezerwacji)
Awatar użytkownika
bazik
Posty: 2407
Rejestracja: 16 mar 2006, 22:03
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: bazik »

valmont - ja juz wiem ze bede, wezme wildlife, i fajnie jakbys ten system do budzenia holendrow przytachal...
Awatar użytkownika
Valmont
Posty: 1461
Rejestracja: 04 cze 2004, 08:08
Lokalizacja: Warszawa -serce w Białymstoku ;)

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: Valmont »

yosz pisze: Kręci się wkazówka (jak w budziku tylko trochę szybciej), wydaje przy tym dźwięki jak stare budziki, a gracze uderzają w to coś od góry żeby zatrzymać (czyli jak z budzikiem :) )
A bo ty widziałeś kiedyś stary budzik.. szczawiu :p
bazik pisze:valmont - ja juz wiem ze bede, wezme wildlife, i fajnie jakbys ten system do budzenia holendrow przytachal..
Ja prawie na 100% bede i przyniose Merchants of Amsterdam. Grałem w to już 4 razy i się podobało graczom.
Wpieriod! - niekoniecznie efektywnie, ale efektownie.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6360
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: yosz »

Valmont pisze:
yosz pisze: Kręci się wkazówka (jak w budziku tylko trochę szybciej), wydaje przy tym dźwięki jak stare budziki, a gracze uderzają w to coś od góry żeby zatrzymać (czyli jak z budzikiem :) )
A bo ty widziałeś kiedyś stary budzik.. szczawiu :p
Stary zgred się odezwał :P

A tak serio to sam bym z chęcią "podzwonił" w Amsterdamie ;)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: jax »

MichalStajszczak pisze:jax napisał:
podsumuje zgloszenia do Conquest of the Empire w najblizszy piatek
Ponieważ jak zwykle nie wiem czy bedę i o jakiej porze, to moge ewentualnie zgłosic się na rezerwowego tzn. jakbym przyszedł i by było wolne miejsce, to mogę zagrać (ale nie robię rezerwacji)
OK, jasne. To jako szóstego biorę Samura, a Ciebie jako rezerwowego.

A jeśli chodzi o holenderskie budziki czy jakieś tam lictytacje to myślę że opis Yosza powinien trafić do forumowej klasyki. :)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6360
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: yosz »

jax pisze:A jeśli chodzi o holenderskie budziki czy jakieś tam lictytacje to myślę że opis Yosza powinien trafić do forumowej klasyki.
OT: Nie wiem czy mam się cieszyć skoro do forumowej klasyki pewnie należą też krewetki w kisielu :P
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: waffel »

Jeżeli ktoś wiązał ze mną swoje plany to mnie na pewno nie będzie.
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5230
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 287 times
Been thanked: 901 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: raj »

Szukam chetnych na rozgrywke w The Napoleonic Wars 2ed
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Konrad
Posty: 167
Rejestracja: 31 paź 2007, 23:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: Konrad »

jax pisze:O ktorej bedziecie?
Jestem drugi dzień w nowej pracy i jeszcze nie bardzo wiem jak będą szły stąd dojazdy, ale zobowiązanie, że będę o 17.00, mogę podjąć.
Awatar użytkownika
samur
Posty: 770
Rejestracja: 06 maja 2008, 12:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: samur »

Konrad pisze:
jax pisze:O ktorej bedziecie?
Jestem drugi dzień w nowej pracy i jeszcze nie bardzo wiem jak będą szły stąd dojazdy, ale zobowiązanie, że będę o 17.00, mogę podjąć.
Ja mam tak samo :) No i do tego pierwszy raz do Was, wiec bede musial trafic, ale tak jak patrze to 17:30 - 17:45 powinienem juz byc :)
-->
To, co mam: http://tinyurl.com/5pg3nu
Moj blog okolo-growy: http://blog.samur.pl
<--
Awatar użytkownika
bazik
Posty: 2407
Rejestracja: 16 mar 2006, 22:03
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: bazik »

waffel pisze:Jeżeli ktoś wiązał ze mną swoje plany to mnie na pewno nie będzie.
a jesli nie wiazal? bedziesz? :-)
Awatar użytkownika
dezerter
Posty: 182
Rejestracja: 18 paź 2007, 09:42
Lokalizacja: Szczęśliwice

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: dezerter »

potwierdzam chęć podboju Imperium w piątek w okolicach 17.00
Do rozważenia zasady opcjonalne dotyczące kart senatorów i głosowania (osobne talie, nie ma przypisania - ani przypeowienia - raz dobytej karty głosowania do konkretnego gracza, inny nieco rozdział senatorów) oraz zasad rekrutacji - max trzy jednostki za jeden żeton kontroli, chaosu dostaje się jeden za każdą zaczętą trójkę rekrutacji. No i sa jeszcze małe prowincje - te bez PZ. Teraz mają 5 PZ i można tam być tylko jeden żeton kontroli. Moim zdaniem warto rozważyć - raczej nie będzie to miało wpływu na długość gry, a chyba będzie ciekawiej.
Bądżcie zdrowi!
berem
Posty: 1218
Rejestracja: 26 sie 2008, 14:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: berem »

rajgildia pisze:Szukam chetnych na rozgrywke w The Napoleonic Wars 2ed
Ja jestem chętny, zwłaszcza że wczoraj dostałem egzemplarz tej gry.
Instrukcja po polsku się pisze i inne dodatki.
Najlepiej zagrać na 5 osób.
Może Dezerter byłby chętny (kiedyś chyba przyniósł do innego klubu tą grę tylko starszą wersję), ale musiałby zdezerterować z innej rozgrywki w Conquest of the Empire.
Dezerter, ale jakbyś choć mógł przyjść wcześniej i wytłumaczyć niektóre zawiłości.
Miałbym czas i w czwartek i w piątek nawet cały dzień, ale max do 21:00.
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5230
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 287 times
Been thanked: 901 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: raj »

niestety praca, w zwiazku z czym start w piatek ok 16-17.
Chyba zeby umowic sie na niedziele lub sobote.
A 5 graczy nie jets potrzebnych. Z tego co mowil dezerter to najlepiej gra sie przy 3.
Tu nie ma takiej wielkiej polityki.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Jans
Posty: 292
Rejestracja: 14 lut 2005, 19:33
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: Jans »

Konrad pisze:
jax pisze:O ktorej bedziecie?
Jestem drugi dzień w nowej pracy i jeszcze nie bardzo wiem jak będą szły stąd dojazdy, ale zobowiązanie, że będę o 17.00, mogę podjąć.
Godzina może być ważna, bo okazało się, że ok. 21 będę musiał zmykać. Gdyby to miał być problem to oczywiście zwalniam miejsce.
Niezależnie od tego warto umówić się na konkretną godzinę - często padała 17.00 (też mogę), ale widziałem też 17.45.

Ze swojej strony zobowiązuję się przeczytać instrukcję, co razem z jedno-growym doświadczeniem z bliźniaczego Struggle of Empires powinno przyśpieszyć początek. Czy ktoś jeszcze nie zna tej gry?

Proponuję też ustalić wszystkie zasady opcjonalne przed grą.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6360
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: yosz »

Jans pisze:
Konrad pisze:
jax pisze:O ktorej bedziecie?
Jestem drugi dzień w nowej pracy i jeszcze nie bardzo wiem jak będą szły stąd dojazdy, ale zobowiązanie, że będę o 17.00, mogę podjąć.
Godzina może być ważna, bo okazało się, że ok. 21 będę musiał zmykać
w 4h mało prawdopodobne żebyście się wyrobili mimo szczerych chęci :>
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: jax »

yosz pisze:
Jans pisze:
Konrad pisze: Jestem drugi dzień w nowej pracy i jeszcze nie bardzo wiem jak będą szły stąd dojazdy, ale zobowiązanie, że będę o 17.00, mogę podjąć.
Godzina może być ważna, bo okazało się, że ok. 21 będę musiał zmykać
w 4h mało prawdopodobne żebyście się wyrobili mimo szczerych chęci :>
boje sie ze mowimy tu o 3h - mysle ze bedzie potrzebne tlumaczenie zasad i przed 18:00 nie zaczniemy... Jans, zastanow sie..
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6360
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: yosz »

jax pisze:boje sie ze mowimy tu o 3h - mysle ze bedzie potrzebne tlumaczenie zasad i przed 18:00 nie zaczniemy... Jans, zastanow sie..
Bo trzeba to powiedzieć głośno i wyraźnie. Między bajki można włożyć 3h podane na pudełku - to chyba czas gry na dwóch graczy :P

Ja będę w piątek jakoś 16-17 na 2-3h. Trzeba się wyspać przed Pionkiem.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
ODPOWIEDZ