Strona 69 z 80
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 27 sie 2020, 23:52
autor: Racuszny
Zastanawia mnie, które armie najbardziej warto jest kupić. Poza podstawką mam już Stalową Policję, Sharrash i Mississippi; w planach jest zakup SMARTa, Nowego Jorku, Mephisto i Dancera - wszystkimi grałem i wszystkie mi się podobały.
No i tutaj pojawia się problem.
Taka Neodżungla bardzo podoba mi się tematycznie, ale prawie wszystkie gry, które nią rozegrałem kończyły się katastrofą - bez dociągnięcia dobrych żetonów ta armia po prostu nie działa, co dla mnie ją dyskwalifikuje. Z tego co mi opowiadali znajomi, Iron Gang, Vegas i Uranopolis też wydają się być słabsze od reszty stawki. Zakup których armii warto rozpatrzyć? Które armie polecacie najbardziej?
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 28 sie 2020, 07:44
autor: tommyray
Racuszny pisze: ↑27 sie 2020, 23:52
Zastanawia mnie, które armie najbardziej warto jest kupić. Poza podstawką mam już Stalową Policję, Sharrash i Mississippi; w planach jest zakup SMARTa, Nowego Jorku, Mephisto i Dancera - wszystkimi grałem i wszystkie mi się podobały.
No i tutaj pojawia się problem.
Taka Neodżungla bardzo podoba mi się tematycznie, ale prawie wszystkie gry, które nią rozegrałem kończyły się katastrofą - bez dociągnięcia dobrych żetonów ta armia po prostu nie działa, co dla mnie ją dyskwalifikuje. Z tego co mi opowiadali znajomi, Iron Gang, Vegas i Uranopolis też wydają się być słabsze od reszty stawki. Zakup których armii warto rozpatrzyć? Które armie polecacie najbardziej?
Vegas jest sporym twistem, ale słaba na poziomie mechanik, grywalności i słaba "fabularnie". Co do Iron Gang i Uranopolis - to jedne z relatywnie "nowszych" armii, a więc ocena ich przez pryzmat armii, które są ogrywane od wielu lat jest niemiarodajna. Oceniana jest tak naprawdę umiejętność grania nimi i prawdopodobnie ich trudność. Im wyższa "trudność" tym staje się "słabsza" w ocenie.
NeoJungle - moja ulubiona armia. Słowa złego nie powiem. Argument o losowości odnosi się do każdej armii. Przy niektórych armiach należy już w otwarciu rozłożyć jednostki planując dalszą grę.
Czynniki decydujące o skuteczności danej armi to oprócz obiektywnych danych jak mechaniki i jednostki to: stopień
znajomości armii i jej mechanik, rozumienie armii przeciw której się walczy, to jak dobrze gra przeciwnik, oraz jaki on i my mamy dobór żetonów.
Pamiętam jak swego czasu rozegrałem kilkadziesiąt partii nowy jork vs stalowa policja. Co partia zamienialiśmy się armiami. Wszystkie przegrywałem - a miałem już kilkaset partii różnymi armiami za sobą, więc i spore doświadczenie! Gdybym przypadkiem rozegrał ten maraton tylko jedną armią to sam oceń co bym o niej napisał.
Krótko mówiąc - argument o "nie działaniu", słabości itp armii wynika po prostu z pewnych braków i nieumiejętności.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 28 sie 2020, 07:50
autor: EVOCATVS
Najlepiej, to powolutku sobie wszystkie uzbierać

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 28 sie 2020, 08:00
autor: tommyray
Tła żetonów! Nareszcie zmiana (choć już i w Death Breath to wygląda dobrze) - zmiana względem tego wielkiego g jakie zaprezentowali przy Sand runners i Iron gang. O ile SR i IG to kwintesencja pstrokatej obrzydliwości, mordujacej grafikę, to Troglodyci są zrobieni świetnie. Nie wiem kto im to zaprojektował ale żądam

przeprojektowania SR i IG od nowa przez tego człeka! Przecież na to się nie da patrzeć...
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 29 sie 2020, 13:52
autor: Racuszny
tommyray pisze: ↑28 sie 2020, 07:44
NeoJungle - moja ulubiona armia. Słowa złego nie powiem. Argument o losowości odnosi się do każdej armii. Przy niektórych armiach należy już w otwarciu rozłożyć jednostki planując dalszą grę.
Neodżungla to tematycznie moja ulubiona armia i jej mechanika wydaje mi się być bardzo ciekawa, ale moje odczucia podzielają niemal wszyscy ludzie, których o to pytam: w tej armii bez szczęścia w dociągnięciu żetonów jest się na straconej pozycji. Macierz jest bardzo łatwo wyłączyć lub rozbić - żadna inna armia nie jest aż tak mocno zależna od tak łatwej to podważenia taktyki. Jeżeli taki SMART albo inna Stalowa Policja jest w kiepskiej pozycji po którejś z bitew, ciągle może się odbudować. Jeżeli moja Neodżungla była w kiepskiej pozycji po pierwszej bitwie, mogłem się właściwie już tylko poddać, bo wiedziałem, że nie mam szansy zbudować sensownie działającej macierzy, gdy moje pola otaczały szybsze, mocniej atakujące i wytrzymalsze jednostki przeciwnika.
Dam tej armii na pewno jeszcze szansę, ale na razie moje porażki nią były najpoważniejsze z wszystkich gier - zdarzyło mi się w jednej grze stracić sztab nie zadając przeciwnikowi ani jednej rany - nic takiego wcześniej mi się nigdy nie przytrafiło.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 21 lis 2020, 09:38
autor: RUNner
Czy ktoś planuje zakupić wydanie okolicznościowe z okazji Roku Molocha? Jak zapatrują się na tą wersję fani serii? Warto przepłacić zakładając, że teraz gram tylko na tablecie, a przydałaby się fizyczna wersja?
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 21 lis 2020, 11:56
autor: Grellenort
Teoretycznie nie warto... Dlatego zakupiłem
Jeżeli nie jesteś jednym z najbardziej oddanych fanów gry, to zakup polecam wyłącznie, jeśli nie posiadasz dotąd "zwykłego" hexa. Limitowane wydanie nie ma w sobie nic, czego nie ma normalna podstawka i co by sprawiło, że odinstalowałbyś appkę na rzecz fizycznej wersji. Ot, ładniejsze cacko wydane stricte jako ukłon dla kolekcjonerów, co sugeruje limitowany (i zapewne jednorazowy) nakład.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 21 lis 2020, 12:22
autor: RUNner
Grellenort pisze: ↑21 lis 2020, 11:56
Teoretycznie nie warto... Dlatego zakupiłem
I taka argumentacja jak najbardziej do mnie przemawia

W edycji specjalnej podoba mi się plansza, pudełko z absolutnie rewelacyjną grafiką i ponoć perspektywiczna wypraska. Raczej jednak nie kupię wersji bezpośrednio od Portalu, bo figurka Borgo i artbook to dla mnie za mało, żeby aż tyle przepłacać.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 21 lis 2020, 23:36
autor: Grzess0
Mi w tej edycji właśnie najbardziej podoba sie grafika pudełka, jest świetna i ciekaw jestem tej kampanii

a reszta jakoś bardzo sie nie zmienia (chociaż oznaczenie na żetonach pozwalające na gre moloch kontra moloch też wydaje sie dużym plusem ale to dla tych co mają obie wersje) i jeszcze w sumie są plansze żetonów do wszystkich frakcji co też jest fajne bo te składane z dodatków są średnie :/
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 24 lis 2020, 21:18
autor: RUNner
Szkoda, że Portal nie postanowił wydać tej ekstra wersji wraz ze wszystkimi armiami. Nie wiem jak duży byłby koszt wydruku tych kilkuset żetonów, ale wolałbym to niż artbook czy tym bardziej niezbyt potrzebną figurkę. Cena mogłaby być wyższa w razie czego, a przynajmniej wszystko by było jedną całością. Podejrzewam, że Portal mógł mieć taki pomysł, ale z kalkulacji wyszło za drogo i mogli odpuścić.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 24 lis 2020, 22:54
autor: zsuedama
Jest raczej tak jak napisał kolega wyżej - jedynie gdyby zrobili alternatywne grafiki dla wszystkich armii to by miało sens, z tym że koszt zestawu byłby taki, że znając środowisko planszówkowe od razu by było wycie, że drogo.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 25 lis 2020, 08:46
autor: RUNner
Niestety, muszę się zgodzić tym co napisaliście. Moja opinia powstała z punktu widzenia osoby, która nie ma fizycznego egzemplarza i ja chętnie bym się szarpnął na deluxa, ale pewnie takich osób nie ma za wiele.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 25 lis 2020, 08:54
autor: zsuedama
Jak coś to jest w sklepie Portalu zestaw wszystkich armii do kupienia - na ile on jest konkurencyjny cenowo to nie wiem do końca, looknij sobie.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 26 lis 2020, 06:10
autor: RUNner
Dlaczego armia Doom’s Day Machine nie jest traktowana jako armia turniejowa? Przecież nie jest jakoś szczególnie przegięta czy słaba.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 26 lis 2020, 07:18
autor: Tomzaq
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 26 lis 2020, 07:37
autor: RUNner
A można nieco jaśniej?

Zagrałem tą armią kilkanaście starć na tablecie przeciw AI i jeszcze nie znam jej wszystkich możliwości.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 26 lis 2020, 07:41
autor: zsuedama
Przy odpowiednim ustawieniu żetonów możesz ułożyć combo w postaci nieskończonego ataku co jest problematyczne i nie zaadresowane w zasadach - to jest chyba główny powód.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 26 lis 2020, 08:54
autor: RUNner
A jak ona wypada na tle pozostałych armii?
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 26 lis 2020, 09:43
autor: Leser
RUNner pisze: ↑26 lis 2020, 08:54
A jak ona wypada na tle pozostałych armii?
Wg mnie zarówno stara, jak i nowa edycja DDM są niezwykle potężne. Swego czasu na apce robiłem sobie challenge, by pokonać Doomsdaya każdą armią i w niektórych przypadkach było to niełatwe. Oczywiście w Neuroshimie dość łatwo popaść w torowe myślenie. Ja nigdy nie grałem na poziomie turniejowym, może z perspektywy bardziej zaawansowanych graczy armia nie jest tak mocna.
EDIT: Dodam, że DDM to jedna z moich ulubionych armii. Kombosy, które można nią zmontować są bardzo satysfakcjonujące.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 24 sty 2021, 12:57
autor: GrzeL
Podczas wczorajszego PortalConu zapowiedziano nowy dodatek
Bestie:
Portal Games pisze:- Mechanika friendly fire, która może doprowadzić do zniszczenia własnych jednostek
- Wyższa inicjatywa od pozostałych frakcji, specjalna inicjatywa atakowania w momencie śmierci jednostki oraz dodatkowa broń obosieczna
Autorka armii: Joanna Kijanka
Przewidywana data oficjalnej premiery: jesień 2021
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 25 sty 2021, 02:28
autor: Furan
Ależ to paskudne.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 24 mar 2021, 00:17
autor: pioter123
Duzo jeszcze tych dodatkow planuja? Zaraz sie okaze ze wypraska z edycji roku molocha bedzie niewystarczajaca i trzeba bedzie ja wywalic by zamienic na inna

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 24 mar 2021, 08:17
autor: gotrek992
pioter123 pisze: ↑24 mar 2021, 00:17
Duzo jeszcze tych dodatkow planuja? Zaraz sie okaze ze wypraska z edycji roku molocha bedzie niewystarczajaca i trzeba bedzie ja wywalic by zamienic na inna
Już wiadomo, że nie ma dedykowanego miejsca na dodatkowe armię, ale Prezes mówił, że pudło jest duże i zmieszczą się w woreczkach strunowych

.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 11 maja 2021, 17:28
autor: ArkadS
Hej
Może mi ktoś wyjaśnić jak się ma wydanie NH Rok Molocha 3.0 do armii wydawanych w normalnej edycji 3.0? Nie mam jeszcze tej gry, a zastanawiam się nad zakupem i nie bardzo wiem co i jak. W opisie NH RM jest ze są nowe grafiki ale w obu wydaniach wersja jest oznaczona 3.0. Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Czy będą nowe wydania armii z nowymi grafikami? Widziałem też na YT, że to wydanie NH RM jest trochę ulepszone wzorując się na Monolith Arena. Rozumiem, że są dodatkowe znaczniki ale czy w związku z tym kafle są również większe w NH RM w stosunku do zwykłej wersji?
Dzięki za info.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 11 maja 2021, 18:27
autor: Grzess0
ArkadS pisze: ↑11 maja 2021, 17:28
Hej
Może mi ktoś wyjaśnić jak się ma wydanie NH Rok Molocha 3.0 do armii wydawanych w normalnej edycji 3.0?
Generalnie to jest to samo tylko w takiej kolekcjonerskiej edycji delux.
Różni się głównie:
Plastikowe znaczniki
wypraska
Tekturowe plansze pomocy gracza (spisy żetonów armii)
I te nowe grafiki
Poza tym rozmiar żetonów itp. Bez zmian