Strona 70 z 289

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 23 sty 2017, 11:11
autor: Arius
slanesh pisze:Jak przechowujecie karty? Myślałem nad klaserem dla kart badaczy i pudłem na resztę - przy czym mythos karty ikonkami chyba bym jakoś posortował z separatorami. Jakieś lepsze/sprawdzone pomysły? Ps wszystko w dragonshieldach zawsze trzymamy, bo inaczej nie chce nam sie nowych deckow robic.
Po pierwsze karty w koszulkach.
Po drugie rozważam zorganizowanie jakieś pudełka z możliwością zainstalowania w nim sortera (jak w dominionie), tak by każda grupa kart była osobno.
Tak przynajmniej planuję :)

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 23 sty 2017, 11:48
autor: Valarus
slanesh pisze:Jak przechowujecie karty? Myślałem nad klaserem dla kart badaczy i pudłem na resztę - przy czym mythos karty ikonkami chyba bym jakoś posortował z separatorami. Jakieś lepsze/sprawdzone pomysły? Ps wszystko w dragonshieldach zawsze trzymamy, bo inaczej nie chce nam sie nowych deckow robic.
Praktycznie tak samo - badacze w klaserze (inaczej składanie talii to tortura, szczególnie jak się zbierze więcej kart), cała reszta okoszulkowana, podzielona przy pomocy recepturek i w pudle, żeby można było dowolny scenariusz rozegrać błyskawicznie.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 23 sty 2017, 11:56
autor: slanesh
Ukladacie badaczami czy numerami? Widze profit w obu wersjach szczegolnie, ze pewnie bedziemy raczej budowac wg recommended decks jako baza i do tego jakied modyfikacje. Z drugiej strony szukanie upgradow po calym klaserze - ugh.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 23 sty 2017, 11:59
autor: Valarus
slanesh pisze:Ukladacie badaczami czy numerami? Widze profit w obu wersjach szczegolnie, ze pewnie bedziemy raczej budowac wg recommended decks jako baza i do tego jakied modyfikacje. Z drugiej strony szukanie upgradow po calym klaserze - ugh.
Zdecydowanie badaczami, ale ja nie sprawdzam decków na sieci (deckbuilding to w końcu połowa zabawy) więc nie muszę niczego wyszukiwać po numerach.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 23 sty 2017, 12:21
autor: Tyrek
Ktoś ma możliwość opisać wrażenia z rozgrywki wzbogaconej o dodatek? Dostajemy więcej tego samego, czy są jakieś ciekawe rozwiązania względem podstawki? Głównie, czy pojawiły się jakieś nowe mechanizmy sterujące przebiegiem scenariusza, co przekładało by się na większą regrywalność?

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 23 sty 2017, 12:25
autor: Ascalogan
Zagrałem w weekend dwa razy w scenariusz wprowadzający. Raz na jedną postać, raz na dwie. Czy ten scenariusz jest trudny czy ja w ogóle nie ogarnąłem jak grać? W momencie pojawienie się złego brzydala w Holu mija tura i wiadomo, że badacze polegną.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 23 sty 2017, 12:30
autor: Trolliszcze
Są dwie opcje: grasz źle (z niepoprawnymi zasadami) albo kiepsko ;) Nie pamiętam już, kiedy poniosłem porażkę w pierwszym scenariuszu... Może na samym początku?
Generalnie każda postać ma możliwości ubicia rzeczonego pana w ciągu jednej rundy, no i powinna być w stanie przyjąć na klatę choć jeden atak.

Pamiętaj też, że wyczerpany wróg (po akcji wymykania) nie atakuje po nieudanym teście w wyniku zdolności "Retaliate" i nie atakuje w fazie potworów (na jej końcu zrobi się "ready" i znów wejdzie w zwarcie z badaczem, ale ataku nie wykona).

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 23 sty 2017, 12:38
autor: tomb
Ascalogan pisze:W momencie pojawienie się złego brzydala w Holu mija tura i wiadomo, że badacze polegną.
Dlaczego twierdzisz, że wiadomo? Może tu tkwi problem - ile według Ciebie ten stwór zadaje obrażeń?

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 23 sty 2017, 13:13
autor: Valarus
Tyrek pisze:Ktoś ma możliwość opisać wrażenia z rozgrywki wzbogaconej o dodatek? Dostajemy więcej tego samego, czy są jakieś ciekawe rozwiązania względem podstawki? Głównie, czy pojawiły się jakieś nowe mechanizmy sterujące przebiegiem scenariusza, co przekładało by się na większą regrywalność?
Jest mało nowych kart badaczy, więc niestety słabo z deckbuildingiem. Jednocześnie same scenariusze są bardzo fajne i bardzo grywalne. Co de mechanik scenariusza- wrzucam w spoiler.
Spoiler:

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 23 sty 2017, 13:17
autor: Tyrek
Valarus pisze:
Tyrek pisze:Ktoś ma możliwość opisać wrażenia z rozgrywki wzbogaconej o dodatek? Dostajemy więcej tego samego, czy są jakieś ciekawe rozwiązania względem podstawki? Głównie, czy pojawiły się jakieś nowe mechanizmy sterujące przebiegiem scenariusza, co przekładało by się na większą regrywalność?
Jest mało nowych kart badaczy, więc niestety słabo z deckbuildingiem. Jednocześnie same scenariusze są bardzo fajne i bardzo grywalne. Co de mechanik scenariusza- wrzucam w spoiler.
Spoiler:
Dzięki. Z Twojego opisu ze spoilera wygląda to naprawdę obiecująco. Głównie to co denerwowało niejako w podstawce (liniowość) tutaj wygląda troszkę lepiej. Wydaje się, że warto dać szansę i spróbować.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 23 sty 2017, 15:31
autor: Marcus Guard
Valarus pisze:
Tyrek pisze:Ktoś ma możliwość opisać wrażenia z rozgrywki wzbogaconej o dodatek? Dostajemy więcej tego samego, czy są jakieś ciekawe rozwiązania względem podstawki? Głównie, czy pojawiły się jakieś nowe mechanizmy sterujące przebiegiem scenariusza, co przekładało by się na większą regrywalność?
Jest mało nowych kart badaczy, więc niestety słabo z deckbuildingiem. Jednocześnie same scenariusze są bardzo fajne i bardzo grywalne. Co de mechanik scenariusza- wrzucam w spoiler.
Hej. Czy chcąc grać w trzech graczy wystarczy podstawka z dodatkiem czy jednak druga gra podstawowa jest niezbędna?

Zależy mi bardziej na samej fabule niż na opcjach budowania tali więc nie przeszkadza mi brak kart.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 23 sty 2017, 15:56
autor: Quba40
Marcus Guard pisze:
Valarus pisze:
Tyrek pisze:Ktoś ma możliwość opisać wrażenia z rozgrywki wzbogaconej o dodatek? Dostajemy więcej tego samego, czy są jakieś ciekawe rozwiązania względem podstawki? Głównie, czy pojawiły się jakieś nowe mechanizmy sterujące przebiegiem scenariusza, co przekładało by się na większą regrywalność?
Jest mało nowych kart badaczy, więc niestety słabo z deckbuildingiem. Jednocześnie same scenariusze są bardzo fajne i bardzo grywalne. Co de mechanik scenariusza- wrzucam w spoiler.
Hej. Czy chcąc grać w trzech graczy wystarczy podstawka z dodatkiem czy jednak druga gra podstawowa jest niezbędna?

Zależy mi bardziej na samej fabule niż na opcjach budowania tali więc nie przeszkadza mi brak kart.
Da się, tylko trzeba się dzielić kartami, cierpi na tym optymalizacja, i jest naprawdę na styk.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 23 sty 2017, 16:15
autor: rattkin
Moim skromnym zdaniem jedna postawka nie wystarcza nawet na jednego gracza. Tzn. można, ale to trąci masochizmem / sztucznym utrudnianiem sobie.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 23 sty 2017, 17:16
autor: premek
Galakta wstrzymała sprzedaż dodatku. Ustalają skalę problemu z błedami w tłumaczeniu.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 23 sty 2017, 17:36
autor: zbazyl86
premek pisze:Galakta wstrzymała sprzedaż dodatku. Ustalają skalę problemu z błedami w tłumaczeniu.
A ja się zastanawiałem gdzie mój dodatek :)
Przyjdzie poczekać...

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 23 sty 2017, 17:41
autor: krecilapka
To teraz się okaże że dodatek z błędem będzie rarytasem wartym fortunę ;)

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 23 sty 2017, 17:48
autor: zbazyl86
Ciekawe czy osoby (sklepy) funkcjonujące na allegro z deklarowaną wirtualnie ilością 999 egzemplarzy dodatku Dunwich, rzeczywiście są w ich posiadaniu....

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 23 sty 2017, 18:51
autor: Zorak
Scenariusze z dunwitch sa super. Wiecej decyzji, ciekawych rozwiazan i mozliwosci zakonczenia. Niwe karty tez na duzy + z 2 corami i dodatkiem juz mozna robic sensowny deckbulding a to dopiero poczatek tego LCG.
Nowe postacie ciekawe ale nie sa jakos super przegiete w stosunku do tych z podstawki wiec sam wybor kim grac tez jest ciezki.
Ogolnie gra na b.duzy +, tylko te wtopy z tlumaczeniem

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 24 sty 2017, 09:21
autor: Skywarden
>Premek

Skąd takie info. Na stronach Galakty nic nie ma.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 24 sty 2017, 09:44
autor: Quba40
rattkin pisze:Moim skromnym zdaniem jedna postawka nie wystarcza nawet na jednego gracza. Tzn. można, ale to trąci masochizmem / sztucznym utrudnianiem sobie.
Bez przesady, ja gram w dwie osoby na 1CS i przeszedłem pozytywnie kampanię na wszystkie sposoby, ostatnio drugi scenariusz zakończony w 100% pomyślnie 6 na 6 (aby nie spojlować ;)) i nie powiedziałbym, że miałem kolosalne szczęście. Przy 1 CS deckbuilding jest prawie zerowy ale grać się spokojnie da i to pomyślnie przechodząc kampanię na standardowym poziomie trudności.
1 CS + Dziedzictwo Dunwich i już można zacząć kombinować z deckbuldingiem, jasne że najlepiej mieć 2CS ale nie przesadzajmy to jest gra kooperacyjna, super optymalizacja i ułatwianie nie są aż tak potrzebne jak w karciankach turniejowych.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 24 sty 2017, 12:16
autor: Sarseth
Quba40 pisze:
rattkin pisze:Moim skromnym zdaniem jedna postawka nie wystarcza nawet na jednego gracza. Tzn. można, ale to trąci masochizmem / sztucznym utrudnianiem sobie.
Bez przesady, ja gram w dwie osoby na 1CS i przeszedłem pozytywnie kampanię na wszystkie sposoby, ostatnio drugi scenariusz zakończony w 100% pomyślnie 6 na 6 (aby nie spojlować ;)) i nie powiedziałbym, że miałem kolosalne szczęście. Przy 1 CS deckbuilding jest prawie zerowy ale grać się spokojnie da i to pomyślnie przechodząc kampanię na standardowym poziomie trudności.
1 CS + Dziedzictwo Dunwich i już można zacząć kombinować z deckbuldingiem, jasne że najlepiej mieć 2CS ale nie przesadzajmy to jest gra kooperacyjna, super optymalizacja i ułatwianie nie są aż tak potrzebne jak w karciankach turniejowych.
A za 4 deluxe expansiony karty z CSa będą za słabe by je dalej ciągnąć :P
Tak nie jest z LotRem właśnie? Że nagle te karty z CSa (poza Gandalfem) większość staje się jakby słaba?

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 24 sty 2017, 12:18
autor: szczudel
Nie da się przejść w dwie osoby 2go scenariusza 6/6 bez farta :P To jest po prostu niemożliwe.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 24 sty 2017, 12:22
autor: tomb
Sarseth pisze:Tak nie jest z LotRem właśnie? Że nagle te karty z CSa (poza Gandalfem) większość staje się jakby słaba?
Są takie, które tracą i takie, które zyskują. Synergie między kartami potrafią zaskakiwać.
Ale dochodzi tam jeszcze jeden aspekt - nowe talie mogą skłaniać do powrotów do starych przygód, ze względu na łamigłówkowy charakter scenariuszy LotRa. Czy tak samo będzie w przypadku AH?

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 24 sty 2017, 12:24
autor: rattkin
Sarseth pisze: A za 4 deluxe expansiony karty z CSa będą za słabe by je dalej ciągnąć :P
Tak nie jest z LotRem właśnie? Że nagle te karty z CSa (poza Gandalfem) większość staje się jakby słaba?
Nie. Jest dokładnie odwrotnie. W grach FFG coreset jest zawsze bardzo mocny i karty z niego definiują grę. Zarówno w coop jak i competitive (bo coreset nie wyrotuje).

--

Widzę duży dysonans pomiędzy odpowiedziami na pytanie czy gra jest łatwa czy trudna. Nie wszyscy być może grają na tym samym poziomie chaos bag. Albo jest jakaś istotna różnica między graniem solo a 2p. Zauważyłem, ze większość osob przechodzących "bez problemu" i to jeszcze z jednym CS to właśnie gracze solo.

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

: 24 sty 2017, 12:27
autor: Trolliszcze
Gra jednym badaczem jest zdecydowanie trudniejsza, z wielu dość oczywistych powodów.