Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)
: 15 lip 2022, 08:55
Nie wiem ile będzie jej tych kart w decku. Swoją dorgą, jakie są najfajniejsze nie-elitarne miniony do przejęcia?
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Te silniejsze non-elite mogą mieć 3 THW lub ATK. Jak dla mnie to cenniejszy minion byłby z dużym HP żeby bronić ataki. Ogólnie to za 4 zasoby można zagrać już całkiem przyzwoitego sojusznika, a dobry minion nie zawsze się trafi gdy karta kontroli nad minionem będzie w ręce. Wstępnie karta wydaje się mocno sytuacyjna.
Nie wiem co tu chciałeś przekazać, ale drobny boost do kart jak się jest w "niebezpiecznej" formie to trochę za mało aby postać była klimatyczna. Owszem, przejmowanie Minionów to rzeczywiście dobry patent w duchu umiejętności postaci, ale gdzie jakies lepsze uzycie mocy? JG pozwalala X-menom nawiązywać łączność telepatyczną. To mógł być jakiś dobry boost dla grupy. Gdzie to jest się pytam
Nawet przecie hydra soldeir to nie tylko ally z 4hp i 2atk ale też brak minioną z takimi etatami. Nie trzeba mu zadać tego dmg i na koniec nie trzeba wziąć encountera po ubicu więc w takim przypadku taki "Ally" zada 8dmg + 4dmg które zamiast w niego pójdzie w villaina + nie dobieramy encountera..c08mk pisze: ↑15 lip 2022, 10:06Te silniejsze non-elite mogą mieć 3 THW lub ATK. Jak dla mnie to cenniejszy minion byłby z dużym HP żeby bronić ataki. Ogólnie to za 4 zasoby można zagrać już całkiem przyzwoitego sojusznika, a dobry minion nie zawsze się trafi gdy karta kontroli nad minionem będzie w ręce. Wstępnie karta wydaje się mocno sytuacyjna.
Jeżeli będzie 2-3 takie karty w talii to wtedy powinno dać się w pełni wykorzystać potencjał. Jeżeli jest tylko jedna to karta jest mocno sytuacyjna. Zakładając, że akurat mam kartę na ręce to na stole musi być minion. Musi być non-elite. Jeżeli minion już wcześniej był w grze to mógł już trochę oberwać i nie mieć pełnego HP (co się przełoży na jego użyteczność jako ally). Z kolei ally o koszcie 4 zawsze już będzie mieć jakąś dobrą umiejętność (Falcon, Goliath, Jack Flag, Iron Fist, itd.). W zasadzie użyteczność takiego sojusznika można porównać do powyższego równania 8+4.brazylianwisnia pisze: ↑15 lip 2022, 13:57 ...
Nawet przecie hydra soldeir to nie tylko ally z 4hp i 2atk ale też brak minioną z takimi etatami. Nie trzeba mu zadać tego dmg i na koniec nie trzeba wziąć encountera po ubicu więc w takim przypadku taki "Ally" zada 8dmg + 4dmg które zamiast w niego pójdzie w villaina + nie dobieramy encountera..
W pojedynku np z zola zdjęcie miniona z 2-3 attachmentami..
Poza opłacalnością jest to fajna mechanika tworząca nowe interakcje.
Zależy co masz na myśli. Jeśli to, że Pheonix nie jest nie wiadomo jaka pod względem klimatu i mechaniki to tak. Jeśli to, że się wyróżnia negatywnie pod tym względem w porównaniu do reszty ekipie to zdecydowanie nie. Swoją drogą to pamiętam jak przy zapowiedziach CSa byłem zachwycony Iron Manem i Czarną panterą myśląc sobie, "jak w CSie są takie cuda, hand size 1 zależny od czegoś itp. to ale ta gra będzie zwariowana pod kątem mechaniki potem!" a potem się mocno uspokoiło i wychodzą postacie schematyczne jak...szczudel pisze:Nie wiem co tu chciałeś przekazać, ale drobny boost do kart jak się jest w "niebezpiecznej" formie to trochę za mało aby postać była klimatyczna. Owszem, przejmowanie Minionów to rzeczywiście dobry patent w duchu umiejętności postaci, ale gdzie jakies lepsze uzycie mocy? JG pozwalala X-menom nawiązywać łączność telepatyczną. To mógł być jakiś dobry boost dla grupy. Gdzie to jest się pytam
Nie ma jakiejś magicznej poprawnej kolejności, kupuj jak ci się podoba. Zgadza się, campaign boxy mają najwięcej zawartości w przeliczeniu na cenę, ale bierz po prostu na co masz akurat ochotę: chcesz pograć daną postacią, to bierz daną postać, scenariusz wygląda ci interesująco - to kupuj. Model MC jest taki, że naprawdę nie trzeba posiadać wszystkiego - możesz z tego cyklu wziąć produkt X, z innego Y oraz Z, z trzeciego nic - gra i tak będzie śmigała. Bez spiny.
Co do zasady się zgadzam, że Marvel Champions jest tak zaprojektowany, że nie ma przymusu kupowania w jakiejś kolejności ale jeżeli ktoś chce bardziej zoptymalizować zakup to jednak lepiej trzymać się cyklów. Cykle są przeważnie budowane na trait, które znajdują się na rożnych kartach. Jeżeli się nie ma wszystkiego co wychodzi to optymalnie jest mieć więcej kart z jednym traitem, bo można na nim złożyć więcej combosów np. Avengers Tower będzie lepiej działać z avengerowymi Ally.everan pisze: ↑17 lip 2022, 11:20Nie ma jakiejś magicznej poprawnej kolejności, kupuj jak ci się podoba. Zgadza się, campaign boxy mają najwięcej zawartości w przeliczeniu na cenę, ale bierz po prostu na co masz akurat ochotę: chcesz pograć daną postacią, to bierz daną postać, scenariusz wygląda ci interesująco - to kupuj. Model MC jest taki, że naprawdę nie trzeba posiadać wszystkiego - możesz z tego cyklu wziąć produkt X, z innego Y oraz Z, z trzeciego nic - gra i tak będzie śmigała. Bez spiny.
Świnka faktycznie jest OP. Karty niby niepozorne, bo bazują na żetonach, które zbiera za otrzymane obrażenia ale tych żetonów szybko się robi dużo. W dodatku te żetony można używać jako wild resource. Chyba jeszcze nigdy się tak nie ucieszyłem z encountera assault i gang-up
ja osobiście korzystam z tych -> https://dividerscentral.com/dividers
Na grupie na FB chłopaki robią dobro robotę i ogarniają tematy custom contentu/przegródek/alternatywnych art kart itp. Polecam, szczególnie jak ktoś jest taka nogą w te rzeczy jak ja
Zawsze kiedy chce wciagnac znajomych w gry planszowe, boje sie, ze zaczna cos szukac na sieci i zamiast na Rodneya trafia na Game Night BGG… i ta czworke nerdow….tomp pisze: ↑29 lip 2022, 07:28 Gdyby ktoś się zastanawiał jak wygląda gra w 4 osoby => Marvel Champions: The Card Game - GameNight! Se10 Ep11
https://drive.google.com/drive/folders/ ... ZdpSveH0lA
(Edycja: w sumie porównując oba linki to faktycznie jest różnica i teraz trudno mi powiedzieć która wersja jest poprawna marvelcd czy hallofheros).venomik pisze: ↑31 lip 2022, 20:22 ...
Co istotne: lubię gry w budowanie talii, także przed grą, lubię sobie próbować różne zestawy i tworzyć postać na różne sposoby. Dlatego też nie zdecyduję się na samą podstawkę, ale chcę mieć trochę więcej możliwości kombinowania z tą samą postacią w tym samym aspekcie. Stąd od razu myślę nad podstawką, dużym dodatkiem plus garścia hero packów.
I tutaj pojawił się pewien problem. Chciałem sobie zrobić krótką rozpiskę ile kart każdego aspektu (oraz ile unikalnych kart każdego aspektu) będzie w wybranych dodatkach. Bazowałem sobie dla wygody na hallofheroeslcg.com oraz oczywiście na marvelcdb.com.
Przeszedłem do pierwszego dodatku, patrzę na karty aggression, które nie są przypisane do konkretnej postaci i widzę, że są takie:
- Spider girl (Anya Corazon)
- Combat training x2
- Tac team x2
- Press the advantage x3
- Piercing strike x3
Link
Natomiast jak patrzę na marvelcdbg i wyświetlam wszystkie karty z dodatku Rise of red skull to widzę zaledwie trzy karty Aggression nieprzypisane do żadnej postaci, Piercing strike, Press the advantage oraz Spider-Girl.
Link
Czy ja czegoś nie rozumiem tutaj czy może marvelcdbg jest dziurawe już na poziomie pierwszego dużego dodatku? Bo biorę sobie pierwszy z brzegu Unboxing dodatku i widzę, że taka karta jak Combat Training tam się po prostu znajduje. To kwestia, że te karty są powielone względem podstawki?
Generalnie chciałem sobie sprawdzić ile kart i ile unikalnych kart każdego aspektu będę miał w ramach wybranych dodatków, bo przecież różnie się to wszystko rozkłada.
Stąd kilka kwestii:
- co myślicie o takim rozłożeniu dodatków? Coś usunąć/dodać/zastąpić?
- czy moje powody do takiego rozlozenia dodatków mają sens czy może jednak podejmowałem decyzję bazując na niewiedzy i warto to poprawić?
- skąd te problemy z kartami, które występują w dodatku, ale nie ma ich w bazie marvelcdbg?
- może do jakiegoś hero packu konieczny jest inny dodatek by bohater mogl sensownie działać?
Albo czegoś nie rozumiem, albo to kompletnie nie tłumaczy tego o czym piszę.
Nie zauważyłem edycji odpisując
To ja nie zrozumiałem i dopiero jak się przypatrzyłem linkom to zaskoczyłem o co chodzi.
Prawdopodobnie tak. Jeszcze można przeliczyć karty dla danej postaci. Przeważnie talie mają po 40 kart (karty przypisane hero + aspekt). Hallofheros pokazuje 40 kart więc to wydaje się poprawne (a zawsze marvelcdb wydawał mi się lepszą bazą danych
Ogólnie to Thor będzie najcięższy w graniu ale na Justice czy Leadership to chyba każda postać da radę solować.