Agryppa pisze:Witam mam kilka pytań.
Rozpoczynam pierwszą rozgrywkę i nasunęło mi się kilka wątpliwości, których instrukcja jasno nie wyjaśnia.
W przypadku bohaterów mamy do czynienia z 3 fazami w których mogą zostać wyczerpani. Faza wyprawy - zużycie punktów siły woli, obrona - zużycie punktów obrony, atak - zużycie punktów ataku. Oprócz tego istnieje możliwość wyczerpania postaci korzystając z jej akcji specjalnej.
A zatem gra sprowadza się do tego żeby tak rozłożyć siły bohaterów, żeby w miarę możliwości uzyskać przewagę w jednej ze stref ( oczywiście najważniejsza to faza wyprawy).
Żeby było to bardziej zrozumiałe porównam to ze standardowym RPG. Mamy grupę graczy z bohaterami. Część z nich wysyłamy na wyprawę aby zdobyć - skarby(punkty postępu), część zajmuje się osłanianiem tyłów(obrona), a część atakiem. W przypadku nie wyznaczenia obrońcy punkty obrażeń otrzymuje bohater przez nas wskazany.
Witaj. Tak, dobrze wszystko rozumiesz.
Agryppa pisze:Rozumiem, że istnieje możliwość nie wyznaczenia obrońcy, ale mogę wyznaczyć atakerów - obrażenia przyjmuje ktoś z wyprawy, a atakerzy czekają na swoją fazę.
Precyzyjniej: obrażenia w takim przypadku przyjmuje ktoś z bohaterów (a także taki atak wroga traktuje się jako "niebroniony" - na potrzeby różnych efektów kart - w szczególności kart cienia).
Agryppa pisze:Czy Aktywny obszar nawet jeżeli nie wysyłam na wyprawę nikogo nie wchodzi do liczenia stopnia zagrożenia ?
Nie, siła zagrożenia liczy się tylko dla kart w strefie przeciwności. Aktywny obszar jest trochę jak wróg w zwarciu - musisz go pokonać, ale jego siła zagrożenia przestaje na ciebie działać.
Agryppa pisze:Czy po skończonej walce, która nie wyeliminowała z gry ani bohatera, ani wroga zwarcie wciąż pozostaje aktywne ? Rozumiem że obrońców mogę zmienić, ale wróg wciąż pozostaje w strefie mojego zwarcia, tak? Czy on się jakoś leczy, uzupełnia czy dostaje za niego extra punkty zagrożenia?
Jeśli wróg przeżył, a ty nie odpadłeś z gry, to pozostaje on nadal "w zwarciu" - czyli jego siła zagrożenia się nie liczy, a w następnej fazie walki najpierw on atakuje ciebie a potem ty jego. Rany, które dostał zostają na nim.
(oczywiście efekty kart mogą trochę to modyfikować, ja mówię o zasadach bazowych)
I pytanie o znaczenie kart:
Agryppa pisze:
Górnik z Żelaznych Wzgórz - Kiedy "Górnik..." wchodzi do gry, wybierz i odrzuć z gry 1 dodatek z cechą Stan - co to za cecha?
No niektóre dodatki mają taką cechę "Stan" - np. "Mroczna Wiedza". Górnik przydaje się najbardziej do odrzucania karty "Schwytany w sieć" - bo ona staje się dodatkiem z cechą "Stan".
Agryppa pisze:Co mnie razi jeśli chodzi o tłumaczenie - Odpowiedź - jakby nie można było tego zastąpić słowem Uwaga albo Wykonaj.
Mnie to nie razi - to jest tłumaczenie angielskiego Response - i jest to słowo kluczowe na oznaczenie akcji, które możesz zagrać tylko w specyficznych momentach, tj.
w odpowiedzi na jakieś zdarzenie w grze.\
(Przy okazji przypomnę, że akcja typu "Odpowiedź" jest nieobowiązkowa)
Pozdrawiam.