![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Magnum Sal (Marcin Krupiński, Filip Miłuński)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Witold Janik
- Posty: 445
- Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
- Lokalizacja: spod Warszawy
- Kontakt:
Re: Magnum Sal
Proponuję zajrzeć na BGG ![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
Re: Magnum Sal
To się nazywa polityka wydawnictwa, wydawca zamiast grzecznie giąć się w pas potencjalnemu klientowi odsyła go do KONKURENCYJNEGO serwisu ZAGRANICZNEGO! Kapitalizm panie...
możecie spodziewać się procesu
dobra żarty na bok teraz chce tłumaczenia autorów usłyszeć czemu nie ma MOICH zielonych ![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Posiadam kuku na muniu, poszukuje wspólnika z fiksum dyrdum ;)
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Magnum Sal
W egzemplarzach które mieliśmy w Essen rozpieczętowane grosze były wycięte równo. W moim prywatnym egzemplarzu już niestety nie
(i też bym wolał żeby grosze były większe)
Kolory graczy - Filip lubi fioletowe - we wszystkich jego grach są fioletowe. Pomarańczowe to forma podziękowania dla jednego z testerów. I wtedy stwierdziliśmy że damy takie kolory żeby nie mieszały się z kolorami kostek
(a że był pomarańczowy to żółtego już nie mogliśmy dać
)
Co do regrywalności i dodatkowych żetonów kopalni. Pomysł na początku był taki że właśnie damy kilka dodatkowych żetonów. Pierwsza rzecz o jaką zaczęliśmy się martwić to balans żetonów kopalni z żetonami zamówień. Ale nie to zaważyło. Po kilkunastu (a potem kilkudziesięciu) partiach stwierdziliśmy że regrywalność jest na tyle duża że nie ma sensu kombinować z czymś więcej. Regrywalność generowana jest przez narzędzia dostępne w fazie, trochę przez losowe ułożenie kopalni i przede wszystkim przez samych graczy.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Kolory graczy - Filip lubi fioletowe - we wszystkich jego grach są fioletowe. Pomarańczowe to forma podziękowania dla jednego z testerów. I wtedy stwierdziliśmy że damy takie kolory żeby nie mieszały się z kolorami kostek
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Co do regrywalności i dodatkowych żetonów kopalni. Pomysł na początku był taki że właśnie damy kilka dodatkowych żetonów. Pierwsza rzecz o jaką zaczęliśmy się martwić to balans żetonów kopalni z żetonami zamówień. Ale nie to zaważyło. Po kilkunastu (a potem kilkudziesięciu) partiach stwierdziliśmy że regrywalność jest na tyle duża że nie ma sensu kombinować z czymś więcej. Regrywalność generowana jest przez narzędzia dostępne w fazie, trochę przez losowe ułożenie kopalni i przede wszystkim przez samych graczy.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: Magnum Sal
A czy mógłbyś Yoszu wyjaśnić na czym polega "regrywalność generowana przez samych graczy"?
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- Witold Janik
- Posty: 445
- Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
- Lokalizacja: spod Warszawy
- Kontakt:
Re: Magnum Sal
Myślę, że chodzi mu o coś takiego jak jest w szachach
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Magnum Sal
przepraszam - potok świadomości mi wyszedł
Każdy z graczy ma jakąś strategię (np przeczekam II fazę żeby zaatakować na początku trzeciej) ale gra jest też mocno taktyczna. Każda partia wygląda inaczej bo nie ma stałej strategii którą mogą obierać gracze - non stop należy reagować na to co robią inni gracze. Oni reagują na to co ja robię itd.
A tak w ogóle to mam nadzieję że inni będą się wypowiadać o Magnum Sal - ja się już nagrałem dosyć
i oczywiście nie jestem obiektywny ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A tak w ogóle to mam nadzieję że inni będą się wypowiadać o Magnum Sal - ja się już nagrałem dosyć
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: Magnum Sal
No tak właśnie myślałem, choć przez chwilę zastanawiałem się, czy przypadkiem nie odkryłeś koła na nowo ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Re: Magnum Sal
Mi gra bardzo przypadła do gustu- proste zasady,ale cięższa rozgrywka:)
nie czytałam wątku od początku, więc może się powtórzę- ale bardzo mnie intryguje zielona sól:) czy to jakieś historyczne zjawiska, czy po prostu kolor ładny?:)
Bo jak zielonego nie ma to ja też nie mam czym grać;)
nie czytałam wątku od początku, więc może się powtórzę- ale bardzo mnie intryguje zielona sól:) czy to jakieś historyczne zjawiska, czy po prostu kolor ładny?:)
Bo jak zielonego nie ma to ja też nie mam czym grać;)
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Magnum Sal
http://pl.wikipedia.org/wiki/Halit - jak można zobaczyć na zdjęciach Halit (czyli sól kamienna) występuje również w kolorach zielonym, czerwonym czy niebieskim.
Zielona sól nie jest po prostu czysta (dlatego jest warta w grze mniej niż najczystsza biała) - zawiera domieszkę miedzi.
Początkowo zamiast brązowych kostek (czyli beczek z miałką solą) miała być sól czerwona, zmieniliśmy ... już nie pamiętam dlaczego![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Zielona sól nie jest po prostu czysta (dlatego jest warta w grze mniej niż najczystsza biała) - zawiera domieszkę miedzi.
Początkowo zamiast brązowych kostek (czyli beczek z miałką solą) miała być sól czerwona, zmieniliśmy ... już nie pamiętam dlaczego
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Magnum Sal
dzięki!:) to bardzo ładna zielona sól;) teraz będę szpanowała wiedzą podczas rozgrywki;)
- Megamaniac
- Posty: 123
- Rejestracja: 10 lis 2009, 22:39
- Lokalizacja: Białystok
- Been thanked: 2 times
Re: Magnum Sal
Sól jest niezdrowa i powoduje nadciśnienie
. W sumie należy jej unikać - najlepiej nie solić wcale lub bardzo mało.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Magnum Sal
Zatem będę grał sobie zamiast solićMegamaniac pisze:Sól jest niezdrowa i powoduje nadciśnienie. W sumie należy jej unikać - najlepiej nie solić wcale lub bardzo mało.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Yosz pewnie dlatego, że akurat czerwona w Wieliczce nie występuje
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Posiadam kuku na muniu, poszukuje wspólnika z fiksum dyrdum ;)
- Furan
- Posty: 1553
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 217 times
Re: Magnum Sal
Konkretnie kompleksu chloro-hydroksymiedziowego. Czy tam tylko (uwodnionego) chlorku miedzi.yosz pisze:zawiera domieszkę miedzi.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
Re: Magnum Sal
Magnum Sal już trafiła do mojej kolekcji. Miałem okazję dziś rozegrać pierwszą partię. Podzielam poglądy poprzedników, fajnie działające euro o średniej ciężkości ale z dużą możliwością wyboru akcji (mimo małej planszy). Gra faktycznie nie odkrywa Ameryki ale za to ma okazję sławić polskich autorów gier w Ameryce
.
Podoba mi się rola pomocników (leżysz i zbijasz kasę - tak po naszemu) ale tylko przydałaby się ich większa rotacja podczas rundy np. karta narzędzi z czerwoną kartką - Zwolnienie ze służby.
Podczas gry wyczuwalny jest mix i czuć inspirację innymi grami, ale wg. mnie nic w tym złego. Bardzo cenie sobie Cubę właśnie za umiejętne wykorzystanie istniejących mechanizmów w nowej odsłonie.
Jedyny i to poważny zarzut mam do krawędzi kart narzędzi, nie wiem czy to tylko przypadek, czy mój egzemplarz jest "feralny" ale większość tych kart ma odciśniętą ramkę od prasy prawdopodobnie przy wyciskaniu wypraski. Psuje to trochę efekt całości. W odległości jakieś 2-3 milimetry od brzegu karty jest odciśnięta matryca i w ten sposób powstała odciśnięta ramka przy brzegu kart na szczęście na rewersie. Mam nadzieje, że nie ma takich egzemplarzy więcej bo psuje to trochę ogóle wrażenie.
Ogólnie przyznam, że gra robi bardzo dobre wrażenie, brawa dla wydawcy i brawa dla autorów - dobra robota.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Podoba mi się rola pomocników (leżysz i zbijasz kasę - tak po naszemu) ale tylko przydałaby się ich większa rotacja podczas rundy np. karta narzędzi z czerwoną kartką - Zwolnienie ze służby.
Podczas gry wyczuwalny jest mix i czuć inspirację innymi grami, ale wg. mnie nic w tym złego. Bardzo cenie sobie Cubę właśnie za umiejętne wykorzystanie istniejących mechanizmów w nowej odsłonie.
Jedyny i to poważny zarzut mam do krawędzi kart narzędzi, nie wiem czy to tylko przypadek, czy mój egzemplarz jest "feralny" ale większość tych kart ma odciśniętą ramkę od prasy prawdopodobnie przy wyciskaniu wypraski. Psuje to trochę efekt całości. W odległości jakieś 2-3 milimetry od brzegu karty jest odciśnięta matryca i w ten sposób powstała odciśnięta ramka przy brzegu kart na szczęście na rewersie. Mam nadzieje, że nie ma takich egzemplarzy więcej bo psuje to trochę ogóle wrażenie.
Ogólnie przyznam, że gra robi bardzo dobre wrażenie, brawa dla wydawcy i brawa dla autorów - dobra robota.
Re: Magnum Sal
Zatkało mnie. Po prostu nie wierzę!yosz pisze:I wtedy stwierdziliśmy że damy takie kolory żeby nie mieszały się z kolorami kostek(a że był pomarańczowy to żółtego już nie mogliśmy dać
)
Nie ma żółtego.
Przykro mi yosz, to dyskwalifikuje grę w moich oczach.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
I play yellow!
Kupowanie gry, w którą nie będę mógł zagrać mija się z celem.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Spieszmy się grać z ludźmi, tak szybko odchodzą...
Re: Magnum Sal
Zawsze można się uniezależnić od pomysłów wydawców - bazik, na któregoś Pionka przywiózł ze sobą worek różnych pionków w kolorze żółtym - nawet jeśli ktoś podebrał mu oryginalne żółte pionki miał swoje w trochę innym odcieniu. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
Re: Magnum Sal
Ależ deklasacja w drugiej rozgrywce - 124 do 58 - ołjes
nie mogę przeginać, bo pani już więcej nie będzie chciała ze mną grać ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Re: Magnum Sal
O, qrczę, jak to nie ma zielonych pionków? Aaaaa...
No dobra, i tak kupię. Najwyżej pożyczę meeple z Carcassonne.
No dobra, i tak kupię. Najwyżej pożyczę meeple z Carcassonne.
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Magnum Sal
Chciałeś być Autorem, to nie marudź, tylko grzecznie odpisuj.yosz pisze:A tak w ogóle to mam nadzieję że inni będą się wypowiadać o Magnum Sal - ja się już nagrałem dosyći oczywiście nie jestem obiektywny
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Browarion
- Posty: 2374
- Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 2 times
Re: Magnum Sal
ROTFLozy pisze:Chciałeś być Autorem, to nie marudź, tylko grzecznie odpisuj.Ciesz się, że nie musisz odpowiadać na głos, tylko możesz pisać.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Magnum Sal
Na pytania o reguły z miłą chęcią zawsze odpowiem. Ale wrażenia z rozgrywki mam nadzieję już inni będą pisać i co o grze myślą ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Magnum Sal
Wczoraj rozegrałem pierwszą (tej jednej na międzypionku nie liczę bo grałem z poważnym błędem w zasadach) w 2 osoby. Trochę się bałem że przy takiej ilości osób to nie będzie to, ale pozytywnie się zaskoczyłem. Gra się ciekawie, choć widać że przy większej ilości będzie lepiej/ciasno/trudniej. Jest sporo wyborów co zrobić i w jakiej kolejności. Wszystko wydaje się być "na miejscu" zarówno lokacje wraz z ich możliwościami jak i działanie mechanizmu wydobycia soli. Do myślenia, ale na rozsądnym poziomie zajechania mózgu. Ogólnie grało nam się bardzo dobrze.
Jedyne co mnie martwi (przy 2 osobach) to czy ilość 7 narzędzi nie jest ilością za dużą. Ja sam kupiłem ich 9, a przeciwnik 6 czyli dosyć sporo. Odbiło się to na pkt. jak i na naszych możliwościach specjalnych. Ale to była pierwsza rozgrywka więc to mogą być mylne odczucia.
Takie pytanie, czy dobrze zrozumiałem: po wykupieniu 3 pracowników (dla 2 osób, w karczmie) już więcej ich nikt nie może kupić, aż do następnej tury kiedy wszystko się "resetuje"?
Jedyne co mnie martwi (przy 2 osobach) to czy ilość 7 narzędzi nie jest ilością za dużą. Ja sam kupiłem ich 9, a przeciwnik 6 czyli dosyć sporo. Odbiło się to na pkt. jak i na naszych możliwościach specjalnych. Ale to była pierwsza rozgrywka więc to mogą być mylne odczucia.
Takie pytanie, czy dobrze zrozumiałem: po wykupieniu 3 pracowników (dla 2 osób, w karczmie) już więcej ich nikt nie może kupić, aż do następnej tury kiedy wszystko się "resetuje"?
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Magnum Sal
Tak - nie można. Tego nie napisaliśmy wyraźnie w instrukcji ale jak kupi się górnika za 8 to znacznik schodzi z toru i nie można w danej fazie wynająć więcej górników. Niektórzy grali że można w nieskończoność kupować za 8 - to nie jest jakiś straszny błąd bo to i tak kupa kasy - nie zepsuje to gry.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --