Pret-a-Porter (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Pret-a-Porter

Post autor: zephyr »

Strasznie fajne jest to obiektywizowanie że gra na coś zasługuje, kiedy każdy posługuje się inną skalą :P

Nie ma jedynej obiektywnej skali gier, co więcej raczej nie będzie, bo jest mnóstwo różnych czynników które można wziąć pod uwagę albo nie.

Ja np sugerując się opisami ocen bgg dałbym 6 - uważam że gra jest ok, ale jakoś nie ciągnie mnie do następnych partii - za dużo optymalizacji liczbowej, za mało różnorodności. 7 ma już w opisie "usually willing to play" co rozpatruję zakładając możliwość wyboru z wielu innych tytułów na spotkaniu dedykowanym planszówkom
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pret-a-Porter

Post autor: Wookie »

ja z dwa-trzy miesiące temu wrzuciłem skalę z jaką oceniam na moją stronę i w miarę staram się tego trzymać
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Pret-a-Porter

Post autor: palladinus »

zephyr pisze:Strasznie fajne jest to obiektywizowanie że gra na coś zasługuje, kiedy każdy posługuje się inną skalą :P
Ale nikt nie mówi, że te oceny mają być obiektywne, cokolwiek by to nie znaczyło, ale jak w skali od 1 do 10 ktoś daje tylko albo 9, albo 10 to potem na portalach z ocenami tak to wygląda jak na rysunku. Pewnie dla tego m.in. youtube ma dwustopniową skale i starczy.
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Prêt-à-Porter

Post autor: locworks »

Zwycięstwo pedantyzmu (mojego): „Pret-a-Porter” przemianowane na „Prêt-à-Porter” na BGG (http://boardgamegeek.com/boardgame/87890/pret-a-porter).
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
Awatar użytkownika
veljarek
Posty: 1189
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Pret-a-Porter

Post autor: veljarek »

Prezentacja Wookiego troche mnie zniechecila do gry (nie chodzi o ocenę gry). Umowilem sie jednak na pierwszą partię w piątek by sprobowac.
Gra ewidentnie przypomina polaczenie Vasco da Gama i Vinhos i nie jest to żaden zarzut.
Ciekawi mnie jak dziala ta mechanika, szczegolnie szukam że szukam dobrej ekonomii na 2 osoby w ktora moglbym grac ze swoja lubą.
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Prêt-à-Porter

Post autor: FortArt »

locworks pisze:Zwycięstwo pedantyzmu (mojego): „Pret-a-Porter” przemianowane na „Prêt-à-Porter” na BGG (http://boardgamegeek.com/boardgame/87890/pret-a-porter).
No tylko, że teraz wpisując w wyszukiwarce "Pret-a-Porter" nie znajdziemy nic.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4493
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Has thanked: 1450 times
Been thanked: 1104 times

Re: Prêt-à-Porter

Post autor: garg »

FortArt pisze:
locworks pisze:Zwycięstwo pedantyzmu (mojego): „Pret-a-Porter” przemianowane na „Prêt-à-Porter” na BGG (http://boardgamegeek.com/boardgame/87890/pret-a-porter).
No tylko, że teraz wpisując w wyszukiwarce "Pret-a-Porter" nie znajdziemy nic.
Wyszukiwarka na BGG ignoruje polskie (i inne narodowe - w tym francuskie) znaki diakrytyczne, więc nie ma żadnego problemu.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Prêt-à-Porter

Post autor: FortArt »

garg pisze: Wyszukiwarka na BGG ignoruje polskie (i inne narodowe - w tym francuskie) znaki diakrytyczne, więc nie ma żadnego problemu.
Jest.
http://boardgamegeek.com/geeksearch.php ... rter&B1=Go

Działa natomiast bez myślników.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4493
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Has thanked: 1450 times
Been thanked: 1104 times

Re: Prêt-à-Porter

Post autor: garg »

FortArt pisze:
garg pisze: Wyszukiwarka na BGG ignoruje polskie (i inne narodowe - w tym francuskie) znaki diakrytyczne, więc nie ma żadnego problemu.
Jest.
http://boardgamegeek.com/geeksearch.php ... rter&B1=Go
Działa natomiast bez myślników.
Ja wpisałem Pret (bez akcentu) i znalazło. Wpisałem Porter i też znalazło. Więc na czym polega kłopot?
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
veljarek
Posty: 1189
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Pret-a-Porter

Post autor: veljarek »

Popatrzmy moze jak jest na pudelku od gry a nie jak powinno byc i taka nazwa powinna sie znalezc na BGG
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Prêt-à-Porter

Post autor: FortArt »

garg pisze: Więc na czym polega kłopot?
Powtórzyć?
(...) wpisując w wyszukiwarce "Pret-a-Porter" nie znajdziemy nic.

Jak i-szop też będzie taki pedantyczny to gry nikt nie znajdzie.
Nawet oficjalna strona gry nie używa francuskich znaczków - krzaczki robią tylko za logo, nazwę piszą bez nich "Pret-a-Porter".

Nie chciałbym być źle zrozumiany. To bardzo ładnie, że ktoś dba o detale, to cenne, ale w tym wypadku dało zły efekt - ktoś nie znajdzie gry, a do tego ta strona jest. Chyba, że to wyszukiwanie można jakoś poprawić.

Edit: Jeszcze zabawniej jest. Nawet nazwy z krzaczkami nie znajduje. http://boardgamegeek.com/geeksearch.php ... rter&B1=Go,
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Pret-a-Porter

Post autor: Nataniel »

Jak się okazuje, także bez krzaków nie znajduje, ponieważ w wyszukiwarce BGG jest problem z dwoma myślnikami w nazwie. Admin BGG ma się temu przyjrzeć.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4493
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Has thanked: 1450 times
Been thanked: 1104 times

Re: Pret-a-Porter

Post autor: garg »

Nataniel pisze:Jak się okazuje, także bez krzaków nie znajduje, ponieważ w wyszukiwarce BGG jest problem z dwoma myślnikami w nazwie. Admin BGG ma się temu przyjrzeć.
To by tłumaczyło - ja z lenistwa nigdy nie wpisuję pełnej nazwy, tylko jej fragment i dlatego nie miałem problemów ze znalezieniem :lol: .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
skoti
Posty: 437
Rejestracja: 14 wrz 2009, 11:21
Lokalizacja: oleśnica

Re: Pret-a-Porter

Post autor: skoti »

No to wczoraj na Brzeskim festiwalu…
Zagraliśmy :x …. i kupiliśmy :D .
Gra zrobiła na nas naprawdę pozytywne wrażenia - do takiego stopnia, że po odejściu od planszy bez wahania w czwórkę podjęliśmy decyzję o jej zakupie :) .
Po pierwszej szkoleniowej partii, pod opieką samego autora :) , który nam wszystko bardzo dobrze i jasno wytłumaczył, widzę w zasadzie same pozytywy, no może po za oprawą graficzną –bo do najpiękniejszych to ona jednak nie należy, choć bardzo brzydka tez nie jest.. –ale dobre gry nie muszą być piękne :P .
Gra nie lekka, ale też nie skomplikowana. Podobała się zarówno męskiej części ekipy (która jednak woli cięższe, bardziej mózgożerne gry) jak i naszym lepszym połówką
Dziś dalsze testowania, już się nie mogę doczekać. :D :D
"Jesteśmy okrążeni! -Świetnie! Możemy atakować we wszystkich kierunkach!"


moje, moje, moje !! :P
trzewik

Re: Pret-a-Porter

Post autor: trzewik »

Cieszę się, że mogłem pomóc (w końcu po to tam przyjechałem!) oraz, że gra się spodobała. Życzę wielu zaciętych i emocjonujących partii.
Awatar użytkownika
veljarek
Posty: 1189
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Pret-a-Porter

Post autor: veljarek »

trzewik pisze:Cieszę się, że mogłem pomóc (w końcu po to tam przyjechałem!) oraz, że gra się spodobała. Życzę wielu zaciętych i emocjonujących partii.
Cześć,
Mam dwa pytania do autora gry:
1. Czy planowany jest jakiś dodatek etc. ewentualnie nowy zestaw kart budynków, pracowników, kontraktów?
(Nie ukrywam iż zestaw w podstawowej jest ok, tyle że chciałbym zobaczyć nowe budynki na którym móżna by zbudować nową strategię)
2. Kiedy pojawi się w sieci wariant dla 5 graczy?
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
trzewik

Re: Pret-a-Porter

Post autor: trzewik »

ad1. Jeśli będę miał nowe pomysły, to może powstanie dodatek, na razie nie mam, siedzę w dodatku do 51stanu :)
ad2. Mam nadzieję, że przed wakacjami będziemy mogli je udostępnić.
Awatar użytkownika
bazik
Posty: 2407
Rejestracja: 16 mar 2006, 22:03
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Pret-a-Porter

Post autor: bazik »

czytam wątek i mam wrażenie że są 2 gry o tym tytule. to co ja dostałem to jakiś totalnie niedopracowany bubel, typowa chałtura typu innych wydawnictw, a reakcje jakbyście grali w coś z zupełnie innego pudełka... ale może potraficie mi wyjaśnić co przegapiłem...

lista moich uwag poniżej. wydaje mi się że jest wystarczająca żeby gra została zamordowana przez szanowne grono jakby to nie była produkcja portalu tylko konkurencji. a tu głosy że to najlepsza gra roku???

1. plansza
- co to sa te PZ o których mowi tabelka zamiany gwiazdek? punkty zwycięztwa nie nazywają się tyś?
- czemu pola na pionki nie są jak wielu grach zaznaczone które na ile graczy? (różne kolory albo liczby 3/4/5)
- kto zgadnie jaka była kolejność nabywania budynków i osób zanim ktoś coś pomylił w ostatniej chwili (hint: zerknijcie na kolory tych obszarów na planszy) (hint 2: a jaka by była logiczna? taka jak kolory czy taka jak wyszła ostatecznie?)
- kto zgadnie czy pola 1 i 9 zostały zmienione kolejnością w ostaniej chwili (bo nie uwierzę że grafik nie potrafił tego narysować w normalnej kolejności)

2. karty
- jak to możliwe że wszyscy uważają że to normalne że przy każdym ruchu muszę przeczytać 9 nowych kart i zapytać wszystkich graczy co mają na swoich kartach?
naprawdę nikt podczas testów nie wpadł na to że jakby pani modelka miała duży symbol PR narysowany na sobie to by się grało dużo łatwiej? ikonka 'możesz zmienic projekt na styl zielony' też nie jest trudna do wymyślenia. czy grafik grał w gry wydane po 1980tym roku?
kart które wymagają tekstu które w dodatku są istotne na bieżąco dla innych graczy jest mało, 90% można by załatwić banalnymi symbolami.
- rodzaj ubioru (o dziwo) jest oznaczony ikonką nie tylko słownie. czemu ta ikonka jest biała na zazwyczaj białym tle? (da się ją poznać, ale tylko z bliska, ale tylko z bliska to mogło by jej nie być)

3. instrukcja.
Moje pytania to nie jak zagdujecie jak grać, albo jak wam trzewik powiedział, tylko co jest w instrukcji.

- w grze 3 osobowej ile razy gracz trzeci będzię zaczynał rozstawianie pionków? (reguły są jednoznaczne, ani razu. zawsze będzie pierwszy w rundach pokazowych. NAPRAWDĘ ktoś to testował w 3 osoby?)
- co to znaczy 'wykonać kolekcję'? karty opisują taką czynność, ale nie widzę gdzie instrukcja ją defniuje
- czy wolno kupować jakiekolwiek surowce nie mając projektów? (instrukcja mówi że nie, surowce mają być położone na odpowiedniach miejscach projektów). kupować wolno tylko to co już się potrzebuje.
- czy ilość surowców jest ograniczona? (sam chciałbym wiedzieć)
- w jakiej kolejności gracze decydują co wystawiają? nie mówcie tylko że to nie ma znaczenia. I proszę nie sugerujcie że w aktualnej kolejności grania - ten 3ci gracz w grze 3 osobowej nie dość że dostaje kopa w d... bo nigdy nie wystawia pierwszy pionków to ZAWSZE miałby się deklarować pierwszy w turach wystawowych?
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 381 times
Been thanked: 94 times

Re: Pret-a-Porter

Post autor: farmer »

bazik pisze: - w grze 3 osobowej ile razy gracz trzeci będzię zaczynał rozstawianie pionków? (reguły są jednoznaczne, ani razu. zawsze będzie pierwszy w rundach pokazowych. NAPRAWDĘ ktoś to testował w 3 osoby?)
- w jakiej kolejności gracze decydują co wystawiają? nie mówcie tylko że to nie ma znaczenia. I proszę nie sugerujcie że w aktualnej kolejności grania - ten 3ci gracz w grze 3 osobowej nie dość że dostaje kopa w d... bo nigdy nie wystawia pierwszy pionków to ZAWSZE miałby się deklarować pierwszy w turach wystawowych?
Od razu powiem, że zasad nie czytałem - Trzewik uczył nas grać na Brzeskim Zlocie Planszówkowym.
Tak czy inaczej, wyraźnie nam przekazał, że kolejność graczy zmienia się tylko w miesiącach pozapokazowych, tak też gramy i ładnie to wychodzi, zaś powyższe zarzuty tracą rację bytu.

Co do ikonek na kartach, wiem, że Trzewik opracował alternatywne wzory kart - nawet je testowaliśmy w Brzegu. Co nie zmieni afaktu, że obecny układ jest zupełnie wystarczający - na karcie dającej (np) PR, kładziemy po prostu żeton PR i wszystko jest jasne po jednym rzucie oka.

Co do zamiany kolorów na planszy, to faktycznie wtopa :P.

A reszta zarzutów (łącznie z zamianą kolorów na planszy), w moim subiektywnym mniemaniu, to zwyczajne czepianie się - i to pierdół. Żaden z nich nie ma wpływu na frajdę płynącą z gry i nie zmienia faktu, że gra daje masę fan'u i satysfakcji.
Ja osobiście grę bardzo lubię, a wczoraj wskoczyła u mnie nawet do ścisłej 3jki najfajniejszych gier, z oceną 9.1 na BGG :).
Ale, oczywiście, co kto lubi. Dla jednych liczy się grywalność i ogólne wykonanie, a inni spalą grę rytualnie na stosie z powodu jakiejś pierdoły graficznej.

Ale, tak gwoli uczciwiości, poczytam sobie instrukcję - faktycznie mogą z tego wyjść jakieś niedociągnięcia "zasadowe", o któych jeszcze nie wiem (a jakie Portalowi już się zdażały :P).
Co, jednakoż, raczej nie zmieni tego, że grę bardzo lubię, bo jest po prostu bardzo dobra :D.

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
veljarek
Posty: 1189
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Pret-a-Porter

Post autor: veljarek »

Mnie bardzo bolą w grze 2 elementy:
- napisy na kartach i marzy mi się jakiś zestaw kart (udostępniony np. przez BGG) z ikonkami zamiast napisów.
- kolejność numerów na planszy
Gra jest po za tym bardzo dobra :)

Trzewiku - czy można liczyć na karty z ikonami ? :) (Plisssssss)
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Awatar użytkownika
skoti
Posty: 437
Rejestracja: 14 wrz 2009, 11:21
Lokalizacja: oleśnica

Re: Pret-a-Porter

Post autor: skoti »

veljarek pisze:Mnie bardzo bolą w grze 2 elementy:
- napisy na kartach i marzy mi się jakiś zestaw kart (udostępniony np. przez BGG) z ikonkami zamiast napisów.
My w brzegu testowaliśmy karty z ikonami zamiast napisów i chodziło to bardzo dobrze.
Też mam nadzieję, że niedługo będą one dostępne do wydruku..



Bazik@,
wydaje mi się, że ta gra po prostu Ci nie podeszła, dlatego wyszukujesz w niej błędy,
Mi osobiście się bardzo podoba i uważam, że zbyt wiele zmian nie trzeba wprowadzać..
Jedyną bolączką, są rzeczywiści zamienione kolory w slotach na karty no i ewentualnie te karty, z ikonami może były by czytelniejsze dla nowych graczy, nam po paru partiach już to w ogóle nie przeszkadza.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2011, 11:16 przez skoti, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jesteśmy okrążeni! -Świetnie! Możemy atakować we wszystkich kierunkach!"


moje, moje, moje !! :P
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Pret-a-Porter

Post autor: mst »

bazik pisze:czytam wątek i mam wrażenie że są 2 gry o tym tytule. to co ja dostałem to jakiś totalnie niedopracowany bubel, typowa chałtura typu innych wydawnictw, a reakcje jakbyście grali w coś z zupełnie innego pudełka... ale może potraficie mi wyjaśnić co przegapiłem...
Zarzuty, które wymieniłeś dotyczą słabej instrukcji i rozwiązań graficznych. Oczywiście lepiej gdyby instrukcja była dopracowana, a rozwiązania graficzne ułatwiały grę. IMHO niezależnie od powyższych zarzutów można ocenić mechanikę gry - i ja mówiąc o tym, że PaP jest (moim zdaniem) najlepszą planszówką wydaną na świecie w 2010 roku oceniam mechanikę. Bez wątpienia jest mi łatwiej w nią grać ze względu na udział w testach i możliwość zapytania bezpośrednio Trzewika o jakiekolwiek wątpliwości, przyznam też, że instrukcji nie czytałem (np.dopiero od Bazyna, w Brzegu dowiedziałem się, że w instrukcji nie napisano o umieszczaniu na pracownikach/budynkach znaczników cechy, którą wzmacniają). :-)


PS: kiepskie instrukcje zdarzały się w przeszłości wielu niezłym grom, np.pierwsze wydanie Brass'a wyposażone było w instrukcję, która przy literalnym traktowaniu uniemożliwiała grę, nie tylko nie zawierała istotnych informacji ale wręcz opisywała procedury odwrotne od zamierzonych przez Autora :-)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Pret-a-Porter

Post autor: yosz »

Jasne - słabe instrukcje się zdarzają. Ale Portal ma chyba 100% skuteczność jeżeli chodzi o słabe instrukcje i to jest bardzo smutne bo mają niezłą promocję w Polsce i na świecie, a przez to cierpi ich wizerunek (wystarczy poczytać BGG na forum 51 Stanu) i gry które wydają.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
loreciak

Re: Pret-a-Porter

Post autor: loreciak »

farmer pisze:Od razu powiem, że zasad nie czytałem - Trzewik uczył nas grać na Brzeskim Zlocie Planszówkowym.Tak czy inaczej, wyraźnie nam przekazał, że kolejność graczy zmienia się tylko w miesiącach pozapokazowych, tak też gramy i ładnie to wychodzi, zaś powyższe zarzuty tracą rację bytu.
Została opublikowana jakaś nowa wersja zasad ? Według instrukcji, którą posiadam gracz rozpoczynający zmienia się co rundę. W grze jest 12 rund i nigdzie nie jest napisane nic o zmianie gracza rozpoczynającego w miesiącach pozawystawowych.

Mam 3 gry z wydawnictwa Portal (Stronghold, 51. Stan, Pret-a-porter). Wszystkie bardzo lubię, ale chciałbym w końcu zagrać w te gry według poprawnych zasad.
Awatar użytkownika
paweln
Posty: 639
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Pret-a-Porter

Post autor: paweln »

A czy nie ma możliwości tuż przed wydrukiem całej partii sprawdzić jeszcze raz całość projektu. Wtedy można by wyłapać pomyłki w kolorach na planszy i "upiory". Czy jest jakiś próbny egzemplarz dostępny na którym testerzy mogliby się poznęcać? Mst, czy jak testujecie grę to zgłaszacie tego typu problemy np. brak informacji na planszy ile pól jest dostępnych w zależności od ilości graczy?
Fajnym pomysłem jest udostępnienie instrukcji / planszy przed wydrukiem dla ogółu, co pozytywnie wpływa na jakość.

Pomimo wpadek portalu uważam ich gry za bardzo dobre i pret kupiłem.

Z innej beczki:
Co sądzicie o budynku baza transportowa w grze dwuosobowej. Moim zdaniem jest bardzo silny jak wyjdzie wcześnie, bo potem w zasadzie nie ma znaczenia kto zaczyna.
ODPOWIEDZ