Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
coldsoul
Posty: 222
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Re: Mage Knight PL

Post autor: coldsoul »

@coldsoul
Zadziała, w końcu to ATAK. Nie zadziałają jakieś cuda w postaci "zadaj obrażenia wrogowi/wyłącz zdolność wrogowi" itp.
OGROMNE DZIĘKI !!!!!!!!!, to mi nie dawało spokoju.......

Sporządziłem sobie nawet poprawiony element tabelki.
Uważam, że tą tabelką tylko namieszali...

Powinno być jakoś tak o ile wszystko pojmuję ;)

Obrazek
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: sirafin »

Ja bym nawet usunął tekst w nawiasach. Najpierw w Przewodniku podkreślają, że ataki i działania specjalne to dwie różne rzeczy i wszystko jest jasne, a potem w Instrukcji mieszają "działaniami innymi niż atak", próbując w jednym zdaniu skrócić cały opis z Przewodnika.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
coldsoul
Posty: 222
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Re: Mage Knight PL

Post autor: coldsoul »

Po tym całym namieszaniu w mojej głowie (inne niż atak) zapadnie mi bardziej w pamięci. ;)
Takich niuansów jest więcej, nawet jeśli chodzi o ostatnią stronę (tabela "Odporność jednostek"). Podobna sytuacja...

Jeszcze raz ogromne dzięki. Pomoc nieoceniona!
Awatar użytkownika
Misio205
Posty: 418
Rejestracja: 30 lis 2012, 11:18
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Misio205 »

coldsoul pisze:Ok. Więc Walczę z wrogiem posiadającym odporność ogniową.
Jedna z moich jednostek, którą chciałbym w tym momencie wykorzystać ma zdolność, którą trzeba wzmocnić czerwoną maną.

OGNIŚCI MAGOWIE (przy wzmocnieniu czerwoną maną mogę skorzystać z opcji ATAK OGNIEM lub BLOK OGNIEM 6)...

Mogę więc? Zadam w ten sposób 3 obrażenia wrogowi (połowicznie).
Czy w ogóle nie mogę tej zdolności aktywować?

sic! ;)
A ja uważam, że nie można jej aktywować, bo w instrukcji jest rozróżnienie kart zagrywanych przez gracza na te z atakiem i działaniami specjalnymi innymi niż atak i dodatkowo powiedziane jest że nie można aktywować zdolności jednostek wzmacnianych czerwoną maną i tam już nic nie jest wyszczególnione tylko po prostu nie można i tyle ;)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: sirafin »

W polskiej instrukcji rzeczywiście rozbito to na dwa osobne zdania i wzmianka o manie wygląda jak coś dodatkowego, ale w wersji angielskiej brzmi to tak:
It also ignores non-Attack effects
of opponent’s red cards or Unit
abilities powered by red mana.
Na podstawie tej skróconej tabelkowej wersji można wysnuć wiele niezwykłych teorii, zerknij na anglojęzyczne fora a przekonasz się ile wątków powstało w związku z tym felernym zapisem i ile pomysłów na jego interpretację ludzie wymyślili :) Wszystko rozbija się o to:
I beleive what the OP is saying is the sentence can be parsed:

1)
(Any non-attack/block effect from a red (blue) card)
or
(a unit ability that costs red (blue) mana to activate)
has no effect on enemies with fire (ice) resistance.

2)
Any non-attack/block effect from
(a red (blue) card)
or
(a unit ability that costs red (blue) mana to activate)
has no effect on enemies with fire (ice) resistance.

We probably all agree the sentence should be parsed the second way. If you parse it the first way, that would mean that you could use Fireball on a Fire Mage, but not a Red Cape Monk's Fire Attack.


----
Cytowany fragment można interpretować jako:

1)
(Każdy efekt nie będący atakiem/blokiem z czerwonej (niebieskiej) karty)
albo
(zdolność jednostki wymagająca do aktywacji czerwonej (niebieskiej) many)
nie wywiera efektu na wrogu posiadającym odporność na ogień (lód).

2)
Każdy efekt nie będący atakiem/blokiem z
(czerwonej (niebieskiej) karty)
albo
(zdolności jednostki wymagającej do aktywacji czerwonej (niebieskiej) many)
nie wywiera efektu na wrogu posiadającym odporność na ogień (lód).

Chyba wszyscy zgadzamy się, że zasadę należy interpretować w drugi sposób. Gdyby interpretować ją na pierwszy sposób, oznaczałoby to, że można użyć Kuli ognia przeciwko Ognistemu magowi, ale nie można użyć ognistego ataku Red Cape Monk's.

(Czerwonych Mnichów? nie pamiętam jak ta jednostka zwie się w wersji PL)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Misio205
Posty: 418
Rejestracja: 30 lis 2012, 11:18
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Misio205 »

Wróg z odpornością na ogień (lód) jest odporny na działania inne niż atak/blok pochodzące z czerwonej (niebieskiej) karty, oraz pochodzące ze zdolności jednostek wzmocnionych czerwoną (niebieską) maną.

W sumie to najsensowniejsze bo nawet w instrukcji jest napisane, że użycie jednostki jest traktowane jako zagranie karty z daną umiejętnością ;) więc skoro mogę zagrać z ręki kartę ataku to jednostka może "zagrać" taki atak :)
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pynio »

Czy leczenie w wiosce jest traktowane jako część negocjacji (czyli gram po ruchu lub na początku, ale wtedy nie wykonam nic innego), czy mogę to leczenie wykonać na początku tury i potem wykonać ruch?
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3415
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Lothrain »

To jeszcze jedno ode mnie pytanko: czy szturmując miasto i stojąc pole obok muszę zapłacić koszt wejścia na pole miasta?
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pynio »

Tak, każdy szturm kosztuje 2 pkt ruchu.
Awatar użytkownika
Misio205
Posty: 418
Rejestracja: 30 lis 2012, 11:18
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Misio205 »

Pynio pisze:Czy leczenie w wiosce jest traktowane jako część negocjacji (czyli gram po ruchu lub na początku, ale wtedy nie wykonam nic innego), czy mogę to leczenie wykonać na początku tury i potem wykonać ruch?
Tak, leczenie jest przeprowadzane w ramach negocjacji
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pynio »

Napisałem 4000 znaków i skasowałem posta z pytaniem! Proszę nie odpowiadać jeśli widzieliście ten poprzedni :)
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pynio »

Czy za krystalizację mogę zapłacić maną ze źródła?

np. biorę czerwoną kość i pakuję do ekwipunku czerwony klocuszek? Wydaje mi się, że w instrukcji jest to wyraźnie dookreślone... ale jakoś zawsze tak głupio się czuję jak to robię ;)

Jest ok, prawda?

EDIT...

Ciekawy przypadek:

Maksymalny efekt:

podstawowe działanie -
wyrzuć kartę akcji ze swojej ręki, wykorzystaj podst. działanie tamtej karty 3 razy :)

Wyrzucam... improwizację

podstawowe działanie -

odrzuć dowolną kartę z ręki aby uzyskać jedno z działań: ruch 3, itd itd....

mam wyrzucić jedną i pomnożyć możliwości x3 (czyli np. ruch 3x3) czy mam np. wywalać także 3 karty z ręki? ;) Głupio brzmi ale....
Ostatnio zmieniony 17 paź 2013, 00:29 przez Pynio, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Misio205
Posty: 418
Rejestracja: 30 lis 2012, 11:18
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Misio205 »

Oczywiście że tak i na tym polega to zaklęcie :mrgreen:
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pynio »

edytowałem! kolejne pytanie!
argali
Posty: 46
Rejestracja: 25 wrz 2013, 14:06
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: argali »

działaniem jest ruch 3, itd itd... także mnożysz tylko tą wartość
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pynio »

Dzięki. Rozumiem jednak, że jedna karta związana z improwizacją spada? Czy jednak nie. Chyba nie, skoro podstawowym działaniem improwizacji jest dodanie ruchu, ataku itp itd...
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pynio »

Dodatkowe pytanie...

Walka trwa....

Jak widzicie taką kombinację:

Maksymalny efekt (wzmocniony):
Wyrzuć kartę akcji ze swojej ręki. (WYRZUĆ!) Wykorzystaj wzmocnione działanie tamtej karty 2 x (nie płać many za jego aktywację)

Rzucam na:
Koncentracja wzmocniona.
Zagraj kartę akcji i wykorzystaj jej wzmocnione działanie (nie płacę za kolejną many). Jeśli oferuje ona: ruch, blok, atak, wpływ : +2

Rzucam z kolei np na:
Wytrzymałość

Wzmocniony efekt: Ruch +4

Czy moje obliczenia mają sens?

4X2 + 2x2 = ruch 12?

Przypominam: Max efekt -> Koncentracja-> Wytrzymałość (może tu być np. marsz lub szał)

EDIT:

Może mam niby zagrać dwukrotnie kartę Koncentracja? Czyli jedną koncentrację wzmocnioną względem Wytrzymałości i niby tą drugą koncentrację względem innej karty z talii w ręce? Także ma to sens... W sensie Maksymalny efekt "klonuje" koncentrację, którą z kolei zagrywam dwukrotnie względem różnych kart w ręce.

Gra genialna :)


EDIT!!!!

Zasadnioczo grając podstawowe działanie MAksymalnego efektu na koncentrację też jest ciekawe:

Max efekt:

Po wyrzuceniu kolejnej karty WYKORZYSTAJ JEJ DZIAŁANIE 3x (efekt podstawowy)

Rzucam na koncentrację a tam stoi:

Zyskujesz niebieską, białą ALBO czerwoną manę. Mam zatem jeden kolor x3 czy 3x dobieram jakikolwiek kolor wymienony w treści?

Chyba sam sobie właśnie odpowiadam :)

Powinienem jakby 3 x sklonować podstawowe działanie Koncentracji.

Trzyma się ostatecznie kupy ten tok rozumowania?
argali
Posty: 46
Rejestracja: 25 wrz 2013, 14:06
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: argali »

żeby wykonać działanie z karty improwizacji musisz najpierw odrzucić kartę
Awatar użytkownika
ogi
Posty: 120
Rejestracja: 14 lis 2012, 09:36
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 3 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: ogi »

Maksymalny efekt: Używasz 3x podstawową akcję czyli w Improwizacji odrzucasz 3 karty i wybierasz 3 razy dowolną z wypisanych tam akcji

Maksymalny efekt -> Koncentracja wzmocniona: Wykonujesz 2x akcję wzmocnioną czyli musisz wybrać dwie różne karty akcji. Jedną z nich może być Wytrzymałość ale dostaniesz za nią 6 ruchu. Potem musisz wybrać inną kartę akcji z ręki bo Wytrzymałóść już jest zagrana.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

Karta "Maksymalny Efekt" jest ulubioną kartą Vlaady (tak przy okazji)
Jej efekt powoduje nic innego jak zagranie kolejnej karty, którą niestety później wyrzucamy, trzykrotnie (lub dwukrotnie jeśli zagraliśmy ME z czerwoną maną).
Od razu wyjaśniam, że uzyskany efekt musimy wykorzystać w jednym celu. Tak jakbyśmy zagrali 1 kartę.
Blok może być tylko na jednego wroga, atak może być tylko na 1 grupę wrogów (lub na 1 pojedyńczego)
Wpływ, Leczenie i Ruch ma się inaczej bo te wartości kumulujemy sobie.

Ile kart tyle pytań teraz nastąpi :)

Improwizacja - cały tekst jest wielokrotnie kopiowany, czyli odrzucamy też tyle kart (2 lub 3). Ale nie możemy wybrać ataku - bloku, gdyż coś z tego przepadnie. nie jesteśmy w stanie wykorzystać obu na raz.

Koncentracja - wszystko zależy czy zagrywamy przed ME czy po:
przed: (z zieloną maną): cały wynik jest powiększany (2*x)+2
po: (z czerwoną maną): zagrywamy dwie kartki: (x+2)+(x+2) = uwaga - wciąż jest to 1 efekt, czyli nie jest dobrze zagrywać blok i atak bo nic to nam nie da! musimy to wykorzystać na raz (czyli atak przepadnie przy bloku)

Krystalizacja - (górny efekt 3 razy) ile chcemy kryształów tyle musimy zapłacić many (chyba że wykorzystujemy dolny efekt to wtedy bierzemy 2 dowolne kryształy)
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pynio »

Cieszę się zatem, że poruszyłem ten temat :)

Pozdrawiam!

ps. Bardzo dziękuję za wyjaśnienie!
jakubisko
Posty: 6
Rejestracja: 24 sie 2013, 18:05

Re: Mage Knight PL

Post autor: jakubisko »

Witam,
proszę o wyjaśnienie kwestii wchodzenia na pola wieży magów (szturm), twierdz (szturm), jaskiń itp.
Czy odbywa się to normalnym trybem czyli wydajemy punkty ruchu w zależności od tego na jakim terenie znajduje się dany obiekt czy panują tu inne zasady ?
I dalej w przypadku jaskiń, legowisk, będąc na polu z ich rysunkiem wejście do środka kosztuje mnie dalsze dwa punkty ruchu ?
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pynio »

Wszystko masz opisane na kartach + w instrukcji.

Pola z informacją "miejsca przygód" traktowane są jako normalne pola. Można natomiast wejść tam kończąc turę, lub w następnej wykonać np. ruch przez to pole. Wieża magów i Baszty (nie wiem co to twierdza) są traktowane jako odrębne pola. Szturm kończy się opisem z karty (-1 "wpływ" +wydatek pkt. ruchów +wpływ dnia i nocy na odkrycie wrogów) i nagrodą za wykonanie.

Jak napisałem wszystko jest w instrukcji, a w zasadzie w przewodniku. Nie ma tutaj żadnych skomplikowanych reguł. Wystarczy doczytać.
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pynio »

Hej!

Sytuacja:

Jednostka "wynajęta" o pancerzu 2 posiada wytrzymałość fizyczną.

Atakuje nas jednostka o sile ataku fizycznego 2.

Używam jednostki do przyjęcia ataku. Wiadomo, że jednostka nie zostaje ranna.

Powstaje pytanie, ponieważ nigdzie nie znalazłem żadnych informacji: czy ta jednostka zostaje wtedy wykorzystana?

Wydaje mi się, że żeton wykorzystania zostaje położony tylko wtedy, kiedy korzysta się z jej cech typu atak/ obrona + lub inne cechy opisane poniżej w tabelce opisującej możliwości jednostki (ruch).

Kwestia rannej jednostki jest jasna i oczywista :)
Awatar użytkownika
to tylko ja
Posty: 179
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:51
Lokalizacja: Suwałki

Re: Mage Knight PL

Post autor: to tylko ja »

Jednostka jest tylko i wyłącznie ranna. Co i tak wyklucza jej używanie do momentu wyleczenia.
ODPOWIEDZ