Strona 8 z 18

Re: Warhammer Invasion

: 25 sie 2011, 19:49
autor: waffel
1. nie wiem, bardzo dawno nie grałem

2. w tym konkretnym przypadku z pewnością nie, bo ID kontruje Akcję targetującą Twoją jednostkę. Choppa to ani nie jest akcja ani nie targetuje Twojej jednostki.

Re: Warhammer Invasion

: 25 sie 2011, 21:45
autor: Arteusz
1. Nie, wszystkie jednostki schodzą w tym samym czasie.
2. Można, a nawet trzeba. Żelazna dyscyplina mówi o wykonywanej akcji na danej jednostce a taką akcją jest np. dołożenie Choppy. Targetujesz konkretna jednostkę.

Re: Warhammer Invasion

: 25 sie 2011, 21:50
autor: waffel
Zagranie supportu to akcja? Faktycznie dawno nie grałem :)

Re: Warhammer Invasion

: 27 sie 2011, 22:25
autor: tchazzar
Ja dalej z ta dyscyplina.

1) Przeciwnik gra na moja jednostke X soul stealer, ja w odpowiedzi ID. Co sie dzieje? On wyrzuca ten support, bierze te jednostke dopiero pod koniec tury?

2) Przeciwnik gra na swoja jednostke X raise dead, czyli ja targetuje, uderzam z ID. Co sie dzieje?

Re: Warhammer Invasion

: 28 sie 2011, 09:12
autor: BartP
1. Po zagraniu przez Ciebie ID, próbujemy wykonać akcję Soul Stealera (przyłączanie). Niestety nie można tego zrobić, ponieważ karta "targetuje", więc jest "cancelowana". Morał: nic się nie dzieje, Soul Stealer przepada, gramy dalej.
2. Raise Dead jako wyjątek obiera za cel jednostki w stosie odrzuconym. Jeśli zagrasz w odpowiedzi Dyscyplinę, to nie będziesz mógł obrać za cel tej jednostki w stosie odrzuconych, ponieważ możesz wybierać tylko jednostki "w grze" (Raise Dead jest wyjątkiem). Innymi słowy Dyscypliną karty Raise Dead nie powstrzymasz.

Re: Warhammer Invasion

: 28 sie 2011, 22:28
autor: tchazzar
Dzięki za odpowiedź, mam następne. Czy zdolnosc tronu ( units in a zone with no develops get -1 HP ) kumuluje się. Jak mam dwa to te jednostki traca 2 HP?

Re: Warhammer Invasion

: 31 sie 2011, 13:42
autor: WojtekS
Tak, zdolność Tronu kumuluje się.

Re: Warhammer Invasion

: 09 lis 2011, 12:16
autor: tiktuk
Hej, jestem dosyć świeżym graczem i baardzo proszę o wyjaśnienie:

Doszło do sytuacji, w której mój przeciwnik grając Imperium zagrał kartę 'Wola elektorów' I44 umożliwiającą przesunięcie do 2 rozwinięć z jednej strefy do drugiej, a bezpośrednio po niej 'Kometę z podwójnym warkoczem' I45 kopiującą efekt właśnie zagranej taktyki, przesuwając mi kolejne 2 rozwinięcia.

Czy powyższe combo było zagrane prawidłowo? Bo czy gracz może zagrać kilka taktyk pod rząd? Jeśli tak - czy bez mojej odpowiedzi nie rozpatruje się kart w kolejności odwrotnej do zagranej?

Dzięki za pomoc.

Re: Warhammer Invasion

: 09 lis 2011, 12:51
autor: szmajchel
Prawidłowe. Jeśli nie wykonujesz żadnej odpowiedzi to gracz również może zagrać kolejną taktykę. I potem kolejną itd.

Re: Warhammer Invasion

: 09 lis 2011, 13:12
autor: BartP
Tak, rozpatruje się w kolejności odwrotnej do zagranej. Z tym że Kometa sprawdza "właśnie zagraną taktykę". Właśnie zagraną taktyką jest Wola Elektorów. Kolejność rozpatrywania efektów będzie następująca:
Kometa (kopia Woli Elektorów)
Wola Elektorów

Re: Warhammer Invasion

: 27 lis 2011, 17:30
autor: D3jviD
Witam wszystkich :)

Zacząłem bawić się w warhammera.
Wiele odpowiedzi znalazłem już na wcześniejszych stronach, ale jedno wciąż mnie nurtuje.
Brat w Imperium ma misję, która pozwala mu z każdą turą niszczyć coraz więcej kart z mojego stosu.
Jak temu zapobiec, kiedy nigdy nie wystawia jednostki wypełniającej misję jako obrońcy?
A ja nie mam żadnej karty, która może np zabić wszystkie jednostki?

Co do samej misji, to na początku tury żeton zasobów "pojawia się" na misji i później biore normalną ilość kasy według młotów w królestwie, czy z mojej puli musze przyznać tam żeton? W drugim wypadku rozumiem, że automatycznie na "rękę" dostaję wtedy -1 żeton?

Re: Warhammer Invasion

: 27 lis 2011, 18:05
autor: BartP
Cóż, trzeba dużo atakować, w końcu będzie musiał bronić Misji ;].
Drugie pytanie - odpowiedź jest taka:
Co do samej misji, to na początku tury żeton zasobów "pojawia się" na misji i później biore normalną ilość kasy według młotów w królestwie.
Żetony zasobów na Misji to nie są Surowce, nie można ich wydawać na nic innego, niż Misja przewiduje. Tym samym są całkowicie niezależne od zwykłych żetonów zasobów.

Re: Warhammer Invasion

: 28 lis 2011, 00:23
autor: GambitGrelfer
D3jviD pisze:Witam wszystkich :)

Zacząłem bawić się w warhammera.
Wiele odpowiedzi znalazłem już na wcześniejszych stronach, ale jedno wciąż mnie nurtuje.
Brat w Imperium ma misję, która pozwala mu z każdą turą niszczyć coraz więcej kart z mojego stosu.
Jak temu zapobiec, kiedy nigdy nie wystawia jednostki wypełniającej misję jako obrońcy?
A ja nie mam żadnej karty, która może np zabić wszystkie jednostki?

Co do samej misji, to na początku tury żeton zasobów "pojawia się" na misji i później biore normalną ilość kasy według młotów w królestwie, czy z mojej puli musze przyznać tam żeton? W drugim wypadku rozumiem, że automatycznie na "rękę" dostaję wtedy -1 żeton?
Np czymś takim jak:
Pielgrzymka
Krasnoludzki zwiadowca
Płomienie tzeentcha
Forced March
Załoga głazocisku
To są przykładowe karty tylko z podstawki.

Re: Warhammer Invasion

: 28 lis 2011, 00:42
autor: D3jviD
Dziękuję bardzo za porady :)

Grałem dzisiaj Chaosem i tam też była ciekawa jednostka, która za 3 żetony zadawała jedno obrażenie (+ jedno, jeżeli target jest spaczony). Tym sobie poradziłem z tą misją. Mimo wszystko mocna karta moim zdaniem. W kilku pierwszych grach brat zabierał mi straszną ilość kart z każdą kolejną rundą.

Mam wrażenie, ze z podstawowej czwórki chaos ma najsłabsze karty.
Albo najtrudniej go ogarnąć, bo jakoś nikt z nas nie potrafi tą frakcją wygrywać.
Krasnoludy natomiast zawsze wygrywają, pewnie to tylko złudzenie, ale masę ciekawych jednostek mają ;)

Po dwóch grach z narzeczoną dzisiaj na szczęście mam błogosławieństwo na kupno dodatku.
Spodobało jej się.

Na dniach pewnie pojawią się nowe pytania :)

Re: Warhammer Invasion

: 28 lis 2011, 16:39
autor: Senthe
D3jviD pisze: Mam wrażenie, ze z podstawowej czwórki chaos ma najsłabsze karty.
Albo najtrudniej go ogarnąć, bo jakoś nikt z nas nie potrafi tą frakcją wygrywać.
Krasnoludy natomiast zawsze wygrywają, pewnie to tylko złudzenie, ale masę ciekawych jednostek mają ;)
Dobre odnosisz wrażenie, w samej podstawce faktem jest nędza Chaosu i przepak Krasnali. Nie martw się, więcej kart i da się to zbalansować. A na razie graj Chaosem z dziewczyną, niech się cieszy i wygrywa - to może da Ci kupić więcej dodatków ;)

Re: Warhammer Invasion

: 28 lis 2011, 17:29
autor: D3jviD
Zamówiłem własnie Szturm.
Może będzie trochę lepiej z chaosem z dodatkowymi kartami, bo chyba najbardziej klimatyczna frakcja dla mnie.

Co do samej gry, fajny zamiennik wieczornego siedzenia przed kompem czy tv.
Uradowana kobieta, liczącą młotki i to "ile może zadać mi bólu" - bezcenne ;)

Pytanie retoryczne: Jeżeli posiadam wyłożone 2-3 takie same karty, pozwalające leczyć obrażenia stolicy, to rozumiem, że lecze na początku każdej tury 3 obrażenia, bo każda karta działa z osobna? Zastanawiam się, bo wczoraj przeciwnikowi nie podobało się za bardzo to, że grając krasnoludami ciągle leczę się za 3.

Re: Warhammer Invasion

: 28 lis 2011, 17:49
autor: Senthe
Odpowiedź: tak. ;]

Re: Warhammer Invasion

: 02 gru 2011, 07:25
autor: vaski
Wczoraj po około pół rocznej przerwie odbyliśmy bardzo ostrą partię i jako że od dawna nie jesteśmy w temacie to wystąpiło kilka dziwnych sytuacji. Proszę zajmijcie stanowisko w tej sprawie bo moja ukochana uwielbia interpretować zasady zawsze na swoją korzyść ;)
1. Żona grała złymi elfami miała kartę, która mówiła iż może obniżyć mojej jednostce wytrzymałość o jeden i tym samym jeśli dochodziło do walki to moja atakująca jednostka z wymalowaną [tarczą 1] wylatywała z gry bez pierdnięcia, tym samym miałem bardzo duży problem gdyż Chaos ma dużą grupę kart z wytrzymałością właśnie 1.
2. Próbowałem rzucać taktyki mówiące - zadaj dwa obrażenia, na to moja "gwiazda", ale ta jednostka ma odporność 1, więc otrzymuje tylko jedno obrażenie.
3. Czy kartę taktyki mówiącą zadaj dwa obrażenia można zagrać na spaczoną jednostkę przeciwnika (żony), gdyż oczywiście graliśmy tak, że spaczona jednostka jest tak jakby na czas spaczenia wyłączona z gry i nie może być celem ataków taktyk ect.. !!
4. Było coś jeszcze, ale teraz nie pamiętam.

Re: Warhammer Invasion

: 02 gru 2011, 09:36
autor: BartP
Brakuje jasno postawionych pytań w twoim poście, więc trudno się ustosunkować. Niemniej jednak wszystko wygląda ok, poza spaczeniem. Jednostki spaczone są normalnie w grze, mogą robić wszystko (i być celem) poza atakowaniem i obroną.

Re: Warhammer Invasion

: 02 gru 2011, 10:47
autor: vaski
Prosiłem nie tyle o odpowiedzi, co o zajęcie stanowiska czy zasady były dobrze interpretowane. Wydawało mi się że obrażenia z kart taktyk, nie mogą być niwelowane przez zdolności bohaterów, ale skoro mówisz, że wszystko było ok, to posypuję głowę popiołem i kupuję żonie pączka na przeprosiny.

Re: Warhammer Invasion

: 02 gru 2011, 11:26
autor: BartP
Słowo-klucz Odporność działa na obrażenia z kart taktyk, na te z walki, na tzw. obrażenia niebezpośrednie (możesz przydzielić mu jedno, które zostanie anulowane), na obrażenia przekierowane.
Jedyne na co Odporność nie działa, to na przenoszenie obrażeń (kiedy de facto przesuwamy znaczniki ran, czyli już zadane obrażenia, z jednej jednostki na inną).

Re: Warhammer Invasion

: 02 gru 2011, 12:00
autor: D3jviD
A nie ma różnicy w "przydziel" a "zadaj"?
Wydawało mi się, że jak coś każe "przydzielić" obrażenia, to działa wtedy odporność, a jak coś każe "zadać", to już tak ostatecznie?

Re: Warhammer Invasion

: 02 gru 2011, 13:31
autor: BartP
Jeśli podasz przykład jakiejś konkretnej karty, to będzie łatwiej.
Nawet jeśli jest napisane "zadaj" na Taktyce, to jest po drodze krok "przydzielania" obrażeń. Z tym że nie można w nim zagrywać Akcji (tak jak ma to miejsce w Fazie Pola Bitwy). Obrażenia są wtedy przydzielane i natychmiast zadawane.
Niemniej jednak Odporność zdąży zadziałać przed tym "natychmiast" ;].

Aha, no i zapomniałem, Odporność nie działa rzecz jasna na "nieanulowalne obrażenia", no ale to wynika niejako z definicji tych obrażeń.

Re: Warhammer Invasion

: 03 gru 2011, 15:54
autor: D3jviD
Kilka rund zagranych ze "Szturmem". Jednogłośnie stwierdziliśmy, że karta "skarbce" jest najciekawsza z nowych neutralnych ;) Oczywiścię pojawiło się kilka pytań:

1. "poświęć jakąś jednostkę, aby uzyskać 2 żetony zasobów"
- Używamy na swojej jednostce, czy na przeciwnika też można? Bo słowo "jakąś" jest nie do końca jasne. W czasie gry obstawiałem, że "poświęcanie" kojarzy się ze stratą, więc wychodzi na to, że odwołujemy swoją jednostke.

2. "kiedy ta jednostka opuszcza grę, wybrana jednostka otrzymuje -2 wytrzymałości"
- Jak to rozumieć? Przeciwnik mnie atakuje, ja zabijam mu jednostke z w/w akcją, on obniża wytrzymałość jakiejś mojej jednostce, ale tura się przecież kończy, więc nic mu to nie daje? No chyba, że moja jednostka posiadająca tylko 2 wytrzymałośći ginie w takim wypadku?

3. "jeżeli ta jednoska nie zostanie zniszczona w walce, odrzuć jedną kartkę z ręki przeciwnika"
- Jak rozumieć słowo "walka"? Jeżeli przeciwnik atakuje jakąś z moich stolic, gdzie nie mam obrońców, a co za tym idzie, nie mam go jak zabić, to czy też odrzuca mi kartę z ręki? Spór był o to, że "walka" jest tylko wtedy, kiedy mamy atakujących i obrońców.

4. "dołącz do wybranej jednostki, jednostka ta nie może atakować"
- Czy taka jednostka może zostać wystawiona do obrony? Rozumiem, że wtedy liczy się tylko jej wytrzymałość, ale nie zadaje obrażeń?

Re: Warhammer Invasion

: 03 gru 2011, 16:33
autor: siemian
D3jviD pisze:Kilka rund zagranych ze "Szturmem". Jednogłośnie stwierdziliśmy, że karta "skarbce" jest najciekawsza z nowych neutralnych ;) Oczywiścię pojawiło się kilka pytań:

1. "poświęć jakąś jednostkę, aby uzyskać 2 żetony zasobów"
- Używamy na swojej jednostce, czy na przeciwnika też można? Bo słowo "jakąś" jest nie do końca jasne. W czasie gry obstawiałem, że "poświęcanie" kojarzy się ze stratą, więc wychodzi na to, że odwołujemy swoją jednostke.

2. "kiedy ta jednostka opuszcza grę, wybrana jednostka otrzymuje -2 wytrzymałości"
- Jak to rozumieć? Przeciwnik mnie atakuje, ja zabijam mu jednostke z w/w akcją, on obniża wytrzymałość jakiejś mojej jednostce, ale tura się przecież kończy, więc nic mu to nie daje? No chyba, że moja jednostka posiadająca tylko 2 wytrzymałośći ginie w takim wypadku?

3. "jeżeli ta jednoska nie zostanie zniszczona w walce, odrzuć jedną kartkę z ręki przeciwnika"
- Jak rozumieć słowo "walka"? Jeżeli przeciwnik atakuje jakąś z moich stolic, gdzie nie mam obrońców, a co za tym idzie, nie mam go jak zabić, to czy też odrzuca mi kartę z ręki? Spór był o to, że "walka" jest tylko wtedy, kiedy mamy atakujących i obrońców.

4. "dołącz do wybranej jednostki, jednostka ta nie może atakować"
- Czy taka jednostka może zostać wystawiona do obrony? Rozumiem, że wtedy liczy się tylko jej wytrzymałość, ale nie zadaje obrażeń?
1. Poświęcać można tylko własne jednostki.
2. Jednostka ginie w momencie, w którym jej wytrzymałość spadnie do zera niezależnie od powodu.
3. Walka w tym przypadku to sytuacja, w której dana jednostka jest atakującym albo obrońcą.
4. Jednostka może zostać wystawiona do obrony, liczy się wtedy jej wytrzymałość i zadaje obrażenia.