Strona 8 z 42
Re: Eldritch Horror
: 26 lut 2015, 02:21
autor: sirafin
Einar pisze:Muszę przyznać, że nie rozumiem. Chodzi mi o ten konkretny przykład z tajemnicą Azatotha. Jeśli plugastwo leży np. w Tungusce to czy stojąc na tym polu po prostu mogę poświęcić 2 wskazówki i położyć plugastwo na tajemnicy? A czy oprócz tego mogę rozegrać spotkanie?
Poświęcenie Wskazówek i położenie żetonu to spotkanie. Możesz odbyć tylko jedno spotkanie w rundzie (nie licząc spotkań walki).
Bary pisze:3. Wykonanie akcji z tej karty jest właśnie podjęciem spotkania, więc tak, wystarczy stanąć na polu i poświęcić wskazówki.
Proponuje zmienić na "Rozpatrzenie opisu tej karty", bo w aktualnej formie może to komuś namieszać w głowie (akcje to zupełnie inna faza)

Re: Eldritch Horror
: 26 lut 2015, 07:52
autor: Bary
sirafin pisze:Proponuje zmienić na "Rozpatrzenie opisu tej karty", bo w aktualnej formie może to komuś namieszać w głowie (akcje to zupełnie inna faza)

Racja, więc jeszcze raz- rozpatrywanie tej karty jest typem spotkania, więc w fazie spotkań realizujemy to, co opisane w karcie tajemnicy i traktujemy to jako spotkanie (nie wykonujemy żadnego dodatkowego spotkania).
Einar pisze:Ale tak właśnie sądziłem, że wzięcie artefaktu jest obowiązkowe
Nie zawsze jest obowiązkowe. Jeżeli jest napisane, że
'możesz' dobrać, to masz wybór, jeżeli po prostu 'weź/wylosuj' artefakt (wskazówkę/przedmiot itd.) to musisz wziąć. Warto też zaznaczyć, że nie możesz też, ot tak sobie, wziąć i odrzucić elementu wyposażenia (co jest trochę dziwne, ale takie są zasady).
Re: Eldritch Horror
: 12 mar 2015, 21:54
autor: lisciuu
Mam trzy pytania:
1. Karta w których jest opis, że należy użyć natychmiast, a dla przykładu nie mam nic do wysłania czy oddania, mogę uznać za użytą, ale nic nie robiąc?
2. Jeśli stoje na polu z bramą, gdzie obecnie są potwory, to czy mogę się wycofać z walki w następnej turze? Bo np wiem, że przegram tą postacią i nie ma szans walczyć? Czy walczę do upadłego?
3. Kiedy potwory się rozmnaża, chodzi mi o ten zielony znaczek w rogu, bo w kartach mitów nie ma nic o tym.
Re: Eldritch Horror
: 13 mar 2015, 00:16
autor: sirafin
Ad. 1) Oczywiście. Możesz pozyskać
USŁUGĘ i ją "zmarnować" nic nie robiąc.
Ad. 2) Nie do końca rozumiem pytanie, w Eldritch Horror nie ma wycofywania się/uników, ani walki do upadłego jak w Arkham Horror. W Fazie Spotkań MUSISZ odbyć osobne Spotkanie Walki z każdym potworem na swoim polu. Spotkanie z każdym potworem to jeden test

i jeden test

i na tym walka z pojedynczym potworem się kończy. Oczywiście jeśli nie zabiłeś wszystkich potworów i w następnej Fazie Spotkań nadal będziesz tam stał, to znowu będziesz musiał odbywać Spotkanie Walki z każdym Potworem, który tam nadal jest.
Ad. 3) Mylisz pojęcia.
Rozmnożenie (Spawn) - specjalne określenie w mechanice, oznaczające wyłożenie czegoś na planszę.
Rozmnożenie potwora - wyłożenie potwora na planszę (wskutek rozmnożenia bramy, napływu potworów, efektu karty itp.).
Efekt rozmnożenia - specjalny efekt na niektórych żetonach potworów, który odpala się natychmiast, w chwili wykładania potwora na planszę.
Re: Eldritch Horror
: 13 mar 2015, 07:45
autor: Bary
2. Jeśli dobrze rozumiem, to chodzi Ci o sytuację, w której nie udało Ci się zatłuc potwora, a w następnej turze, w fazie akcji, chcesz przesunąć badacza? Możesz tak zrobić. Będąc na polu z potworem nie możesz jedynie wykonywać akcji odpoczynku i pozyskania zasobów.
3. Uproszczę nieco, zielona ikonka na żetonie potwora oznacza, że po wylosowaniu trzeba go umieścić na konkretne miejsce na mapie (mumia np. idzie na piramidy).
Re: Eldritch Horror
: 13 mar 2015, 11:42
autor: sirafin
Bary pisze:3. Uproszczę nieco, zielona ikonka na żetonie potwora oznacza, że po wylosowaniu trzeba go umieścić na konkretne miejsce na mapie (mumia np. idzie na piramidy).
Chyba że to Upiór, albo Ghast

Re: Eldritch Horror
: 13 mar 2015, 11:57
autor: Bary
Ok, brakuje słowa "zazwyczaj".

Przy okazji też dorzucę 2 pytanka.
1. Jako efekt niektórych kart mamy czasami bonus iż możemy wybrać dowolną kartę z rezerw lub losową z tali (chodzi generalnie o karty zasobów). W innym przypadku mamy, że jedynie z talii, ale już nie ma tu słowa "losową" (czasami jedynie nadmienione, że chodzi o przedmiot lub sprzymierzeńca). Oznacza to, że możemy sobie wybrać dowolną kartę z talii?
2. Czy podczas jednej fazy akcji możemy najpierw zakupić bilecik, by po chwili użyć go razem z akcją ruchu, czy też bilet może być użyty dopiero w następnej turze?
Re: Eldritch Horror
: 13 mar 2015, 12:22
autor: sirafin
Ad. 1) Nie, domyślnie otrzymujesz losowe karty, jeśli miałbyś wybierać, będzie to wyraźnie zaznaczone. "Losową" może być dodane dla podkreślenia, ale nie musi.
Almanach pisze:> Otrzymywanie losowych kart: Niektóre efekty powodują,
że badacz otrzymuje kartę (np. „Otrzymujesz 1 Artefakt”).
Badacz dobiera wówczas jedną wierzchnią kartę z talii
wskazanego rodzaju.
• Jeśli badacz otrzymuje kartę Zaklęcia lub Stanu, którą już
posiada, odrzuca ją i dobiera kolejną, dopóki nie dobierze karty,
której jeszcze nie posiada (o ile to możliwe).
• Dwustronne Karty dobiera się ze spodu talii.
Ad. 2) Oczywiście. Tylko od ciebie zależy, kiedy chcesz zrealizować bilet.
Re: Eldritch Horror
: 13 mar 2015, 12:37
autor: Bary
Tak podejrzewałem, ale lepiej się upewnić.

Dzięki!
Re: Eldritch Horror
: 13 mar 2015, 20:10
autor: Konioczynka
Hej nakurzamy drugi dzień w EH i mamy problem z Akaczi.
Zastanawiamy się czy jeśli ona omija potwora i zamyka bramę na której znajduje się potwór, to co wtedy się z nim dzieje?
Jest odrzucany/zabijany/ nic się z nim nie dzieje?
Proszę o szybką odpowiedź !
Re: Eldritch Horror
: 13 mar 2015, 20:16
autor: sqb1978
Zostaje
Re: Eldritch Horror
: 13 mar 2015, 20:19
autor: Konioczynka
Dzięki, to ładnie grę skopaliśmy
Edit: Tak w ogóle to nie problem Akaczi tylko czaru Mgly Releh*
Re: Eldritch Horror
: 02 kwie 2015, 20:31
autor: Kretilla
Jak Waszym zdaniem powinno sie postąpić z żetonem skupienia (Focus) kiedy posiadający go poszukiwacz zostaje okaleczony bądź wariuje? Odrzucić jak karty stanów czy zostawić na karcie postaci jak sprzęt/czary/wskazówki itp.?
Re: Eldritch Horror
: 02 kwie 2015, 20:52
autor: Bary
Biorąc na zdrowy rozsądek to bym odrzucił, trudno przekazać komuś skupienie.
Re: Eldritch Horror
: 02 maja 2015, 21:46
autor: hadrian
Graliśmy dziś przeciwko Yog Sothothowi i naszła nas wątpliwość.
Aktywna tajemnica:
Znajomość sztuki tajemnej
Kiedy podczas rozpatrywania efektu Zaklęcia badacz zakończy powodzeniem test Wiedzy, może poświęcić 1 Wskazówkę i po rozpatrzeniu efektu odrzucić to zaklęcie. Jeśli to zrobi, umieszcza żeton Plugastwa na tej karcie.
Rozpatrywano zaklęcie
Zgłębianie pustki (wynik 1 sukces)
0-1: Pamiętasz, że wirujące przejście do nieznanego świata otworzyło się przed tobą, ale czy do niego wszedłeś? Jeśli tak, to gdzie trafiłeś? Odrzucasz tę kartę, chyba że otrzymasz Stan Amnezja.
Zagraliśmy tak:
1. Pomimo iż Zaklęcie nie wypaliło to Test Wiedzy zakończył się powodzeniem więc można było poświęcić wskazówkę.
2. Gdybym odrzucił Zaklęcie (żeby uchronić się przed Amnezją) to nie mógłbym bym wykonać efektu Tajemnicy (któy mówi o odrzuceniu Zaklęcia) więc wziąłem Amnezję (tutaj myślę że przekombinowałem i mogłem je swobodnie odrzucić unikając Amnezji a Tajemnica i tak by poszła naprzód)
Pytanie dodatkowe: Na kartach Mitów najpierw rozpatrujemy efekty na górze a dopiero potem wydarzenie, zgadza się?
Re: Eldritch Horror
: 03 maja 2015, 00:29
autor: sirafin
Nie przekombinowałeś. Warunkiem dołożenia żetonu plugastwa jest zdanie testu, poświęcenie Wskazówki i odrzucenie zaklęcia po rozpatrzeniu efektu. Gdybyś nie wziął Amnezji, straciłbyś zaklęcie w trakcie rozpatrywania efektu i nie mógł go później odrzucić.
Karty Mitów rozpatrujemy od góry, a więc najpierw symbole.
Re: Eldritch Horror
: 03 maja 2015, 11:22
autor: hadrian
sirafin pisze:Nie przekombinowałeś. Warunkiem dołożenia żetonu plugastwa jest zdanie testu, poświęcenie Wskazówki i odrzucenie zaklęcia po rozpatrzeniu efektu. Gdybyś nie wziął Amnezji, straciłbyś zaklęcie w trakcie rozpatrywania efektu i nie mógł go później odrzucić.
Karty Mitów rozpatrujemy od góry, a więc najpierw symbole.
Czyli instynkt Badacza w normie, dzięki za weryfikację

Graliśmy we dwójkę i rozwiązaliśmy trzecią Tajemnicę w ostatniej chwili przed przebudzeniem Yog-Sothoth'a (w kolejnej rundzie nic by już go nie powstrzymało)

Re: Eldritch Horror
: 04 maja 2015, 08:52
autor: Bary
Szybkie pytanko. Czy akcję skupienia można wykonać na polu z potworem? Akcji odpoczynku na pewno nie można, ale w tym przypadku nie znalazłem wiarygodnego info.
Re: Eldritch Horror
: 04 maja 2015, 09:29
autor: sqb1978
Jeśli nie napisano, że nie można to można

Re: Eldritch Horror
: 04 maja 2015, 09:55
autor: Bary
Niby tak, ale ciężko się skupić, jak biegnie za nami potwór.

No nic, pewnie niebawem pojawi się to w faq, a na razie, tak jak piszesz, jak nie ma, że nie można, to można.

Re: Eldritch Horror
: 04 maja 2015, 12:03
autor: sirafin
Do tego nie jest potrzebny FAQ, sqb1978 ma rację, nie dopisuj zasad na podstawie
swoich wyobrażeń fabularnych
Niby ciężko sobie wyobrazić, że nie mogę mieć 3 biletów.
Fabularnie można sobie wymyślać mnóstwo dowolnych interpretacji. Tura w Eldritch to całe tygodnie w świecie gry, "potwór za nami nie biegnie", potwór jest gdzieś w okolicy i w ciągu tych tygodni zapewne na niego natrafimy. Akcja Skupienia to jakieś dodatkowe przygotowania, wzmożona czujność, a nie próba medytacji podczas biegu z warczącym potworem na plecach

Wyobraźnię trzeba wykorzystać do wymyślania interpretacji pasujących do zasad. Nie należy mieszać w zasadach z powodu swoich wyobrażeń.
Re: Eldritch Horror
: 04 maja 2015, 12:16
autor: Bary
Skupienie wydało mi się w jakiś sposób podobne do odpoczynku, dlatego zapytałem. Generalnie nie traktuję zasad tak poważnie, żeby mi to zepsuło grę i nie prowadzę analiz, czy dana zdolność ma głębszy sens (moja wypowiedź o goniącym potworze była żartobliwa

).
Re: Eldritch Horror
: 04 maja 2015, 12:38
autor: sirafin
Domyśliłem się, że żartobliwie, ale czasem tak właśnie jest, że jakaś zasada się nam nie pokrywa z wyobrażeniami, "coś nam tu nie pasuje" i zaczyna to irytować jak kamyk w bucie

Zwłaszcza w grach przygodowych, gdzie fabuła jest ważną częścią. Zwykle okazuje się jednak, że jeśli chwilę na spokojnie się poduma, to można wymyślić interpretację dopasowaną do mechaniki i "kamyk" przestanie nas irytować.
Re: Eldritch Horror
: 04 maja 2015, 12:42
autor: Bary
Wolę tak nie analizować EH bo zaraz sobie zdaję pytanie o te nieszczęsne bliety, albo czemu nie mogę odrzucić przedmiotu z ręki do dowolnej rzeki w czasie mojego kilkutygodniowego pobytu w danej lokacji.

Eldritch Horror - Karta mitów Wsparcie Srebrnego Świtu
: 05 cze 2015, 22:55
autor: Jaro_27
Mam pytanie odnośnie karty mitów Wsparcie Srebrnego Świtu.
Pozwala ona otrzymać 1 wskazówkę lub 1 zasób lub 1 zaklęcie.
Rozumiem, że zarówno zaklęcie oraz wskazówkę sobie losuję (zaklęcie od spodu talii)
A co z zasobem?. Czy też losuję go tylko z talii zasobów, czy mogę go sobie wybrać z rezerw zasobów bądź losować z talii?