Strona 8 z 12

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 24 sty 2021, 20:02
autor: raphaell7
shuji pisze: 24 sty 2021, 19:45W takim razie rozumiem, że po pierwszym druku nikt sensowny nie podjął się wideoinstrukcji ani how to Play i zostaje czekać na drugi druk ?
Jest chyba tylko tyle, co tutaj: https://boardgamegeek.com/boardgame/175 ... tructional
Jest też parę nagrań z rozgrywki. Przeczytaj instrukcję i graj jak przyjdzie gra :)

Jest wiele gier, które nie mają filmików instruktażowych, zwłaszcza w przypadku większych lub trudniej dostępnych pozycji.

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 25 sty 2021, 10:05
autor: Azel
Tutaj jest całkiem dobry i długi gameplay.

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 25 sty 2021, 12:29
autor: sitfun
Brak gameplayów jest powiązanym pewnie z tym, że gra jest do jednokrotnego przejścia - oglądając gameplay zdradzana jest fabuła, wybory na kartach, konsekwencje itp. co wg mnie wpłynie na fun z rozgrywki... Ja nawet jak będą gameplaye to i tak nie będę ich oglądał (i nie jestem pewnie jedyny) i możliwe dlatego nie opłaca się recenzentom ich przygotowywać.

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 25 sty 2021, 15:10
autor: sasquach
Brak gameplayów to raczej kwestia dostępności. Gra jest KS exclusivem (wliczając polskiej wspieraczki). Wystarczy zobaczyć ilość ocen na bgg - zaledwie 163.

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 29 sty 2021, 01:21
autor: strid3rr
Azel pisze: 25 sty 2021, 10:05 Tutaj jest całkiem dobry i długi gameplay.
Rzuciłem sobie okiem na ten jego gameplay i zdałem sobie sprawę, że dość szybko ucieka czas w tej grze. Jeżeli rzeczywiście cała kampania rozgrywa się w 30 turach, to trochę to dziwne, bo gość po 14 turach nie za wiele się rozwinął w tym czasie, a był już tak naprawdę w połowie rozgrywki. No chyba, że coś mi umyka albo on grał źle lub nierozważnie. Gdzieś w sumie wcześniej czytałem, że gra nie wybacza błędów, a rozbudowa bazy i wytwarzanie przedmiotów nie jest za dobrze zbalansowane.

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 29 sty 2021, 02:02
autor: gogovsky
strid3rr pisze: 29 sty 2021, 01:21
Azel pisze: 25 sty 2021, 10:05 Tutaj jest całkiem dobry i długi gameplay.
Rzuciłem sobie okiem na ten jego gameplay i zdałem sobie sprawę, że dość szybko ucieka czas w tej grze. Jeżeli rzeczywiście cała kampania rozgrywa się w 30 turach, to trochę to dziwne, bo gość po 14 turach nie za wiele się rozwinął w tym czasie, a był już tak naprawdę w połowie rozgrywki. No chyba, że coś mi umyka albo on grał źle lub nierozważnie. Gdzieś w sumie wcześniej czytałem, że gra nie wybacza błędów, a rozbudowa bazy i wytwarzanie przedmiotów nie jest za dobrze zbalansowane.
filmik chyba 2/10 :) Gra się 56 dni, a więc stwierdzam, że musiał co najmniej nierozważnie. Akurat baza i wytwarzanie przedmiotów jest całkowicie w porządku :)

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 29 sty 2021, 08:55
autor: Azel
strid3rr pisze: 29 sty 2021, 01:21 Gdzieś w sumie wcześniej czytałem, że gra nie wybacza błędów, a rozbudowa bazy i wytwarzanie przedmiotów nie jest za dobrze zbalansowane.
Może nie tak, że nie wybacza błędów, ale jeśli nie chcesz później płakać, to od samego początku musisz rozważnie planować rozbudowę bazy i jakie rzeczy chcesz wyrabiać. Myślę, że dałoby się przejść na "yolo" ;), ale mogłaby to być dość frustrująca rozgrywka.

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 29 sty 2021, 22:39
autor: SwistakCZC
Jak długo trwa przejście kampanii podstawowej?

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 24 kwie 2021, 07:38
autor: Curiosity
Pytania o zasady proszę zamieszczać ww dedykowanym temacie

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 18 lip 2021, 00:09
autor: garg
Ostatnie trzy dni spędziliśmy z synami na rozegraniu całej kampanii i została nam już na jutro tylko ostatnia misja (trzeba było kłaść się spać :) ), ale wydaje mi się, że już mogę podsumować całe doświadczenie:

1) Bałem się, że gra będzie jakimś kooperacyjnym skirmishem, czy innym potworkiem. Nic bardziej błędnego! To jest najlepsze przełożenie gier cRPG na planszę, w jakie w życiu grałem. Wielokrotnie podczas rozgrywki miałem uczucie deja vu i przeniesienie się do Icewind Dale albo Baldur's Gate (niestety, tylko ja, bo moi synowie są za mali, żeby to pamiętać). I mimo, iż mechanicznie jest to coś zupełnie odmiennego, to odczucia z rozgrywki są niezwykle podobne. Jest główny wątek fabularny, mnóstwo sidequestów, sporo wyborów i decyzji, losowe potyczki, rozwój bohaterów, kupno ekwipunku itp. itd.

2) Gra zajmuje ogrooooomnie dużo miejsca. Niby nie ma stałej planszy, ale planszetki graczy, karty lokacji i miejsca, organizerki z żetonami, pudełka z kartami, plansze potyczek. To wszystko nie mieściło się na stole 90x180cm i potyczki musieliśmy rozgrywać na podłodze, przenosząc tylko planszetki graczy i żetony. Jeszcze nigdy nie grałem w takiego molocha.

3) Fabuła nie jest może tworem na miarę jakiejś nagrody, ale rozwija się z przyzwoitą liczbą zwrotów, jest wciągająca, pozwala podejmować sensowne wybory, współgra z mechaniką i zachęca do grania. Tylko tyle i aż tyle. Każde odkrycie nowej karty powodowało, że czytałem na głos wydarzenie, a moi synowie słuchali wszystkiego z wypiekami na twarzach (mają po 10 lat) i często dyskutowali po kilka minut. Co prawda treść niektórych kart była odrobinę dyskusyjna nawet dla dwunastolatków (to jest oficjalne ograniczenie wiekowe), ale nie było niczego zdecydowanie nieakceptowalnego. A po grze chłopaki jeszcze długo rozmawiali o wielu wyborach i wydarzeniach.

4) Instrukcja jest dobra. Co prawda ma dziwną strukturę, ale po dwukrotnym przeczytaniu rozumiałem 90% zasad. Miałem kilka niejasności (głownie dotyczących przechodzenia pomiędzy walkami a fabułą oraz upływu czasu podczas misji). Na szczęście po obejrzeniu filmiku z rozgrywką nie było już większych kłopotów. Co przy tak dużym rozmiarze gry jest moim zdaniem pozytywem. Na samych kartach znalazłem kilka literówek (co przy takiej ilości tekstu jest i tak imponująco dobrym wynikiem), ale nic nie przeszkadzało nam w graniu, więc ten aspekt oceniam bardzo dobrze. Podobnie elementy gry. Kupiłem całość razem z Nuclear Storage Boxem (czyli po prostu wielki pudłem z organizerami) i to była trafna decyzja. Te organizery bardzo ułatwiają obsługę gry i nie wyobrażam sobie grać wygodnie bez nich. Szczególnie bez pudełka do kart fabuły, które niesamowicie przyspieszało wybór i losowanie kart.

5) Rozstawianie plansz walk stało się pod koniec nieco upierdliwe. Szczególnie, jak już podpakowaliśmy naszych bohaterów, to zdarzało się, że rozstawianie plansz i figurek zajmowało więcej czasu, niż sama walka. No i buchalteria na koniec walki (nagrody, levelowanie, podział łupów) też zajmowała sporo czasu. Doszło do tego, że pod koniec kampanii niektóre walki po prostu pomijaliśmy, żeby po prostu iść do przodu z fabułą.

6) Figurki nie są jakieś wybitne, ale spełniają swoją funkcję. Machnąłem wszystko podkładem i Contrastem dla klimatu i od razu grało się dużo przyjemniej. Podobają mi się potwory i roboty, nieco mniej - postaci ludzkie (bohaterów i przeciwników). Nie chodzi nawet o brak szczegółów (który - prawdę mówiąc - zupełnie mi nie przeszkadzał). Bardziej o to, że po pierwsze figurki ludzkie mało się między sobą różnią i powodowało to kłopoty z prowadzeniem walk, a po drugie, że figurek ludzkich było zwyczajnie za mało typów. Kiedy ta sama figurka musi udawać trzech albo nawet czterech różnych przeciwników, to trochę to wybija z klimatu. Musieliśmy dołożyć trochę plastikowych żołnierzyków, ale z powodu innej skali to też było rozwiązaniem ułomnym.

7) Całą kampania z podstawki zajęła nam kilkanaście godzin (tak na oko - jakieś 12-14 godzin) i mamy przed sobą finał, który powinien się zamknąć w dwie godziny. Gdybyśmy grali idealnie zgodnie z zasadami, to pewnie wyszłoby dodatkowo jeszcze jakieś 3-4 godziny, czyli finalnie wszystko to około 20 godzin rozgrywki. I gra utrzymała nas przy sobie przez cały ten czas, co jest dużym komplementem, bo na przykład w Pandemica Legacy (pierwsze dwa sezony) musieliśmy grać z przerwami, z powodu "zmęczenia materiału".

8 ) Przed nami jeszcze dodatki, które zagramy pewnie wszystkie naraz, biorąc kampanię z Hybrids i karty z tych dwóch małych, żeby uniknąć powtarzalności kart spotkań (chodzi o losowe spotkania na drogach i w miastach). Mimo tak długiego czasu rozgrywki, entuzjazm mamy, więc rokuje to dobrze. I tę drugą kampanię też pewnie będziemy chcieli rozegrać na raz, bo co prawda można robić "sejwy" z rozgrywki, ale jest to dość upierdliwe i szczerze odradzam - rozstawianie gry naprawdę zajmuje dłuższą chwilę (na trzy osoby, tak ponad 20 minut).

9) Gdybym miał oceniać grę w skali BGG, to za przyjemność z rozgrywki dałbym 9/10, choć mam obiekcje co do regrywalności. Po raz drugi to tej samej kampanii raczej nie siądziemy. To historia była główną siłą napędową grania i odkrywanie jej po raz drugi raczej nie będzie tak samo pasjonujące. Ale z drugiej strony, przy ilu grach spędziłem tyle czasu, tak dobrze się bawiąc? Więc na pewno były to dobrze wydane pieniądze, a dodatki powinny załatwić kwestię powrotu do gry.

Podsumowując - jedno z moich najbardziej pozytywnych zaskoczeń planszówkowych w tym roku. Doskonała gra, dużo emocji i satysfakcja po każdej rozgrywce. Czekam na więcej :)

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 20 lip 2021, 21:00
autor: lotheg
garg pisze: 18 lip 2021, 00:09

8 ) Przed nami jeszcze dodatki, które zagramy pewnie wszystkie naraz, biorąc kampanię z Hybrids i karty z tych dwóch małych, żeby uniknąć powtarzalności kart spotkań (chodzi o losowe spotkania na drogach i w miastach). Mimo tak długiego czasu rozgrywki, entuzjazm mamy, więc rokuje to dobrze. I tę drugą kampanię też pewnie będziemy chcieli rozegrać na raz, bo co prawda można robić "sejwy" z rozgrywki, ale jest to dość upierdliwe i szczerze odradzam - rozstawianie gry naprawdę zajmuje dłuższą chwilę (na trzy osoby, tak ponad 20 minut).

Dzięki za szeroki opis :)

Czyli zagraliście na razie samą podstawkę, a Hybrids i dwóch małych nie rozpakowałeś, tak? Zastanawiałem się właśnie jak się zabrać za to :)

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 20 lip 2021, 22:25
autor: garg
lotheg pisze: 20 lip 2021, 21:00
garg pisze: 18 lip 2021, 00:09

8 ) Przed nami jeszcze dodatki, które zagramy pewnie wszystkie naraz, biorąc kampanię z Hybrids i karty z tych dwóch małych, żeby uniknąć powtarzalności kart spotkań (chodzi o losowe spotkania na drogach i w miastach). Mimo tak długiego czasu rozgrywki, entuzjazm mamy, więc rokuje to dobrze. I tę drugą kampanię też pewnie będziemy chcieli rozegrać na raz, bo co prawda można robić "sejwy" z rozgrywki, ale jest to dość upierdliwe i szczerze odradzam - rozstawianie gry naprawdę zajmuje dłuższą chwilę (na trzy osoby, tak ponad 20 minut).
Dzięki za szeroki opis :)

Czyli zagraliście na razie samą podstawkę, a Hybrids i dwóch małych nie rozpakowałeś, tak? Zastanawiałem się właśnie jak się zabrać za to :)
:)

A co dodatków, to dokładnie tak - po skończeniu podstawki rozfoliowałem wszystkie dodatki i włożyłem do pudełka. Jest to tak sprytnie zrobione, że jeśli chcesz rozegrać kampanię z Hybrids, to po prostu wyjmujesz karty z podstawki o określonych numerach i podmieniasz na te z dodatku. A te obydwa małe to po prostu karty spotkań, więc można je mieszać dowolnie.

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 20 lip 2021, 23:28
autor: garg
Jak najbardziej tak. Ja zrobiłem jeszcze prościej - podczas grania przekładaliśmy raz użyte karty na spód odpowiednich talii, a teraz do nowej kampanii użyjemy tylko tych nierozegranych z podstawki oraz wszystkich z dodatków. Można je tasować, można ułożyć po kolei - bez znaczenia.

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 21 lip 2021, 06:39
autor: Yuri
Gdyby tylko ta gra miała klimat klasycznego postapo, a nie sci-fi wersji to jadłbym toto łyżeczkami 😉 niemniej nie żywię nadziei, bo ie zanosi się by autor miał zamiar tworzyć nowe uniwersum, ma z tym chyba wystarczająco roboty 😉

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 21 lip 2021, 07:45
autor: gogovsky
Yuri pisze: 21 lip 2021, 06:39 Gdyby tylko ta gra miała klimat klasycznego postapo, a nie sci-fi wersji to jadłbym toto łyżeczkami 😉 niemniej nie żywię nadziei, bo ie zanosi się by autor miał zamiar tworzyć nowe uniwersum, ma z tym chyba wystarczająco roboty 😉
Czyli fallout, metro 2033 czy rycerze pustkowi nie są Sci-FI? Nie o rozumiem tego komentarza serio.

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 21 lip 2021, 15:34
autor: Yuri
gogovsky pisze: 21 lip 2021, 07:45
Yuri pisze: 21 lip 2021, 06:39 Gdyby tylko ta gra miała klimat klasycznego postapo, a nie sci-fi wersji to jadłbym toto łyżeczkami 😉 niemniej nie żywię nadziei, bo ie zanosi się by autor miał zamiar tworzyć nowe uniwersum, ma z tym chyba wystarczająco roboty 😉
Czyli fallout, metro 2033 czy rycerze pustkowi nie są Sci-FI? Nie o rozumiem tego komentarza serio.
I są i nie są. Chodzi mi o dodatek robotów zaawansowanych do formuły postapo. Nie wersja ala MadMax gdzie cofnęło mocno rozwój, ale wersja ala Horizon na PC, gdzie właśnie ta wysoka technologia ala sci-fi się uchowała.

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 28 lip 2021, 09:24
autor: Gucu102
Orientuje się ktoś, czy jest szansa na ponowny dodruk ?

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 28 lip 2021, 10:04
autor: Emil_1
Prędzej nowa kampania z nowym dodatkiem;)

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 28 lip 2021, 10:08
autor: jediwolf
Gucu102 pisze: 28 lip 2021, 09:24 Orientuje się ktoś, czy jest szansa na ponowny dodruk ?
Obstawiam kolejną zbiórkę, gdzie będzie cały stary content plus pewnie coś nowego :)

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 28 lip 2021, 10:25
autor: kiniol1
Yuri pisze: 21 lip 2021, 15:34
gogovsky pisze: 21 lip 2021, 07:45
Yuri pisze: 21 lip 2021, 06:39 Gdyby tylko ta gra miała klimat klasycznego postapo, a nie sci-fi wersji to jadłbym toto łyżeczkami 😉 niemniej nie żywię nadziei, bo ie zanosi się by autor miał zamiar tworzyć nowe uniwersum, ma z tym chyba wystarczająco roboty 😉
Czyli fallout, metro 2033 czy rycerze pustkowi nie są Sci-FI? Nie o rozumiem tego komentarza serio.
I są i nie są. Chodzi mi o dodatek robotów zaawansowanych do formuły postapo. Nie wersja ala MadMax gdzie cofnęło mocno rozwój, ale wersja ala Horizon na PC, gdzie właśnie ta wysoka technologia ala sci-fi się uchowała.
Oczywiście jeśli chodzi o setting to rzeczywiście bliżej mu do horizon zero dawn niż do np Fallouta. Aczkolwiek samo odczucie podczas rozgrywki i przebieg rozgrywki bardzo przypomina mi granie w stare dobre Fallouty (1 i 2). Głównie mam na myśli sposób poruszania się między lokacjami, spotkania w drodze, konstrukcję side-questów, walkę, przygotowania do wykonania konkretnego zadania. To wszystko bardzo mi przypomina wczesne Fallouty. Ja gorąco polecam.

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 28 lip 2021, 11:02
autor: strid3rr
kiniol1 pisze: 28 lip 2021, 10:25 Oczywiście jeśli chodzi o setting to rzeczywiście bliżej mu do horizon zero dawn niż do np Fallouta. Aczkolwiek samo odczucie podczas rozgrywki i przebieg rozgrywki bardzo przypomina mi granie w stare dobre Fallouty (1 i 2). Głównie mam na myśli sposób poruszania się między lokacjami, spotkania w drodze, konstrukcję side-questów, walkę, przygotowania do wykonania konkretnego zadania. To wszystko bardzo mi przypomina wczesne Fallouty. Ja gorąco polecam.
Mam podobne odczucia. Co prawda przechodzę dopiero pierwszą kampanię, ale fabułę umieściłbym gdzieś w gronie Fallouta, Waste Knights i Wasteland 2/3, a nawet czuję lekki klimat Cthulhu ;)

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 28 lip 2021, 12:16
autor: Yuri
Na razie postawiłem na Defenders of the Last Stand i Fallen Land w kwestii postapo. Ale pewnie przy następnym druku spróbujemy i to 😉

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 02 sie 2021, 15:49
autor: Cyel
Jeszcze nie grałem, dopiero jestem na etapie malowania figurek ;)
Obrazek

Mam pytanie w kwestii przeciwników-ludzi. Wszystkie figurki są wyposażone w karabiny, ale w grze występują chyba też bandyci z bronią do walki wręcz. Chętnie bym sobie skonwertował część figurek, by faktycznie miała taką broń (cenię sobie WYSIWYG). Nie wiem jednak czy i tak nie dojdzie do sytuacji gdy zabraknie mi "właściwie" uzbrojonych przeciwników do któregoś starcia, niezależnie ilu z nich przezbroję. W tym wypadku równie dobrze można nie konwertować żadnego. Na magnesowanie są trochę za mali ;)

Jest jakiś optymalny stosunek liczby figurek bandytów z bronią palną do tych z bronią do walki wręcz by w każdym starciu w grze mieć na nich WYSIWYG?

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 02 sie 2021, 16:09
autor: garg
Cyel pisze: 02 sie 2021, 15:49 [...] Mam pytanie w kwestii przeciwników-ludzi. Wszystkie figurki są wyposażone w karabiny, ale w grze występują chyba też bandyci z bronią do walki wręcz. Chętnie bym sobie skonwertował część figurek, by faktycznie miała taką broń (cenię sobie WYSIWYG). Nie wiem jednak czy i tak nie dojdzie do sytuacji gdy zabraknie mi "właściwie" uzbrojonych przeciwników do któregoś starcia, niezależnie ilu z nich przezbroję. W tym wypadku równie dobrze można nie konwertować żadnego. Na magnesowanie są trochę za mali ;)

Jest jakiś optymalny stosunek liczby figurek bandytów z bronią palną do tych z bronią do walki wręcz by w każdym starciu w grze mieć na nich WYSIWYG?
Wszystko zależy od tego, w ile osób będziesz grał. Gra ma regulowany poziom trudności w ten sposób, że przy mniejszej liczbie graczy podczas potyczek nie wystawia się na planszę wszystkich przeciwników przewidzianych w scenariuszu. Przy grze w cztery osoby na pewno potrzebujesz wszystkich figurek z bronią palną, a przy grze w dwie osoby - niektóre zostaną niewykorzystane. Czyli jeśli grasz w dwie osoby, możesz kilka figurek przezbroić. Ale ta liczba jest zmienna, więc trudno powiedzieć dokładnie. Nie wszystkie walki przejdziesz (zależy od wyborów podejmowanych w grze) i chyba nie da się z góry określić, ile tych figurek byś potrzebował.

Ja wziąłem plastikowe żołnierzyki :) .

Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

: 07 sie 2021, 12:01
autor: ixi24
A mnie ciekawi czy rozwijacie bazę?

My gramy w dwie osoby i przechodząc przez różne lokacje i zdobywając żetony modułów, zamieniamy je na ogniwa i od razu kupujemy interesujący nas sprzęt. Kompletnie nie widzimy sensu wracania do bazy (tracenia żywności i dni), aby zostawiać tam cenne zasoby na zbudowanie nowych pomieszczeń czy stworzeniu jakiś przedmiotów, które również wymagają zasobów i czasu.

Gra ktoś podobnie ?