Strona 8 z 29

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 07 gru 2015, 15:58
autor: Maxxx76
Tutaj nie budujesz talii.
Setup jest dość krótki, a sam rozgrywka spokojnie zamyka się w godzince :) W jeden wieczór można nawet całą kampanię machnąć :)

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 07 gru 2015, 17:26
autor: pendzik
Fruczak Gołąbek pisze:@RUNner


Jak myślicie do zwykłego pogrania, bez większych ambicji, w domu gra się nada??
Nada się. Mam podstawkę lotra i wq i jakoś na wq mam ochotę, a na władcę nie za bardzo. WQ to dla mnie taki luźniejszy, casualowy, bardziej losowy Mistfall. I wychodzi mu to na dobre.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 10 gru 2015, 09:14
autor: sanitariusz
A jak porównanie WQ:CG do karcianego Space Hulka?
Ma ktoś/grał ktoś w obie i może porównać?

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 10 gru 2015, 12:30
autor: Satyrius
Ogólnie Space Hulk bardzo mi się podoba i uwielbiam w niego grać. Jest wymagający czym przedstawia bardzo brutalny świat WH40k i jest identyczny w porównaniu do Warhammer Questa. Obie gry piorą Cię niemiłosiernie ale jakoś mi to nie przeszkadza ( zwycięstwo smakuje lepiej :)). Zdecydowanie na plus WHQ jest klimat, który moim skromnym zdaniem aż wylewa się z kart opisując nam co się dzieje. Przy 1 scenariuszu wchodzimy do kanałów w poszukiwaniu źródła zatrucia miasteczka Schompf i możemy być zmuszeni przedzierać się przez oblepione pajęczynami korytarze, które dodatkowo nas męczą (zmuszając do wyczerpania kolejnej akcji). Wiadomo trzeba trochę wyobraźni bo jak ktoś nie czuje klimatu to nic nie zrobisz. Uważam, że tego nie ma w Space Hulku w ogóle. Są praktycznie te same korytarze, drzwi itp.
Kolejna sprawa jest taka, że w WHQ Twoja postać się rozwija cały czas niezależnie od tego czy się wygra czy przegra co wydaje mi się bardzo dobrym rozwiązaniem. Ciężko trochę to porównywać bo SH nie jest grą typowo przygodową a raczej 1 razowym scenariuszem w której składy marines nic nie zdobywają - umiejętności ciągle te same, pojęcie ekwipunku nie występuje.
Oczywiście różnorodność jeżeli chodzi przeciwników jest zawsze taka sama w przypadku SH (chyba że zakupi się dodatek który wprowadza tyranidów). W WHQ nie ma też niewiadomo jakiego wyboru (jak na podstawkę), jednak każda gra jest inna. Występuje również podział na elity i zwykłe stwory co zaliczam zdecydowanie na plus. Główni bossowie? Również wygrywa WHQ.
Kasa jaką musimy dać za SH jest połowę niższa ( jak była przynajmniej dostępna w sprzedaży) co jest jej atutem.
W obie nie odmawiam gry ale zdecydowanie wolę WHQ.

Pozdrawiam

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 10 gru 2015, 12:40
autor: RUNner
Jak to mówią, zaczynam się "jarać jak flota Stanisa"? ;)
Mimo to czekam na polską wersję. Zresztą budżet do końca roku zamrożony, więc mimo że ciśnienie rośnie, łatwiej mi będzie przetrwać te kilka miesięcy.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 10 gru 2015, 14:59
autor: Olgierdd
A mi jednak ciśnienie nieco spadło. Gra wygląda dobrze i obiecująco, fajne połączenie mechanik Władcy Pierścieni LCG i Death Angela, ale ponieważ mam już w swojej kolekcji Pathfindera, to raczej zakup odpuszczę.
W każdym razie będę obserwował rozwój gry :)

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 10 gru 2015, 15:51
autor: Satyrius
Pathfinder (którego również mam i lubię) jednak gaśnie przy Warhammerze. Zwłaszcza poziom trudności Pathfindera (mówimy o Raise of The Runelords ) jest mało wymagający. Cieszy tam naprawdę fajny system rozwoju postaci jednak w tej pierwszej części nie rozwijało się nic oprócz głównej cechy do ataku (co miało ulec zmianie w Skulls and Shakles - ale nie grałem to nie wiem).
Dziś będę grał ostatnie 2 części kampanii i przebieram nogami :> a dawno tak nie czekałem na rozłożenie gry:)

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 10 gru 2015, 16:12
autor: Maxxx76
Mam podobnie. Ostatnio zajarałem się tak Magią i Mieczem ćwierć wieku temu :-D

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 11 gru 2015, 10:52
autor: godpuppet
Mieszanka LoTRa i SH:DA w świecie Warhammera? Kooperacja, solo, z rozwojem postaci? Szybka rozgrywka, bez deckbuildingu? Czuję, że ta gra może być dla moich dzieci tym, czym "Labirynt Śmierci" był dla mnie - czyli bramą do innych światów :D

A i ja się odnajdę komfortowo. Czekam na polską wersję i łykam jak młody pelikan.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 11 gru 2015, 11:36
autor: RUNner
Labirynt Śmierci :D Łza się w oku zakręciła, ale pamiętam te "epickie" przygody i walki z Bezimiennym!
Co do Warhammera, to wydaje mi się że ten świat jest dość przyjazny od strony fabularnej dla nowych graczy i karcianka może się przyjąć. Przynajmniej na to liczę, bo żona nie przepada za Tolkienem ("z kim związał się mój biedny syn??" ;)), ale na "młotka" chyba bardziej się otworzy.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 11 gru 2015, 12:24
autor: sirafin
Osoby odpowiedzialne za wstawki fabularne w podstawce Warhammer Quest na pewno lubią czarny humor, czytając wprowadzenia do misji, albo opisy kart akcji, człowiek nie raz zaśmieje się pod nosem :mrgreen:

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 11 gru 2015, 13:03
autor: Maxxx76
Tzw czarny humor :-)

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 11 gru 2015, 13:05
autor: Elrond
RUNner pisze:Labirynt Śmierci :D Łza się w oku zakręciła, ale pamiętam te "epickie" przygody i walki z Bezimiennym!
Moja pierwsza poważna gra i numer 1 z dzieciństwa :) Najbardziej miło wspominam Gerrudira i walkę ze "swarmem" Kronków hehe. Pamiętam też, że w 6 - osobowym składzie było trzech bohaterów i 3 uczniów ale trochę naginało się zasady i brało się 6 herosów. Ehh co to była za gra :)

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 12 gru 2015, 12:23
autor: Satyrius
Ahh skończona kampania :)

O dziwo wygraliśmy wszystkie scenariusze ale mieliśmy szczęście do legendarnych przedmiotów - czarodziej kolegium ognia otworzył skrzynkę pełną artefaktów :D ( 2 legendarne ) co tak dopakowało go, że szok. W zasadzie sam szerzył pożogę i zniszczenie w szeregach orków w ostatnim scenariuszu. Dodatkowo pułapka Elfki i Księga Uraz Krasnoluda robiły swoje lekko podszczypując Garroka w każdej prawie rundzie :)

Wrażenia co do całości kampanii bardzo pozytywne i co najważniejsze pomimo tylko 5 scenariuszy ma się ochotę rozłożyć grę na nowo i łupać, łupać, łupać!

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 13 gru 2015, 22:42
autor: Maxxx76
Jeszcze dobrze nie ograłem podstawki a już czekam na dodatki :)

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 29 gru 2015, 11:04
autor: Rafal75
Można gdzieś obejrzeć przykładową rozgrywkę?

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 29 gru 2015, 11:37
autor: Maxxx76
Na YouTube pewnie coś znajdziesz :-)

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 29 gru 2015, 12:21
autor: uday
Na BGG już ludzie coś powrzucali.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 29 gru 2015, 12:23
autor: Darboh
Rafal75 pisze:Można gdzieś obejrzeć przykładową rozgrywkę?
https://www.youtube.com/watch?v=Vsmx6D1IXpE
GEG chyba z 4 filmiki z WHQ nakręcił :)

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 04 sty 2016, 12:08
autor: RUNner
Obejrzałem film z rozgrywki i powiem tak - nieźle to wygląda. Jak tylko pojawi się wersja polska, od razu kupuję. Gra ma potencjał, a skoro dojdą dodatki to będzie już tylko lepiej. Ciekawe czy FFG zarżnie w tym momencie WP LCG? Dla dwóch gier kooperacyjnych chyba miejsca nie będzie... Sam po sobie widzę, że po cyklu Angmar Awakened już raczej nic nie kupię. W tej chwili przygód i kart jest cała masa. Ciężko to przerobić finansowo i mentalnie. Tematyka jest mi bliska ale wszystko ma swój kres i coś czuję, że FFG wyda jeszcze nowo zapowiadany cykl po czym zawiesi projekt. Ale to taka dygresja.
Warhammer Quest ma sporo tekstu na kartach więc cieszy mnie polonizacja.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 04 sty 2016, 19:50
autor: Maxxx76
Kiedyś muszą skończyć Władcę, ale pewnie nie wcześniej niż skończą sagę :-)
A na Warhammera warto czekać :-)

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 04 sty 2016, 19:56
autor: kamron6
Władca i tak ma coraz bardziej "odjechane" pomysły ;) Został chyba tylko wschód do wykorzystania :p

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 04 sty 2016, 20:19
autor: c08mk
Władca Pierścieni może jeszcze być kontynuowany latami biorąc pod uwagę szczegółowość z jaką pisał Tolkien. Na razie LotR LCG to jest kura która znosi złote jaja więc FFG nie zrezygnuje z tego tytułu tylko dlatego, że jest wydawany już parę lat. Musiałaby znacząco spaść sprzedaż (i nie mówimy tu o rynku polskim).

Z kolei Warhammer Quest jest karcianką ale nie jest grą kolekcjonerską. Na tyle dodatków co do WP nie ma co liczyć zwłaszcza, że jest to tytuł mocno obwarowany licencjami. W zasadzie już mogłyby być jakieś zapowiedzi dodatków, a na razie jest cisza.

Sam raczej bym się spodziewał, że szybciej zakończą linię produkcyjną WH:Q niż LotR LCGa. Zobaczymy co czas przyniesie.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 04 sty 2016, 21:52
autor: Rafal75
A ja stawiam na to że zakończą jakiś cykl lcg i będą rozwijać warhammera. Pamiętać trzeba ze na początku przyszłego roku wydadzą Legendę lcg...

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 05 sty 2016, 09:37
autor: Darboh
Rafal75 pisze:A ja stawiam na to że zakończą jakiś cykl lcg i będą rozwijać warhammera. Pamiętać trzeba ze na początku przyszłego roku wydadzą Legendę lcg...
Niestety nie na początku :( Premiera ma być na GenConie 2017.