Strona 8 z 12

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 13 sie 2011, 14:41
autor: waffel
Kontynuacja dyskusji z wątku co kupić:

viewtopic.php?f=43&t=14991

Hacan są jedną z największych potęg militarnych. Z trzema SD w HS ma production capacity 12 jeśli dobrze pamiętam (oczywiście doliczając Enviro Compensator), czyli jedną produkcją wystawia dwa prawie pełne carriery. Oni tylko nie wyglądają na rasę militarną, ale moim zdaniem są 100% militarni (no może 80%) tylko nie w kierunku War Sunów tylko Fighterów na Carrierach. Niemilitarne rasy to Xxcha i Yssaril, z czego Yssaril przez prosów jest uważany za jedną z najmocniejszych :) ze względu na możliwość skipowania tur i szacher macher z kartami akcji. Szkoda że nigdy nimi nie grałem :/ a Xxcha grałem raz i nie skończyliśmy, ale miałem dobre widoki na zwycięstwo albo mocne drugie miejsce. I to konkurentem do pierwszego miejsca był Muaat, a jeszcze zaznaczę że cały stół był doświadczony, nie to że kogoś zleszczyłem :)

Dla porównania Sardak Norr są słabi bo są bardzo powolni w pierwszych dwóch turach gry i nie rozwijają się tak szybko jak inne rasy. Co im z tego +1 do ataku jak już po pierwszej turze rasy z dwoma carrierami na początku mają więcej systemów i zasobów, a jak jakaś rasa startuje z XRD to w ogóle masakra. Dlatego lubię grać na Simulated Early Turns, to trochę ratuje powolne rasy.

Pewien problem mam z Jol Nar. Wiadomo, na początku słabi a potem mocni. Logiczne jest więc, że sąsiedzi powinni ich zabić (kompletnie wyeliminować) do max trzeciej tury. Tylko zawsze jakoś to głupio :/ człowiek rezerwował czas na ośmiogodzinną grę a po chwili może już tylko latać po piwo :/

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 13 sie 2011, 17:47
autor: Dain
Akurat przytoczyłeś trzy rasy z naszej aktualniej rozgrywki. Sardak Nor dostali od Hacanów, ja "Lazaxami" zjechałem Uniwersytet a w plecy wjechali mi Winnarianie... Jestem miedzy młotem a kowadłem... Dziś dokańczamy rozgrywke:D. Dupe ratuje mi tylko rasowa technologia która za wydanie 2 res. pozwala mi ominąć wymagania technologii.
Jeśli się tyczy niemilitarnych ras to wydaje mi się ze to właśnie Uniwersytet... Oni mają -1 do wszystkich combat rolls. To jest rasa która się broni a nie atakuje

Twilight Imperium 3rd Ed.

: 13 sie 2011, 18:09
autor: waffel
Zle napisalem - wyszlo "jedyne niemilitarne rasy to Xxcha i Yssaril" a chodzilo mi o "rasy niemilitarne, do ktorych nie zaliczam Hacan, to na przyklad Xxcha i Yssaril". Jol Nar oczywiscie czesto nie graja militarnie ale da sie w odpowiednich warunkach. Jesli masz pod reka duzy podwojny system (duza production capacity w dwoch SD) to mozesz w trzeciej turze miec war suna pelnego mysliwcow.

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 13 sie 2011, 19:14
autor: Dain
UPodczas wszystkich moich gier miałem wystawionego war suna 2 razy... dla mnie większą siłą bojową jest 6 cruiserów z 3 szybkości trafiająych na 6 i każy ma Ground forca:D. Musze przyznać ze jeszcze nie grałem tak aby mieć 3 SD w jednym systemie tak jak tu to opisałeś ale w takim wypadku konieczne jest chyba posiadanie Integreated Economy??
W wątku "Zaasady, pytania" zadałem kilka pytań czy mozesz tuta odpowiedzieć jak wy to rozwiązaliście??

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 13 sie 2011, 19:35
autor: waffel
Nie mam drugiego dodatku, nie pomogę.

Hacanami nie wiem jak grać inaczej niż trzy SD w HS :) chyba że masz pod nosem bardzo tłusty podwójny system. A po co tu Integrated Economy? To to co pozwala jakby produkować w systemie obok? No fajna technologia, ale z tego co pamiętam jest bardzo wysoko a ja prawie nigdy nie gram na technologię.

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 13 sie 2011, 20:02
autor: Dain
no troszeczke drogi jest a zeby wystawic do przyleglego musi byc on aktywowany wcześniej... Zastanawiamy się tylko czy jeśli sie produkuje z " produkcji" lub "Imperialnej2" czy tez muszą być aktywowane przyległe zeby wystwić tam jednostki.

Co do drugiego dodatku to polecam zakup. Przedstawiciele, najemnicy i najwazniejsze, scenariusz... miodny:D. Niestety odpada kilka opcji. Między innymi, generałowie ale to mozna przezyc z uwagi na karty zdrad. Znajomy który walśnie gra Hacanami ma 4 najemników w tym momencie i uwierz miz e z tego powodu głównie Sardak Nor dostaje cięzkie lanie od Hacanów

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 13 sie 2011, 22:52
autor: waffel
Na pewno nie kupię dodatku do gry w którą gram maksymalnie dwa razy w roku. W ogóle że jeszcze ją trzymam to głównie sentyment.

Co do pytania o zasady to nie widzę dlaczego przy produkcji ze strategii miałoby być inaczej niż przy produkcji z aktywacji. Skąd pomysł? Bo nie chce mi się otwierać gry i wszystkiego analizować :)

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 14 sie 2011, 10:44
autor: JB
Pewnie stad, ze na karcie strategii pisze, ze nie aktywuje sie systemu. Ale nie wiem jak to sie ma do Integrated Economy, bo gry juz nie mam i nie wiem jaki jest tekst na tej technologii.

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 14 sie 2011, 10:58
autor: waffel
Otworzyłem sobie na szybko drzewko technologii i tam jest napisane

When producing units
place them in any
activated, adj. system
that is empty or
friendly. Place PDS and
GF on any friendly
planet in range

Nadal nie widzę czemu ten sąsiedni system miałby nie musieć być aktywowany. To że system produkujący, ten z SD, nie jest aktywowany, według mnie nic nie zmienia. Oczywiście zaraz ktoś otworzy FAQ i mi pokaże, że nie mam racji :)

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 14 sie 2011, 11:02
autor: JB
A to pewnie jest jak piszesz. Tekstu na tej technologii nie pamietalem.

Twilight Imperium 3rd Ed.

: 14 sie 2011, 12:46
autor: waffel
No ja oczywiscie tez nie i korzystalem z pierwszego z brzegu drzewka technologii z bgg bo nie chce mi sie sciagac pudla z szafy i szukac jednej karty :) ale faqa juz mi sie nie chcialo czytac.

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 14 sie 2011, 14:14
autor: Dain
Jeszce takie pytanko... Próbowaliśmy zagrać wczoraj na karty strateggi : Inicjatywa zamiast leadershipa i logistyka zamiast produkcji. Troszke to uczyniło gre mniej agresywną a wy na jakis strategie grywacie?

Twilight Imperium 3rd Ed.

: 14 sie 2011, 14:34
autor: waffel
W instrukcji Shattered Empire masz napisane, ze dowolnie wymieniac powinno sie tylko np tech na tech2, warfare na warfare2 itd. Strategie bez numerkow (inicjatywa/liderka, imperial/biurokracja itd) to taki kompletny silnik polityczno-inicjatywowo-objectivowy ktorego nie nalezy ruszac. Albo grasz na stary komplet albo na nowy komplet. Tzn. jesli gralo Ci sie dobrze to nic mi do tego :) ale zastanawialem sie juz nad tym tematem i gram po prostu wylacznie na nowe strategie i koniec.

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 14 sie 2011, 19:50
autor: Dain
wszystko było ze starych czyli czarne . wzielismy tylko political2 , imperial2, trade 3 i tech.2.

Ciezko jest z tymi strategiami . Jest ich juz okolo20 i trzeba sie namyslic zeby to dzialalo sprawnie i ładnie

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 14 sie 2011, 20:08
autor: waffel
W poprzednim poście napisałeś zupełnie co innego :) a ja nawet nie wiedziałem że w nowym dodatku są nowe strategie, więc Political 2 i Trade 3 to zupełnie nieznane mi cuda :)

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 14 sie 2011, 22:03
autor: Dain
Inicjatywa i Logistyka jest z podstawki i tak napisałem tez wcześniej. Chodziło mi o to czy po zagrania na karty strategii z dodatku i następnie powrócenie do podstawki czy gra tez wam sie wydaje mniej agresywna.

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 14 sie 2011, 22:11
autor: waffel
Na strategie z podstawki grałem ze dwa-trzy razy wiele lat temu więc nie pamiętam jak to było :) Jeszcze objectivy z dodatku są bardziej agresywne, też gram tylko z nimi.

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 13 lis 2011, 01:43
autor: kamiya
wlasnie skonczylismy partyjke i pojawilo sie nowe pytanie.
chodzi o najemnika - Daffren'a
"At the end of Strategy Phase, you nay give this Mercenary to another player to trade Strategy Cards with that player. Limit Once per round"

no i tu pojawia sie pytanie - kupujemy najemnika musimy go wystawic na planecie Gruond face up - na dodatek jesli jest on sam tracimy planete bo zamienia sie na neutral zgodnie z regułami dotyczącymi controlling planet w akapicie o najemniku - czy tak tez jest w przypadku otrzymania tego goscia ?? czy mozna go wystawic w przestrzeni ?

dzis w ten sposob jeden z graczy stracił swój home system - dostal najemnika a jedyna planeta ktora mu zostala byl home bez piechoty.
jesli ktos ma jakies klaryfikacje apropo takiego przypadku niech da znac.

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 11 lis 2013, 19:34
autor: Rocy7
Istnieje jakiś nieoficjalny sensownie działający wariant 2 osobowy do TI? Ile trwają takie partie?

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 12 lis 2013, 09:19
autor: farmer
Ha,
ostatnio z kuzynem spróbowaliśmy wariant 2-osobowy obmyślony na gorąco i...
... szczerze mówiąc było super :P.
Na pewno lepiej niż na 3-ech, a może nawet i 4-ech.

Plusem jest to, że wariant jest BARDZo prosty (praktycznie nie zmieniamy żadnych zasad).
Nam pełna partia, wraz z rozkładaniem i składaniem zajęła około 3 godzin.

Poproszę autora, to może opisze zasady :).

pozdr,
farm

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 12 lis 2013, 12:20
autor: skoti
Ha! A no tak, wariant wymyślony w trakcie jedzenia obiadu, i o dziwo dawał radę. :D


Więc zmiany są bardzo proste i dotyczą w zasadzie, rozstawienia początkowego.

1. Każdy z graczy losuje po dwie karty ras. I wybiera jedną z nich jako wiodącą i Bierze jej karty.
2. W trakcie ustawiania wszechświata, rozstawiamy jedynie 2 kręgi, a nie trzy (trzeba wyeliminować część planet, najlepiej tak, żeby był mniejszy stosunek asteroidów).
3. Rozstawienie Światów Startowych wszystkich 4 ras jest identyczne jak w przypadku gry na 4 osoby (z tym, że są ustawiane na 2, a nie 3 kręgu). Ważne żeby ustawić światy na przeciwlegle, w X – tzn. tak żebyśmy od razu mieli wrogi świat w bliskiej odległości, przy obu naszych systemach.
4. Na naszych obu Światach Startowych ustawiamy figurki jednostek z odpowiednich kart ras – oczywiście w jednym kolorze.
5. Jedyną zmianą w trakcie samej rozgrywki jest to, iż zawsze wybieramy po 2 karty strategii.

I to wszystko. Takie rozstawianie sprawia, że walka zaczyna się szybciej, bo od razu mamy większą ilość jednostek i mamy bliżej do przeciwników – co w rezultacie skraca grę i czyni ją zacieklejszą. Cała reszta gry bez żadnych zmian.

Re: Odp: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 12 lis 2013, 15:30
autor: Rocy7
Dzieki

Wysłane z mojego MT11i

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 12 lis 2013, 15:35
autor: skoti
Daj znać jak się grało i jakbyś wpadł na jakieś usprawnienia :)
Bo my na razie graliśmy tylko raz, i sam jestem ciekaw jak następne gry na 2 będą wyglądały.

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 12 lis 2013, 16:46
autor: sirkozi
Ktore koszulki od maydaya wybrac? Wedlug ich rozpiski mini american beda pasowac, ale np. do chaosu w starym swiecie podaja mini chimera, a te gry niby maja ten sam format kart (zolte ffg)...

Re: Twilight Imperium 3rd Ed.

: 13 lis 2013, 08:38
autor: farmer
Według mnie koszulki na karty do TI nie są potrzebne - kart nie używa się często, a w szczególności, nie trzyma się ich w ręce. Karty nie mają zatem zbyt wielu okazji by ulec zużyciu i/lub zniszczeniu.

Jeśli jednak będziesz chciał zakoszulkować, to niestety nie potrafię pomóc w kwestii rozmiaru.

pozdr,
farm