Strona 8 z 65

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

: 27 lis 2018, 12:17
autor: elbruus
Dietrich pisze: 27 lis 2018, 00:14 Próbował ktoś może drukować te duchy promo w drukarni albo wiecie może czy da się jeszcze skądś je sprowadzić żeby nie trzeba było dwa lata czekać?
Poszukaj watku w dziale Zamówienia Zbiorowe.

Re: Spirit Island (Coopowy antycatan)

: 27 lis 2018, 17:50
autor: Dietrich
gregos pisze: 27 lis 2018, 00:27
Dietrich pisze: 27 lis 2018, 00:14 Próbował ktoś może drukować te duchy promo w drukarni albo wiecie może czy da się jeszcze skądś je sprowadzić żeby nie trzeba było dwa lata czekać?
W takich sprawach, to najlepiej kontaktować się z Planszowym Dobromirem.
Dzięki wielkie za pomoc, udało się zamówić!

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 07 gru 2018, 09:35
autor: cezarr
Mam wrażenie (pierwsze), że Branch and Claw robi z tej gry przygodówkę. Ale i tak, tak jak tu pisaliście, jak spróbowałem, to nie chce już grać bez tego dodatku. :)

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 07 gru 2018, 12:10
autor: feniks_ciapek
cezarr pisze: 07 gru 2018, 09:35 Mam wrażenie (pierwsze), że Branch and Claw robi z tej gry przygodówkę. Ale i tak, tak jak tu pisaliście, jak spróbowałem, to nie chce już grać bez tego dodatku. :)
Bez przesady, po prostu więcej się dzieje na tej wyspie. Ale żeby od razu przygodówka ;)

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 19 gru 2018, 07:50
autor: cezarr
Ale mi się dobra gra trafiła wczoraj! :)

Drugi raz kontra Anglia, na 3 poziomie. Od razu nastawiali masę miast i miasteczek, po dwoch rundach mieli ich mnóstwo, bo jakoś nie miałem pomysłu co robić z mocami swojego ducha (grałem tym River cośtam). Wyglądało to na szybką porażkę, więc zdesperowany zacząłem od razu dobierać karty dużych mocy. Podeszły mi takie, że w jednej rundzie moi Dahani dowalili Anglikom za 16 punktów (szybka moc: każdy atakował za 2, a było ich 4, a do tego mogłem ją powtórzyć), zniszczyli na raz 3 miasta i 3 miasteczka (a z siedmioma w jednej krainie z Anglią się od razu przegrywa), wygenerowali masę strachu, dzięki czemu przestawiłem kluczowe miasteczko w innej krainie i zepsucie się nie skaskadowało (a to byłby mój koniec). Potem jeszcze podmienilem im obok ostatnie miasto na miasteczko i nie zauważyłem, że już wygrałem, tylko najpierw się jeszcze wybronilem w fazie zniszczeń i dopiero przy budowaniu się zorientowałem, że już po wszystkim. :)

Co za gra! :D

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 31 gru 2018, 12:05
autor: vinnichi
Zastanawiam się skąd takie zafascynowanie tym tytułem, przeglądam instrukcję i filmiki i mam wrażenie, że w grze chodzi tylko o dobrą kombinację kart która pozwoli jak najmocniej uderzyć. Na przykład w Robinsonie jest budowanie, wymyślanie, polowanie, wydaje się, że dużo więcej. A jednak patrząc po opisach jak wyżej gra daje mnóstwo emocji, w czym tkwi największy plus tej gry?

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 31 gru 2018, 12:21
autor: rattkin
Intrygujące manipulacje stanem gry, które tworzą zaskakujące układy zagadek do rozwiązania. "Najmocniej uderzyć" dla każdego ducha oznacza trochę co innego - czasem coś bardzo nie wprost.

A także autentyczne narastające poczucie "sprawczości" - na początku może się bardzo niewiele, ale z upływem czasu, można coraz więcej i więcej, by na końcu poczuć, że wystarczy niemal dosłownie pstryknąć palcem by legły w gruzach całe społeczności.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 31 gru 2018, 12:27
autor: Gizmoo
vinnichi pisze: 31 gru 2018, 12:05 A jednak patrząc po opisach jak wyżej gra daje mnóstwo emocji, w czym tkwi największy plus tej gry?
Grałem tylko dwa razy, więc żaden ze mnie ekspert, ale przede wszystkim gra daje dużo satysfakcji z wygranej i z prawidłowego zagrywania sekwencji kart. Emocji moim zdaniem w tym tytule nie ma, ale zabawa jest bardzo satysfakcjonująca, kombinowanie nad optymalnymi zagraniami potrafi palić zwoje, a poza tym - jest klimacik i są doskonałe ilustracje (choć moim zdaniem kilka rozwiązań graficznych mogłoby być lepszych). To jest po prostu bardzo dobra kooperacja, szczególnie dla kogoś, ktoś lubi karcianki i tworzenie ciekawych układów z kart. Nie jest to gra, którą chciałbym mieć na półce, ale zawsze chętnie zagram.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 31 gru 2018, 12:31
autor: stalker7
rattkin pisze: 31 gru 2018, 12:21 Intrygujące manipulacje stanem gry, które tworzą zaskakujące układy zagadek do rozwiązania. "Najmocniej uderzyć" dla każdego ducha oznacza trochę co innego - czasem coś bardzo nie wprost.

A także autentyczne narastające poczucie "sprawczości" - na początku może się bardzo niewiele, ale z upływem czasu, można coraz więcej i więcej, by na końcu poczuć, że wystarczy niemal dosłownie pstryknąć palcem by legły w gruzach całe społeczności.
No jest coś takiego :) pod koniec gry można taką turę zrobić, że zmiatasz pół wyspy najeźdźców z powierzchni.
@vinnichi
Gra jest po 1 piękna, po 2 bardzo klimatyczna, po 3 bardzo przyjemna, nie trudna a jednak ze sporą dozą głębi strategiczno-taktycznej, jest ukochany element rozwijania się(postaci), budowanie własnej talii mocy i cudów, przy tym kombinowanie co zrobić by zaraz nie przegrać gry, lub by nie dopuścić do sytuacji w której już machina przeciwnika tak się napędzi, że nie damy rady jej powtrzymać. Do tego każda partia jest inna, bo karty są losowe (talia mocy, talia strachu, talia przeciwnika, w dodatku eventy;) ) Różne bóstwa które działają diametralnie inaczej, i kilka strategii które można obrać lub wymieszać ze sobą.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 31 gru 2018, 12:56
autor: vinnichi
Dzięki za opinie, zobaczymy czy mnie wciągnie ta nawiedzona wyspa

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 31 gru 2018, 14:02
autor: Gatherey
Zagrałem jakieś 10 gier na pożyczonym egzemplarzu i kilka spostrzeżeń:

1. Stosunek cena/jakoś komponentów to jakaś kpina - za 300zł (cena podstawki) dostajecie karty (wow!) + jakieś tekturowe żetony + liche figurki. Ja rozumiem, że nie jest to gra figurkowa, dobrze, ale albo cena mogłaby byc niższa, albo te figurki mogłyby zaprojektowane inaczej.

2. Jeśli chodzi sam gameplay - po tych kilku rozgrywkach gra zaczęła się robić nudna. Wszystkie respy był praktycznie do wyliczenia i zagrania wokół oprócz kart Eventów z dodatku - gdybym miał kupować/grać ponownie to tylko z nimi.

3. Owszem - 10 rozgrywek to nic w porównaniu do nieskończoności (takie opinie na temat regrywalności się pojawiają), ale jakoś hype mi opadł. Gra solo to tylko układanie kolejnych sekwencji kombogennych, które mi zabierają fun z gry. Chociaż muszę przyznać, że jak raz rozwaliłem wszystkie miasta i zamki to mi się morda uśmiechnęła.

Podsumuwując - wg mnie gra nie jest dla każdego, zależy czego się od niej oczekuje. Ja się rozczarowałem, ale rozumiem tych, którzy mają ją w swoich topkach.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 31 gru 2018, 14:51
autor: feniks_ciapek
Z ciekawości - grałeś ze scenariuszami i przeciwnikiem, czy czystą grę na poziomie 0? Sam, czy z kilkoma duchami?

Gra się imo bardzo dobrze skaluje i ciężko jest być graczem alfa, zwłaszcza przy składzie 3-4 osoby.

Mi się też podoba klimat, ale jak ktoś podchodzi do gier na sucho, to pewnie go aż tak bardzo nie zachwyci.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 31 gru 2018, 14:55
autor: Gatherey
feniks_ciapek pisze: 31 gru 2018, 14:51 Z ciekawości - grałeś ze scenariuszami i przeciwnikiem, czy czystą grę na poziomie 0? Sam, czy z kilkoma duchami?

Gra się imo bardzo dobrze skaluje i ciężko jest być graczem alfa, zwłaszcza przy składzie 3-4 osoby.

Mi się też podoba klimat, ale jak ktoś podchodzi do gier na sucho, to pewnie go aż tak bardzo nie zachwyci.
2 gry zagrałem na sucho, później wrzuciłem juz wszystko na różnych poziomach trudności. Grałem solo na 2 duchy. Klimatu nie wyczułem :D

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 31 gru 2018, 15:04
autor: vinnichi
@Gatherey
No i poruszyłeś kwestię która mnie właśnie najbardziej powstrzymuje przed zakupem. Czy samo odkrywanie kombo wciągnie mnie na tyle żeby w nią grać

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 31 gru 2018, 15:11
autor: rattkin
Trzeba też dodać, że to jeden z tych niewielu coopów, w którym każdy gra tyle samo, w miarę niezależnie i dużo, a nie obraca się wokół "no to teraz sobie podyskutujcie, a ja potem ustawię pioneczki jak mi się spodoba".

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 31 gru 2018, 15:13
autor: feniks_ciapek
Gatherey pisze: 31 gru 2018, 14:55 Klimatu nie wyczułem :D
Na to to już się wiele nie poradzi :)

Mi się podoba to, jak różne duchy sprytnie łamią zasady - np. ocean pozwala wypychać do oceanów, inny przesuwa obecność razem z Dahanami, inny atakuje razem z bestiami. Jeszcze inny nie może niszczyć, tylko generuje strach. I każdy z nich ma do tego dorobioną fajną nazwę, ciekawe moce początkowe i historyjkę. Jeśli kogoś takie rzeczy nie bawią, to Spirit Island będzie trochę bardziej złożoną Pandemią. Takim polecam Mage Knighta ;)

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 31 gru 2018, 15:15
autor: bjago999
Jeżeli macie 4ta lub 5ta edycję podstawki lub/i 3cia edycję dodatku, która posiada błędy o których dużo by mówić to wydawca oferuje errata pack za 0.95$:
https://store.greaterthangames.com/spir ... -pack.html
Kod rabatowy na wysyłkę:
SHIPERRATA

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 01 sty 2019, 16:12
autor: Zack
bjago999 pisze: 31 gru 2018, 15:15 Jeżeli macie 4ta lub 5ta edycję podstawki lub/i 3cia edycję dodatku, która posiada błędy o których dużo by mówić to wydawca oferuje errata pack za 0.95$:
https://store.greaterthangames.com/spir ... -pack.html
Kod rabatowy na wysyłkę:
SHIPERRATA
super dzięki za info. miło z ich strony.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 17 sty 2019, 10:13
autor: vinnichi
Czy ktoś już dostał taki errata pack? Jaki jest czas oczekiwania?

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 17 sty 2019, 10:28
autor: gregos
vinnichi pisze: 17 sty 2019, 10:13 Czy ktoś już dostał taki errata pack? Jaki jest czas oczekiwania?
Ok. 10-14 dni.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 17 sty 2019, 10:35
autor: vinnichi
Ok dzięki, na dniach powinni dosłać

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 22 sty 2019, 10:02
autor: raj
To jest wątek do dyskusji o grze a nie o prawie i praktykach celnych i transportowych. Nie offtopować.
Rozumiem 2-3 posty dotyczące ogólnych informacji o czasie przesyłki itp ale radosna dyskusja o tym oraz wysyp postów typu "A mi jeszcze nie doszło i czeka i czekam" są nie na miejscu.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 27 sty 2019, 21:59
autor: vinnichi
Z 6 sztuk dostępnego dodatku na trollach przed weekendem został 1, nieźle, na bgg nota 8.8, czy ktoś może wrzucił dodatek odrazu z podstawką do gry? Czy jednak warto rzeczywiście rozegrać kilka partii w podstawkę na rozgrewkę?

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 27 sty 2019, 22:12
autor: stalker7
vinnichi pisze: 27 sty 2019, 21:59 Z 6 sztuk dostępnego dodatku na trollach przed weekendem został 1, nieźle, na bgg nota 8.8, czy ktoś może wrzucił dodatek odrazu z podstawką do gry? Czy jednak warto rzeczywiście rozegrać kilka partii w podstawkę na rozgrewkę?
ogólnie z dodatkiem jest lepsze, ale sama podstawka też jest miodna :)

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 28 sty 2019, 02:47
autor: feniks_ciapek
vinnichi pisze: 27 sty 2019, 21:59 Z 6 sztuk dostępnego dodatku na trollach przed weekendem został 1, nieźle, na bgg nota 8.8, czy ktoś może wrzucił dodatek odrazu z podstawką do gry? Czy jednak warto rzeczywiście rozegrać kilka partii w podstawkę na rozgrewkę?
Polecam zacząć od wersji bez dodatku w trybie uproszczonym - określone karty rozwoju duchów, brak efektów blight itp. To dobrze pokazuje system, a dla niektórych nawet na tym poziomie gra bywa trudna. Natomiast potem może z 1-2 rozgrywki normalne z jakimś przeciwnikiem i może scenariuszem. I tyle. Dalej koniecznie z dodatkiem, bo gra staje się znacznie ciekawsza - przynajmniej w moim odczuciu.