Strona 8 z 8

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 11 sie 2021, 22:32
autor: eveni
Dejw87 pisze: 11 sie 2021, 16:14 Czy jest ktoś kto reklamował plansze i dostał nowe albo dostał chociaż jakąś informacje? Reklamacja zgłoszona 3 miesiące temu i cisza.
Reklamowałam już dawno, ostatnio pytałam czy coś nowego wiadomo w tej sprawie:
"Niestety - sami czekamy na odpowiedź drukarni z Chin. Jak tylko plansze się pojawią, będziemy o tym na bieżąco informować.".

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 20 paź 2021, 01:41
autor: dawid
Do wczoraj udało nam się rozegrać jakieś 10 rozgrywek w Smartphona (zawsze w 4 lub 5 osób). Przyznam, że całkiem lubię tą grę. Bardzo łatwe zasady, szybko się tłumaczy, rozgrywka bardzo dynamiczna. U nas jest to idealny tytuł kiedy wpadają mniej ograni gracze.

Podoba mi się, że praktycznie każda strategia ma szansę wygrać. U nas najczęściej wygrywali gracze, którzy pod koniec gry dawali maksymalną cenę, ale "Chińczykom" też się czasem zdarzało. Ilość tur wydaje się idealna, gdyby była 1 runda mniej to tanie telefony wygrywałyby za każdym razem.

Wczoraj natomiast zdarzyło nam się po raz pierwszy zagrać w 3 osoby na małej planszy. TL:DR Dramat.
Doszło do sytuacji, że w pierwszej rundzie każdy z graczy zdobył tanie Wi-Fi i każdy z graczy w pierwszej rundzie postawił 2 siedziby w lokalizacjach gdzie są tylko 2 sloty. To sprawiło, że 3 z 7 lokalizacji od samego początku są praktycznie wyłączone z jakiejkolwiek rywalizacji.
Ponadto bardzo nie podoba mi się łączenie pól z wymaganiami cenowymi lub technologii. To sprawia, że pól z czystą technologią jest mało i pod koniec gry posiadanie technologii nie daje zbyt dużo korzyści.
Wyłączając 3 lokalizacje, które były zabetonowane na samym początku pozostają 22 pola gdzie można coś sprzedać. Ustawiając sobie najniższą cenę można sprzedać na 15 z tych 22 pól.
Mając na uwadze, że nie ma gdzie sprzedawać każdy ustawiał minimalną cenę. Każdy też naprodukował z 15-16 jednostek. Oczywiście był remis w cenie i zaczynał ten, który przez całą grę radził sobie najgorzej. Oczywiście wykorzystał swoje 16 jednostek. 2 gracz już prawie nic nie mógł zrobić. 3 gracz tylko w tym swoim zabetonowanym miejscu z dwoma siedzibami. Oczywiście rozpoczynający gracz wygrywał.
Ekscytacji w tym co kot napłakał.

O ile podstawka to dla mnie solidne 7/10 i chętnie gram z mniej doświadczonymi graczami, tak mapa z 1.1 to jakiś 3/10 babol, który się do niczego nie nadaje (oczywiście powyższy przykład był spowodowany głównie przez technologię WiFi, może się tak poukładać technologia, że nie będzie aż tak słabo. No ale wolę nie ryzykować).

Cieszę się tylko, że 1.1 spróbowałem po wyrobieniu sobie zdania na temat tej gry. Gdybym zaczął od małej mapy to wystawiłbym na sprzedaż w połowie pierwszej gry.

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 20 paź 2021, 08:11
autor: polwac
Czy nie jest tak, że mała mapa ma sens tylko pod dwóch graczy?

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 20 paź 2021, 09:50
autor: dawid
Ma pola startowe dla 3 graczy, ma sloty cen produktu dla 3 graczy oraz 3 miejsca usprawnień technologii. Założyłem, że będzie działać w 3 osoby.
Niestety nie.

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 20 paź 2021, 10:11
autor: dwaduzepe
dawid pisze: 20 paź 2021, 09:50 Ma pola startowe dla 3 graczy, ma sloty cen produktu dla 3 graczy oraz 3 miejsca usprawnień technologii. Założyłem, że będzie działać w 3 osoby.
Niestety nie.
3 graczy to chyba jedyna ilosc, w ktorej ta gra nie dziala:)

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 20 paź 2021, 10:53
autor: Szewa
To jedna z tych gier w które się zagrało, dobrze się bawiło, a następnie się zapomina, bo wraca się do starych tytułów :P

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 20 paź 2021, 11:07
autor: pcyzm
Szewa pisze: 20 paź 2021, 10:53 To jedna z tych gier w które się zagrało, dobrze się bawiło, a następnie się zapomina, bo wraca się do starych tytułów :P
Ale jak się chcę wyciągnąć od czasu do czasu to z drugiej strony pamięta się większość zasad i wystarczy krótkie przypomnienie.

I tak najlepiej gra mi się na maksymalną liczbę osób. Na 2 graczy ta mała plansza działa, ale szczerze mówiąc wolę zagrać w coś mniejszego niż ustawiać całą grę dla takiego pojedynku.

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 07 sty 2022, 15:16
autor: domi_00
eveni pisze: 11 sie 2021, 22:32
Dejw87 pisze: 11 sie 2021, 16:14 Czy jest ktoś kto reklamował plansze i dostał nowe albo dostał chociaż jakąś informacje? Reklamacja zgłoszona 3 miesiące temu i cisza.
Reklamowałam już dawno, ostatnio pytałam czy coś nowego wiadomo w tej sprawie:
"Niestety - sami czekamy na odpowiedź drukarni z Chin. Jak tylko plansze się pojawią, będziemy o tym na bieżąco informować.".
My też ostatnio pytaliśmy, ale brak odzewu ze strony Portalu, więc raczej kiepsko to widzę…

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 28 maja 2022, 06:34
autor: darek88
Parę dni temu dostałem maila że nowe plansze przyszły i potrzebują adresu do wysyłki.

Lepiej późno niż wcale..

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 28 maja 2022, 09:31
autor: Atk
darek88 pisze: 28 maja 2022, 06:34 Parę dni temu dostałem maila że nowe plansze przyszły i potrzebują adresu do wysyłki.

Lepiej późno niż wcale..
Tylko się cieszyć, że międzynarodowy druk w końcu doszedł do skutku.

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 29 maja 2022, 22:25
autor: XLR8
Zagrane na 4 graczy. Smartphone inc nie porwał. Gra na sporo zalet: piękne wykonanie, proste zasady, bardzo szybka rozgrywka. Jednak problemem jest tutaj brak pewnej kontroli nad tym coś się dzieje. Mechanika jest bardzo ciekawa i nowatorska jednak sama faza sprzedaży jest bardzo trudna do przewidzenia. Niestety rund jest mało i każda sprzedaż, czy zmiana ceny może mieć kolosalne znaczenie. Mechanika to tak naprawdę licytacja, ale w ciemno. Przez to, że gra jest tak prosta nikomu nie chce się zbytnio wszystkiego liczyć i trochę graliśmy na pałę. Co nigdy nie jest dobrą oznaką.
Na razie uczucia są mieszane i chyba trzeba będzie zagrać jeszcze raz.

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 19 wrz 2023, 10:57
autor: Ralif
Długo wstrzymywałem się przed zakupem tego tytułu ze względu na wątpliwe recenzję. Przykładowo, że najtańsza cena zawsze wygrywa.

Moja grupa zagrała w to już 6 razy. Siadło i to mocno! Szybka rozgrywka, na wieczór gramy po 2 partię. Do tego jest mnóstwo negatywnej interakcji. Co do nieprzewidywalności cen? Da się podpatrzeć co kto jaką strategie przyjmuje i na tej podstawie dobrać cenę. Tak zostałem ograny w przedostatniej rozgrywce.

Co do niskiej ceny, faktycznie na początku było "to zbyt mocne" jednak ostatnią rozgrywkę wygrałem największymi cenami zostawiając innych w tyle. Kwestia ogarnięcia co gdzie kłaść.

Szczerze? Biorąc pod uwagę fun/cenę/prostotę wejścia to mocno polecam!

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 19 wrz 2023, 13:38
autor: piter555
Ralif pisze: 19 wrz 2023, 10:57 Długo wstrzymywałem się przed zakupem tego tytułu ze względu na wątpliwe recenzję. Przykładowo, że najtańsza cena zawsze wygrywa.

Moja grupa zagrała w to już 6 razy. Siadło i to mocno! Szybka rozgrywka, na wieczór gramy po 2 partię. Do tego jest mnóstwo negatywnej interakcji. Co do nieprzewidywalności cen? Da się podpatrzeć co kto jaką strategie przyjmuje i na tej podstawie dobrać cenę. Tak zostałem ograny w przedostatniej rozgrywce.

Co do niskiej ceny, faktycznie na początku było "to zbyt mocne" jednak ostatnią rozgrywkę wygrałem największymi cenami zostawiając innych w tyle. Kwestia ogarnięcia co gdzie kłaść.

Szczerze? Biorąc pod uwagę fun/cenę/prostotę wejścia to mocno polecam!
zgadzam się :)

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 19 wrz 2023, 19:05
autor: Azel
Ralif pisze: 19 wrz 2023, 10:57 Co do niskiej ceny, faktycznie na początku było "to zbyt mocne" jednak ostatnią rozgrywkę wygrałem największymi cenami zostawiając innych w tyle. Kwestia ogarnięcia co gdzie kłaść.
Strategia "niskiej ceny" może chyba tylko zagwarantować zwycięstwo przy pierwszych kilku rozgrywkach, gdy dopiero poznajemy grę. U nas ktoś w ten sposób wygrał tylko przy pierwszej rozgrywce - później ani razu, a zdarzało się, że wygrywał też ktoś z najwyzsza ceną.

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 19 wrz 2023, 21:50
autor: Ralif
Azel pisze: 19 wrz 2023, 19:05 Strategia "niskiej ceny" może chyba tylko zagwarantować zwycięstwo przy pierwszych kilku rozgrywkach, gdy dopiero poznajemy grę. U nas ktoś w ten sposób wygrał tylko przy pierwszej rozgrywce - później ani razu, a zdarzało się, że wygrywał też ktoś z najwyzsza ceną.
Właśnie wróciłem z grania, znów 2 gry. W pierwszej rozgrywce wygrała osoba, która miała praktycznie cały czas najniższe ceny. A w drugiej ja, praktycznie cały czas z najwyższymi cenami, by w ostatniej rundzie zrobić cenę "4" i być drugim najtańszym :D Fajna rozkmina była, czy dam radę przebić kumpla z ceną i się udało, on został na 5.

Ogółem dużo na plus dla mnie robią "promo kafle" które można było dostać. Sprawiają, że losuje się startowe technologie. No i z dodatku losowanie "dyrektyw", sprawia, że każda rozgrywka jest inna. :)

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 05 paź 2023, 22:10
autor: Ralif
Aktualnie jesteśmy po drugiej stronie krzywej. Ostatnie gry wygrywają najwyższe ceny. Ogólnie warto patrzeć w co idą przeciwnicy, jakie są dostępne technologie itp. Grupa tak polubiła tytuł, że sama go proponuje. Za tą cenę mega warto jakby ktoś się zastanawiał. :)

Dodatkowo co chwilę znajdujemy nowe strategie.

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 05 paź 2023, 22:25
autor: pcyzm
Czytam te ostatnie komentarze i wygląda na to, że gierka (szczególnie patrząc na to ile czasu już minęło) warta docenienia, tym bardziej szkoda tej afery z przesunięciami na planszy i tą plotą o tym, że gra zepsuta i wystarczy "grać na chińczyka"...

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 05 paź 2023, 22:35
autor: bogas
Ostatnio zostałem, trochę przypadkowo, szczęśliwym posiadaczem tej gry i też jestem na tak. Fajny motyw z tym planowaniem akcji, proste zasady, krótka rozgrywka, jest nad czym pokombinować, fajne wykonanie. Gra co prawda nie prostuje zwojów i zawiera szczyptę chaosu, ale zaczęliśmy grać z 11 letnią córką jako wprowadzenie do cięższych tytułów i ta gra sprawdza się świetnie w tej roli.

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 05 paź 2023, 22:40
autor: Ralif
bogas pisze: 05 paź 2023, 22:35 Gra co prawda nie prostuje zwojów.
Generalnie ze wszystkim co napisałeś się zgadzam. Co do prostowania zwojów, to na pewno nie jest poziom Brassa. Jednak na 5 osób, gdzie każdy ma jakiś plan naprawdę trzeba pokombinować w jakie technologie pójść itp :)

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 05 paź 2023, 22:43
autor: bogas
Ralif pisze: 05 paź 2023, 22:40
bogas pisze: 05 paź 2023, 22:35 Gra co prawda nie prostuje zwojów.
Generalnie ze wszystkim co napisałeś się zgadzam. Co do prostowania zwojów, to na pewno nie jest poziom Brassa. Jednak na 5 osób, gdzie każdy ma jakiś plan naprawdę trzeba pokombinować w jakie technologie pójść itp :)
Pewnie tak. Sporo zależy od nastawienia i towarzystwa. Gram w to w gronie rodzinnym, do tego nie w pełnym składzie. Pięciu zażartych eurograczy pewno zrobiłoby różnicę :twisted: :lol:

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 05 paź 2023, 22:45
autor: Ralif
Masz rację, nie grałem w składzie mniejszym niż 5. Myślę, że właśnie sporo robi nawet sama liczba graczy :)

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 14 paź 2023, 09:04
autor: Ralif
Wczoraj znów zagraliśmy dwie rozgrywki. Tym razem ekipa była złożona z dwóch weteranów oraz trzech nowych osób. Ogółem po około 20-tu rozgrywkach (proszę wziąć pod uwagę, że grane zawsze w 5 osób), mogę dać taką głębszą recenzję. :)

Mity:
I. "Gra to chińczyk" - gdyby była, to w tej ekipie nie wygrałyby osoby, które grały wcześniej.
II. "Wygrywa tylko najniższa cena" - po rozegraniu jakichś dwudziestu partii stwierdzam, że na wygraną składa się kilka czynników:
1. Dostępne technologie i ich zastosowanie. Przykładem tu jest technologia "nie sprzedane smartphony przechodzą na następną rundę". Wczoraj w pierwszej rundzie ją zakupiłem. Nie sprzedawałem na początku praktycznie w ogóle smartphonów, bo nie miałem możliwości podnieść ich ceny (w 1 rundzie nie ma się za bardzo +cena), a nie chciałem sprzedawać za 4-y. Magazynowałem je, by w ostatnie rundzie pozbyć się praktycznie wszystkich po wysokiej cenie, a rynki zbytu miałem dzięki innej technologii.
2. Cena przeciwników:
- Dasz za dużo? Nie zostanie Ci żaden wolny klient do zakupu (jeżeli wcześniej nie obmyślisz planu z technologiami).
- Dasz za mało? Fajnie, że sprzedałeś 20 smartphone po 2. Daje to tylko 40 punktów, gdzie inna osoba sprzedała ich 5 i ma to samo
Ustalanie cen, to w ogóle ciekawy aspekt, w ostatniej rozgrywce każdy rozmyślał, kto ile da (było to bardzo emocjonujące). Nawet blefy zaczęły wchodzić. Kumplowi zaufałem jak powiedział "przecież ja nawet nie mam kafelków by zrobić cenę 3". Jak można się domyśleć - miał. :D
3. Ogółem to co zrobimy w danej fazie. Jaką technologię wybierzemy, do jakich rynków się udamy w fazie logistyki. Z kim się dogadamy, że nie wchodzimy sobie na rynki.
4. Często widać, że ktoś poszedł w jakąś technologię i już w 3 rundzie może wygrać grę, jeżeli wszyscy mu nie będą przeszkadzać. Więc dochodzi do sojuszy. :)

Jedna z osób, które pierwszy raz wczoraj grała, zwróciła uwagę na ciekawą sprawę. Mianowicie, że nie da się tej gry dobrze sprzedać. W sumie zgadzam się z tym. Na każdą grę można w miarę zrobić hype train. Tutaj jednak nawet dla mnie koncepcja "produkujesz smartphony, sprzedajesz" nie wydaje się jakoś mocno atrakcyjna w porównaniu do innych gier, typu CoC, gdzie budujesz imperium, władasz itp~ :)

Na plus:
- Bardzo szybkie. To jedyna gra, gdzie zawsze gramy 2 rozgrywki, nawet jak są nowe osoby + tłumaczenie zasad. Setup oraz teardown w 3 minuty?
- Jest emocjonująca, trzeba kminić, ale człowiek się nie przemęczy jak w Spirit Island/Brass Birmingham.
- Jest duża regrywalność, jednak tutaj uważam, że tej gry bym nie kupił bez promo kafli (startowe techy), które sprawiają, że mimo tego samego położenia danych kolorów na planszy, feeling gry jest inny.
- Łatwa do wytłumaczenia, jednak dla nowej osoby pierwsza rozgrywka to trochę gra w ciemno. Nie zaplanujesz sobie zbyt dużo za 1 razem. Jednak od drugiej już można grać na równo z resztą, jeżeli tylko podzielą się combosami danych technologii.

Co bym dodał:
- Jeszcze 2 różne plansze z innymi ustawieniami regionów. :)

W ogóle zabawne jest, jak gra się dwie rozgrywki pod rząd. W pierwszej każdy ogarnia jaki ma kolor, gra idzie mega płynnie. Zaś w drugiej rozgrywce po zmianie kolorów nie raz się zdarza obmyślenie mega strategii, tylko po to, że przy naszym ruchu ktoś nam powie "stary, ale ty nie grasz żółtym teraz". :D

Zabrakło "na minus" ze względu na fakt, że gra to co obiecuje, to dowozi w 100%, też wpasowała się w mój gust. Wiadomo, nie jest to moja top gra, jednak w swojej kategorii w mojej kolekcji nie ma sobie równych. :)

Powyższe rozmyślania są na podstawie gry w 5 osób. Więc proszę wziąć pod uwagę, że przy mniejszej liczbie graczy może być gorzej/lepiej.

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

: 14 paź 2023, 23:35
autor: spongePepp
Spoiler:
Świetny post, mam praktycznie podobne odczucia :) dodałbym tylko że gra najwięcej zyskuje, gdy gra się na 5 lub na 3 osoby(na mniejszej mapie). Wtedy jest zdecydowanie najciekawiej i trzeba mieć się na baczności z każdej strony


Do tego jest to świetna gra na początek przygody(dla ludzi którzy nie mają problemu z ogarnięciem zaawansowanych planszówek). Szybko tłumaczy się zasady, a początkujący już w pierwszej grze ma szansę na wysoki wynik i walkę do ostatniej rundy