Strona 8 z 8

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

: 05 lip 2022, 08:40
autor: adman
Nie wiem, czy gdzieś czytałem, czy mi się tylko przyśniło, ale czy istnieje kostka pogody do rallyman?

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

: 05 lip 2022, 09:28
autor: ppeter
adman pisze: 05 lip 2022, 08:40 Nie wiem, czy gdzieś czytałem, czy mi się tylko przyśniło, ale czy istnieje kostka pogody do rallyman?
Na BGG są różne warianty innych rozwiązań dla pogody, taki prosty oparty na kostkach:
https://boardgamegeek.com/thread/237521 ... ore-random
a tu już cały kombajn pogodowy
https://s3.amazonaws.com/geekdo-files.c ... 275e9141c0

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

: 05 lip 2022, 09:31
autor: adman
ten drugi link nie działa
A marzy mi się taka pogodowa kostka z prawdziwego zdarzenia.

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

: 05 lip 2022, 10:02
autor: Bruno
adman pisze: 05 lip 2022, 09:31 ten drugi link nie działa
A marzy mi się taka pogodowa kostka z prawdziwego zdarzenia.
W Robinsonie jest kostka pogody, możesz ją zaadaptować na potrzeby RGT. Druga opcja: kupujesz czystą K-ileśtam i oznaczasz na jej ściankach deszcz itd.

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

: 05 lip 2022, 10:26
autor: adman
Bruno pisze: 05 lip 2022, 10:02
adman pisze: 05 lip 2022, 09:31 ten drugi link nie działa
A marzy mi się taka pogodowa kostka z prawdziwego zdarzenia.
W Robinsonie jest kostka pogody, możesz ją zaadaptować na potrzeby RGT. Druga opcja: kupujesz czystą K-ileśtam i oznaczasz na jej ściankach deszcz itd.
I to jest bardzo dobra koncepcja. Dzięki.

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

: 05 lip 2022, 11:44
autor: ppeter
adman pisze: 05 lip 2022, 09:31 ten drugi link nie działa
https://boardgamegeek.com/filepage/1960 ... ariant-v24

EDIT
Jest też taki model, który w jakiś sposób pozwala na przewidywanie co się wydarzy z pogodą
https://boardgamegeek.com/filepage/1969 ... odel-rules

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

: 05 lip 2022, 11:56
autor: _leigam_
ppeter pisze: 05 lip 2022, 11:44
adman pisze: 05 lip 2022, 09:31 ten drugi link nie działa
https://boardgamegeek.com/filepage/1960 ... ariant-v24
jest apka na androida, jeśli kogoś to interesuje, wygląda to jeśli dobrze pamiętam tak:

mokro 1, mokro 2, mokro 3. mokro 4, mokro 5, sucho 6 sucho 7 ... sucho 10.

Ustala się jakąś wartość początkową i losuje się z np prawdopodobieństwem 20% że się polepszy, a 40% że się pogorszy, czy tam dowolnie.

Można użyć kość k10 i zaimplementować sobie to samemu. jak ktoś apek nie lubi.

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

: 06 lip 2022, 10:17
autor: Stephan
Tak przejrzałem wątek i czy tylko mi potwornie zgrzyta mechanika długich prostych? Czepiacie się pogody, ok, ale konieczność ciągłego hamowania, redukcji o dwa biegi i ponownego rozpędzania bryki żeby przejechać dłuższy odcinek toru niż gość, co stale trzyma maksymalne obroty na najwyższym przełożeniu jest niezbyt klimatyczna. Oczywiście problem nie występuje na krętych torach i uwidacznia się dopiero, gdy wylecimy na pełnej z serii zakrętów i chcemy wyżyłować silnik na prostej.

Chyba że ja źle gram albo czegoś nie rozumiem ;)

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

: 06 lip 2022, 12:12
autor: polwac
Był na BGG homerule, żeby to naprawić -> LINK

Dla lepszego zobrazowania -> LINK

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

: 06 lip 2022, 13:02
autor: _leigam_
"Each RedLine die used also replaces a lower Gear dice that you had available this turn" a na filmiku zaczyna od kości biegu 3. Użył 3 czerwonych kości więc nie może używać biegu 1,2,3?

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

: 06 lip 2022, 14:07
autor: polwac
Jeśli mnie pytasz to tego jeszcze nie analizowałem, bo lubię kręte tory i dlatego nigdy do tej pory nie potrzebna mi była ta zasada dla długich prostych.

Zasygnalizowałem tylko, że jest taki wariant dostępny, o którym nawet wydawca gry wspominał w newsletterach(może kiedyś oficjalnie dodadzą do instrukcji?)

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

: 16 paź 2022, 11:57
autor: Sirius_Black
Wczoraj w końcu trafiła się okazja żeby zagrać w zakupiony dosyć dawno na wyprzedaży Rallyman GT. Ekipa szescioosoba z kilkoma początkującymi, więc odpuściłem Age of Steam, a jednocześnie chciałem spróbować czegoś odrobinę cięższego niż Bolidy.

Ułożyliśmy pierwszą z sugerowanych w instrukcji tras. Wrażenia po partii średnie, ale z opcją dania jeszcze szansy na jakiejś bardziej złożonej trasie. Podeszliśmy do rozgrywki na luzie, więc nikt raczej zbyt długo nie zamulał przy okładaniu trasy. Największą bolączka były sypiące się masowo żetony skupienia. Ciężko wyrzucić trzy wykrzykniki, nawet rzucając ośmioma czy więcej kośćmi. Kolega w pewnym momencie zaczął grać na wypadanie z toru żeby wywołać zmianę pogody i obniżenie progu zagrożenia ale przez całą grę mu się nie udało. Skończyło się na tym, że większość graczy kończyło rozgrywkę z ponad 20 żetonami skupienia i poza osobą, która celowo wchodziła w zakręty na za wysokim biegu, tylko jeden gracz miał jedno 0.

Chętnie jeszcze spróbuję jakiegoś bardziej skomplikowanego toru, z nadrukowanymi wykrzyknikami, ale na szybką grę wyścigową jednak lepiej sprawdzają się Bolidy.

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

: 17 paź 2022, 10:11
autor: pabula
Na BGA wyczytałem pomysły aby LoC z kości zawsze był używany z kości. nie wykorzystywać toru do tego by wypaść bezpiecznie na 0.
I drugi, że jak już zakończysz ruch przez LoC to na początku następnej swojej tury gdy jesteś na 0 biegu to dobierasz żeton zniszczenia.
ten pomysł spowoduje ograniczenie rzucania w ciemno i to bardzo. może zmienić rozgrywkę.

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

: 27 gru 2022, 18:51
autor: Marbel
Jest gdzieś temat o Rallyman Dirt? Po Planszówkach w Spodku kupiłem GT podstawkę i mamy fun w każdym gronie, nawet z dziećmi i nie bardzo grającymi znajomymi. Zastanawiałem się nad jakimiś dodatkami, ale w końcu wziąłem Rallyman Dirt All-in z promocji świątecznej u Czachy.
Mało W Internecie o tej grze w ogóle jest informacji. Na YT tylko recki z kampanii przedsprzedażowej Gambita i jeszcze Humigraj.
Lubiłem rajdy za czasów młodzieńczych, więc mnie nosiło na zakup. Wziąłem z uwagi na nadchodzące urodziny, więc rodzice ufundowali 3/4 gry.
Wczoraj ze 2h oglądałem dodatki... Jak podstawka mnie nie zachwyciła bardzo (kostki chyba gorsze w wykonaniu), tak dodatek RX i 110% to szał, szczególnie Rallycross. Zasady trochę GT, trochę Dirta plus dodatkowe dla tego trybu. Muszę ogarnąć dobór kostek w zależności od zmiennej nawierchni i będzie fun.
Trochę dodatek Wspinaczka mnie nie przekonał i zastanawiam się nad jego upłynnieniem lub wymianą na World Tour do GT, bo łączenie obu gier to sztos... Tylko by znaleźć czas tak porządnie ograć...