Strona 8 z 22

Re: Gwiezdny kupiec

: 10 mar 2011, 13:34
autor: lighting
No dobrze, szkielet dla obslugi wiadomości/okazji zrobiony.
Teraz większa rzecz - hiperskoki.
I tu mam prośbę o pomoc:
Chcę zaprojektować w przejrzysty sposób wybór docelowego miejsca hiperskoku - wybór statku w oknie mam rozwiązany, teraz jak rozwiązać możliwość dokąd ten statek ma lecieć. Jakieś propozycje ?
Myślałem o strzałkach, ale będzie ich strasznie dużo i zaciemnią planszę. Lista rozwijalna będzie z kolei nieczytelna. Na razie brak mi fajnego rozwiązania.

Re: Gwiezdny kupiec

: 10 mar 2011, 13:42
autor: Jar
Lista jest niewątpliwie lepsza od strzałek. Może być lista z planetami, a po wybraniu, lista z miejscami lądowań. Albo inaczej, nie wiem jak to od strony praktycznej, ale np proste przesunięcie ikonki z układu do układu (myszką).

Re: Gwiezdny kupiec

: 10 mar 2011, 14:56
autor: lighting
Już mam koncepcję:

Po wyborze statku i zatwierdzeniu hiperskoku, okno z wyborem statkow sie zamknie, wyswietle plansze, gdzie wszystkie mozliwe docelowe lokacje beda mialy pulsujace, centryczno-gradientowe zaznaczenie, tzn. bedzie taki pulsujacy pierscien podswietlajacy docelowe miejsca. W przyszlym tygodniu na filmiku pokaze o co mi chodzi :o

Re: Gwiezdny kupiec

: 18 mar 2011, 21:19
autor: polehammer
Cześć! Zauważyłem, że na planszy znalazł się błąd (z oryginału) z zamienionymi modyfikatorami Izotopów na Tau Ceti i Mu Herculis - Na Tau Ceti powinno być +1 a na Mu Herculis -9.

Re: Gwiezdny kupiec

: 18 mar 2011, 21:43
autor: Perf
Wszystko jest dobrze : ) Możesz sam sprawdzić wersję oryginalną (plansza jest na ostatniej stronie):
http://www.scribd.com/doc/40288859/Spi- ... gazine-012

Na planszy z Encore jest identycznie, czyli Tau Ceti -9, Mu Herculis +1.

W instrukcji do wersji play-by-email świadomie je zamieniono, stąd zapewne wersja z zamienionymi modyfikatorami wzięła swój prapoczątek :)

Re: Gwiezdny kupiec

: 18 mar 2011, 22:23
autor: polehammer
Zgadza się - właśnie dlatego napisałem, że błąd jest w oryginale (i został bezmyślnie skopiowany do polskiej wersji Encore). Gra jest zrobiona w ten sposób, że tylko tam gdzie można produkować modyfikatory są wyższe niż -7 ("rynki podażowe") i zawsze tam gdzie nie można produkować -7 lub niższe (z wyjątkiem Izotopów na TC i MH). Jeżeli na Tau Ceti modyfikator miałby być -9, to jaki jest sens kupowania fabryk czegokolwiek gdziekolwiek indziej? (Bo przecież zawsze sprzedasz z zyskiem Izotopy na TC i nie musisz nigdzie przewozić).

Re: Gwiezdny kupiec

: 19 mar 2011, 01:03
autor: Perf
A, czyli o to chodzi :)

Też już o tym myślałem, ale w przypadku jednej takiej - świadomie wprowadzonej - "anomalii" to raczej "samoregulujący się" mechanizm, co innego gdyby dotyczyło to fabryk na wszystkich rynkach. Gra już jest tak skonstruowana, że każdy rynek, na którym jest ciasno, automatycznie robi się mniej dochodowy i jeśli 6 graczy pomyśli sobie jednocześnie:
jaki jest sens kupowania fabryk czegokolwiek gdziekolwiek indziej? (Bo przecież zawsze sprzedasz z zyskiem Izotopy na TC i nie musisz nigdzie przewozić).
...to cena izotopów w TC szybko poleci na pysk.

Tak właściwie co masz na myśli pisząc "sprzedasz z zyskiem"? W przypadku towaru z fabryki różnie można to rozumieć.

Re: Gwiezdny kupiec

: 19 mar 2011, 10:56
autor: Nataniel
Ja tam zawsze kupowalem fabryke izotopow na TC :)

Re: Gwiezdny kupiec

: 19 mar 2011, 12:03
autor: Ister
Ciekawe.
Gdy grałem w GK byłem za młody, żeby zwracać uwagę na takie szczegóły czy anomalie. Po prostu się grało i już :-) Ale skoro tak, a w dodatku w instrukcji jest tak jak podajecie, to jako podstawę należy traktować instrukcję, tym bardziej, że jest ona zgodna z logiką.

Re: Gwiezdny kupiec

: 19 mar 2011, 19:48
autor: polehammer
"Sprzedasz z zyskiem" oznacza to, że przy modyfikatorze -9 cena Izotopów na TC będzie raczej rosła niż spadała i w większości przypadków będzie możliwa sprzedaż dużej ilości towaru.

Cena Izotopów na TC jest na początku niska (nietypowa jak dla towaru z modyfikatorem -9 - można porównać na wszystkich innych rynkach). A więc jedyną słuszną strategią jest kupić na początku jak najwięcej fabryk izotopów na TC. A potem tylko sprzedawać izotopy na TC, nigdzie ich nie wożąc (nawet statków nie potrzeba - zerowe ryzyko hiperskoku itp.). Jak nawet będzie duża konkurencja to po jakimś czasie i tak cały czas sprzedajesz na czysto będąc hurtownikiem. Rynek nie do końca się ureguluje przy modyfikatorze -9 i cena izotopów na TC pod koniec gry raczej będzie wyższa niż na początku. A na koniec można sprzedać wszystkie fabryki po wyższej cenie z przebitką *5 (zysk gwarantowany). Właśnie tak zawsze grałem 20 lat temu na planszy i dobrze na tym wychodziłem.

Z kolei na MH, przy założeniu że tam jest modyfikator +1, to cena izotopów na początku jest bardzo wysoka (znowu nietypowa dla rynku podażowego). Poza tym skąd niby się bierze nadmiar izotopów (+1) na MH, skoro ich tam nie można produkować? (W przeciwieństwie do wszystkich innych rynków gdzie podaż jest duża tylko tam gdzie można produkować)?

No i mały paradoks - przy modyfikatorze -9 opłaca się "wozić drzewo do lasu" czyli Izotopy na TC - dziwne, co?

Moim zdaniem to nie jest żadna "celowo wprowadzona anomalia", tylko po prostu chochlik drukarski.

Re: Gwiezdny kupiec

: 20 mar 2011, 14:24
autor: Perf
Widzę, że większość osób pisze z perspektywy doświadczeń sprzed 20 lat :) Ja również mniej więcej od takiego czasu nie miałem za sobą pełnej rozgrywki - więc myślę, że lepiej będzie wstrzymać się do premiery wersji online, zanim zaczniemy poprawiać "błędy" w oryginale. Dużo łatwiej wtedy będzie zorganizować 6 graczy naraz do gry, bo być może w grze "małoosobowej" mechanizmy działają trochę słabiej.

Ale póki co możemy sobie poteoretyzować do woli :)

A zatem:
- przeciętny wynik rzutu 2K6 wynosi 7, statystycznie wystarczy zatem, że ktoś sprzeda JEDNĄ jednostkę towaru na etap gry, a cena nie pójdzie w górę,
- ta jedna jednostka towaru na etap łatwo się znajdzie: nawet jeśli wszyscy "fabrykanci" z Tau Ceti szybko zostaną hurtownikami, to można w ten sposób sprzedać jedynie 5 jednostek, większość będzie zapewne miała pokaźniejsze fabryki, a zatem z reguły znajdzie się co najmniej jeden, który zechce sprzedawać nadwyżki bez wywożenia gdzieś indziej,
- ...tym bardziej jeżeli ktoś jeszcze dodatkowo zacznie "wozić drzewo do lasu"...
- w oryginale opcjonalne modyfikatory dla gry dwuosobowej* to Tau Ceti -8, Mu Herculis -2, więc to moim zdaniem kolejny argument na rzecz tezy, że jest tak nie w wyniku chochlika, tylko "by design" (jednocześny chochlik na planszy i chochlik w żetonach?).

Nie twierdzę oczywiście, że fabryka izotopów na Tau Ceti to nieopłacalna sprawa, ale myślę, że poza sztucznym windowaniem ceny w górę (co istotnie jest łatwiejsze przy modyfikatorze -9) nie ma co liczyć na to, że cena "sama urośnie" :)

*w polskiej wersji również usiłowano te modyfikatory podać w instrukcji, ale - że tak powiem - z mizernym powodzeniem :)

Ister pisze:Ale skoro tak, a w dodatku w instrukcji jest tak jak podajecie, to jako podstawę należy traktować instrukcję, tym bardziej, że jest ona zgodna z logiką.
Jeśli przez "dodatek" masz na myśli wersję play-by-email, o której wspomniałem, to nie był to dodatek do instrukcji (tzn. nie były to żadne oficjalne modyfikacje stworzone przez autorów gry), a jedynie wersja stworzona przez fanów, aby grać przez internet, a oficjalna wersja zawsze była taka sama: Tau Ceti -9, Mu Herculis +1.

Re: Gwiezdny kupiec

: 20 mar 2011, 22:25
autor: polehammer
Dobra. Odejdźmy od jakichkolwiek teorii i doświadczeń. Dwa pytania dotyczące logiki "świata gry":

- Skąd się bierze nadmiar izotopów na MH, skoro ich tam nie można produkować?
- Dlaczego na TC jest duży niedobór izotopów, skoro produkcja trwa w najlepsze?

Re: Gwiezdny kupiec

: 21 mar 2011, 01:04
autor: Perf
polehammer pisze:- Skąd się bierze nadmiar izotopów na MH, skoro ich tam nie można produkować?
+1 niekoniecznie oznacza nadmiar (rozumiany jako "duża podaż"), ale każdą przewagę podaży nad popytem - a sytuacja ta może mieć miejsce również w przypadku, gdy podaż nie jest duża, ale popyt (zapotrzebowanie rynku) jest jeszcze mniejszy, np. na Mu Herculis dominuje religia, która zabrania wyznawcom lotów kosmicznych, dlatego miejscowi nie potrzebują izotopów (instrukcja mówi, że izotopy potrzebne są do podróży międzyplanetarnych). A jeśli już mówimy o logice świata gry, to tłumaczyłoby to również, czemu port w MH to Pcim Dolny świata GK :)
polehammer pisze:- Dlaczego na TC jest duży niedobór izotopów, skoro produkcja trwa w najlepsze?
Tutaj analogicznie: -9 niekoniecznie oznacza niedobór (rozumiany jako "mała podaż"), ale każdą przewagę popytu nad podażą - a sytuacja ta może mieć miejsce również w przypadku, gdy podaż jest bardzo duża, ale popyt (zapotrzebowanie rynku) jeszcze większy. Przykładowo: Tau Ceti zamieszkuje rasa, która używa izotopów jako przyprawy do zupy i sałatek, więc przejadają wszystko, mimo iż fabryki pracują pełną parą :)

Re: Gwiezdny kupiec

: 21 mar 2011, 15:29
autor: lighting
Perf pisze:Wszystko jest dobrze : ) Możesz sam sprawdzić wersję oryginalną (plansza jest na ostatniej stronie):
http://www.scribd.com/doc/40288859/Spi- ... gazine-012
Tak trochę sentymentalnie na to patrzę, ale wtedy te gry miały niesamowity klimat - te rysunki w Aresie, te tekturowe żetony.. :) Może my byliśmy młodsi w odbiorze i w rzeczywistości z lat 80/90 to było "ahh", natomiast ten klimat jednak był niepowtarzalny. Udało mi się zdobyć całą kolekcję magazynów Ares w pdf, zastanawiam się, czy warto zawalczyć o wersję drukowaną, szczególnie ze względu na orginały 2 gier z przygodami statku Pandora (jedna z nich została spolszczona na "Odkrywcy Nowych Światów"). Dzisiaj są ładne figurki, mnóstwo planszówek, ale mam wrażenie, że to jednak nie to samo...

Re: Gwiezdny kupiec

: 21 mar 2011, 23:43
autor: polehammer
+1 niekoniecznie oznacza nadmiar (rozumiany jako "duża podaż"), ale każdą przewagę podaży nad popytem - a sytuacja ta może mieć miejsce również w przypadku, gdy podaż nie jest duża, ale popyt (zapotrzebowanie rynku) jest jeszcze mniejszy, np. na Mu Herculis dominuje religia, która zabrania wyznawcom lotów kosmicznych, dlatego miejscowi nie potrzebują izotopów
Ciekawe tłumaczenie. Jednak nie zgodzę się, że podaż jest mała skoro przy +1 można zawsze kupić więcej niż gdziekolwiek indziej. No i nadal unikasz odpowiedzi, skąd w ogóle biorą się izotopy na MH, skoro tam nikt ich tam nie produkuje i w dodatku - według twojej interpretacji - nie potrzebuje.

I z tymi obcymi jedzącymi masowo izotopy prosto z ludzkich fabryk na TC chyba też się nie udało. W RPG "Universe", w oparciu o który powstał Star Trader, ludzcy koloniści łapią wszelkich "obcych" żeby ich sprzedać kolekcjonerom albo pokazywać w zoo za opłatą, a prawdziwego "kontaktu" nie nawiązano.

Może poniższe linki co nieco wyjaśnią:

http://sourceforge.net/projects/universerpg/

http://ignum.dl.sourceforge.net/project ... Trader.pdf

- Szczególnie tabele 24.1 i 24.7 z tego ostatniego. Aha, "abundant" w wersji Encore to "produkcja dozwolona".

Zresztą niech lighting zdecyduje sam, jak to chce zrobić, to jego projekt.

Re: Gwiezdny kupiec

: 22 mar 2011, 16:01
autor: lighting
polehammer pisze:Zresztą niech lighting zdecyduje sam, jak to chce zrobić, to jego projekt.
Grałem jedynie w polski orginał. Ale na podstawie paru wcześniejszych postów wiem, że są spore dziury w zasadach (np. zamiana pozycji hurtownik-dyktator) i te nieścisłości zrobię wg. orginału.

pozdrawiam

Re: Gwiezdny kupiec

: 31 mar 2011, 14:51
autor: lighting
Trochę ugrzęzłem w bitwach kosmicznych z Hiperskoków. To oraz problemy zdrowotne moich bliskich spowodowały, że kolejny update za mniej więcej tydzień.

Re: Gwiezdny kupiec

: 19 kwie 2011, 20:23
autor: bluesqad
Po prostu jesteś Master :)
Idzie Ci świetnie i filmik prezentujący jest genialny. Nie spiesz się - rodzina ważniejsza - ale na grę czekam z utęsknieniem.

Re: Gwiezdny kupiec

: 20 lip 2011, 22:15
autor: aniol1979
co sie tak wyciszylo?chyba temat nie umarl(bo zbyt wiele pracy zostalo juz wlozone:-) ja tylko przypominam,ze jest wiele osob,ktore dopinguja i wspieraja mentalnie tworce.pozdr

Re: Gwiezdny kupiec

: 21 lip 2011, 09:54
autor: lighting
Nie, nie umarł. Tylko miałem b. długi urlop, a wcześniej dużo różnych spraw osobistych, tak że przez 3 mies. byłem zajęty innymi sprawami. Od przyszłego tygodnia wracam do developmentu.

Re: Gwiezdny kupiec

: 04 sie 2011, 16:37
autor: bluesqad
Sporo mnie nie było, pojawiły sie dwa filmiki, obejrzałem i... WOW! Piękna rzecz się robi :)

Wiem że używasz C#, pewnie z WPFem. Coś jeszcze oprócz tego tam dołożyłeś?

Re: Gwiezdny kupiec

: 04 sie 2011, 16:49
autor: yosz
bluesqad pisze:Wiem że używasz C#, pewnie z WPFem
lightning używa XNA

Re: Gwiezdny kupiec

: 09 paź 2011, 01:10
autor: lighting
Potrzebuję pomocy w zakresie zrozumienia fragmentu zasad GK:

Chodzi o sprawę ustalenia inicjatywy - przykład:

Gracze a,b,c,d
Inicjatywa całkowita:
a : inicjatywa = 0(HT) + 5(2K6) => 5
b : inicjatywa = 0(HT) + 5(2K6) => 8
c : inicjatywa = 0(HT) + 5(2K6) => 8
d : inicjatywa = 0(HT) + 5(2K6) => 10

Ponieważ b i c wyrzucili tyle samo, powtarzają rzut 2K6. Jeżeli b wyrzuci 5, c wyrzuci 10 to mamy

a: 5, b: 5, c: 10, d: 10

Czy teraz rzucają wszyscy od nowa i tak teoretycznie w nieskończoność ?

Zasady mówią:
"Gracz, który osiągnął najwyższy rezultat, posiada najwyższą INICJATYWĘ, gracz, który osiągnął drugi rezultat drugą, itd. Gracze, którzy osiągnęli identyczną INICJATYWĘ wykonują powtórnie 2K i dodają wynik do wydanej kwoty. Poprzednie 2K nie liczy się."

btw
Robiąc bitwy gwiezdne okazało się, że trzeba poprawić inicjatywę. Wczytując się w zasady ustalenia kolejności można pomyśleć, że autorzy... nie do końca to przemyśleli :?

Re: Gwiezdny kupiec

: 09 paź 2011, 01:48
autor: Perf
W oryginale zasady są bardziej przejrzyste:
Players with identical initiative determination totals re-roll 2D. Only players who have tied re-roll, and only between themselves. HTs spent on inititative are added to the re-roll.

...czyli gracze, którzy osiągnęli identyczne rezultaty robią "dogrywkę" wyłącznie między sobą.

W twoim przykładzie już za pierwszym rzutem ustalona jest kolejność dla graczy D (pierwszy) i A (czwarty), dodatkowy rzut wykonują jedynie gracze B i C, decyduje on wyłącznie o kolejności między nimi, zatem C będzie drugi, B - trzeci.

Inny przykład:
A: inicjatywa = 0(HT) + 10(2K6) => 10
B: inicjatywa = 3(HT) + 6(2K6) => 9
C: inicjatywa = 6(HT) + 3(2K6) => 9
D: inicjatywa = 5(HT) + 2(2K6) => 7

Gracz A - pierwszy, gracze B i C - drugi/trzeci (dogrywka), D - czwarty.

Dogrywka między B i C:
B wyrzuca 8, C wyrzuca 6, a zatem wynik:
B: inicjatywa = 3(HT) + 8(2K6) => 11
C: inicjatywa = 6(HT) + 6(2K6) => 12

C jest drugi, B jest trzeci (mimo że ich sumaryczne wyniki w dogrywce są wyższe niż gracza A w pierwszym losowaniu, to są używane wyłącznie dla ustalenia kolejności między nimi).
lighting pisze:btw
Robiąc bitwy gwiezdne okazało się, że trzeba poprawić inicjatywę. Wczytując się w zasady ustalenia kolejności można pomyśleć, że autorzy... nie do końca to przemyśleli :?
To znaczy?

Re: Gwiezdny kupiec

: 09 paź 2011, 15:36
autor: lighting
Perf pisze:W oryginale zasady są bardziej przejrzyste:
Players with identical initiative determination totals re-roll 2D. Only players who have tied re-roll, and only between themselves. HTs spent on inititative are added to the re-roll.
[...]
Dzięki. To trochę ułatwia, a nie zaglądałem tutaj do oryginału.
Perf pisze:
lighting pisze:btw
Robiąc bitwy gwiezdne okazało się, że trzeba poprawić inicjatywę. Wczytując się w zasady ustalenia kolejności można pomyśleć, że autorzy... nie do końca to przemyśleli :?
To znaczy?
Napisałem to w kontekście polskich zasad. Najpierw gracze po kolei ustalają, kto ma inicjatywę (x HT + 2K6). Następnie wg. tej inicjatywy sami decydują o swojej kolejności. Nie kojarzę inne gry, by ustalenie kolejności było tak skomplikowane.