Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars
: 08 wrz 2022, 15:06
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
O widzisz, masz rację - znalazłem - dzieki.
Może część z nich taka jest, nie mówię, że nie, ale dziwnie to wygląda i wygląda jak pomyłka.
Chodzi o to że jak czary są odwrócone, to wybierasz jeden efekt podczas zagrywania i tyle. Jeżeli oba są zorientowane w ta samą stronę możesz wybrać efekt po jego aktywacji.
To ja troszkę zacząłem kręcić burze, bo nie ogarnąłem co kolega ma na myśli, mimo że grałem.
A o których kartach mowa? Bo z tego co widzę kupujący tylko spolszczenie erraty nie otrzymali.nidhog pisze: ↑08 wrz 2022, 22:00To ja troszkę zacząłem kręcić burze, bo nie ogarnąłem co kolega ma na myśli, mimo że grałem.
NIemniej powiem tak.
Czacha mojego zaufania nie zyskała, Karty są w niektorych miejscach stylistycznie niepoprawne.
Oczywiście do 4 kart jest errata. Mozna było to poprawić na procesie druku, skoro właśnie druk kart wstrzymał dostawę gry.
Ale czego oczekiwać od wydawnictwa, które dodaje do gry od razu erratę - a w erracie na 5 punktów - dwa maja błędy
Poniżej errata. I to co nie działa w Erracie. Mrocznie mnie to za serce uchwyciło ;Ppan_satyros pisze: ↑08 wrz 2022, 23:23A o których kartach mowa? Bo z tego co widzę kupujący tylko spolszczenie erraty nie otrzymali.nidhog pisze: ↑08 wrz 2022, 22:00To ja troszkę zacząłem kręcić burze, bo nie ogarnąłem co kolega ma na myśli, mimo że grałem.
NIemniej powiem tak.
Czacha mojego zaufania nie zyskała, Karty są w niektorych miejscach stylistycznie niepoprawne.
Oczywiście do 4 kart jest errata. Mozna było to poprawić na procesie druku, skoro właśnie druk kart wstrzymał dostawę gry.
Ale czego oczekiwać od wydawnictwa, które dodaje do gry od razu erratę - a w erracie na 5 punktów - dwa maja błędy
I tak i nie.
1. Aby aktywować zaklęcie musisz je wpierw rzucić. Czyli inazej mówiąć położyć na nim żeton pułapki lub żeton ochrony ( zależeni jaki to czar). Inni wiedzą jaki typ czaru zagrałeś, ale nie mają pojecią co go aktywuje. I dopiero wtedy czar można odpalić z automatu, za darmo jak tylko się spełnia warunki. Na szybkim czarze umieszasz, to co szybko i łatwo chcesz zagrać, np jeśli chcesz rzucic dwa zary w rundzie ( w tym pułąpkę).Goddam pisze: ↑12 wrz 2022, 21:56 Przebrnąłem przez instrukcje i przed gra mam dwa pytania na które nie znalazłem w instrukcji odpowiedzi.
1. Czy czary typu pułapka i ochrona aktywują się nawet jak nie są następne w "kolejce" do rzucenia?
Nie do końca rozumiem kiedy moge ich użyć.
Wszędzie pisze, że aktywują się jeśli zajdzie określony warunek, ale po co w takim razie umieszczać taki czar ochronny na polu szybkiego czaru jeśli aktywują się na dowolnej pozycji. Natomiast w drugą stronę, są trochę bezużyteczne, jeśli musi przyjść kolej na nie żeby je aktywować.
2. Jeśli dobrze rozumiem to MUSZĘ wykonać w swoich turach wszystkie dostępne fizyczne akcje i przygotowane czary, nawet jeśli miały to by być "puste strzały" bo nikogo nie będę w stanie nimi dosięgnąć.
I jeśli dobrze doczytałem to akcja fizyczna może być ruchem o 0 pól i mogę się zdecydować nie aktywować komnaty. Czyli krótko mówiąc mogę nie zrobić nic zużywając żeton akcji fizycznej. Dobrze myślę?
Goddam pisze: ↑12 wrz 2022, 21:56 Przebrnąłem przez instrukcje i przed gra mam dwa pytania na które nie znalazłem w instrukcji odpowiedzi.
1. Czy czary typu pułapka i ochrona aktywują się nawet jak nie są następne w "kolejce" do rzucenia?
Nie do końca rozumiem kiedy moge ich użyć.
Wszędzie pisze, że aktywują się jeśli zajdzie określony warunek, ale po co w takim razie umieszczać taki czar ochronny na polu szybkiego czaru jeśli aktywują się na dowolnej pozycji. Natomiast w drugą stronę, są trochę bezużyteczne, jeśli musi przyjść kolej na nie żeby je aktywować.
2. Jeśli dobrze rozumiem to MUSZĘ wykonać w swoich turach wszystkie dostępne fizyczne akcje i przygotowane czary, nawet jeśli miały to by być "puste strzały" bo nikogo nie będę w stanie nimi dosięgnąć.
I jeśli dobrze doczytałem to akcja fizyczna może być ruchem o 0 pól i mogę się zdecydować nie aktywować komnaty. Czyli krótko mówiąc mogę nie zrobić nic zużywając żeton akcji fizycznej. Dobrze myślę?
Aha, czyli nie daje symbolu pułapki lub ochrony w fazie przygotowania. Dopiero aktywuję je w fazie akcji. To tutaj grałem źle.nidhog pisze: ↑12 wrz 2022, 22:22 1. Aby aktywować zaklęcie musisz je wpierw rzucić. Czyli inazej mówiąć położyć na nim żeton pułapki lub żeton ochrony ( zależeni jaki to czar). Inni wiedzą jaki typ czaru zagrałeś, ale nie mają pojecią co go aktywuje. I dopiero wtedy czar można odpalić z automatu, za darmo jak tylko się spełnia warunki. Na szybkim czarze umieszasz, to co szybko i łatwo chcesz zagrać, np jeśli chcesz rzucic dwa zary w rundzie ( w tym pułąpkę).
Co do tego nie jestem pewien, bo z tego co mówi instrukcja, odrzucenie karty za ruch jest akcją i na tym mogę zakończyć swój ruch.
Zgadza sie. Rzucasz normalnie jako czar. I od rzucenia czekają na czynnik aktywujący. Dodatkowo przy Clean-upie w rundzie - nieużyte czary ochronne sa odrzucane do wspomnień. Nieużyte pułapki można zabrać na rękę.Goddam pisze: ↑13 wrz 2022, 14:45Goddam pisze: ↑12 wrz 2022, 21:56 Przebrnąłem przez instrukcje i przed gra mam dwa pytania na które nie znalazłem w instrukcji odpowiedzi.
1. Czy czary typu pułapka i ochrona aktywują się nawet jak nie są następne w "kolejce" do rzucenia?
Nie do końca rozumiem kiedy moge ich użyć.
Wszędzie pisze, że aktywują się jeśli zajdzie określony warunek, ale po co w takim razie umieszczać taki czar ochronny na polu szybkiego czaru jeśli aktywują się na dowolnej pozycji. Natomiast w drugą stronę, są trochę bezużyteczne, jeśli musi przyjść kolej na nie żeby je aktywować.
2. Jeśli dobrze rozumiem to MUSZĘ wykonać w swoich turach wszystkie dostępne fizyczne akcje i przygotowane czary, nawet jeśli miały to by być "puste strzały" bo nikogo nie będę w stanie nimi dosięgnąć.
I jeśli dobrze doczytałem to akcja fizyczna może być ruchem o 0 pól i mogę się zdecydować nie aktywować komnaty. Czyli krótko mówiąc mogę nie zrobić nic zużywając żeton akcji fizycznej. Dobrze myślę?Aha, czyli nie daje symbolu pułapki lub ochrony w fazie przygotowania. Dopiero aktywuję je w fazie akcji. To tutaj grałem źle.nidhog pisze: ↑12 wrz 2022, 22:22 1. Aby aktywować zaklęcie musisz je wpierw rzucić. Czyli inazej mówiąć położyć na nim żeton pułapki lub żeton ochrony ( zależeni jaki to czar). Inni wiedzą jaki typ czaru zagrałeś, ale nie mają pojecią co go aktywuje. I dopiero wtedy czar można odpalić z automatu, za darmo jak tylko się spełnia warunki. Na szybkim czarze umieszasz, to co szybko i łatwo chcesz zagrać, np jeśli chcesz rzucic dwa zary w rundzie ( w tym pułąpkę).
Wprowadziłem Cie w błąd skrótem myślowym. Jak najbardziej jest to akcja .Chodziło mi, o to iz to nie jest akcja fizyczna. Akcja czaru z reszta też nie.
1. Moim zdaniem nie. W instrukcji wprawdzie nie jest to podane bezpośrednio. Aczkolwiek jest wpis o tym iż trzeba użyć akcji zamiany czaru w ruch, jeśli nie ma się akcji fizycznej. To logiczny przymus wyganiania magów na arenę W innym wypadku mógłbyś zużyć czar i przez to nie mieć jak wyjść, bo "skończyły mi się czary"Goddam pisze: ↑13 wrz 2022, 14:45 1. Czy mogę na początku ruchu będąc jeszcze w swojej komnacie rzucić czar?
(Domyślam się, że nie ale nie znalazłem w instrukcji konkretnej odpowiedzi na to)
2. Jak działa rzucanie zaklęcia "z ręki" pozwalają na to niektóre karty zaklęć oraz np. zbrojownia.
Umieszczam takie zaklęcie np. czar ochrony zakryty z żetonem tarczy na swojej planszy, ale muszę mieć na nie miejsce?
A jeśli pisze np. użyj 2 zaklęć z ręki. To mogę użyć dwóch czarów ataku nawet nie mając miejsce na nie na planszy?
I ostatnie już bardzo konkretny przykład rzucam czar "Trąba powietrzna"
Która mówi: "Magowie w wybranym pomieszczeniu do końca bieżącej tury nie mogą opuszczać pomieszczenia, korzystając z fizycznych akcji lub czarów"
Czy mogę w takim przypadku odrzucić kartę czaru żeby się poruszyć?
I jeszcze nie do końca wiem jak działa abominacja ale to domyślam się, że po prostu zadaje się więcej obrażeń podczas akcji fizycznej.
A to nie jest z codex arcanum zdjęcie? Tamw szystkie czary mają tekst w tę samą stronę.
Rety ale ja jestem do tyły.....sa nawet fanpage z konkretnymi tytulami gier ktore zrzeszaja zapalencow. Czas chyba wyjsc z tej zapyzialej jaskini
To akurat grupy gry planszowej i jest to dość normalne łatwiej tak uzyskac informacje niz na ogolnych - tak samo jak na forum masz wątki o grach.