Strona 8 z 8

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 08 wrz 2022, 15:06
autor: Bardok
Poniżej macie karty pułapek z tej samej szkoły magii - w jednym przypadku dół jest odwrócony, a w drugim nie.

Obrazek

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 08 wrz 2022, 15:13
autor: japanczyk
Prawidłowo to jest

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 08 wrz 2022, 15:18
autor: Gromb
Przy różnych ikonach mamy w tę samą stronę, przy tych samych mamy odbity opis

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 08 wrz 2022, 15:19
autor: Bardok
Nie rozumiem, jak prawidłowo? :D Czyli Czapka Błazna ma być w jednym kierunku, a Imitacja odwrócona? Nie rozumiem idei...

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 08 wrz 2022, 15:22
autor: japanczyk
Polecam zajrzeć do instrukcji zanim zacznie się kręcić burze :-P strona z efektami działania czaru (room traps)

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 08 wrz 2022, 15:25
autor: Bardok
japanczyk pisze: 08 wrz 2022, 15:22 Polecam zajrzeć do instrukcji zanim zacznie się kręcić burze :-P strona z efektami działania czaru (room traps)
O widzisz, masz rację - znalazłem - dzieki.

Co do komentarza - czy ja kręciłem burze? Napisałem, że to mi nie przeszkadza jeżeli to jest błąd. Człowiek jest omylny - nie każdy jest alfą i omegą - a tak dobrze wyjaśnić.
Może część z nich taka jest, nie mówię, że nie, ale dziwnie to wygląda i wygląda jak pomyłka.

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 08 wrz 2022, 17:38
autor: Rbsn
Bardok pisze: 08 wrz 2022, 15:19 Nie rozumiem, jak prawidłowo? :D Czyli Czapka Błazna ma być w jednym kierunku, a Imitacja odwrócona? Nie rozumiem idei...
Chodzi o to że jak czary są odwrócone, to wybierasz jeden efekt podczas zagrywania i tyle. Jeżeli oba są zorientowane w ta samą stronę możesz wybrać efekt po jego aktywacji.

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 08 wrz 2022, 22:00
autor: nidhog
japanczyk pisze: 08 wrz 2022, 15:22 Polecam zajrzeć do instrukcji zanim zacznie się kręcić burze :-P strona z efektami działania czaru (room traps)
To ja troszkę zacząłem kręcić burze, bo nie ogarnąłem co kolega ma na myśli, mimo że grałem.
NIemniej powiem tak.
Czacha mojego zaufania nie zyskała, Karty są w niektorych miejscach stylistycznie niepoprawne.
Oczywiście do 4 kart jest errata. Mozna było to poprawić na procesie druku, skoro właśnie druk kart wstrzymał dostawę gry.
Ale czego oczekiwać od wydawnictwa, które dodaje do gry od razu erratę - a w erracie na 5 punktów - dwa maja błędy ;)

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 08 wrz 2022, 23:23
autor: pan_satyros
nidhog pisze: 08 wrz 2022, 22:00
japanczyk pisze: 08 wrz 2022, 15:22 Polecam zajrzeć do instrukcji zanim zacznie się kręcić burze :-P strona z efektami działania czaru (room traps)
To ja troszkę zacząłem kręcić burze, bo nie ogarnąłem co kolega ma na myśli, mimo że grałem.
NIemniej powiem tak.
Czacha mojego zaufania nie zyskała, Karty są w niektorych miejscach stylistycznie niepoprawne.
Oczywiście do 4 kart jest errata. Mozna było to poprawić na procesie druku, skoro właśnie druk kart wstrzymał dostawę gry.
Ale czego oczekiwać od wydawnictwa, które dodaje do gry od razu erratę - a w erracie na 5 punktów - dwa maja błędy ;)
A o których kartach mowa? Bo z tego co widzę kupujący tylko spolszczenie erraty nie otrzymali.

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 08 wrz 2022, 23:29
autor: nidhog
pan_satyros pisze: 08 wrz 2022, 23:23
nidhog pisze: 08 wrz 2022, 22:00
japanczyk pisze: 08 wrz 2022, 15:22 Polecam zajrzeć do instrukcji zanim zacznie się kręcić burze :-P strona z efektami działania czaru (room traps)
To ja troszkę zacząłem kręcić burze, bo nie ogarnąłem co kolega ma na myśli, mimo że grałem.
NIemniej powiem tak.
Czacha mojego zaufania nie zyskała, Karty są w niektorych miejscach stylistycznie niepoprawne.
Oczywiście do 4 kart jest errata. Mozna było to poprawić na procesie druku, skoro właśnie druk kart wstrzymał dostawę gry.
Ale czego oczekiwać od wydawnictwa, które dodaje do gry od razu erratę - a w erracie na 5 punktów - dwa maja błędy ;)
A o których kartach mowa? Bo z tego co widzę kupujący tylko spolszczenie erraty nie otrzymali.
Poniżej errata. I to co nie działa w Erracie. Mrocznie mnie to za serce uchwyciło ;P
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 09 wrz 2022, 06:49
autor: pan_satyros
Uff, na szczęście pierdółki 😅

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 09 wrz 2022, 07:21
autor: Bardok
pan_satyros pisze: 09 wrz 2022, 06:49 Uff, na szczęście pierdółki 😅
I tak i nie.
Tak, bo rzeczywiście jest to zwykle zmiana nazwy, więc na nic nie wpływa...
...i Nie, bo sam się zastanawiałem po co oni erratę na to robią, przecież to nieistotne, ale przy wyborze szkoły magii są zapisane inne nazwy jak na kartach i trochę to myli jak się szuka tych kart. Zamiast kart chyba łatwiej byłoby podmienić te karty szkół magii i po problemie.

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 09 wrz 2022, 15:57
autor: BOLLO
Jeżeli ktoś jest ciekaw jak wygląda polska wersja gry wydana przez Czacha Games to serdecznie zapraszam na unboxing który przygotowałem.
https://www.youtube.com/watch?v=MXsgKU1B654&t=22s

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 11 wrz 2022, 09:34
autor: BOLLO
Informacyjnie.

Nagrywajac unboxing sugerowalem sie ilosciami opisany na pudelku. Okazuje sie ze mam 34 karty ewokacji i 32 znaczniki rozy.

Ale sprawdzie u siebie dokladnie zawartosc bo juz 3cia osoba mi zglasza ze nie ma niebieskich znacznikow rozy.

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 12 wrz 2022, 21:56
autor: Goddam
Przebrnąłem przez instrukcje i przed gra mam dwa pytania na które nie znalazłem w instrukcji odpowiedzi.
1. Czy czary typu pułapka i ochrona aktywują się nawet jak nie są następne w "kolejce" do rzucenia?
Nie do końca rozumiem kiedy moge ich użyć.
Wszędzie pisze, że aktywują się jeśli zajdzie określony warunek, ale po co w takim razie umieszczać taki czar ochronny na polu szybkiego czaru jeśli aktywują się na dowolnej pozycji. Natomiast w drugą stronę, są trochę bezużyteczne, jeśli musi przyjść kolej na nie żeby je aktywować.
2. Jeśli dobrze rozumiem to MUSZĘ wykonać w swoich turach wszystkie dostępne fizyczne akcje i przygotowane czary, nawet jeśli miały to by być "puste strzały" bo nikogo nie będę w stanie nimi dosięgnąć.
I jeśli dobrze doczytałem to akcja fizyczna może być ruchem o 0 pól i mogę się zdecydować nie aktywować komnaty. Czyli krótko mówiąc mogę nie zrobić nic zużywając żeton akcji fizycznej. Dobrze myślę?

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 12 wrz 2022, 22:22
autor: nidhog
Goddam pisze: 12 wrz 2022, 21:56 Przebrnąłem przez instrukcje i przed gra mam dwa pytania na które nie znalazłem w instrukcji odpowiedzi.
1. Czy czary typu pułapka i ochrona aktywują się nawet jak nie są następne w "kolejce" do rzucenia?
Nie do końca rozumiem kiedy moge ich użyć.
Wszędzie pisze, że aktywują się jeśli zajdzie określony warunek, ale po co w takim razie umieszczać taki czar ochronny na polu szybkiego czaru jeśli aktywują się na dowolnej pozycji. Natomiast w drugą stronę, są trochę bezużyteczne, jeśli musi przyjść kolej na nie żeby je aktywować.
2. Jeśli dobrze rozumiem to MUSZĘ wykonać w swoich turach wszystkie dostępne fizyczne akcje i przygotowane czary, nawet jeśli miały to by być "puste strzały" bo nikogo nie będę w stanie nimi dosięgnąć.
I jeśli dobrze doczytałem to akcja fizyczna może być ruchem o 0 pól i mogę się zdecydować nie aktywować komnaty. Czyli krótko mówiąc mogę nie zrobić nic zużywając żeton akcji fizycznej. Dobrze myślę?
1. Aby aktywować zaklęcie musisz je wpierw rzucić. Czyli inazej mówiąć położyć na nim żeton pułapki lub żeton ochrony ( zależeni jaki to czar). Inni wiedzą jaki typ czaru zagrałeś, ale nie mają pojecią co go aktywuje. I dopiero wtedy czar można odpalić z automatu, za darmo jak tylko się spełnia warunki. Na szybkim czarze umieszasz, to co szybko i łatwo chcesz zagrać, np jeśli chcesz rzucic dwa zary w rundzie ( w tym pułąpkę).
2. Tak. jest obowiązek zużycia przynajmniej jednej akcji w rundzie. Możesz też odrzucić jeden przygotowany czar, aby przemieścić sie o 1 komnatę. To nie jest akcja, więc dalej musisz coś zrobić, ale być może dzie=ęki temu kogoś sięgniesz.

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 13 wrz 2022, 14:45
autor: Goddam
Goddam pisze: 12 wrz 2022, 21:56 Przebrnąłem przez instrukcje i przed gra mam dwa pytania na które nie znalazłem w instrukcji odpowiedzi.
1. Czy czary typu pułapka i ochrona aktywują się nawet jak nie są następne w "kolejce" do rzucenia?
Nie do końca rozumiem kiedy moge ich użyć.
Wszędzie pisze, że aktywują się jeśli zajdzie określony warunek, ale po co w takim razie umieszczać taki czar ochronny na polu szybkiego czaru jeśli aktywują się na dowolnej pozycji. Natomiast w drugą stronę, są trochę bezużyteczne, jeśli musi przyjść kolej na nie żeby je aktywować.
2. Jeśli dobrze rozumiem to MUSZĘ wykonać w swoich turach wszystkie dostępne fizyczne akcje i przygotowane czary, nawet jeśli miały to by być "puste strzały" bo nikogo nie będę w stanie nimi dosięgnąć.
I jeśli dobrze doczytałem to akcja fizyczna może być ruchem o 0 pól i mogę się zdecydować nie aktywować komnaty. Czyli krótko mówiąc mogę nie zrobić nic zużywając żeton akcji fizycznej. Dobrze myślę?
nidhog pisze: 12 wrz 2022, 22:22 1. Aby aktywować zaklęcie musisz je wpierw rzucić. Czyli inazej mówiąć położyć na nim żeton pułapki lub żeton ochrony ( zależeni jaki to czar). Inni wiedzą jaki typ czaru zagrałeś, ale nie mają pojecią co go aktywuje. I dopiero wtedy czar można odpalić z automatu, za darmo jak tylko się spełnia warunki. Na szybkim czarze umieszasz, to co szybko i łatwo chcesz zagrać, np jeśli chcesz rzucic dwa zary w rundzie ( w tym pułąpkę).
Aha, czyli nie daje symbolu pułapki lub ochrony w fazie przygotowania. Dopiero aktywuję je w fazie akcji. To tutaj grałem źle.
nidhog pisze: 12 wrz 2022, 22:22 2. Tak. jest obowiązek zużycia przynajmniej jednej akcji w rundzie. Możesz też odrzucić jeden przygotowany czar, aby przemieścić sie o 1 komnatę. To nie jest akcja, więc dalej musisz coś zrobić, ale być może dzie=ęki temu kogoś sięgniesz.
Co do tego nie jestem pewien, bo z tego co mówi instrukcja, odrzucenie karty za ruch jest akcją i na tym mogę zakończyć swój ruch.

Podczas rozgrywki nasunęło mi się jeszcze kilka pytań ;)

1. Czy mogę na początku ruchu będąc jeszcze w swojej komnacie rzucić czar?
(Domyślam się, że nie ale nie znalazłem w instrukcji konkretnej odpowiedzi na to)
2. Jak działa rzucanie zaklęcia "z ręki" pozwalają na to niektóre karty zaklęć oraz np. zbrojownia.
Umieszczam takie zaklęcie np. czar ochrony zakryty z żetonem tarczy na swojej planszy, ale muszę mieć na nie miejsce?
A jeśli pisze np. użyj 2 zaklęć z ręki. To mogę użyć dwóch czarów ataku nawet nie mając miejsce na nie na planszy?

I ostatnie już bardzo konkretny przykład rzucam czar "Trąba powietrzna"
Która mówi: "Magowie w wybranym pomieszczeniu do końca bieżącej tury nie mogą opuszczać pomieszczenia, korzystając z fizycznych akcji lub czarów"
Czy mogę w takim przypadku odrzucić kartę czaru żeby się poruszyć?

I jeszcze nie do końca wiem jak działa abominacja ale to domyślam się, że po prostu zadaje się więcej obrażeń podczas akcji fizycznej.

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 13 wrz 2022, 15:34
autor: nidhog
Goddam pisze: 13 wrz 2022, 14:45
Goddam pisze: 12 wrz 2022, 21:56 Przebrnąłem przez instrukcje i przed gra mam dwa pytania na które nie znalazłem w instrukcji odpowiedzi.
1. Czy czary typu pułapka i ochrona aktywują się nawet jak nie są następne w "kolejce" do rzucenia?
Nie do końca rozumiem kiedy moge ich użyć.
Wszędzie pisze, że aktywują się jeśli zajdzie określony warunek, ale po co w takim razie umieszczać taki czar ochronny na polu szybkiego czaru jeśli aktywują się na dowolnej pozycji. Natomiast w drugą stronę, są trochę bezużyteczne, jeśli musi przyjść kolej na nie żeby je aktywować.
2. Jeśli dobrze rozumiem to MUSZĘ wykonać w swoich turach wszystkie dostępne fizyczne akcje i przygotowane czary, nawet jeśli miały to by być "puste strzały" bo nikogo nie będę w stanie nimi dosięgnąć.
I jeśli dobrze doczytałem to akcja fizyczna może być ruchem o 0 pól i mogę się zdecydować nie aktywować komnaty. Czyli krótko mówiąc mogę nie zrobić nic zużywając żeton akcji fizycznej. Dobrze myślę?
nidhog pisze: 12 wrz 2022, 22:22 1. Aby aktywować zaklęcie musisz je wpierw rzucić. Czyli inazej mówiąć położyć na nim żeton pułapki lub żeton ochrony ( zależeni jaki to czar). Inni wiedzą jaki typ czaru zagrałeś, ale nie mają pojecią co go aktywuje. I dopiero wtedy czar można odpalić z automatu, za darmo jak tylko się spełnia warunki. Na szybkim czarze umieszasz, to co szybko i łatwo chcesz zagrać, np jeśli chcesz rzucic dwa zary w rundzie ( w tym pułąpkę).
Aha, czyli nie daje symbolu pułapki lub ochrony w fazie przygotowania. Dopiero aktywuję je w fazie akcji. To tutaj grałem źle.
Zgadza sie. Rzucasz normalnie jako czar. I od rzucenia czekają na czynnik aktywujący. Dodatkowo przy Clean-upie w rundzie - nieużyte czary ochronne sa odrzucane do wspomnień. Nieużyte pułapki można zabrać na rękę.

Goddam pisze: 13 wrz 2022, 14:45
Aha, czyli nie daje symbolu pułapki lub ochrony w fazie przygotowania. Dopiero aktywuję je w fazie akcji. To tutaj grałem źle.
nidhog pisze: 12 wrz 2022, 22:22 2. Tak. jest obowiązek zużycia przynajmniej jednej akcji w rundzie. Możesz też odrzucić jeden przygotowany czar, aby przemieścić sie o 1 komnatę. To nie jest akcja, więc dalej musisz coś zrobić, ale być może dzie=ęki temu kogoś sięgniesz.
Co do tego nie jestem pewien, bo z tego co mówi instrukcja, odrzucenie karty za ruch jest akcją i na tym mogę zakończyć swój ruch.
Wprowadziłem Cie w błąd skrótem myślowym. Jak najbardziej jest to akcja .Chodziło mi, o to iz to nie jest akcja fizyczna. Akcja czaru z reszta też nie.
Goddam pisze: 13 wrz 2022, 14:45 1. Czy mogę na początku ruchu będąc jeszcze w swojej komnacie rzucić czar?
(Domyślam się, że nie ale nie znalazłem w instrukcji konkretnej odpowiedzi na to)
2. Jak działa rzucanie zaklęcia "z ręki" pozwalają na to niektóre karty zaklęć oraz np. zbrojownia.
Umieszczam takie zaklęcie np. czar ochrony zakryty z żetonem tarczy na swojej planszy, ale muszę mieć na nie miejsce?
A jeśli pisze np. użyj 2 zaklęć z ręki. To mogę użyć dwóch czarów ataku nawet nie mając miejsce na nie na planszy?

I ostatnie już bardzo konkretny przykład rzucam czar "Trąba powietrzna"
Która mówi: "Magowie w wybranym pomieszczeniu do końca bieżącej tury nie mogą opuszczać pomieszczenia, korzystając z fizycznych akcji lub czarów"
Czy mogę w takim przypadku odrzucić kartę czaru żeby się poruszyć?

I jeszcze nie do końca wiem jak działa abominacja ale to domyślam się, że po prostu zadaje się więcej obrażeń podczas akcji fizycznej.
1. Moim zdaniem nie. W instrukcji wprawdzie nie jest to podane bezpośrednio. Aczkolwiek jest wpis o tym iż trzeba użyć akcji zamiany czaru w ruch, jeśli nie ma się akcji fizycznej. To logiczny przymus wyganiania magów na arenę :) W innym wypadku mógłbyś zużyć czar i przez to nie mieć jak wyjść, bo "skończyły mi się czary"
2. Zamieniasz czar na swojej planszy. A ten usunięty ląduje we wspomnieniach. To chyba w Glosariuszu na końcu jest.

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 13 wrz 2022, 15:47
autor: hejcz
Ta karta wydaje mi się machnięta. Nie wiem czy ktoś wrzucał.
Spoiler:

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 13 wrz 2022, 18:02
autor: Torquemada666
Obrazek

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 13 wrz 2022, 21:16
autor: hejcz
Torquemada666 pisze: 13 wrz 2022, 18:02 Obrazek
A to nie jest z codex arcanum zdjęcie? Tamw szystkie czary mają tekst w tę samą stronę.

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 17 wrz 2022, 00:32
autor: Hardkor
Wrzuciłem trochę pytań o grę (20 kart) oraz swoich przemyśleń na jej temat. Przeklejam całe post tutaj, jeśli ktoś nie ma FB, a jeśli ktoś ma i chciałby pomóc w zrozumieniu kart to link w spoilerze :
Spoiler:

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 17 wrz 2022, 11:07
autor: BOLLO
Hardkor pisze: 17 wrz 2022, 00:32 Wrzuciłem trochę pytań o grę (20 kart) oraz swoich przemyśleń na jej temat. Przeklejam całe post tutaj, jeśli ktoś nie ma FB, a jeśli ktoś ma i chciałby pomóc w zrozumieniu kart to link w spoilerze :
Rety ale ja jestem do tyły.....sa nawet fanpage z konkretnymi tytulami gier ktore zrzeszaja zapalencow. Czas chyba wyjsc z tej zapyzialej jaskini :mrgreen:
Mnie sie jeszcze nawet zagrac nie udalo bo dzieciaczki mnie innymi grami pozasypywaly.

Re: Zapowiedz polskiej wersji Black Rose Wars

: 17 wrz 2022, 12:20
autor: Hardkor
BOLLO pisze: 17 wrz 2022, 11:07
Hardkor pisze: 17 wrz 2022, 00:32 Wrzuciłem trochę pytań o grę (20 kart) oraz swoich przemyśleń na jej temat. Przeklejam całe post tutaj, jeśli ktoś nie ma FB, a jeśli ktoś ma i chciałby pomóc w zrozumieniu kart to link w spoilerze :
Rety ale ja jestem do tyły.....sa nawet fanpage z konkretnymi tytulami gier ktore zrzeszaja zapalencow. Czas chyba wyjsc z tej zapyzialej jaskini :mrgreen:
Mnie sie jeszcze nawet zagrac nie udalo bo dzieciaczki mnie innymi grami pozasypywaly.
To akurat grupy gry planszowej i jest to dość normalne :D łatwiej tak uzyskac informacje niz na ogolnych - tak samo jak na forum masz wątki o grach.