Strona 8 z 27
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 16 paź 2023, 11:08
autor: rav126
Jiloo pisze: ↑16 paź 2023, 10:48
nam się skończyły żetony Gildii
Też mieliśmy taką sytuację, na szczęście pod koniec rozgrywki, co ciekawe było to na 3 graczy, nie wyobrażam sobie co by było przy 4...
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 16 paź 2023, 12:24
autor: sasquach
Jiloo pisze: ↑16 paź 2023, 10:48
Co mi się bardzo nie podobało to ten stos pojemników na karty domów. Szukając kart trzeba to wszystko rozkładać, u nas doszło to, że ktoś tam wcześniej wrzucił karty technologii i było dużo szukania.
Dlatego wspomniałem o naklejkach (np. z BGG
https://boardgamegeek.com/filepage/2643 ... -cracked-g):

Akurat karty technologi powinny być w tych pudełkach, bo wtedy właśnie ułatwiają setup (o ile są naklejki).
Jiloo pisze: ↑16 paź 2023, 10:48Dodatkowo małe katy w koszulkach średnio mieszczą się w swoich miejscach w insercie (stosy za wysokie).
Które konkretnie? U mnie bez problemu wchodzą.
Jiloo pisze: ↑16 paź 2023, 10:48
U nas było tak, że statki często odpadały od podstawek. Trzeba łapać za nóżkę, a i tak czasem statek odpadał. Bierzesz kostkę z podstawki, statek spada. No upierdliwe. Próbowaliśmy wciskać mocnej, ale nie pomagało. Żałowaliśmy że Galactic nie posiada żetonów statków
Może trzeba się odezwać do wydawcy w sprawie wymiany? Na moim egzemplarzu i na kumpla problem dotyczył pojedynczych statków.
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 16 paź 2023, 12:57
autor: MowMiStefan
No my po trzeciej grze zrezygnowaliśmy z tych tacek. Wszystkie techy mamy ulozone w talie alfabetycznie. Karty domów++ tak samo. Pomysl moze byl dobry, ale wyszedł tak sobie. Tacki wywaliłem, w tym miejscu mam kartonik, gdzie mam poskładane i sklejone modele części statków. Myślę o pozbyciu sie tacki floty w ogóle. Tak samo tacek z zetonami i podstawkami. Bounty i Reclaim i tak mają być losowe więc wrzucam w woreczki. Gildie i Instalacje wylądują w pudełkach.
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 16 paź 2023, 14:08
autor: Jiloo
Naklejki spoko, na pewno pomocne. Aczkolwiek, jeśli trzeba stamtąd ciągle wyjmować technologie i Pokonane Domy to wydaje się być dość upierdliwym.
Jiloo pisze: ↑16 paź 2023, 10:48Dodatkowo małe katy w koszulkach średnio mieszczą się w swoich miejscach w insercie (stosy za wysokie).
Które konkretnie? U mnie bez problemu wchodzą.
Może czegoś nie ogarnęliśmy. Nie nasza gra i pierwsza rozgrywka. Karty technologi które zostały wsadziliśmy na sam spód, tam gdzie Alert i Crisis. Nie dało się ułożyć kolejne warstwy więc wrzuciliśmy część małych kart do dużych, bo było miejsce.
Czy powinno być tak, że Wszystkie technologie są w tych pudełkach razem z Domami? Czy jakieś jednak zostają?
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 16 paź 2023, 14:14
autor: MowMiStefan
Wszystkie z domami. Aczkolwiek ja to wszystko rozłączyłem - tzn osobno mam Tech i osobno Domy (Akcji + Agendy/Setup).
Po przełożeniu kart na dół faktycznie jest tam mało miejsca - nie mam ich w koszulkach, ale kojarzę, że też było na styk
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 16 paź 2023, 17:22
autor: sasquach
MowMiStefan pisze: ↑16 paź 2023, 12:57
No my po trzeciej grze zrezygnowaliśmy z tych tacek. Wszystkie techy mamy ulozone w talie alfabetycznie.
Czyli najpierw musisz znaleźć który ród ma jakie technolgie, a potem je odszukać w tali? Brzmi wygodnie

Ale co kto lubi.
Jiloo pisze: ↑16 paź 2023, 14:08
Naklejki spoko, na pewno pomocne. Aczkolwiek, jeśli trzeba stamtąd ciągle wyjmować technologie i Pokonane Domy to wydaje się być dość upierdliwym.
I tak scenariusze podają które domy trzeba wziąć, a nie technologie. Mi tam się podoba, że wszystko mam w jednym miejscu, niezależnie od tego czy ktoś gra tym rodem, czy to jeden z upadłych. Jak pomyślę, że miałbym za każdym razem szukać agend, kart akcji, technologi itp w osobnych taliach to mnie wzdryga
Jiloo pisze: ↑16 paź 2023, 14:08
Może czegoś nie ogarnęliśmy. Nie nasza gra i pierwsza rozgrywka. Karty technologi które zostały wsadziliśmy na sam spód, tam gdzie Alert i Crisis. Nie dało się ułożyć kolejne warstwy więc wrzuciliśmy część małych kart do dużych, bo było miejsce.
Czy powinno być tak, że Wszystkie technologie są w tych pudełkach razem z Domami? Czy jakieś jednak zostają?
To dlatego zostały. Wszystkie technologia lądują w pudełkach na rody. Z małych kart w insercie na dole zostają tylko rzeczy do coopa/solo. Plus agendy są w jednym z pudełek.
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 16 paź 2023, 18:41
autor: loaru
Mindclash ruszył ze sprzedaża w swoim sklepie, galactic box kosztuje z vatem i przesyłką 207 euro.
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 16 paź 2023, 19:08
autor: japanczyk
loaru pisze: ↑16 paź 2023, 18:41
Mindclash ruszył ze sprzedaża w swoim sklepie, galactic box kosztuje z vatem i przesyłką 207 euro.
I już po sprzedaży bo było 36 sztuk
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 16 paź 2023, 19:29
autor: rav126
Gdyby komuś nie chciało się szukać, to wklejam link do wersji retail 120 euro + shipping. Na tę chwilę można dodać do koszyka maksymalnie 197 szt.
https://eu.mindclashwebshop.com/product ... dition-en/
Ceny figurek nieźle odjechane... 75 euro
https://eu.mindclashwebshop.com/product ... ture-pack/
Można dobrać planszetki, ale nie widzę kafli
https://eu.mindclashwebshop.com/product ... se-boards/
I metalowe znaczniki, jedyne 40 euro
https://eu.mindclashwebshop.com/product ... tructures/
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 17 paź 2023, 07:20
autor: Jiloo
rav126 pisze: ↑16 paź 2023, 19:29
Gdyby komuś nie chciało się szukać, to wklejam link do wersji retail 120 euro + shipping. Na tę chwilę można dodać do koszyka maksymalnie 197 szt.
W planszostrefie retail jest od ręki za 529 zł. Ze zniżkami da się zejść do 445 zł. Dostępne 17 szt.
W Mepel przedsprzedaż za 455 zł.
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 17 paź 2023, 12:24
autor: rav126
No b to zdecydowanie lepsze ceny

Nie sprawdzałem w polskich sklepach
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 21 paź 2023, 16:05
autor: spirit7
Nie wiem czy post w dobrym miejscu ale po ile chodzą wersje galactic box bo retail wychodzi ok 450-550 zł a oferty na galctic przekraczają 1k czy to adekwatna cena ? (konkretnie czy zakup galactic w kwocie ok 1300 zł to dobry deal ?)
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 21 paź 2023, 16:15
autor: XLR8
spirit7 pisze: ↑21 paź 2023, 16:05
Nie wiem czy post w dobrym miejscu ale po ile chodzą wersje galactic box bo retail wychodzi ok 450-550 zł a oferty na galctic przekraczają 1k czy to adekwatna cena ? (konkretnie czy zakup galactic w kwocie ok 1300 zł to dobry deal ?)
Na ks kosztował około 800zl więc sam sobie odpowiedz na ile wyceniasz gapowe.
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 21 paź 2023, 16:18
autor: Abizaas
spirit7 pisze: ↑21 paź 2023, 16:05
Nie wiem czy post w dobrym miejscu ale po ile chodzą wersje galactic box bo retail wychodzi ok 450-550 zł a oferty na galctic przekraczają 1k czy to adekwatna cena ? (konkretnie czy zakup galactic w kwocie ok 1300 zł to dobry deal ?)
Ja placilem 980 w kampanii z koszulkami i stalowymi znacznikami, puscilem dalej za 1250. Sam musisz sobie odpowiedzieć na to czy warto. Galactic Box mechanicznie nie wprowadza nic ponad retail, ja brałem bo wiedziałem że będzie łatwiej odsprzedać + trochę FOMO i się nahypeowałem na tę grę. Jednak przy tym jak nieergonomiczny jest Galactic Box (nawet 1h rozkładania gry samodzielnie), brałbym retailową wersję.
EDIT: W zbiorówce, nie kampanii
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 21 paź 2023, 17:11
autor: japanczyk
XLR8 pisze: ↑21 paź 2023, 16:15
spirit7 pisze: ↑21 paź 2023, 16:05
Nie wiem czy post w dobrym miejscu ale po ile chodzą wersje galactic box bo retail wychodzi ok 450-550 zł a oferty na galctic przekraczają 1k czy to adekwatna cena ? (konkretnie czy zakup galactic w kwocie ok 1300 zł to dobry deal ?)
Na ks kosztował około 800zl więc sam sobie odpowiedz na ile wyceniasz gapowe.
Tyle kosztowla w zbiórce, na KSie kosztowal jakies 900 zl (135+20 shipping + VAT po kursie 4,65 - 4,86)
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 21 paź 2023, 23:13
autor: Ardel12
Udało mi się zagrać w 3os pierwszą partię. Każdy grał pierwszy raz. Tłumaczyłem zasady. W tym celu przeczytałem zasady(2h) i obejrzałem filmik(1h). Rozłożenie scenariusza z tłumaczeniem zjadło mi 1.5h. Tłumaczyłem wszystko jak leci z akcjami z kart, więc wygląda na dobry czas(skąd 1h na rozkładanie xD, jakby inni gracze pomogli, a ja bym nie lukał do zasad co ikonki znaczą to spokojnie połowa tego czasu i niżej). Same zasady są naprawdę przyjazne. Struktura rund i tur jest bardzo klarowna i same akcje nie pozostawiają żadnych wątpliwości. Na początku ikonografia może przygiąć, ale jest bardzo dobrze rozpisana i już w połowie partii każdy wiedział co za co odpowiada i robi. Cała partia trwała 3h i w sumie czas zleciał nie wiem kiedy. Miałem wręcz wrażenie, że mało było akcji do zrobienia i chciałem spokojnie kolejny cykl pocisnąć.
Mam Galactic Boxa i jestem z niego bardzo zadowolony. Podwójne planszetki i kafle podbijają odczucia i trzymają wszystko w kupie. Stateczki ładnie się prezentują i łatwiej przeliczyć siły na planszy, gdy nie zlewają się z innymi kartonowymi elementami. Insert usprawnia rozłożenie. Wiele pudełeczek wystarczy wyciągnąć. Największy dla mnie minus to kupa pudełeczek dla każdej z frakcji. Szukanie w setupie a potem składanie tego zajmuje swoje i ja będę musiał zaopatrzyć się w naklejki na te pudełeczka, bo bez znich jest trochę zabawy i szukania. Pudło jest wypchane po brzegi, mieści karty w Paladynach(bez problemu) i domyka się całkowicie(nawet jest trochę miejsca w pudle). Metalowych elementów dodatkowych nie mam, ale może się jeszcze w nie zaopatrzę, choć potrzeby wielkiej nie widzę(ot picowanie gry).
Sama rozgrywka jest płynna jak na takiej ciężkości twór. Nie odczułem bym nudził się oczekując na swoją kolej, gdyż jest sporo rzeczy do ogarnięcia. Same tury graczy potrafią trwać, gdy odpalimy wszystkie akcje + agendę. Jak z tym wjadą jakieś bonusy to można się spocić to wszystko licząc i przemieszczając, ALE nie odczułem bym musiał więcej operować grą niż jest to potrzebne. Główna mechanika kart focusu jest OK, ale nie wiem skąd te ogromne zachwyty nad nimi. Mamy 9 kart i wybieramy kartę, z której akcje(2 z 3) obecnie chcemy zagrać. Gdzie ten efekt WOW, to nie wiem. Jest to dobrze zrobione i tyle. Co mi się spodobało to karty wydarzeń po pierwsze wpływające na planszę, dające czasem graczom bonusy do wyboru, decydujące o liczbie tur w rundzie(bodaj 3-6) i dodatkowym bonusie, który możemy uzyskać spełniając dany warunek(super). Kart Agend działają bardzo dobrze. Po pierwsze dają nam jakiś bonus, po drugie miejsce na żeton handlu i najważniejsze czyli dodatkową możliwość punktowania na koniec każdego cyklu. Małe karty a mające ogromny wpływ na rozgrywkę. Sam w partii raczej dobierałem agendy pod to co akurat już mi punktuje i moim zdaniem jest to bardzo krótkowzroczne, gdyż można z nich wyciskać bardzo dużo punktów, tylko należy odpowiednio poprowadzić swoją frakcję. Na duży plus agendy startowe, które do końca partii dawały duże jak nie największe punkty(miła odmiana od wielu tytułów gdzie początkowe agendy/kontrakty/bonusy sprawdzają się tylko w początkowej fazie partii). Kolejny plus dla końca cyklu, atak voida i upkeep bardzo proste i szybkie do zrobienia, tak samo faza A(czyli prep).
Voidfall jest mocno eurowaty. Mamy tu w sumie losowość bliską zeru(można ciągnąć karty agend w ciemno i karta wydarzenia na cykl jest nam nieznana, ale możemy odpowiednią akcją podejrzeć a nawet wybrać jakie to wydarzenie będzie). Walka jest w 100% przeliczalna. Nie ma rzutów kośćmi. Nie ma nawet eksploracji(więc 4X to nie jest). Wszystkie sektory są od początku jawne i znane. W sumie największą niewiadomą są bonusy, które dostaniemy głównie za podbijanie sektorów(ale jest ich kilka rodzajów i są zbliżone do siebie, więc nie robi to nagle komuś partii). Jak szukacie gry w stylu Eclipse to bym rzekł, że mamy tutaj mocno odległy od niego tytuł. Mi się to podoba. W Eclipsie nie lubiłem bardzo losowych walk, które mnie doprowadzały do szewskiej pasji. Podobnie explore wyglądał dość losowo i mógł komuś ułatwić/utrudnić partię.
Technologie w V są kolejnym mocnym punktem tego tytułu. Po ich dobraniu dostajemy PZ, do tego bonus(surowce/produkcję, postawienie czegoś za darmo) oraz oczywiście samą umiejętność i kurde jak one robią grę to pałka mała. W Eclipsie zawsze czułem, że technologie znaczą za mało. Tutaj jedna karta potrafi mocno wpłynąć na opcje jakie będziemy mieli w turze. Dodatkowo ulepszona wersja może zrobić niesamowitą różnicę, gdyż część technologi daje nam bonusy przy zagrywaniu konkretnych kart akcji focus(combosiki lecą ładne). Kolejnym plusem jest to, że w każdym scenariuszu do puli technologi wchodzi tylko ich część.Mam nadzieję, że da to różne odczucia i strategię w zależności od dostępnych opcji. W partii zlamiłem i technologie zacząłem dobierać dopiero pod koniec 1 cyklu lub początku 2. Jak dla mnie są one czymś w co powinniśmy iść od początku(ale wiadomo, pierwsza partia).
A co mi się dla odmiany nie podobało. Niska do zerowej interakcja(na razie zrzucam na karb scenariusza i nieogrania graczy), czas tłumaczenia(oj długo mi się nie będzie chciało znowu tego omawiać), atak Voida w fazie C(w partii był to atak o sile maksymalnie 3 na gracza i w sumie zawsze każdy był na to przygotowany i żadnego problemu to nie stwarzało, wolałbym by lał mocniej i bardziej nas trzymał w szachu) i mała liczba dostępnych typów statków(tutaj w scenariuszu były aż 2, podstawowy i Carriers, więc szału nie było. Liczę, że w innych misjach będzie większy wybór). Szczerze to ciężko mi się do czegoś przyczepić. Wszystko mi pasuje, a większosć minusów mam nadzieję rozwiążą inne scenariusze.
Ogólnie z samej partii nie mogłem zbytnio się cieszyć, bo byłem wypruty po 1.5h setupie i tłumaczeniu. Grałem raczej z akcji na akcję bez dalekosiężnego planu. Scenariusz wybrałem najmniej skomplikowany i z najmniejszą interakcją. Nigdy więcej! Zanim moja flota napotkała innego gracza, to gra się skończyła xD Kolejną partię na pewno odpalę ze scenariuszem bardziej nastawionym na walkę(z tego co sprawdzałem to główna różnica jest w odległości baz od innych graczy + jak uzbrojone są kafle pomiędzy przeciwnikami). Wszystkim graczom gra przypadła do gustu i z chęcią zasiedliby do kolejnej partii. Ja na razie wstrzymam się przed hypowaniem tego tytułu. Wygląda na bardzo dobrze przygotowaną potrawę, w której dobrane składniki się ze sobą połączyły w danie. Tylko pytanie jest czy przy kolejnych partiach nie straci ona na smaku i niczym nowym mnie nie zaskoczy. Obecnie daję 7.5/10. Muszę pograć SOLO/COOP/PVP(tak te wszystkie tryby) i wrócę z głębszą analizą.
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 04 lis 2023, 02:00
autor: Plaubel
buhaj pisze: ↑14 paź 2023, 23:15
Zrobiłem tłumaczenie wszystkich technologii w formie słowniczka (alfabetycznie). Jak ktoś potrzebuje to mogę wysłać w tygodniu
Byłbym bardzo wdzięczny za taki plik do wydruku, mój angielski jest raczej mierny. Mógłbyś gdzieś to podlinkować albo posłać mi na mail?
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 04 lis 2023, 08:56
autor: Seykan
Też bym poprosił

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 04 lis 2023, 09:10
autor: cichywiatr
buhaj pisze: ↑14 paź 2023, 23:15
Zrobiłem tłumaczenie wszystkich technologii w formie słowniczka (alfabetycznie). Jak ktoś potrzebuje to mogę wysłać w tygodniu
Może warto wstawić to na bgg w sekcji pliki? Więcej ludzi będzie mogło się cieszyć twoim tłumaczeniem.
Sam zamierzam kupić kopie gry w wersji retail , gdy po ogrywam ostatnio kupione gry i na pewno twoja instrukcja się przyda.
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 04 lis 2023, 15:28
autor: buhaj
Hej panowie. Powysylam zainteresowanym ale w poniedziałek. Jestem na wyjeździe. Pozdrawiam
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 05 lis 2023, 07:10
autor: Atk
spirit7 pisze: ↑14 paź 2023, 09:37
buhaj pisze: ↑13 paź 2023, 23:02
spirit7 pisze: ↑13 paź 2023, 22:09
Jak z niezależnością jezykową gry, na stronie ks podali ze 90% gry jest niezależna jezykowo - jak to wygląda w praktyce ?
dodatkowo czy wiadomo coś o wersji PL ? -podobno jakieś negocjacje miały mieć miejsce (info ze strony ks)
Tekst jest na kartach technologii oraz kartach galaktyki (opisuje zadania w cyklach).
Dzięki to wiem ale chcialm się dowiedzieć jak to wygląda w praktyce czy tekstu jest dużo jest ciężki i czy ktoś nieznający eng przy samych ikonach i tlumaczeniu innego gracza da radę, to gdzie tekst jest wiem zresztą powoływałem się na ks nie trzeba przypominać
W dobie google translator z opcją tłumaczenia aparatem po najechaniu na tekst, osoba nie znająca angielskiego ogarnie każda grę bez problem.
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 07 lis 2023, 11:24
autor: Apos
Moje trzy grosze o Voidfall - o pierwszym planszowym 4X, który przypadł mi do gustu

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 08 lis 2023, 14:20
autor: Nilis
Jiloo pisze: ↑08 lis 2023, 14:12
To jest dość ciężkie euro pod względem decyzyjności, ale nie nie zrozumienia jak działa mechanicznie. Trzy godziny gry wieloosobowej i 2 godziny rozgrywki solo (póki co) mijają jak z bicza trzasnął i człowiek tylko klnie, że mógł coś zrobić lepiej.
Zaś co do bycia lub nie bycia grą 4X. Twórcy od samego początku dawali do zrozumienia, że jest to 4X w ujęciu euro. Więc gra nie jest typowym przedstawicielem gatunku, ale na pewno do niego mocno nawiązuje. Część elementów pasuje idealnie do definicji, część jest ujęta nieco inaczej.
Jakie wrażenia z rozgrywki Solo? Czy automa jest czasochłonna do obslugi? Czy czuć jakieś wyzwanie czy jest pasjansowo bez emocji?
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 08 lis 2023, 14:57
autor: Jiloo
Nilis pisze: ↑08 lis 2023, 14:20
Jakie wrażenia z rozgrywki Solo? Czy automa jest czasochłonna do obslugi? Czy czuć jakieś wyzwanie czy jest pasjansowo bez emocji?
Nie znam za bardzo innych autom od Tucziego, więc nie mam porównania. Najczęściej do grania solo wybieram jednak trochę inny rodzaj gier. Coś przygodowego lub typowego do solo.
Moim zdaniem automa jest prosta, a reszta rozgrywki działa bardzo podobnie (tak samo) jak w grze wieloosobowej. Rożnica jest taka, że solo losujesz kartę, w swojej akcji starasz się jej pozbyć. Jak Ci się nie uda Void zacznie rosnąć w siłę. Generalnie nadal gramy na punkty, ale twoja ekspansja sprawia że zabierasz punkty Automie więc chcesz tego.
Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)
: 08 lis 2023, 15:20
autor: loaru
Automa w Voidfallu to najmniej „Turcziowa” automa, w jaką grałem
