Strona 71 z 102

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 sty 2016, 07:22
autor: wirusman
KonradT pisze:
Pynio pisze:Odwracam pytanie: pokaż mi jakiekolwiek (poza tymi oczywistymi) akcje, które są wykonywane NA INNYM niż kafelek obozu. Jeśli sprzątanie obozu wykonujemy 2 kafelki dalej, to ja dziękuję za taki obóz :)
Budowanie krzyży z drugiego scenariusza czy schronienia może być wykonywane na dowolnym kafelku (nie dla każdego jest to oczywiste ;) )

Ale schronienie budujesz na swoim kafelku, dopiewro w fazie (chyba) nocy przesuwasz schronienie na inny kafelek.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 sty 2016, 08:12
autor: akahoshi
Schronienie możesz wybudować na kaflu z obozem, na kaflu obok obozu, a nawet na kaflu oddalonym o jeden kafel dalej z zachowaniem zasad odległości.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 sty 2016, 13:16
autor: wirusman
akahoshi pisze:Schronienie możesz wybudować na kaflu z obozem, na kaflu obok obozu, a nawet na kaflu oddalonym o jeden kafel dalej z zachowaniem zasad odległości.
Racja mój błąd. Strona 16 instrukcji

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 sty 2016, 17:03
autor: pawelpoz
Ok. Dzięki za wyczerpujace odpowiedzi :) Sprawa wcale nie była taka oczywista jak widać po wpisach. Instrukcja mogłaby tutaj podać jakiś inny przykład niż oczywisty ze zbieraniem surowców kiedy faktycznie kładzie się pionki na kafelek i nie byłoby wątpliwości ;). Traktowanie porządkowania obozu, budowy dachu czy tworzenie przedmiotów logicznie rzecz biorąc wykonuje się w obozie, więc powiedzmy, że kupuję tłumaczenie, że jeśli mamy obóz na kaflu "-1 pion akcji" to prawie wszystko co robimy w grze (porządkowanie obozu, odpoczywanie, polowanie, tworzenie przedmiotów, budowanie schronienia, dachu itp) należy traktować jako akcje wymagające jednego pionka więcej. Aczkolwiek wydaje mi się, że trochę zbyt mocno utrudnia to rozgrywkę, bo kafelek z żetonem masakratorem "-1 pion akcji" staje się w takim wypadku kafelkiem kompletnie bezużytecznym ;).

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 15 sty 2016, 08:13
autor: wirusman
pawelpoz pisze:Ok. Dzięki za wyczerpujace odpowiedzi :) Sprawa wcale nie była taka oczywista jak widać po wpisach. Instrukcja mogłaby tutaj podać jakiś inny przykład niż oczywisty ze zbieraniem surowców kiedy faktycznie kładzie się pionki na kafelek i nie byłoby wątpliwości ;). Traktowanie porządkowania obozu, budowy dachu czy tworzenie przedmiotów logicznie rzecz biorąc wykonuje się w obozie, więc powiedzmy, że kupuję tłumaczenie, że jeśli mamy obóz na kaflu "-1 pion akcji" to prawie wszystko co robimy w grze (porządkowanie obozu, odpoczywanie, polowanie, tworzenie przedmiotów, budowanie schronienia, dachu itp) należy traktować jako akcje wymagające jednego pionka więcej. Aczkolwiek wydaje mi się, że trochę zbyt mocno utrudnia to rozgrywkę, bo kafelek z żetonem masakratorem "-1 pion akcji" staje się w takim wypadku kafelkiem kompletnie bezużytecznym ;).
Przeważnie "-1 pion akcji" działa tylk oraz jak się zrobi na nim akcję to ten znacznik się odrzuca, no chyba że są sppecjalne zasady z karty lub scenariusza.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 sty 2016, 18:59
autor: Solaro
Mam pytanie co do pierwszego scenariusza dodatku HMS Beagle.

Nie mogę rozpoznać co znaczy ta ikonka mówiąca o tym jak przygotować ten scenariusz.

Mam wziąć "ikonka" tyle razy ile jest graczy w grze. No i są tam namalowane banany, kokos i klepsydra. Chodzi o zwykłe jedzenie?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 sty 2016, 19:14
autor: kamil018
chodzi o niepsujące się jedzenie

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 sty 2016, 20:53
autor: Pynio
pawelpoz pisze:Ok. Dzięki za wyczerpujace odpowiedzi :) ...
Zdecydowanie się z Tobą zgadzam. Jednak sytuacje, w których pojawia się na stałe żeton -1 ludzik na kafelku - nigdy takiej nie miałem :)

Jeśli by się pojawił - kafelek zdecydowanie nieużyteczny. Jednak to Robinson :) W sumie to i tak jest ok, ponieważ możesz zawsze się przenieść :) Zazwyczaj Robinson nie bywa tak pobłażliwy.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 sty 2016, 21:52
autor: Solaro
kamil018 pisze:chodzi o niepsujące się jedzenie

Wielkie dzięki :)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 17 sty 2016, 13:26
autor: pawelpoz
Zdecydowanie się z Tobą zgadzam. Jednak sytuacje, w których pojawia się na stałe żeton -1 ludzik na kafelku - nigdy takiej nie miałem :)
Zawsze pojawia się na stałe na kafelku. Po prostu nie da się go zdjąć. Strona 15 instrukcji mówi o tym, że jeśli taki żeton pojawi się na kafelku to pozostaje na kafelku i jego efekt dalej obowiązuje nawet po wykonaniu jakiejś akcji na tym kafelku.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 18 sty 2016, 07:31
autor: wirusman
Tyle człowiek gra i zapomina o niektórych zasadach, racja na kafelku zostaje do końca gry.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 02 lut 2016, 14:45
autor: cahir
wITAM, mam szybkie pytanka, pewnie już kiedyś były, ale co robić:
- co się dzieje z żetonami odkryć po wykorzystaniu? wracają do puli?
- gra jednoosobowa: jeden pionek postaci coś tam zbudował, wraca do obozu, drugi eksplorował,ale spędzi noc poza obozem. Gdzie w takim razie spędzi noc ta postać?
- morale na maksymalnym minusie i jeszcze ma spaść poza skale. co wtedy? nic się nie dzieje czy dodatkowe rany?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 02 lut 2016, 14:49
autor: Pynio
cahir pisze:wITAM, mam szybkie pytanka, pewnie już kiedyś były, ale co robić:
- co się dzieje z żetonami odkryć po wykorzystaniu? wracają do puli?
- gra jednoosobowa: jeden pionek postaci coś tam zbudował, wraca do obozu, drugi eksplorował,ale spędzi noc poza obozem. Gdzie w takim razie spędzi noc ta postać?
- morale na maksymalnym minusie i jeszcze ma spaść poza skale. co wtedy? nic się nie dzieje czy dodatkowe rany?

1. Są poza grą. Nie wracają do puli
2. Ze wszystkimi znaleziskami spędza noc poza obozem. Nieważne gdzie :) Pamiętaj, że nie oddziałuje na niego pogoda!
3. Nic się nie dzieje.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 09 lut 2016, 13:10
autor: pawelpoz
Pojawiło się dzisiaj kolejne pytanie:
Jeden z graczy postanawia zapobiec wprowadzeniu skutków wydarzenia - potrzebuje do tego jednego pionka (poświecenia jednej akcji) i łopaty. Drugi gracz chce wybudować piwnicę, do budowy, której też potrzebuje łopaty. Pytanie: czy obydwaj gracze mogą w tej turze wykonać swoje akcje? Innymi słowy - czy przedmiot (w tym wypadku łopatę) należy traktować w taki sposób, że jeden gracz ją zabiera i drugi nie może wykorzystać już łopaty w tej turze (bo nie ma łopaty w obozie, bo zabrał ją inny bohater)? Czy po prostu samo posiadanie łopaty przez drużynę wystarczy jako spełnienie wymogu i nie rozdrabniamy się kto i gdzie ją zabiera i kilku bohaterów może wykonać akcje z wykorzystaniem łopaty? :)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 09 lut 2016, 13:31
autor: ixi24
Masz łopatę to każdy może jej użyć.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 11 lut 2016, 23:02
autor: kaszkiet
Ojeny, czy symbol obniżenia morale na karcie postaci tylko się mija?
W sensie, nie kładzie się na nim znacznika ran, tylko przechodzi od razu do następnego serca?
Moje postacie są jeszcze bardziej wątłe niż myślałem?
Powiedzcie, że nie, bo jeśli tak, to wczoraj mój cieśla był zombim przez kilka rund (po których i tak zmarł z powodu gangreny w nodze).

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 12 lut 2016, 00:48
autor: KonradT
kaszkiet pisze:Ojeny, czy symbol obniżenia morale na karcie postaci tylko się mija?
W sensie, nie kładzie się na nim znacznika ran, tylko przechodzi od razu do następnego serca?
Moje postacie są jeszcze bardziej wątłe niż myślałem?
Powiedzcie, że nie, bo jeśli tak, to wczoraj mój cieśla był zombim przez kilka rund (po których i tak zmarł z powodu gangreny w nodze).
Tylko się mija. Postacie mają tylko tyle życia, ile jest serduszek.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 12 lut 2016, 01:07
autor: ixi24
I dodatkowo jak się uzdrawiasz to nie podnosisz morale z powrotem ;)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 12 lut 2016, 09:11
autor: kaszkiet
Dzięki za odpowiedzi. O niezwiększaniu morale wiedziałem.
Umarłem będąc martwym więc.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 13 lut 2016, 23:03
autor: kaszkiet
Scenariusz nr 2 - Przeklęta Wyspa.
Gdy na kafelku obozu jest mgła, nie otrzymuje się z niego surowców w fazie produkcji.
Czy w takiej sytuacji w fazie akcji mogę wykonać akcję zbierania surowców na kafelku obozu, co normalnie jest zabronione?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 14 lut 2016, 06:14
autor: akahoshi
Nie.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 21 lut 2016, 20:43
autor: makoleon
Mam pytania:
1) czy jeśli jakiś kafelek muszę odwrócić rewersem do góry (np wulkan w 4. scenariuszu, karta wydarzenia Przepaść), to czy za nim mogę eksplorować? Instrukcja mówi, że można eksplorować daleko za kafelkiem z obozem, musi być tylko zachowany ciąg kafelków, czy w takiej sytuacji ciąg jest zachowany? [mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi]
2) jeśli lawa w scenariuszu 4. zalewa pusty obszar, to czy biorę kafel ze stosu i kładę go rewersem do góry?
3) jak działa cecha Pijaczyna? Jak robię akcję np. z Piętaszkiem/psem/innym graczem to też dociągam kartę "?" A jak tylko kogoś wspieram?
4) jak działa cecha Leniwy? Mogę wykonywać akcję tylko jednym pionkiem? Nie mogę robić akcji np. z Piętaszkiem albo jakimś pionkiem wspierającym np. zielony, brązowy? Mogę kogoś wspierać czy nie?
5) jak dzieła cecha Pesymista? Co to jest "pierwsza Akcja"? Pierwsza w całej grze? Czy pierwsza ze wysyłam oddzielnie pionki? A jak kogoś wspieram?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 23 lut 2016, 14:53
autor: makoleon
Przepraszam, że jeden post pod drugim, ale chcę, żeby został zauważony.
Widzę, że nikt nie znał odpowiedzi na wcześniejsze pytania, mniejsza z tym. W każdym razie w trakcie gry urodziły mi się kolejne dwa pytania:
6) Piętaszek eksploruje totem w scenariuszu 4. Ciągnie karty tajemnic, losuje coś co go ugryzło i wychodzi, że ginie. Czy ciągnie dalsze karty tajemnic? Bo rozumiem, że akcja eksploracji totem, mimo jego śmierci jest udana.
7) Instrukcja pisze, że szalupę w scenariuszu 4 można zbudować dopiero po odkryciu określonej liczby kafelków i dokonanych eksploracjach totemu. Nie można zbudować jej wcześniej? Ja miałem taką sytuację: 8. runda. Eksploruję ostatni wymagany totem (akcja bez kości) i buduję szalupę i wygrywam. Tylko, że kolejność w grze jest taka, że najpierw budowa potem eksploracja. Nie wiem więc, czy zgodnie z zasadami powinienem wygrać.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 23 lut 2016, 18:21
autor: ixi24
7) Po pierwsze nie możesz eksplorować totemu i budować szalupy w tej samej rundzie. Jak sam napisałeś najpierw musisz odkryć i zbadać wymaganą ilość totemów, a potem w kolejnej rundzie budujesz szalupę. Dodatkowo akcje wykonujesz po kolei, ale tak naprawdę są one wykonywane jednocześnie, a nie, że najpierw coś zbudujesz i w tej samej fazie akcji użyjesz tego do czegoś innego.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 24 lut 2016, 09:42
autor: akahoshi
makoleon pisze:6) Piętaszek eksploruje totem w scenariuszu 4. Ciągnie karty tajemnic, losuje coś co go ugryzło i wychodzi, że ginie. Czy ciągnie dalsze karty tajemnic? Bo rozumiem, że akcja eksploracji totem, mimo jego śmierci jest udana.
Nie ciągnie. Akcja eksploracji jest nieudana.