Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1293
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Nidhogg »

siekan pisze: W mojej turze buduję 3 wojska, gracz buduje świątynię.
W następnej turze buduję 3 wojska, gracz buduje bazar
W następnej buduję 3 wojska, gracz buduje 3-4 wojska, w tej samej rozjeżdżam go bez żadnego problemu a może i zdobywam bazar lub tą świątynię właśnie.

Jak oceniacie ten aspekt właśnie? Nie powinno być odwrotnie, tj tańsza gospodarka, droższe wojsko?
Z twojej rozpiski wynika że gracz A ma 9 zasobów gracz B tylko 6.
Raczej to tak wygląda (koszty):
A: buduje 3 legiony (9) B: bazar(6) i fortece(3)
A: 3 legiony(9) B: świątynie(6) i legion(3)
A: 3 legiony(9) B: 3 legiony (9)

I masz 9 legionów na 4 + fortece, w jedną turę tego nie podbijesz (statystycznie) a jak jest to stołeczna prowincja, gracz B będzie dobudowywał kolejne legiony a forteca co turę będzie niszczyła Ci legion.
I oczywiście zakładamy że żaden inny gracz nie wejdzie na twoje ziemie i nie będziesz musiał się bronić. Lub inny gracz też nie zaatakuje tej samej prowincji co ty przez co będziesz musiał walczyć i z nim.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

Jeżeli ktoś przeniósłby całą armię na jedną stronę mapy to długo by nie pożył tak naprawde :) To byłoby naprawde głupie :)

Ten przykład z wjeżdżaniem w 3 turze jest niezbyt realny raczej.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

Jak ktoś przez 3 tury będzie się tylko legionizował... To ja zdążę w tym czasie "gospodarczo" wygrać grę :) Da się piramidy postawić w tym czasie... Choć mało realne, bo zaraz ktoś przyuważy, że mam kupę surowców/kasy...
Faza handlu to wg mnie sedno tej gry. Trzeba diabelnie uważać co się oferuje, aby komuś nie dorzucić się do piramid. Jednocześnie tak trzeba dać zasoby, aby inni gracze chętnie na starcie handlu od nas brali (przez co my mamy większy wybór od kogo/co zabrać)... Taka niemal gra w grze. Jak się tej fazy nie pilnuje i "na ślepo" oddaje surowce - piramidy w 3/4 turze są coraz realniejsze (ale nie dla ciebie, ty tylko dorzucasz do nich to czy tamto ;P )

Zresztą co mi po wielkiej armii? Ile regionów tym podbiję? W ostatniej mojej grze jednemu z graczy skończyły się znaczniki kontroli... I był udupiony, bo leciał na podboje nie patrząc czy atak na jakiś region ma sens... Miał mnóstwo duplikatów surowców i ani na 5go bohatera, ani na piramidy nie miał :)

Jeśli ktoś gra w Mare Nostrum jak w grę wojenną i nastawia się na wyrzynkę - polecam raczej Nexus Ops czy Cry Havoc. W ten sposób grając gra będzie się dłużyć często i nikt nie osiągnie zwycięstwa. Grając w grę, gdzie są jasne warunki wygranej wg mnie należy tak grać, aby wygrać... A nie po prostu mordować innych, choć to nas do celu (wygranej) nie zbliża. Takim graczom dziękuję, nie siadajcie do stołu do Mare Nostrum. Wy nie będziecie usatysfakcjonowani ("jak to? tyle ci zniszczyłem i nie wygrałem?"), a pozostali gracze będą wqr***ni, bo będą grać najwyraźniej w coś innego, niż wy (nie w grę wojenną)...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Chaaber »

Zgadzam się z Misioooo, że handel ważny, jednak moim zdaniem, dużo bardziej kluczowe jest puszczanie ludzi w odpowiedniej kolejności w odpowiednich fazach. Miałem naszykowane zwycięstwo w grze przez najazd na stolicę, jednak to nie ja decydowałem o kolejności ruchu i zepsuło mi to ten plan okrutnie. Natomiast jak później w tej samej grze kontrolowałem budowanie budynków to zaraz udało sie wygrać na piramidę. O ile handel faktycznie potrafi sporo namieszać, to myślę, że kluczowe jest jednak przywództwo na właściwym torze.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum

Post autor: mauserem »

Przyznaję, że ta gra zaczyna mi ostatnio rozpychać się w czołówce. :)
Mnogość możliwości jest świetna.
Umiejętne rozgrywanie handlem jest jednym z bardziej wyrafinowanych elementów - handel to broń.
Egipt nam szedł od początku na lidera i dusiliśmy go jak się dało handlem. Wymuszanie dużej wymiany, powodowało, że wychodziło masę duplikatów i w ten sposób jakoś go trzymaliśmy w ryzach. Ale ostatecznie dojechał Greków kompletnie, że Ci wystawili monetę w fazie handlu. Egipt tylko na to czekał...
Gdyby nie to, dałbym radę docisnąć Babilonem w kolejnej rundzie :)

W świetle tego spostrzeżenia nagle okazuje się, że taka choćby Antygona to niezła postać bo uniezależnia od narzuconych kwot wymiany handlowej.
rzem
Posty: 65
Rejestracja: 30 wrz 2015, 18:00

Re: Mare Nostrum

Post autor: rzem »

mauserem pisze: Egipt nam szedł od początku na lidera i dusiliśmy go jak się dało handlem. Wymuszanie dużej wymiany, powodowało, że wychodziło masę duplikatów i w ten sposób jakoś go trzymaliśmy w ryzach. Ale ostatecznie dojechał Greków kompletnie, że Ci wystawili monetę w fazie handlu. Egipt tylko na to czekał...
Gdyby nie to, dałbym radę docisnąć Babilonem w kolejnej rundzie :)
Tak szczerze, to Egiptowi handel nie doskwierał tak bardzo (Kleopatra ma fajną zdolność jeśli chodzi o zakupy). Pomysł na piramidy zrodził się spontanicznie - przy okazji przejęcia dominacji w handlu i tego fajnego bohatera, który dawał 2x złota z grabieży.
Jak dla mnie, to Grecy są trochę OP. W połączeniu z OP fortecami we wprawnych rękach czyni ich praktycznie nie do ruszenia... W teorii - bo nie grałem nimi nigdy :)
https://discord.gg/frwH6Fy7ZU - Twilight Imperium 4 na Discordzie
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

Ile ludzi tyle różnych strategii. I niemal każda wydaje się przegięta. Z tego wynika, że to jest bardzo dobra gra!
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

Rzuciliśmy do naszego sklepu 30 ostatnich zestawów z Atlasem. Gdyby ktoś był zainteresowany grą z dodatkiem, to zapraszam. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2466
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 573 times
Been thanked: 279 times

Mare Nostrum

Post autor: Markus »

Del
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1056
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 148 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: uyco »

jakaś szansa na budynki i zetony surowców?
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

Budynki mają dodruk, będą dostępne w ostatnim kwartale. Sztonów raczej już nie będzie.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: crsunik »

Addony z zaginionych pledge będą wysłane w tym czy w przyszłym tygodniu?
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

crsunik pisze:Addony z zaginionych pledge będą wysłane w tym czy w przyszłym tygodniu?
W tym tygodniu! :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Wosho
Posty: 1443
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Wosho »

Kurde 500 zł, wydaje się że gra jest super ale tyle kasy?
Iesthir
Posty: 286
Rejestracja: 18 lut 2015, 10:33

Re: Mare Nostrum

Post autor: Iesthir »

Ta cena tylko podkreśla jak bardzo warto było wspierać na Kickstarterze 8)
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Dwntn »

Wosho pisze:Kurde 500 zł, wydaje się że gra jest super ale tyle kasy?
Cena co najminej 30% zbyt wysoka IMO. Wsparłem na KS, ale nie jestem zadowolony z jakości. Niektóre żetony zaczęły się rozwarstwiać już przy wyciskaniu a biorąc pod uwagę gęstość tektury z jakiej są zrobione, ich żywotność nie będzie zbyt duża.

Przed chwilą popatrzyłem też na iszop i doznałem szoku gdy zobaczyłem proponowaną cenę dodaktu. Niemalże taka sama jak cena gry, a komponentów w pudełku... no coż. Kupujący będą doznawać szoku po otwarciu dodatku. Za to co jest w pudełku, powinien kosztować co najmniej 40-50% mniej od gry podstawowej :)

- K.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

Te żetony kontroli to tragedia. U mnie po jakichś 6 grach jeden już niemal się rozpadł... Będzie trzeba je jakimś lakierem czy wikolem potraktować chyba, bo w takim tempie to po kilkunastu grach będzie trzeba kupić nowe gdzieś...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 607
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 40 times
Been thanked: 111 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Bardok »

Najlepsze, że jak na forum/FB ktoś sprzedawał zestaw za 380-390 to było oburzenie, że za drogo, że lepiej poczekać aż w sklepach się pojawi.... taaaaaa... ciekawe jak im teraz będzie się uśmiechać 500 wydać :D

Ja wspierać nie wspierałem, ale kupiłem za 350,- i jestem mega zadowolony :) Chociaż wolałbym pewnie z KS ;)
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Dwntn »

Bardok pisze:Najlepsze, że jak na forum/FB ktoś sprzedawał zestaw za 380-390 to było oburzenie, że za drogo, że lepiej poczekać aż w sklepach się pojawi.... taaaaaa... ciekawe jak im teraz będzie się uśmiechać 500 wydać :D
Z tego samego powodu wstrzymałem się ze sprzedażą mojego egzemplarza. Ale teraz przy cenie 500zł chyba jednak wystawię ponownie. Niech ktoś inny się denerwuje że mu się gra rozleci przy graniu :evil:

- K.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

Dwntn pisze:
Bardok pisze:Najlepsze, że jak na forum/FB ktoś sprzedawał zestaw za 380-390 to było oburzenie, że za drogo, że lepiej poczekać aż w sklepach się pojawi.... taaaaaa... ciekawe jak im teraz będzie się uśmiechać 500 wydać :D
Z tego samego powodu wstrzymałem się ze sprzedażą mojego egzemplarza. Ale teraz przy cenie 500zł chyba jednak wystawię ponownie. Niech ktoś inny się denerwuje że mu się gra rozleci przy graniu :evil:

- K.
No bez przesady że się gra rozleci :) fakt faktem żetony są kiepskie ale reszta jest według mnie spoko (pomijam rozmiar zasłonek ale zasłonki są takie jak w większości gier w sumie)
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

AkitaInu pisze: zasłonki są takie jak w większości gier w sumie)
Jakich? Miałem Keyflower - zdecydowanie kilka klas wyżej. Cyklady - też znacznie poręczniejsze. I kilka innych też miałem z zasłonkami - w żadnej nie były tak małe (niskie).
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

misioooo pisze:
AkitaInu pisze: zasłonki są takie jak w większości gier w sumie)
Jakich? Miałem Keyflower - zdecydowanie kilka klas wyżej. Cyklady - też znacznie poręczniejsze. I kilka innych też miałem z zasłonkami - w żadnej nie były tak małe (niskie).
Misioo - napisałem że pomijam rozmiar :) Owszem, powinny być dwa razy wyższe a "skrzydelka" ze dwa razy dłuższe :)
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Dwntn »

AkitaInu pisze:
Dwntn pisze:
Bardok pisze:Najlepsze, że jak na forum/FB ktoś sprzedawał zestaw za 380-390 to było oburzenie, że za drogo, że lepiej poczekać aż w sklepach się pojawi.... taaaaaa... ciekawe jak im teraz będzie się uśmiechać 500 wydać :D
Z tego samego powodu wstrzymałem się ze sprzedażą mojego egzemplarza. Ale teraz przy cenie 500zł chyba jednak wystawię ponownie. Niech ktoś inny się denerwuje że mu się gra rozleci przy graniu :evil:

- K.
No bez przesady że się gra rozleci :) fakt faktem żetony są kiepskie ale reszta jest według mnie spoko (pomijam rozmiar zasłonek ale zasłonki są takie jak w większości gier w sumie)
Andy,

Wyrażam jedynie swoją opinię. Przy wyciskaniu żetonów, mimo iż starałem się to robić delikatnie (a wiesz dobrze jak dbam o swoje gry) kilka z nich rozwarstwiło się. Dwa żetony oddarly cześć papieru z wypraski, bo sztanca nie do końca je wycieła, ale to akurat nie problem.

Niemniej jednak jeśli takie coś dzieje się już przy wyciskaniu gry z pudełka,. One to oznaczać że albo tektura nie była dostatecznie wysuszona albo że jest zbyt słabo sprasowana i/lub ma niewłaściwą gęstość. W tym ostatnim wypadku, żetony będą zwyczajnie mniej trwałe i jeśli trafimy ma grupę w której kilku graczy lubi trzymać żetony w ręce i się nimi bawić, to żywotność takich żetonów zwyczajnie nie będzie zbyt wielka.

Wydając tyle pieniędzy na produkt liczę że będzie on dobrej jakości i będzie mi długo służył a nie będę potrzebował wymienić żetonów już po kilkunastu rozgrywkach.

Pozdrawiam,

- K.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

Kurcze, jakoś ludziom w forbidden stars nie przeszkadza że po dwóch/trzech grach trzeba wsadzić żetony rozkazów w pojemniczki bo widać po zdarciach kto co kłądzie :)

Ale wydaje mi się że oprócz tych nieszczęsnych żetonów kontroli nie ma tam raczej nic innego co miało by mieć kiepską trwałość.
Nesmeer

Re: Mare Nostrum

Post autor: Nesmeer »

Mialem podobne odczucia co DWNT, ktore opisalem kilka stron wczesniej na goraco po otwarciu, to najgorzej wydana pod wzgledem jakosci planszowka z jaka sie spotkalem, a szkoda, wielka szkoda

Wyslane dzieki HuaweiP9 ;)
ODPOWIEDZ