Nemesis (Adam Kwapiński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 878
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 304 times
Been thanked: 303 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: KOSHI »

Aftermath. Będzie do kupienia ponownie. Śluza jest w podstawce.
Xardas123
Posty: 352
Rejestracja: 22 kwie 2018, 18:33
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Xardas123 »

Powiedzcie mi czy warto na czas nasilania się Pandemi i z tego co widzę wszyscy się z ekipy wykruszyli i przechodzimy na tryb online, warto jest kupić nemesisa do gry solo?? Czy lepiej te 450zł przeznaczyć na inne tytuły solo??
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1236
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 477 times
Been thanked: 447 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Shodan »

Moim zdaniem solo nie warto. Siłą tej gry jest mechanika (potencjalnego) zdrajcy.
Dhel
Posty: 724
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 484 times
Been thanked: 407 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Dhel »

A wg mnie zależy, jeśli wg ciebie motyw zdrajcy jest kluczowy w grze, to solo bym odpuścił, ale jeśli i tak na ‚zdradę’ grać nie lubisz tyko robisz coop survival to warto. Ot co gracz to opinia :D
Noihcat
Posty: 6
Rejestracja: 18 paź 2020, 15:20
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Noihcat »

sirafin pisze: 17 paź 2020, 15:41 Mam wrażenie, że Nemezis będzie jedną z nielicznych planszówek, w której bez krzywienia zgodzę się na jakieś homerules
Grałem w ten weekend w Nemesis z synami będącymi w wieku poniżej progu proponowanego przez twórców i upraszczając pewne zasady bawiliśmy się świetnie. Gra ma konstrukcję pozwalającą bez przeszkód wprowadzać drobne, intuicyjne "własne poprawki" uatrakcyjniające rozgrywkę i "naginające" ją do własnych potrzeb. Postrzegam to jako ogromną zaletę tej gry. Można sztywno trzymać się zasad wymyślonych przez twórcę, ale nic nie stoi na przeszkodzie by wprowadzić do gry własne pomysły - i tym samym bawić się jeszcze lepiej :)
Ostatnio zmieniony 19 paź 2020, 11:38 przez Noihcat, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4140
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 272 times
Been thanked: 943 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: brazylianwisnia »

Xardas123 pisze: 18 paź 2020, 16:13 Powiedzcie mi czy warto na czas nasilania się Pandemi i z tego co widzę wszyscy się z ekipy wykruszyli i przechodzimy na tryb online, warto jest kupić nemesisa do gry solo?? Czy lepiej te 450zł przeznaczyć na inne tytuły solo??
Z szeroko pojętych przygodowek survivalowych Nemesis jest w scislej czolowce. Jak do tego lubisz troche optymalizować to solo na 2 postacie gra sie bardzo fajnie. Lepiej niz w Robinsona czy Eldritch Horror.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
dawid
Posty: 521
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:59
Has thanked: 184 times
Been thanked: 243 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: dawid »

Rozumiem, że sama podstawka ma tryb solo.
Czy Nieznane Historie dużo wnoszą do gry solo ? Warto dokupić ?
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4140
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 272 times
Been thanked: 943 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: brazylianwisnia »

Nieznenae Historie #1 sa fajne bo tworza scenariusz. Trzeba zaznaczyc ze gra sie tam więcej niz 1 postacia. Nienzane Historie #2 nie dzialaja w solo i coop.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 878
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 304 times
Been thanked: 303 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: KOSHI »

Nieznane to najlepsze, co spotkało Nemesis do gry solo. Cena nieduża, a miodność wysoka.

@Xardas123

Wychodząc z założenia, że A) nie jesteś fanem obcego, B) szanujesz pieniądze, lub A i B, to odpuść bo za 450 ziko możesz sobie kupić spokojnie 2, może 3 inne gry. Nemesis było pisane pod semi ale w coop też daje radę. Popieram brazylianwisnia, że fun jest lepszy ja w EH no i setup mniej upierdliwy. Tak więc musisz sobie sam odpowiedzieć czy warto kupić i czy warto w ogóle inwestować jeszcze w Nemesis jak wychodzi Lockdown.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2020, 13:11 przez KOSHI, łącznie zmieniany 1 raz.
Noihcat
Posty: 6
Rejestracja: 18 paź 2020, 15:20
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Noihcat »

KOSHI pisze: 19 paź 2020, 12:06 Nieznane to najlepsze, co spotkało Nemesis. Cena nieduża, a miodność wysoka.
Czy ktoś z Was posiada "Nieznane 1 i 2 " w wersji polskiej, i może w miarę szczegółowo zobrazować te książki skryptów ? Jak to działa ? Jak z jakością wykonania dołączonych kart ? Czy utrzymują poziom wykonania podstawki ?
Ostatnio zmieniony 19 paź 2020, 13:15 przez Noihcat, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 878
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 304 times
Been thanked: 303 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: KOSHI »

W 1 masz komiks i kilkanaście żetonów. Żetony jak żetony. Komiks klasa. Kart nie ma.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4558
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1375 times
Been thanked: 875 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Hardkor »

Zagrałem w końcu kampanie Nemesis (Komiks 1). Pół roku nie grałem w ogóle w wersję planszową tejże gry, a z 2 miesiące od ostatniej gry cyfrowej... Jak ja nienawidze tej gry XD Cały czas kłody pod nogi. Aż poważnie zastanowiłem się czy wsparcie z dodatkami Lockdownu było dobrym pomysłem XD
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
buhaj
Posty: 1050
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 870 times
Been thanked: 524 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: buhaj »

Zagrałem solo. Pierwsza gra. Często zaglądałem do instrukcji ale z czasem grałem coraz płynniej. Jest klimat i bardzo dobrze się bawiłem. Osobiście lubię gry które kładą kłody pod nogi. Oby tylko rozgrywka nie była z czasem zbyt powtarzalna. Oczywiście w lepszych czasach będę grać z większą ilością osób.
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 568
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 178 times
Been thanked: 44 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Bartoszeg02 »

Hej!
Mam do was pytanko odnośnie możliwych do dokupienia dodatków :P...

aftermath - zapuściłem lekkiego żurawia do instrukcji z której ogarnąłem że ten dodatek dostarcza 2 scenariusze (chyba połączone ze sobą) oraz postacie które raczej powinny być używane do rozgrywania właśnie tych scenariuszy dodatkowych. Jak to z nimi jest? Faktycznie są tak specyficzni że do zwykłej zabawy nie bardzo pasują? A same scenariusze, zagra się w to po 1 razie i potem raczej wraca do standardowej rozgrywki, czy są one na tyle ciekawe że raczej gracie w nie zamiast w podstawę?
Czy jest tam coś co rozwija podstawkę? Czy raczej są to elementy do 2 scenariuszy i po ich rozegraniu pudełko leci w kąt?

Void Seeders i Carnomorphy - te dodatki podmieniają nam po prostu podstawowych kosmitów. Czy moglibyście coś powiedzieć na ich temat? Czy taka podmianka faktycznie mocno zmienia grę? I czy wy w swoim towarzystwie macie już swój ulubiony rodzaj intruzów który resztę zepchną na drugi plan? Szczerze mówiąc to intruzi z podstawki... po prostu są :P
Raczej nie robili na planszy żadnego czary-mary: pojawiali się, atakowali, znikali i tak w kółko. Nie mówię że to źle; ostatecznie to co mi się naprawdę bardzo podobało to walka z kosmitami zeszła na drugi plan bo to my jako gracze rzuciliśmy się sobie do gardeł (co potwierdza moją teorię że najgorszą odmianą 'obcego' jesteśmy my ludzie :D ). Czy ci nowi kosmici jakoś podnoszą poziom trudności, czy po prostu trochę psocą w zasadach?

Byłbym wdzięczny za krótki opis co myślicie o tych zestawach z perspektywy czasu. Mogę kupić wszystkie i prawdopodobnie tak zrobię, z drugiej jednak strony bardzo dużo w nemesisa grać nie będe więc jeżeli nowi intruzi to w zasadzie to samo co podstawowi tylko fajniej wyglądają to wtedy sobie ich podaruję :) Aftermath jeżęli jest jednorazowy i nie rozwija podstawki pewnie też; ale panią medyk... tą to biorę w ciemno! :)
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4558
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1375 times
Been thanked: 875 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Hardkor »

Bartoszeg02 pisze: 21 paź 2020, 19:17 Hej!
Mam do was pytanko odnośnie możliwych do dokupienia dodatków :P...

aftermath - zapuściłem lekkiego żurawia do instrukcji z której ogarnąłem że ten dodatek dostarcza 2 scenariusze (chyba połączone ze sobą) oraz postacie które raczej powinny być używane do rozgrywania właśnie tych scenariuszy dodatkowych. Jak to z nimi jest? Faktycznie są tak specyficzni że do zwykłej zabawy nie bardzo pasują? A same scenariusze, zagra się w to po 1 razie i potem raczej wraca do standardowej rozgrywki, czy są one na tyle ciekawe że raczej gracie w nie zamiast w podstawę?
Czy jest tam coś co rozwija podstawkę? Czy raczej są to elementy do 2 scenariuszy i po ich rozegraniu pudełko leci w kąt?

Void Seeders i Carnomorphy - te dodatki podmieniają nam po prostu podstawowych kosmitów. Czy moglibyście coś powiedzieć na ich temat? Czy taka podmianka faktycznie mocno zmienia grę? I czy wy w swoim towarzystwie macie już swój ulubiony rodzaj intruzów który resztę zepchną na drugi plan? Szczerze mówiąc to intruzi z podstawki... po prostu są :P
Raczej nie robili na planszy żadnego czary-mary: pojawiali się, atakowali, znikali i tak w kółko. Nie mówię że to źle; ostatecznie to co mi się naprawdę bardzo podobało to walka z kosmitami zeszła na drugi plan bo to my jako gracze rzuciliśmy się sobie do gardeł (co potwierdza moją teorię że najgorszą odmianą 'obcego' jesteśmy my ludzie :D ). Czy ci nowi kosmici jakoś podnoszą poziom trudności, czy po prostu trochę psocą w zasadach?

Byłbym wdzięczny za krótki opis co myślicie o tych zestawach z perspektywy czasu. Mogę kupić wszystkie i prawdopodobnie tak zrobię, z drugiej jednak strony bardzo dużo w nemesisa grać nie będe więc jeżeli nowi intruzi to w zasadzie to samo co podstawowi tylko fajniej wyglądają to wtedy sobie ich podaruję :) Aftermath jeżęli jest jednorazowy i nie rozwija podstawki pewnie też; ale panią medyk... tą to biorę w ciemno! :)
Grałem postaciami z Aftermath i według mnie są ciekawe i nic im nie brakuje. Wręcz dodają nowe rzeczy do gry :)

Z void Seedersami nie grałem, ale Carno zmieniają twoje podejście do gry. Uważasz na rzeczy inne niż przy normalnej grze i odpada element "królowa w pierwszej rundzie zabiła 2 osoby", bo im dłużej grasz tym gorzej, mniej losowości.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: sirafin »

Czy próbował ktoś eksperymentalnie rozgrywki na 6 graczy? Mam na myśli samą podstawkę bez żadnych dodatków.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: lotheg »

sirafin pisze: 22 paź 2020, 09:35 Czy próbował ktoś eksperymentalnie rozgrywki na 6 graczy? Mam na myśli samą podstawkę bez żadnych dodatków.
Grałem raz. W sumie nie było to wielkim problemem, ale nie masz podstawki z numerem 6 na karty i na pewno gracz numer 6 nie wystąpi na kartach celów ;) Było tłoczno, ale 1 gracz w sumie dość szybko zginął (ten co wprosił się na szóstego, więc chyba gra to wyczuła :D ) i przejął kontrolę nad obcymi.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: sirafin »

Znajomi rzucili ostatnio pomysł na taką rozgrywkę, więc wolę się upewnić, czy ma to jakikolwiek sens, zanim wpakujemy się tłumnie na parę godzin do symulatora umierania w kosmosie ;) Podstawek i tak nie używaliśmy, nie są zbyt skuteczne, jeśli siedzi się z choć jednym graczem ramię w ramię. Brak tarczy strzelniczej namalowanej na plecach gracza nr 6 też raczej nie byłby zmartwieniem. Moją największą wątpliwość budzi czas rozgrywki powiązany z problemem eliminacji graczy.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: lotheg »

sirafin pisze: 22 paź 2020, 10:11 Znajomi rzucili ostatnio pomysł na taką rozgrywkę, więc wolę się upewnić, czy ma to jakikolwiek sens, zanim wpakujemy się tłumnie na parę godzin do symulatora umierania w kosmosie ;) Podstawek i tak nie używaliśmy, nie są zbyt skuteczne, jeśli siedzi się z choć jednym graczem ramię w ramię. Brak tarczy strzelniczej namalowanej na plecach gracza nr 6 też raczej nie byłby zmartwieniem. Moją największą wątpliwość budzi czas rozgrywki powiązany z problemem eliminacji graczy.
Czas był podobny do tego jaki zajmują rozgrywki 5 osobowe. Więcej osób to szybsze eksplorowanie statku, ale i szybsze wychodzenie obcych, więc szybsze umieranie :D
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4558
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1375 times
Been thanked: 875 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Hardkor »

sirafin pisze: 22 paź 2020, 09:35 Czy próbował ktoś eksperymentalnie rozgrywki na 6 graczy? Mam na myśli samą podstawkę bez żadnych dodatków.
Samemu nie grałemm, ale wirtualne wersje nemesis mają domyślnie dodanego 6 gracza co o czymś świadczy :)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1482
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 75 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: TuReK »

sirafin pisze: 22 paź 2020, 10:11 Moją największą wątpliwość budzi czas rozgrywki powiązany z problemem eliminacji graczy.
eliminacja graczy to nie problem tylko rozwiązanie :wink:
Z pustego i Saruman nie naleje
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: sirafin »

TuReK pisze: 22 paź 2020, 12:02eliminacja graczy to nie problem tylko rozwiązanie :wink:
Żarty żartami, ale w grze, która nie jest imprezówką na kilkanaście minut, to jest problem :D Mam nadzieję, że spotkanie planszówkowe nie skończy się tym, że po pół godzinie połowa graczy będzie się przyglądać, jak druga połowa gra. Póki co lataliśmy max w 3 osoby, dlatego lekko mnie przeraża podwojenie tej liczby.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 878
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 304 times
Been thanked: 303 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: KOSHI »

Pytanie do tych co graja w coopa. Na ile postaci gracie? Grałem zawsze na 2. Teraz pykam na 3. Przy 3 osobach ci obcy dosyć szybko wyskakują. Trochę rzeźnia się robi... Przy 2 postaciach jakoś tak było bardziej spokojnie i klimatycznie. Przy 3 ludkach zawsze matka wyłazi i pod koniec jest już taka boruta, że dramat. Plus jest taki, że jak kogoś ubiją obcy to się kapsuły ewakuacyjne otwierają a przy 2 osobach to jak 1 postać padnie i to jeszcze przed wykonaniem celów to już jest kaplica. Jak jest wg. Was ze skalowalnością? Jest łatwiej im więcej postaci czy gorzej, bo więcej celów i obcych?
Ostatnio zmieniony 22 paź 2020, 19:15 przez KOSHI, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: lotheg »

KOSHI pisze: 22 paź 2020, 15:14 Pytanie do tych co graja w coopa. Na ile postaci gracie? Grałem zawsze na 2. Teraz pykam na 3. Przy 3 osobach ci obcy dosyć szybko wyskakują. Trochę rzeźnia się robi... Przy 2 postaciach jakoś tak było bardziej spokojnie i klimatycznie. Przy 3 ludkach zawsze matka wyłazi i pod koniec jest już taka boruta, że dramat. Plus jest taki, że jak kogoś ubiją obcy to się kapsuły ewakuacyjne otwierają a przy 2 osobach to była 1 wielka niewiadoma. Jak jest wg. Was ze skalowalnością? Jest łatwiej im więcej postaci czy gorzej, bo więcej celi i obcych?
Próbowałem na dwie i trzy postaci. Jednak wybieram opcję na 3, bo było po prostu ciekawiej. Zgodzę się jednak, że jest trudniej.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
kozz84
Posty: 735
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 161 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: kozz84 »

Jak gra się sprawdza dla osób, które nie przepadają za ameritrash? Raz na jakiś czas kupię grę przygodową, ale ze względu na losowość i liczbę zasadach sprzedaję ją po paru rozgrywkach. Zainteresował mnie theme w Nemesis, ale bez dobrego gameplayu nie chcę się pakować.
ODPOWIEDZ