Strona 71 z 80

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 02 wrz 2021, 22:09
autor: seki
RUNner pisze: 02 wrz 2021, 21:58 Też bym wolał, ale czy edycji 2.5 czegoś brakowało że powstała 3.0? Podejrzewam że pomysł na 4.0 się kiedyś pojawi.
NH 4.0 był już i nazywał się Monolith Arena. Skoro go zamknęli to myślę, że pozostaną już przy starszym 3.0.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 02 wrz 2021, 22:43
autor: sliff
Ależ box zapewne będzie mieścił wszystko, tylko insert trzeba będzie wywalić ;)

a Tak bardziej serio to na jakieś liczbie trzeba było zakończyć, a tak 19 ładnie powiela motyw planszy.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 03 wrz 2021, 10:22
autor: sillue
Co by nie zrobili i tak jazda na Portal zawsze w modzie :D

Poszło by na KS - doją na tym samym.
Nic poza armiami - odpuszczają temat.
Rok Molocha - patrz posty wyżej.
Zawsze ktoś będzie niezadowolony, a ktoś zachwycony.

Na początku odebrałem to jako edycje zamkniętą i kolekcjonerską.
Kilku osobom, które NH nie mają, a chcą mieć wszystko na raz, podpasuje idealnie.
Kilku osobom, które chcą zamienić oryginał na Rok Molocha też będzie dobrze.
Reszta odpuści i poczeka na coś innego, co ich zadowoli... Albo nie.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 03 wrz 2021, 11:41
autor: sliff
sillue pisze: 03 wrz 2021, 10:22 Na początku odebrałem to jako edycje zamkniętą i kolekcjonerską.
Kilku osobom, które NH nie mają, a chcą mieć wszystko na raz, podpasuje idealnie.
Przypominam że armie są do zakupienia osobno :).
shuji pisze: 03 wrz 2021, 10:58 No wlaśnie chodzi o to, że nie. Ta edycja jest nieaktualna w momencie premiery - nie ma miejsca na bestie, znacznika ani planszetki.
Raz oryginalnie premiera miała być na początku roku i gdyby tak się stało poroblemu by nie było. Dwa edycja to rok molocha także powinna być aktualna na 5 września 2020 :p. Trzy za 2-5 lat będzie 20-lecie wydania rpg/hex także jak gra nie umrze do czego czasu to "aniversary edition" na KS albo GF też się doczekamy :P


Robienie big boxa do trwającej lini wydawniczej jest pomysłem głupim i karkołomnym i teraz mamy tego konsekwencje. Jednak dla mnie jest to fajny ukłon w stronę fanów, który zwyczajnie należy docenić.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 03 wrz 2021, 11:55
autor: ArkadS
shuji pisze: 03 wrz 2021, 10:58
sillue pisze: 03 wrz 2021, 10:22 Poszło by na KS - doją na tym samym.

Na początku odebrałem to jako edycje zamkniętą i kolekcjonerską.
Kilku osobom, które NH nie mają, a chcą mieć wszystko na raz, podpasuje idealnie.
No wlaśnie chodzi o to, że nie. Ta edycja jest nieaktualna w momencie premiery - nie ma miejsca na bestie, znacznika ani planszetki.
Dokładnie. W 100% się zgadzam. Strzelili sobie w kolano. Zastanawiałem się nad kupnem ale skutecznie mnie zniechęcili swoim podejściem. Na FB napisali, że to pudełko miało obejmować tylko stare armie, a na następną rocznicę zrobią drugie - hahahahaha. Chyba sami nie wiedzą co robią. To jest taki brak szacunku dla graczy. Wcisnąć, sprzedać cokolwiek za zawyżoną cenę w sklepie Portalu bo tam dają jakieś pierdoły których nigdzie nie kupisz. To jest ok od warunkiem, że te pierdoły zawsze są dostępne ale jak masz kupić coś i wiesz, że zawsze czegoś braknie to odechciewa się. Chyba większość woli gry skończone, a nie być dojonym bez przerwy. No i Portal raczej korzysta z Gamefounda nie KS pewnie żeby sami byli mniej dojeni i mogli bardziej doić graczy. Może się zaczną uczyć na przykładzie Robinsona Crusoe, gdzie zrobili całkiem spoko kampanię na Gamefound ale nie zdziwię się, że za jakiś czas znów to zepsują jakimś ekstra rocznicowym wydaniem - daleko nie trzeba szukać - Carcassonne, kup sobie Big Boxa z mini dodatkami, a potem dowiedz się, że wydali edycję jubileuszową z nowymi minidodatkami - wrrrr. Może Rok Molocha to taki ostatni przypadek zanim zaczęli kumać ale raczej wątpię. Musieli by zatrudnić jakiegoś speca bo jeśli Trzewiczek tym kieruje to nie ma szans sądząc po jego występach na YT - ten typ człowieka ma takie podejście, które skutkuje tym co właśnie robią i nic się nie zmieni - takie byle szybko, byle co, byle sprzedać, byle narzucić swoje zdanie i mieć potrzeby klienta w poszanowaniu, a i mało się narobić powielając schematy - Diuna na bazie Detektywa - hahaha ręce opadają, no ale zobaczymy jak to wyjdzie. Chociaż biznesowo jest to OK bo właśnie powielanie schematów jest najbardziej opłacalne. Portal to takie chytre wydawnictwo, ale znam gorsze - Galakta. Za to lubię Czacha Games i Fishbone, które wydają gry na maksa, a nie jakieś okrojone ubogie jak Galakta właśnie lub chytrze i chaotycznie jak Portal.

Proszę bez przekleństw - GrzeL

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 03 wrz 2021, 12:39
autor: Markus
Naprawdę bez KS nie potraficie kupić gry? Całe szczęście że NH nie idzie na KS a normalnym trybem.
Wiekszego raka branży planszowej niż rozczłonkowanie gier przez KS to chyba nie widziałem (miliony addonów , ks exlusive it które po 3 miesiacach od wygaśniecia kampanii nie można ogarnać bo sie już nie pamięta)
Portalu nie idź tą drogą

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 03 wrz 2021, 12:40
autor: hoody
gotrek992 pisze: 02 wrz 2021, 18:04 Pytanie do posiadaczy NH Rok Molocha, czy w waszych egzemplarzach książeczka z kampanią nie ma okładki, tylko zaczyna się od ściany tekstu? Jeśli tak miało być, to moim zdaniem słabo wyszło. Zwłaszcza, że na materiałach promocyjnych jest widoczna okładka.
Tak jest - bez okładki, od razu treść :(

Rozumiem też, że żetony do tej kampanii celowo mają inne rewersy (np. z jednej strony jest jednostka Molocha a z drugiej Posterunku) i nie jest to błąd w druku?

Co do kontrowersji ws. insertu, no mogli dorzucić ze dwa sloty na przyszłe armie, ale mnie boli jeszcze brak dedykowanych miejsc na małe żetony armii (np. znaczniki paraliżu). Teraz wszystko trzeba trzymać na jednej kupce i przy rozgrywce przegrzebywać.

W wersji 3.0 podobały mi się też bardziej tekturki z pomocą - w sensie funkcjonalnym, bo w RM wydane są o wiele ładniej, to trzeba przyznać. Ale wolałem, kiedy opisy wszystkich żetonów były na jednej stronie i nie trzeba było przewracać planszy na drugą.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 05 wrz 2021, 16:19
autor: miszcz
A jak się sprawdzają planszetki armii? I czy nowe armię, czyli np. Bestie, też takie mają? Aby pomimo braku na nie miejsca w pudełku, jednak pasowały do pozostałych?

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 05 wrz 2021, 21:52
autor: Atk
I portal tego nie ukrywał. Od początku mówił o takim rozwiązaniu

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 06 wrz 2021, 06:59
autor: miszcz
Mogli by taką planszetkę armii włożyć do pudełka z Bestiami. A nie poskładaną kartkę.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 09 wrz 2021, 20:08
autor: McNab
Uwielbiam tą grę, partnerka przeciwnie dlatego większość z kilkuset partii rozegrałem cyfrowo.
Wczoraj nie było czasu na większy tytuł i graliśmy kilka partii neuroshimy, przyglądał się temu prawie 7-mio letni syn.
Dziś wyraził chęć zagrania, spoko mówię, wytłumaczę zasady i gramy. Stwierdził, że szkoda czasu na tłumaczenie. No spoko chce dostać baty, nie widzę przeszkód.
Po ośmiu partiach (różne kombinacje armii z podstawki), 3 remisy i 5 moich przegranych moje rozproszenie dezorientacji sięga zenitu.
Kolejna partia syn coś mamrocze nad kartą referencyjną, pytam co tam opowiada, mówi,że liczy ile zostało mi i jemu bitew i jaka jest szansa, że wyjdzie mi bomba (grałem molochem).
I kolejna moja przegrana, głupa ta gra i jakaś losowa, chyba ją spale.
Spoiler:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 09 wrz 2021, 22:12
autor: tomb
shuji pisze: 09 wrz 2021, 21:54
A jakimi armiami graliście ? Bo jedne są dużo mocniejsze od drugich
Powiedziałbym - łatwiejsze.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 09 wrz 2021, 22:14
autor: McNab
Graliśmy czterema z podstawki, prawdą jest, że miałem za każdym razem słabszą armię np: grałem Molochem (czyli słabszą) przeciwko Posterunkowi, później się zamienialiśmy i grałem Posterunkiem (czyli słabszą) przeciwko Molochowi itp. Spokojnie już wymyśliłem jak wygrać, następnym razem zawiążę mu oczy.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 09 wrz 2021, 22:19
autor: azazelmo
McNab pisze: 09 wrz 2021, 22:14 Graliśmy czterema z podstawki, prawdą jest, że miałem za każdym razem słabszą armię np: grałem Molochem (czyli słabszą) przeciwko Posterunkowi, później się zamienialiśmy i grałem Posterunkiem (czyli słabszą) przeciwko Molochowi itp. Spokojnie już wymyśliłem jak wygrać, następnym razem zawiążę mu oczy.
Ha! Też tak zawsze mam :D
Możesz małemu podłożyć ten jeden pusty kafel, który jest w każdej wyprasce, zamiast np. atomówki albo Juggernauta. W posterunku podmień na tego kolesia w pancerzu wspomaganym.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 10 wrz 2021, 07:59
autor: tommyray
McNab pisze: 09 wrz 2021, 22:14 Graliśmy czterema z podstawki, prawdą jest, że miałem za każdym razem słabszą armię np: grałem Molochem (czyli słabszą) przeciwko Posterunkowi, później się zamienialiśmy i grałem Posterunkiem (czyli słabszą) przeciwko Molochowi itp. Spokojnie już wymyśliłem jak wygrać, następnym razem zawiążę mu oczy.
:D, impossibru! ja mam tak samo! Zawsze ta słabsza armia mi się trafia 😉.

Neuroshima plus 7 latek = kombo jak infinite loop Doomsday machine.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 10 wrz 2021, 09:29
autor: Arius
tommyray pisze: 10 wrz 2021, 07:59 Neuroshima plus 7 latek = kombo jak infinite loop Doomsday machine.
Co to za kombo?
Możesz rozwinąć temat?

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 10 wrz 2021, 09:58
autor: paracelsus444
Arius pisze: 10 wrz 2021, 09:29

Co to za kombo?
Możesz rozwinąć temat?
Jak się uzyje stanowiska zmieniającego kierunek strzału oraz 2 roztrajaczy, ustawi wszystkich w kółku to uzyskujesz kombo które zadaje nieskończoną ilosc obrażeń tam gdzie skierowane są roztrajacze bo strzał krąży w kółku nieskonczenie wiele razy ale jako efekt uboczny masz strzały w bok dzięki roztrajaczom i jest to wspomniane w instrukcji do doomsday machine że to nie błąd.

Wyłapałem też na filmiku portalu "biggest portal game" czy jakoś tak, że Ignacy Trzewiczek (o ile dobrze zrozumiałem) zapowiada zakończenie sprzedaży dodatków do neuroshimy w sklepach. Od tej pory ma być tak, że tylko najnowsza armia dodatkowa będzie w sklepach internetowych, a stare armie będzie można dokupić tylko w sklepie portalu. Troche słabo bo skończy się tanie źródło armii.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 10 wrz 2021, 20:55
autor: Atk
Ile jest w ogóle obecnie armii? Ostatnio liczyłem ile jesteś sklepie portalu i z bestiami wyszło mi 18, a kojarzy mi się, że gdzieś czytałem o 19. Czegoś nie na w sklepie czy źle policzyłem?

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 10 wrz 2021, 21:10
autor: longmen76
Atk pisze: 10 wrz 2021, 20:55 Ile jest w ogóle obecnie armii? Ostatnio liczyłem ile jesteś sklepie portalu i z bestiami wyszło mi 18, a kojarzy mi się, że gdzieś czytałem o 19. Czegoś nie na w sklepie czy źle policzyłem?
Jeżeli policzysz Doomsday Machine to 19 armii. 20 armia to Bestie, które mają wyjść.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 10 wrz 2021, 21:12
autor: Edwardo
Atk pisze: 10 wrz 2021, 20:55 Ile jest w ogóle obecnie armii? Ostatnio liczyłem ile jesteś sklepie portalu i z bestiami wyszło mi 18, a kojarzy mi się, że gdzieś czytałem o 19. Czegoś nie na w sklepie czy źle policzyłem?
Licząc z Doomsday Machine, Beasts i czterema z podstawki to jest ich 20 :) i wszystkie widzę w sklepie Portalu ;)

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 11 wrz 2021, 01:08
autor: Kisun
Można by jeszcze doliczyć 4 podstawowe armie z nowymi grafikam (w edycji rok molocha). Dodatkowo na przestrzeni ostatnich lat wyszły chyba również 4 armie z alternatywnymi grafikami, a były do zdobycia jako nagrody w turniejach i w sklepiku. Czyli w edycji 3.0 mamy wybór z pośród 28 zestawów :)

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 11 wrz 2021, 13:51
autor: wisniax
Proszę o rozjaśnienie jednej kwestii w sprawie big boxa. Jak to jest z popiersiem Borga. To był exclusive ze sklepu portalu czy ogólnie z przedsprzedaży, niezależnie od sklepu?

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 11 wrz 2021, 14:43
autor: kiniol1
wisniax pisze: 11 wrz 2021, 13:51 Proszę o rozjaśnienie jednej kwestii w sprawie big boxa. Jak to jest z popiersiem Borga. To był exclusive ze sklepu portalu czy ogólnie z przedsprzedaży, niezależnie od sklepu?
Exclusive w sklepie Portalu

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 21 wrz 2021, 19:50
autor: paracelsus444
Dzisiaj pisałem na facebooku o takiej tabelce która pozwala rozgrywać mecze we wszystkich kombinacjach bez ryzyka że powtórzymy mecz.
Postanowiliśmy sobie taką zrobić do domowego użytku i muszę się pochwalić również na forum a nie tylko na fb.
Żona przygotowała tabelę gdzie każdy ma przypisane armie i wybieramy wg uznania czym chcemy zagrać.
Każda komórka ma tyle miejsca, że można wpisać kilka wyników jesli chcielibyśmy jednak powtórzyć dany mecz tymi samymi armiami.
Zostało też miejsce na ewentualne kolejne dodatki.
Teraz musimy rozegrać wszystkie kombinacje, jesteśmy własnie po partyjce, zostało jeszcze 379 meczy :D
Spoiler:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 04 paź 2021, 09:55
autor: Nabuchodonozor
Chciałbym wrócić do tematu Neodżungli.
Od momentu kupienia Babel13 stała się moją ulubioną armią. Mój styl gry opiera się na kontroli pola bitwy, utrudniania życia przeciwnikowi, a Neodżungla świetnie pasuje do tej strategii (ostatnio odkrywam też jak świetna pod tym względem jest Missisipi). Niestety wydaje się, że armia ta zaczyna wyraźnie odstawać od kolejnych, staje się coraz bardziej niezbalansowana i to nie tylko moje zdanie. Przede wszystkim problem stanowi jej podstawowa wada, a mianowicie, że bardzo łatwo zablokować macierz. Przy starych armiach, tę wadę dało się jeszcze w miarę zakryć przez ostrożną grę, ale mam wrażenie, że coraz to nowe armie, są dla Neodżungli niszczycielskie.
Wczoraj dostałem w prezencie jedną z nowszych armii "Sand Runners". Gdy przeczytałem instrukcję to jedna z pierwszych rzeczy jakie pomyślałem, to, że znowu Neodżungla ma przechlapane. Wystarczyłoby przecież w każdej bitwie położyć Burzę Piaskową na sztabie Neodżungli. Tego nie da się w żaden sposób skontrować! Bez macierzy tak naprawdę w Neodżungli możesz tylko liczyć na dobrze użytych trucicieli i sieciarzy, a przeciwko ogarniętemu przeciwnikowi bardzo trudno wykorzystać te atuty tak aby wygrać.
A jakby mało było z ograniczeniem macierzy to przecież są też armie, które można określić jako "dewastujące", które niszczą wielkie obszary pola bitwy. One również poważnie szkodzą Neodżungli.
Czy wy też macie wrażenie, że moje ukochane roślinki potrzebują małego uaktualnienia?