Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2470
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 578 times
Been thanked: 279 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Markus »

Wosho pisze:Kurde 500 zł, wydaje się że gra jest super ale tyle kasy?
Powoli ceny gier zaczynają doganiać malarstwo :-)

3 takie gry i jakiś landszafcik można już kupić :-) :-) :-)
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum

Post autor: mauserem »

AkitaInu pisze:Kurcze, jakoś ludziom w forbidden stars nie przeszkadza że po dwóch/trzech grach trzeba wsadzić żetony rozkazów w pojemniczki bo widać po zdarciach kto co kłądzie :)

Ale wydaje mi się że oprócz tych nieszczęsnych żetonów kontroli nie ma tam raczej nic innego co miało by mieć kiepską trwałość.
Zgadzam się - nie jest tak dramatycznie, od tych znaczników nie oczekuje się dodatkowej funkcji tajności jak w przypadku rozkazów w FS.
Ot mają grzecznie leżeć na mapie i pachnieć - czasami są zdejmowane i zastępowane znacznikami innej nacji, ale przeważnie zostają do końca gry.

Po wpadce ze źle wysztancowaną tekturą w jakiejś grze najpierw sprawdzam arkusz i pomagam precyzyjnym nożykiem olfa - przy wypstrykiwaniu elementów ważny jest też kierunek wypychania a nawet orientacja włókien w dolnej warstwie kaszerunku (tej po drugiej stronie od noża - ot takie skrzywienie branżowe :) )

Ale jakbyście widzieli do jakich szaleństw z żetonami i wypychaniu znaczników zdolni są fani hardcorowych gier hex&counter....

więc jest bardzo dobrze... nie marudźcie :mrgreen:
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

mauserem pisze:więc jest bardzo dobrze... nie marudźcie :mrgreen:
Nie jest. Jak napisałeś - te żetony leżą sobie i nie są namiętnie macane. Za to po dosłownie kilku grach się rozłażą. I to mocno. Bardzo mocno.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4061
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: AkitaInu »

misioooo pisze:
mauserem pisze:więc jest bardzo dobrze... nie marudźcie :mrgreen:
Nie jest. Jak napisałeś - te żetony leżą sobie i nie są namiętnie macane. Za to po dosłownie kilku grach się rozłażą. I to mocno. Bardzo mocno.
Hmm może u mnie jest inaczej, po 4 grach na razie są w takim samym stanie jak były ;)

A oprócz tych żetonów kontroli coś jest jeszcze nie tak? Bo na razie nikt nic innego nie powiedział :) Nie wspominając już o bohaterach z black core który wygląda mega i pewnie jest trwalszy niż 90% tekturek w innych grach ;)
Rafalm
Posty: 745
Rejestracja: 02 mar 2015, 00:23
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum

Post autor: Rafalm »

W moim egzemplarzu mogę mieć tylko zarzuty odnośnie zasłonek. Małe, nieporęczne i często się przewracają nie spełniając przez to swojej funkcji. Poza tym wykonanie jest bez zarzutu (nie odnotowałem rozwarstwiania się żetonów). Kafelki bohaterów i cudów oraz kostki to najwyższa jakość, pozostałe komponenty gry bardzo dobrze, jedynie planszetki i pomoce graczy bardzo cienkie i wymagają zafoliowania.

Generalnie jest naprawdę dobrze, choć przyznam, że 500 PLN to... ciekawa wycena :shock:.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

Rafalm pisze: przyznam, że 500 PLN to... ciekawa wycena :shock:.
To białe kruki są. Ostatnie 30, więcej nie będzie. Nigdy. A przynajmniej do czasu nodruku, którego ma nie być... Ponoć ;P
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1310 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: rastula »

a ja nie do końca kumam po przeczytaniu instrukcji jaka jest funkcja tych zasłonek?


Szczególnie, że ilość i rodzaj zasobów jest do odczytania z planszy (po ilości karawan, rynków i miast) a dodatkowo żetony są jednostronne... no i nie przechodzą (poza 2 monetami) na kolejne rundy.


Czy ja czegoś nie zauważyłem ?
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

rastula pisze:a ja nie do końca kumam po przeczytaniu instrukcji jaka jest funkcja tych zasłonek?


Szczególnie, że ilość i rodzaj zasobów jest do odczytania z planszy (po ilości karawan, rynków i miast) a dodatkowo żetony są jednostronne... no i nie przechodzą (poza 2 monetami) na kolejne rundy.


Czy ja czegoś nie zauważyłem ?
Wiszące Ogródki pozwalają zachować 2 surowce oprócz 2 monet. No i nie masz pewności, czy ktoś zakisił te monety/surowce czy też wszystko wydał... Chyba, że wszystko liczysz kto, co, ile, na co, kiedy i dlaczego :) Wg mnie trudne do policzenia przy 5/6 graczach. Przy dwóch spoko do ogarnięcia.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1310 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: rastula »

czyli tylko takie utrudnienie - bo w sumie wszystkie informacje ( poza tym jaki legendarny surowiec wyciągnęliśmy) są jawne w pewnym momencie gry.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

rastula pisze:czyli tylko takie utrudnienie - bo w sumie wszystkie informacje ( poza tym jaki legendarny surowiec wyciągnęliśmy) są jawne w pewnym momencie gry.
Tak, chyba, że czegoś jeszcze nie dostrzegłem przez kilka rozegranych gier.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum

Post autor: mauserem »

rastula pisze:a ja nie do końca kumam po przeczytaniu instrukcji jaka jest funkcja tych zasłonek?


Szczególnie, że ilość i rodzaj zasobów jest do odczytania z planszy (po ilości karawan, rynków i miast) a dodatkowo żetony są jednostronne... no i nie przechodzą (poza 2 monetami) na kolejne rundy.


Czy ja czegoś nie zauważyłem ?
też się nad tym zastanawiałem, i rozgrywając kilka już gier przyglądałem się jak robią to gracze.
Obserwacje są następujące:
- zasłonki są na wszelki wypadek - jakby ktoś miał za małe dłonie i nie potrafił w nich utrzymać jednorazowego dochodu swojego imperium - u grających panien - zdarza się taka sytuacja.
- na planszetkach gracza są miejsca na wystawione na handel towary, od 1 do 5 znaczników - z jednej strony są miejsca na zwykłe tekturowe, po drugiej stronie na te większe wypasione (nikt najczęściej nie zwraca na to uwagi)
- i zasłonki potrzebne są tylko wtedy - kładzie się tam odkryte znaczniki towarów a pozostałe w stosie, czarną stroną do góry
- na znak odsłania się zasłonki i każdy gracz ma na swojej planszetce "targowisko różności" na wymianę
- pozyskane w handlu znaczniki dokłada się do stosu zakrytych pozostałych towarów, nie podlegają one wymianie
- ilość posiadanych towarów nie jest informacją niejawną i jest do ustalenia na podstawie sprawdzenia znaczników na mapie (podobnie jak ich rodzaj, z wyjątkiem legendarnych towarów) do zapamiętania (raz na turę) jest ewentualnie rodzaj dwóch towarów magazynowanych w "Wiszących ogrodach" - dotyczy to jednego gracza spośród wszystkich - jeśli ktoś nie ma klinicznych problemów z pamięcią krótkotrwałą powinien ogarnąć sprawę. :mrgreen:
- wielu graczy lubi trzymać swój dobytek w garści - to ujawnia przewagę znaczników pokerowych (spocone rączki)
- podczas pozostałych tur rozgrywki zasłonki są zbędne i w zasadzie były odkładane na bok wraz z kartami pomocy - lądowały na te dwie - trzy minuty wystawiania towaru na handel

Podsumowując - zasłonki to typowy strech goal - dodany bardziej na potrzeby kampanii niż realnie usprawniający grę - równie dobrze i klimatycznie działałoby wystawianie znaczników w zaciśniętej dłoni i wykładanie ich już odkrytych na handel na planszetce.

Więc zlitujcie się już nad tymi zasłonkami - nie mają na celu wykonywania pod nimi operacji na otwartym sercu - mają zmieścić na chwilę, maksymalnie 5 znaczników towarów i tyle. :)
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

O! Dobry pomysł :)
My towary na handel kładziemy zakryte po prostu. I jak wszyscy wyłożą to odkrywamy. Zasoby wzięte od innych podczas handlu kładziemy sobie zakryte na planszy gracza - dokładnie wiemy kto ile już wziął.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

Rafalm pisze:Generalnie jest naprawdę dobrze, choć przyznam, że 500 PLN to... ciekawa wycena :shock:.
Niestety, ale sugerowana cena detaliczna podstawki to $75 a dodatku Atlas to $60. W komplecie $135.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Rafalm
Posty: 745
Rejestracja: 02 mar 2015, 00:23
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum

Post autor: Rafalm »

ozy pisze:
Rafalm pisze:Generalnie jest naprawdę dobrze, choć przyznam, że 500 PLN to... ciekawa wycena :shock:.
Niestety, ale sugerowana cena detaliczna podstawki to $75 a dodatku Atlas to $60. W komplecie $135.
OK, spoko. Widać teraz, że warto było wspierać na KS, choć trochę nerwów to kosztowało. Po prostu ciekaw jestem ilu znajdzie się zapaleńców gotowych wyłożyć w końcu niemałą kasę za jeden tytuł. Choć może tych 30 w całej Polsce będzie...
Arius
Posty: 1449
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 316 times
Been thanked: 176 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Arius »

Rafalm pisze:
ozy pisze:
Rafalm pisze:Generalnie jest naprawdę dobrze, choć przyznam, że 500 PLN to... ciekawa wycena :shock:.
Niestety, ale sugerowana cena detaliczna podstawki to $75 a dodatku Atlas to $60. W komplecie $135.
OK, spoko. Widać teraz, że warto było wspierać na KS, choć trochę nerwów to kosztowało. Po prostu ciekaw jestem ilu znajdzie się zapaleńców gotowych wyłożyć w końcu niemałą kasę za jeden tytuł. Choć może tych 30 w całej Polsce będzie...

A ta wersja kolekcjonerska w jakim języku została wydana?
Ja bym się chętnie skusił, gdyby nie ta cena :/
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: Szaweł »

Arius pisze:
Rafalm pisze:
ozy pisze:Niestety, ale sugerowana cena detaliczna podstawki to $75 a dodatku Atlas to $60. W komplecie $135.
OK, spoko. Widać teraz, że warto było wspierać na KS, choć trochę nerwów to kosztowało. Po prostu ciekaw jestem ilu znajdzie się zapaleńców gotowych wyłożyć w końcu niemałą kasę za jeden tytuł. Choć może tych 30 w całej Polsce będzie...

A ta wersja kolekcjonerska w jakim języku została wydana?
Ja bym się chętnie skusił, gdyby nie ta cena :/
Pewnie jest to wersja rodzima.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum

Post autor: palladinus »

Czy ktoś może potwierdzić, że w oryginalnej francuskiej instrukcji przejmuje się kontrolę nad obszarem na końcu swojego ruchu, a nie na początku?
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

palladinus pisze:Czy ktoś może potwierdzić, że w oryginalnej francuskiej instrukcji przejmuje się kontrolę nad obszarem na końcu swojego ruchu, a nie na początku?
Między innymi to, o co pytasz jest tutaj zawarte...
Kolejny wątek - ładnie punktujący różnice w instrukcjach FR/EN/DE...

Normalnie chyba podrukwane FAQ etc będzie miało więcej stron niż sama instrukcja. Tragedia...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum

Post autor: palladinus »

misioooo pisze:
palladinus pisze:Czy ktoś może potwierdzić, że w oryginalnej francuskiej instrukcji przejmuje się kontrolę nad obszarem na końcu swojego ruchu, a nie na początku?
Między innymi to, o co pytasz jest tutaj zawarte...
Kolejny wątek - ładnie punktujący różnice w instrukcjach FR/EN/DE...

Normalnie chyba podrukwane FAQ etc będzie miało więcej stron niż sama instrukcja. Tragedia...
Własnie od wątku o przejmowaniu kontroli nad regionami do tych różnic w tłumaczeniach też dotarłem. Nie znam francuskiego, ale na stornie Academy Games nie ma słowa o FAQ czy korekcie.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

palladinus pisze:
misioooo pisze:
palladinus pisze:Czy ktoś może potwierdzić, że w oryginalnej francuskiej instrukcji przejmuje się kontrolę nad obszarem na końcu swojego ruchu, a nie na początku?
Między innymi to, o co pytasz jest tutaj zawarte...
Kolejny wątek - ładnie punktujący różnice w instrukcjach FR/EN/DE...

Normalnie chyba podrukwane FAQ etc będzie miało więcej stron niż sama instrukcja. Tragedia...
Własnie od wątku o przejmowaniu kontroli nad regionami do tych różnic w tłumaczeniach też dotarłem. Nie znam francuskiego, ale na stornie Academy Games nie ma słowa o FAQ czy korekcie.
Bo Uwe ma to gdzieś... Pozmieniał sobie zasady oryginalne "bo tak" i tyle. Obstawiam, że Academy Games jeśli coś opublikuje, to informację, że wszystko jest ok i instrukcja EN jest super.
Oficjalnego FAQ nie ma. Jest tylko to na bgg i tutaj w wersji PL
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: ozy »

Arius pisze:A ta wersja kolekcjonerska w jakim języku została wydana?
Ja bym się chętnie skusił, gdyby nie ta cena :/
To gra Mare Nostrum Imperia wraz z dodatkiem Mare Nostrum Atlas, wszystko w polskiej wersji językowej
misioooo pisze:Kolejny wątek - ładnie punktujący różnice w instrukcjach FR/EN/DE...
.

To jest dla nas jako wydawcy kuriozalna sytuacja, ponieważ tłumaczenie realizowaliśmy na podstawie tekstu jaki otrzymaliśmy od wydawcy gry. Nie spodziewaliśmy się, że jego angielski tekst będzie inny, niż francuski. Nawet nie wiem kto stoi za tymi różnicami. Mamy zatem edycje FR oraz US/DE/PL/SP/IT. Na szczęście różnice te w żaden sposób nie wpływają na jakość rozgrywki.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

ozy pisze:To jest dla nas jako wydawcy kuriozalna sytuacja, ponieważ tłumaczenie realizowaliśmy na podstawie tekstu jaki otrzymaliśmy od wydawcy gry. Nie spodziewaliśmy się, że jego angielski tekst będzie inny, niż francuski. Nawet nie wiem kto stoi za tymi różnicami. Mamy zatem edycje FR oraz US/DE/PL/SP/IT. Na szczęście różnice te w żaden sposób nie wpływają na jakość rozgrywki.
Nie do końca, bo właśnie wersje anglojęzyczne są gdzieniegdzie zgoła inne niż oryginalna (francuska). A tłumaczyliście pewnie właśnie z angielskiej?
Czy jednostronne przestrzeganie pokoju (Statua Zeusa) vs obustronne nie wpływa na grę?
Orfeusz - tylko Legiony vs Jednostki (czyli też triremy na przykład)
Przejmowanie kontroli to już abstrakcja... "Na początku następnej twojej tury ruchu" vs "Na końcu twojej następnej tury ruchu ORAZ prowincja nadal jest przyległa do innej twojej..."...
Zwycięstwo przez piramidy. Wg ENG natychmiastowe jak ktokolwiek zbuduje. Wg oryginału FR jak lider kulturowy albo Perseusz je zbuduje wygrywa od razu. W przeciwnym wypadku fazę budowy gra się do końca i ktoś inny też może zbudować piramidę i zremisować z innym graczem. To samo przy budowie 5go herosa/cudaka.

To wg mnie mocno wpływa na rozgrywkę. Nie wiem jak jest w instrukcji PL, nie mam je pod ręką. Jednak powyższe rzeczy mają wpływ. I to w niektórych sytuacjach ogromny. Pomijam braki w instrukcji, niedopowiedzenia etc (bo to można sobie znaleźć). Chodzi o same zasady gry, które są różne dla różnych wersji językowych instrukcji.

Nie winię Was (Phalanx), tylko Uwego :( Nigdy, przenigdy nic więcej w czym ten człek maczał paluszki... Bo to są po prostu jaja większe od beretów.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 364
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 127 times
Been thanked: 79 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: eltadziko »

misioooo pisze: Zwycięstwo przez piramidy. Wg ENG natychmiastowe jak ktokolwiek zbuduje. Wg oryginału FR jak lider kulturowy albo Perseusz je zbuduje wygrywa od razu. W przeciwnym wypadku fazę budowy gra się do końca i ktoś inny też może zbudować piramidę i zremisować z innym graczem. To samo przy budowie 5go herosa/cudaka.
W polskiej instrukcji jest właśnie tak jak piszesz o instrukcji FR.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum

Post autor: misioooo »

eltadziko pisze:
misioooo pisze: Zwycięstwo przez piramidy. Wg ENG natychmiastowe jak ktokolwiek zbuduje. Wg oryginału FR jak lider kulturowy albo Perseusz je zbuduje wygrywa od razu. W przeciwnym wypadku fazę budowy gra się do końca i ktoś inny też może zbudować piramidę i zremisować z innym graczem. To samo przy budowie 5go herosa/cudaka.
W polskiej instrukcji jest właśnie tak jak piszesz o instrukcji FR.
Nie jest ;) Nie ma mowy o Perseuszu, który pozwala olać lidera kulturowego i pozwala zbudować mi pierwszemu (jeśli buduję piramidy albo 5go herosa/cudaka) :) Jest za to to dopisane w opisie bohatera w instrukcji więc tak - jest ok choć nieco rozrzucone po instrukcji.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
rwieczor84
Posty: 46
Rejestracja: 27 kwie 2015, 13:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mare Nostrum

Post autor: rwieczor84 »

palladinus pisze:Czy ktoś może potwierdzić, że w oryginalnej francuskiej instrukcji przejmuje się kontrolę nad obszarem na końcu swojego ruchu, a nie na początku?
Z tego wątku
https://boardgamegeek.com/thread/164590 ... ifferences
Converting control markers:

English/German rule: If your legion is still on the control marker at the beginning of your next M&B phase, convert it to one of your own. Adjacency is only checked while you are conquering.

French rules: If your legion is still on the control marker at the end of your next M&B Phase, and these 3 conditions are fulfilled, you may exchange it to your own:
-your unit is still on the control marker
-you are still the conqueror in this province
-the province is adjacent or adjoining to another province of yours.

Correct rule: French rules, as stated in another thread.
Czyli przejęcie kontroli nad prowincją (zamiana znacznika kontroli) odbywa się na końcu następnej fazy ruchu i walki. Według mnie jest to bardziej logiczna i lepsza zasada.
ODPOWIEDZ