Strona 73 z 92

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 21 lis 2020, 14:04
autor: sleyoo
Witam
Gdzieś obiło mi się o uszy że będzie dodruk carnomorph w tym miesiacu.
Coś mi się przewidziało czy to prawda?

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 21 lis 2020, 14:17
autor: brazylianwisnia
Bedzie pierwsze polskie sklepowe wydanie a nie dodruk. Mozna juz kupic w przedsprzedazy.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 21 lis 2020, 15:13
autor: Phate
Polecacie Carnomorphy ? Ten dodatek chyba wprowadza "jedynie" inna rasę przeciwników. Jak wielka jest zmiana w grze z tymi obcymi ?

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 21 lis 2020, 15:16
autor: Fenrisek83
Phate pisze: 21 lis 2020, 15:13 Polecacie Carnomorphy ? Ten dodatek chyba wprowadza "jedynie" inna rasę przeciwników. Jak wielka jest zmiana w grze z tymi obcymi ?
Każda rasa zmienia i to sporo. Całkiem inne mechaniki obcych i każda rasa ma swój zestaw kart.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 07 gru 2020, 14:23
autor: szafaaaa
Fenrisek83 pisze: 21 lis 2020, 15:16
Phate pisze: 21 lis 2020, 15:13 Polecacie Carnomorphy ? Ten dodatek chyba wprowadza "jedynie" inna rasę przeciwników. Jak wielka jest zmiana w grze z tymi obcymi ?
Każda rasa zmienia i to sporo. Całkiem inne mechaniki obcych i każda rasa ma swój zestaw kart.
Myślicie można spokojnie mieszać dodatki PL z podstawką ENG? Z tego co widzę ten dodatek podmienia talię z podstawki więc nie powinno być problemu?

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 07 gru 2020, 15:00
autor: Jools
Rasa to nie tylko inne figurki.
Zmienia się cały gameplay.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 07 gru 2020, 15:48
autor: Hardkor
szafaaaa pisze: 07 gru 2020, 14:23
Fenrisek83 pisze: 21 lis 2020, 15:16
Phate pisze: 21 lis 2020, 15:13 Polecacie Carnomorphy ? Ten dodatek chyba wprowadza "jedynie" inna rasę przeciwników. Jak wielka jest zmiana w grze z tymi obcymi ?
Każda rasa zmienia i to sporo. Całkiem inne mechaniki obcych i każda rasa ma swój zestaw kart.
Myślicie można spokojnie mieszać dodatki PL z podstawką ENG? Z tego co widzę ten dodatek podmienia talię z podstawki więc nie powinno być problemu?
Jak ci nie przeszkadza mieszany jezyk to nie ma problemu.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 13 gru 2020, 14:49
autor: upadly_bankowiec
Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat jakości dodatku Karnomorfy wydanego ostatnio przez Rebela? Wszystko ok? Po wtopie z ostatnim wydaniem Nemesis wolę dopytać.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 30 gru 2020, 08:45
autor: Zmij
upadly_bankowiec pisze: 13 gru 2020, 14:49 Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat jakości dodatku Karnomorfy wydanego ostatnio przez Rebela? Wszystko ok? Po wtopie z ostatnim wydaniem Nemesis wolę dopytać.
Kupiłem w sklepie Karnomorfy i zarówno karty i tokeny jak i figurki w jak najlepszym porządku jedyne czego można by się doczepić to wypraska, która jest strasznie przekombinowana i wg mnie niezdatna do użytku, żeby figurki umieścić z powrotem po wyciągnięciu to trzeba się nieźle nagłowić i nasiłowac z ta wypraską (poleciała do śmieci od razu, szkoda nerwów). Sam dodatek jest super i go gorąco polecam

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 30 gru 2020, 09:11
autor: wirusman
Te wypraski sa tylko po to, żeby figurki nierozpadly się podczas transportu.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 03 sty 2021, 12:59
autor: foxikos
Mam zagwostke

Ostatnio kupiłem Nemesis w wersji KS z dodatkami, ale dostałem dodatkowo figurkę Adrestia (która była dodawana do jakiegoś innego KS, nie wiem którego).
Mam pytanie czy ta figurka jest grywalna w Nemesisie? Ponieważ karty do niej dołączone nie pasują totalnie do tej gry.
Dzięki za pomoc

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 03 sty 2021, 13:24
autor: Azel
foxikos pisze: 03 sty 2021, 12:59 Adrestia (która była dodawana do jakiegoś innego KS, nie wiem którego).
Mam pytanie czy ta figurka jest grywalna w Nemesisie? Ponieważ karty do niej dołączone nie pasują totalnie do tej gry.
To jest potwór do Lords of Hellas - taka promka, która miała zareklamować Nemesis.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 03 sty 2021, 15:21
autor: foxikos
Azel pisze: 03 sty 2021, 13:24
foxikos pisze: 03 sty 2021, 12:59 Adrestia (która była dodawana do jakiegoś innego KS, nie wiem którego).
Mam pytanie czy ta figurka jest grywalna w Nemesisie? Ponieważ karty do niej dołączone nie pasują totalnie do tej gry.
To jest potwór do Lords of Hellas - taka promka, która miała zareklamować Nemesis.
Dzieki. Czyli trzeba wystawić na sprzedaż

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 06 sty 2021, 18:13
autor: Łukasz83
Zauważyłem, że jeden ze sklepów w swojej ofercie na Allegro podaje tytuł "Nemesis PL wersja sklepowa przedsprzedaż". Czy ta wersja będzie poprawiona i nie będzie zawierać pleśni i błędów? Czym różni się ta wersja w przedsprzedaży od obecnie dostępnej w sklepach internetowych? No chyba, że jakaś pomyłka w tytule? https://allegro.pl/oferta/nemesis-pl-we ... 9787585850

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 08 sty 2021, 12:17
autor: IzabelaM
Witam
Grałam w nemesis juz około 10 razy.
Połowę partii solo na 2 postaci z dwoma celami kooperacyjnymi i tu mega zabawa i emocje.
Reszte w gronie 4-5 osobowym.
Nie wiem czy ktoś ma podobne spostrzeżenia.
Czy te grę sie da zagrać solo 1 dną postacią. Przecież ilość kopiacych po dupie wydarzeń jest masakryczna wtedy. Tylko 5 kart i wydarzenia i kolonia. W grze 5 osobowej jest 5 razy tyle kart i tyle samo wydarzeń i faz kolonii.
Graliśmy kooperacyjnie 2 razy. Potem z celami ale jakoś każdy odrzucał te bardziej zdradzieckie. Szybko odkryty statek. Chodzenie w łańcuszkach, mega duża siła ognia. Wygrane szły dość łatwo.
Chociaż nie zawsze w komplecie.
Przegrane jedynie od pożarów sie zdarzały.
Czy coś źle rozumiem? Wydaje mi się że większość początkowych błędów juz wyłapałam.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 08 sty 2021, 12:21
autor: KurikDeVolay
Całkowicie źle rozumiecie tą grę. Tryb kooperacyjny nadaje się moim zdaniem tylko na samouczek/strzelenie kampanii. Istotą tej gry jest pakowanie noży w plecy. Podkładanie nóg, trzaskanie drzwiami przed nosem. Trzeba grać pod siebie i wybierać jak najpaskudniejsze cele. Gra jest świetna. Ale to co sprawia że chcę do niej wracać, to klimat nad stołem. Atmosfera ciągłej nieufności i zagrożenia mogącego nadejść z każdej strony... Czy żona i tym razem zamknie mnie z obcym w pomieszczeniu? Czy kumpel będzie tak naiwny, że uwierzy w sprawne silniki? To jest sedno tej gry.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 08 sty 2021, 12:38
autor: raj
KurikDeVolay pisze: 08 sty 2021, 12:21 Całkowicie źle rozumiecie tą grę.
Wprost przeciwnie, to jest dowód na uniwersalność tej gry - można ją grać jako łagodny koop albo jako morderczą konkurencję.
To od graczy zależy jaki tryb wybiorą...

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 08 sty 2021, 13:19
autor: Ikari
KurikDeVolay pisze: 08 sty 2021, 12:21 Całkowicie źle rozumiecie tą grę. Tryb kooperacyjny nadaje się moim zdaniem tylko na samouczek/strzelenie kampanii. Istotą tej gry jest pakowanie noży w plecy. Podkładanie nóg, trzaskanie drzwiami przed nosem. Trzeba grać pod siebie i wybierać jak najpaskudniejsze cele. Gra jest świetna. Ale to co sprawia że chcę do niej wracać, to klimat nad stołem. Atmosfera ciągłej nieufności i zagrożenia mogącego nadejść z każdej strony... Czy żona i tym razem zamknie mnie z obcym w pomieszczeniu? Czy kumpel będzie tak naiwny, że uwierzy w sprawne silniki? To jest sedno tej gry.
Jeżeli to pełna COOP byłaby house rulem to jeszcze MOŻE bym się zgodził ale to oficjalna zasada która trochę upraszcza ciężką grę. Nie jest to pierwsza gra i na pewno nie ostatnia która ma "łatwiejszy/cięższy" wariant.

(część wycięta z powodu zgłoszenia -Curiosity)

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 08 sty 2021, 13:21
autor: jnowaczy
KurikDeVolay pisze: 08 sty 2021, 12:21 Całkowicie źle rozumiecie tą grę. Tryb kooperacyjny nadaje się moim zdaniem tylko na samouczek/strzelenie kampanii. Istotą tej gry jest pakowanie noży w plecy. Podkładanie nóg, trzaskanie drzwiami przed nosem. Trzeba grać pod siebie i wybierać jak najpaskudniejsze cele. Gra jest świetna. Ale to co sprawia że chcę do niej wracać, to klimat nad stołem. Atmosfera ciągłej nieufności i zagrożenia mogącego nadejść z każdej strony... Czy żona i tym razem zamknie mnie z obcym w pomieszczeniu? Czy kumpel będzie tak naiwny, że uwierzy w sprawne silniki? To jest sedno tej gry.
Ja uważam, ze bardzo dobrze rozumiem o co w tej grze chodzi, mimo, ze gram głównie solo a to o czym piszesz jest niewątpliwie przewaga gry w 2-3 osoby nad rozgrywka samemu

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 08 sty 2021, 13:30
autor: kelvar
raj pisze: 08 sty 2021, 12:38
Spoiler:
Aż się muszę zgodzić!
Dla mnie w Nemesis żeby się wczuć - gram postać... Nawet w końcowych etapach gdzie to jest średnio opłacalne (żeby nie powiedzieć - głupie :lol: ) pomogę innej postaci (oczywiście jeśli mój cel jest inny - będę bezwzględny i "zaatakuję"/odejdę kiedy mi będzie wygodnie). Ale to kwestia podejścia i wczucia się w klimat.

Dla mnie np. sama rozgrywka jest genialna w tym, że do wygranej najłatwiejsza droga jest przez współpracę (zespoły dwuosobowe itp.) - oczywiście trzeba "wiedzieć kiedy że sceny zejść", ale o to chodzi (...bo niby współpracujemy, ale czy możemy sobie zaufać? Czy poświęcę czas na kontrolę gdzie naprawdę leci Nemesis? Czy zaufam?).

Dla mnie ta gra naprawdę wybija się na tle wielu innych i nie dziwi mniej jej wzrost w rankingach (top 25 na bgg już?).

Gram w gry, żeby się bawić - czasami to morderczy wyścig, czasami kalkulacja i optymalizacja, a czasami klimat! Wszystko zależy od gry, ludzi itd.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 08 sty 2021, 14:04
autor: IzabelaM
Myślę że dobrze ją rozumiem..ale mam bardzo pokojowo nastawioną ekipę. Zresztą pierwsze partie lepiej grać w koopie żeby nauczyć się gry.
Kto jak gra jego sprawa. Wiadomo.
Ale bardziej mi chodzi o stopień trudności.
Koop na 2 a koop na 5ciu to całkiem inna gra. Nie wyobrażam sobie nawet solo na 1dną. To chyba niewykonalne.
Na dwóch pamietam emocje, trzeba się rozdzielac, braki w amunicji są szybko odczuwalne. Na 5 ciu cele zrobione przed włączeniem hibernatorium. Nie twierdze że łatwo i bez emocji, ale jednak słabiej.
Przyznam że grałam raz z ekipą wybierającą te gorsze cele i fakt każdy sobie, śmierć poniosłam dość szybko. Pomaganie wiele zmienia w tej grze.
KurikDeVolay pisze: 08 sty 2021, 12:21 Całkowicie źle rozumiecie tą grę. Tryb kooperacyjny nadaje się moim zdaniem tylko na samouczek/strzelenie kampanii. Istotą tej gry jest pakowanie noży w plecy. Podkładanie nóg, trzaskanie drzwiami przed nosem. Trzeba grać pod siebie i wybierać jak najpaskudniejsze cele. Gra jest świetna. Ale to co sprawia że chcę do niej wracać, to klimat nad stołem. Atmosfera ciągłej nieufności i zagrożenia mogącego nadejść z każdej strony... Czy żona i tym razem zamknie mnie z obcym w pomieszczeniu? Czy kumpel będzie tak naiwny, że uwierzy w sprawne silniki? To jest sedno tej gry.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 08 sty 2021, 17:16
autor: reju84
Gra jest świetna i polecam każdemu kto jest fanem space horroru. Jednak w dalszym ciągu ubolewam że nie dostałem jeszcze żadnej odpowiedzi w sprawie errata paczki z poprawionymi kartami.
Czy ktoś już dostał poprawione karty ?
Pozdrawiam

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 08 sty 2021, 17:47
autor: buhaj
Ja gram solo wyłącznie na jedną postać. Jest ciężko i oto chodzi. Dodatkowo niesamowity klimat wyobcowania, samotności na wydawałoby się pustym statku. I nagle szmery z korytarzy...

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 08 sty 2021, 18:09
autor: Fenrisek83
Grałem solo i było super. Oczywiście lepiej na większą ilość graczy. Pierwsze partię co-op przynajmniej ze "świeżą" ekipą. Jak już poznają mechanikę to semi fajniejszy ale nie każdy lubi. Mam takiego jednego współpraca który w co-op chętnie ale semi to już nie. Reszta graczy woli semi.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 08 sty 2021, 18:10
autor: Ikari
reju84 pisze: 08 sty 2021, 17:16 Gra jest świetna i polecam każdemu kto jest fanem space horroru. Jednak w dalszym ciągu ubolewam że nie dostałem jeszcze żadnej odpowiedzi w sprawie errata paczki z poprawionymi kartami.
Czy ktoś już dostał poprawione karty ?
Pozdrawiam
Ja mam wersje retail podstawki więc errata musi być z Rebela - miła Pani na infolini przekazała że jest obsuwa bo covid no i to leci z chin...