Strona 73 z 80
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 25 paź 2021, 10:32
autor: Karol Madaj
Moja żona bardzo lubi choć na początku grała tylko "niebieskimi" i dopiero z czasem zaczęła używać nazwy Borgo

Mamy na liczniku ponad 150 rozgrywek na planszy, więc gra się przyjęła. Ostatnio Bestie ogrywamy i to świetna armia. A jak powiedziałem, że to pierwsza armia zaprojektowana przez dziewczynę, to dodatkowo zyskała w jej oczach i jest wybierana non-stop. Co więcej NH polubiła bardzo moja 7-letnia córka. Polubiła do tego stopnia, że ostatnio stworzyła swoją fanowską armię "Glut losers" z bardzo ciekawą mechaniką odejmujących inicjatywę glutów. Reasumując, kobiety grają, lubią i projektują

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 25 paź 2021, 10:58
autor: paracelsus444
Czy Joanna Kijanka nie projektowała też troglodytów?
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 25 paź 2021, 11:00
autor: Karol Madaj
Nie, Marcin Zapart.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 12 gru 2021, 16:52
autor: Senthe
rdbeni0 pisze: ↑24 paź 2021, 23:41
Neuroshima Hex! - spodoba się ta gra kobiecie i współgraczce? Gracie z płcią piękną w tę grę?
TFW byłaś jedną z najaktywniejszych fanek NHexa dekadę temu, wchodzisz sobie na swoje stare planszówkowe forum po ~7 latach, i wita cię takie mądre inaczej pytanie XD
Halo Polsko, mamy 2021, kobiety grają w gry takie same jak mężczyźni, planszowe, komputerowe, i nawet takie z robotami, już od wielu lat, serio... Czy to pytanie kiedyś umrze? Czy to ja umrę pierwsza? Chyba będę musiała jeszcze trochę pożyć, żeby się przekonać...
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 12 gru 2021, 17:23
autor: azazelmo
Senthe pisze: ↑12 gru 2021, 16:52
rdbeni0 pisze: ↑24 paź 2021, 23:41
Neuroshima Hex! - spodoba się ta gra kobiecie i współgraczce? Gracie z płcią piękną w tę grę?
TFW byłaś jedną z najaktywniejszych fanek NHexa dekadę temu, wchodzisz sobie na swoje stare planszówkowe forum po ~7 latach, i wita cię takie mądre inaczej pytanie XD
Halo Polsko, mamy 2021, kobiety grają w gry takie same jak mężczyźni, planszowe, komputerowe, i nawet takie z robotami, już od wielu lat, serio... Czy to pytanie kiedyś umrze? Czy to ja umrę pierwsza? Chyba będę musiała jeszcze trochę pożyć, żeby się przekonać...
Obawiam się, że wyjątek potwierdza regułę. Nikt tu nie twierdził, że żadna kobieta w Hexa nie gra, ale zdaje się, że w większości grają jednak mężczyźni. Mogę się mylić oczywiście. Też, żeby było jasne: mam na myśli tylko Neuroshimę, a nie wszystkie gry. Raz, że tematyka postapo - moja partnerka nie trawi, a dwa, że to taki trochę szachowy typ gry. Ale mam tylko ten przykład anegdotyczny. Bardziej statystycznie natomiast, to sprawdziłem losowy turniej (Mistrzostwa Polski 2018) i listę finalistów. Niestety płci pięknej brakowało.
PS. Teraz znalazłem listę Mistrzostw z 2019 i są trzy kobiety. Więc może trend jest wzrostowy i w 2021 faktycznie gra ich trochę więcej. Tak trzymać.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 12 gru 2021, 17:46
autor: Senthe
Spoko, jestem jedyną programistką w każdym moim miejscu pracy od jakichś 6 lat, nie musisz mi tłumaczyć, że w niektórych społecznościach niestety kobiet po prostu jest mniej. Ale takie pytania na pewno ich nie zachęcają do aktywizowania się. : (
A odpowiadając na pytanie szanownego kolegi, czy gramy w Hexa z kobietami - owszem, zawsze jak gram, to w rozgrywce jest przynajmniej jedna kobieta. : P
---
Wracając do tematu wątku - które armie uważacie za najbardziej warte dokupienia do podstawki, zakładając, że będę grała z graczami średniozaawansowanymi, ale niekoniecznie hardkorowymi wyjadaczami? Nie zamierzam kupować wszystkich naraz, ale też nie wiem, które z nowszych wydanych armii mogą się sprawdzić. Póki co mam na liście Smart, Mephisto, Neodżunglę i Bestie. Jakoś do Vegas i Dancera jestem uprzedzona, chociaż już nie pamiętam dlaczego. Czy jest coś innego wydanego w ostatnich paru latach, co by było bardzo warte uwagi?
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 12 gru 2021, 18:38
autor: itsthisguyagain
Senthe pisze: ↑12 gru 2021, 17:46
Wracając do tematu wątku - które armie uważacie za najbardziej warte dokupienia do podstawki, zakładając, że będę grała z graczami średniozaawansowanymi, ale niekoniecznie hardkorowymi wyjadaczami? Nie zamierzam kupować wszystkich naraz, ale też nie wiem, które z nowszych wydanych armii mogą się sprawdzić. Póki co mam na liście Smart, Mephisto, Neodżunglę i Bestie. Jakoś do Vegas i Dancera jestem uprzedzona, chociaż już nie pamiętam dlaczego. Czy jest coś innego wydanego w ostatnich paru latach, co by było bardzo warte uwagi?
Uprzedzam, że to moje subiektywne opinie
Smart jest spoko bardzo fajny
Mephisto to pomysły z niewydanej gry Portalu, która chyba się nazywała "katastrofalnie złe pomysły" przypadkiem wydana jako armia do Neuroshimy, to samo się tyczy Dancera ale jeszcze bardziej bo to z niewydanej gry, która się miała nazywać "jak roz***/**lić fajną grę i jeszcze na tym zarobić"
Neodżungla jest najbardziej losowa i najmniej ciekawa armia z dodatków(Mephisto i Dancera nawet nie liczę bo to jak wspomniałem dodatki do innej gry przypadkiem wydane jako Army packi do Neuroshimy), w zależności jak idzie dociąg albo wygrywasz albo przegrywasz do 0 i nie masz na to wpływu żadnego bo jest jeden optymalny sposób zagrania dociągniętych żetonów
Bestii jeszcze nie grałem
Vegas też kiedyś nie trawiłem ale bardzo dużo pograłem i jest nawet spoko, jest trudny bo polega na znajomości obu armii i super optymalizacji a i tak jak już się wygrywa to 19-18 albo 20-19, armia ciekawa ale nie polecam
Z tych dodatkowych dodatkowych armii to polecam:
Missisipi - ogólnie najciekawsza dodatkowa armia, jeśli miałabyś dokupić tylko jeden Army Pack to musi to być Missisipi,
Sand Runners - druga najciekawsza armia dodatkowa, naprawdę ciekawe pomysły bardzo zbalansowana, na planszy to taki trochę posterunek ale bardziej polega na dziwnych sztuczkach
Sharash - to pewnie znasz, po prostu przypominam
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 12 gru 2021, 22:31
autor: dizzit
Senthe pisze: ↑12 gru 2021, 17:46
Wracając do tematu wątku - które armie uważacie za najbardziej warte dokupienia do podstawki, zakładając, że będę grała z graczami średniozaawansowanymi, ale niekoniecznie hardkorowymi wyjadaczami? Nie zamierzam kupować wszystkich naraz, ale też nie wiem, które z nowszych wydanych armii mogą się sprawdzić. Póki co mam na liście Smart, Mephisto, Neodżunglę i Bestie. Jakoś do Vegas i Dancera jestem uprzedzona, chociaż już nie pamiętam dlaczego. Czy jest coś innego wydanego w ostatnich paru latach, co by było bardzo warte uwagi?
Chyba jednak będzie trzeba ograć i zdecydować. Wnioskuje to po tym co napisał przedmówca.
Ale najpierw od podobieństw - Dancer to jest żart to się nie nadaje do zabawy, Stalowa policja tez mi jakoś nie podeszła kompletnie
Ale z kolei z tych których bym nie odpuścił żeby brakowało w kolekcji to: Neodżungla, Smart, Vegas i Mephisto.
Zgadzam się że Neodżungla albo wysoko przegrasz albo wygrasz ale sama radocha tego jak kombo czasami się uda na plansze wrzucić robi robotę - dla mnie to akurat must have. Vegas i przkupstwo jest świetne a w Smarcie mobilność. Mephisto tez lubię - ale... częściej decyduje się zagrać pierwowzorem który jest/był do wydrukowania jako dodatek fanowski niż finalną wersją komercyjną
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 19 lip 2022, 06:06
autor: GrzeL
Portal zapowiedział nową armię
Piratów, niestety jeszcze nie opublikował instrukcji.
https://portalgames.pl/pl/nowa-armia-do ... shima-hex/
https://portalgames.pl/pl/nowa-armia-do-gry-neuroshima-hex/ pisze:Piraci to pierwsza armia kontrolująca zewnętrzny pierścień gry! Dodatek rozszerza planszę gry o zewnętrzny pierścień pól wody, na których mogą przebywać wyłącznie niektóre jednostki Piratów – ich Sztab oraz jednostki pływające. Po zagraniu na planszę przesuwają się jedynie po każdej bitwie – o jedno pole wodne dalej zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Dzięki temu podczas gry z Piratami można długofalowo planować tury, przewidując przyszłe lokalizacje ich jednostek pływających.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 19 lip 2022, 09:55
autor: Kisun
Nowa armia w NHex to zawsze na plus. Jednak wolałbym jakąś do Monolit Areny. Bardzo mi szkoda ze jej potencjał nie został doceniony i nie będzie więcej nowych.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 19 lip 2022, 10:35
autor: Galatolol
Marzy mi się takie wydanie zbiorcze wszystkiego (choć nie w formie plastikozy) i też podejrzewam, że kiedyś nastąpi (lecz nie jestem przekonany, że na rynek zachodni kosztem polskiego, bo to w Polsce ta gra jest najbardziej kultowa).
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 19 lip 2022, 11:29
autor: tomb
Hex dostał niedawno pudło zbiorcze i to był dobry pomysł, bo zawartość kusi regularnie kupujących oraz zachęca niezdecydowanych.
Ultra BigBox byłby super drogi, a ultrasi i tak wszystko mają (a przynajmniej wszystkie armie), więc byłoby sporo dymu.
Poza tym - dopóki wychodzą nowe armie, wydanie zbiorcze byłoby głupotą.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 19 lip 2022, 12:12
autor: garg
tomb pisze: ↑19 lip 2022, 11:29
[...] Poza tym - dopóki wychodzą nowe armie, wydanie zbiorcze byłoby głupotą.
Nie głupotą, tylko dojonkiem

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 19 lip 2022, 12:31
autor: Mr_Fisq
Może prędzej pojawi się pomocniczy drugi BigBox na armie które ukazały się po pierwszym BigBoxie? Tylko jeszcze trochę tych armii potrzeba, żeby miało to sens.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 29 lip 2022, 22:40
autor: tekknoboy
shuji pisze: ↑19 lip 2022, 09:06
tutaj troche wiecej pokazane - kilka żetonów jakie będą w tej armii
Jakoś zupełnie nie przekonuje mnie ta armia. Fabularnie
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 29 lip 2022, 22:50
autor: azazelmo
tekknoboy pisze: ↑29 lip 2022, 22:40
Jakoś zupełnie nie przekonuje mnie ta armia. Fabularnie
Mnie się akurat pomysł podoba. Na około radioaktywnej pustyni jaką stały się stany pływają hordy nieuchwytnych piratów. Fajnie, że każda armia to całkiem nowy pomysł, a nie wymiksowane statystyki - „ten więcej do siły, ale mniej do obrony, a tu damy odwrotnie”.
Szkoda, że ja gram na dwóch customowych drewnianych planszach bez zewnętrznego kręgu- chlip. Chyba spasuję przy piratach.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 12 sie 2022, 22:02
autor: GrzeL
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 13 sie 2022, 00:21
autor: Backero
Ja bym wolał, żeby dali jakąś frakcję już znaną w uniwersum z innych gier Neuroshimy, np Uniwersytet, Texas lub Federację Apallachów.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 03 wrz 2022, 15:47
autor: adicz520
Hej, przymierzam się do zakupy Neuroshimy i widzę, że na stronie portalu jest dostępnych wiele dodatkowych kafelków których próżno szukać w innych sklepach jak np. Przewoźnicy, Kafle Terenu, Najemnicy z Alabamy, Orbital, Zestaw 5 dodatkowych żetonów, Doomsday Machine. Wytłumaczy mi ktoś co dają dane kafelki? Czy warto je kupować i z nimi grać czy są raczej ciekawostką dla kolekcjonerów.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 03 wrz 2022, 16:08
autor: itsthisguyagain
adicz520 pisze: ↑03 wrz 2022, 15:47
czy są raczej ciekawostką dla kolekcjonerów.
o tototo właśnie to
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 03 wrz 2022, 22:15
autor: scraber
Doomsday'a polecam zakupić jako kolejna armię, zawsze powiew świeżości jeśli już ogracie grę na podstawowych armiach.
Aczkolwiek z większości turniejów jest wykluczona

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 04 wrz 2022, 16:29
autor: adicz520
A jakie zestawienie armii polecanie do gry: ktoś ogarnięty vs nowicjusz?
Tak żeby dla nowicjusza gra była ciekawa ale nie dawała mu poczucia totalnej dominacji przez ogarniętego przeciwnika. Często wprowadzam kogoś do gry i nie chciałbym żeby moje ogranie go zniechęciło do dalszej zabawy.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 04 wrz 2022, 16:46
autor: azazelmo
adicz520 pisze: ↑04 wrz 2022, 16:29
A jakie zestawienie armii polecanie do gry: ktoś ogarnięty vs nowicjusz?
Tak żeby dla nowicjusza gra była ciekawa ale nie dawała mu poczucia totalnej dominacji przez ogarniętego przeciwnika. Często wprowadzam kogoś do gry i nie chciałbym żeby moje ogranie go zniechęciło do dalszej zabawy.
Borgo chyba najprostsze dla nowicjusza. Może też Nowy York lub Stalowa Policja. Mnie z kolei najgorzej idzie zawsze Posterunkiem, ale nie jestem znowu taki ograny.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 04 wrz 2022, 16:48
autor: itsthisguyagain
Ja zawsze nowemu daję do grania hegemonię a sam gram posterunkiem
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
: 03 sty 2023, 09:36
autor: dizzit
Ja nowicjuszowi tez daje Borgo - generalnie mało tu trzeba kombinować nad taktyką i mysleć co wyjdzie w żetonach a co nie - wysoka inicjatywa powoduje że strategia prosta