Strona 74 z 102

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 10 kwie 2016, 01:04
autor: DarkSide
gornik89 pisze:Dziekuje za FAQ przeczytalem cale. Udało mi sie przejsc pierwszy scenariusz co prawda dopiero w ostatniej rundzie ale jednak ;)
Podstawowa zasada RC brzmi: "Jeśli udało Ci wygrać pierwszy scenariusz za pierwszym razem znaczy że zle grałeś" :mrgreen: :P :wink:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 10 kwie 2016, 08:08
autor: HUBertPL
:)
Faktycznie, też tak miałem :)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 10 kwie 2016, 12:12
autor: gornik89
DarkSide pisze:
gornik89 pisze:Dziekuje za FAQ przeczytalem cale. Udało mi sie przejsc pierwszy scenariusz co prawda dopiero w ostatniej rundzie ale jednak ;)
Podstawowa zasada RC brzmi: "Jeśli udało Ci wygrać pierwszy scenariusz za pierwszym razem znaczy że zle grałeś" :mrgreen: :P :wink:
A kto powiedzial ze za pierwszym?;) Napisalem ze pierwszy raz udalo mi sie przejsc

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 26 kwie 2016, 15:02
autor: Arek B
Witam
Jeśli była gdzieś już odpowiedź na moje pytania to sorry, ale przejrzałem ten dział tylko powierzchownie (70 parę stron trochę dużo)

Rozegrałem do tej pory około 7 partii (1 i 2 scenariusz) i mam kilka pytań głównie odnośnie kart wydarzeń

Jednak po pierwsze, kwestia może dziwna ale nikt tego nie poruszał chyba a może być to istotne w 2 scenariuszu. ile jest dokładnie pół terenu na planszy? Tyle samo ile kafelków terenu (11) czy te skrajne niepełne hexy też się liczą (ma to znaczenie przy umieszczaniu mgły)

Reszta dotyczy już kart wydarzeń

1) karta: insekty w opisie jest całe drewno jakie macie jest bezużyteczne natomiast działanie to Jeśli to możliwe odrzućcie (znak drewna). Więc należy odrzucić 1 drewno czy wszystkie posiadane?
Ikona drewna jest bez liczby więc sugerowałoby to tylko 1 drewno natomiast w opisie jest napisane że całe drewno jest bezużyteczne (dla porównania w karcie NIEZWYKLE ZIMNA NOC jest zaznaczone by odrzucić 2 drewna. Więc grałem tak odrzucając tylko 1 drewno

2) podobnie z kartą pożar w tej rundzie w fazie produkcji nie otrzymujecie drewna żadnego? nawet jeśli mamy skrót lub znacznik +1 drewna, czy tylko jednego drewna nie dostajemy?

3) karty: wydry i drapieżnik w okolicy należy zakryć źródła pożywienia, odpowiednio ryb i papugi. Znaczy to że trzeba zakryć konkretnie źródło tego rodzaju pożywienia, czy ogólnie pożywienia (w instrukcji jest napisane że oba to źródła pożywienia i nie ma różnicy, ale jednak na karcie jest wyraźnie zaznaczone raz te raz te) Graliśmy że zakrywaliśmy źródło ryb lub papugi (jak nie było to rana)

4) karta zły los zsuńcie wszystkie karty z pola akcji zagrożenia i rozpatrzcie ich efekty zagrożenia rozpatrujemy efekty obu kart łącznie z tą? tylko po co w takich razie jest na tej karcie akcja zagrożenia skoro ta karta i tak zawsze schodzi ze stołu z efektem zagrożenia?

5) chroniczne zmęczenie w fazie nocy trzeba zjeść 1 dodatkowe pożywienie inaczej 1 rana. Muszę zjeść pierw te dodatkowe jedzenie czy mogę pierw zjeść te standardowe które jem co noc? (Za te dodatkowe jest tylko 1 rana zamiast 2)

Trochę sporo ale mam nadzieje że pomożecie

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 26 kwie 2016, 15:15
autor: YuZ
Arek B pisze:Jednak po pierwsze, kwestia może dziwna ale nikt tego nie poruszał chyba a może być to istotne w 2 scenariuszu. ile jest dokładnie pół terenu na planszy? Tyle samo ile kafelków terenu (11) czy te skrajne niepełne hexy też się liczą (ma to znaczenie przy umieszczaniu mgły)
Dziesięć. Niepełne się nie liczą.

1. Zawsze patrz na instrukcję na karcie (opis jest tylko dla budowania klimatu) i ikony. Odrzucasz 1 drewno.

2. Nie ma ikony, więc w całego drewna.

4. Tylko efekt z zagrożenia z kart, które już są na planszy.

5. Najpierw standardowe jedzenie.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 01 maja 2016, 20:10
autor: orzeh
Wiecie może czy HMS będzie dostępny w najbliższym czasie?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 23 maja 2016, 09:51
autor: Skellig
Jak działają "Marne plony" w scenariuszu Rodzina Robinsonów? Mowa jest o tym, że w fazie produkcji otrzymujemy połowę całkowitej liczby surowców zaokrąglając w dół. Chodzi o całkowitą liczbę każdego rodzaju surowców czy pojedynczo drewno na pół i jedzenie na pół?
Przykład:
Nasz kafelek produkuje 1 drewno i 1 jedzenie.
Przy marnych plonach nie otrzymujemy nic, czy jednak otrzymujemy albo drewno albo jedzenie, bo 2/pół = 1?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 23 maja 2016, 09:52
autor: Lothrain
Skellig pisze:Jak działają "Marne plony" w scenariuszu Rodzina Robinsonów? Mowa jest o tym, że w fazie produkcji otrzymujemy połowę całkowitej liczby surowców zaokrąglając w dół. Chodzi o całkowitą liczbę każdego rodzaju surowców czy pojedynczo drewno na pół i jedzenie na pół?
Przykład:
Nasz kafelek produkuje drewno i jedzenie.
Przy marnych plonach nie otrzymujemy nic, czy jednak otrzymujemy albo drewno albo jedzenie, bo 2/pół = 1?
Połowę całkowitej liczby, czyli jak normalnie otrzymujesz dwa różne, tak teraz tylko jedno, ale Ty decydujesz które.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 05 cze 2016, 10:14
autor: CzarnyPablos
Pytanko a propos scenariusza 4, jeśli na kafelku na którym mam obóz zostanie położony znacznik pyłu i będę chciał wykonać akcję budowania ,czy to pomysłu czy elementów schronienia, czy muszę użyć do tego jednego pionka więcej?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 05 cze 2016, 10:15
autor: CzarnyPablos
A i jeszcze jedno pytanko jeżeli karta wydarzenia każe mi obniżyć dach lu palisadę o 1/2 zaokrąglając w dół a w ogóle nie mam schronienia, a co za tym idzie dachu i palisady czy jest o niespełniony wymóg i zadaję sobie obrażenie, czy traktować to jak JEŻELI TO MOŻLIWE ??

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 05 cze 2016, 19:54
autor: siekan
Pytanie moje:
1) Czy przedmioty, które leczą nas w trakcie jedzenia w nocy skalują się ze sobą czy bierzemy tylko najmocniejsze leczenie?
2) Czy przedmioty do leczenia (np palenisko kucharza) leczą wszystkich graczy w nocy czy tylko jedną osobę?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 05 cze 2016, 20:51
autor: Lothrain
siekan pisze:Pytanie moje:
1) Czy przedmioty, które leczą nas w trakcie jedzenia w nocy skalują się ze sobą czy bierzemy tylko najmocniejsze leczenie?
2) Czy przedmioty do leczenia (np palenisko kucharza) leczą wszystkich graczy w nocy czy tylko jedną osobę?
Ad. 2 - tylko jedną osobę
Ad. 1 - nie rozumiem pytania, więc trudno o odpowiedź

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 05 cze 2016, 20:53
autor: CzarnyPablos
Jeszcze na moje proszę :wink:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 05 cze 2016, 20:56
autor: Lothrain
CzarnyPablos pisze:A i jeszcze jedno pytanko jeżeli karta wydarzenia każe mi obniżyć dach lu palisadę o 1/2 zaokrąglając w dół a w ogóle nie mam schronienia, a co za tym idzie dachu i palisady czy jest o niespełniony wymóg i zadaję sobie obrażenie, czy traktować to jak JEŻELI TO MOŻLIWE ??
Jeśli na karcie jest tekst "jeżeli to możliwe", a w tym wypadku nie jest możliwe, to nic się nie dzieje. Jeśli tego tekstu nie ma i po prostu masz obniżyć poziom, a masz zerowy, wówczas dostajesz obrażenie.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 05 cze 2016, 21:00
autor: CzarnyPablos
Ok dzięki wielkie
CzarnyPablos pisze:Pytanko a propos scenariusza 4, jeśli na kafelku na którym mam obóz zostanie położony znacznik pyłu i będę chciał wykonać akcję budowania ,czy to pomysłu czy elementów schronienia, czy muszę użyć do tego jednego pionka więcej?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 05 cze 2016, 21:04
autor: Lothrain
CzarnyPablos pisze:Ok dzięki wielkie
CzarnyPablos pisze:Pytanko a propos scenariusza 4, jeśli na kafelku na którym mam obóz zostanie położony znacznik pyłu i będę chciał wykonać akcję budowania ,czy to pomysłu czy elementów schronienia, czy muszę użyć do tego jednego pionka więcej?
Aż mnie zmusiłeś do wędrówki do regału, żebym przypomniał sobie zapis czwartego scenariusza. Dla mnie każda akcja, to każda akcja, w związku z tym odpowiedź brzmi: TAK, akcja budowania także wymaga dodatkowego pionka. Innymi słowy kładzenie znacznika Pyłu na obozie nie jest zbyt rozsądne.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 05 cze 2016, 21:05
autor: CzarnyPablos
Chyba że się nie ma gdzie położyć dzięki wielkie

Robinson Crusoe: AotCI

: 05 cze 2016, 21:47
autor: Scrobiak
Lothrain pisze:
CzarnyPablos pisze:A i jeszcze jedno pytanko jeżeli karta wydarzenia każe mi obniżyć dach lu palisadę o 1/2 zaokrąglając w dół a w ogóle nie mam schronienia, a co za tym idzie dachu i palisady czy jest o niespełniony wymóg i zadaję sobie obrażenie, czy traktować to jak JEŻELI TO MOŻLIWE ??
Jeśli na karcie jest tekst "jeżeli to możliwe", a w tym wypadku nie jest możliwe, to nic się nie dzieje. Jeśli tego tekstu nie ma i po prostu masz obniżyć poziom, a masz zerowy, wówczas dostajesz obrażenie.
Mi sie wydaje i do tej pory tak grałem że obniżyć o połowę w przypadku poziomu 0 to nic się nie dzieje, w końcu 0 / 2 = 0 więc 0 - 0 = 0

Problem pojawia się gdy poziom jednego mamy na poziomie 0 a drugiego 1+ ponieważ w opisie mamy palisadę lub dach wiec teoretycznie można sobie wybrać poziom zerowy i rozpatrzyć efekt w korzystniejszy sposób.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 05 cze 2016, 21:52
autor: CzarnyPablos
Scrobiak pisze:
Lothrain pisze:
CzarnyPablos pisze:A i jeszcze jedno pytanko jeżeli karta wydarzenia każe mi obniżyć dach lu palisadę o 1/2 zaokrąglając w dół a w ogóle nie mam schronienia, a co za tym idzie dachu i palisady czy jest o niespełniony wymóg i zadaję sobie obrażenie, czy traktować to jak JEŻELI TO MOŻLIWE ??
Jeśli na karcie jest tekst "jeżeli to możliwe", a w tym wypadku nie jest możliwe, to nic się nie dzieje. Jeśli tego tekstu nie ma i po prostu masz obniżyć poziom, a masz zerowy, wówczas dostajesz obrażenie.
Mi sie wydaje i do tej pory tak grałem że obniżyć o połowę w przypadku poziomu 0 to nic się nie dzieje, w końcu 0 / 2 = 0 więc 0 - 0 = 0

Problem pojawia się gdy poziom jednego mamy na poziomie 0 a drugiego 1+ ponieważ w opisie mamy palisadę lub dach wiec teoretycznie można sobie wybrać poziom zerowy i rozpatrzyć efekt w korzystniejszy sposób.
I właśnie dlatego to chyba tak nie działa xdxd

Robinson Crusoe: AotCI

: 05 cze 2016, 21:58
autor: Scrobiak
CzarnyPablos pisze:
Scrobiak pisze:
Lothrain pisze: Jeśli na karcie jest tekst "jeżeli to możliwe", a w tym wypadku nie jest możliwe, to nic się nie dzieje. Jeśli tego tekstu nie ma i po prostu masz obniżyć poziom, a masz zerowy, wówczas dostajesz obrażenie.
Mi sie wydaje i do tej pory tak grałem że obniżyć o połowę w przypadku poziomu 0 to nic się nie dzieje, w końcu 0 / 2 = 0 więc 0 - 0 = 0

Problem pojawia się gdy poziom jednego mamy na poziomie 0 a drugiego 1+ ponieważ w opisie mamy palisadę lub dach wiec teoretycznie można sobie wybrać poziom zerowy i rozpatrzyć efekt w korzystniejszy sposób.
I właśnie dlatego to chyba tak nie działa xdxd
Wybór występuje tak czy inaczej jeśli mamy lub to można sobie wybrać gdzieś o tym czytałem. A działanie matematyczne jest jak najbardziej poprawne :) mi tez wydawało się to dziwne jednak taką wersje przyjąłem i tak gram. Gra jest i tak wystarczajaco trudna.

Próbowałem znaleźć odpowiedź na bgg i nabrałem dodatkowych wątpliwości: obniżyć o 1/2 zaokrąglając w dół, i teraz mamy dwie możliwości zakładając że poziom wynosi 1
1. Połowa z 1 wynosi 0,5 zaokrąglone w dół = 0 wiec 1-0=1 ??
Czy
2. Połowa z 1 wynosi 0,5. 1-0,5=0,5 zaokrąglone w dół = 0 ?

W tym przypadku ja stosuje się do 2 wersji bo jest napisane "obniżyć dach lub palisadę o 1/2 zaokrąglając w dół" wydaje mi się ze jeśli chodziłoby o wersje 1 to powinno brzmieć obniżyć dach lub palisadę o 1/2 zaokrąglone w dół, ale w tej chwili już nie mam pewności :)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 06 cze 2016, 08:28
autor: DarkSide
Zdecydowanie druga wersja.
Gdy masz poziom 0, nie możesz spełnić warunku obniżenia, więc 1 rana dla wszystkich.
Gdy masz poziom 1, obniżasz do poziomu 0
Gdy masz poziom 2 lub 3, obniżasz do poziomu 1
Gdy masz poziom 4 lub 5, obniżasz do poziomu 2

Zresztą przeczytajcie kwestię przenoszenia obozu w nocy (strona 20). Tam co prawda jest zasada zaokrąglania w górę, ale zasada postępowania jest analogiczna.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 06 cze 2016, 20:38
autor: KonradT
Jeśli czegoś nie ma, to nie można tego obniżyć. Nie pamiętam, która to karta była, więc podam przykład zmyślony. Jeśli drzewo miało upaść na dach lub palisadę, gdy nie macie dachu ani palisady, to drzewo upada wam na głowy. Jeśli macie tylko dach, to drzewo nie może upaść na palisadę, bo jej nie ma.

Robinson Crusoe: AotCI

: 06 cze 2016, 22:45
autor: Scrobiak
No dobra a jeśli jest opis w stylu: drzewo było za mokre i dach się zawalił. -1/2 dach. I mam dach na poziomie 0 czyli go nie mam, to co tracę życie bo dach którego nie ma nie mógł się zawalić :P

Tu się chyba nie da jednoznacznie wszystkiego wyjaśnić. Oczywiście jest reguła o niespełnionych wymaganiach tyle ze w tym wypadku to kwestia interpretacji bo matematycznie da się obniżyć poziom 0 o płowe. Jeżeli zawaliło się pół dachu którego nie ma to nic się nie zawaliło. Myśle ze warto tez czytać opisy zdarzeń i na tej podstawie się kierować. Chyba ze ktoś traktuje ta grę jak euro to ma problem :P jak już pisałem nie ma co nadmiernie się nad tymi sytuacjami zastanawiać bo można sobie popsuć zabawę.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 06 lip 2016, 19:40
autor: Jan_1980
Czy podczas jednej akcji budowy mogę wybudować od razu kilka poziomów np. dachu jeśli mam odpowiednią ilość surowców?
pzdr

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 06 lip 2016, 23:06
autor: Edwardo
jedna akcja budowy dachu= jeden poziom dachu, dwie akcje budowy dachu= dwa poziomy dachu itd.